quote:Het is anders blijkbaar al te veel gevraagd in ons land.
Op woensdag 14 januari 2004 12:45 schreef DennisMoore het volgende:"Iedereen in hun waarde laten" is zo'n
dooddoener.
quote:Het is dit principe van ridiculisering en demonisering dat jarenlang met succes voorkwam dat misstanden werden aangekaart. Fortuyn moest hier ook doorheen. Uiteindelijk kostte dat hem zijn leven. Bij een individu brandden de stoppen door en deze zal werkelijk hebben gedacht de wereld van een gevaarlijk man te hebben verlost.
We hebben met die nota niet doorgezet. We zijn geweken, terwijl we hadden moeten doorzetten. We hadden moeten uitleggen wat we bedoelden, persconferenties moeten geven. Ik heb ook gezegd: laten we er maar mee ophouden want hier valt niet tegen op te roeien.
Voor mij was de semi-intellectuele Volkskrant jarenlang een van de blaadjes die de kolommen en der Vara! een van de zendgemachtigden die haar zendtijd met graagte afstond voor de etiketteringsverhalen waarbij de aankaarter standaard fout was en het taboe op belichting van misstanden rondom migratie in stand gehouden kon blijven worden. De behoefte om toch maar vooral aardig gevonden te willen worden in de wereld was kennelijk groot. Het ego van Nederland gidsland moest kennelijk voortdurend worden opgepompt. Jan Pronk en Ed van Thijn waren van dat aardig gevonden willen worden een exponent.
Het siert Jan Marijnissen dat hij de door jou gequote teksten gewoon laat staan. Wellicht kan hij op eenzelfde lijn van zelfkritiek voortgaan om de SP om te vormen tot een partij waarin er ruimte komt voor medewerkers met een eigen mening, de kretologie wordt afgebouwd en het kader wordt geschoold in het gebruik van het eigen verstand ter vorming van een eigen mening. dat zal de kwalitieit van SP-bijdragen aan onze samenleving ten goede komen.
Nu dan het klimaat veranderd is en Jan Marijnissen intussen zijn platform in de kamer heeft kunnen we van de SP vast weer meer signalering van misstanden verwachten, ook als het misstanden rondom migratie en inpassing van minderheden zijn.
De integratie is voor mij pas echt mislukt als mensen oren en ogen gesloten houden voor hetgeen plaatsvindt. dat geldt zowel goed nieuws als slecht nieuws. Zover is het volgens mij nog niet.
quote:Waarom zou je je niet een beetje aanpassen aan nieuwkomers? Ik zie dat probleem niet zo. Je zorgt beide naar een prettige manier van samenleven, daar moet je ook beide wat voor doen of laten.
Op woensdag 14 januari 2004 12:53 schreef Kozzmic het volgende:
Van de autochtonen hoeft niet verwacht te worden dat men zich aanpast aan nieuwkomers, maar wel dat men die nieuwkomers de ruimte geeft "in te voegen". Respect voor een ander.
quote:Beter ooit dan nooit, nu kan er tenminste aktief aan gewerkt worden.
Op woensdag 14 januari 2004 10:45 schreef Keessie het volgende:
[b]
Nou, daar zitten we lekker mee. Vanwege de politieke correctheid mocht dit jarenlang niet gezegd worden, maar nu het te laat is is de politiek er ook achter gekomen
quote:Ja - de zondebok is eindelijk gevonden
Op woensdag 14 januari 2004 13:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Beter ooit dan nooit, nu kan er tenminste aktief aan gewerkt worden.
quote:Ik zou het toch ook wel mooi vinden als er iemand als schuldige voor dit debacle wordt aangewezen. Zoals het hoort.
Op woensdag 14 januari 2004 13:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Beter ooit dan nooit, nu kan er tenminste aktief aan gewerkt worden.
quote:De Nederlanders?
Op woensdag 14 januari 2004 13:16 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ik zou het toch ook wel mooi vinden als er iemand als schuldige voor dit debacle wordt aangewezen. Zoals het hoort.
quote:Kan, maar dan steek je daar weer nodeloos energie in. Beter om die energie in de toekomst te steken. Beleid maken en uitvoeren en meetpunten inbouwen om in te grijpen als het nodig is. Klinkt eenvoudig en dat is het in principe ook. Nu de wil nog i.p.v. om de hete brij heen te draaien.
Op woensdag 14 januari 2004 13:16 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ik zou het toch ook wel mooi vinden als er iemand als schuldige voor dit debacle wordt aangewezen. Zoals het hoort.
quote:Nee, alle nederlandse mafkezen die dachten dat de immigranten weer weg gingen naar hun eigen land toen ze eenmaal weer ontslagen werden / niet meer nodig waren.
Op woensdag 14 januari 2004 13:18 schreef SCH het volgende:[..]
De Nederlanders?
En om maar even door te gaan: dat waren zowel de rechtse als de linkse partijen.
quote:Bedoel je zoals ālle Duitsers ook schuldig waren aan de Holocaust? Gelukkig dachten een hoop anderen daar anders over, anders hadden we kogels tekort gehad.
Op woensdag 14 januari 2004 13:18 schreef SCH het volgende:
De Nederlanders?
quote:Wij waren er zelf bij hoor. Jij ook.
Op woensdag 14 januari 2004 13:26 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Bedoel je zoals ālle Duitsers ook schuldig waren aan de Holocaust? Gelukkig dachten een hoop anderen daar anders over, anders hadden we kogels tekort gehad.
quote:Nee, ik ben later geboren. dat de integratie mislukt is ligt niet aan de Nederlander. Die spreekt al nederlands en vreet een broodje bal met mayo.
Op woensdag 14 januari 2004 13:28 schreef SCH het volgende:[..]
Wij waren er zelf bij hoor. Jij ook.
quote:Rekening houden met de gewoontes van het land blijkbaar ook.
Op woensdag 14 januari 2004 13:09 schreef SCH het volgende:[..]
Het is anders blijkbaar al te veel gevraagd in ons land.
quote:Dat ben ik ten dele met je eens. Het zoeken naar de schuldige hoeft ook niet zo lang te duren en zoveel energie te kosten. Maar wel zolang we het er uiteraard nog niet allemaal over eens zijn dat er überhaupt een schuldige is en iedereen, op z'n Hollands, zijn zegje mag doen.
Op woensdag 14 januari 2004 13:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Kan, maar dan steek je daar weer nodeloos energie in. Beter om die energie in de toekomst te steken. Beleid maken en uitvoeren en meetpunten inbouwen om in te grijpen als het nodig is. Klinkt eenvoudig en dat is het in principe ook. Nu de wil nog i.p.v. om de hete brij heen te draaien.
Magoed, laten we Het Rapport maar afwachten.
quote:Oh dus dat zijn de dingen waar het om gaat?
Op woensdag 14 januari 2004 13:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Nee, ik ben later geboren. dat de integratie mislukt is ligt niet aan de Nederlander. Die spreekt al nederlands en vreet een broodje bal met mayo.
quote:Voor sommigen wel, voor de meesten niet.
Op woensdag 14 januari 2004 13:31 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Rekening houden met de gewoontes van het land blijkbaar ook.
quote:Mijn idee.
Op woensdag 14 januari 2004 13:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nee, ik ben later geboren. dat de integratie mislukt is ligt niet aan de Nederlander. Die spreekt al nederlands en vreet een broodje bal met mayo.
Bovendien roep ik al 15 jaar dat de integratie aan het mislukken is en stem ook navenant (zolang ik al mag stemmen tenminste). Dus hoezo is het dan mijn schuld?
quote:Denk toch aan al die leuke shoarma-eettentjes!
Op woensdag 14 januari 2004 13:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:Nee, ik ben later geboren. dat de integratie mislukt is ligt niet aan de Nederlander. Die spreekt al nederlands en vreet een broodje bal met mayo.
quote:Het is altijd weer de schuld van anderen. We maken met zijn allen ons land. Ik zie bij net zoveel autochtonen tegenzin om mee te werken aan integratie. Roepen en stemmen is niet genoeg.
Op woensdag 14 januari 2004 13:34 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Mijn idee.
Bovendien roep ik al 15 jaar dat de integratie aan het mislukken is en stem ook navenant (zolang ik al mag stemmen tenminste). Dus hoezo is het dan mijn schuld?
quote:De meesten weigeren bv te accepteren dat het in NL niet de gewoonte is om met een hoofddoek te lopen, naar school te gaan, te werken etc. Dat is gewoon een duidelijk voorbeeld van het scheit hebben aan het nieuwe vaderland en totale weigeren om rekening te houden met de heersende gewoontes en moraal. Net zo asociaal als naar Saudi-Arabie verhuizen en daar schijt hebben aan de kledingregels en in bikini op straat gaan lopen en eisen dat je ermee naar school mag via een rechtszaak.
Op woensdag 14 januari 2004 13:34 schreef SCH het volgende:[..]
Voor sommigen wel, voor de meesten niet.
quote:Blijkbaar is Nederlands spreken in veel gevallen al teveel gevraagd, zelfs bij derde-generatie allochtonen, dus inderdaad ja: om dit soort basale dingen gaat het blijkbaar.
Op woensdag 14 januari 2004 13:33 schreef SCH het volgende:
Oh dus dat zijn de dingen waar het om gaat?
Kun je nagaan hoe triest het na 25 jaar met de integratie is gesteld
.
quote:Bla bla bla.
Op woensdag 14 januari 2004 13:36 schreef SCH het volgende:[..]
Het is altijd weer de schuld van anderen. We maken met zijn allen ons land. Ik zie bij net zoveel autochtonen tegenzin om mee te werken aan integratie. Roepen en stemmen is niet genoeg.
Ik hoef mij niet aan te passen aan islamitische gewoontes. IK spreek Nederlands. IK span geen rechtszaken aan om te eisen dat ik met een peniskoker op school mag zitten etc.
quote:Wat een onzin, ik heb niet om migratie van kansloze buitenlanders gevraagd. Moet ik soms Turks gaan praten en couscous gaan eten om mijn goede wil te tonen? Je draait er omheen en staat een daadwerkelijk aanpak van problemen in de weg.
Op woensdag 14 januari 2004 13:33 schreef SCH het volgende:[..]
Oh dus dat zijn de dingen waar het om gaat?
Wat is jouw bijdrage geweest aan het integratieproces, je bent hier toch al een tijdje of ben je pas 5?
quote:Steek je hand maar in je eigen boezem.
Op woensdag 14 januari 2004 13:36 schreef SCH het volgende:Het is altijd weer de schuld van anderen. We maken met zijn allen ons land. Ik zie bij net zoveel autochtonen tegenzin om mee te werken aan integratie. Roepen en stemmen is niet genoeg.
nfi uiteraard
quote:Ik heb toch liever dat jij dat hier in Nederland ook niet doet...
Op woensdag 14 januari 2004 13:36 schreef Robert_Jensen het volgende:
Net zo asociaal als naar Saudi-Arabie verhuizen en daar schijt hebben aan de kledingregels en in bikini op straat gaan lopen en eisen dat je ermee naar school mag via een rechtszaak.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |