of een boxje van Kodak
2500~3500 dollar,ook niet verkeerd!
Mamiya had ook een leuk cameraatje
En wat te denken als je deze tegenkomt op zolder(het zal je maar gebeuren!!)
En het wordt helemaal lachen als je dit exemplaar van je opa erft
quote:Ook niet verkeerd hoor. Afhankelijk van het model doen die op ebay tussen de 50 en 100 Euro elk.
Op donderdag 15 januari 2004 13:51 schreef Lortnoc het volgende:
Helaas lagen er bij ons alleen maar praktica's op zolder
Ivo
Dan weet je gelijk: Dat APS hadden ze nooit moeten uitvinden, ik had een LPS(Large Picture System) meer op zijn plek gevonden. Een film erin die een beeldformaat van 4 bij 5 centimeter mogelijk maakt met perforatiegaten aan weerskantenof nee, doe maar niet, kun je het ook niet geautomatiseerd afwerken
Helaas is het echter nooit wat geworden met die 127-spoel.
Ik gooi er nog een discussiepunt in:
Kan een camera waardevol zijn ook als McKeowns hem een waarde van onder de 50 Euri's toedicht ? Ik vind namelijk van wel
quote:Tuurlijk,een camera kan een emotionele waarde hebben en afgezien daarvan op e-bay plemp je soms een camera neer waarvan je denkt dat zal wel niet veel worden en hij gaat weg voor een bedrag waarvan je het niet verwacht had.
Op donderdag 15 januari 2004 14:05 schreef Ouwesok het volgende:
Die Olympus![]()
Dan weet je gelijk: Dat APS hadden ze nooit moeten uitvinden, ik had een LPS(Large Picture System) meer op zijn plek gevonden. Een film erin die een beeldformaat van 4 bij 5 centimeter mogelijk maakt met perforatiegaten aan weerskantenof nee, doe maar niet, kun je het ook niet geautomatiseerd afwerken
Helaas is het echter nooit wat geworden met die 127-spoel.
Ik gooi er nog een discussiepunt in:
Kan een camera waardevol zijn ook als McKeowns hem een waarde van onder de 50 Euri's toedicht ? Ik vind namelijk van wel
mijn ricoh ziet er bijna hetzelfde uit als deze. er staat bij mij ricoh ipv singlex
[Dit bericht is gewijzigd door Hiawatha op 15-01-2004 14:14]
quote:Da` nog een echte,kan je spijkers mee in muren slaan
Op donderdag 15 januari 2004 14:12 schreef Hiawatha het volgende:
Wat vind je van mijn oude Ricoh. Daar heb ik het fotograferen mee geleerd.
Aan de voorkant staat : SIX-20 'BROWNIE' E
Het is een Kodak.
Is dat wat ?
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 14:13 schreef fotoloog het volgende:[..]
Da` nog een echte,kan je spijkers mee in muren slaan
Degelijk en betrouwbaar
Keb em onlangs nog een keer gebruikt. Prima platen schiet ie nog. Hoogstens een keer het batterijtje vervangen, lichtmeter is wat sloom en het wijzertje schommelt nogal. Verder prima ding. 35, 50 en 135 2.8 lenzen erbij. Samen met een Metz 45 CT-1 is het zooitje compleet.
quote:Ja hoor leuk apparaat,al zijn er daarvan heel veel gemaakt
Op donderdag 15 januari 2004 14:16 schreef tong80 het volgende:
Ik heb nog zo'n oude blokkendoos waar je vanaf de bovenkant moet kijken. Erfstuk.Aan de voorkant staat : SIX-20 'BROWNIE' E
Het is een Kodak.
Is dat wat ?
quote:Ach voor mij is ie meer waard.
Op donderdag 15 januari 2004 14:20 schreef fotoloog het volgende:[..]
Ja hoor leuk apparaat,al zijn er daarvan heel veel gemaakt
Financiële waarde:10~15 euro
quote:Tuurlijk,zeker als het een erfstuk is
Op donderdag 15 januari 2004 14:21 schreef tong80 het volgende:[..]
Ach voor mij is ie meer waard.
Er staat er ook één te koop op:
voor 15 €'s...
[Dit bericht is gewijzigd door Takkesteeg op 15-01-2004 20:26]
quote:leuk cameraatje!
Op donderdag 15 januari 2004 20:13 schreef Takkesteeg het volgende:
Ik heb nog een ouwe Petri Auto Rapid 28 liggen, wat zal die wel niet waard zijn?
Van de zomer is er ingebroken bij me maar ze hebben 'm niet mee durven nemen waarschijnlijk...Er staat er ook één te koop op:
voor 15 €'s...
quote:Ik heb nog een Petri meetzoekertje uit de tijd dat ze nog Kuribayashi (of iets in die orde) heetten. Uiterst handzaam camera'tje met heel behoorlijk vierlenzertje erin. Helaas is de meetzoeker helemaal van de leg.
Ik heb nog een ouwe Petri Auto Rapid 28 liggen, wat zal die wel niet waard zijn?
Van de zomer is er ingebroken bij me maar ze hebben 'm niet mee durven nemen waarschijnlijk...Er staat er ook één te koop op:
voor 15 €'s...
Momenteel helaas geen tijd om er een plaatje van te fabrieken, komt nog wel .
quote:Mij beviel ie wat minder. Nu ligt zo'n Ricoh ongebruikt op de kast. De scherpstelling van een Praktica ligt mij beter, dus maar weer teruggeschakeld naar de Praktica's. Als iemand dat Ricoh'tje wil hebben, ik gebruik 'm toch niet.
Op donderdag 15 januari 2004 14:13 schreef fotoloog het volgende:[..]
Da` nog een echte,kan je spijkers mee in muren slaan
Degelijk en betrouwbaar
Ivo
quote:*meldt
Op donderdag 15 januari 2004 21:03 schreef ultra_ivo het volgende:[..]
Mij beviel ie wat minder. Nu ligt zo'n Ricoh ongebruikt op de kast. De scherpstelling van een Praktica ligt mij beter, dus maar weer teruggeschakeld naar de Praktica's. Als iemand dat Ricoh'tje wil hebben, ik gebruik 'm toch niet.
Ivo
quote:Ik heb 'm voor me liggen.
Op donderdag 15 januari 2004 21:06 schreef fotoloog het volgende:[..]
*meldt
Ivo
quote:Wat wil je voor de body hebben?
Op donderdag 15 januari 2004 22:33 schreef ultra_ivo het volgende:[..]
Ik heb 'm voor me liggen.
Ricoh Singlex TLS
serienummer 357564.
Op het moment zit er een fors versleten Praktica 1.8/50mm objektief op, heb ook nog een Porst 1.4/50mm op voorraad (niet versleten).Ivo
quote:In de McKeowns staat de petri voor 20~30 dollar,maar nogmaals is hij in perfecte staat dan denk ik dat je er zo`n 50 dollar voor kan vangen
voor 15 €'s...
quote:Die "rare" cassettetjes was het door Agfa ontwikkelde rapid systeem voor opname`s op 24x24 mm waarbij de film van de ene cassette naar de andere getransporteerd werd
Op vrijdag 16 januari 2004 09:35 schreef Takkesteeg het volgende:
Inderdaad een leuk cameraatje die Petri Auto Rapid 28 én nog in perfecte staat.
Weet nog dat ik 'm in de jaren zeventig wel 's gebruikte voor m'n zwartwitfoto's, gewoon omdat er (toen al) alleen maar van die 'rare' casettetjes waren voor zwartwit, weet niet of die uberhaupt nog te koop zijn, heb 'm nu als 'antiek' in de vitrinekast staan.
Maar leuke fotootjes mee geschoten!
quote:Yes!
Op vrijdag 16 januari 2004 09:42 schreef fotoloog het volgende:[..]
Die "rare" cassettetjes was het door Agfa ontwikkelde rapid systeem voor opname`s op 24x24 mm waarbij de film van de ene cassette naar de andere getransporteerd werd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |