Het is niet te vergelijken,maar je zal er nog van opkijken wat voor plaatjes eruit komen!quote:Op dinsdag 28 september 2004 14:52 schreef MarcelR het volgende:
Gisteren voor weinig een Lubitel 2 tweeoog gekocht. Lijkt in uitstekende staat te verkeren. Check http://cameras.alfredklomp.com/lubitel2/index.htm voor meer info. Het beestje is niet te vergelijken met een Yashica of Mamiya, maar ik ga er binnenkort toch maar eens een rolfilm aan wagen![]()
Hij is indertijd eens getest door een fotoblad en bleek op de normale printformaten zo ongeveer elke compactcamera te verslaan.quote:Op dinsdag 28 september 2004 14:52 schreef MarcelR het volgende:
Gisteren voor weinig een Lubitel 2 tweeoog gekocht. Lijkt in uitstekende staat te verkeren. Check http://cameras.alfredklomp.com/lubitel2/index.htm voor meer info. Het beestje is niet te vergelijken met een Yashica of Mamiya, maar ik ga er binnenkort toch maar eens een rolfilm aan wagen![]()
Statief zeer zeker meenemenquote:Op dinsdag 28 september 2004 22:52 schreef MarcelR het volgende:
Ben benieuwd hoe de lens van mijn camera gaat presteren. Dat ik het diafragma flink moest gaan knijpen had ik al begrepen, statief maar meenemen dus...
Gangbare maten zijn 10x10,13x13,20x20,30x30 enz. je kan echter ook een uitsnede laten printenquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:36 schreef Fixers het volgende:
M'n Rolleicord is weer terug van de reperateur!!!![]()
Heb even de sluitertijden laten fixen en hij loopt weer als een zonnetje. Ik heb eerst eens een keer of wat geluisterd naar het mechaniek voor ik er weer film in heb gedaan.
Even een vraagje: Wat zijn normale afdrukformaten die je bij de meeste labs kan verwachten voor grote afdrukken van 6*6 negatieven?
Wat is het grootste wat ik zo ongeveer kan verwachten bij een doorsnee lab 40x40?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:44 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Gangbare maten zijn 10x10,13x13,20x20,30x30 enz. je kan echter ook een uitsnede laten printen
De grootste standaardmaat is 50x50,groter kan uiteraard ook,maar veel labo's gaan dan over opquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 21:05 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat is het grootste wat ik zo ongeveer kan verwachten bij een doorsnee lab 40x40?
Tamparonquote:Op zondag 7 november 2004 20:38 schreef stil het volgende:
Ik heb hier een chinon cm-3 met een pentacon auto1.8/50 en revuenon-special 1:2:8 en een tamparon zoom 1:3.8 F=70~150mm en een panagor auto tele converter 2x en een hanimar tele-lens 1:6.3 F+400mm aangeboden gekregen.
Weet iemand ook of het iets is en wat ik er dan eventueel voor zo moeten bieden?
En wat is een power winder?
typ fout. Bedankt dat je me er op wijst. tamron dusquote:Op zondag 7 november 2004 20:49 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Tamparon![]()
Een powerwinder is een transportmotor.quote:Op zondag 7 november 2004 20:38 schreef stil het volgende:
Ik heb hier een chinon cm-3 met een pentacon auto1.8/50 en revuenon-special 1:2:8 en een tamparon zoom 1:3.8 F=70~150mm en een panagor auto tele converter 2x en een hanimar tele-lens 1:6.3 F+400mm aangeboden gekregen.
Weet iemand ook of het iets is en wat ik er dan eventueel voor zo moeten bieden?
quote:Op zondag 7 november 2004 20:49 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Tamparon![]()
¤100 lijkt mij een aardig startbodquote:Op zondag 7 november 2004 20:38 schreef stil het volgende:
Objectief met automatische tampon-inlegquote:Op zondag 7 november 2004 20:55 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Doet de normale achterwandvergrendeling het nietquote:Op zondag 14 november 2004 11:08 schreef Fixers het volgende:
Aargh, het is hartstikke leuk werken met m'n rollei. Maar ik heb geleerd dat ik er wel een elastiekje bij nodig heb. Gaf onlangs per ongeluk een klein tikje tegen het statiefje en toen sprong 'ie open. Gelukkig geen schade, alleen 3 opnamen overbelicht.
Vanaf nu maar een stevig elastiek om de inderkant voor de zekereheid dat me dat niet meer kan gebeuren.
Het is zo'n lipje wat met een gaatje over een klein puntje valt. (lipje aan de klep, puntje voorkant onder de lens). Heb het lipje al iets terug gebogen dat het goed sluit. Maar omdat daar toch de bodem (met statief oog) aan vast zit voor de zekerheid maar een postbode elasiek eromheen.quote:Op zondag 14 november 2004 17:33 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Doet de normale achterwandvergrendeling het niet. Normaliter zit de deur van een Rollei potdicht omdat die knop op de bodem de boel aan het voorpaneel vergrendelt.
Van de andere kant is een elastiekje ook nog weer niet zo prijzig
Ah die goede ouwe rollei, ik moet eens gaan zien of ik de mijn nog ga gebruiken. Vooralsng stinkt ie een uur in de wind als gevolg van rookschade. Zal morgen wel wat horen van de schade expert, die na 2 weken ook eens komt opdraven.quote:Op donderdag 13 januari 2005 12:13 schreef Garbageman het volgende:
Ik haalde gisteren met mijn vriendin even een dvdtje bij de videotheek. Uiteidelijk mocht zij de film uitzoeken, want één van de medewerkers van de videotheek had een beschimmelde ouwe doos in zijn kelder gevonden met o.a.: (plaatjes van internet)
Rolleicord
[afbeelding]
Exacta VX 500 in nieuwstaat in doos:
[afbeelding]
Practica MTL5 (zoiets) in doos met de prijsstickers er nog op. (450 gulden voor de camera, de paraattas kost 30 gulden)
[afbeelding]
Kodak retina
[afbeelding]
Verder allerlei objectieven, tussenringen, voorzetlensjes, filters, kabeltjes, lampjesflitser......
Tussendoor kwamen wat klanten binnen, sommige waren te laat met inleveren, maar hoefden geen boete betalen, want dan moesten de medewerkers bij de doos weg
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |