De foto zat tussen een groep kaarten uit 1915, Het is hoogstwaarschijnlijk ergens in Duitsland of Oosterrijk. Iemand enig idee?
Uitvergroting van het beeld:
quote:buitenhuis van Adolf??
Op dinsdag 13 januari 2004 19:10 schreef _The_General_ het volgende:
Ik zoek informatie over de lokatie en de naam van dit gebouw,De foto zat tussen een groep kaarten uit 1915, Het is hoogstwaarschijnlijk ergens in Duitsland of Oosterrijk. Iemand enig idee?
Uitvergroting van het beeld:
quote:Nee, het is niet het Berghof
Op dinsdag 13 januari 2004 19:15 schreef dabadbass het volgende:[..]
buitenhuis van Adolf??
quote:Ik vind het ook een rare stijl, met die pieken, misschien heeft iemand met verstand van bouwkunde een idee over een mogelijke lokatie?
Op dinsdag 13 januari 2004 19:17 schreef ChrisJX het volgende:
Ik herken het niet en qua architectuur volgens mij niet in Wenen. Als het Oostenrijk is zou ik het westelijker zoeken.
quote:Deze zat tussen een groep kaarten die ik gekocht hebt, 2 x keizerin zita 2 x keizer franz joseph en nog wat duitse adel,
Op dinsdag 13 januari 2004 19:24 schreef ChrisJX het volgende:
Heb ik trouwens niet al meer van die oude kaarten voorbij zien komen? Hoe kom je eraan en waarom wil je het weten?
ze staan op de site uit mijn sig, ik wil het weten omdat het intressant is
quote:Leuk
Op dinsdag 13 januari 2004 19:26 schreef _The_General_ het volgende:Deze zat tussen een groep kaarten die ik gekocht hebt, 2 x keizerin zita 2 x keizer franz joseph en nog wat duitse adel,
(ik ga offtopic, maar die afbeeldingen heb jij dus echt zelf op kaart?)
* ChrisJX is fan van Franzl
quote:ja
Op dinsdag 13 januari 2004 22:38 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Leuk
Ik heb een kaart van Franzl en 1 van Sissi, maar die heb ik bij Schönbrunn gekocht(ik ga offtopic, maar die afbeeldingen heb jij dus echt zelf op kaart?)
* _The_General_ is fan van Franzl
vanmorge nog een kaart uit ong 1911 van keizer karl I binnengekregen!
hij heeft wel een beetje waterschade, maar wel een intressante kaart,
http://gallery.cybertarp.com/albums/userpics/13449/karl.jpg
ik ben er nog niet achter wat voor uniform het is!
quote:Alles kan, de stijl doet me ergens aan denken, met die pieken, maar ik kan er niet op komen!
Op dinsdag 13 januari 2004 22:52 schreef La_Chatte_Noir het volgende:
Ik zou het in Duitsland houden of Frankrijk (maar dat kan zeker niet?)
[Dit bericht is gewijzigd door La_Chatte_Noir op 13-01-2004 23:08]
quote:bedankt voor de tip, ik ga eens google naar paleizen, grote gebouwen in duitsland
Op dinsdag 13 januari 2004 23:03 schreef La_Chatte_Noir het volgende:
Het onderste gedeelte van de gebouwen is neo-classicistisch. De daken heb ik even opgezocht in mijn oude lesboek en dit heeft veel weg van barokke bouwkunst. Vergelijk het dak maar eens met dat van de Carolus-Borromeuskerk in Antwerpen.
Waarschijnlijk komt deze kaart uit Zuid Duitsland
laat nu iemand achter mij de foto zien, eerste wat ze zegt: "Cambridge" dusss.. zoek het in die buurt.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:54 schreef julekes het volgende:
Ik vind het eerder Brits uitzien dan Duits/Oostenrijks. Heeft wel wat weg van de Oxford/Cambridge stijl. Een stijl die je ook vaak terug ziet komen in de universiteitscampussen in the US of A.
quote:Hi there,
http://gallery.cybertarp.com/albums/userpics/13449/unknown.jpg
Does anyone know where this picture might be taken?
And a close up from the statue:
http://gallery.cybertarp.com/albums/userpics/13449/unkown1.jpg
Any help would be greatly appreciated
Danke Schon
Patrick
Kan gebeuren, maar als je je onderzoek weer hervat hebt en je bent meer te weten gekomen, laat je het hier dan even weten aub. Ben nogal nieuwsgierig aangelegdquote:Op dinsdag 16 maart 2004 22:20 schreef _The_General_ het volgende:
Bedankt voor de reacties allemaalDoor tijdsgebrek heb ik nog weinig onderzoek gedaan, en ik was dit topic kwijt door de downtime
Nogal nieuwsgierig aangelegd jaquote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:03 schreef MrWizzel het volgende:
Subtiel kickje...![]()
Ja maar ja, 1915.... misschien bestaat het allemaal allang niet meer en zijn er appartementen/kantoorvilla's of zo voor in de plaats gezetquote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:47 schreef aatje88 het volgende:
[..]
Nogal nieuwsgierig aangelegd ja, maar ik begin me ook af te vragen of de TS het antwoord al gevonden heeft. Dit moet toch ergens te vinden zijn.
quote:I think we can rule out Olpe in Germany, the images don't fit to
any place there.
Regards,
F^2
Erg jammer; ik hou de foto in gedachten en zal je iig op de hoogte houden als ik wat te weten kom. Toch moet het voor mijn gevoel ergens in het Noorden van Duitsland zijn....quote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:17 schreef _The_General_ het volgende:
Ik heb helaas tot nu toe niets gevonden, ben aan het zoeken geweest naar residenties van duitse adel, maar daar is ook niet bizar veel over te vinden dan alleen de echte oude stam kastelen
Joh, das gewoon dat gebouw wat de TS bedoelt !quote:Op woensdag 24 maart 2004 02:15 schreef What het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is de marineschule in Flensburg. Dat lijkt er wel wat op.
Ik twijfel een beetje of dit het juiste gebouw is. Sommige details kloppen wel, maar die weer en detail bekeken zijn ze toch wat anders. De pilonen en de ramen zijn dezelfde stijl, maar toch anders. Ik heb ook het idee dat jouw gebouw wat 'gothischer' is.quote:Op woensdag 24 maart 2004 09:25 schreef _The_General_ het volgende:
wow, fantastisch, bedankt!!
Daarmee wordt de Marienburg (gesticht door een ridderorde) bedoeld, maar die lijkt er niet op. Elders wordt beweerd dat de Marineschule een kopie zou zijn van het britse Royal Naval College maar dat lijkt er ook niet echt op.quote:Op woensdag 24 maart 2004 10:12 schreef _The_General_ het volgende:
De marineschule is gebaseerd op de Ordensritterburg, maar daar vind ik geen foto's van
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |