abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 januari 2004 @ 16:48:27 #1
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16288022
Ik wil wel eens weten of dat geweld op middelbare scholen iets typisch van de laatste tijd is. Want geweld op middelbare scholen, wat schering en inslag lijkt, en tevens voor mij zo onvoorstelbaar allemaal. Want in mijn middelbare school-tijd (1992 - 1997) was iets als bijvoorbeeld geweld tegen het gezag cq de leerkrachten echt een groot taboe. Sterker nog, dat bestond helemaal niet bij ons. Het is dan ook nooit gebeurd in 5 jaar tijd. Er is wel een keer een leraar geschorst die een leerling iets te hardhandig aanpakte, omgekeerde wereld dus.
Er zat een keer een jongen bij mij in de klas die op het bezit van een zakmes werd betrapt. Dat heeft 'm een "gele kaart" en 2 dagen schorsing opgeleverd. En ik ben een keertje betrapt op schoolreis, dat ik een fles bessenjenever onder m'n kussen had. Ben toen linea-recta teruggestuurd, gesprek ouders/rector, en heb een week kauwgom mogen krabben in de zomer-vakantie. At least soms een kleine vechtpartij, maar die werden vaak in de kiem gesmoord door oplettende leraren/concierges.
Beide voorbeeldjes (mes en schoolreis) sprak de hele school destijds schande van. Maar dat valt toch in het niet, met dingen die je nu hoort.

Wat hebben jullie zoal voor "vervelends" op de middelbare school meegemaakt?

Vergeet niet te vermelden in welke tijd dat was.

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
  donderdag 15 januari 2004 @ 16:51:51 #2
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_16288143
Eén keer heeft een leraar een klap van een leerling gekregen. Tenminste, volgens de geruchten. Het is niet eens zeker of het wel echt gebeurd is, maar er werd iig een hoop over gekletst. Dat moet rond 1987 geweest zijn.

edit: en misschien 2x gevochten tussen leerlingen onderling in de 7 jaar dat ik er heb gezeten.
Ik moet er wel bij zeggen dat het een gymnasium was. Een piepkleintje nog wel (250 leerlingen van klas 1 t/m 6), dus zowat iedereen kende elkaar persoonlijk en dat scheelt ook natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Frollo op 15-01-2004 16:55]

pi_16288156
Geweld tegen leraren heb ik ook nooit gezien, leerlingen onderling wel. Maar ook heel weinig maar eigelijk.
pi_16288172
Voor zover het ergste geweld wat ik me kan herinneren was dat ik een manderijn tegen me rug aangegooid kreeg...

Verder was er wel eens politie bij ons op school, maar dat kwam meer omdat we een ISS (vluchtelingen klas) hadden, hier zaten zo nu en dan illigalen ofzo...

Maar er is volgens mij nooit iemand gewond geraakt door vechtparijen ofzo...

pi_16288173
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:52 schreef BobRooney het volgende:
Geweld tegen leraren heb ik ook nooit gezien, leerlingen onderling wel. Maar ook heel weinig maar eigelijk.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_16288188
Bij mij op school gebeurd er dus echt werkelijk helemaal niks. In de laatste 5 jaren dat ik hier al op school zit, is er maar 1 keer gevochten en dat stelde al niks voor. Dus op zich zit ik wel op een relaxte school. Het maakt denk ook wel uit of je op een havo/vwo school zit of een vmbo school.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_16288201
Kan wellicht heel naief klinken maar ik heb nog nooit (actief) meegemaakt dat een leerling(e) daadwerkelijk wapens mee naar school bracht... Sowieso nooit GEWELD tegenover leraren meegemaakt.

Was overigens rond 1995-2000

[Dit bericht is gewijzigd door Dorine op 15-01-2004 16:56]

pi_16288220
Er werd bij ons wel eens een punaise op de stoel van de leraar gelegd maar dat was meer kattekwaad.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_16288224
Buiten de nodige schreeuwpartijen heb ik verder nooit iets gezien naar leraren toe.

Tussen leerlingen; wel eens een flinke vechtpartij maar dat werd snel de kop ingedrukt door de leraren en de betreffende leerlingen kregen " verlof" .

Verder eigenlijk nooit iets opvallends.

pi_16288232
Bij ons was het ineens een rage dat mensen DAGELIJKS van een andere school (later ook gewoon van onze eigen school) een willekeurig iemand uitzochten en dan werd hij/zij in elkaar gebeukt en niet zo'n beetje ook..

Ik werd op een gegeven moment ook uitgekozen zeg maar woordewisseling met iemand op de gang omdat ik hem geen peuk wou geven toen kreeg ik te horen dat ik de volgende was die op het plein te grazen genomen zou worden.. volgende dag komt die zelfde naar me toe en zei ineens "Hey er niks is niks aan de he we zijn cool" nooit geweten waarom ineens maar ik verdenk een vriend er van dat ie iets onvriendelijks in zijn oor gefluisterd heeft..

[Dit bericht is gewijzigd door Suphafly op 15-01-2004 16:56]

Deal with it; rock 'n roll
  donderdag 15 januari 2004 @ 16:55:24 #11
74737 NeoGenic1982
Welcome back Mr. Anderson
pi_16288270
Ik heb 1 keer geweld door een leerling gezien naar een lerares. Het was in de Nederlands les, toen een jongen Abdul (Ja hij is marokkaans) de hele tijd aant praten was, toen zei de lerares dat hij eruit moest. Die jongen was een beetje de schrik van de school met zijn groepje, hij staat rustig op, met zijn boek in de handen loopt langs de lerares en slaat haar met het boek in het gezicht en zegt, IK KRIJG JOU NOG WEL, tja... dat was wel genoeg om van school getrapt te worden, maar ik zat in de les zelf ik schrok, tja durfde ook niks te zeggen vond het wel zielig voor de lerares.
  donderdag 15 januari 2004 @ 16:56:19 #12
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_16288310
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:54 schreef teknomist het volgende:
Er werd bij ons wel eens een punaise op de stoel van de leraar gelegd maar dat was meer kattekwaad.
whahahha,

memories....

Signature
pi_16288321
Ik hoor mijn moeder nog wel eens vertellen over dat een docent bij haar uit de klas een jongen had laten nablijven.
De vader kwam toen met een mes op school en ging achter de leraar aan.

Maar zelf heb ik nooit iets meegemaakt van leerlingen naar docent echt met dreigen. Niet serieus bedoeld tenminste.

pi_16288352
Opzich altijd lay-low, maar er waren wel leraren die duidelijk om een pak slaag vroegen. Dat was toen en is nu niet anders. Macht dient niet misbruikt te worden. Bij ons is er ooit een keer een lerares neergeslagen met een hockeystick uit de gymzaal. Maarja, ze vroeg erom.

't was trouwens een buitenlandse lerares

pi_16288357
Bij ons stonden heel veel scholen bij elkaar. Dus tijdens de pauze stond er zo`n 1500 leerlingen tegelijkertijd op straat, De rottigheid ontstond vaak op zo`n LTS/VBO school. Resultaat was 1 x in de 2 maanden grootschalige vechtpartij
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_16288387
Ik kan me geen enkele vechtpartij bij mij op school herinneren, op een meisje na dat haar ex-vriendje (die niet bij ons op school zat) de school uitschold.

Laat staan geweld naar leraren toe.

Dat was trouwens tussen 94 en 2000. Misschien hebben Nederlanders en Aziaten (die zaten veel bij mij op school) meer respect voor een leraar.

[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 15-01-2004 17:04]

donderdag 15 januari 2004 @ 16:58:34 #17
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_16288391
quote:
[b]Op donderdag 15 januari 2004 16:57 schreef rwr-xr-x het

[sub]'t was trouwens een buitenlandse lerares << JA EN??sub]

[Dit bericht is gewijzigd door rishi120 op 15-01-2004 16:59]

Signature
  donderdag 15 januari 2004 @ 16:59:00 #18
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_16288413
Een opsomming van agressiviteit in mijn middelbare schooljaren (1994-1998):

Eerste jaar is m'n vinger bijna gebroken door een 3de jaars,
Eerste jaar heeft een vriend van me een 4de jaars KO geslagen omdat die hem bedreigde
Tweede jaar hebben een zooi leerlingen een leraar uit het raam (eerste verdieping) gekieperd
Tweede jaar hebben een zooi leerlingen een politieauto die voor school stond, binnenstebuiten gekeerd
Derde jaar is de conrector buiten school in elkaar geslagen door (ex)leerlingen.
Vierde jaar heb ik iemand z'n ribben gebroken omdat deze op m'n rug sprong en aan m'n haren trok.

Daarna heb ik nog enkele keren meegemaakt dat ik bedreigd werd, fietsen banden kapot werden gesneden en dat personen luchtdrukpistolen en boksbeugels meenamen naar school.

Dus het is niet iets van de laatste paar weken.

When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  donderdag 15 januari 2004 @ 17:00:00 #19
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16288443
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:59 schreef RedDevil085 het volgende:
Een opsomming van agressiviteit in mijn middelbare schooljaren (1994-1998):

Eerste jaar is m'n vinger bijna gebroken door een 3de jaars,
Eerste jaar heeft een vriend van me een 4de jaars KO geslagen omdat die hem bedreigde
Tweede jaar hebben een zooi leerlingen een leraar uit het raam (eerste verdieping) gekieperd
Tweede jaar hebben een zooi leerlingen een politieauto die voor school stond, binnenstebuiten gekeerd
Derde jaar is de conrector buiten school in elkaar geslagen door (ex)leerlingen.
Vierde jaar heb ik iemand z'n ribben gebroken omdat deze op m'n rug sprong en aan m'n haren trok.

Daarna heb ik nog enkele keren meegemaakt dat ik bedreigd werd, fietsen banden kapot werden gesneden en dat personen luchtdrukpistolen en boksbeugels meenamen naar school.

Dus het is niet iets van de laatste paar weken.

Waar in GODSNAAM zat jij op school.
"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_16288445
Tegenover leraren vrij weinig, er werd wel es een propje gesmeten voor de lol maar dat was het. Ik heb wel wat voorbeelden gehoord van leraren die waren bedreigd.

Onder leerlingen was een ander verhaal, er werd wel eens gevochten en soms ging er wel eens iemand door een ruit ofzo, maar dat zul je altijd houden denk ik.

pi_16288525
Ik zat op een best wel op een (gevreesde) school, toek ik een brugpieper was keek ik er ook erg tegen op om daar naartoe te gaan.

Eenmaal op de school viel alles gelukkig mee, af en toe wel een vechtpartij tussen leerlingen en een grote bek tegen leraren was het enige wat ik heb meegemaakt.

Want iedereen was bij ons bang voor de directeur, dat was echt zo'n oud commando type, dat als de leraar je daar naartoe stuurde je ja en amen zei.

donderdag 15 januari 2004 @ 17:03:03 #22
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_16288537
Van 1996 - 2000 op de MAVO

Weinig meegemaakt, soms wat ruzies zoals normaal, maar geen ernstige delicten.... ook geen leerlingen die leraren slaan ofzo.

Your lips keep on moving... but all i hear is " Blah Blah Blah "
pi_16288570
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:57 schreef rwr-xr-x het volgende:
Opzich altijd lay-low, maar er waren wel leraren die duidelijk om een pak slaag vroegen. Dat was toen en is nu niet anders. Macht dient niet misbruikt te worden. Bij ons is er ooit een keer een lerares neergeslagen met een hockeystick uit de gymzaal. Maarja, ze vroeg erom.

Durf het bijna niet te vragen maar uhm waarom verdiende ze et? oh en WTF maakt het dat ze buitenlands was?
Deal with it; rock 'n roll
  donderdag 15 januari 2004 @ 17:05:30 #24
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_16288600
Havo/VWO, zat opstootjes gehad, maar er gebeurde nix anders dan dat er 30 buitenlanders voor het hek stonden en een wiskundedocent elke keer zei "Het ziet hier zwart van de mensen" .

Er is wel eens iemand neergestoken op het schoolplein, maar waren beiden van buiten school. Verder nix.. Ik zat op een okeeje school .

GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  donderdag 15 januari 2004 @ 17:10:10 #25
46511 Linz
held der helden
pi_16288757
in de brugklas met een jongen gevochten in de klas toen de leraar weg was

fysiek geweld tegen leraren heb ik nooit meegemaakt (wel verbaal)

"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_16288823
25 jaar geleden vond er al een schietpartij plaats op een middelbare school in Maastricht. En toen ik op de middelbare school zat nam er ook iemand een (alarm)pistool mee naar school. Het is van alle tijden maar ik moet bekennen dat er de laatste jaren wel veel veranderd is op het gebied van de veiligheid op scholen. Het lijkt wel of jongeren steeds jonger geweldadig worden.
pi_16288896
Ik ben 17 dus voor mij is het niet lang geleden, maar nee... ik heb nog nooit echt iets meegemaakt met messen of vuurwapens ofzo. Natuurlijk hadden sommige absoluut geen respect voor de leraren en/of medeleerlingen, maar dat ging dan meer met scheldwoorden, echt geweld is er volgens mij nooit geweest.
Ik ben een paar keer keihard tegen mijn kluisje aan geduwd door een paar gozers, maar dat was niet echt geweldadig. Ik heb pas 1 keer een mes op mijn keel gehad in mijn leven (1 keer teveel natuurlijk) maar dat was niet op school.
  donderdag 15 januari 2004 @ 17:15:00 #28
46511 Linz
held der helden
pi_16288900
Telt docent wegtreiteren uit de klas tot huilens toe ook mee?
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_16289310
O, ik herrinder me opeens iets (stom, hoe kon ik dit incident vergeten, ik heb het er altijd over....).
1 gozer uit mijn klas was echt zo'n maffia ventje, hij dealde ook drugs enzo en het verhaal ging dat ie een paar volwassen mannen in elkaar had gebeukt. (had ook in de jeugdgevangenis gezeten)...
De leraren waren ook gewoon bang voor hem volgens mij, hij kwam vaak te laat... als ik te laat kwam werd er iets over gezegt, maar bij hem niet (ook niet als ie z'n walkman op z'n hoofd had).
1 keer wou hij het lokaal niet uit (vraag me niet waarom) en toen werden er een paar leraren bij gehaald, en hij schreeuwen "Kijk maar uit want ik schop je dood" en al die shit. Op een gegeven moment werd hij echt superkwaad en hij sloeg zo met zijn vuist keihard tegen de muur, de meeste leerlingen bleven wijs naar beneden toe kijken maar ik keek natuurlijk op en hij zo "waar kijk JIJ naar" en hij gooit zo zijn stoel door de klas heen! Ik vlug weer naar beneden kijken LOL
Iedereen aanbidde hem ofzo, ik maakte vaak wel grapjes achter zijn rug om, maar niet als ie erbij was... dat deed niemand want alhoewel hij heel gewoon leek moest je hem dus echt niet kwaad maken.

[Dit bericht is gewijzigd door sammielovesgreg op 15-01-2004 17:29]

pi_16289349
In mijn middelbare-school-tijd, 1990-1995, kwam dat echt nooit never voor. Daar dacht niemand aan. Maar goed, ik zat dan ook op een school op de Veluwe, dus echt representatief is dat ook weer niet.
For great justice!
pi_16289453
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 17:28 schreef QyRoZ het volgende:
Maar goed, ik zat dan ook op een school op de Veluwe, dus echt representatief is dat ook weer niet.
Nou, die inteeltjochies kunnen er ook wat van, kijk maar naar Urk
pi_16289883
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 17:04 schreef Suphafly het volgende:

[..]

Durf het bijna niet te vragen maar uhm waarom verdiende ze et? oh en WTF maakt het dat ze buitenlands was?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Krekker is de bom!
pi_16289931
Kan me overigens herinneren dat een klasgenootje ooit een pistool meenam naar school. Werkte volgens hem geloof ik niet meer. Maar leek 'm leuk om een keer te proberen daar een overval mee te plegen ofzo.
Krekker is de bom!
pi_16289989
Ik kan het me van mijn middelbare schooltijd (HAVO/VWO-school) ook niet echt herinneren, eigenlijk. Er werd wel veel drugs gebruikt bij ons, blowen in de pauze en zo.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_16289996
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:48 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Ik wil wel eens weten of dat geweld op middelbare scholen iets typisch van de laatste tijd is. Want geweld op middelbare scholen, wat schering en inslag lijkt, en tevens voor mij zo onvoorstelbaar allemaal. Want in mijn middelbare school-tijd (1992 - 1997) was iets als bijvoorbeeld geweld tegen het gezag cq de leerkrachten echt een groot taboe. Sterker nog, dat bestond helemaal niet bij ons. Het is dan ook nooit gebeurd in 5 jaar tijd. Er is wel een keer een leraar geschorst die een leerling iets te hardhandig aanpakte, omgekeerde wereld dus.
Er zat een keer een jongen bij mij in de klas die op het bezit van een zakmes werd betrapt. Dat heeft 'm een "gele kaart" en 2 dagen schorsing opgeleverd. En ik ben een keertje betrapt op schoolreis, dat ik een fles bessenjenever onder m'n kussen had. Ben toen linea-recta teruggestuurd, gesprek ouders/rector, en heb een week kauwgom mogen krabben in de zomer-vakantie. At least soms een kleine vechtpartij, maar die werden vaak in de kiem gesmoord door oplettende leraren/concierges.
Beide voorbeeldjes (mes en schoolreis) sprak de hele school destijds schande van. Maar dat valt toch in het niet, met dingen die je nu hoort.

Ik heb in diezelfde tijd op school gezeten, een school met een goede naam in A'dam, ongeveer 30% allochtonen (laag aantal in feite).... maar wat jij beschrijft is wat mij betreft een andere planeet.

Wat bij ons vooral mooi was, was als er sneeuw lag. Dan stonden er soms wel 400 leerlingen bij de weg achter de school, sneeuw en ijsballen gooien op auto's, fietsers, etc. Het was altijd effe wachten tot het uit de hand liep... eerst de weg blokkeren met een sneeuwbal, vervolgens een vuilcontainer. En zo nu en dan vlogen er wel wat stenen her en der door de ramen. Uiteraard duurde dit 1 pauze... vanaf dan stond er politie op alle hoeken en was de pret voorbij.

Verder werd er wel het een en ander aan vetes uitgevochten, heel af en toe kwam daar wel eens een klein knuppeltje en/of traangas aan te pas, maar echt heel erg uit de hand liep het nooit (messen/pistolen).

De schoolfeesten waren wel lachen... standaard effe knokken met de marokaanse gemeenschap en dan vooral hun intro's. Niks gigantisch verder ofzo.

Geweld was niet ongewoon, maar het liep niet vreselijk uit de hand of zo.

Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_16290104
De laatste jaren stond bij ons op de schoolfeesten (die in de aula gehouden werd) er wel altijd een beveiligingsmedewerker bij het hek, omdat mensen die niet bij ons op school zaten naar binnen probeerden te komen.
pi_16290125
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 17:15 schreef Linz het volgende:
Ach ja, dat was bij mijn zusje in de klas ook wel eens gedaan, geloof ik.
  donderdag 15 januari 2004 @ 17:55:35 #38
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16290176
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 17:15 schreef Linz het volgende:
Och dat hebben wij vaak genoeg gepresteerd. Maar dat was niet eens door schelden. Gewoon niet luisteren was genoeg.
Meer de zwakte van die leerkrachten dan het barbaarse van de leerlingen.
pi_16290198
Fokuser Freel heeft bijna ooit eens een docent vergiftigd... dat waren nog eens tijden!
pi_16290397
D'r was wel 1 lerares die flink getreiterd werd, maar die was te sjaggo om zich daardoor te laten verdrijven. Dat mens kon ook echt geen orde houden trouwens. Terwijl wij ook een leraar hadden die alleen maar met z'n ring op de tafel hoefde te tikken en het was stil.
  donderdag 15 januari 2004 @ 18:47:52 #41
46511 Linz
held der helden
pi_16291711
Misschien komt het voornamelijk in hoge mate op zwarte scholen voor:
quote:
Als leerkracht ben je vogelvrij - De Telegraaf 15 Jan 2004
Leerlingen van het Haagse Terra College uiten gisteren elk op hun eigen wijze hun gevoelens over de dood van biologieleraar Hans van Wieren.

Het schokkende schooldrama op het Terra College in Den Haag is in ons land weliswaar het eerste met dodelijke afloop voor een leerkracht, maar geweld op scholen is aan de orde van de dag. Veel leraren zijn feitelijk niet eens verbaasd. "Politici die nu nog durven stellen dat dit het werk van een gestoorde leerling is en dat dit niet snel nog een keer zal gebeuren, hebben geen idee van het aantal leerlingen die met dezelfde problemen kampen als de dader van deze aanslag", zegt een ervaren docent van het Terra College.

De man, die twintig jaar voor de klas staat, vindt de situatie dusdanig alarmerend dat hij het spreekverbod van zijn schooldirectie negeert. Hij wil wel vertellen over het moeilijke werk als docent, maar niet met zijn naam in de krant. "Dan komen er hoe dan ook leerlingen verhaal halen. Ik heb genoeg toestanden meegemaakt. Het wordt absoluut steeds erger. Het is grotendeels een allochtonenprobleem. Over het algemeen krijgen deze kinderen van huis uit weinig mee, en dat uit zich op school." "Als leerkracht ben je af en toe vogelvrij. Leerlingen kunnen zich bij ons heel veel permitteren voor ze van school worden verwijderd. Zelf ben ik ook enkele malen bedreigd. 'Jij gaat dood!' of 'Ik wacht je buiten wel op!' wordt je dan meegedeeld, op een toon die aan duidelijkheid niets te wensen overlaat.
Het ziekteverzuim op onze school is mede door dit soort situaties schrikbarend hoog, maar geen enkele instantie die daar lering uit trekt."

"De directie steunt je bovendien op geen enkele wijze na zo'n bedreiging. Je moet zelf dreigen dat je ziek naar huis gaat als de betreffende leerling toch je lokaal weer wordt ingestuurd. Dit is momenteel ons enige middel. Collega's die wel dit soort leerlingen bij de directie afleveren, komen diezelfde leerling een uur later weer doodleuk in de gangen tegen. De hele toestand is dan afgedaan met een waarschuwing."

"Van vechtpartijen tussen groepen Marokkaanse en Antilliaanse leerlingen kijken we al niet meer op. Er is de laatste tijd zeker al drie keer zwaar vuurwerk afgestoken in de kantine tijdens de pauze, maar daar wordt niets tegen gedaan. Soms vliegen de stoelen door de kantine. Leerlingen die niet op onze school staan ingeschreven, komen de school binnen om ruzies te beslechten en andere leerlingen in elkaar te slaan. Je auto moet je ver van school vandaan parkeren, want het aantal auto's van collega's dat is beschadigd tijdens schooltaken is niet meer op de vingers van twee handen te tellen. En als het niet gebeurt bij school, dan zoeken leerlingen je thuis wel op en spuiten je wagen daar geheel onder de verf. Dat is vorige week nog gebeurd bij een collega."

pi_16291879
Nou, ik zal je vertellen!
Zo rond die tijd meurde ik flink uit mijn bek!
Dit betekent dus dat diverse personen wouden dat ik de mondhyginene op een bepaald niveau zou brengen.
Na enkele forse ingrepen is de meur uit mijn bek verminderd...
Maar!! Nog steeds is geen rij te bespeuren teneinde de hormonen...

Dit moet echt betekenen..............

pi_16292350
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:48 schreef Rider_on_the_storm het volgende:

Jaja vroeger was alles beter

Ga je schijnheilge reet eens vegen

donderdag 15 januari 2004 @ 19:24:33 #44
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_16292666
Nou 5 jaar gelden geleden was mijn laatste jaar op de middelbareschool en er was behoorlijk wat geweld.

Of met de school ernaast (schoolfeesten waren dus een ramp) of met leerlingen onderling. Een jongen uit mijn klas heeft een andere jongen neergeslagen met de achterkant van een vlindermes (en eigenlijk wel een beetje terecht omdat hij enorm door hem werd gepest), een leerling heeft een lerares opgekrabt, tijdens locker zoekingen zijn enorm veel wapens gevonden, leerlingen van school verwijderd wegens mishandeling, leraar van school verwijderd wegens het slaan van een leerling.

En ik zat echt op een enorme kak school! Echt geen zwarte school. Ik had niet eens buitenlanders in mijn klas.

Ik was zelf ook geen lieverdje en ben dan ook vriendelijk verzocht te stoppen met school toen ik 16 was. Althans weg te gaan van die school. Maar niet wegens mishandeling meer wegens het simpel weg niet naar school gaan of een grote mond. Ben er niet trots op en heb dit dan ook pas na mijn post er bij gezet Beetje stoer doen. Sloeg nergens op. Doodzonde maar goed gebeurt is gebeurt.

[Dit bericht is gewijzigd door Silmarwen op 15-01-2004 19:30]

donderdag 15 januari 2004 @ 21:19:52 #45
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16296435
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:13 schreef hicham het volgende:

[..]

Jaja vroeger was alles beter

Totdat jullie hier kwamen ja.
pi_16296620
Bij ons op school heb ik nog nooit geweld meegemaakt tegen een leraar of lerares.
Wel eens van een vriend destijds gehoord dat ie een leraar een mep heeft gegeven. Ruzie tegen leeftijdsgenoten viel eigelijk ook nog wel. Soms een simpel 1-1 gevecht en regelmatig stond er een complete groep voor de school met allerlei tierenlanteintjes bij zich. Bij een aantal ruzies was ik zelf bij betrokken, maar dat viel ook opzich weer mee
  donderdag 15 januari 2004 @ 21:28:00 #47
62338 Maxster4th
...Are You Kiddin' Me...
pi_16296691
Periode 95-00

Er is een keer een grote vechtpartij geweest, waarbij devolgende dag er wraak genomen zou worden op de "winnaar". Toen is de politie eventjes komen kijken en heeft de "winnaar" maar naar huis gebracht en alle vrienden van de verliezer vriendelijk gesommeerd naar huis te gaan (get the picture ).

En dan waren er de kleinere vechtpartijtjes maar die stelde niet echt veel voor, iedereen heeft wel eens ruzie en op de middelbare school discussieerde je met vechten.

Soms zegt stilte meer dan 1000 woorden kunnen
  donderdag 15 januari 2004 @ 21:29:28 #48
80797 hoi_mensen
ben weg voor altijd
pi_16296737
geweld op mijn school

hallo_mensen had ruzie ging op kop van persoon staan

ik hoi_mensen keek toe

daar is het bij gebleven

jongen hersenschudding

hallo_mensen geen straf

hoi_mensen moest lachen

ben weg voor altijd
pi_16296943
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:29 schreef hoi_mensen het volgende:
geweld op mijn school

ik hoi_mensen keek toe

daar is het bij gebleven

jongen hersenschudding

hallo_mensen geen straf

hoi_mensen moest lachen

046
Dank aan Yeahinho
pi_16297368
ik zit op een gymnasium en bij ons is echt nog nooit iets gebeurd. Een keer een relletje met een andere school op de straat voor onze school maar daar vielen geen klappen. Maar dat jij om een fles bessenjenever naar huis word gestuurd .... dat is bij ons toch niet zo hoor.
Jupiler is goed
pi_16297462
nee bij ons was der ook bijna nooit wat aan de hand...
af en toe een gevechtje om een rol mentos ofzo
pi_16299430
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:19 schreef Rider_on_the_storm het volgende:

[..]

Totdat jullie hier kwamen ja.

donderdag 15 januari 2004 @ 22:56:01 #53
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_16299556
In mijn tijd werd er alleen nog maar met propjes geschoten. En dat met hoge uitzondering. Maar goed, ik kan me niet herrinneren dat ik 1 turk of marrokaan in mijn klas heb gehad.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 09:58:23 #54
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_16307308
Nee nooit iets meegemaakt wat dat betreft. Ik zat op een havo/vwo school. Later fuseerde die met een mavo school en daarna nam wel het aantal diefstallen en het vandalisme toe. Nadat ik mijn diploma had gehaald, begonnen ze ineens met bewakers en schoolpasjes enzo.
pi_16335701
Ik zat op een school voor Havo/VWO (Ath./Gym.). Er werd ook eens een lerares omgeduwd die geen orde kon houden, maar die was toen snel van school. Erger was een jongen die vanuit een lokaal in de middagpauze een jongen van zijn fiets schoot met een luchtdrukpistool. Pas toen ie nog eens schoot, in het achterhoofd van een man, werd ie achterhaald. Is ie wel een week voor geschorst en politie erbij
pi_16336362
Voor de kerstvakantie heeft iemand in de 2e kantine nog een strijker in zijn gezicht gegooid gekregen (afgestoken). Zware schade aan één oor, en de dader werd een week of zo geschorst. Verder gebeurt er af en toe wel wat... maar niet echt heel veel (wel redelijk grote school, 2200 leerlingen in één gebouw).
pi_16336403
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 17:53 schreef ChrisJX het volgende:
De laatste jaren stond bij ons op de schoolfeesten (die in de aula gehouden werd) er wel altijd een beveiligingsmedewerker bij het hek, omdat mensen die niet bij ons op school zaten naar binnen probeerden te komen.
Die worden bij ons al 2 jaar niet meer op school gehouden, wegens te veel problemen aan de deur
pi_16336435
Verder is 't wel een gezellige school overigens, niet vaak serieuze problemen, alleen op schoolfeesten

Wel cool is trouwens dat af en toe als een concierge in de pauze door de hal loopt iedereen daar 'spontaan' begint te klappen en te juichen, iedereen uit de kantines en gangen komt dan ook meteen kijken wat er aan de hand is

pi_16336542
ik weet alleen dat er eens eentje werd geduwd door een ander en mijnzijn polsen door het raam ging. Dat was wel bloederig, maar het was wel per ongeluk.
verder gebeurde er niet zo vaak iets.
pi_16336610
- Vechtpartijen op schoolfeesten, gebeurde meestal wel anders minimaal een opstootje.

- Concierges kregen nooit respect, en waren dan ook vaak de lul; kan me nog herinneren dat 1 concierge een gigantisch harde sneeuwbal op zijn oog kreeg, brilletje beschadigd etc.

- Bedreigingen gebeurde afentoe weleens, of dat iemand met vrienden ofz zijn neef even een bezoekje kwam brengen.

- Snoepautomaat is aantal keer open geslagen, dit komt denk ik ook doordat die @(*#(@ snoepjes altijd vast bleven zitten in de automaat en men dan een beetje 'pissed off' werd.

- En sommige 'groepen' lagen elkaar niet zo goed, wat weleens goed te zien was.

X
  zaterdag 17 januari 2004 @ 12:03:12 #61
80797 hoi_mensen
ben weg voor altijd
pi_16337662
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:29 schreef hoi_mensen het volgende:
geweld op mijn school

ik hoi_mensen keek toe

daar is het bij gebleven

jongen hersenschudding

hallo_mensen geen straf

hoi_mensen moest lachen

voor ik het vergeet hij had new Rocks aan of hoe heten die dingen
ben weg voor altijd
pi_16338742
Een keer een leerlinge die wiet in de soep had gedaan bij verzorging.. Werd niet gewaardeerd..

Een andere keer dat een punker volledig onder invloed van van alles te laat kwam, kritiek kreeg van een leraar en door het lint ging (wat er precies is gebeurd weet niemand, maar het meest bekende verhaal is dat beide kanten toch wel agressief werden, óók de leraar).

Verder een keer een vechtpartij geweest tussen onze school (Havo/VWO) en het VMBO-schooltje uit hetzelfde dorp
Schoolfeesten af en toe relletjes.

Ach, echte vechtpartijen zie je in een boerendiscotheek als iedereen met z'n lamme kloten naar huis gaat. Stond op een gegeven moment buiten te ouwehoeren met zo'n gast, komt er iemand aanlopen die em gewoon keihard op z'n bek stampt en hij loopt weer verder..

pi_16340268
Een keer maar, Marokkaan ging de conrectrice te lijf met een fietsenketting. 2 Concierges moesten bovenop die gek springen om hem tegen te houden.
pi_16345372
In de 5 jaar op een middelbare school in Arnhem heb ik 2 keer een gevecht gezien. Dat was alles.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 17:53:15 #65
77441 Salv
Gemene kraai
pi_16345542
Ik heb tijdens mijn middelbare school periodewel wat geweld gezien. Een paar vechtpartijtje's op het schoolplein, marokkaantjes die percé nieuwe telefoons moesten hebben (kwamen daarvoor naar onze school) tuig dat het schoolplein opkwam met een scheurende auto, mensen die roggelen en schelden naar elkaar etc.

Vooral de lager opgeleide leerlingen maken zich vaak schuldig aan dit soort dingen, terwijl ik bij Havo/Vwo'ers zoiets nooit heb gezien. (verschillende pauze's)

anti politiek-correct
pi_16345744
bij ons gebeurd niet zo vaak wat... ieder jaar hoor je wel wat, maar niks groots ofzow... gewoon vechten tussen leerlingen...

heb zelf ook maar 1 keer iemand geslagen.. was blijkbaar de enige manier om duidelijk te maken dat ie moest kappen met kutten

oh ja, en had 1x een vriend een rotschop verkocht waar die 2 weken kreupel van heeft gelopen, maar hij was er zelf ook wel mee eens dat ie dat verdient had is allemaal ook gewoon prima terecht gekomen, zijn nogsteeds vrienden

Forum Admin zaterdag 17 januari 2004 @ 18:04:45 #67
58651 crew  murp
murp
pi_16345821
Damiate college te schalkwijk.. (haarlem)
das ook zo'n "rotte"buurt
pauze: in de kantine pakjes drinken naar elkaar gooien en stoelen naar elkaar, vuilnisbakke, en zelfs complete tafels..

89% was allochtoon..

blij,dat ik daar maar een half jaar heb gezeten..

pi_16345848
Ik zit nu op de middelbare, en zo heel erg veel gebeurt er hier niet. Al moet ik toegeven dat het erger wordt... Vuurwerk in de aula is het recentste dat er is gebeurd. (geen rotje, maar iets anders, strijker/astronaut, denk ik) Een paar dagen later hoorde ik de onderbouw-coördinator overleggen met de locatiedirecteur, en ik hoorde het woordje vuurwerk en het woordje aangifte. Need I say more? Voor de rest zo eens in de 2, 3 maanden een knokpartij. (Op kleine schaal)
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_16345867
klasse gevecht in de 8e groep 8 vs groep 8
hogere school. 1+2 e klas vs 3+4 klas... was bijna 50 man aan het knokken....
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
  Forum Admin zaterdag 17 januari 2004 @ 18:19:27 #70
58651 crew  murp
murp
pi_16346164
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:06 schreef dutchmage het volgende:
klasse gevecht in de 8e groep 8 vs groep 8
hogere school. 1+2 e klas vs 3+4 klas... was bijna 50 man aan het knokken....
je liegt..
pi_16346233
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:19 schreef murp het volgende:

[..]

je liegt..

Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
  zaterdag 17 januari 2004 @ 18:22:51 #72
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_16346266
Mijn middelbare schooltijd (1993-1998) hadden we niet echt veel met geweld te maken.

2e klassers die brugklassers aanpakte, en bepaalde groeperingen van andere scholen die de meiden van onze school verveelde, en af en toe wat opstootjes hadden met jongens van onze school.

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  Forum Admin zaterdag 17 januari 2004 @ 18:22:55 #73
58651 crew  murp
murp
pi_16346270
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:21 schreef dutchmage het volgende:

[..]

pi_16346329
inderdaad iets van de laatste tijd.
In woon in een vrij rustig dorp, zeker in die tijd. Was 1994-1998 geloof ik. Geen enkel voorgeval van echt geweld...
  zaterdag 17 januari 2004 @ 18:30:09 #75
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_16346469
Vechten is er toch altijd??

Zelfs op de basisschool, daar was het altijd wacht tot het 3 uur is!

Forum Admin zaterdag 17 januari 2004 @ 18:31:16 #76
58651 crew  murp
murp
pi_16346501
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:30 schreef Notorious het volgende:
Vechten is er toch altijd??

Zelfs op de basisschool, daar was het altijd wacht tot het 3 uur is!

bij de klimrekken toch?
  zaterdag 17 januari 2004 @ 18:34:12 #77
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_16346578
Nee het grasveldje!

Maar op de middelbare school deden de meeste het om populair te doen.

pi_16346580
Er werd regelmatig geknokt op het schoolplein en er werden ook regelmatig mensen opgewacht na school, maar het bleef altijd bij wat trap en sla-werk en een bloedneus of wat blauwe ogen, wapens werden er niet gebruikt voor zover ik weet.

(Ik zat op een grote scholengemeenschap in Eindhoven)

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zaterdag 17 januari 2004 @ 18:42:44 #79
38360 masuyo
Where will you go
pi_16346802
ik heb op de basisschool al echt gevochten met een leraar (inclusief vliegend meubilair en bange klasgenootjes), niet dat ik won maja op de middelbare school o.a. een gast uit het raam proberen te gooien op de 1ste verdieping. rest van de klas was er (achteraf gezien) gelukkig net op tijd bij. en meer van dat soort dingen, was niet echt een lieverdje, is gelukkig nu wel verandert

ik trouwens ook wel ooit meegemaakt dan iemand gewoon een pistool in zijn tas bij had. die gast zat een maandje of 2 later ook in de gevangenis voor drugsdealen maja

I’m so sick of speaking words that no one understands
Is it clear enough that you can’t live your whole life all alone
I can hear you in a whisper
But you can’t even hear me screaming
pi_16346862
O bij ons op onze school was opzich niet zoveel geweld. Wel werden er luchtbucksen, boksbeugels, en messen enzo meegenomen. Was een school voor MAVO, HAVO en VWO.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 18:50:16 #81
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_16346958
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:45 schreef StefQ het volgende:
O bij ons op onze school was opzich niet zoveel geweld. Wel werden er luchtbucksen, boksbeugels, en messen enzo meegenomen. Was een school voor MAVO, HAVO en VWO.
Bij mij het zelfde was ook Mavo/Havo/Vwo

[Dit bericht is gewijzigd door Notorious op 17-01-2004 19:00]

pi_16346980
In mijn MS-tijd (85-91) kreeg je het nog niet eens bedacht Als je een leraar uitschold dan was je al een terrorist van Formaat. Liep je ook meteen tegen een week schorsing op. Ben wel 1 keer op m'n toet geslagen op de middelbare school omdat ik m'n jas op een haakje van een 6eklasser hing maar toen viel ik tegen de verwarming aan en overal was bloed en zo en die gast was heel erg geschrokken. Was wel geinig want hij moest dus bij mijn volgende lesuur gaan melden "Ja Dr_Flash komt niet naar de les, de rest van de dag niet, want hij moet naar de dokter." Heel die gast z'n shirt zat ook onder het bloed en zo, dus iedereen zal wel gedacht hebben " WTF??!!"
Zonder verdoving 8 hechtingen in m'n kop trouwens Nee heel erg gaaf was het allemaal niet.....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_16351108
1994-2000 (1vwo, 2-5 Havo, 5-6 VWO in een jaar)

Ik kan me niet echt veel buitensporig geweld herinneren.(Er is wel eens een jongen in onze klas knock-out geslagen door een meisje, in de tweede klas. Nu ja, meisje.) Ik hoorde wel dat het op schoolfeesten vaak bal was (hoogtepunt van de gabber/alto vete), maar heb dat zelf nooit gezien op de feesten waar ik aanwezig was. Er is wel een keer een enorme wraak aangekondigd door leerlingen van een andere school, maar daarvoor bleven zoveel mensen langer op school hangen dat de directie het doorkreeg, geloof ik.
Er was alleen verbaal geweld jegens leerlingen. Soms ging dit vrij ver, maar ik kan me slechts een bedreiging herinneren, in mijn laatste jaar (VWO nog wel) door de drugsdealer van de school. Er was wel een hardnekkig gerucht dat er ooit een brugger een pistool mee naar school had genomen, maar dat was onzin, geloof ik.

(Nu ik er over nadenk, geloof ik eigenlijk wel dat ik soms hondsbrutaal was.)

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 23:12:29 #84
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_16353725
quote:
[b]Op donderdag 15 januari 2004 16:48 schreef

Nou.. stof voor een echte vijftiger (nee dat is niet mijn leeftijd maar een verwijzing naar een boeken-genre).

(1985-1992):

- Iemand van 2 klassen hoger durfde een bekertje koffie leeg te gooien in mijn nek nadat ik per ongeluk tegen hem was aangevallen (was gloeiend heet) in een overvolle hal. Die jongen is toen door zijn eigen klasgenoten weggepest (met andere woorden: dat werd door andere scholieren niet geaccepteerd).

- In een les heeft iemand bij de duitse les '<leraarnaam> uber alles!' op het bord geschreven. Was bedoeld als grapje maar de leraar (m/v) knapte: Jongen ging eind van dat jaar van school.

- Een leraar was nogal autoritair en die werd in de schoolkrant voortdurend (anoniem) door leerlingen op de hak genomen. Ik vind dat eigenlijk geestelijke agressie: Die leraar is op een gegeven moment ook geknapt (de reden is trouwens niet 100 procent duidelijk) en is 2 jaar uit de roulatie geweest.

- Er werd eigenlijk bijna nooit gevochten. Eigenlijk werden alleen de brugpiepers wel eens op de koffieautomaten gezet. Maar als ze daar niet tegen konden dan werden ze er weer netjes afgehaald...

-We hebben een keer een speurtocht uitgezet voor iemand naar zijn eigen schooltas waar die de hele dag mee bezig is geweest.

-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  zaterdag 17 januari 2004 @ 23:52:14 #85
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_16354673
Ik zit nog op school, en het ergste wat ik heb meegemaakt is dat er 200 meter van de school ofzo een paar honderd leerlingen stonden. Wat er aan de hand was weet ik ook niet, maarja, als er een paar gaan lopen gaan er nog meer lopen, het sneeuwbal effect. Opeens begon iedereen toen weg te rennen, dat was wel cool . Honderden leerlingen ineens rennen. Wat er aan de hand was is tot op de dag vandaag nog niet zeker.

Verder af en toe een onschuldig vechtpartijtje, zonder wapens. Ik zit trouwens op een mavo/havo/vwo school. Geweld, of verbaal geweld, tegenover leraren heb ik ook nog nooit meegemaakt . Hoogstens leerlingen die een beetje tegen de leraar ingingen.

quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:05 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ik zit nu op de middelbare, en zo heel erg veel gebeurt er hier niet. Al moet ik toegeven dat het erger wordt... Vuurwerk in de aula is het recentste dat er is gebeurd. (geen rotje, maar iets anders, strijker/astronaut, denk ik) Een paar dagen later hoorde ik de onderbouw-coördinator overleggen met de locatiedirecteur, en ik hoorde het woordje vuurwerk en het woordje aangifte. Need I say more? Voor de rest zo eens in de 2, 3 maanden een knokpartij. (Op kleine schaal)
Een astronaut is hetzelfde als een rotje .
Ten percent faster with a sturdier frame
  zondag 18 januari 2004 @ 01:01:41 #86
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_16356130
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 23:52 schreef TC03 het volgende:
Een astronaut is hetzelfde als een rotje .
Laat dat bij de NASA maar niet horen
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  woensdag 21 januari 2004 @ 17:32:55 #87
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_16463932
Ik kan me wel herinneren dat als we weer van de wazige enquetes kregen in de klas dat er dan toch massaal de gekste dingen werden ingevuld. Als je aan een klas vol dertienjarige vraagt of men met een scherpgeslepen schroevendraaier op school komt kun je ervan uitgaan dat een derde zowiezo ja zegt. Daarom denk ik dat je dingen zoals 17% gaat gewapend naar school met een behoorlijke korrel zout moet nemen. Het zijn incidenten en ik denk dat het tegenwoordig nog net zo gaat als vroeger (1995-2000) er wordt af en toe geknokt maar het blijft bij blauwe ogen, bloedneus misschien een kneuzinkje maar niks ernstigs.
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
pi_16464585
Wel wat vechtpartijtjes tussen leerlingen onderling, en dan met de hele brugklas eromheen kijken

Maar tegenover leraren niet. Op mijn HBO-school wel, een docent hier is in elkaar geslagen door een student

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_16466142
Het is wel zo dat er 20/30 jaar terug toch echt veel meer respect voor de leraar was etc. meer een zero-tolerance beleid wat nu bij een paar scholen weer terug komt. Tucht en orde is op zich wel goed, maar echt fijn is het niet. Ik denk dat het op zich nog wel mee valt met het gewelddadiger worden van scholieren. Er worden overal wat voorbeeldjes aangehaald en die spreken elkaar ook weer tegen, niemand heeft harde cijfers. Verder zit ik nu in de 4e en is het op onze school heel rustig.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_16466213
Als die leraren niet willen luisteren geef ik ze meestal een paar klappen, meer niet
pi_16466415
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:52 schreef VerwerwiN het volgende:
Als die leraren niet willen luisteren geef ik ze meestal een paar klappen, meer niet
Goed hoor.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_16466418
ik zit nu in 5 havo, maar ik heb nog nooit geweld jegens leraren meegemaakt. in de 5 jaar dat ik nu hier zit heb ik 1x een vechtpartijtje gezien. er kwam een leraar bij tussen en niemand had wat. dat waren vmbo leerlingen trouwens....

edit:
heb hier trouwens nog nooit een turk/marokkaan gezien op school....

[Dit bericht is gewijzigd door erikkll op 21-01-2004 19:00]

pi_16466950
Hier is eens een marokkaan in pyjama op blote voeten de conrector met een stok te lijf gegaan...

Later bleek dat hij buiten had moeten slapen van zijn vader omdat hij was geschorst. (Wat hij niet leuk vond )

"Helpen doet geen pijn" - Eek the Cat 1999
  woensdag 21 januari 2004 @ 19:29:28 #94
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_16467363
- Als ik me goed herinner zijn op de school waar ik vroeger zat ook leraren geslagen. Ik geloof voornamelijk door leerlingen van de andere school die een vleugel van onze school gebruikte

- Overigens zag ik mijn oude school-gebouwtje pas geleden nog terug op het journaal, omdat een meisje van die school was opgepakt, nadat ze zo slim & aardig was geweest om op Internet te vermelden dat ze graag in Murats voetsporen wilde treden.

Overigens zit mijn school nu niet meer in dat gebouw en heeft de andere school met wie we het gebouw deelde het hele gebouw nu 'in bezit' genomen

- Bij het station vlak bij mijn school, of 1 halte verderop, had een meisje van mijn school (ik was er geloof ik net 1 jaar vanaf) een ander meisje voor de tram gegooid. Met dodelijke afloop.

- Verder stond er bij schoolfeesten altijd een 'politie' busje van het Beware Watch Out team. Het zogenaamde tienerteam van de politie, dat bestond uit een groepje criminele jongeren, die bezig waren met een zogenaamd heropvoedingstraject. Een paar van ze kenden we, en als je ze 'buiten functie' tegenkwam en de verhalen van die jongens hoorde.... geen steek veranderd.

- Je had bij ons zelfs een verkorte term voor 'overval'. Dat noemde men toen een 'OV-tje'. Niet dat de mensen die ik kende zich hier zelf mee bezighielden, maar mensen in hun omgeving wel.

- Verder ook wel eens gezien dat leerling pistool meenam naar school, die naar eigen zeggen niet meer werkte.

Nog wel veel meer gebeurd, maar het is alweer zo'n tijd terug.

Krekker is de bom!
pi_16467397
van middelbare schooltijd rond begin 90 kan ik me nog het meeste herinderen dat ik op bezoek was bij een maatje op de bakkervak, toen ineens de stoeptegels door de lucht vlogen. Hadden ze ruzie gekregen met de naast gelegen LTS. Resultaat verschillende auto's naar de fillistijnen enkele eerste hulpers en een spoed tandarts bezoek.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_16493416
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:50 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Het is wel zo dat er 20/30 jaar terug toch echt veel meer respect voor de leraar was etc. meer een zero-tolerance beleid wat nu bij een paar scholen weer terug komt. Tucht en orde is op zich wel goed, maar echt fijn is het niet. Ik denk dat het op zich nog wel mee valt met het gewelddadiger worden van scholieren. Er worden overal wat voorbeeldjes aangehaald en die spreken elkaar ook weer tegen, niemand heeft harde cijfers. Verder zit ik nu in de 4e en is het op onze school heel rustig.
Idd, hebben minder respect, noemen leraren bij hun eerste naam, mss omdat leraren minder strenge straffen uitdelen? Omdat de leerlingen die leraar dan sneller een lummel vinden dan vroeger, toen bijna alle leraren zulke straffen uitdeelden??!
En ik denk wel zeker dat er een verschil zit in vwo, havo en vmbo...
En ook natuurlijk waar die school staat.
pi_16493517
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:53 schreef Dorine het volgende:
Kan wellicht heel naief klinken maar ik heb nog nooit (actief) meegemaakt dat een leerling(e) daadwerkelijk wapens mee naar school bracht... Sowieso nooit GEWELD tegenover leraren meegemaakt.

Was overigens rond 1995-2000

hetzelfde hier, maar ik zit nu in de 6e. Ik denk ook dat het ligt aan het soort school en aan waar de school staat. En ja, mijn school staat in Helmond, en nee, daar is bij lange na niet iedereen gajes.
Ik moet trouwens wel zeggen dat er wel ooit mensen opgewacht zijn, door mensen van buiten school, wat niet helemaal goed ging. Maar echt vechten gebeurd bij ons op school echt zelden. en als het gebeurt, dan is er binnen de minuut/anderhalve minuut een leraar bij, omdat ze toch alleen maar het gejoel hoeven te volgen.

[Dit bericht is gewijzigd door VrAnKiE op 22-01-2004 17:57]

pi_16493756
Ik heb tijdens mijn middelbare school tijd wel meegemaakt dat een leraar uit z'n dak ging op een schoolfeest en een leerling bijna van de trap heeft geduwd. Het is dat de leraar de leerling met één hand bij zijn keel vasthad, anders was ie gevallen Maare, we hebben het geloof ik over geweld van leerlingen tegen leraren, dat heb ik nooit meegemaakt.
pi_16494132
in de vijfde had ik eens een klup partijtje. gewonnen.
  donderdag 22 januari 2004 @ 18:24:42 #100
81660 SirWacko
Nu in voorarrest
pi_16494216
1x mot gehad met leraar, was wel me eigen schuld... was flink aan het klieren, die leraar was het zat... ik ging gwoon door... leraar kwam naar me toe, wou mij een klap geven... ik ontweek, en heb die leraar bovenop ze bek geramd... gevolg: leraar mist 1 tand, ik ben van school getrapt, klas ging uit ze dak van vreugde...
*Zucht* waarom nou toch?
Ik mis je lieverd, tot over een paar weken.
pi_16494453
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 18:24 schreef SirWacko het volgende:
1x mot gehad met leraar, was wel me eigen schuld... was flink aan het klieren, die leraar was het zat... ik ging gwoon door... leraar kwam naar me toe, wou mij een klap geven... ik ontweek, en heb die leraar bovenop ze bek geramd... gevolg: leraar mist 1 tand, ik ben van school getrapt, klas ging uit ze dak van vreugde...
Lekker boeiuh...
pi_16495324
Niet op mn middelbare school, wel op mn bassischool.

Toen ik op de bassischool zat, was dr 1 opstandig jongetje, zat bij mij in de klas. Die zat de ganse dag zo ontzettend te klieren, dat de 'juf' hem een pak slaag probeerde te geven (uh, jah...)
Toen dat niet lukte (stribbelde nogal tegen, logisch) plette ze em maar even tussen het bord...

Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  donderdag 22 januari 2004 @ 21:21:11 #103
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_16499061
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 19:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
plette ze em maar even tussen het bord...
Zo hoort het
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 22 januari 2004 @ 21:22:45 #104
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_16499109
Vaak zat dingen meegemaakt, maar dat was altijd tussen leerlingen (en ben er zelf ook wel eens betrokken bij geweest). Maar om nou te zeggen dat school hier een arena is? neu.

En schoolfeesten worden hier steeds meer afgelast omdat er geen zak te doen is en niemand komt

Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  vrijdag 23 januari 2004 @ 02:24:50 #105
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_16506998
Alleen nerds gaan daarom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')