abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 01:44:05 #126
44906 merino
World of Sleepers
pi_22787446
Sjeese wat is dit spel verslavend zeg!!
Echt zo'n spel waarvan je de tijd compleet kwijt raakt
Heb nu al 2 nachten tot 5 uur doorgespeelt

Moet wel zeggen dat ik me nu wel steeds vaker begin te irriteren aan rare dingen in het spel.
Kan ook aan mij liggen maar het volgende lijstje maakt het af en toe een rot spel;

- automatic battle resolve is af en toe gewoon gevaarlijk. Heb je een 3 keer zo sterk leger waarmee je zelf een dikke slachtpartij mee zou aanrichten verliest je bij de automatic battle resolver. Inmiddels save ik maar elke keer voordat ik het risico neem. Je weet maar nooit...

- Soms luisteren de units om onverklaarbare redenen niet naar mijn commando's. Laat ik bijvoorbeeld een paardenunit van achter een spearmen unit chargen gaan ze halverwege de charge richting een andere spreamen unit die wel de goede kant op stond...
En ook bij het in/uit gaan van de dorpjes bij een gate lijken de units een totaal eigen wil te hebben...

- De pest wordt ik echt helemaal gek van. Kan in een keer je 8 sterren generaal kosten omdat hij maar liefst 1 seconde in een besmet dorp heeft gezeten. Bovendien kost het maar 1 unit om hele legers/steden te verneuken.

- Ik heb inmiddels Spanje, Afrika, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Oost-Europa en Noord-Italië en het is niet meer te doen wat betreft city management. Elke keer zijn er wel 4 a 5 dorpen die aan het rebeleren zijn terwijl de tax-rate op low staat, er genoeg legermacht/citywatch aanwezig is en de belangrijkste gebouwen er staan. Met hele dikke pech wordt je er zelfs uitgegooid waarna er een belachelijk groot rebellen leger in komt te zitten....
Het gebeurde me zelfs dat na een hele tijd spelen een van mijn grootste steden in Noord-Italië constant aan het rebelleren ging en ik kon er helemaal niks aan doen...

- Ik voer altijd beetje blikskrieg. Heel snel veel dorpjes veroveren. Daardoor heb ik vaak veel dorpjes maar waarvan de meeste wel laagontwikkeld waren. Ondanks dat je zou denken dat veel dorpjes een goede tradeincome zou leveren (overal is wel zoveel mogelijk economisch gebouwt) draai ik vaak bij de helft van de dorpjes verlies. Het totaal levert me dus veel te weinig winst op. Later in het spel werdt het helemaal lastig omdat ik veel legers had en nog steeds geen stabiele super economie.

- Het senaat wordt ik ook helemaal gek van. Na een aantal uur spelen had ik een stuk of 15/16 gebieden terwijl groen en blauw nog maar op 4 elk zaten. Desondanks vond het senaat dat zij beter romeinen waren... beetje onlogisch lijkt me...

- Misschien kwam het wel door het falen van een aantal dubieuze opdrachten. Vooral de opdrachten op zee vond ik behoorlijk vervelend. Ik was al blij als ik af en toe wat tijd had om scheepjes te bouwen en dan komen ze opeens zeuren dat ik mijn vloot helemaal naar griekenland moet varen omdat groen het daar verprutst. Het gebeurde zelfs een paar keer dat ik helemaal geen vloot beschikbaar had terwijl de target 5 beurten van mijn dichtsbijzijnde haven af lag. Onmogelijk dus....

- Ook heel vervelend vind ik dat alles in een dorp wordt stilgelegd als je besieged wordt. Alsof een leger aan de buitenkant van de stad meteen alles laat uitsterven. Recruiten zou gewoon moeten kunnen.
Dit is vooral belangrijk als je tegen de germanen vecht. Die komen telkens met enkele units uit het niets om je stad te besiegen. Moet je voorstellen dat er 4 archers units, 4 horse units, en nog een hele zooi infantry zich in zo'n stad bevindt. Denk je dan echt dat een groepje barbaren buiten de muren ook maar enige impact heeft op de dagelijkse gang binnen zo'n dorp/stad??

- Elephant units zijn veeeel te sterk. Ik heb de belegering en verovering van een stad compleet met 1 elephant unit gedaan...

- Reïnforcements laten af en toe zo lang op zich wachten (omdat ze bvb van veel te ver moeten komen) dat je er helemaal niets aan hebt. Het gebeurde me zelfs een keer dat mijn hele tweede leger gewoon bleef staan op de rand van de map

- Na een tijdje wordt een groot deel van de battles heel erg saai. Elke keer dezelfde soort legers die je moet verslaan en elke keer dezelfde soort dorpen die je moet innemen. Het wordt bijna een automatisme. Dit zou geen probleem moeten zijn door de 'automatic battle resolve' ware het niet dat je daardoor af en toe zoveel onnodig verlies lijdt dat je toch maar weer die kleine standaart battle gaat spelen....

Ik wil niet klinken als een zeikerd maar al deze dingetjes hebben er toch voor gezorgt dat ik het spel steeds minder vaak aan heb staan. Sommige van die onlogische dingen zorgen er een beetje voor dat het veel minder leuk speelt...
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_22787678
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 01:44 schreef merino het volgende:
Sjeese wat is dit spel verslavend zeg!!
Echt zo'n spel waarvan je de tijd compleet kwijt raakt
Heb nu al 2 nachten tot 5 uur doorgespeelt
Ik zie daar mezelf nog wel in.. kijken of ik om 5 uur hier kan posten..
pi_22788914
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 01:56 schreef alsem het volgende:

[..]

Ik zie daar mezelf nog wel in.. kijken of ik om 5 uur hier kan posten..
4 uur..
pi_22789044
5 uur precies, ben ik nu een nerd ofzo?
pi_22789616
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 05:00 schreef alsem het volgende:
5 uur precies, ben ik nu een nerd ofzo?

Die minpunten die opgesomd zijn, de meeste komen zeker bekend voor. Vooral dat managen van zoveel kleine dorpjes zorgt voor veel problemen. En als je ze op auto zet gaat t alleen maar erger.
Where facts are few, experts are many.
pi_22789761
Merino,

Mijn eerste campaign ging eigenlijk net zoals bij jou, economie niet 100% goed opgebouwd en dan kom je midgame/endgame in de problemen en ben je veel te veel bezig je eigen problemen op te lossen. Je hoeft eignelijk maar een paar dingen anders te doen om het goed voor elkaar te krijgen. Lees de guide op gamespy eens, staan wel een aantal handige tips in.

Vooral die navy opbouwen is erg belangrijk, ik dat toen ik mijn Julii campaign voor de tweede keer opstarte dat ik daar genoeg aandacht aan had besteed, toen het eenmaal knokken werd met de SPQR, Brutii en Scipii werd mijn vloot alsnog geowned.

Ben nu trouwens begonnen met een campaign hard/hard als de carthagiers maar das moeilijke shit zeg
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 09:51:25 #132
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_22790501
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 01:44 schreef merino het volgende:
- Ik heb inmiddels Spanje, Afrika, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Oost-Europa en Noord-Italië en het is niet meer te doen wat betreft city management. Elke keer zijn er wel 4 a 5 dorpen die aan het rebeleren zijn terwijl de tax-rate op low staat, er genoeg legermacht/citywatch aanwezig is en de belangrijkste gebouwen er staan. Met hele dikke pech wordt je er zelfs uitgegooid waarna er een belachelijk groot rebellen leger in komt te zitten....
Het gebeurde me zelfs dat na een hele tijd spelen een van mijn grootste steden in Noord-Italië constant aan het rebelleren ging en ik kon er helemaal niks aan doen...
Dit is idd wel nummer een ergernis.
quote:
- Ik voer altijd beetje blikskrieg. Heel snel veel dorpjes veroveren. Daardoor heb ik vaak veel dorpjes maar waarvan de meeste wel laagontwikkeld waren. Ondanks dat je zou denken dat veel dorpjes een goede tradeincome zou leveren (overal is wel zoveel mogelijk economisch gebouwt) draai ik vaak bij de helft van de dorpjes verlies. Het totaal levert me dus veel te weinig winst op. Later in het spel werdt het helemaal lastig omdat ik veel legers had en nog steeds geen stabiele super economie.
Dat probleem heb ik ook, heeft iemand een goede tactiek om winst op je steden te blijven draaien?
quote:
- Elephant units zijn veeeel te sterk. Ik heb de belegering en verovering van een stad compleet met 1 elephant unit gedaan...
Wat ik daar irritant aan vind is dat dat historisch gezien ook helemaal niet klopt omdat de Romeinen korte metten met die beesten maakten.
pi_22790842
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 09:51 schreef Djaser het volgende:

[..]

Dit is idd wel nummer een ergernis.
[..]

Dat probleem heb ik ook, heeft iemand een goede tactiek om winst op je steden te blijven draaien?
[..]

Wat ik daar irritant aan vind is dat dat historisch gezien ook helemaal niet klopt omdat de Romeinen korte metten met die beesten maakten.
Alle dorpjes die je veroverd enslaven zodat de populatie verdeeld wordt over je andere dorpen en steden?
Haai
pi_22790959
Olifanten zijn inderdaad veel te sterk, maar daar is een patch voor. Verder heb ik zelf hetprobleem dat ik de haven van Carthage heb geblokkeerd, en inmiddels de stad heb veroverd, maar mijn schepen zitten er vast. Ze hebben zichzelf geblokkeerd lijkt het wel, iemand een idee??
pi_22791988
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:22 schreef BobRooney het volgende:
Olifanten zijn inderdaad veel te sterk, maar daar is een patch voor. Verder heb ik zelf hetprobleem dat ik de haven van Carthage heb geblokkeerd, en inmiddels de stad heb veroverd, maar mijn schepen zitten er vast. Ze hebben zichzelf geblokkeerd lijkt het wel, iemand een idee??
Volgens mij gewoon een bug, ik had in mijn Jullii campaign een vloot van 10 schepen die tegen de kust van Spanje vast lag. Met geen mogelijkheid kon ik die verplaatsen of op andere gedachten brengen. Ik dacht het probleem te verhelpen door er een aantal schepen aan toe te voegen, maar dat was alleen maar meer voer voor die bermuda driehoek.
pi_22792133
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 11:12 schreef w31rd0 het volgende:

[..]

Volgens mij gewoon een bug, ik had in mijn Jullii campaign een vloot van 10 schepen die tegen de kust van Spanje vast lag. Met geen mogelijkheid kon ik die verplaatsen of op andere gedachten brengen. Ik dacht het probleem te verhelpen door er een aantal schepen aan toe te voegen, maar dat was alleen maar meer voer voor die bermuda driehoek.
bermuda driehoek

Een bug dus, nou ja, gelukkig zijn het niet alteveel schepen, en weet ik in ieder geval dat je extra schepen toevoegen geen nut heeft.
pi_22794664
Ik heb met dit, en Medieval, vaak genoeg een nachtje overgeslagen. Echt erg is dat, altijd maar weer: "Nog een turn en dan stop ik", en dan gebeurt er weer wat. 6 uur alweer? Ach, dan maar niet slapen .
Het is idd jammer van die bugs, maar er wordt hard aan gewerkt. Op officiële TW forums hebben ze al hele lijstjes ingestuurd naar de ontwikkelaar, die zelf ook actief is op die forums.
Er is btw een realism mod uit, met realistische skins gebaseerd op oude bronnen. Deze mod wordt telkens ge-update, neem een kijkje op twcenter.net op de forums en dan bij de Workshop. Je kunt daar ook leren zelf te skinnen en kleinere dingen te editen.

Oh en voor de mensen die problemen hebben met riots: Vernietig elke tempel van hun cultuur en bouw je eigen tempels. En zorg dat je hoofdstad centraal in je Rijk ligt. Die kun je veranderen door op een stad te klikken, op City Information te drukken, en dan linksonderin staat er "Make Capital" en klaar.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_22949034

Echte naked fanatics
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 05:06:04 #139
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_22949543
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 02:48 schreef Steeven het volgende:
[afbeelding]

Echte naked fanatics
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_22951330
Wel gewaagd om zo t slagveld te betreden Vooral als er een paar wardogs aankomen die wel een worstje lusten..
Where facts are few, experts are many.
pi_22952578
Ze komen misschien in de Total Realism mod. Zo vochten zij vroeger iig echt . En honden zijn eruit gehaald in diezelfde mod, dus daar hoeven ze zich geen zorgen over te maken .
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 14:37:20 #142
62182 Georges
That's the shit
pi_22953931
Hmm, als ik het zo lees misschien ook maar eens kopen. Ziet er goed uit.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 15:07:13 #143
36043 Inspiration
flame attraction
pi_22954448
Die grote lijst met problemen hierboven is gewoon een gevolg van slecht beleid.
Ten eerste moet je alle steden die je verovert gewoon enslaven... dit deden de Romeinen ook.
Hierdoor ben je gelijk af van een deel van de rebels en hebben steden in de buurt gelijk een goede trade met die nieuwe stad... bovendien groeien je grote steden hierdoor sneller.

Zorg ervoor dat je rond de zee blijft... sea trade is vele malen beter dan land trade... gezien dat vroeger ook zo was.
pi_22954619
Dit is een verbetering van Shogun Total War of eerder een vervolg. Erg cool spel ook alleen rete moeilijk. Rare jappen met hun Bushido

Ik moet het spel nog spelen maar lijkt me wel coewl
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 15:19:59 #145
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_22954664
Op games.fok is nu ook een review te vinden van rome total war
http://games.fok.nl/review.php?reviewid=1255

have fun
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 15:27:19 #146
62182 Georges
That's the shit
pi_22954773
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 15:19 schreef Fliepke het volgende:
Op games.fok is nu ook een review te vinden van rome total war
http://games.fok.nl/review.php?reviewid=1255

have fun
Ok dan, ga meteen ff kijken. Wilde net vragen waar het spel het best mee te vergelijken is.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 15:36:04 #147
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_22954915
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_22967070
Wow...das belachelijk veel artillerie zeg... dat gaat de nodige schade aanrichten

Heerlijk spel, zit nu op 25 veroverde gebieden. Ben geloof ik Brutii (groen). Grieken waren echt een probleem, met al die spearmen (hoplites, armoured hoplites, spartan hoplites). Ik speel namelijk altijd met een hele zooi cavalerie, dat zijn geloof ik de sterkste units van de Romeinen (was niet echt onder de indruk van die Preatorian infantry).

Ik probeer mn rijk naar het zuid-oosten uit te breiden, eindelijk die klote Grieken weggevaagd met hun spearmen, kom ik Egypt tegen met hun Phalanx units...

Btw, die spearmen zijn echt rete sterk. Ook tegen infantry heb ik gemerkt. Moet altijd veel moeite doen om ze in de rug aan te vallen met cavalerie.
pi_22968252
De Romeinse kracht zit em niet in de cavalerie, maar in de Legioenen. Daar kan niemand tegenop, alleen de Egyptenaren en de Grieken.
En flanken is beter dan in de rug aanvallen, dan zakt hun moraal dieper in en rennen ze sneller weg.
pi_22969395
Super spel.
Ik heb eerst met Julii gespeeld ( verplicht..) Nu ben ik met Seleucid Empire bezig.
Speren, speren en nog eens speren met af en toe een olifantje en cataphracts.

Heel goed. Historisch juiste eenheden ook. Ik twijfelde even toen ik bij de Romeinen varkens zag die in brand werden gestoken, na enig naslagwerk bleek dat dit inderdaad gedaan werd om olifanten af te schrikken.

Ik vin dit spel zo geweldig. Volgend jaar komt de volgende in de serie uit. Die behandeld de tijd van de Onafhankelijkheids oorlog en Napeolon e.d.
AAAARGGGGHHH zo kom ik nooit meer achter de PC vandaan.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')