abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 januari 2004 @ 15:15:54 #201
50286 Gerritje
Eilandkleuter 4ever!
pi_16284933
Stomme mods!!
"Wa seggie?" | "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!"
pi_16284959
Even serieus: als er mensen zijn die de boel voort willen zetten elders, willen wij daar best een plekkie voor vrij maken op FH. Toch?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 15 januari 2004 @ 15:19:10 #203
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_16285033
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:16 schreef Jarno het volgende:
Even serieus: als er mensen zijn die de boel voort willen zetten elders, willen wij daar best een plekkie voor vrij maken op FH. Toch?
Join maar ff op #fokeiland
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_16285069
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:19 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Join maar ff op #fokeiland


Daar kan ik nu ff niet bij, geen IRC hier. Dit is niet bedoeld als lijkenpikkerij trouwens, ik kan me gewoon voorstellen dat als je favo-plekkie wordt afgenomen je ergens anders graag door zou willen. En wij geven niks om lage bezoekersaantallen en lage views. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 15 januari 2004 @ 15:21:47 #205
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_16285101
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:20 schreef Jarno het volgende:

[..]

Daar kan ik nu ff niet bij, geen IRC hier. Dit is niet bedoeld als lijkenpikkerij trouwens, ik kan me gewoon voorstellen dat als je favo-plekkie wordt afgenomen je ergens anders graag door zou willen. En wij geven niks om lage bezoekersaantallen en lage views. .


Nee heel aardig van jullie, ik weet natuurlijk niet wat anderen hier van vinden maar alle hulp is welkom.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_16285134
Kay, dan weet je dat iig, zoek me even op daar als je meer info wilt ofzo. Naam is bekend neem ik aan. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_16285655
Zo lekker bezig... ik vind het echt een belachelijke beslissing.
Fok!eiland kun je niet zomaar sluiten, en wat maakt het uit hoeveel mensen er gebruik van maken?! Het wordt gebruikt, een aantal mensen zijn er elke dag. Ik kan geen reden bedenken waarom het weg moet, teveel ruimte kan het niet in beslag nemen. Als het zo door gaat zijn straks alle kleinere fora weg en dan zitten we alleen met 1 grote bulk onzin. Fok!eiland bungelt zowiezo al helemaal onderaan de forumlijst, niemand die er last van heeft. Ik vind het echt een belachelijke beslissing en ben het er ABSOLUUT niet mee eens, en dan ben ik nog niet eens een vaste eiland-ganger, en daar gaat het ook niet om.

Laat het verdorie toch gewoon voor wat het is, ik weet zeker dat de meeste mensen er zo over denken.

  donderdag 15 januari 2004 @ 15:57:48 #208
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_16286291
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de beweegredenen voor sluiting nog enigzins kan zien... maar omdat er zaken zijn die momenteel heel wat belangrijker zijn voor Fok kan ik niet snappen dat deze ( op zichzelf al ongekend domme ) move to plotseling / ka op de tak gemaakt moet worden...
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
  donderdag 15 januari 2004 @ 16:00:37 #209
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_16286393
persoonlijk vind ik de beweegredenen die ik tot nu toe ben tegen gekomen verre van overtuigend...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_16286436
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:00 schreef Abbadon het volgende:
persoonlijk vind ik de beweegredenen die ik tot nu toe ben tegen gekomen verre van overtuigend...
ik ook

want dan zouden er meerdere onderdelen gesloten moeten worden

pi_16286620
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:02 schreef AirRaid het volgende:

[..]

ik ook

want dan zouden er meerdere onderdelen gesloten moeten worden


Zoals bijvoorbeeld:
Onzin: niets dan bagger
Klaagbaak: alleen maar klagen
Idols: een onderwerp en dan houdt het op
Soaps, Showbizz en Sterren: niet altijd meer posts dan het Eiland
Literatureluurs: klein forum, 1 mod, vaste groep users
Ouders: vaker veel minder posts en topics dan het Eiland
The Truth is here: ook zoiets
Fok!mededelingen, nog minder posts dan het Eiland, misschien wel van heel Fok!
  donderdag 15 januari 2004 @ 16:09:23 #212
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_16286691
snijden in de diversiteit van fok door het eiland te verwijderen is nou niet bepaald een ontwikkeling in de goede richting...hoe je er ook naar kijkt..

kan het alleen maar de makkelijke uitweg kiezen noemen...

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 15 januari 2004 @ 16:44:49 #213
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_16287894
Ik kom eigelijk nooit op het FokEiland maar ik vindt het toch een beetje vreemd dat als er nu een relatief kleine maar serieuse groep users hier veel post en 'plezier' beleeft en terwijl het ook een ontmoetingspunt is van mensen met zelfde ideeen, interesses etc etc om het dan te sluiten.
Veel serverbelasting zal dit subfora niet opleveren, idem voor de hoeveelheid verkeer en de harde data op de server.

Het leuke aan fok is juist dat op dit grootste general discussion forum in de wereld zoveel diversiteit is en zoveel verschillende mensen hier rondlopen. Als men als criteria gaat hanteren, als kwantiteit boven kwaliteit (tot op een zekere hoogte misschien) dan is dat een verandering die ik (in zijn algemeenheid) betreur.

-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2004 @ 16:59:07 #214
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_16288419
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:00 schreef Abbadon het volgende:
persoonlijk vind ik de beweegredenen die ik tot nu toe ben tegen gekomen verre van overtuigend...
Een klein groepje users die, samen met een handjevol klonen, dagelijks een paar posts plaatsen en ook totaal geen zicht op een opleving vind jij geen beweegreden om er langzamerhand een punt achter te zetten?

Een belangrijke verschil met andere kleinere fora is dat iedereen daar incidenteel wel een keer een topic kan plaatsen of reageren op een lopend onderwerp, dat zal hier gewoon niet zo snel gebeuren en bovendien is, zoals al gezegd, de lurkwaarde in toch wel wat algemenere fora (SHO, F&F) ook wat hoger dan zo'n specifiek forum als het Eiland.

Overigens neem ik niet aan dat jullie je beter zouden voelen als we die fora ook zouden sluiten, hoewel we daar brainstormsessies om de boel wat op te peppen ook zeker niet uitsluiten indien dat volgens ons nodig is.

Het is mooi om te zien hoe 'iedereen' hier nú ineens volop post, maar men postte er vorige week niet en zou dat volgende week ook niet doen als deze commotie er nu niet was. Laten we wel eerlijk blijven.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 15 januari 2004 @ 17:02:49 #215
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_16288530
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:59 schreef Cynix ® het volgende:

-knip-


ik kan niet ontkennen dat ik enigzins bevooroordeeld ben en daarnaast dusdanig baal ik misschien niet helemaal vatbaar ben voor 'redelijke argumenten'
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 15 januari 2004 @ 17:04:15 #216
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_16288569
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:59 schreef Cynix ® het volgende:

Een klein groepje users die, samen met een handjevol klonen, dagelijks een paar posts plaatsen en ook totaal geen zicht op een opleving vind jij geen beweegreden om er langzamerhand een punt achter te zetten?


Maar is nou eigenlijk het grootste probleem wanneer het eiland gewoon zou voortbestaan?
Ook al is er volgens de FA's niet geoneg activiteit? Zijn wij iemand tot last?

Als ik een FA was, zou ik me dezer dagen meer druk maken over het niveau van het onzinforum. 99% van de topics daar slaat helemaal nergens meer op.

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2004 @ 17:07:11 #217
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_16288660
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:07 schreef TheScienceMan het volgende:
Onzin: niets dan bagger <- sluiten we misschienook nog wel eens
Klaagbaak: alleen maar klagen <- uitlaatklep, maar wel voor iedereen toegankelijk
Idols: een onderwerp en dan houdt het op <- forum gaat dicht na Idols
Soaps, Showbizz en Sterren: niet altijd meer posts dan het Eiland <- Bestaat nog maar kort, maar komt ook vast een keer aan de beurt bij een evaluatie
Literatureluurs: klein forum, 1 mod, vaste groep users <- Gaan we zeker ook nog wel eens naar kijken
Ouders: vaker veel minder posts en topics dan het Eiland <- Idem
The Truth is in here: ook zoiets <- Idem
Fok!mededelingen, nog minder posts dan het Eiland, misschien wel van heel Fok! <- Dûh, dat wordt alleen gebruikt door FA's/Admins, voor mededelingen die iedereen aangaan
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 15 januari 2004 @ 17:07:16 #218
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_16288663
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:59 schreef Cynix ® het volgende:
Het is mooi om te zien hoe 'iedereen' hier nú ineens volop post, maar men postte er vorige week niet en zou dat volgende week ook niet doen als deze commotie er nu niet was. Laten we wel eerlijk blijven.
Dat hebben ze hier ook wel door maar dan nog, is dat dan een reden? Zeker als er niet enorm geklooid wordt waarom weghalen kun je het net zo goed laten staan, er wordt heus wel verder gepost.

/laathetfokeilandblijvenmodusendoenietzomoeilijkenverpesthetnietvoormensenomdatzijtoevalligeenminderheid vormenzekeralshetdeservertochnauwelijkswordtbelast

-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
pi_16288716
Nou

Eerlijk is eerlijk, ik heb nog nooit 1 post gezet in FokEiland.
Niet omdat het niet leuk is maar meer omdat mij het nooit zo trok.

Ik lees dat er een aantal mensen zijn die het jammer vinden dat het dicht gaat.

Nou is die vraag misschien al beantwoord, misschien lees ik er overheen of staat het er heel vaag, denk het laatste maar:

Waarom zou fokeiland dicht moeten?
Je kan me niet vertellen dat omdat er minder in wordt gepost dat het daarom dan maar weg moet.
Je kan me ook niet vertellen dat er een andere voor in de plaatst komt, je kan er zo wat bij zetten als het moet.
en je kan me ook niet vertellen dat het dicht gaat vanwege de dataverbruik, want als je het daarom doet, dan zou ik gewoon eerst een aantal fkkers op onz bannen INC kloons, dan heb je weer aardig wat ruimte....

'The world is mine'
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2004 @ 17:08:59 #220
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_16288724
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 17:04 schreef kasper het volgende:
Als ik een FA was, zou ik me dezer dagen meer druk maken over het niveau van het onzinforum. 99% van de topics daar slaat helemaal nergens meer op.
We doen bijna niks anders. Maar het een sluit het ander niet uit.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_16289167
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:59 schreef Cynix ® het volgende:
Een klein groepje users die, samen met een handjevol klonen, dagelijks een paar posts plaatsen en ook totaal geen zicht op een opleving vind jij geen beweegreden om er langzamerhand een punt achter te zetten?
Nee, eigenlijk niet. Ik voel me, vooral na de afgelopen dagen, dan extra gemotiveerd om er weer eens tegenaan te gaan. Het gaat al een hele tijd wat minder, en er is toen geprobeerd d.m.v. regeltjes de boel weer op poten te zetten.
Een hoop mocht niet meer, of moest volgens specefieke regels.
Schaf dat eens af, de users hier kunnen zelf ook wel beordelen wat goed en fout is.
quote:
Een belangrijke verschil met andere kleinere fora is dat iedereen daar incidenteel wel een keer een topic kan plaatsen of reageren op een lopend onderwerp, dat zal hier gewoon niet zo snel gebeuren en bovendien is, zoals al gezegd, de lurkwaarde in toch wel wat algemenere fora (SHO, F&F) ook wat hoger dan zo'n specifiek forum als het Eiland.
Ik spreek nu uit eigen ervaring, en heb even rond gevraagd in mijn icq lijst .. onder de niet fantasy fanaten. Maar ik, en hun ook, voelen er nog veel minder voor om in Sho en F&F langs te gaan, dan om hier te komen. ( Helaas kwamen ze ook hier niet, maar dat is een ander punt)
De lurk waarde is in het eiland redelijk groot, als je het mij vraagt. Het meelezen van een fantasy verhaal hier op het eiland lijkt mij voor users leuker om te lezen, dan het paringsgedrag van witte muizen.
quote:
Overigens neem ik niet aan dat jullie je beter zouden voelen als we die fora ook zouden sluiten, hoewel we daar brainstormsessies om de boel wat op te peppen ook zeker niet uitsluiten indien dat volgens ons nodig is.
Nee, ik voel me beter als beide fora's open blijven. Want ook daar zitten misschien niet veel users, maar ze hebben het wel naar hun zin. Ze hebben plezier. Net zoals wij dat op het eiland hadden. Met nadruk op hadden
quote:
Het is mooi om te zien hoe 'iedereen' hier nú ineens volop post, maar men postte er vorige week niet en zou dat volgende week ook niet doen als deze commotie er nu niet was. Laten we wel eerlijk blijven.
Ja, het is inderdaad jammer om te zien dat iedereen nu wel even hypocriet komt doen. Maar het morgen alweer vergeten is. Als ook maar de helft van iedereen die vandaag gepost heeft .. de afgelopen weken was langs gekomen, was er nu misschien niks aan de hand geweest.

Maar als ik het goed begrijp is volgens jou alleen de geringe post/user aantallen het probleem?

Erg overtuigend. Maar volgens mij speelt er zich meer af. En dat zou ik als Eilander dan ook graag te horen krijgen.

Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  donderdag 15 januari 2004 @ 17:24:17 #222
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_16289212
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:07 schreef TheScienceMan het volgende:

[..]


Soaps, Showbizz en Sterren: niet altijd meer posts dan het Eiland


Lul niet, is hardstikke druk en zit na die paar maanden al zowat op de helft qua topics van al die tijd dat EIL er is.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 15 januari 2004 @ 17:26:18 #223
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_16289280
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 17:22 schreef Asschen_sukar het volgende:

Maar als ik het goed begrijp is volgens jou alleen de geringe post/user aantallen het probleem?


Daar kan ik dus ook met mijn verstand niet bij.
Niemand heeft toch last van het eiland? De server nauwelijks, de andere Fokkers niet.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  donderdag 15 januari 2004 @ 17:26:35 #224
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_16289285
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 17:24 schreef static het volgende:

Lul niet, is hardstikke druk en zit na die paar maanden al zowat op de helft qua topics van al die tijd dat EIL er is. [afbeelding]


alsof dat ook maar op enige manier te vergelijken is...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_16289287
Maar dat een subforum nou niet zo druk is, wat maakt dat nou uit? Die paar megabytes op een server? Dat kilobyte aan traffic? De Mods van dit forum lijken het ook nog steeds leuk te vinden, dus wat is het echte probleem nou?

Indexnummer van dit forum is 2, dat betekent dat dit het eerste is gemaakt na feedback. Het alleroudste forum van Fok zo'n beetje dus. Dat gooi je niet zomaar de deur uit.

Ik pleit voor een roelerende forum index. Af en toe eiland naar boven, zodat het meer opvalt bij de nieuwelingen. Nu staat het maar onderaan, en dat is tegenwoordig een heel eind scrollen. Beetje meer passieve Eiland promotie dus.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')