Aan de oever van de Rottequote:Op donderdag 3 juni 2004 23:32 schreef BLoeMzTheeLepel het volgende:
Maar. Hoe gaat dat liedje ook alweer van die kikker en die ooievaar?
Zoals elk kinderliedje heeft ook deze een sexuele connotatie.quote:Op woensdag 14 januari 2004 10:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Die ken ik nog wel
Een veldmuis vond in het beukenbos een lege nohotedop
hij poetse hem met vochtig mos en zand een beetje op
hij maakte eher twee wieltjes aan en zei mijn fiets is klaar
nu rijd ik vahan de heuvel af zonder het minst bezwaar (2x)
Hij deed zoals hij had gezegd; hij ging bij lihichte maan
met fiets en al op t topje van 'n hoge heuvel staan.
Hij trok z'n pootjes op en hup, daar ging hij naar omlaag
Dat is voor 'n muis in elk geval toch wel een hele waag (2x)
Maar halverwege, AU (later zong ik daar shit), daar kwam z'n staartje tuhussen 't wiel
De notedop sloeg om en om, zodat de veldmuis viel
En hinkend sprong hij in het rond, zijn staartje deed zo zeer
Hij zei, terwijl hij zijn fiets bekeek, dat doe ik heus nooit weer (2x)
Spanning!! en stel je toch eens voor dat je door de spanning niet stil kan staan!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:50 schreef Bar_en_Mar het volgende:
en stel je toch eens voor dat je door de .......... niet stil kan staan
planing dat hoor ik duidelijk
Deze versie is het idd die mijn moeder speelde op de gitaar en daarbij dit zongquote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:36 schreef hestria het volgende:
Ik ken hem weer iets anders (brabantse versie met wat humor)
Aan de oever van de dommel
Tussen (weet ik niet meer)
Zat een kikvors luid te wenen
Met een zuigling op haar knie
Lieve kleine, sprak de oude
Zie je daar die ooievaar?
Tis de moord'naar van je vader
Hij vrat m op met huid en haar
Wel verdorie, sprak de kleine
Heeft die rotzak dat gedaan
Als ik later groot en sterk ben
Zal ik m op zn falie slaan
Even later groot geworden
zag ie daar die ooievaar,
en je zult het niet geloven,
hij vrat hem op met huid en haar
vond dat altijd een leukere versie
*uit lurkstand komt* Luchtbel heb je op de site van de peuterspeelzaal zelf gekeken? Daar staat vaak het hele reportoire van de liedjes die ze zingen. Misschien heb je daar geluk.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:39 schreef Luchtbel het volgende:
Jolie wil thuis steeds het liedje zingen dat de juf op de peuterspeelzaal zingt. In het begin, als de ouders er ook nog bij zijn. Ze wil het graag ook mee kunnen zingen maar ik ken het niet dus ik kan d'r niet helpen. Misschien dat hier iemand het weet? Het begint met:
De dag is begonnen
de nacht is voorbij
..........................
En de rest weet ik helemaal niet. Jolie zegt zelf dat het iets met dwergen is en opgestaan. Ik heb geen idee. Iemand?
Dat is een liedje wat meestal wordt gebruikt bij het van buiten spelen weer naar binnen gaan bijvoorbeeld.quote:Op maandag 26 februari 2007 21:16 schreef Rottdog het volgende:
Zoë zingt nu al een paar dagen een liedje en verder dan twee zinnen kom ik niet. Kan het liedje niet ergens op het net vinden jammer genoeg.
Even stampen, even stampen ja ja (voeten stampen)
Even stil zijn, even stil zijn ja ja (fluisteren)
quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:16 schreef Luchtbel het volgende:
Ja een duifje natuurlijk, roekoe, wat toevallig![]()
zoiets?quote:Weet je wat ik maken wil
een hele grote duiventil
hakken, hakken, dikke takken 2x
zagen, zagen, wiede, wiede wagen 2x
Schuren, schuren, het zal niet lang meer duren 2x
Tikke takke tonenquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:54 schreef hestria het volgende:
weet iemand de tekst van dit liedje?
tikke takke tonen
varkentje in de bomen?
...............................
..............................
visje in het netje
en het kindje, hop in bedje
michelle zingt wel iets van een koetje en paartje maar kom er niet achter wat ze nou precies zingt/bedoelt
Ik dus ook niet. Ik hoorde Kai de hele tijd over een helicopter en ik snapte er maar niks van tot ik er achter kwam dat het een liedje zou zijn. Toen ben ik maar een beetje gaan googelen. Ik moet overigens wel erg lachen om de dames in de filmpjes. Zo zonder kindjes erbij ziet het er wel heel suf uit.quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:37 schreef livelink het volgende:
Wat een goede site, M@x![]()
Een paar jaar geleden had ik heel veel behoefte aan zo'n site. Inmiddels heb ik de crecheliedjes allemaal wel min of meer onder de knie, maar er was een tijd dat ik echt geen idee had hoe alles ging![]()
Wat een leuke site!!! Ik zing ook bijna al die liedjes op het kdv waar ik werk, grappig om te zien dat ze veel van dezelfde bewegingen er ook bij doen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:02 schreef m@x het volgende:
Ik had geen zin om het hele topic door te nemen maar ik kwam toevallig deze site tegen. Ik vond het wel handig dat de dansjes er ook bij voorgedaan worden.
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:02 schreef Grijs het volgende:
Maar wat een onzin staat daar eigenlijk...
Herman Broodquote:
Deze versie ken ik ook Bix zoals jij het nu brengtquote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:58 schreef bixister het volgende:
ik dacht 'in het bos ZIJN de wilde dieren, in het bos, in het bos' als 3e couplet, en dat laatste couplet (na 'ik ben niet bang) weet ik eigenlijk ook niet precies. doe altijd maar wat.maar dat 'pas maar op' zit er wel ergens in ja.
Pief paf poef daar komt de jagerquote:Op woensdag 16 januari 2008 23:16 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Volgens mij hoort bij Roodkapje ook nog het laatste couplet waarin je de wolf nadoet
Zal eens zien of jij niet bang bent,
zal eens zien, zal eens zien
zal eens zien of jij niet bang bent
zal eeeeens zien
Pas maar op daar komt de wolf
Pas maar op, pas maar op
Pas maar op daar komt de wolf
Pas maar op...
Poesje mauw, kom eens gauw,quote:Op donderdag 16 oktober 2008 17:49 schreef Llewella het volgende:
*bookmark*
Van poesje mauw ben ik al de halve tekst kwijt; laat staan alle ander kinderliedjes
Poesje mauw is hier wel de grote favoriet; sukses verzekerd op het gebied van een mooie lachEn het lijkt nog steeds niet te vervelen
-Edit-
http://www.pinkelotje.nl/liedjes/show.php?s=poesje_mauw.htm
Ik ken dus wel de hele tekst? Maar oma zingt nog hondje blaf erachteraan ?
Oja, die was leuk! Dit hele topic is volgens mij leuk!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:16 schreef Moonah het volgende:
Was niet zo heel serieus bedoeld hoor.![]()
Maar ik vind de tekst zo 'gezocht'.
Wat ik een hele leuke vind:
Ze kunnen zeggen wat ze willen maar de olifant
Heeft de allerdikste billen van het hele land
De giraf heeft de allerlangste nek nek nek
En de krokodil de allergrootste bek bek bek!
Die ken ik weer net even anders:quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:57 schreef chacama het volgende:
Zie de takken zwaaien
woei, woei, woei
Hoor de wind eens waaien
woei, woei woei,
ga niet zo tekeer
jij lelijke meneer
ik blijf lekker binnen
wat een lelijk weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |