New BMW M5 being tested at Death Valley
Taken on some racing track
Autobild fotomateriaal
Gespot in Zuid-Afrika
Clip and pictures taken at the Nurburgring, Germany
Tot slot nog een videofragment van een E60 M5!
5.5L V10 engine
500hp\410 kW (sub 5-seconds 0-100 km/h acceleration) (up to 550hp with a 5.8L)
Seven-speed SMG gearbox, with paddle controls direct from the BMW-Williams Formula One team
[Dit bericht is gewijzigd door Bismarck op 14-01-2004 00:21]
Holy shit! Zie die redline man, en ook nog eens 550 pk... RESPECT!
Is dit ding niet met handbak verkrijgbaar??
quote:Pff, zoveel toeren maakt m'n 30 jaar oude brommertje ook.
Op dinsdag 13 januari 2004 23:42 schreef yup het volgende:
[afbeelding]
Holy shit! Zie die redline man, en ook nog eens 550 pk... RESPECT!
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:06 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Pff, zoveel toeren maakt m'n 30 jaar oude brommertje ook.
Een Fireblade, R1, ZX-9r en andere super-sports kunnen soms bijna het dubbele halen
Maar daar gaat het niet om, het gaat erom dat het bij een auto zo is...
quote:Ik gok dat hij rond de 150 komt, maar om zeker te zijn moet je de MB E55 AMG en Jaguar S-type-R prijzen erbij pakken, daar zal hij iets boven liggen
Op woensdag 14 januari 2004 00:24 schreef Two_Tribes het volgende:
Wat zal zoiets nou moeten gaan kosten?¤120.000? Of zit ik dan veels te laag/hoog?
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:33 schreef Flying_Vee het volgende:
Doe mij maar een Cobalt Blauwe Full options en zwart licht leder natuurlijk
De laagtoerige roffel die op dat filmpje te horen is klinkt ook erg veelbelovend.
quote:En als het aan BMW ligt, word dit weer de ultieme hardcore race-sedan...
Op woensdag 14 januari 2004 08:46 schreef MaartenGrendel het volgende:
Ik vond de koplampen op de nieuwe 5-serie in eerste instantie niet zo mooi, maar dit ziet er toch wel heel erg vet uit.De laagtoerige roffel die op dat filmpje te horen is klinkt ook erg veelbelovend.
quote:500 voor de M5, 550 voor de M5 CSL toch? Die laatste zal ook wel weer een stukkie lichter zijn dan de normale M5 dus dat moet helemaal een beest zijn!
Op dinsdag 13 januari 2004 23:29 schreef Laurens-William het volgende:
Hij is zooooo mooi! Word 550pk trouwens
Velgen zijn zeer bruut overigens maar niet in het zwart
quote:Weer? De vorige M5 was toch echt meer een supersnelle cruiser, en geen echte racer.
Op woensdag 14 januari 2004 09:08 schreef yup het volgende:[..]
En als het aan BMW ligt, word dit weer de ultieme hardcore race-sedan...
quote:Vergeleken met de E55AMG (automaat, dus kan me oma er ook in rijden
Op woensdag 14 januari 2004 09:25 schreef MaartenGrendel het volgende:[..]
Weer? De vorige M5 was toch echt meer een supersnelle cruiser, en geen echte racer.
De nieuwe M3 en zeker de CSL passen wat dat betreft veel beter in die categorie, hoewel dat officieel eigenlijk een coupé is.
Alleen zal hij ook wel méér dan dubbel zo veel kosten :|
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 09:28 schreef yup het volgende:[..]
Vergeleken met de E55AMG (automaat, dus kan me oma er ook in rijden
), RS6 (4x4 en automaat, elke malloot kan met zijn 2 vingers in de neus rijden
) enz. enz.
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 10:10 schreef ThaFreak het volgende:
kan niet wachten totdat alpina ermee bezig gaat met die motor
V10 biturbo
Ik denk alleen dat ze de M5 met rust laten, want de huidige vorige M5 hebben ze ook niet aangeraakt
quote:volledig overklast valt wel mee hoor. Een RS6 ontloopt de M5 niet zoveel.
Op woensdag 14 januari 2004 11:13 schreef Elgigante het volgende:
Topwagen natuurlijk die wederom Audi en Mercedes volledig overklast en in de schaduw zet. Wil bij Topgear daar weleens een rondje over het circuit mee zien...
knappe wagen hoor BMW.!
De RS6 is overigens wel dik sneller dan de e39 M5, dus ben benieuwd of ze deze sprint nog ff overnieuw gaan doen!
quote:Seven-speed stoer
Op dinsdag 13 januari 2004 23:27 schreef Bismarck het volgende:Seven-speed SMG gearbox, with paddle controls direct from the BMW-Williams Formula One team
quote:klopt ook wel maar daar heeft audi 4 wielaandrijving voor nodig en twee turbo's.
Op woensdag 14 januari 2004 13:09 schreef _VoiD_ het volgende:[..]
volledig overklast valt wel mee hoor. Een RS6 ontloopt de M5 niet zoveel.
quote:Ik heb met allerbei gereden en ik moet eerlijk zeggen, dat je gewoon plankgas weg kunt rijden. Bij de Mercedes gaan er alleen een hele hoop lampjes branden en knipperen en bij de Audi niet (Quattro).
Op woensdag 14 januari 2004 10:05 schreef PeuRac het volgende:[..]
![]()
zeker nog nooit een E55 AMG onder je kont gehad. Daar kun je dus niet zomaar mee rijden. Met zoveel vermogen zit je zo tegen de eerste boom die je tegenkomt. Met de RS6 zal dat niet anders zijn. Zo'n E55 is levensgevaarlijk als je je rechtervoet niet onder controle hebt.
quote:Nog wel....nieuwe S6 krijgt een V10 van Lamborghini...
Op woensdag 14 januari 2004 13:39 schreef Elgigante het volgende:[..]
klopt ook wel maar daar heeft audi 4 wielaandrijving voor nodig en twee turbo's.
quote:Hopelijk zonder 4 wiel aandrijving en dan wil ik de test tussen de S6 en M5 wel eens zine. klinkt goed in elk geval.
Op woensdag 14 januari 2004 14:51 schreef jogie het volgende:[..]
Nog wel....nieuwe S6 krijgt een V10 van Lamborghini...
quote:Bij Audi is het of Quattro, of vooorwielaangedreven.
Op woensdag 14 januari 2004 14:53 schreef Elgigante het volgende:[..]
Hopelijk zonder 4 wiel aandrijving en dan wil ik de test tussen de S6 en M5 wel eens zine. klinkt goed in elk geval.
Ik wete bijna 100% zeker dat het Quattro wordt (als zelfs beide Lambo's dat hebben)
quote:Ehm, je bent 17, hebt dus geen rijbewijs, en wilt ons doen geloven dat je weet dat een E55 en RS6 makkelijk te bereiden zijn?
Op woensdag 14 januari 2004 09:28 schreef yup het volgende:
Vergeleken met de E55AMG (automaat, dus kan me oma er ook in rijden), RS6 (4x4 en automaat, elke malloot kan met zijn 2 vingers in de neus rijden
) enz. enz.
quote:Het wordt Quattro, Audi doet voor zijn snelle bolides altijd het vierwielprincipe
Op woensdag 14 januari 2004 15:05 schreef Two_Tribes het volgende:[..]
Bij Audi is het of Quattro, of vooorwielaangedreven.
Ik wete bijna 100% zeker dat het Quattro wordt (als zelfs beide Lambo's dat hebben)
quote:Nou bereiden zeker niet, berijden gaat nog denk ik. Hoe weet je dat hij 17 is, in zijn profiel staat hier niets over.
Op woensdag 14 januari 2004 16:15 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Ehm, je bent 17, hebt dus geen rijbewijs, en wilt ons doen geloven dat je weet dat een E55 en RS6 makkelijk te bereiden zijn?
quote:helaas wel.
Op woensdag 14 januari 2004 16:15 schreef jogie het volgende:[..]
Het wordt Quattro, Audi doet voor zijn snelle bolides altijd het vierwielprincipe
quote:Ik weet wel zeker van wel, het zijn allerbei automaten, hebben veel tractie, veel controlesystemen (ABS, ESP, ASR) en zijn daardoor hartstikke makkelijk in de omgang. het enige is het remvermogen waar je rekening mee moet houden als je 250 over de A27 rijdt...
Op woensdag 14 januari 2004 16:26 schreef Elgigante het volgende:[..]
IK weet wel zeker dat een E55 of RS6 niet makkelijk te bereiden zijn, maar zijn wel iets meer gezinsauto's dan de racy m5.
quote:LOL...die power kan niet eens over je voorwielen. Maar quattro is het ook niet, al doet de nieuwe S4 het wel goed met de balans.
Op woensdag 14 januari 2004 15:05 schreef Two_Tribes het volgende:[..]
Bij Audi is het of Quattro, of vooorwielaangedreven.
quote:Zet de tractiecontrole en stabiliteitscontrole maar ff uit, dat is het eerste wat ik doe als je uit kunt zetten (soms kan dat gvd niet nee), dan wordt het pas leuk met de achterwielaandrijvers.
Op woensdag 14 januari 2004 16:29 schreef jogie het volgende:[..]
Ik weet wel zeker van wel, het zijn allerbei automaten, hebben veel tractie, veel controlesystemen (ABS, ESP, ASR) en zijn daardoor hartstikke makkelijk in de omgang. het enige is het remvermogen waar je rekening mee moet houden als je 250 over de A27 rijdt...
quote:Das waar, maar daar schuilt wel de grootste fout die sommige (mindere) chauffeurs maken met dat soort auto's. Die systemen zijn er voor je eigen veiligheid. Op nat wegdek is er anders geen beginnen aan met zulke karrevrachten aan vermogen!
Op woensdag 14 januari 2004 17:17 schreef Roadster het volgende:[..]
Zet de tractiecontrole en stabiliteitscontrole maar ff uit, dat is het eerste wat ik doe als je uit kunt zetten (soms kan dat gvd niet nee), dan wordt het pas leuk met de achterwielaandrijvers.
quote:Ja precies. Vaak is dat van die stoere praat van die menneke's. Maar als het puntje bij paaltje komt zijn ze maar wat blij dat ze aan staan
Op woensdag 14 januari 2004 18:52 schreef jogie het volgende:[..]
Das waar, maar daar schuilt wel de grootste fout die sommige (mindere) chauffeurs maken met dat soort auto's. Die systemen zijn er voor je eigen veiligheid. Op nat wegdek is er anders geen beginnen aan met zulke karrevrachten aan vermogen!
quote:Yep, zelfs de allersimpelste e46 316ti compact heeft al ASC, die kun je uitzetten. Alleen de simpele bestuurders geven 1 druk op het knopje, dan gaat niet alles uit....pas als je t knopje 5sec inhoudt gaan de stabiliteitscontrole EN de tractiecontrole uit.
Op woensdag 14 januari 2004 18:52 schreef jogie het volgende:[..]
Das waar, maar daar schuilt wel de grootste fout die sommige (mindere) chauffeurs maken met dat soort auto's. Die systemen zijn er voor je eigen veiligheid. Op nat wegdek is er anders geen beginnen aan met zulke karrevrachten aan vermogen!
Gelukkig weet ik dat wel
De nieuwe M5 heeft met 550 dan wel 80 pk meer dan de E55 met 469pk
quote:`
Op woensdag 14 januari 2004 14:51 schreef jogie het volgende:
Nog wel....nieuwe S6 krijgt een V10 van Lamborghini...
uhm, dat wordt waarschijnlijk de S8 en niet de S6....
quote:Ik denk dat ie RS6 bedoelde
Op woensdag 14 januari 2004 20:12 schreef _VoiD_ het volgende:[..]
`
uhm, dat wordt waarschijnlijk de S8 en niet de S6....
Een achterwielaandrijver is natuurlijk wel leuker voor het gooi en smijtwerk, maar voor het bochten is 4x4 toch ook wel aanlokkelijk. En je wil niet altijd knallen met je auto.
Maar de echte proleten kopen zo'n auto natuurlijk wel om er 24/7 mee te raggen
quote:In 2005 komt de nieuwe Audi A6 uit...van het laatste model A4 en van de nieuwe A3, zo ook de nieuwe A8 is niet zeker of er een RS model uitkomt. Van de nieuwe A6 komt zeker een S6 uit, maar of de RS versies worden vervolgt is nog niet duidelijk! Daarom dus een S6 met V10...
Op woensdag 14 januari 2004 20:14 schreef yup het volgende:[..]
Ik denk dat ie RS6 bedoelde
Overigens is ook nog niet zeker of er een S8 komt, en als ie komt zal het wel de V12 Bi-Turbo van de Bentley worden aangezien een V10 niet echt geschikt is voor een hele grote sedan, die moeten het hebben van trekkracht en niet van toeren
quote:Dat zijn dus niet de mensen die zo'n auto kopen doorgaans
Op woensdag 14 januari 2004 20:18 schreef _VoiD_ het volgende:
de nieuwe RS6? Dan ben je er al vroeg bij.......Een achterwielaandrijver is natuurlijk wel leuker voor het gooi en smijtwerk, maar voor het bochten is 4x4 toch ook wel aanlokkelijk. En je wil niet altijd knallen met je auto.
Maar de echte proleten kopen zo'n auto natuurlijk wel om er 24/7 mee te raggen
quote:Inderdaad. Dan mag die nieuwe M5 van 0-100 wel net zo snel worden als de E 55, maar die E heeft veel meer koppel. Aangezien een kompressor altijd werkt, heeft hij dat koppel ook in hoog toerengebied. 0-200 zal de Benz dan waarschijnlijk ook winnen. En zoals we niet van Benz zijn gewend, is het onderstel (volgens Jeremy) ontzettend goed!
Op woensdag 14 januari 2004 10:05 schreef PeuRac het volgende:[..]
![]()
zeker nog nooit een E55 AMG onder je kont gehad. Daar kun je dus niet zomaar mee rijden. Met zoveel vermogen zit je zo tegen de eerste boom die je tegenkomt. Met de RS6 zal dat niet anders zijn. Zo'n E55 is levensgevaarlijk als je je rechtervoet niet onder controle hebt.
quote:Plus dat met een beetje geluk de 6.5 liter motor van AMG ook in de E-klasse komt
Op donderdag 15 januari 2004 15:33 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Inderdaad. Dan mag die nieuwe M5 van 0-100 wel net zo snel worden als de E 55, maar die E heeft veel meer koppel. Aangezien een kompressor altijd werkt, heeft hij dat koppel ook in hoog toerengebied. 0-200 zal de Benz dan waarschijnlijk ook winnen. En zoals we niet van Benz zijn gewend, is het onderstel (volgens Jeremy) ontzettend goed!
quote:Op hogere snelheden heb je niks aan koppel, het zijn de pk's die tellen, de M5 heeft ong. 80 pk's meer dan de E-klasse, en jij wilt dan zeggen dat 0-200 de Benz zal winnen?
Op donderdag 15 januari 2004 15:33 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Inderdaad. Dan mag die nieuwe M5 van 0-100 wel net zo snel worden als de E 55, maar die E heeft veel meer koppel. Aangezien een kompressor altijd werkt, heeft hij dat koppel ook in hoog toerengebied. 0-200 zal de Benz dan waarschijnlijk ook winnen. En zoals we niet van Benz zijn gewend, is het onderstel (volgens Jeremy) ontzettend goed!
Enfin die M5 zal zeker weten sneller zijn dan de E-klasse, +SMG is een van de allersnelste automaten ter wereld (sneller dan E-klasse automaat iig), dus de M5 zal aanzienlijk sneller zijn...
*Aldus Carros
quote:4x4 heb je geen reet aan op hogere snelheden, en op hogere snelheden werkt het dus als onnodig ballast...
Op donderdag 15 januari 2004 17:37 schreef Two_Tribes het volgende:
In een sprintje tussen de huidige M5 en de RS6 was tot de 120km/u de RS6 sneller, en daarna liep de M5 rap in.
*Aldus Carros
quote:Koppel equals "doorzettingsvermogen". 480pk met 700nm of 500pk (laten we van de normale M5 uitgaan, een chippie in een E en hijs 550pk en >800nm, en met een M5 haal je nooit een hoog rendement met een chip omdat ie ongeblazen is) met 550nm haalt weldegelijk uit voor de 0-200 sprint. Waarom ben ik met mijn Saab van 120 tot 180 veel sneller dan een Opel GSI ofzo... Omdat ik veel meer koppel heb
Op donderdag 15 januari 2004 17:35 schreef yup het volgende:[..]
Op hogere snelheden heb je niks aan koppel, het zijn de pk's die tellen, de M5 heeft ong. 80 pk's meer dan de E-klasse, en jij wilt dan zeggen dat 0-200 de Benz zal winnen?
.
Enfin die M5 zal zeker weten sneller zijn dan de E-klasse, +SMG is een van de allersnelste automaten ter wereld (sneller dan E-klasse automaat iig), dus de M5 zal aanzienlijk sneller zijn...
quote:Koppel? Waarom is een Phaeton V10 TDi dan trager dan een RS6 die iets minder weegt, minder koppel heeft en veel meer pk's heeft?
Op donderdag 15 januari 2004 19:52 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Koppel equals "doorzettingsvermogen". 480pk met 700nm of 500pk (laten we van de normale M5 uitgaan, een chippie in een E en hijs 550pk en >800nm, en met een M5 haal je nooit een hoog rendement met een chip omdat ie ongeblazen is) met 550nm haalt weldegelijk uit voor de 0-200 sprint. Waarom ben ik met mijn Saab van 120 tot 180 veel sneller dan een Opel GSI ofzo... Omdat ik veel meer koppel heb
Daarbij komt de E55 dalijk ook met die 7traps automaat. En laten we nuchter zijn, merk jij het verschil van 0,1 seconden naar de 100
De benz is op recht stuk qua acceleratie puur gasgeven. Druk bij die M5 1x ietsie te laat op het knoppie om te schakelen en die Benz is een seconden sneller op de 100. En nee, die seconden sneller merk je óók niet.
quote:Bij optrekken is 4x4 ook alleen maar nadelig, alleen in de bochten is het
Op donderdag 15 januari 2004 17:40 schreef yup het volgende:[..]
4x4 heb je geen reet aan op hogere snelheden, en op hogere snelheden werkt het dus als onnodig ballast...
quote:Omdat een Phaeton een luxe auto is een een RS6 veel meer een "race" auto. Motorvermogen bepaalt niet alles, kijk is naar het complete plaatje.
Op donderdag 15 januari 2004 20:03 schreef yup het volgende:[..]
Koppel? Waarom is een Phaeton V10 TDi dan trager dan een RS6 die iets minder weegt, minder koppel heeft en veel meer pk's heeft?
Ik zei dat de M5 met SMG tegen de E55 moest, dan denk ik niet dat je te laat kan schakelen want SMG laat precies zien wanneer je moet schakelen...
Leon
quote:Jep heb je hellemaal gelijk in
Op donderdag 15 januari 2004 19:52 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Koppel equals "doorzettingsvermogen". 480pk met 700nm of 500pk (laten we van de normale M5 uitgaan, een chippie in een E en hijs 550pk en >800nm, en met een M5 haal je nooit een hoog rendement met een chip omdat ie ongeblazen is) met 550nm haalt weldegelijk uit voor de 0-200 sprint. Waarom ben ik met mijn Saab van 120 tot 180 veel sneller dan een Opel GSI ofzo... Omdat ik veel meer koppel heb
Daarbij komt de E55 dalijk ook met die 7traps automaat. En laten we nuchter zijn, merk jij het verschil van 0,1 seconden naar de 100
De benz is op recht stuk qua acceleratie puur gasgeven. Druk bij die M5 1x ietsie te laat op het knoppie om te schakelen en die Benz is een seconden sneller op de 100. En nee, die seconden sneller merk je óók niet.
Leon
Ik vond m eerst niet echt denderend, maar dat bumper voegt echt iets
toe aan de auto, ook zeker aan de vorm van de koplampen.
Velgen zijn ook wel mijn smaak, groot maargoed t is ook een grote auto dus dan mag het best.
Leon
quote:Ook omdat je een benzinemotor veel verder in toeren door kunt trekken als een Diesel, bij de V10 is het bij 4500 toeren wel op...de RS6 heeft bij 6500 toeren er pas genoeg van en dat is begrensd....
Op donderdag 15 januari 2004 23:58 schreef -FreaK- het volgende:[..]
Omdat een Phaeton een luxe auto is een een RS6 veel meer een "race" auto. Motorvermogen bepaalt niet alles, kijk is naar het complete plaatje.
Leon
ook de natuur van de motor is anders, de V10 heeft wel meer koppel maar bij een laag toerental, tot een relatief laag toerental. De V8 van de RS6 loopt met gemak de hiervoor aangegeven 6500 toeren.
Ik heb met een RS6 265 km/u gereden (teller, 250 echt) en bij 248 km/u exact schakelt ie pas over naar de vijfde versnelling (bij plankgas). dit betekend eigenlijk dat er nog een hele (5e) versnelling overblijft...RESPECT! dus met een chip loopt ie op zijn sloffen 300...
quote:RS6 is een luxe-autobahn-stormer, de Phaeton ook, ze hebben bijna dezelfde prijs, alleen de Phaeton is groter en luxer... Race-auto is een S4...
Op donderdag 15 januari 2004 23:58 schreef -FreaK- het volgende:[..]
Omdat een Phaeton een luxe auto is een een RS6 veel meer een "race" auto. Motorvermogen bepaalt niet alles, kijk is naar het complete plaatje.
Leon
Ok V10 TDi vergelijking was lame, maar toch blijft de RS6 sneller dan de W12 Phaeton, omdat de RS6 meer pk's heeft...
Ze wegen vrijwel hetzelfde...
Iemand ideeen?
quote:Extreem veel pk's... Nowack kan al de "oude" 400 pk M5 al tot 500 pk tunen, zonder turbo of compressor, alles aan de motor word gewoon verbeterd, nokkenassen verandert enz. enz.
Op vrijdag 16 januari 2004 09:23 schreef Drinkemaatje het volgende:
Ik vind het vergelijken van een geblazen Benz en een ongeblazen BMW toch een beetje scheef. Naar mijn idee zit de Benz redelijk (het kan natuurlijk altijd iets meer) aan zijn top van z'n vermogen zoals AMG hem aflevert. De BMW kan denk ik nog een stuk meer hebben. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je daar een turbo of een compressor in hangt?Iemand ideeen?
De Nowack N500: http://www.m5-n500.de/en/index.htm
quote:Je snapt het niet helemaal he. Een TDI kan je niet met benzine turbo vergelijken. TDI heeft dan wel veel koppel, maar na de 3000rpm zakt dat koppel in en heb je er idd niets meer aan. Daarintegen versprijdt een turbo/kompresoor op een benzine motor het koppel over het hele toerengebied.
Op donderdag 15 januari 2004 20:03 schreef yup het volgende:[..]
Koppel? Waarom is een Phaeton V10 TDi dan trager dan een RS6 die iets minder weegt, minder koppel heeft en veel meer pk's heeft?
Ik zei dat de M5 met SMG tegen de E55 moest, dan denk ik niet dat je te laat kan schakelen want SMG laat precies zien wanneer je moet schakelen...
Ter verduidelijking: Bij de V10TDI is van die 750nm op 3500rpm misschein nog maar 500nm over.
De E55 heeft zelfs op 5000rpm nog 700nm
En ook al geeft die SMG bak aan wanneer jij moet schakelen. Jou reactievermogen daarop is in 99% van de gevallen nog minstens een halve seconden. Aangezien je waarschijnlijk 2x moet schakelen om op de 100 te komen, kan je zo al een seconden bij de 0-100 acceleratie optellen
En ik blijf er trouwens bij dat je dat ook dat niet merkt. Het acceleratieverschil van een E55 en M5 is te klein om te merken...
quote:Je kan die SMG bak gewoon door laten ratelen in toeren, dan schakelt ie vanzelf over, dus je mist er geen tienden van seconden mee
Op vrijdag 16 januari 2004 10:27 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
En ook al geeft die SMG bak aan wanneer jij moet schakelen. Jou reactievermogen daarop is in 99% van de gevallen nog minstens een halve seconden. Aangezien je waarschijnlijk 2x moet schakelen om op de 100 te komen, kan je zo al een seconden bij de 0-100 acceleratie optellen
![]()
quote:Dus in princiepe gewoon een automaat... Dus in tegenstelling tot wat vele menen, is een M5 netzomin een racebak dan een E55
Op vrijdag 16 januari 2004 12:32 schreef jogie het volgende:[..]
Je kan die SMG bak gewoon door laten ratelen in toeren, dan schakelt ie vanzelf over, dus je mist er geen tienden van seconden mee
oh en voor ik het vergeet.. de SMG gaat in een aantal gevallen (lees schakelprogrammas) gewoon in de toerenbgrenzer als je hem niet in de auto stand hebt staan en vergeet te schakelen.
quote:en ook @j22flyingdownwind
Op vrijdag 16 januari 2004 00:17 schreef jogie het volgende:[..]
Ook omdat je een benzinemotor veel verder in toeren door kunt trekken als een Diesel, bij de V10 is het bij 4500 toeren wel op...de RS6 heeft bij 6500 toeren er pas genoeg van en dat is begrensd....
ook de natuur van de motor is anders, de V10 heeft wel meer koppel maar bij een laag toerental, tot een relatief laag toerental. De V8 van de RS6 loopt met gemak de hiervoor aangegeven 6500 toeren.
Ik heb met een RS6 265 km/u gereden (teller, 250 echt) en bij 248 km/u exact schakelt ie pas over naar de vijfde versnelling (bij plankgas). dit betekend eigenlijk dat er nog een hele (5e) versnelling overblijft...RESPECT! dus met een chip loopt ie op zijn sloffen 300...
Dat is precies waar ik op doelde
het zijn gewoon 2 vershillende auto's, ook de overbrengingen zijn anders.
Leon
quote:Daarom had ik race ook tussen aanhalingstekens gezet.
Op vrijdag 16 januari 2004 09:13 schreef yup het volgende:[..]
RS6 is een luxe-autobahn-stormer, de Phaeton ook, ze hebben bijna dezelfde prijs, alleen de Phaeton is groter en luxer... Race-auto is een S4...
En ach wat maakt het uit, ze zijn allebij niet bepaald langzaam iig
Leon
race·au·to (de ~ (m.))
1 auto voor snelheidswedstrijden => bolide, koersauto, racewagen
(volgens van Dale)
Kortom, hij moet specifiek zijn ontworden voor snelheidswedstrijden...je kan dus stellen dat de BMW M5, RS6 van Audi en de S4 van audi, gewoon snelle productieauto's zijn met een sportief karakter.
wel leuk dat raceauto een mannelijk woord is
quote:Ik heb genoeg auto's en bestelwagens gereden om een mening te kunnen geven, ook al ben ik 17
Op vrijdag 16 januari 2004 14:18 schreef -Muse- het volgende:
Yup snapt het neit helemaal...
stap eerst ff in een auto voor je commentaar levert
quote:Ik doelde op "race-auto" als razend snel, zeer wendbaar, en een pk/kg verhouding die hoog genoeg is
Op vrijdag 16 januari 2004 15:01 schreef jogie het volgende:
Ik vind een S4 nou niet bepaald een raceauto...de DTM versie (dit jaar in het DTM) wel.race·au·to (de ~ (m.))
1 auto voor snelheidswedstrijden => bolide, koersauto, racewagen
(volgens van Dale)Kortom, hij moet specifiek zijn ontworden voor snelheidswedstrijden...je kan dus stellen dat de BMW M5, RS6 van Audi en de S4 van audi, gewoon snelle productieauto's zijn met een sportief karakter.
wel leuk dat raceauto een mannelijk woord is
quote:ja en dan kan je rijden
Op vrijdag 16 januari 2004 15:30 schreef yup het volgende:[..]
Ik heb genoeg auto's en bestelwagens gereden om een mening te kunnen geven, ook al ben ik 17
[..]
quote:Bij wijze van spreken
Op vrijdag 16 januari 2004 15:42 schreef Ultimora het volgende:[..]
ja en dan kan je rijden
![]()
even voor de duidelijkheid, er is een auto waar ik best wel van geschrokken ben toen ik daar eens goed op het gaspedaal ging staan, en had toen zelfs al een een stukken snellere auto gereden, en dat is de Audi RS6 de enige bak waar ik het tot nu toe bijna in mijn broek van deed op de bijrijders stoel was een behoorlijk heftig getunede RS4. met 500 pk. snellere auto die ik heb gerden als de RS6 is de S600 biturbo, had toen 2 a 3 weken mijn rijbewijs, maar daar ga je zo smooth zo hard dat je het bij wijze van spreken niet doorhebt.
quote:de vliegjes knallen alleen wat harder tegen de voorruit
Op vrijdag 16 januari 2004 15:45 schreef PeuRac het volgende:[..]
Bij wijze van spreken
Je hebt t echt niet door, in Duitsland met een E320 CDI, 200 en pas na 15min op deze snelheid merkte ik het pas (cruise control), ik dacht dat ik 160 oid reed.
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 15:42 schreef Ultimora het volgende:[..]
ja en dan kan je rijden
![]()
even voor de duidelijkheid, er is een auto waar ik best wel van geschrokken ben toen ik daar eens goed op het gaspedaal ging staan, en had toen zelfs al een een stukken snellere auto gereden, en dat is de Audi RS6 de enige bak waar ik het tot nu toe bijna in mijn broek van deed op de bijrijders stoel was een behoorlijk heftig getunede RS4. met 500 pk. snellere auto die ik heb gerden als de RS6 is de S600 biturbo, had toen 2 a 3 weken mijn rijbewijs, maar daar ga je zo smooth zo hard dat je het bij wijze van spreken niet doorhebt.
Waar zei ik dat ik kon rijden (wat ik overigens gewoon kan hoor), meneer met de Volvo-avatar zei: "Yup snapt het neit helemaal...
stap eerst ff in een auto voor je commentaar levert": BMW E60 M5
En toen zei ik dat ik genoeg auto's heb gereden om een oordeel te kunnen geven.
quote:idd, ik betrapte me erop dat ik het stuur maar met een hand vast had, en met de andere een CD aan t wisselen was
Op vrijdag 16 januari 2004 15:49 schreef Ultimora het volgende:[..]
de vliegjes knallen alleen wat harder tegen de voorruit
quote:Precies, ik heb 3/4 jaar m'n rijbewijs, en ongeveer 20.000 km gereden, maar vind niet dat ik al goed kan auto rijden.
Op vrijdag 16 januari 2004 15:59 schreef Roadster het volgende:
Yup.... hoeveel 100.000en kilometers heb je al afgelegd?
quote:Geen
Op vrijdag 16 januari 2004 15:59 schreef Roadster het volgende:
Yup.... hoeveel 100.000en kilometers heb je al afgelegd?
quote:Ik heb nooit gezegd dat ik goed kon autorijden, ik zei alleen dat ik kan autorijden... je zal me nooit erop betrappen dat ik zeg dat ik goed kan autorijden...
Op vrijdag 16 januari 2004 16:01 schreef PeuRac het volgende:[..]
Precies, ik heb 3/4 jaar m'n rijbewijs, en ongeveer 20.000 km gereden, maar vind niet dat ik al goed kan auto rijden.
En BTW ik ga denk ik 7-15 rijlessen nemen, en dan ga ik afrijden, maar dat is pas 's zomers oops, ik heb ook paar X rijlessen genomen, en de instructeur zei dat ik max. 15 lessen nodig heb. Dus beoordeel zelf maar hoe "goed" ik kan rijden, want zelf weet ik het serieus niet...
EN NU ONTOPIC.
DE NIEUWE M5 ROELEERT KLAAR, OPROTTEN MET RS6, E55, EN SOORTGELIJKE NEP-SPORTWAGENS!
Maar goed hard gaan kan iedereen, het gaat erom dat je netjes hard kan gaan en dat je doorhebt wat de mensen om je heen doen (anticiperen en vooruit kijken)
quote:idd.
Op vrijdag 16 januari 2004 19:12 schreef jogie het volgende:Maar goed hard gaan kan iedereen, het gaat erom dat je netjes hard kan gaan en dat je doorhebt wat de mensen om je heen doen (anticiperen en vooruit kijken)
En nu moeten alle audi mercedes fans ff oprotten naar hun eigen Audi topics, de BMW OWNT!
End of discussion...
quote:Ik weet niet wat jij verwacht van ESP en een paar airbags maar die gaan je echt niet redden bij 210.
Op vrijdag 16 januari 2004 19:12 schreef jogie het volgende:
Ik merkte pas hoe hard ik in Duitsland reed, toen ik vorig jaar vanuit Nurnberg (was op de Norisring bij DTM) terugreed in een Audi A4 130 pk TDI achter een BMW 320d aan...hij trapte vol het gas in, dus ik uiteraard me niet laten kennen en we vlogen met 210-215 achter elkaar aan, in de bochten voelde je de auto zich gewoon zetten en de achterkant voelde je gewoon stapjes opzij maken...gelukkig heeft zo'n ding ESP, 8 airbagsMaar goed hard gaan kan iedereen, het gaat erom dat je netjes hard kan gaan en dat je doorhebt wat de mensen om je heen doen (anticiperen en vooruit kijken)
quote:Toen ik het voorgaan de las dacht ik heeel even dat je de goede kant op ging... Maar met deze opmerking laat je weer zien dat je het IQ van een ei hebt
Op vrijdag 16 januari 2004 16:16 schreef yup het volgende:[..]
DE NIEUWE M5 ROELEERT KLAAR, OPROTTEN MET RS6, E55, EN SOORTGELIJKE NEP-SPORTWAGENS!
quote:Als je die smiley goed bekeek, snap je dat ik het sarcastisch bedoelde... dus wie heeft nu het IQ van een ei
Op zaterdag 17 januari 2004 10:54 schreef RedArrow68 het volgende:[..]
Toen ik het voorgaan de las dacht ik heeel even dat je de goede kant op ging... Maar met deze opmerking laat je weer zien dat je het IQ van een ei hebt
quote:Sorry ben niet zo computer-addicted om te weten wat smileys precies inhouden
Op zaterdag 17 januari 2004 11:30 schreef yup het volgende:[..]
Als je die smiley goed bekeek, snap je dat ik het sarcastisch bedoelde... dus wie heeft nu het IQ van een ei
quote:Vertel jij eens wat je vandaag gezien hebt in almere
Op zaterdag 17 januari 2004 17:12 schreef dJ-Zcore het volgende:
Vandaag zien staan in Almere. Wow, wat een vette bak!!
quote:Hij zal wel een gewone 5-serie hebben gezien
Op zaterdag 17 januari 2004 17:19 schreef Virus.NL het volgende:[..]
Vertel jij eens wat je vandaag gezien hebt in almere
quote:....zie smilie....
Op vrijdag 16 januari 2004 23:03 schreef dr_bob het volgende:[..]
Ik weet niet wat jij verwacht van ESP en een paar airbags maar die gaan je echt niet redden bij 210.
¤ 128.900,- (BMW Nederland) gaat hij kosten, als hij in januari 2005 in de showroom staat.quote:Op woensdag 14 januari 2004 00:27 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik gok dat hij rond de 150 komt, maar om zeker te zijn moet je de MB E55 AMG en Jaguar S-type-R prijzen erbij pakken, daar zal hij iets boven liggen
Ja maar daar heb je hier zo weinig aan, je moet hem toch invoeren!quote:Op maandag 23 augustus 2004 15:10 schreef Catch22- het volgende:
http://www.m5board.com/vbulletin/attachment.php?attachmentid=1672
86.000 in DLD
Wat bedoel je? het zijn gewoon de verkoopprijzen in die landen.quote:Op maandag 23 augustus 2004 16:32 schreef Catch22- het volgende:
Sja mar dat zal de ex. prijs in NL ook worden. Dus inc kom je op 120 idd
Het is goedkoper om hem in te veren idd, alleen gaat er behoorlijk wat papierwerk inzitten en moet je niet gevoelig zijn voor bureaucratie en evt lange wachttijden.quote:Op maandag 23 augustus 2004 16:45 schreef more het volgende:
[..]
Wat bedoel je? het zijn gewoon de verkoopprijzen in die landen.
Als je hem in de EU koopt, maar niet in Nederland en je wilt hem invoeren dan moet je 42,5 % BPM betalen, koop je hem buiten de EU dan moet je naast die 42,5% BPM ook nog eens douanerechten van 10% betalen
(10 % over de aankoopprijs + transport + verzekering, bij twijfel 10 % over de Nederlandse prijs) en dan natuurlijk ook nog 19 % BTW.
Maar als ondernemer kan ik die BTW in mindering brengen op het deel wat ik moet afdragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |