quote:Idd.
Op donderdag 15 januari 2004 15:46 schreef Mr_Average het volgende:
Lees het boek / 3 boeken eerst, voordat je een schrijver van 50 jaar geleden beoordeeld aan de hand van een commerciele film.
quote:Over lezen gesproken, mag jij ook wel eens doen.
Op donderdag 15 januari 2004 15:46 schreef Mr_Average het volgende:
Lees het boek / 3 boeken eerst, voordat je een schrijver van 50 jaar geleden beoordeeld aan de hand van een commerciele film.
Ik zeg niet dat het zo is, ik vraag het gewoon aan mensen die er wellicht meer van weten!
quote:Mischein valt er nog wat te discuseren over het feit dat Tolkien het rassenprobleem aankaart in zijn boeken.
Op donderdag 15 januari 2004 15:47 schreef avw1982 het volgende:
Mensen, Tolkien is al jaren dood en heeft niet de film gemaakt of gezien. Dit slaat echt helemaal nergens op. Doet hier maar snel een groot hangslot op of zo.
mischien wistie niet dat donkere mensen bestonden
quote:In Afrika lopen genoeg verwilderde gebronste negers hoor, ik kan er zo tien aanwijzen
Op donderdag 15 januari 2004 15:47 schreef CEx het volgende:[..]
In het 1e boek als ie beschreven wordt
Wordt ook niet de term blank gebruikt, maar iets met verwilderd/gebronsd of zo...
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:49 schreef hoi_mensen het volgende:
het boek is geschreven toen er nog geen swarte mensen hier woonden en in het boek zijn ze blank beschrevenmischien wistie niet dat donkere mensen bestonden
quote:Laat ze dan de titel aanpassen. In de tijd van Tolkien was het allemaal niet zo multicultureel als vandaag de dag. Logisch dat die beste man toen gewoon zijn eigen ras/soort gebruikt voor de good guys en al het andere voor de bad-gauys. In die tijd wisten ze niet beter.
Op donderdag 15 januari 2004 15:49 schreef Naj_Geetsrev het volgende:[..]
Mischein valt er nog wat te discuseren over het feit dat Tolkien het rassenprobleem aankaart in zijn boeken.
.
quote:wat is eminem dan
Op donderdag 15 januari 2004 15:51 schreef Sephiroth-Sama het volgende:
Ik kom er ook niet in voor! Ik ga de nabestaande van Tolkien aanklagen wegens persoonlijke discriminatie!!! In Rap komen alleen maar negers voor, dus discrimineren zij ook...
Komop zeg, dat zegt toch geen ene moer!
Wat iemand al zei: Het gaat er in deze boeken juist over hoe verschillende rassen samenwerken om Sauron te verslaan.
Dat ze niet gekleurd zijn is niet echt van belang.
quote:Ja, maar dat is wel weer waar. Negers worden gemiddeld niet zo oud als blanken. Kijk maar naar Africa, daar ben je de oudste van het continent met 50 jaar.
Op donderdag 15 januari 2004 15:52 schreef hoi_mensen het volgende:
de domkere gaat meestal dood in een film dat is discriminatie
quote:Idd.. waarom zou je dan racist zijn ? Is zooo makkelijk omdat te zeggen.. lijkt wel een trend.
Op donderdag 15 januari 2004 15:42 schreef Disorder het volgende:
Waarom zou je een racist zijn als je alleen blanken in je boek laat voorkomen?
quote:maar snoop dogg is vet hij mag dat
Op donderdag 15 januari 2004 15:55 schreef Twizla het volgende:
In Snoop dogg films zie je ook alleen maar negers
quote:Bill Cosby is een racist!
Op donderdag 15 januari 2004 15:41 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik heb de boeken van Lord of the Rings nooit gelezen, maar in de verfilming viel het mij op dat er helemaal geen donkere mensen/volkeren meespelen.Is Tolkien wellicht een racist, of is er om een andere redenen gekozen om geen donkere personages te gebruiken in het boek en/of de film?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |