Heb jij wel eens een klassiek polemiek gevoerd met een bepaald persoon?
Beschouw jij fora als een verrijking voor de maatschappij doordat het de dialoog tussen mensen bevordert?
Zie jij het gebruik van fora ook als een moderne vorm van de klassieke polemiek?
quote:Pennenstrijd als in Balpenmoord......?
Op woensdag 14 januari 2004 10:23 schreef nodisch18 het volgende:
Is dit een schoolvoorbeeld van een topique dat storm loopt?
quote:Een encyclopedie lezen op de plee??
Op woensdag 14 januari 2004 10:17 schreef nodisch18 het volgende:
Ik zat gisteren op de wc een beetje te lezen in de encyclopedie en stuitte daar op een stuk over de polemiek.
Maar op forums (fora is volgens mij ook correct) en weblogs wordt eveneens polemiek bedreven. Het gaat dan veel sneller, maar helaas sluipen er ook randfiguren tussen die de gelegenheid aangrijpen om onzin te spuien en te gaan schelden en beledigen. Dat is dus weer geen polemiek!
Laatst had ik een polemiek met Jan Dijkgraaf, hoofdredacteur van Metro. Ik noemde hem de verpersoonlijking van de stripcensuur in Nederland (zie: http://www.comicbase.nl/striplosers2003.htm ), waarop hij een spottend stukje schreef op zijn weblog. Dat vind is nou geinige polemiek.
quote:Hoezo de encyclopedie meenemen naar de wc?
Op woensdag 14 januari 2004 10:29 schreef Deetch het volgende:
LOL een encyclopedie meenemen om op de plee in te lezen.
Zoals je polemiek beschrijft vind ik het idd wel op een forum lijken. Wat was het medium om de polemiek op uit te vechten?
quote:Beide vormen (fora en forums) zijn een goed meervoud van forum.
Op woensdag 14 januari 2004 10:29 schreef SHE het volgende:
Het is forums, en een bezoeker daarvan een krachteloze polemist
Naast ingezonden brieven in kranten waarbij er vaak over en weer brieven wordt geplaatst, is een forum een wat directere manier. Iedereen kan hierin antwoorden. Zolang iedereen elkaar met respect behandelt kunnen hier zeker zeer zinvolle discussies worden gevoerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |