abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16241674
Okee, serieus topic graag:

Post hier ideeen hoe geweld op te lossen in Nederland ZONDER gelijk in grote paniek over huidskleur, achtergrond, uitzetten, afmaken, etc te gaan gillen.. Alle ideeen zijn okee, als het maar constructief is, mensen laat leren, en een mogelijkheid bied een deel van het probleem op te lossen...

verzoek aan modjes onzinnige reacties er niet uit te knikkeren, kunnen we gelijk zien wie in staat is nog een beetje normaal te denken en wie niet..

TS begint?

best..

Als "rijke" zijnde, zamel geld in voor buurt centra waar jonge schoffies (nederlandse, duitse, marokkaanse, antilliaanse, surinaamse, deense, whatever) gemengd gezellig bij een kennen komen, van de straat gehouden worden, waar ze wat nuttigs (praktisch en ethisch) kunnen leren, en ook plezier kunnen maken.. voor de rijke luitjes: dan wacht je een jaar langer met een nieuwe BMW kopen. kun je ook ipv op die kut schoffies schelden tenminste zeggen dat je iets doet om het voor EN jou EN hen iets beter te maken..

[Dit bericht is gewijzigd door Phoenixz_In_Mexico op 14-01-2004 01:49]

PHOENIXZ
PHP5 *FUCK MICROSOFT* Viva Mexico! Nissan 100NX
pi_16241726
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:43 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:
Als "rijke" zijnde, zamel geld in voor buurt centra waar jonge schoffies (nederlandse, duitse, marokkaanse, antilliaanse, surinaamse, deense, whatever) gezellig bij een kennen komen, van de straat gehouden worden, waar ze wat nuttigs (praktisch en ethisch) kunnen leren, en ook plezier kunnen maken.. voor de rijke luitjes: dan wacht je een jaar langer met een nieuwe BMW kopen. kun je ook ipv op die kut schoffies schelden tenminste zeggen dat je iets doet om het voor EN jou EN hen iets beter te maken..
Goed plan....laat ze dan ook gemengd naar zo'n buurthuis gaan!
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_16241741
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:46 schreef jagermeister1 het volgende:

[..]

Goed plan....laat ze dan ook gemengd naar zo'n buurthuis gaan!

Uiteraard! had ik dat er nog niet bijgezet dan? ff edit doen dan..

Edit: stond er al wel bij, maar ff verduidelijkt dan..

[Dit bericht is gewijzigd door Phoenixz_In_Mexico op 14-01-2004 01:49]

PHOENIXZ
pi_16241758
laten we het communisme weer invoeren en de media afschaffen.

Maak van het leger politie-agenten.

Free people own guns! Slaves do not!
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:50:47 #5
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_16241782
Geld kan niet alles oplossen.

Het begint bij elkaar te respecteren. Nou is er een geloof (maar dat mag van jou niet genoemd worden?) dat vindt dat Nederland vol ongelovigen zit die nog minder waard zijn dan varkens. Dat los je niet op met jouw gezellige buurtcentrum.

Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_16241785
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:49 schreef Vampier het volgende:
laten we het communisme weer invoeren en de media afschaffen.

Maak van het legel politie-agenten.

Vampier, dankjewel voor deze reactie..
iedereen mag voor zichzelf uitmaken of het zinnig is of niet.
PHOENIXZ
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:51:37 #7
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_16241791
Geweld is niet op te lossen het is hooguit te voorkomen.
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_16241797
quote:
Als "rijke" zijnde, zamel geld in voor buurt centra waar jonge schoffies (nederlandse, duitse, marokkaanse, antilliaanse, surinaamse, deense, whatever) gezellig bij een kennen komen, van de straat gehouden worden, waar ze wat nuttigs (praktisch en ethisch) kunnen leren, en ook plezier kunnen maken.. voor de rijke luitjes: dan wacht je een jaar langer met een nieuwe BMW kopen. kun je ook ipv op die kut schoffies schelden tenminste zeggen dat je iets doet om het voor EN jou EN hen iets beter te maken..
Als de leefbaarheid van de samenleving afhankelijk is van de liefdadigheid van rijken zijn we toch echt verkeerd bezig, mocht wat jij zegt buurtcentra de oplossing zijn dan moeten die maar uit de belasting betaald worden. Lijkt me overigens geen goede oplossing.
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_16241813
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:50 schreef Spyder het volgende:

Het begint bij elkaar te respecteren. Nou is er een geloof (maar dat mag van jou niet genoemd worden?) dat vindt dat Nederland vol ongelovigen zit die nog minder waard zijn dan varkens. Dat los je niet op met jouw gezellige buurtcentrum.

Oh...hoe heet dat geloof nou dat die Antillianen en Yugo's belijden?
pi_16241815
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:50 schreef Spyder het volgende:

geloof mag van mij niet genoemd worden? waar zeg ik dat? (dan corrigeer ik dat ook ff)

Maar okee, dat is dus een probleem.. hoe dat op te lossen?

ik denk overigens dat een gemengd buurthuis zoiets best in de goede richting kan krijgen.. de mensen zitten bij elkaar, praten met elkaar, zien dat ze eigenlijk heel niet zo verschillend zijn, en dat ze elkaar eigenlijk best wel aardig vinden.. niet?

PHOENIXZ
pi_16241830
quote:
leest u de koran eens mevrouw
quote:
geloof mag van mij niet genoemd worden? waar zeg ik dat? (dan corrigeer ik dat ook ff)
quote:
Post hier ideeen hoe geweld op te lossen in Nederland ZONDER gelijk in grote paniek over huidskleur, achtergrond, uitzetten, afmaken, etc te gaan gillen..
En als je het toch over geloof wilt hebben dan wordt het dus gewoon een moslimbash topic ondanks je goede intenties

[Dit bericht is gewijzigd door EnderOnline op 14-01-2004 01:56]

woensdag 14 januari 2004 @ 01:54:41 #12
76500 Spyder
pi_16241836
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:54 schreef EnderOnline het volgende:

[..]

leest u de koran eens mevrouw

Geen zin in, heb LOTR nog niet eens uit
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:55:59 #13
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_16241856
Heel goed initiatief!!!

Om op jouw suggestie door te gaan: plaats oude containers (je weet wel, waarin scheepsladingen worden vervoerd) op plaatsen waar omwonenden er geen last van hebben (maar ook niet in the middle of nowhere), als hangplek.
Die dingen zijn volkomen hufterproof, en wie er behoefte aan heeft kan daar terecht.

Ook heel belangrijk: géén sollicitatieplicht voor bijstandsmoeders!!! Het is niet goed voor kinderen en jongeren als hun moeder eeuwig weg is (niet voor de luxe, maar omdat het moet). Of anders: veel betere naschoolse opvang voor kinderen (die doorgaat als het kind op de middelbare school zit!), die ook betaalbaar is voor lage inkomens.

Terugkeer van kleine middelbare scholen. In mijn woonplaats en in een omtrek van minstens 10-15 km (krap geschat!!!) is geen enkele middelbare school met minder dan zo'n 1500 leerlingen. Een school waarin iedereen elkaar kent, heeft waarschijnlijk een betere sociale controle dan de moderne leerfabrieken.

Verplicht ingrijpen bij probleemgezinnen, ook als het gezin dat niet wil.

Verbod op agressieve films en dergelijke voor 22 uur 's avonds (ik zeg 1 woord: Dragonball... er zijn veel meer voorbeelden).

Ik ben altijd sceptisch geweest over "sociale dienstplicht" na de middelbare schooltijd, maar misschien zou een slim en realistisch persoon daar eens over na kunnen denken?

Hoe dit te realiseren? Waarmee te betalen? Ik ben heel eerlijk: ik heb geen idee...

Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_16241857
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:54 schreef Spyder het volgende:

[..]

Geen zin in, heb LOTR nog niet eens uit

Foei....dat is een van de werken van de duivel...
pi_16241865
Wat ik wel een normale oplossing vind is de politie meer op de spaanse politie laten lijken. Die stralen tenminste gezag uit. Je bedenkt je wel 10x voordat je iets wil flikken als er zulke gasten rondlopen hier in Nederland.

Als er iets gebeurt en je ziet het, gewoon aanpakken die handel. Niet dat ergens sneaky om een hoekje gaan staan en 112 bellen gebeuren of doorlopen met oogkleppen op. Als we allemaal die stap zetten wordt het een stuk veiliger.
En hogere straffen zouden ook wel fijn zijn.

Ach, zo zijn er nog wel wat ideeën..

pi_16241871
Kom op jongens, ideeen! kom eens met een oplossing waar je zelf van denkt.. hey, dat zou wel eens werken..

En okee, ik gaf even aan waar de financiering vandaan zou moeten komen, maar dat staat verder los van het idee om (veel meer) buurthuizen overal te introduceren..

en afgezien daarvan.. de rijkeren onder ons willen wel hard gillen dat het fout gaat, maar zodra er een oplossing is, blijft de knip wel dicht.. ik zou zeggen, houd den mond dan ook dicht.. en van een beetje sociaal zijn is nog niemand dood gegaan.. (niet gaan zitten geinen over gandhi nu...)

PHOENIXZ
pi_16241873
quote:
Om op jouw suggestie door te gaan: plaats oude containers (je weet wel, waarin scheepsladingen worden vervoerd) op plaatsen waar omwonenden er geen last van hebben (maar ook niet in the middle of nowhere), als hangplek.
Die dingen zijn volkomen hufterproof, en wie er behoefte aan heeft kan daar terecht.
openbaar toilet?
pi_16241879
geweld is een piekervaring van negativiteit.......alleen de dader/pleger kan dat voorkomen door hetzelf in te zien...............niemand kan een ander veranderen....dat kun je alleen zelf
Refuse/Resist/Innerself
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:57:39 #19
36783 ROLLENDE_BABBA
NOG STEEDS NIET OPGEFOKT
pi_16241881
In geval van beroving:
Door ze te plotseling de oren van hun kop te lullen waardoor ze niet weten wat ze moeten doen.

onzeker maken, op ze inspreken...

Voor de rest, geweld zal er altijd zijn...

God zou zeggen;"Alles is te programmeren"!!
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:58:14 #20
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_16241888
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:56 schreef Migwi het volgende:
Wat ik wel een normale oplossing vind is de politie meer op de spaanse politie laten lijken. Die stralen tenminste gezag uit. Je bedenkt je wel 10x voordat je iets wil flikken als er zulke gasten rondlopen hier in Nederland.

Als er iets gebeurt en je ziet het, gewoon aanpakken die handel. Niet dat ergens sneaky om een hoekje gaan staan en 112 bellen gebeuren of doorlopen met oogkleppen op. Als we allemaal die stap zetten wordt het een stuk veiliger.
En hogere straffen zouden ook wel fijn zijn.

Ach, zo zijn er nog wel wat ideeën..

Typisch geval van symptoom bestrijding.
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:58:24 #21
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_16241890
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:51 schreef MOVO het volgende:
Geweld is niet op te lossen het is hooguit te voorkomen.
Heb je een tip, suggestie o.i.d.?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:58:41 #22
76500 Spyder
pi_16241893
Misschien ofdf-topic, maar de echt rijke mensen wonen allang (of in ieder geval fiscaal gezien dan) in het buitenland.
pi_16241903
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:51 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

[..]

Vampier, dankjewel voor deze reactie..
iedereen mag voor zichzelf uitmaken of het zinnig is of niet.

Vroeger kon je als Nederlander nog je deur 's nachts laten openstaan, je kinderen kon je rustig naar school toe sturen en 's avonds kon je nog rustig over straat.

Nederland is gewoon te druk en er zijn elementen die verwijderd moeten worden uit onze gezonden samenleving. Deze elementen zijn erg storend en zijn irrelevant voor het voortbestaan van Nederland.Daarom pleit ik ook voor een politie staat,

En Phoenix in Mexico geniet maar daar in Mexico op je rijke luie aars terwijl je de zwerfkindertjes nog geen blik waardig gunt.

Free people own guns! Slaves do not!
pi_16241906
quote:
Misschien ofdf-topic, maar de echt rijke mensen wonen allang (of in ieder geval fiscaal gezien dan) in het buitenland.
urban myth
pi_16241915
quote:
[b]Op woensdag 14 januari 2004 01:57 schreef ROLLENDE_BABBA

Voor de rest, geweld zal er altijd zijn...

juist...altijd en eeuwig...het was er altijd.....het is er nu...en het zal er altijd blijven
Refuse/Resist/Innerself
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')