Dus waarmoet ik op letten?
Alvast bedankt!
quote:Ja, MOET zelfs
Op donderdag 15 januari 2004 16:55 schreef FLipKick het volgende:
mag het meer dan 25 kW zijn?
quote:ja dat is bekend, maar waar moet ik op letten als ik een motor koop?
Op donderdag 15 januari 2004 16:58 schreef _VoiD_ het volgende:
voor 4000 euro kun je leuke motoren in duitsland halen hoor.....
quote:Allereerst dat ie recht is. Dus zet hem op de bok of een standaard waardoor hij recht staat. Kijk van achter naar de motor in een rechte lijn, als ie krom is heeft ie een klapper gehad en zou ik hem absoluut niet kopen.
Op donderdag 15 januari 2004 16:58 schreef Boobobob het volgende:[..]
ja dat is bekend, maar waar moet ik op letten als ik een motor koop?
Wat betreft motor weet ik niet zoveel helaas.
quote:Beetje krachtig voor een beginnersmotor
Op donderdag 15 januari 2004 17:01 schreef santhe het volgende:
Is dit wat voor je?
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/honda/54801.htm?av=a&fo=1&pv=zh&zoek=cbr1000f
quote:Tsja, je moet op zoveel dingen letten.
Op donderdag 15 januari 2004 16:58 schreef Boobobob het volgende:[..]
ja dat is bekend, maar waar moet ik op letten als ik een motor koop?
Belangrijkste zijn toch wel:
- Trillingen tijdens het rijdens
- Roest
- Kwaliteit van banden, ketting en tandwielen
- Vragen naar onderhouds rekeningen (zijn kleppen stellen periodiek gesteld)
- Wat voor persoon is de verkoper, jong en wild??
- Beschadigingen aan de kuip
Neem gewoon een bekende mee die rijervaring heeft en test hem goed uit voor je hem koopt.
quote:Idd 1000 cc is te veel om mee te beginnen
Op donderdag 15 januari 2004 17:03 schreef erikh het volgende:[..]
Beetje krachtig voor een beginnersmotor
quote:Alle begin is moeilijk maar daarna heb je er toch een hoop plezier mee, en geen spijt dat je een lichte motor heb gekocht.
Op donderdag 15 januari 2004 17:03 schreef erikh het volgende:[..]
Beetje krachtig voor een beginnersmotor
quote:ten eerste is dat een 1000 cc, beetje zwaar om op te beginnen, maar dat was ook mijn vraag niet.
Op donderdag 15 januari 2004 17:01 schreef santhe het volgende:
Is dit wat voor je?
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/honda/54801.htm?av=a&fo=1&pv=zh&zoek=cbr1000f
Ik wil weten waarop ik moet letten.... waaraan zou ik kunnen zien dat er schade is gereden....welke kilometerstand maximaal, enz enz
quote:Hellaas zijn betonnen palen niet heel vergevingsgezind.... Tweede handsmoteren schrijven niet zo heel hard af, dus kan je beter terwijl je leert rijden op een lichtere doorsparen voor een zwaardere (IMHO)
Op donderdag 15 januari 2004 17:07 schreef santhe het volgende:[..]
Alle begin is moeilijk maar daarna heb je er toch een hoop plezier mee, en geen spijt dat je een lichte motor heb gekocht.
quote:Oke thanx
Op donderdag 15 januari 2004 17:04 schreef Sinat het volgende:[..]
Tsja, je moet op zoveel dingen letten.
Belangrijkste zijn toch wel:
- Trillingen tijdens het rijdens
- Roest
- Kwaliteit van banden, ketting en tandwielen
- Vragen naar onderhouds rekeningen (zijn kleppen stellen periodiek gesteld)
- Wat voor persoon is de verkoper, jong en wild??
- Beschadigingen aan de kuipNeem gewoon een bekende mee die rijervaring heeft en test hem goed uit voor je hem koopt.
quote:Dit wilde ik weten, thanx
Op donderdag 15 januari 2004 17:14 schreef super_honda het volgende:
kijk ff op de volgende site, daar staat alles wat je wilt weten:
voor 4.000 kun je een hele mooie GSX R600 of ZX6r halen!
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/kawasaki/21565.htm 4500 euro
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/schademotoren/2680.htm?oudei=15 schade motor uit 94 (kuipschade) 1499 euro
Maar het blijft marktplaats...
Als je proefrit gaat maken, gewoon iemand meenemen die er meer verstand van heeft dan jij
- Als je rijd lichtjes het stuur loslaten en kijken of ie niet maar een kant trekt, dan moet er zeker niet aanbeginnen want is het een schade motor geweest en dus krom.
- Kijk of ie goed inveerd en weer netjes terug komt, als het veel te gemakkelijk gaat zit er geen olie meer in en zijn keeringen dus lek.
-Kijken hoe die loopt, zitten er geen rare geluiden in. Geen tikken ed.
-Kijk of ie gewoon netjes doortrekt.
-Maar kijk ook naar hoe de motor is onderhouden, hoe ziet ie der uit. Zit ie onder de troep en staat ie buiten, of staat ie netjes onderdak en ziet ie er spik en span uit.
En wat net gezegt werd, kijk naar de rijder, als je een beetje kan inschatten wat voor persoon het is weet je ook wel hoe die er op rijd.
Ik zou nu(25kw) gaan voor een zxr 400, maar jij wil wat meer vermogen dus dat valt dan af denk ik.
Houd je van honda?:
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/honda/56465.htm?oudei=60 (afgezien van de kleur)
Kawasaki:
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/kawasaki/21515.htm?zoek=ZX6R
zo kan je nog wel ff verder zoeken, k heb duitsland niet gekeken, daar zijn ze nog net iets betaalbaarder.
Leon
quote:vergeet dan niet dat je nog extra kosten hebt, denk aan het invoeren, kosten om dat ding naar nederland te halen, keuring etc......
Op vrijdag 16 januari 2004 15:25 schreef -FreaK- het volgende:
Jahh waar moet je op letten?
Speciek is het een beetje per motor verschillend he.
Standaard dingen zijn al een beetje opgenoemd.
Toch maar ff een lijstje:- Als je rijd lichtjes het stuur loslaten en kijken of ie niet maar een kant trekt, dan moet er zeker niet aanbeginnen want is het een schade motor geweest en dus krom.
- Kijk of ie goed inveerd en weer netjes terug komt, als het veel te gemakkelijk gaat zit er geen olie meer in en zijn keeringen dus lek.
-Kijken hoe die loopt, zitten er geen rare geluiden in. Geen tikken ed.
-Kijk of ie gewoon netjes doortrekt.
-Maar kijk ook naar hoe de motor is onderhouden, hoe ziet ie der uit. Zit ie onder de troep en staat ie buiten, of staat ie netjes onderdak en ziet ie er spik en span uit.En wat net gezegt werd, kijk naar de rijder, als je een beetje kan inschatten wat voor persoon het is weet je ook wel hoe die er op rijd.
Ik zou nu(25kw) gaan voor een zxr 400, maar jij wil wat meer vermogen dus dat valt dan af denk ik.
Houd je van honda?:
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/honda/56465.htm?oudei=60 (afgezien van de kleur)Kawasaki:
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/kawasaki/21515.htm?zoek=ZX6Rzo kan je nog wel ff verder zoeken, k heb duitsland niet gekeken, daar zijn ze nog net iets betaalbaarder.
Leon
quote:etc? wat nog meer dan? de meeste kosten zit in de bpm wat niet meer dan 300 euro kan zijn gezien zijn budget. keuring kost 80 euro en om dat ding hier te halen heb je alleen een aanhanger nodig, brandstof? gewoon met een auto op gas gaan (van een kennis desnoods).
Op vrijdag 16 januari 2004 16:48 schreef super_honda het volgende:[..]
vergeet dan niet dat je nog extra kosten hebt, denk aan het invoeren, kosten om dat ding naar nederland te halen, keuring etc......
dus? welke kosten nog meer?
quote:eventuele kosten om dat ding door de keuring te krijgen, een ontbrekende reflector kan al de oorzaak zijn dat je motor afgekeurd word.
Op vrijdag 16 januari 2004 17:05 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
etc? wat nog meer dan? de meeste kosten zit in de bpm wat niet meer dan 300 euro kan zijn gezien zijn budget. keuring kost 80 euro en om dat ding hier te halen heb je alleen een aanhanger nodig, brandstof? gewoon met een auto op gas gaan (van een kennis desnoods).
dus? welke kosten nog meer?
quote:Nounou, de herkeuring kost ook net drie tientjes.....
Op vrijdag 16 januari 2004 17:10 schreef super_honda het volgende:[..]
eventuele kosten om dat ding door de keuring te krijgen, een ontbrekende reflector kan al de oorzaak zijn dat je motor afgekeurd word.
op zulke dingen verreken je je snel hoor.....
quote:Bpm is wel eens schrikken:
Op vrijdag 16 januari 2004 17:35 schreef _VoiD_ het volgende:[..]
Nounou, de herkeuring kost ook net drie tientjes.....
**waar je moet moet letten: (wat ik zo even verzin .. soep word koud :-)
Het overnieuw spuiten van de motor i.v.m. oude schade's.
Op e-keur op de koplamp en knipperlichten. Chassisnummer.
Origineel motorblok, anders denken ze dat die gestolen is.
Alles moet goed werken qua verlichting, ze keuren hem al af op een kapot richtingaanwijzerlampje.
Uiteraard de juiste papieren, die Duitser wilde mij wijsmaken dat ik niets meer nodig had .. toch nog even een[paar maandjes extra bezig geweest. (had alleen maar ongeldige Italiaanse papieren .. hij was in Duitsland nog nooit de weg op geweest)
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 16-01-2004 20:12]
quote:Heb een husqy door de keuring laten komen met een kapot remlicht.
Op vrijdag 16 januari 2004 20:06 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Alles moet goed werken qua verlichting, ze keuren hem al af op een kapot richtingaanwijzerlampje.
quote:Ik moest laten zien dat het remlicht zowel met de hand als met de voet functioneerde.
Op vrijdag 16 januari 2004 20:17 schreef slashme het volgende:[..]
Heb een husqy door de keuring laten komen met een kapot remlicht.
Er stond iemand voor een herkeuring waar het lampje van de kentekenplaat verlichting eerder niet werkte en een paar extra breedstralers die niet aangesloten bleken. (een auto dus)
quote:750 euro als je een 3-5 jaar oude motor koopt. als je budget 4000 euro is verandert dat enorm: bpm hooguit 300 euro. en brandstof, wees slim gewoon in een gasauto.
Op vrijdag 16 januari 2004 20:06 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Bpm is wel eens schrikken:
Ik moest 915 euro betalen voor een 3 jaar oude motor die eigenlijk 5 jaar oud was.
Niet het bouwjaar maar de eerste toelating op de weg is belangerijk.
Maar van je budget kan je zo 750 euro afhalen voor de kosten.
(benzine - ik 1500 kilometer, huur trailer, keuring, Bpm)**waar je moet moet letten: (wat ik zo even verzin .. soep word koud :-)
Het overnieuw spuiten van de motor i.v.m. oude schade's.
Op e-keur op de koplamp en knipperlichten. Chassisnummer.
Origineel motorblok, anders denken ze dat die gestolen is.
Alles moet goed werken qua verlichting, ze keuren hem al af op een kapot richtingaanwijzerlampje.
Uiteraard de juiste papieren, die Duitser wilde mij wijsmaken dat ik niets meer nodig had .. toch nog even een[paar maandjes extra bezig geweest. (had alleen maar ongeldige Italiaanse papieren .. hij was in Duitsland nog nooit de weg op geweest)
quote:Moet je wel een gasauto tot je beschikking hebben.
Op vrijdag 16 januari 2004 21:16 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[knip]als je budget 4000 euro is verandert dat enorm: bpm hooguit 300 euro. en brandstof, wees slim gewoon in een gasauto.
quote:mischien vallen de kosten van het invoeren wel mee hoor, het is alleen lullig als je voor 4000 eypo een motor uit dld gehaald hebt en er dan achter komt dat de kosten om hem in te voeren toch hoger zijn dan verwacht en je er ook nog eens achter komt dat je blut bent.....
Op vrijdag 16 januari 2004 21:16 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
750 euro als je een 3-5 jaar oude motor koopt. als je budget 4000 euro is verandert dat enorm: bpm hooguit 300 euro. en brandstof, wees slim gewoon in een gasauto.
quote:ja dat klopt! is vast wel te regelen toch in je kenniskring, ik gelukkig wel
Op vrijdag 16 januari 2004 21:39 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Moet je wel een gasauto tot je beschikking hebben.
En reken boven op die 300 nog wel even ongeveer 200 euro kosten.
Dus kom je al aardig in de richting van die 750 .. ok 50 % minder
quote:je moet er wel rekening mee houden idd. maar ik denk dat als je een motor gaat kopen dat je toch altijd meer gaat uitgeven dan je van plan was, tenminste dat voorzie ik bij mezelf wel...
Op vrijdag 16 januari 2004 21:53 schreef super_honda het volgende:[..]
mischien vallen de kosten van het invoeren wel mee hoor, het is alleen lullig als je voor 4000 eypo een motor uit dld gehaald hebt en er dan achter komt dat de kosten om hem in te voeren toch hoger zijn dan verwacht en je er ook nog eens achter komt dat je blut bent.....
quote:Idd .. ik had via diverse site's wel wat bpm berekeningen gedaan ..
Op vrijdag 16 januari 2004 21:53 schreef super_honda het volgende:[..]
mischien vallen de kosten van het invoeren wel mee hoor, het is alleen lullig als je voor 4000 eypo een motor uit dld gehaald hebt en er dan achter komt dat de kosten om hem in te voeren toch hoger zijn dan verwacht en je er ook nog eens achter komt dat je blut bent.....
quote:Ik had toen een lease auto zonder trekhaak, maar kon die even ruilen met een collega voor 2 dagen.
Op vrijdag 16 januari 2004 22:03 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
ja dat klopt! is vast wel te regelen toch in je kenniskring
Uit een ouder topic:
Ik heb eens zitten rondneuzen en door alle info hier ben ik een heel stuk verder gekomen.
Ik heb een overzichtje gemaakt voor mensen die meer info willen (zoals ik) en misschien wel een tweedehands willen importeren.
Hier is het:
FOK! Met plaatjes
http://forum.fok.nl/showtopic.php/231846
Overzicht van merken en typen bij Moto73
http://www.moto73.nl/merken/actueel/mmstart.php
Forum voor motorrijders
http://www.motor-forum.nl/forum/index.php
In DUITSLAND:
Zoeksites in Dld met vele 2e-hands motoren
http://www.mobile.de/
http://www.bikemarkt.de/scripte/index2.asp?wahl=markt
Berekenen van de BPM bij import vanuit Dld:
http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator_afdracht_invoer.asp
Kentekenkeuring aanvragen bij RDW
http://www.rdw.nl/ned/kentekenkeuring/index.htm
Ervaring van iemand die een motor in Dld kocht en de gang van zaken richting douane + tips
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/13804/1
Nog een ervaring
http://members.home.nl/rdehaan/alles%20wat%20je%20moet%20weten.htm
Ik zal nog verder zoeken....
edit: toevoeging
om je Theorie te oefenen, jaja, een beetje off-topic, maar wel handig
http://www.cbr.nl/goodies/Oefen%20theorie/theorie.asp
quote:wel heel nuttige info! kan ik iig wel gebruiken, thx
Op vrijdag 16 januari 2004 22:12 schreef generalist het volgende:
*knip*
Weer zo'n "te zwaar om te beginnen" discussie
1000CC HOEFT niet per definitie te zwaar te zijn, cc's zeggen weinig tot niets.
Supersport 1000cc te zwaar: JA!
Off-roadje 1000cc te zwaar: NEE!
Mensen vragen bij het zien van je motor altijd hoeveel cc ie is.. alsof dat iets zegt
Enige waar je op moet letten is de kg/pk verhouding en of de motor vergevingsgezind is..
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 17-01-2004 12:34]
quote:Mee eens. Die CBR1000 van de vorige pagina is wel een lastige beginnersfiets.
Op zaterdag 17 januari 2004 11:00 schreef Rietvaerder het volgende:
O god..Weer zo'n "te zwaar om te beginnen" discussie
1000CC HOEFT niet per definitie te zwaar te zijn, cc's zeggen weinig tot niets.Supersport 1000cc te zwaar: JA!
Off-roadje 1000cc te zwaar: NEE!Mensen vragen bij het zien van je motor altijd hoeveel cc ie is.. alsof dat iets zegt
Enige waar je op moet letten is de kg/pk verhouding en of de motor vergevingsgezind is..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |