Wat hebben jullie zoal voor "vervelends" op de middelbare school meegemaakt?
Vergeet niet te vermelden in welke tijd dat was.
edit: en misschien 2x gevochten tussen leerlingen onderling in de 7 jaar dat ik er heb gezeten.
Ik moet er wel bij zeggen dat het een gymnasium was. Een piepkleintje nog wel (250 leerlingen van klas 1 t/m 6), dus zowat iedereen kende elkaar persoonlijk en dat scheelt ook natuurlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Frollo op 15-01-2004 16:55]
Verder was er wel eens politie bij ons op school, maar dat kwam meer omdat we een ISS (vluchtelingen klas) hadden, hier zaten zo nu en dan illigalen ofzo...
Maar er is volgens mij nooit iemand gewond geraakt door vechtparijen ofzo...
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:52 schreef BobRooney het volgende:
Geweld tegen leraren heb ik ook nooit gezien, leerlingen onderling wel. Maar ook heel weinig maar eigelijk.
Was overigens rond 1995-2000
[Dit bericht is gewijzigd door Dorine op 15-01-2004 16:56]
Tussen leerlingen; wel eens een flinke vechtpartij maar dat werd snel de kop ingedrukt door de leraren en de betreffende leerlingen kregen " verlof" .
Verder eigenlijk nooit iets opvallends.
Ik werd op een gegeven moment ook uitgekozen zeg maar woordewisseling met iemand op de gang omdat ik hem geen peuk wou geven toen kreeg ik te horen dat ik de volgende was die op het plein te grazen genomen zou worden.. volgende dag komt die zelfde naar me toe en zei ineens "Hey er niks is niks aan de he we zijn cool" nooit geweten waarom ineens maar ik verdenk een vriend er van dat ie iets onvriendelijks in zijn oor gefluisterd heeft..
[Dit bericht is gewijzigd door Suphafly op 15-01-2004 16:56]
quote:whahahha,
Op donderdag 15 januari 2004 16:54 schreef teknomist het volgende:
Er werd bij ons wel eens een punaise op de stoel van de leraar gelegd maar dat was meer kattekwaad.
memories....
Maar zelf heb ik nooit iets meegemaakt van leerlingen naar docent echt met dreigen. Niet serieus bedoeld tenminste.
't was trouwens een buitenlandse lerares
Laat staan geweld naar leraren toe.
Dat was trouwens tussen 94 en 2000. Misschien hebben Nederlanders en Aziaten (die zaten veel bij mij op school) meer respect voor een leraar.
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 15-01-2004 17:04]
quote:[sub]'t was trouwens een buitenlandse lerares << JA EN??sub]
[b]Op donderdag 15 januari 2004 16:57 schreef rwr-xr-x het't was trouwens een buitenlandse lerares
[Dit bericht is gewijzigd door rishi120 op 15-01-2004 16:59]
Eerste jaar is m'n vinger bijna gebroken door een 3de jaars,
Eerste jaar heeft een vriend van me een 4de jaars KO geslagen omdat die hem bedreigde
Tweede jaar hebben een zooi leerlingen een leraar uit het raam (eerste verdieping) gekieperd
Tweede jaar hebben een zooi leerlingen een politieauto die voor school stond, binnenstebuiten gekeerd
Derde jaar is de conrector buiten school in elkaar geslagen door (ex)leerlingen.
Vierde jaar heb ik iemand z'n ribben gebroken omdat deze op m'n rug sprong en aan m'n haren trok.
Daarna heb ik nog enkele keren meegemaakt dat ik bedreigd werd, fietsen banden kapot werden gesneden en dat personen luchtdrukpistolen en boksbeugels meenamen naar school.
Dus het is niet iets van de laatste paar weken.
quote:Waar in GODSNAAM zat jij op school.
Op donderdag 15 januari 2004 16:59 schreef RedDevil085 het volgende:
Een opsomming van agressiviteit in mijn middelbare schooljaren (1994-1998):Eerste jaar is m'n vinger bijna gebroken door een 3de jaars,
Eerste jaar heeft een vriend van me een 4de jaars KO geslagen omdat die hem bedreigde
Tweede jaar hebben een zooi leerlingen een leraar uit het raam (eerste verdieping) gekieperd
Tweede jaar hebben een zooi leerlingen een politieauto die voor school stond, binnenstebuiten gekeerd
Derde jaar is de conrector buiten school in elkaar geslagen door (ex)leerlingen.
Vierde jaar heb ik iemand z'n ribben gebroken omdat deze op m'n rug sprong en aan m'n haren trok.Daarna heb ik nog enkele keren meegemaakt dat ik bedreigd werd, fietsen banden kapot werden gesneden en dat personen luchtdrukpistolen en boksbeugels meenamen naar school.
Dus het is niet iets van de laatste paar weken.
Onder leerlingen was een ander verhaal, er werd wel eens gevochten en soms ging er wel eens iemand door een ruit ofzo, maar dat zul je altijd houden denk ik.
Eenmaal op de school viel alles gelukkig mee, af en toe wel een vechtpartij tussen leerlingen en een grote bek tegen leraren was het enige wat ik heb meegemaakt.
Want iedereen was bij ons bang voor de directeur, dat was echt zo'n oud commando type, dat als de leraar je daar naartoe stuurde je ja en amen zei.
Weinig meegemaakt, soms wat ruzies zoals normaal, maar geen ernstige delicten.... ook geen leerlingen die leraren slaan ofzo.
quote:Durf het bijna niet te vragen maar uhm waarom verdiende ze et? oh en WTF maakt het dat ze buitenlands was?
Op donderdag 15 januari 2004 16:57 schreef rwr-xr-x het volgende:
Opzich altijd lay-low, maar er waren wel leraren die duidelijk om een pak slaag vroegen. Dat was toen en is nu niet anders. Macht dient niet misbruikt te worden. Bij ons is er ooit een keer een lerares neergeslagen met een hockeystick uit de gymzaal. Maarja, ze vroeg erom.'t was trouwens een buitenlandse lerares
Er is wel eens iemand neergestoken op het schoolplein, maar waren beiden van buiten school. Verder nix.. Ik zat op een okeeje school .
fysiek geweld tegen leraren heb ik nooit meegemaakt (wel verbaal)
[Dit bericht is gewijzigd door sammielovesgreg op 15-01-2004 17:29]
quote:Nou, die inteeltjochies kunnen er ook wat van, kijk maar naar Urk
Op donderdag 15 januari 2004 17:28 schreef QyRoZ het volgende:
Maar goed, ik zat dan ook op een school op de Veluwe, dus echt representatief is dat ook weer niet.
quote:Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Op donderdag 15 januari 2004 17:04 schreef Suphafly het volgende:[..]
Durf het bijna niet te vragen maar uhm waarom verdiende ze et? oh en WTF maakt het dat ze buitenlands was?
quote:Ik heb in diezelfde tijd op school gezeten, een school met een goede naam in A'dam, ongeveer 30% allochtonen (laag aantal in feite).... maar wat jij beschrijft is wat mij betreft een andere planeet.
Op donderdag 15 januari 2004 16:48 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Ik wil wel eens weten of dat geweld op middelbare scholen iets typisch van de laatste tijd is. Want geweld op middelbare scholen, wat schering en inslag lijkt, en tevens voor mij zo onvoorstelbaar allemaal. Want in mijn middelbare school-tijd (1992 - 1997) was iets als bijvoorbeeld geweld tegen het gezag cq de leerkrachten echt een groot taboe. Sterker nog, dat bestond helemaal niet bij ons. Het is dan ook nooit gebeurd in 5 jaar tijd. Er is wel een keer een leraar geschorst die een leerling iets te hardhandig aanpakte, omgekeerde wereld dus.
Er zat een keer een jongen bij mij in de klas die op het bezit van een zakmes werd betrapt. Dat heeft 'm een "gele kaart" en 2 dagen schorsing opgeleverd. En ik ben een keertje betrapt op schoolreis, dat ik een fles bessenjenever onder m'n kussen had. Ben toen linea-recta teruggestuurd, gesprek ouders/rector, en heb een week kauwgom mogen krabben in de zomer-vakantie. At least soms een kleine vechtpartij, maar die werden vaak in de kiem gesmoord door oplettende leraren/concierges.
Beide voorbeeldjes (mes en schoolreis) sprak de hele school destijds schande van. Maar dat valt toch in het niet, met dingen die je nu hoort.Wat hebben jullie zoal voor "vervelends" op de middelbare school meegemaakt?
Wat bij ons vooral mooi was, was als er sneeuw lag. Dan stonden er soms wel 400 leerlingen bij de weg achter de school, sneeuw en ijsballen gooien op auto's, fietsers, etc. Het was altijd effe wachten tot het uit de hand liep... eerst de weg blokkeren met een sneeuwbal, vervolgens een vuilcontainer. En zo nu en dan vlogen er wel wat stenen her en der door de ramen. Uiteraard duurde dit 1 pauze... vanaf dan stond er politie op alle hoeken en was de pret voorbij.
Verder werd er wel het een en ander aan vetes uitgevochten, heel af en toe kwam daar wel eens een klein knuppeltje en/of traangas aan te pas, maar echt heel erg uit de hand liep het nooit (messen/pistolen).
De schoolfeesten waren wel lachen... standaard effe knokken met de marokaanse gemeenschap en dan vooral hun intro's. Niks gigantisch verder ofzo.
Geweld was niet ongewoon, maar het liep niet vreselijk uit de hand of zo.
quote:Ach ja, dat was bij mijn zusje in de klas ook wel eens gedaan, geloof ik.
Op donderdag 15 januari 2004 17:15 schreef Linz het volgende:
Telt docent wegtreiteren uit de klas tot huilens toe ook mee?
quote:Och dat hebben wij vaak genoeg gepresteerd. Maar dat was niet eens door schelden. Gewoon niet luisteren was genoeg.
Op donderdag 15 januari 2004 17:15 schreef Linz het volgende:
Telt docent wegtreiteren uit de klas tot huilens toe ook mee?
quote:
Als leerkracht ben je vogelvrij - De Telegraaf 15 Jan 2004
Leerlingen van het Haagse Terra College uiten gisteren elk op hun eigen wijze hun gevoelens over de dood van biologieleraar Hans van Wieren.Het schokkende schooldrama op het Terra College in Den Haag is in ons land weliswaar het eerste met dodelijke afloop voor een leerkracht, maar geweld op scholen is aan de orde van de dag. Veel leraren zijn feitelijk niet eens verbaasd. "Politici die nu nog durven stellen dat dit het werk van een gestoorde leerling is en dat dit niet snel nog een keer zal gebeuren, hebben geen idee van het aantal leerlingen die met dezelfde problemen kampen als de dader van deze aanslag", zegt een ervaren docent van het Terra College.
De man, die twintig jaar voor de klas staat, vindt de situatie dusdanig alarmerend dat hij het spreekverbod van zijn schooldirectie negeert. Hij wil wel vertellen over het moeilijke werk als docent, maar niet met zijn naam in de krant. "Dan komen er hoe dan ook leerlingen verhaal halen. Ik heb genoeg toestanden meegemaakt. Het wordt absoluut steeds erger. Het is grotendeels een allochtonenprobleem. Over het algemeen krijgen deze kinderen van huis uit weinig mee, en dat uit zich op school." "Als leerkracht ben je af en toe vogelvrij. Leerlingen kunnen zich bij ons heel veel permitteren voor ze van school worden verwijderd. Zelf ben ik ook enkele malen bedreigd. 'Jij gaat dood!' of 'Ik wacht je buiten wel op!' wordt je dan meegedeeld, op een toon die aan duidelijkheid niets te wensen overlaat.
Het ziekteverzuim op onze school is mede door dit soort situaties schrikbarend hoog, maar geen enkele instantie die daar lering uit trekt.""De directie steunt je bovendien op geen enkele wijze na zo'n bedreiging. Je moet zelf dreigen dat je ziek naar huis gaat als de betreffende leerling toch je lokaal weer wordt ingestuurd. Dit is momenteel ons enige middel. Collega's die wel dit soort leerlingen bij de directie afleveren, komen diezelfde leerling een uur later weer doodleuk in de gangen tegen. De hele toestand is dan afgedaan met een waarschuwing."
"Van vechtpartijen tussen groepen Marokkaanse en Antilliaanse leerlingen kijken we al niet meer op. Er is de laatste tijd zeker al drie keer zwaar vuurwerk afgestoken in de kantine tijdens de pauze, maar daar wordt niets tegen gedaan. Soms vliegen de stoelen door de kantine. Leerlingen die niet op onze school staan ingeschreven, komen de school binnen om ruzies te beslechten en andere leerlingen in elkaar te slaan. Je auto moet je ver van school vandaan parkeren, want het aantal auto's van collega's dat is beschadigd tijdens schooltaken is niet meer op de vingers van twee handen te tellen. En als het niet gebeurt bij school, dan zoeken leerlingen je thuis wel op en spuiten je wagen daar geheel onder de verf. Dat is vorige week nog gebeurd bij een collega."
Dit moet echt betekenen..............
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:48 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Ik wil wel eens weten of dat geweld op middelbare scholen iets typisch van de laatste tijd is. Want geweld op middelbare scholen, wat schering en inslag lijkt, en tevens voor mij zo onvoorstelbaar allemaal. Want in mijn middelbare school-tijd (1992 - 1997) was iets als bijvoorbeeld geweld tegen het gezag cq de leerkrachten echt een groot taboe. Sterker nog, dat bestond helemaal niet bij ons. Het is dan ook nooit gebeurd in 5 jaar tijd. Er is wel een keer een leraar geschorst die een leerling iets te hardhandig aanpakte, omgekeerde wereld dus.
Er zat een keer een jongen bij mij in de klas die op het bezit van een zakmes werd betrapt. Dat heeft 'm een "gele kaart" en 2 dagen schorsing opgeleverd. En ik ben een keertje betrapt op schoolreis, dat ik een fles bessenjenever onder m'n kussen had. Ben toen linea-recta teruggestuurd, gesprek ouders/rector, en heb een week kauwgom mogen krabben in de zomer-vakantie. At least soms een kleine vechtpartij, maar die werden vaak in de kiem gesmoord door oplettende leraren/concierges.
Beide voorbeeldjes (mes en schoolreis) sprak de hele school destijds schande van. Maar dat valt toch in het niet, met dingen die je nu hoort.Wat hebben jullie zoal voor "vervelends" op de middelbare school meegemaakt?
Jaja vroeger was alles beter
Ga je schijnheilge reet eens vegen
Of met de school ernaast (schoolfeesten waren dus een ramp) of met leerlingen onderling. Een jongen uit mijn klas heeft een andere jongen neergeslagen met de achterkant van een vlindermes (en eigenlijk wel een beetje terecht omdat hij enorm door hem werd gepest), een leerling heeft een lerares opgekrabt, tijdens locker zoekingen zijn enorm veel wapens gevonden, leerlingen van school verwijderd wegens mishandeling, leraar van school verwijderd wegens het slaan van een leerling.
En ik zat echt op een enorme kak school! Echt geen zwarte school. Ik had niet eens buitenlanders in mijn klas.
Ik was zelf ook geen lieverdje en ben dan ook vriendelijk verzocht te stoppen met school toen ik 16 was. Althans weg te gaan van die school. Maar niet wegens mishandeling meer wegens het simpel weg niet naar school gaan of een grote mond. Ben er niet trots op en heb dit dan ook pas na mijn post er bij gezet Beetje stoer doen. Sloeg nergens op. Doodzonde maar goed gebeurt is gebeurt.
[Dit bericht is gewijzigd door Silmarwen op 15-01-2004 19:30]
quote:Totdat jullie hier kwamen ja.
Op donderdag 15 januari 2004 19:13 schreef hicham het volgende:[..]
Jaja vroeger was alles beter
Er is een keer een grote vechtpartij geweest, waarbij devolgende dag er wraak genomen zou worden op de "winnaar". Toen is de politie eventjes komen kijken en heeft de "winnaar" maar naar huis gebracht en alle vrienden van de verliezer vriendelijk gesommeerd naar huis te gaan (get the picture ).
En dan waren er de kleinere vechtpartijtjes maar die stelde niet echt veel voor, iedereen heeft wel eens ruzie en op de middelbare school discussieerde je met vechten.
hallo_mensen had ruzie ging op kop van persoon staan
ik hoi_mensen keek toe
daar is het bij gebleven
jongen hersenschudding
hallo_mensen geen straf
hoi_mensen moest lachen
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:19 schreef Rider_on_the_storm het volgende:[..]
Totdat jullie hier kwamen ja.
quote:Die worden bij ons al 2 jaar niet meer op school gehouden, wegens te veel problemen aan de deur
Op donderdag 15 januari 2004 17:53 schreef ChrisJX het volgende:
De laatste jaren stond bij ons op de schoolfeesten (die in de aula gehouden werd) er wel altijd een beveiligingsmedewerker bij het hek, omdat mensen die niet bij ons op school zaten naar binnen probeerden te komen.
Wel cool is trouwens dat af en toe als een concierge in de pauze door de hal loopt iedereen daar 'spontaan' begint te klappen en te juichen, iedereen uit de kantines en gangen komt dan ook meteen kijken wat er aan de hand is
- Concierges kregen nooit respect, en waren dan ook vaak de lul; kan me nog herinneren dat 1 concierge een gigantisch harde sneeuwbal op zijn oog kreeg, brilletje beschadigd etc.
- Bedreigingen gebeurde afentoe weleens, of dat iemand met vrienden ofz zijn neef even een bezoekje kwam brengen.
- Snoepautomaat is aantal keer open geslagen, dit komt denk ik ook doordat die @(*#(@ snoepjes altijd vast bleven zitten in de automaat en men dan een beetje 'pissed off' werd.
- En sommige 'groepen' lagen elkaar niet zo goed, wat weleens goed te zien was.
quote:voor ik het vergeet hij had new Rocks aan of hoe heten die dingen
Op donderdag 15 januari 2004 21:29 schreef hoi_mensen het volgende:
geweld op mijn schoolhallo_mensen had ruzie ging op kop van persoon staan
ik hoi_mensen keek toe
daar is het bij gebleven
jongen hersenschudding
hallo_mensen geen straf
hoi_mensen moest lachen
Een andere keer dat een punker volledig onder invloed van van alles te laat kwam, kritiek kreeg van een leraar en door het lint ging (wat er precies is gebeurd weet niemand, maar het meest bekende verhaal is dat beide kanten toch wel agressief werden, óók de leraar).
Verder een keer een vechtpartij geweest tussen onze school (Havo/VWO) en het VMBO-schooltje uit hetzelfde dorp
Schoolfeesten af en toe relletjes.
Ach, echte vechtpartijen zie je in een boerendiscotheek als iedereen met z'n lamme kloten naar huis gaat. Stond op een gegeven moment buiten te ouwehoeren met zo'n gast, komt er iemand aanlopen die em gewoon keihard op z'n bek stampt en hij loopt weer verder..
Vooral de lager opgeleide leerlingen maken zich vaak schuldig aan dit soort dingen, terwijl ik bij Havo/Vwo'ers zoiets nooit heb gezien. (verschillende pauze's)
heb zelf ook maar 1 keer iemand geslagen.. was blijkbaar de enige manier om duidelijk te maken dat ie moest kappen met kutten
oh ja, en had 1x een vriend een rotschop verkocht waar die 2 weken kreupel van heeft gelopen, maar hij was er zelf ook wel mee eens dat ie dat verdient had is allemaal ook gewoon prima terecht gekomen, zijn nogsteeds vrienden
89% was allochtoon..
blij,dat ik daar maar een half jaar heb gezeten..
quote:je liegt..
Op zaterdag 17 januari 2004 18:06 schreef dutchmage het volgende:
klasse gevecht in de 8e groep 8 vs groep 8
hogere school. 1+2 e klas vs 3+4 klas... was bijna 50 man aan het knokken....
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:19 schreef murp het volgende:[..]
je liegt..
2e klassers die brugklassers aanpakte, en bepaalde groeperingen van andere scholen die de meiden van onze school verveelde, en af en toe wat opstootjes hadden met jongens van onze school.
quote:bij de klimrekken toch?
Op zaterdag 17 januari 2004 18:30 schreef Notorious het volgende:
Vechten is er toch altijd??Zelfs op de basisschool, daar was het altijd wacht tot het 3 uur is!
(Ik zat op een grote scholengemeenschap in Eindhoven)
ik trouwens ook wel ooit meegemaakt dan iemand gewoon een pistool in zijn tas bij had. die gast zat een maandje of 2 later ook in de gevangenis voor drugsdealen maja
quote:Bij mij het zelfde was ook Mavo/Havo/Vwo
Op zaterdag 17 januari 2004 18:45 schreef StefQ het volgende:
O bij ons op onze school was opzich niet zoveel geweld. Wel werden er luchtbucksen, boksbeugels, en messen enzo meegenomen. Was een school voor MAVO, HAVO en VWO.
[Dit bericht is gewijzigd door Notorious op 17-01-2004 19:00]
Ik kan me niet echt veel buitensporig geweld herinneren.(Er is wel eens een jongen in onze klas knock-out geslagen door een meisje, in de tweede klas. Nu ja, meisje.) Ik hoorde wel dat het op schoolfeesten vaak bal was (hoogtepunt van de gabber/alto vete), maar heb dat zelf nooit gezien op de feesten waar ik aanwezig was. Er is wel een keer een enorme wraak aangekondigd door leerlingen van een andere school, maar daarvoor bleven zoveel mensen langer op school hangen dat de directie het doorkreeg, geloof ik.
Er was alleen verbaal geweld jegens leerlingen. Soms ging dit vrij ver, maar ik kan me slechts een bedreiging herinneren, in mijn laatste jaar (VWO nog wel) door de drugsdealer van de school. Er was wel een hardnekkig gerucht dat er ooit een brugger een pistool mee naar school had genomen, maar dat was onzin, geloof ik.
(Nu ik er over nadenk, geloof ik eigenlijk wel dat ik soms hondsbrutaal was.)
quote:Nou.. stof voor een echte vijftiger (nee dat is niet mijn leeftijd maar een verwijzing naar een boeken-genre).
[b]Op donderdag 15 januari 2004 16:48 schreefWat hebben jullie zoal voor "vervelends" op de middelbare school meegemaakt?
(1985-1992):
- Iemand van 2 klassen hoger durfde een bekertje koffie leeg te gooien in mijn nek nadat ik per ongeluk tegen hem was aangevallen (was gloeiend heet) in een overvolle hal. Die jongen is toen door zijn eigen klasgenoten weggepest (met andere woorden: dat werd door andere scholieren niet geaccepteerd).
- In een les heeft iemand bij de duitse les '<leraarnaam> uber alles!' op het bord geschreven. Was bedoeld als grapje maar de leraar (m/v) knapte: Jongen ging eind van dat jaar van school.
- Een leraar was nogal autoritair en die werd in de schoolkrant voortdurend (anoniem) door leerlingen op de hak genomen. Ik vind dat eigenlijk geestelijke agressie: Die leraar is op een gegeven moment ook geknapt (de reden is trouwens niet 100 procent duidelijk) en is 2 jaar uit de roulatie geweest.
- Er werd eigenlijk bijna nooit gevochten. Eigenlijk werden alleen de brugpiepers wel eens op de koffieautomaten gezet. Maar als ze daar niet tegen konden dan werden ze er weer netjes afgehaald...
-We hebben een keer een speurtocht uitgezet voor iemand naar zijn eigen schooltas waar die de hele dag mee bezig is geweest.
Verder af en toe een onschuldig vechtpartijtje, zonder wapens. Ik zit trouwens op een mavo/havo/vwo school. Geweld, of verbaal geweld, tegenover leraren heb ik ook nog nooit meegemaakt . Hoogstens leerlingen die een beetje tegen de leraar ingingen.
quote:Een astronaut is hetzelfde als een rotje
Op zaterdag 17 januari 2004 18:05 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ik zit nu op de middelbare, en zo heel erg veel gebeurt er hier niet. Al moet ik toegeven dat het erger wordt...Vuurwerk in de aula is het recentste dat er is gebeurd. (geen rotje, maar iets anders, strijker/astronaut, denk ik) Een paar dagen later hoorde ik de onderbouw-coördinator overleggen met de locatiedirecteur, en ik hoorde het woordje vuurwerk en het woordje aangifte. Need I say more? Voor de rest zo eens in de 2, 3 maanden een knokpartij. (Op kleine schaal)
quote:Laat dat bij de NASA maar niet horen
Op zaterdag 17 januari 2004 23:52 schreef TC03 het volgende:
Een astronaut is hetzelfde als een rotje.
Maar tegenover leraren niet. Op mijn HBO-school wel, een docent hier is in elkaar geslagen door een student
quote:Goed hoor.
Op woensdag 21 januari 2004 18:52 schreef VerwerwiN het volgende:
Als die leraren niet willen luisteren geef ik ze meestal een paar klappen, meer niet
edit:
heb hier trouwens nog nooit een turk/marokkaan gezien op school....
[Dit bericht is gewijzigd door erikkll op 21-01-2004 19:00]
Later bleek dat hij buiten had moeten slapen van zijn vader omdat hij was geschorst. (Wat hij niet leuk vond
)
- Overigens zag ik mijn oude school-gebouwtje pas geleden nog terug op het journaal, omdat een meisje van die school was opgepakt, nadat ze zo slim & aardig was geweest om op Internet te vermelden dat ze graag in Murats voetsporen wilde treden.
Overigens zit mijn school nu niet meer in dat gebouw en heeft de andere school met wie we het gebouw deelde het hele gebouw nu 'in bezit' genomen
- Bij het station vlak bij mijn school, of 1 halte verderop, had een meisje van mijn school (ik was er geloof ik net 1 jaar vanaf) een ander meisje voor de tram gegooid. Met dodelijke afloop.
- Verder stond er bij schoolfeesten altijd een 'politie' busje van het Beware Watch Out team. Het zogenaamde tienerteam van de politie, dat bestond uit een groepje criminele jongeren, die bezig waren met een zogenaamd heropvoedingstraject. Een paar van ze kenden we, en als je ze 'buiten functie' tegenkwam en de verhalen van die jongens hoorde.... geen steek veranderd.
- Je had bij ons zelfs een verkorte term voor 'overval'. Dat noemde men toen een 'OV-tje'. Niet dat de mensen die ik kende zich hier zelf mee bezighielden, maar mensen in hun omgeving wel.
- Verder ook wel eens gezien dat leerling pistool meenam naar school, die naar eigen zeggen niet meer werkte.
Nog wel veel meer gebeurd, maar het is alweer zo'n tijd terug.
quote:Idd, hebben minder respect, noemen leraren bij hun eerste naam, mss omdat leraren minder strenge straffen uitdelen? Omdat de leerlingen die leraar dan sneller een lummel vinden dan vroeger, toen bijna alle leraren zulke straffen uitdeelden??!
Op woensdag 21 januari 2004 18:50 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Het is wel zo dat er 20/30 jaar terug toch echt veel meer respect voor de leraar was etc. meer een zero-tolerance beleid wat nu bij een paar scholen weer terug komt. Tucht en orde is op zich wel goed, maar echt fijn is het niet. Ik denk dat het op zich nog wel mee valt met het gewelddadiger worden van scholieren. Er worden overal wat voorbeeldjes aangehaald en die spreken elkaar ook weer tegen, niemand heeft harde cijfers. Verder zit ik nu in de 4e en is het op onze school heel rustig.
quote:hetzelfde hier, maar ik zit nu in de 6e. Ik denk ook dat het ligt aan het soort school en aan waar de school staat. En ja, mijn school staat in Helmond, en nee, daar is bij lange na niet iedereen gajes.
Op donderdag 15 januari 2004 16:53 schreef Dorine het volgende:
Kan wellicht heel naief klinken maar ik heb nog nooit (actief) meegemaakt dat een leerling(e) daadwerkelijk wapens mee naar school bracht...Sowieso nooit GEWELD tegenover leraren meegemaakt.
Was overigens rond 1995-2000
[Dit bericht is gewijzigd door VrAnKiE op 22-01-2004 17:57]
quote:Lekker boeiuh...
Op donderdag 22 januari 2004 18:24 schreef SirWacko het volgende:
1x mot gehad met leraar, was wel me eigen schuld... was flink aan het klieren, die leraar was het zat... ik ging gwoon door... leraar kwam naar me toe, wou mij een klap geven... ik ontweek, en heb die leraar bovenop ze bek geramd... gevolg: leraar mist 1 tand, ik ben van school getrapt, klas ging uit ze dak van vreugde...
Toen ik op de bassischool zat, was dr 1 opstandig jongetje, zat bij mij in de klas. Die zat de ganse dag zo ontzettend te klieren, dat de 'juf' hem een pak slaag probeerde te geven (uh, jah...)
Toen dat niet lukte (stribbelde nogal tegen, logisch) plette ze em maar even tussen het bord...
quote:Zo hoort het
Op donderdag 22 januari 2004 19:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
plette ze em maar even tussen het bord...
En schoolfeesten worden hier steeds meer afgelast omdat er geen zak te doen is en niemand komt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |