abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:21:29 #1
46511 Linz
held der helden
pi_16227785
verder...
quote:
Leraar door het hoofd geschoten

Gepubliceerd op dinsdag 13 januari 2004

Rond half twee vanmiddag is op het Terracollege op de Beresteinlaan in Den Haag een conrector door het hoofd geschoten.
Volgens de geschokte omstanders was de dader een 17-jarige leerling die verhaal kwam halen omdat hij wegens wangedrag geschorst zou zijn. Na een schot gelost te hebben zou hij zijn verdwenen. Volgens getuigen wilde de verdachte nog een tweede docent neerschieten, maar konden medeleerlingen hem daarvan weerhouden.

De politie Haaglanden bevestigt dit bericht inmiddels, zo meldt een woordvoerster aan Planet.

Kantine
Het incident zou zich hebben afgespeeld in de kantine van de school. De docent, Hans van Wieren, economieleraar en onderdirecteur van de school en raadslid voor D66 van Zoetermeer, is zwaargewond per traumahelikopter afgevoerd naar het Westeinde ziekenhuis.

Volgens de Haagsche Courant is het slachtoffer inmiddels aan zijn verwondingen bezweken. Dit heeft de politie Haaglanden nog niet bevestigd. Alle leerlingen zijn naar huis gestuurd, ook omdat de dader nog steeds rondloopt met het wapen. In de omgeving van de school is een grootscheepse zoekactie op touw gezet.

Het Terra College meldt op haar website 'diep geschokt en uit het veld geslagen' te zijn. "Op dit moment denken wij na over de opvang van de leerlingen", aldus het College.

Minister: afgrijselijk
Onderwijsminister Maria van der Hoeven noemt de schietpartij afgrijselijk', zo liet ze via haar woordvoerder weten. Dat jonge mensen menen met een wapen problemen te kunnen oplossen. De minister wil zo snel mogelijk op de hoogte te willen worden gesteld van feiten en achtergronden van de schietpartij.

Bond: grens overschreden
Vice-voorzitter E. de Jong van de Onderwijsbond CNV vindt dat met de schietpartij een grens is overschreden. Ik had het niet voor mogelijk gehouden dat dit in Nederland zou gebeuren. Ik zou niet weten wat we hier nog aan kunnen doen.

De Jong vindt dat scholen de afgelopen jaren al veel hebben gedaan aan de vermindering van geweld, zowel aan beveiliging als in de les. Hij is tegen strengere maatregelen als meer camera's, toegangspoortjes en politie op school. We willen van de school geen vesting maken.

Het Terra College, opgericht in augustus 2003, is een fusie bestaande uit verschillende scholen voor voortgezet middelbaar beroepsonderwijs. Vorig jaar begonnen met de opvang van 25 kinderen die niet terecht kunnen in het reguliere onderwijs of het speciaal onderwijs.

Het gaat om leerlingen die te laat of niet zijn aangemeld voor het voortgezet onderwijs, vaak hebben ze meervoudige problemen: en een oorlogstrauma, én een ontwikkelings- of leerachterstand, én een gedragsstoornis, aldus het College op hun website.

Schooldirecteur neergeschoten
Conrector Haagse VMBO neergeschoten -deel 2-
Conrector Haagse VMBO neergeschoten -deel 3-
Conrector Haagse VMBO neergeschoten -deel 4-

[Dit bericht is gewijzigd door Linz op 13-01-2004 18:26]

"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_16227793
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:10 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Overduidelijk! Hoe stel je je dat precies voor? Met een klaslokaal vol allochtonen gaan zitten vertellen dat wij liever niet meer hebben dat hun kinderen leraren door de kop schieten?

Ik zou wel even een kogelvrij vest aantrekken en een helm opzetten voordat je gaat beginnen met je voorlichting.

*bord voor je kop?*

Ouders en verzorgenden natuurlijk! Je gaat toch niet zeggen dat het de verantwoordelijkheid is van de school? De marrokaanse gemeenschap en ouders binnen die gemeenschap zijn verantwoordelijk voor communicatie.

De laatste keer dat ik normaal met een marrokaan heb gepraat is 10 jaar geleden. Ik zie ze gewoon niet en ik weet zeker dat ze mij niet willen zien, ik ben veel te blank. Discriminatie gaat 2 kanten uit.

En alleen onze beide volledige gemeenschappen kunnen ervoor zorgen dat de communicatie open wordt en dat er niet alleen maar groepjes gevormd worden van marrokanen, antillianen en nederlanders op het schoolplein.

Voorlichting, naar jou toe, naar mij toe, naar de Marrokanen toe. Hoeveel weet jij nou echt van de Marrokaanse cultuur en intstelling? Hoeveel weten de meeste Marrokanen nou van mijn cultuur en instelling. Ik durf te wedden: HELEMAAL NIKS.

Zolang beide culturen met de vingers blijven wijzen zoals vandaag maar weer gebeurt zal er geen fuck gebeuren om deze wereld veiliger te maken.

dinsdag 13 januari 2004 @ 18:22:04 #3
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_16227805
-edit- niet doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 13-01-2004 18:23]

pi_16227820
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:01 schreef raregek het volgende:
Ik vind het ontkennen van het probleem dat allochtonen heet juist ontzettend dom. De mensen die dit zeggen kloppen zichzelf op de borst, zo van:\"kijk mij eens genuanceerd over de zaken denken, ik heb geen vooroordelen, ik ben niet zo\'n racist\" etc. etc. Een aantal jaren geleden kwam dit misschien nog \'intelligent\' over, maar als je dit nu nog vol blijft houden heb je gewoon een enorm groot BORD VOOR JE KOP.
Het is vooral dom om te denken dat alle criminaliteit door allochtonen wordt gepleegd. Het is waar... procentueel gezien zijn allochtonen oververtegenwoordigd en aan dat probleem moet iets gedaan worden. Maar hier in \'t topic komen de meest racistische voorstellen die zover gaan om alle allochtonen dan maar strenger te gaan straffen. Dat is waartegen ik genuanceerd en wel kritiek geef. Dat jij dan meteen stelt dat ik dan wel een bord voor mijn kop moet hebben zegt meer over jou dan over mij
pi_16227877
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:20 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wat kunnen ZIJ er dan aan doen als zo'n mafkees opeens iemand neer gaat schieten ?

ZIJ zouden kun kinderen eens net zo goed op kunnen proberen te voeden als autochtonen dat doen. Wellicht dat dat al een stuk helpt.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_16227894
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:43 schreef starsailor het volgende:
Veling zelf was vroeger onder andere rector van een school in Zwolle, waar hij nu nog steeds voorzitter van de centrale directie is
bron
nee dus
Ik weet niet of het 'juiste' antwoord hier al gepasseerd is, maar 10 pagina's doorlezen is me iets teveel werk.
Sinds 1 juni 2003 is Kars Veling werkzaam als rector van het Johan de Witt College te 's-Gravenhage, zie Parlement & Politiek. Dus niet op de betreffende school in Den Haag.

[Dit bericht is gewijzigd door poemojn op 13-01-2004 18:25]

pi_16227915
Murat is overigens een Turkse naam. Grote kans dat het om een Turk gaat ipv. een Marokkaan.
pi_16227925
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:19 schreef American_Nightmare het volgende:
Volgens mij zijn de allochtonen hier te gast, dus het lijkt me een goed plan dat ZIJ het initiatief nemen om zelf in een beter daglicht te komen staan.
Bovendien lijkt het erop alsof je wel ERG graag wilt dat ik alle allochtonen over 1 kam scheer. Ik heb dat echter nog nergens gedaan.
Haha allochtonen hier te gast? Droom verder gozer Ik ben gewoon hier geboren, ben nergens vandaan gekomen ofzo dusse om DMX maar te citeren:

\"We right here
We\'re not goin anywhere
We right here
This is ours and we don\'t share
We right here
Bring your crew cuz we don\'t care
We right here\"

pi_16227926
Svp geen linkjes plaatsen naar tientallen foto's van leerlingen die het mogelijk kunnen zijn. Aan een heksenjacht hebben we niets.
pi_16227941
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Het zijn meestal de Marokkanen, dus laten we in plaats van allochtonen het gewoon over criminele Marokkanen hebben.

Precies. Er zijn een paar bevolkingsgroepen die voor overdreven veel overlast en onveiligheid zorgen. Laten we dan ook die groepen benoemen en niet alles onder 1 noemer gooien.
pi_16227944
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:18 schreef raregek het volgende:
Het is pas sneu om te denken dat het net zo goed een Nederlander had kunnen zijn.
Die moord op de Dam laatst...
wie had dat ook alweer gedaan??
pi_16227957
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:25 schreef wunderbaum het volgende:
Murat is overigens een Turkse naam. Grote kans dat het om een Turk gaat ipv. een Marokkaan.
Het is sowieso nog speculatief aangezien er geen officiele mededelingen over gedaan zijn.
pi_16227980
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:21 schreef BloodRayne het volgende:

[..]
Voorlichting, naar jou toe, naar mij toe, naar de Marrokanen toe. Hoeveel weet jij nou echt van de Marrokaanse cultuur en intstelling? Hoeveel weten de meeste Marrokanen nou van mijn cultuur en instelling. Ik durf te wedden: HELEMAAL NIKS.

Zolang beide culturen met de vingers blijven wijzen zoals vandaag maar weer gebeurt zal er geen fuck gebeuren om deze wereld veiliger te maken.

De allochtonen hoeven niet te wijzen. ZIJ zijn hier te gast dus ZIJ dienen zich aan te passen. Doen ze dat niet, dan moeten ze snel maar ergens anders heen gaan.
2 culturen binnen 1 samenleving werkt niet. Simpel. Zij zullen dus onze cultuur moeten overnemen, ofwel zich integreren in onze cultuur/samenleving.
Eerlijk gezegd dank ik zelf dat dit een utopie is.

Overigens heb ik geen enkele behoefte aan een dialoog met allochtonen.

[Dit bericht is gewijzigd door American_Nightmare op 13-01-2004 18:27]

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:27:04 #14
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16227983
Dit zal toch nog wel vaker voorkomen. Marrokaanse en turkse vaders hebben heel vaak een wapen ter beschikking. Daarnaast hitsen ze de kinderen op om dit soort dingen te doen. Dit is pas integratie
quote:
De allochtonen hoeven niet te wijzen. ZIJ zijn hier te gast dus ZIJ dienen zich aan te passen. Doen ze dat niet, dan moeten ze snel maar ergens anders heen gaan.
2 culturen binnen 1 samenleving werkt niet. Simpel. Zij zullen dus onze cultuur moeten overnemen, ofwel zich integreren in onze cultuur/samenleving.
Helemaal juist.. geen enkel standpunt kan hieraan twisten.
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
pi_16228015
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:26 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het is sowieso nog speculatief aangezien er geen officiele mededelingen over gedaan zijn.

Maar de kansen liggen in ieder geval beter als op de beurs.
99%
pi_16228019
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:27 schreef sanniejj het volgende:
Dit zal toch nog wel vaker voorkomen. Marrokaanse en turkse vaders hebben heel vaak een wapen ter beschikking. Daarnaast hitsen ze de kinderen op om dit soort dingen te doen. Dit is pas integratie
het is 'hebben tot hun beschikking'
niet 'hebben ter beschikking'

leer eens integreren

dinsdag 13 januari 2004 @ 18:28:59 #17
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_16228032
Sjezus hoor het net.. wat een zieke actie zeg
OJAAJOH?
pi_16228042
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:27 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

LOL! Mag ik vragen hoe oud jij bent?

Ik ben hier geboren ja, en ik pas me niet aan aan ook maar iemand als die gene zich niet aan mij past. Waarom zou ik?! Wordt maar lekker gek zou ik zeggen. Integratie komt van twee kanten! Get used to it!

pi_16228044
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:26 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Nee, maar iedereen heeft het hier al over Marokkanen terwijl het net zo goed een Turk kan zijn, of een allochtoon van de 2e generatie of een nederlander die toevallig Murat heet.....
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:29:23 #20
3542 Gia
User under construction
pi_16228049
Ik hoop dat politiek Den Haag nu eens eindelijk in gaat zien dat het beter is dat deze mensen maar één nationaliteit hebben. En die mogen ze dan kiezen!

Doordat ze 2 nationaliteiten hebben, blijven ze zich hier een gast voelen. En iedereen weet hoe jongeren zich in een ander land gedragen! Ja ook Nederlandse jongeren bijvoorbeeld in Spanje.

Deze jongeman voelt zich waarschijnlijk meer Marokkaan dan Nederlander en heeft daarom ook lak aan de Nederlandse normen en waarden. Van huis uit heeft hij enkel ontzag voor Marokkaanse mensen, vaders, imams, noem maar op. Veel Marokkaanse jongeren hebben gewoon een grote mond tegen iedere gezagsdrager die niet van Marokkaanse komaf is.

Ik denk als deze kinderen niet meer de marokkaanse nationaliteit hebben, ze veel meer opgroeien als Nederlander en zich meer gelijkwaardig gaan voelen aan de Nederlanders. (Ze voelen zich nu schijnbaar hoog verheven boven de Nederlandse wet)

Mochten ze ervoor kiezen de Marokkaanse nationaliteit te behouden, i.p.v. de Nederlandse, dan is het ook vrij eenvoudig in zaken als deze. Eerst gevangenisstraf en dan naar het eigen land.

pi_16228082
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:22 schreef onanymous het volgende:

[..]

Het is vooral dom om te denken dat alle criminaliteit door allochtonen wordt gepleegd. Het is waar... procentueel gezien zijn allochtonen oververtegenwoordigd en aan dat probleem moet iets gedaan worden. Maar hier in \'t topic komen de meest racistische voorstellen die zover gaan om alle allochtonen dan maar strenger te gaan straffen. Dat is waartegen ik genuanceerd en wel kritiek geef. Dat jij dan meteen stelt dat ik dan wel een bord voor mijn kop moet hebben zegt meer over jou dan over mij

Mijn reactie was gericht tegen de mensen die het hele probleem glashard ontkennen. Dus dan kun je wel andere reacties erbij gaan halen, maar dat moet je niet tegen mij zeggen.
pi_16228089
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:25 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Haha allochtonen hier te gast? Droom verder gozer Ik ben gewoon hier geboren, ben nergens vandaan gekomen ofzo dusse om DMX maar te citeren:

Nederlander word je niet door een Nederlands paspoort aan te vragen, en al helemaal niet door hier geboren te zijn.
Nederlander word je door je te gedragen naar Nederlandse normen en waarden, behorend bij de Nederlandse cultuur. Of dat voor jou opgaat kan ik van hieraf niet beoordelen.
pi_16228091
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:29 schreef Gia het volgende:
-knip-
Waar haal jij vandaan dat het een Marokkaan is?
pi_16228123
quote:

[..]

dinsdag 13 januari 2004 @ 18:32:29 #25
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_16228130
aiai, best trieste zaak. Hoe komt die gek aan een wapen?
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_16228132
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:29 schreef Gia het volgende:

Deze jongeman voelt zich waarschijnlijk meer Marokkaan dan Nederlander en heeft daarom ook lak aan de Nederlandse normen en waarden.

Ja joh, in Marokko is het doodnormaal om een leraar door z'n kop te knallen

Dit is m'n enige en laatste post in dit topic, geen zin om met een stel racisten te discusieren.

pi_16228137
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:29 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik ben hier geboren ja, en ik pas me niet aan aan ook maar iemand als die gene zich niet aan mij past. Waarom zou ik?! Wordt maar lekker gek zou ik zeggen. Integratie komt van twee kanten! Get used to it!

Dat mag. Ik ben 24 en wat ze ook wel noemen 'hoog opgeleid'. Integratie komt wmb van 1 kant. En jij mag raden welke. Gelukkig zijn er talloze Nederlanders die net zo denken als ik.
pi_16228138
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:28 schreef onanymous het volgende:

[..]

leer eens integreren

Hij schreef ook Marrokaans ipv Marokkaans. En turkse ipv Turkse dus.
pi_16228140
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:25 schreef onanymous het volgende:

[..]

Was dat een schooldirecteur die net een leerling had geschorst
Dat is georganiseerde misdaad , en er is nog niets eens een dader van die moord bekend.
Het gaat om de alledaagse problemen die je tegenkomt in de samenleving, en de excessen daarvan(zoals hier in Den Haag natuurlijk).
Om te zien dat bepaalde bevolkingsgroepen daarin oververtegenwoordigd zijn hoef je alleen maar het bord voor je kop weg te halen.
pi_16228156
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:25 schreef onanymous het volgende:

[..]

Er zit nogal een verschil tussen het doodschieten van een maffiabaas en een leraar die zich helemaal niet in het criminele circuit begeeft.

[Dit bericht is gewijzigd door raregek op 13-01-2004 18:33]

pi_16228183
Jammer dat dit een 'troll-topic' perse moet zijn. De meeste kinderen hier kunnen gewoon niet serieus discussieren en moeten terugvallen op door testosteron gedreven generalisatie en vooroordelen om hun angst te verbergen.

Jongens, maak je nou maar niet druk, niemand gaat jouw je nederlandschap afnemen, hoe bang je daar ook voor bent.

pi_16228193
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:30 schreef raregek het volgende:

[..]

Mijn reactie was gericht tegen de mensen die het hele probleem glashard ontkennen. Dus dan kun je wel andere reacties erbij gaan halen, maar dat moet je niet tegen mij zeggen.

Ik gaf een reactie op die andere reacties en vervolgens zeg jij dat ik een bord voor mijn kop heb... en dus reageerde ik even op jou ononberbouwde babbeltje

[Dit bericht is gewijzigd door onanymous op 13-01-2004 18:35]

pi_16228201
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Dit is m'n enige en laatste post in dit topic, geen zin om met een stel racisten te discusieren.

RACISTEN, RACISTEN!!!

Typerende reactie.

pi_16228207
quote:

[..]

Nogal een Stalinitische visie niet? Mensen hebben altijd het recht op een eigen identiteit. Het enige dat je van mensen kunt verlangen is dat ze zich houden aan de wet en bepaalde waarden die gebruikelijk zijn in het land.
quote:
Tja, blijf dan maar vooral vrolijk doorkankeren, want met zo'n houding komt het nooit goed.
pi_16228208
quote:

[..]

Ah ik zat al te wachten op de eerst kansloze gelly-post. Als er nou regelmatig leraren door de kop werden geschoten door autochtonen, had je nog enig recht om ons 'racisten' te noemen (ervan uitgaande dat je tevens mij bedoelt).
pi_16228211
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:32 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Hij schreef ook Marrokaans ipv Marokkaans. En turkse ipv Turkse dus.

Daar heb ik geen problemen mee, van mij mag iedereen spelfouten maken. Waar het omgaat is dat allochtonen vaker voor overlast zorgen.
Niet dat ze spelfouten maken
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:35:35 #37
3542 Gia
User under construction
pi_16228219
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:30 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Waar haal jij vandaan dat het een Marokkaan is?

't Is een allochtoon. Ook als het een Turk is, kan die twee nationaliteiten hebben. Ik denk dat het invoeren van het hebben van slechts één nationaliteit zaken als deze beter kan afhandelen.

In gevallen waar een Turk dat doet, met de Turkse nationaliteit, dan dient die Turk uitgezet te worden, na het uitzitten van zijn straf.

Is het een Serviër met de Servische nationaliteit, idem.

Zo goed?

pi_16228225
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:32 schreef chocolatemoeze het volgende:
aiai, best trieste zaak. Hoe komt die gek aan een wapen?
Das niet zo'n kunst hoor...
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:36:06 #39
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16228236
quote:
leer eens integreren
Erg flauw en kinderachtig. Maar ik wil jou ook wel is zien posten nadat je een halve marathon hebt gelopen
pi_16228239
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:34 schreef BloodRayne het volgende:
Jammer dat dit een 'troll-topic' perse moet zijn. De meeste kinderen hier kunnen gewoon niet serieus discussieren en moeten terugvallen op door testosteron gedreven generalisatie en vooroordelen om hun angst te verbergen.

Jongens, maak je nou maar niet druk, niemand gaat jouw je nederlandschap afnemen, hoe bang je daar ook voor bent.

Hoe mooi zou het zijn als dit wel kon? We konden dan mooi beginnen bij 'Murat'.
pi_16228241
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:35 schreef raregek het volgende:

[..]

RACISTEN, RACISTEN!!!

Typerende reactie.

Vraag die blaters in dit topic eens wat ze liever hebben :

Een land met allochtonen.

of

Een land zonder allochtonen.

dinsdag 13 januari 2004 @ 18:36:25 #42
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_16228247
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:29 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waarom zouden wij ons aan jullie aanpassen?
Ach...
Your uppance will come!
pi_16228257
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:32 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Dat mag. Ik ben 24 en wat ze ook wel noemen 'hoog opgeleid'. Integratie komt wmb van 1 kant. En jij mag raden welke. Gelukkig zijn er talloze Nederlanders die net zo denken als ik.

Jammer voor hen De realiteit is namelijk anders. Het is of van twee kanten of helemaal niet namelijk!
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:36:51 #44
15660 chocolatemoeze
pi_16228261
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:34 schreef BloodRayne het volgende:

Het is verdomme elke keer raak. Als er ook maar een scheet gehoord wordt gaat de hele discussie over allochtonen.
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:37:21 #45
3542 Gia
User under construction
pi_16228278
quote:

[..]

Lezen Gelly, in hun eigen land oftewel het land waar ze de meeste voeling mee hebben, doen ze zoiets niet.
pi_16228282
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:36 schreef ReSpawn het volgende:

[..]

Waarom zouden wij ons aan jullie aanpassen?

Waarom ik aan jou?
pi_16228289
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:25 schreef wunderbaum het volgende:
Ik hoorde dat het ging om een donker persoon. Het ging om een heel ander afkomst typ. (Bron niet betrouwbaar)
History can't change the past, the future can.
pi_16228293
ik hoorde net dat de moordenaar een "grijze wolf" is?
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
pi_16228306
Net zag ik nog hoe een allochtoon meisje werd geinterviewd in 2 vandaag, staat er gelijk een groepje allochtonen achter die gekken bekken trekken om in beeld te komen.

Of zou dat ook gebeurt zijn bij autochtonen?

٩๏̯͡๏)۶
pi_16228307
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:36 schreef chocolatemoeze het volgende:

[..]

Het is verdomme elke keer raak. Als er ook maar een scheet gehoord wordt gaat de hele discussie over allochtonen.

Een pistoolschot noem ik geen scheet.
pi_16228308
quote:

[..]

Ja:)
Moeten sommige mensen het bord maar eens voor hun kop weghalen
pi_16228319
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:36 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Jammer voor hen De realiteit is namelijk anders. Het is of van twee kanten of helemaal niet namelijk!

Dat is dan de keus van de allochtoon. Diezelfde allochtoon heeft wel een probleem als er dadelijk een grote extreem-rechtse partij gevormd wordt. En die komt er als het zo doorgaat. Dat is onvermijdelijk.

En met 'de allchtoon' bedoel ik in dit geval eens WEL alle allochtonen.

pi_16228323
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:38 schreef piertje2 het volgende:
Ja dikke wannab gelul dus.
pi_16228333
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:32 schreef American_Nightmare het volgende:
Lieve schat ik geef je even wat informatie voordat je hier andere stomme dingen zegt:
1 noem jezelf niet hoog opgeleid als je HBO informatica doet (wat helemaal niets met sociale interacties, cultuurverschillen etc. te maken heeft)
2 leer je begrippen!
integratie: wederzijdse aanpassing van zowel de autochtone bevolking als de migrerende groep
segregatie: migranten scheiden zich af en blijven dus apart van de samenleving, óf omdat ze hiervoor kiezen door in groepen bij elkaar te gaan wonen, óf omdat ze buitengesloten worden
assimilatie: de migranten wordt geacht zich volledig aan te passen aan de autochtone bevolking

[Dit bericht is gewijzigd door onanymous op 13-01-2004 18:41]

pi_16228341
quote:

[..]

Ik hoop niet dat je denk dat IK dat in de discussie heb gebracht, want dan moet je de vorige topics maar eventjes lezen voordat je een oordeel treft.
pi_16228347
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:39 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ja dikke wannab gelul dus.

je weet niet eens wat dat is volgens mij
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
pi_16228350
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:38 schreef piertje2 het volgende:
Ik denk eerder een bruin getinte wolf
٩๏̯͡๏)۶
pi_16228353
quote:

[..]

Ja precies. Er is alleen maar een man door zn hoofd geschoten, waar hebben t over
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_16228365
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:36 schreef gelly het volgende:

[..]

Vraag die blaters in dit topic eens wat ze liever hebben :

Een land met allochtonen.

of

Een land zonder allochtonen.

Het valt niet te ontkennen dat er een paar rondlopen met Stormfront achtige idealen. Dieptriest inderdaad. Echter, niet iedereen die hier loopt te kankeren op bepaalde bevolkingsgroepen is per definitie een racist.
pi_16228373
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:38 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat is dan de keus van de allochtoon. Diezelfde allochtoon heeft wel een probleem als er dadelijk een grote extreem-rechtse partij gevormd wordt. En die komt er als het zo doorgaat. Dat is onvermijdelijk.

En met 'de allchtoon' bedoel ik in dit geval eens WEL alle allochtonen.

Oow gaan we dreigen met wat er allemaal kan gebeuren?

Twee woorden: "Hamas toestanden". En die komen er als het zo doorgaat. Dat is onvermijdelijk.

Doe ff niet zo dom, de veertiger jaren liggen al achter ons inmiddels.

pi_16228376
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:37 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waarom ik aan jou?

Omdat jouw ouders, of grootouders whatever blijkbaar afkomstig zijn uit een andere cultuur. Die cultuur is niet de Nederlandse. De Nederlandse cultuur is hier echter wel gangbaar en dus dien je je daaraan aan te passen. Jouw ouders hadden dat eigenlijk ook al moeten doen. Maar daar is weinig van terecht gekomen, aangezien jij je er blijkbaar nog niet erg mee kunt identificeren.
pi_16228378
Waarom moet alles nou in elke topic zo snel mogelijk worden afgevoerd op allochtonen?
Ok het heeft er alle schijn van dat het een allochtoon betreft (aangezien 90 % van desbetreffende school allochtoon is). Maar waarom moet dat altijd geuit worden?

Het is al triest genoeg dat dit plaats vindt. Er gaan steeds meer van dit soort delicten plaats vinden in Nederland. Misschien is het de discussie waard of wij dit met zijn allen wel realiseren.

Dus voer eens een nuttige discussie, over wat dit voor maatschappelijke gevolgen heeft, ipv alles terug te voeren op allochtonen..

Want ook autochtonen kunnen er iets van.. (dader van de grootste politieke moord in Nederland was naar mijn weten geen allochtoon)..

pi_16228391
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Het valt niet te ontkennen dat er een paar rondlopen met Stormfront achtige idealen. Dieptriest inderdaad. Echter, niet iedereen die hier loopt te kankeren op bepaalde bevolkingsgroepen is per definitie een racist.

Nou, iedereen mag deze vraag beantwoorden hoor :

Wat heb je liever, een land zonder marokkanen, of een land met marokkanen ?

dinsdag 13 januari 2004 @ 18:42:27 #64
3542 Gia
User under construction
pi_16228406
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:35 schreef nikk het volgende:

Het enige dat je van mensen kunt verlangen is dat ze zich houden aan de wet en bepaalde waarden die gebruikelijk zijn in het land.

Respect voor het gezag. Ook als het niet van dezelfde afkomst is als jijzelf.

Al vaker zijn er nieuwsberichten geweest waar wordt gezegd dat er meer allochtone agenten moeten komen, omdat ze daar meer respect voor hebben.

Moeten we er dan maar begrip voor hebben dat sommige allochtonen geen respect kunnen opbrengen van Nederlandse gezagsdragers. Moeten we ze dan maar niet schorsen, want daar kunnen ze niet tegen als een Nederlander dat doet. Dat is vernederend als je door een Nederlander bestraft wordt. Dat tast misschien je eer wel aan!

pi_16228424
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:39 schreef onanymous het volgende:

[..]

Lieve schat ik geef je even wat informatie voordat je hier andere stomme dingen zegt:
1 noem jezelf niet hoog opgeleid als je HBO informatica doet (wat helemaal niets met sociale interacties, cultuurverschillen etc. te maken heeft)
2 leer je begrippen!
integratie: wederzijdse aanpassing van zowel de autochtone bevolking als de migrerende groep
segregatie: migranten scheiden zich af en blijven dus apart van de samenleving, óf omdat ze hiervoor kiezen door in groepen bij elkaar te gaan wonen, óf omdat ze buitengesloten worden

Aha, Nederland mag niet eisen dat integratie van 1 kant komt, omdat het niet zo in De Dikke van Dale staat omschreven!! Goed argument!

En wat is HBO dan? laag opgeleid?

Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_16228428
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:41 schreef Eibertje het volgende:
Waarom moet alles nou in elke topic zo snel mogelijk worden afgevoerd op allochtonen?
Ok het heeft er alle schijn van dat het een allochtoon betreft (aangezien 90 % van desbetreffende school allochtoon is). Maar waarom moet dat altijd geuit worden?

Het is al triest genoeg dat dit plaats vindt. Er gaan steeds meer van dit soort delicten plaats vinden in Nederland. Misschien is het de discussie waard of wij dit met zijn allen wel realiseren.

Dus voer eens een nuttige discussie, over wat dit voor maatschappelijke gevolgen heeft, ipv alles terug te voeren op allochtonen..

Want ook autochtonen kunnen er iets van.. (dader van de grootste politieke moord in Nederland was naar mijn weten geen allochtoon)..

Sja, best misselijk om te zien dat de dood van die leraar weer wordt misbruikt om de onderbuik even te legen. Maar goed, That's Fok! vandaagdedag.
pi_16228434
[quote]Op dinsdag 13 januari 2004 18:41 schreef gelly het volgende:

[..]

[/quot

Ik vraag toch ook niet of je een land met amsterdammers of zonder amsterdammer wil hebben?

[Dit bericht is gewijzigd door Eibertje op 13-01-2004 18:43]

pi_16228437
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:36 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het is van een kant of anders niet. Het zou toch te gek zijn als Nederlanders plotseling na zoveel honderd jaar zich in hun eigen land zouden moeten aanpassen aan mensen die zich hier vrijwillig vestigen.

Integratie hoort van één kant te komen en wel die van de allochtoon die zich vrijwillig vestigt in Nederland (land waar de Nederlanders volgens eigen cultuur en principes horen te kunnen leven).

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_16228449
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:41 schreef gelly het volgende:

Een engelse krant heeft al bevestigd dat de jongen van Turkse afkomst is, valt te lezen op de FP
pi_16228457
quote:

[..]

Met of zonder maakt me niet uit. Allebei best.

Het enige waar ik wel voor pleit is een hardere aanpak van criminele jongeren. En dat de politie zich dan ook met name richt op Marokkanen, Antillianen en Somaliers omdat dat de probleemgroepen zijn.

dinsdag 13 januari 2004 @ 18:44:16 #71
15660 chocolatemoeze
pi_16228465
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:38 schreef raregek het volgende:

[..]

Een pistoolschot noem ik geen scheet.

quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:40 schreef Metal_Mart het volgende:
Ja precies. Er is alleen maar een man door zn hoofd geschoten, waar hebben t over
Dus een pistoolschot == allochtonen discussie?
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:39 schreef BloodRayne het volgende:
Ik hoop niet dat je denk dat IK dat in de discussie heb gebracht, want dan moet je de vorige topics maar eventjes lezen voordat je een oordeel treft.
Nee hoor, was alleen een reactie n.a.v.
pi_16228476
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:43 schreef Tikorev het volgende:
Integratie hoort van één kant te komen en wel die van de allochtoon die zich vrijwillig vestigt in Nederland (land waar de Nederlanders volgens eigen cultuur en principes horen te kunnen leven).
In dat geval noem je het dus assimilatie en niet integratie
pi_16228479
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Omdat jouw ouders, of grootouders whatever blijkbaar afkomstig zijn uit een andere cultuur. Die cultuur is niet de Nederlandse. De Nederlandse cultuur is hier echter wel gangbaar en dus dien je je daaraan aan te passen. Jouw ouders hadden dat eigenlijk ook al moeten doen. Maar daar is weinig van terecht gekomen, aangezien jij je er blijkbaar nog niet erg mee kunt identificeren.
Ja doei ik heb mijn ouders niet gekozen! Ik ben hier geboren en opgegroeid en ik pas me lekker niet aan aan mensen die zich niet aan mij aanpassen. Ik ben niemand wat verschuldigd namelijk. (punt)

Alsof alle Nederlanders boeten voor de slavenhandel die hun grootouders hebben gedaan!

pi_16228487
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Sja, best misselijk om te zien dat de dood van die leraar weer wordt misbruikt om de onderbuik even te legen. Maar goed, That's Fok! vandaagdedag.

Had jij niet wat beloofd?
quote:

[..]

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_16228488
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:43 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Aha, Nederland mag niet eisen dat integratie van 1 kant komt, omdat het niet zo in De Dikke van Dale staat omschreven!! Goed argument!

En wat is HBO dan? laag opgeleid?

Ben je dan echt de man als je HBO doet?
Is jou mening meer waard als die van een MBO'er of desnoods een LBO'er?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:45:16 #76
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16228497
Het liefst zonder. Maar dan alleen zodat mensen veiliger kunnen leven en je kinderen ongestoord over straat kunnen (en de politie kan betere prioriteiten stellen.. justitie word ook ontlast ) Maar wel respect voor de kleine groep die wel gewoon normaal doet en een normale baan heeft.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:45:27 #77
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16228500
quote:

[..]

Het is van een kant of anders niet. Het zou toch te gek zijn als Nederlanders plotseling na zoveel honderd jaar zich in hun eigen land zouden moeten aanpassen aan mensen die zich hier vrijwillig vestigen.

Het gaat erom dat de gezagsdragers zich moeten aanpassen aan de verharding van de jeugd, niet aan de 'allochtonen'.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_16228507
quote:

[..]

2 leer je begrippen!
assimilatie: de migranten wordt geacht zich volledig aan te passen aan de autochtone bevolking

Noem mij ajb geen 'lieve schat'. Informatica is niet mijn eerste opleiding. Bovendien gaat het erom dat ik niet een opleidingloos figuur ben die alleen kan ageren tegen allochtonen, maar dat moge duidelijk zijn.

Verder interesseert het me weinig hoe de Van Dale 'integratie' definieert. Ik maak alleen duidelijk hoe ik het begrip interpreteer.

Bovendien sta ik best open over mensen die WILLEN integreren (volgens mijn definitie) en dat bewijst al dat er ook vanuit mijn kant enige aanpassing mogelijk is.

pi_16228511
quote:

[..]

Maar natuurlijk, wij leven al honderden jaren volgens dezelfde normen, waarden en cultuur.

Ik ben blij dat jij iig wel een realistische kijk op zaken hebt Tikorev

pi_16228524
quote:
Ho is ff, ik heb mij nergens gevestigd. Ik ben hier geboren, ik heb net zo veel rechten als een normale Nederlander. En als mensen mij niet accepteren of respecteren, doe ik dat niet bij hun.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:46:33 #81
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_16228534
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:37 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Waarom ik aan jou?

Omdat jij hier niet hoort!

Ik zal dit ook maar meteen even nuanceren voordat er weer gezeken gaat worden over deze uitspraak;
Ik denk dus dat jouw ouders of grootouders uit een ander land komen. Heel leuk en aardig, maar dat jij je niet wilt aanpassen wil dus zeggen dat zij dat ook niet hebben gedaan.

Wanneer mensen zich niet aanpassen wanneer ze naar een ander land gaan om daar permanent te gaan wonen, vormen ze een sub-groep. Er zal dan altijd een verschil zijn tussen die mensen.

Wanneer mensen zich wel aanpassen aan de mensen in het land waar ze hun toevlucht zoeken, heb je dat veel minder en kunnen veel problemen voorkomen worden. Ik zeg niet dat de 'vreemde' cultuur in zijn geheel weggenomen moet worden, maar ik zeg dat de allochtonen zich aan moeten passen aan de Nederlandse normen en waarden.

Waarom dit van 1 kant moet komen? Simpel: Wij waren hier eerder dan de allochtoon die zich niet wil aanpassen. Nou wil dat natuurlijk niet zeggen dat iets dergelijks altijd op moet gaan, maar in dit geval in mijn ogen wel. Het zou wel te gek zijn dat de autochtone bevolking, in een uiterst overdreven geval, een hoofddoek in eigen land moet gaan dragen, omdat de 'vreemde' cultuur dat vereist voor alle vrouwen.

Er valt natuurlijk wat vor te zeggen dat de autochtone bevolking zich moet gaan vinden in het feit dat in hun land een allochtone bevolking is komen wonen. Enig wederzijds respect en verdraagzaamheid mag verwacht worden, maar het grootste gedeelte van de integratie en aanpassing moet toch echt van de allochtone kant komen..

Ach...
Your uppance will come!
pi_16228536
quote:

[..]

Dus.....

Je bent niet "hoogopgeleid" als je een (HBO?-)opleiding doet die niet met sociale interacties, cultuurverschillen etc. te maken heeft....

Cool dawisiknie.

pi_16228548
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar natuurlijk, wij leven al honderden jaren volgens dezelfde normen, waarden en cultuur.

Waar jij die informatie vandaan haalt is mij een raadsel
pi_16228561
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:44 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ja doei ik heb mijn ouders niet gekozen! Ik ben hier geboren en opgegroeid en ik pas me lekker niet aan aan mensen die zich niet aan mij aanpassen. Ik ben niemand wat verschuldigd namelijk. (punt)

Alsof alle Nederlanders boeten voor de slavenhandel die hun grootouders hebben gedaan!

Slavenhandel?? Man, jij zou het nooit zo goed hebben gehad als nu, als jouw ouders hier niet waren uitgenodigd. Een beetje dankbaarheid zou wel op zijn plaats zijn.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:47:52 #85
3542 Gia
User under construction
pi_16228576
quote:

[..]

Een land zonder criminelen!
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:48:10 #86
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16228591
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:45 schreef American_Nightmare het volgende:

Bovendien sta ik best open over mensen die WILLEN integreren (volgens mijn definitie) en dat bewijst al dat er ook vanuit mijn kant enige aanpassing mogelijk is.

quote:

pi_16228597
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:44 schreef Eibertje het volgende:

[..]

Ben je dan echt de man als je HBO doet?
Is jou mening meer waard als die van een MBO'er of desnoods een LBO'er?

jij snapt het hele punt hier geloof ik niet
pi_16228614
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:45 schreef sanniejj het volgende:
Het liefst zonder. Maar dan alleen zodat mensen veiliger kunnen leven en je kinderen ongestoord over straat kunnen (en de politie kan betere prioriteiten stellen.. justitie word ook ontlast ) Maar wel respect voor de kleine groep die wel gewoon normaal doet en een normale baan heeft.
Helemaal mee eens.
pi_16228628
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:46 schreef Gieter het volgende:

[..]

Dus.....

Je bent niet "hoogopgeleid" als je een (HBO?-)opleiding doet die niet met sociale interacties, cultuurverschillen etc. te maken heeft....

Cool dawisiknie.

Goed lezen of niets zeggen
hij pretendeert dat ie verstand van het onderwerp heeft omdat hij hoog opgeleid is zegt ie
Dan zeg ik: noem jezelf niet hoog opgeleid en pretendeer helemaal niet dat je daardoor verstand van zaken hebt want je opleiding heeft er niets mee te maken.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:50:05 #90
15660 chocolatemoeze
pi_16228649
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:47 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Slavenhandel?? Man, jij zou het nooit zo goed hebben gehad als nu, als jouw ouders hier niet waren uitgenodigd. Een beetje dankbaarheid zou wel op zijn plaats zijn.

hahahah! Als jouw ouders ze nou eens niet uit genodigd haddn
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:50:10 #91
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_16228655
quote:

[..]

Ik heb liever een land waarin er geen verschillende 'nationaliteiten' gebezigd hoeven te worden en we allemaal onder de noemer Nederlander vallen...
Ach...
Your uppance will come!
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:50:12 #92
3542 Gia
User under construction
pi_16228657
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:45 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de gezagsdragers zich moeten aanpassen aan de verharding van de jeugd, niet aan de 'allochtonen'.

Inderdaad. De gezagsdragers moeten veel harder optreden tegen criminele jongeren. Niet praten, maar aanpakken die hap. Heropvoedingskampen. Als de ouders ze niet opvoeden, moet de staat het maar doen.
pi_16228661
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:46 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ho is ff, ik heb mij nergens gevestigd. Ik ben hier geboren, ik heb net zo veel rechten als een normale Nederlander. En als mensen mij niet accepteren of respecteren, doe ik dat niet bij hun.

Mensen hebben altijd het recht op een eigen identiteit. Het enige dat je van mensen kunt verlangen is dat ze zich houden aan de wet en bepaalde waarden die gebruikelijk zijn in het land.

Mensen, allochtoon of autochtoon, hebben zich aan het bovenstaande te houden in een samenleving. En als dat betekent dat je bepaalde dingen zou moeten opgeven dan is dat maar jammer. Want zo is het altijd al gegaan en zo zal het ook moeten gaan wil je een leefbare samenleving hebben.

pi_16228663
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:48 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet? Ik zie niet in waarom aanpassing van hun kant (waaronder zich gedragen naar onze normen en waarden) mijn feedback zou moeten benodigen?
pi_16228697
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:46 schreef ReSpawn het volgende:
Omdat jij hier niet hoort!
Ik schoot in de lach toen ik dit las. Zonder grap! Wat voor speciale behandelingen heb jij uitgevoerd om hier te geboren te mogen worden?
quote:
Ik zal dit ook maar meteen even nuanceren voordat er weer gezeken gaat worden over deze uitspraak;
Ik denk dus dat jouw ouders of grootouders uit een ander land komen. Heel leuk en aardig, maar dat jij je niet wilt aanpassen wil dus zeggen dat zij dat ook niet hebben gedaan.
Het is mijn plicht niet, ik ben niemand wat verschuldigd. Al waren jouw grootvaders hier eerder, ik ben ook eerder in Nederland gekomen dan veel Nederlanders die na mij zijn geboren!

Wij leven hier met zijn allen, om het er beste van te maken kunnen we beter aanpassen aan elkaar. Maar zoals ik al zei, dit komt van twee kanten. En anders gewoon niet, ik ben niemand wat verschuldigd.

Ik heb net zoveel rechten en plichten als de normale Nederlander.(punt)

pi_16228705
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:46 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Maar toch zie jij jezelf blijkbaar niet als Nederlander. Ga dan ook niet zeiken dat mensen je niet accepteren als Nederlander.

En waarom zou een Nederlander in eigen land zich in godsnaam moeten aanpassen aan mensen die zich niet eens Nederlander voelen?

En voor de goede orde; Nederlander zijn is wel wat meer dan alleen het hebben van een simpel papiertje.

pi_16228708
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:46 schreef ReSpawn het volgende:
Er valt natuurlijk wat vor te zeggen dat de autochtone bevolking zich moet gaan vinden in het feit dat in hun land een allochtone bevolking is komen wonen. Enig wederzijds respect en verdraagzaamheid mag verwacht worden, maar het grootste gedeelte van de integratie en aanpassing moet toch echt van de allochtone kant komen..
Mee eens. En dit stukje heeft overigens niets te maken met het punt of iemand hier wel of niet hoort. Een ieder die in Nederland woont hoort hier.
pi_16228716
Lekker aanmatigend klinkt dat... 'denk niet dat je hoog opgeleid bent met HBO informatica'. Even raden, meneer/mevrouw die dit schrijft is academicus en wordt klaargestoomd om kantoortje te spelen? Tja, die moeten er ook zijn. Vast.

Inderdaad ontroerend mooi hoe woordenboeken begrippen omschrijven. Tranen in m'n ogen, eerlijk waar. Echter, volgens deze woordenboeken ben ik voor totale assimilatie, terwijl ik alleen maar verwacht wat men van mij zou kunnen verwachten als ik in een ander werelddeel ga wonen. Aanpassen. En gelukkig heeft het gros van de allochtonen daar geen enkel probleem mee.

ET

It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
pi_16228717
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:50 schreef ReSpawn het volgende:

[..]

Ik heb liever een land waarin er geen verschillende 'nationaliteiten' gebezigd hoeven te worden en we allemaal onder de noemer Nederlander vallen...

Yep dat zou het beste zijn, maar er zitten iets te veel rotte appels tussen de huidige allochtonen die dat onmogelijk maken
٩๏̯͡๏)۶
pi_16228739
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:51 schreef Tikorev het volgende:

[..]

En voor de goede orde; Nederlander zijn is wel wat meer dan alleen het hebben van een simpel papiertje.

Je moet al zwaaiend met de driekleur en een homp kaas in je muil het Wilhelmus kunnen fluiten ?
pi_16228742
Was het maar een blanke Nederlander die schoot, zou je bijna denken .
pi_16228754
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:45 schreef American_Nightmare het volgende:
Noem mij ajb geen 'lieve schat'. Informatica is niet mijn eerste opleiding. Bovendien gaat het erom dat ik niet een opleidingloos figuur ben die alleen kan ageren tegen allochtonen, maar dat moge duidelijk zijn.

Verder interesseert het me weinig hoe de Van Dale 'integratie' definieert. Ik maak alleen duidelijk hoe ik het begrip interpreteer.

Goed
1 welke opleiding doe je dan?
2 dus omdat je een opleiding hebt kan jij wel genuanceerd redeneren?
3 hoe van dale het begrip definieert maakt je niets uit, het gaat erom hoe jij het interpreteert volgens die redenering zou ik in deze reactie ook de stelling van pythagoras voor 100% afgebroken kunnen hebben maarja, jullie kunnen dat niet lezen want jullie interpreteren alle woorden die hier staan anders Ik wist het wel, ik ben een wiskundig genie! Bedankt dat je me er even op gewezen hebt.
pi_16228757
quote:
Man, jij zou het nooit zo goed hebben gehad als nu, als jouw ouders hier niet waren uitgenodigd. Een beetje dankbaarheid zou wel op zijn plaats zijn.
Haha, moet ik jou bedanken zeker? Oprotten met die onzin. Bedank mij maar om het feit dat ik de Nederlandse taal wou beheersen ofzo.. lol
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:53:56 #104
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_16228761
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:51 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik schoot in de lach toen ik dit las. Zonder grap! Wat voor speciale behandelingen heb jij uitgevoerd om hier te geboren te mogen worden?
[..]

Het is mijn plicht niet, ik ben niemand wat verschuldigd. Al waren jouw grootvaders hier eerder, ik ben ook eerder in Nederland gekomen dan veel Nederlanders die na mij zijn geboren!

Wij leven hier met zijn allen, om het er beste van te maken kunnen we beter aanpassen aan elkaar. Maar zoals ik al zei, dit komt van twee kanten. En anders gewoon niet, ik ben niemand wat verschuldigd.

Heb je verder gelezen dan de zinnetjes waar je wel iets over te zeiken hebt?
Ach...
Your uppance will come!
pi_16228763
quote:

[..]

Hou toch op met die onzin zeg. NERGENS ter wereld lukt het 2 verschillende culturen om met elkaar in vrede te leven. Waarom dan maar weer proberen of het hier wel kan? Het lijkt me inmiddels duidelijk dat dat niet mogelijk is.
Een oplossing is om een cultuur zich aan de andere aan te laten passen. Lijkt me duidelijk welke dat zou moeten zijn.

"Aan elkaar aanpassen" is een utopie. Is dat nou zo moeilijk te snappen?

dinsdag 13 januari 2004 @ 18:54:36 #106
3542 Gia
User under construction
pi_16228780
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:52 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Yep dat zou het beste zijn, maar er zitten iets te veel rotte appels tussen de huidige allochtonen die dat onmogelijk maken

Is eigenlijk heel makkelijk. De Nederlandse regering moet het gewoon onmogelijk maken/verbieden om twee nationaliteiten te hebben.
pi_16228785
quote:
Het is mijn plicht niet, ik ben niemand wat verschuldigd.
Dat ben je dus wel. In een samenleving heeft iedereen zich te houden aan bepaalde regels en wetten. En heeft iedereen, zoals je al zegt, evenveel rechten.

[Dit bericht is gewijzigd door nikk op 13-01-2004 18:55]

dinsdag 13 januari 2004 @ 18:55:12 #108
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16228797
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Je moet al zwaaiend met de driekleur en een homp kaas in je muil het Wilhelmus kunnen fluiten ?

pi_16228798
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:53 schreef ReSpawn het volgende:

[..]

Heb je verder gelezen dan de zinnetjes waar je wel iets over te zeiken hebt?

Ja en daar heb ik ook op gereageerd
pi_16228808
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:53 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Hou toch op met die onzin zeg. NERGENS ter wereld lukt het 2 verschillende culturen om met elkaar in vrede te leven. Waarom dan maar weer proberen of het hier wel kan? Het lijkt me inmiddels duidelijk dat dat niet mogelijk is.
Een oplossing is om een cultuur zich aan de andere aan te laten passen. Lijkt me duidelijk welke dat zou moeten zijn.

"Aan elkaar aanpassen" is een utopie. Is dat nou zo moeilijk te snappen?

Als mensen er dezelfde opvatting als jij op na houden, dan komt er inderdaad nooit een utopie.
pi_16228819
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat ben jij een simpel iemand zeg
pi_16228831
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:55 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Als mensen er dezelfde opvatting als jij op na houden, dan komt er inderdaad nooit een utopie.

Sorry hoor...
pi_16228833
Goed....schoolpoortjes......meer beveiliging........meer contact met de leerlingen.......zou het helpen?

Ik zeg: camera's, strikte regels, onafhankelijke beveliging en een gepaste (lees harde) aanpak van de dader.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_16228841
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:56 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wat ben jij een simpel iemand zeg

Wat maakt jou dan nederlander, behalve je paspoort. Mag ik mezelf wel nederlander noemen van jou ?
pi_16228843
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:54 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat ben je dus wel. In een samenleving heeft iedereen zich te houden aan bepaalde regels en wetten. En heeft iedereen, zoals je al zegt, evenveel rechten.

Ja begrijp ik. Ik heb ook nog nooit (de neiging gehad om) een leraar vermoord.

Maar waarom zou ik mij aanpassen aan mensen die zich niet aan mij willen passen? Waarom zou ik hen respecteren als ik dat niet terug krijg? Dat bedoelde ik met verschuldigd zijn.

dinsdag 13 januari 2004 @ 18:57:10 #116
3542 Gia
User under construction
pi_16228844
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:55 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Moet er een utopie komen, dan?
pi_16228862
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:56 schreef sizzler het volgende:
Goed....schoolpoortjes......meer beveiliging........meer contact met de leerlingen.......zou het helpen?

Ik zeg: camera's, strikte regels, onafhankelijke beveliging en een gepaste (lees harde) aanpak van de dader.

Ik begreep dat ie buiten was neergeschoten, dan hebben dergelijk maatregelen natuurlijk geen nut.
pi_16228863
quote:

[..]

Damn...
pi_16228869
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:56 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Sorry hoor...

, Utopie is latijn voor "perfecte samenleving". Dus wat schrijf ik fout?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:58:17 #120
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16228874
Wat me nog het meest zorgen baard is dat de dader over 9 maanden weer vrij is. Wellicht begaat hij nog een keer zo'n daad.
pi_16228876
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik begreep dat ie buiten was neergeschoten, dan hebben dergelijk maatregelen natuurlijk geen nut.

Nee hij is binnen neergeschoten.
pi_16228882
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:49 schreef onanymous het volgende:

[..]

Goed lezen of niets zeggen
hij pretendeert dat ie verstand van het onderwerp heeft omdat hij hoog opgeleid is zegt ie
Dan zeg ik: noem jezelf niet hoog opgeleid en pretendeer helemaal niet dat je daardoor verstand van zaken hebt want je opleiding heeft er niets mee te maken.

Grapjas...

"1 noem jezelf niet hoog opgeleid als je HBO informatica doet (wat helemaal niets met sociale interacties, cultuurverschillen etc. te maken heeft)"

Je hebt het over het "hoog opgeleid" zijn en de criteria die daarvoor gelden.. En dat staat helemaal los van het eigenlijke onderwerp namelijk de allochtoontjes..

Dus jij moet wat beter leren schrijven.

Je had er bv van kunnen maken:

"- Een INFORMATICA HBO-opleiding staat los van de skills om hier slimme of stomme dingen te zeggen."

Maar ik neem het je niet kwalijk hoor, het was namelijk toch een zinloze post van je.(zoals deze van mij ook is )

LEKKER ZEIKEN OVER NIKS.. HEERLIJK.

dinsdag 13 januari 2004 @ 18:58:43 #123
3542 Gia
User under construction
pi_16228883
quote:

[..]

Nee, in een bomvolle aula. Lijkt me binnen, dus.
pi_16228889
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:58 schreef sanniejj het volgende:
Wat me nog het meest zorgen baard is dat de dader over 9 maanden weer vrij is. Wellicht begaat hij nog een keer zo'n daad.
pi_16228893
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:57 schreef Meh7 het volgende:

Maar waarom zou ik mij aanpassen aan mensen die zich niet aan mij willen passen? Waarom zou ik hen respecteren als ik dat niet terug krijg? Dat bedoelde ik met verschuldigd zijn.

Inderdaad.
Waarom moeten allochtonen wel respect hebben voor Nederlanders als Nederlanders alle allochtonen over één kam scheren
pi_16228898
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:58 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Je bedoelt Utopia. Maar jouw zin met utopie klopte niet nee.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:59:54 #127
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_16228914
quote:

Niets zal helpen om de agressie terug te dringen denk ik. Wanneer ze niet binnen de school kunnen proberen hun problemen op te lossen met geweld, doen ze het wel buiten de school.

De enige oplossing die eventueel zou kunnen helpen is een politiestaat; Een militair op elke hoek en een avondklok. Maar zo ver mogen we het niet laten komen.

Ach...
Your uppance will come!
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:00:17 #128
572 Sniper
Gull Catcher
pi_16228924
Nouja, knappe jongen (meid) die de komende decennia de inmiddels onherstelbare schade aan het imago van "de Allochtoon" ongedaan weet te maken. Zal meer voor nodig zijn dan een "Marokkanen zijn Toffe Lui" poster actie. En ze blijven zichzelf maar in de voet schieten he, hoeft 'extreem-rechts' helemaal niks voor te doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Sniper op 13-01-2004 19:00]

pi_16228928
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Moet er een utopie komen, dan?

Wat valt er te lachen? Ja ik streef naar een perfecte samenleving waar bevolkingsgroepen elkaar niet uitschelden of wat dan ook uit angst voor elkaar.

Is dat lachwekkend?

dinsdag 13 januari 2004 @ 19:00:38 #130
3542 Gia
User under construction
pi_16228937
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:58 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Utopie is een onbereikbaar ideaal. Utopia is een perfecte samenleving.
pi_16228939
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:58 schreef raregek het volgende:

[..]

Nee hij is binnen neergeschoten.

Ok. Maar dan had hij de leraar net zo goed kunnen opwachten en neer kunnen schieten. Ik denk dat je dergelijke malloten toch niet tegen kunt houden.

Je kunt je zelfs afvragen of je allerhande beperkende maatregelen moet invoeren als het de veiligheid toch niet significant verhoogd. Het middel is dan erger dan de kwaal.

pi_16228956
quote:

[..]

Wat maakt jou dan nederlander, behalve je paspoort.

Een gevoel dat zegt dat je Nederlander bent. Je kan duizend keer zeggen dat je Nederlander bent, maar als je jezelf van binnen nog steeds Turk voelt moet je natuurlijk niet gaan klagen dat anderen je ook zo gaan zien.

En derde generatie allochtonen die zichzelf ook echt als Nederlander zien zijn volgens mij redelijk schaars.

dinsdag 13 januari 2004 @ 19:01:33 #133
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16228959
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:58 schreef onanymous het volgende:

[..]

Inderdaad.
Waarom moeten allochtonen wel respect hebben voor Nederlanders als Nederlanders alle allochtonen over één kam scheren

Natuurlijk, het is gewoon een negatieve spiraal. Gewoon lekker doorgaan met dat hokjesdenken dan kun je eindelijk je zwartgemaakte buitenlanders er uit flikkeren.
pi_16228961
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:58 schreef Gieter het volgende:
"- Een INFORMATICA HBO-opleiding staat los van de skills om hier slimme of stomme dingen te zeggen."
Inderdaad zo had ik het moeten formuleren maarja het is zo enorm snel posten in dit topic dat de nauwkeurigheid af en toe te wensen over laat
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:02:14 #135
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16228972
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:58 schreef gelly het volgende:

[..]

wat?
pi_16228978
Kan iemand mij uitleggen wat het doen/volgen/genieten/afronden/etc. van een universitaire opleiding heeft te maken met deze discussie?

En waar komt eigenlijk iedereen vandaan? Want mensen die niet eens veel in aanraking komen met allochtonen hebben de grootste bek. Mensen die slechte verhalen hebben over allochtonen moeten eens de realiteit inzien. Ik loop wel eens over de haagse markt, ik loop wel eens bij de megastores in Den Haag. Daar komen doorgaands heel veel allochtonen, maar ik heb nog nooit ergens last van gehad.

I've got a 'F', a 'C' and i got a 'K'. All i miss now is ...
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:02:32 #137
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_16228983
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:59 schreef ReSpawn het volgende:

[..]

Niets zal helpen om de agressie terug te dringen denk ik. Wanneer ze niet binnen de school kunnen proberen hun problemen op te lossen met geweld, doen ze het wel buiten de school.

De enige oplossing die eventueel zou kunnen helpen is een politiestaat; Een militair op elke hoek en een avondklok. Maar zo ver mogen we het niet laten komen.

Een andere oplossing is het weer invoeren van lijfstraffen en publieke vernederingen. Maar dat mag vast niet van Amnesty.

Hebben ze de dader eigenlijk al? Er zijn vast wel ergens vriendjes, vriendinnetjes en/of familieleden die onder "gepaste druk" wel wat informatie kunnen geven.

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_16228986
foto :

dinsdag 13 januari 2004 @ 19:02:52 #139
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16228994
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:59 schreef ReSpawn het volgende:

Of gewoon normaal met elkaar omgaan. Leraren die ook echt kunnen communiceren met hun leerlingen en hun belevingswereld aanvoelen in plaats van een ver van m'n bed show.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:03:10 #140
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_16229002
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:58 schreef onanymous het volgende:

[..]

Inderdaad.

Dat is een onoplosbaar probleem. De Nederlanders hebben geen respect voor allochtonen, omdat die geen respect hebben voor Nederlanders aangezien die geen respect hebben voor hun...
Ach...
Your uppance will come!
pi_16229012
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:57 schreef Meh7 het volgende:

Het heeft niet zo zeer met andere mensen te maken. Je hebt je aan te passen aan de maatschappij/samenleving. De maatschappij/samenleving zelf aanpassen aan verschillende culturen (voor zover de culturen botsen) is maar zeer beperkt mogelijk.
pi_16229015
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:02 schreef ThaVipe het volgende:
foto :

[afbeelding]

voor de duidelijkheid: van de rector. De jongens die er naast staan hebben er niets mee te maken
pi_16229025
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:01 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Een gevoel dat zegt dat je Nederlander bent. Je kan duizend keer zeggen dat je Nederlander bent, maar als je jezelf van binnen nog steeds Turk voelt moet je natuurlijk niet gaan klagen dat anderen je ook zo gaan zien.

En iemand mag zich wel Brabander, Amsterdammer of Fries voelen, en ook Nederlander ? Dat is zeker weer wat anders...

Het zal mij worst zijn wat iemand zich voelt, zolang ie zich maar gedraagt en met de maatschappij meedraait.

pi_16229046
de "e" moest een "a" zijn. En we kunnen weer verder...
pi_16229055
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:03 schreef ReSpawn het volgende:
Dat is een onoplosbaar probleem. De Nederlanders hebben geen respect voor allochtonen, omdat die geen respect hebben voor Nederlanders aangezien die geen respect hebben voor hun...
Simpele oplossing: als Nederlanders nu eens fijn begonnen met hun respect te tonen ipv te discrimineren, dan zou de spiraal meteen doorbroken zijn.
pi_16229070
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:04 schreef MarkzMan_X het volgende:
de "e" moest een "a" zijn. En we kunnen weer verder...
Ja, ga nou niet beweren dat het een tikfout was.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:06:00 #147
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_16229075
Vinden jullie het ook zo erg voor die famillie?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_16229079
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:03 schreef gelly het volgende:
Het zal mij worst zijn wat iemand zich voelt, zolang ie zich maar gedraagt en met de maatschappij meedraait.
Dat is nu net het grote probleem...
pi_16229082
Volgens mij is het probleem zelfs in dit topic terug te vinden. Als mensen nou eens wat respect zouden hebben voor elkaars mening. Maar nee, meeste mensen denken dat zij alles weten, maar dat is niet zo. Respecteer toch eens de mening en ga niet meteen naar niet geldige argumenten grijpen.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:07:16 #150
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_16229109
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:05 schreef onanymous het volgende:

[..]

Simpele oplossing: als Nederlanders nu eens fijn begonnen met hun respect te tonen ipv te discrimineren, dan zou de spiraal meteen doorbroken zijn.

Waarom moeten de Nederlanders beginnen?

Heel simpel, maar dat is waar het om gaat. Iemand moet beginnen, maar niemand wil dat doen.

Ach...
Your uppance will come!
pi_16229145
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:06 schreef robh het volgende:
Dat is vanzelfsprekend dat iedereen dat vind, moet daar over gediscussieerd worden dan?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:08:42 #152
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_16229157
quote:
Ja best wel... In principe is het ook gewoon een geval van zinloos geweld (als er zoiets bestaat)..
Zeer triest voor de familie en voor die gozer zelf. (is hij dood, of nog steeds kritiek, want dan is er nog hoop)
Ach...
Your uppance will come!
pi_16229166
quote:
Is er al nieuws uit het ziekenhuis? Zijn toestand was toch nog kritiek?
pi_16229175
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:03 schreef gelly het volgende:

[..]

En iemand mag zich wel Brabander, Amsterdammer of Fries voelen, en ook Nederlander ? Dat is zeker weer wat anders...

Nee slachtoffer. Iedereen mag voelen wat hij zelf wil. Ook Turk of Marokkaan. Maar verwacht niet dat iemand die zichzelf ziet als Turk of Marokkaan door iedereen in zijn of haar omgeving als Nederlander gezien zal worden.

En voor jouw voorbeeldjes geldt hetzelfde. Iemand die zich overtuigd Fries voelt zal door anderen ook niet plotseling ervaren worden als Brabander. Laat staan hij hij plotseling van zijn omgeving kan eisen dat iedereen hem ziet als brabander.

dinsdag 13 januari 2004 @ 19:09:35 #155
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16229191
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is nu net het grote probleem...

En als iedereen zich trotse Nederlander voelt is dat er niet meer zeker, doe me een lol zeg.
pi_16229198
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:07 schreef ReSpawn het volgende:

[..]

Waarom moeten de Nederlanders beginnen?

Heel simpel, maar dat is waar het om gaat. Iemand moet beginnen, maar niemand wil dat doen.

Gastvrijheid, ooit zijn er gastarbeiders naar Nederland gekomen die door Nederland zijn "gelokt". Een bijkomend voordeel was natuurlijk dat het goedkope arbeid was. Maar Nederland is nooit de partij geweest die gastvrij is geweest. Dus ik vind dat je als Nederlander (allochtoon of autochtoon) moet beginnen met respect te tonen.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:09:55 #157
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_16229201
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:08 schreef raregek het volgende:

Dat is vanzelfsprekend dat iedereen dat vind, moet daar over gediscussieerd worden dan?

Vind je het ook erg voor de familie van de dader? Het zal je zoon maar zijn namelijk
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:10:54 #158
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_16229238
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 04:22:08 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_16229247
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:08 schreef sizzler het volgende:

[..]

Is er al nieuws uit het ziekenhuis? Zijn toestand was toch nog kritiek?

Ohhh hijs niet dood??

Dan is het niet erg nee..

[Dit bericht is gewijzigd door Gieter op 13-01-2004 19:12]

pi_16229270
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:05 schreef onanymous het volgende:

[..]

Dus die kerel heeft die man doodgeschoten omdat hij gediscrimineerd werd? Natuurlijk is zijn Nederlandse omgeving de schuldige. Die arme allochtoon
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:12:15 #161
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16229278
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:09 schreef Tikorev het volgende:

En voor jouw voorbeeldjes geldt hetzelfde. Iemand die zich overtuigd Fries voelt zal door anderen ook niet plotseling ervaren worden als Brabander. Laat staan hij hij plotseling van zijn omgeving kan eisen dat iedereen hem ziet als brabander.

Maar dat is toch ook niet nodig. Het lijkt me niet dat je als Fries zonodig als Brabander aangemerkt wil worden.

(Tenzij je daarmee niet meer direct als crimineel bestempeld wordt )

dinsdag 13 januari 2004 @ 19:12:22 #162
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_16229281
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 04:22:08 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_16229286
quote:

[..]

jaja en dan zegt iemand zonder en dan zeg jij: wie moet dan al het vuile werk opknappen...?

heb jij het niet altijd over nuanceren?

Een land met fatsoenlijk geïntegreerde Marokkanen met enige kennis van normbesef zou een begin zijn.

pi_16229322
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:12 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook niet nodig. Het lijkt me niet dat je als Fries zonodig als Brabander aangemerkt wil worden.

Dat lijkt mij ook heel sterk
pi_16229330
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:09 schreef robh het volgende:

[..]

Vind je het ook erg voor de familie van de dader? Het zal je zoon maar zijn namelijk

Tja, de opvoeding van die jongen zal niet al te best geweest zijn.
pi_16229332
Ik hoor net van iemand dat murat ook een hindoestaanse naam is
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:14:21 #167
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_16229338
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:09 schreef Plaapje het volgende:

[..]

Gastvrijheid, ooit zijn er gastarbeiders naar Nederland gekomen die door Nederland zijn "gelokt". Een bijkomend voordeel was natuurlijk dat het goedkope arbeid was. Maar Nederland is nooit de partij geweest die gastvrij is geweest. Dus ik vind dat je als Nederlander (allochtoon of autochtoon) moet beginnen met respect te tonen.

Je kunt allerlei argumenten aanvoeren die er niets mee te maken hebben, maar daar gaat het probleem niet mee weg.

Toen de gastarbeiders 'losgelaten' werden zijn ze niet teruggegaan. Dat zou ook een optie kunnen zijn natuurlijk...

Ach...
Your uppance will come!
pi_16229347
quote:

Nee hoor. Als een gek met een vuurwapen van plan is om een leraar neer te schieten. Laat hij zich dan stoppen door zo'n poortje? Of gaat de beveilingsbeamte met minimumloon hem met zijn blote vuisten tegenhouden?
Hier is niet tegen te beginnen ben ik bang..
pi_16229358
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:09 schreef Plaapje het volgende:

[..]

Dus door respect te tonen was dit niet gebeurd? Die jongen is niet zomaar geschorst, die zal vast wel iets gedaan hebben wat niet door de beugel kon, had die conrector dan respect moeten tonen door te zeggen: Jongen, niet meer doen he! ?

[Dit bericht is gewijzigd door Mr_Knoxville op 13-01-2004 19:15]

pi_16229384
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:12 schreef Mr_Knoxville het volgende:

[..]

Een land met fatsoenlijk geïntegreerde Marokkanen met enige kennis van normbesef zou een begin zijn.

Het probleem is een beetje dat het beeld rondom allochtonen enorm vertekend is. Men denkt dat 10% deugt, terwijl het juist andersom is : 90% (of meer) deugt.

Door constant op die 10% te hameren is het beeld vandaagdedag nogal onjuist omtrent allochtonen. Dat is niet goed voor de integratie, het zorgt alleen voor 2-deling. Kijk maar op dit forum.

Een probleem bespreekbaar maken is 1 ding, de feiten juist weergeven een 2e en een oplossing zoeken een 3e.

Jammer dat veel toch bij het eerste blijven hangen. Maar ja, kankeren is natuurlijk ook makkelijker dan nadenken en meedenken.

pi_16229410
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Het probleem is een beetje dat het beeld rondom allochtonen enorm vertekend is. Men denkt dat 10% deugt, terwijl het juist andersom is : 90% (of meer) deugt.

Door constant op die 10% te hameren is het beeld vandaagdedag nogal onjuist omtrent allochtonen. Dat is niet goed voor de integratie, het zorgt alleen voor 2-deling. Kijk maar op dit forum.

Een probleem bespreekbaar maken is 1 ding, de feiten juist weergeven een 2e en een oplossing zoeken een 3e.

Jammer dat veel toch bij het eerste blijven hangen. Maar ja, kankeren is natuurlijk ook makkelijker dan nadenken en meedenken.

wie zegt dat 90% deugd? waar heb je dat cijfer vandaan?

[Dit bericht is gewijzigd door Mr_Knoxville op 13-01-2004 19:17]

pi_16229418
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:14 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Nee hoor. Als een gek met een vuurwapen van plan is om een leraar neer te schieten. Laat hij zich dan stoppen door zo'n poortje? Of gaat de beveilingsbeamte met minimumloon hem met zijn blote vuisten tegenhouden?

Het helpt wel. Misschien niet tegen deze gek, maar het voorkomt wel dat er onnodige slachtoffers vallen bij ruzies op school. Immers, des te minder wapens je hebt en hoe meer toezicht er is, hoe kleiner de kans.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:18:36 #173
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_16229437
quote:

[..]

Ook jij weet niet welk percentage van de allochtonen deugt (als al duidelijk is wat dat betekent), dus moet je dat ook niet zeggen, maar je hebt wel gelijk dat de deugdzame allochtonen ook aandacht verdienen.
Ach...
Your uppance will come!
pi_16229440
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:17 schreef Mr_Knoxville het volgende:

[..]

wij zegt dat 90% deugd? waar heb je dat cijfer vandaan?

Je kunt zelf wel op de CBS site kijken hoeveel % van de allochtone bevolking veroordeeld is hoor

Het was iets van 3% geloof ik.

pi_16229446
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:17 schreef nikk het volgende:

[..]

Het helpt wel. Misschien niet tegen deze gek, maar het voorkomt wel dat er onnodige slachtoffers vallen bij ruzies op school. Immers, des te minder wapens je hebt en hoe meer toezicht er is, hoe kleiner de kans.

hij had hem ook na school op kunnen wachten (met een stoere groep vrienden natuurlijk)
pi_16229449
quote:
Helemaal mee eens
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:19:22 #177
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_16229465
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Wbt dit topic oke.

Maar een onderbuik is niet eng.
Niet iedereen denkt alleen na, sommigen hebben nog ook gevoelens hoe eng dit nu misschien voor jou mag overkomen....

Alles is één
pi_16229501
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:18 schreef ReSpawn het volgende:

[..]

Ook jij weet niet welk percentage van de allochtonen deugt (als al duidelijk is wat dat betekent)

Ik kan wel aangeven hoeveel % van de allochtone bevolking veroordeeld is. 'Deugen' is natuurlijk een subjectief begrip, maar ik denk dat je wel een redelijke schatting kunt maken door de criminaliteit onder de loep te nemen.

Wel grappig dat nu juist om cijfers gevraagd wordt, terwijl men wel constant roept dat "een kleine groep wel deugt". Waar haal je dat dan vandaan ?

pi_16229525
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:14 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Bij 2vandaag hadden ze het over 180 wapens in de schoolbanken per dag. Daar kan je we mee beginnen. En camera's kunnen preventief werken.
pi_16229543
Er is amper nieuws over hetgeen gebeurd is vandaag en de discussie over 'allochtonen' is al weer gelaaid. En hoewel de discussie (was daar dan sprake van?) al min of meer is geëindigd in een heleboel gescheld en nu er twee kampen zijn ontstaan, heb ik toch enkele kanttekeningen die ik graag zou willen plaatsen.

Ten eerste vraag ik mij ten zeerste af in hoeverre de afkomst van de -mogelijke- dader van belang is bij het oordelen over wat die persoon heeft gedaan. Het trekken van een geweer bij het minste of geringste door iemand, is niet toe te schrijven aan diens afkomst en diens afkomst is wat dat betreft dan ook geheel irrelevant. Interessanter wordt het als we zouden weten hoe zo iemand is opgegroeid, of de ouders al dan wel niet gescheiden zijn, of diegene niet een verstoord beeld van de wereld heeft, oftewel: of hij gewoon niet geesteziek is. niet Mijn punt is: Laten we mensen oordelen op wat zij doen en niet op wat ze zijn.

Ten tweede werd er geroepen dat de integratie is mislukt en dat het dé oorzaak is van hetgeen vandaag is gebeurd. De allochtonen zouden zich niet inpassen in de Nederlandse cultuur. De allochtonen zouden de in Nederland geldende waarden en normen niet uitdragen, niet respecteren of zelfs verfoeilijken. Daarom is hetgeen vandaag gebeurd ook gebeurd. Ikzelf denk dat degenen die dat zeggen er naast zitten.
Op het moment dat er gemeenschappen in Nederland zullen zijn die, met brandende fakkels en wapens ter hand, mensen afslachten, dan kunnen we stellen dat er iets mis is met de waarden die deze gemeenschappen nastreven, en al helemaal met de normen die zij hanteren.
Echter meen ik dat dit geval een geval apart is. Gelukkig komt het niet zo vaak voor dat er iemand wordt neergeschoten, laat staan een conrector door ee 17-jarige. Het is nogal kortzichtig om meteen een hele bevolkingsgroep aan te halen bij het veroordelen. Het feit dat die persoon meteen een wapen ter hand neemt om een probleem op te lossen duidt eerder op een verstoord wereldbeeld, iemand die het niet helemaal heeft begrepen. Dat kan zijn doordat diegene teveel naar de televisie heeft gekeken of teveel aan geweldadige computerspelletjes heeft gespeeld, hoewel het verband nog niet is aangetoond. In ieder geval, als ik als voorbeeld mag aanhalen: De moordenaar van Pim Fortuyn heeft het begrip democratie niet helemaal begrepen en omdat hij het niet eens was met Pim Fortuyn, ondernam hij een daad die heel de wereld heeft geschokt.

Laten we nou hier geen woorden meer over vuil maken, maar eerder praten over andere mogelijke oorzaken van het probleem en hoe we dit in het vervolg zouden kunnen voorkomen, niet alleen op scholen, maar vooral in de hele samenleving.

Elexa!

-Sokrates

Nb: Overigens is het mij zeer opgevallen dat 95% van de mensen spreekt over 'normen-en-waarden' (het is net een hendiadys!) maar slechts 5% eigenlijk weet wat daarmee bedoelt wordt, zowel theoretisch als inhoudelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Sokrates op 13-01-2004 19:25]

Als ik Xanthippe onder de duim heb, dan heb ik geen moeite in de omgang met andere mensen
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:23:57 #181
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_16229585
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik kan wel aangeven hoeveel % van de allochtone bevolking veroordeeld is. 'Deugen' is natuurlijk een subjectief begrip, maar ik denk dat je wel een redelijke schatting kunt maken door de criminaliteit onder de loep te nemen.

Wel grappig dat nu juist om cijfers gevraagd wordt, terwijl men wel constant roept dat "een kleine groep wel deugt". Waar haal je dat dan vandaan ?

Met cijfers gooien is altijd riskant natuurlijk, omdat het vrijwel nooit klopt.
Je kunt uiteraard wel zeggen wat je zelf ziet en wat je eigen ervaringen zijn... Maar je mag dit natuurlijk nooit uiten als waren het feiten.
Ach...
Your uppance will come!
pi_16229651
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:15 schreef Mr_Knoxville het volgende:

[..]

Dus door respect te tonen was dit niet gebeurd? Die jongen is niet zomaar geschorst, die zal vast wel iets gedaan hebben wat niet door de beugel kon, had die conrector dan respect moeten tonen door te zeggen: Jongen, niet meer doen he! ?

Als je mijn quote leest dan begrijp je dat ik op een ander punt in ga. Maar om weer on-topic te komen, dat deze gozer fout is geweest, daar hoeft niemand over te twijfelen toch? Maar dat deze gast allochtoon is doet er toch verder niet aan toe? Na deze gebeurtenis is er meteen weer die aloude discussie opgelaaid over allochtonen. Volgens mij was er laatst een bericht over een (autochtone) gozer die met een stoeptegel een conductrice had neergeslagen. Het vreemde is dat je dan geen discussie krijgt over dat autochtonen maar moeten oprotten. Dat heeft volgens mij te maken met het feit dat de groep allochtonen in de minderheid is en een goede zondebok voor al onze (autochtonen én allochtonen) problemen.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:28:06 #183
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_16229724
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:25 schreef Plaapje het volgende:

[..]
. Volgens mij was er laatst een bericht over een (autochtone) gozer die met een stoeptegel een conductrice had neergeslagen. Het vreemde is dat je dan geen discussie krijgt over dat autochtonen maar moeten oprotten. Dat heeft volgens mij te maken met het feit dat de groep allochtonen in de minderheid is en een goede zondebok voor al onze (autochtonen én allochtonen) problemen.

De criminele autochtoon moet 'oprotten' evenals de criminele allochtoon. Een discussie over het op laten rotten van autochtonen zou achterlijk zijn, omdat er dan geen Nederlandse Staat meer overblijft.
Ach...
Your uppance will come!
pi_16229728
Zometeen op Ned.3 in B&W een discussie over de vraag of leraren nog wel veilig zijn...

[Dit bericht is gewijzigd door ilona-scuderia op 13-01-2004 19:31]

pi_16229737
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:23 schreef ReSpawn het volgende:
Met cijfers gooien is altijd riskant natuurlijk, omdat het vrijwel nooit klopt.
Je kunt uiteraard wel zeggen wat je zelf ziet en wat je eigen ervaringen zijn... Maar je mag dit natuurlijk nooit uiten als waren het feiten.
Het geeft wel een betere indicatie van de werkelijkheid dan iets beweren zonder cijfers te noemen. 'Een kleine groep deugt' slaat namelijk nergens op. Globaal kunnen we stellen dat 90% van de allochtonen wel deugt en op het rechte pad is. Of dat nu 80% of 100% is, we kunnen met zekerheid zeggen dat een ruime meerderheid wél deugt. Een kleine groep allochtonen deugt dus niet en daar moet de rest voor boeten.
pi_16229792
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:25 schreef Plaapje het volgende:

[..]

Als je mijn quote leest dan begrijp je dat ik op een ander punt in ga. Maar om weer on-topic te komen, dat deze gozer fout is geweest, daar hoeft niemand over te twijfelen toch? Maar dat deze gast allochtoon is doet er toch verder niet aan toe? Na deze gebeurtenis is er meteen weer die aloude discussie opgelaaid over allochtonen. Volgens mij was er laatst een bericht over een (autochtone) gozer die met een stoeptegel een conductrice had neergeslagen. Het vreemde is dat je dan geen discussie krijgt over dat autochtonen maar moeten oprotten. Dat heeft volgens mij te maken met het feit dat de groep allochtonen in de minderheid is en een goede zondebok voor al onze (autochtonen én allochtonen) problemen.

Mee eens. Je gaat alleen voorbij aan het punt dat op de scholen hier in Den Haag de Marokkanen en ook Turken (of liever gezegd Koerden) absurd veel overlast veroorzaken. Je kan beweren dat er geen verband is, maar dan raad ik je aan zelf een kijkje te nemen op die scholen.
pi_16229797
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:28 schreef ReSpawn het volgende:

[..]

De criminele autochtoon moet 'oprotten' evenals de criminele allochtoon. Een discussie over het op laten rotten van autochtonen zou achterlijk zijn, omdat er dan geen Nederlandse Staat meer overblijft.

Een discussie over het op laten rotten van allochtonen zou niet achterlijk zijn?

Ik ga een (enigszins wat kromme) vergelijking maken:

Stel: Je broer vermoord iemand, dan zou je het toch ook niet leuk vinden als het hele (fictieve) dorp tegen jou zou lopen roepen dat je moet oprotten omdat je familie niet deugd? Je broer deugt misschien niet, maar dat zegt toch heel weinig over jou?

dinsdag 13 januari 2004 @ 19:31:45 #188
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_16229822
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:28 schreef onanymous het volgende:

[..]

Het geeft wel een betere indicatie van de werkelijkheid dan iets beweren zonder cijfers te noemen. 'Een kleine groep deugt' slaat namelijk nergens op. Globaal kunnen we stellen dat 90% van de allochtonen wel deugt en op het rechte pad is. Of dat nu 80% of 100% is, we kunnen met zekerheid zeggen dat een ruime meerderheid wél deugt. Een kleine groep allochtonen deugt dus niet en daar moet de rest voor boeten.

Cijfers onderbouwen een mening, of een feit inderdaad, maar dan moeten ze wel kloppen. Om te zeggen dat 90% van de allochtonen deugt is je reinste onzin, omdat je juist daarover niets kunt zeggen. Je kunt hoogstens zeggen dat meer allochtonen deugen dan niet deugen, maar dit kun je niet staven met cijfers of schattingen.
Nou is dat ook het geval bij de autochtone bevolking, dus het is een heel gewoon probleem...
Ach...
Your uppance will come!
pi_16229832
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:28 schreef ilona-scuderia het volgende:
Zometeen op Ned.3 in B&W een discussie over de vraag of leraren nog wel veilig zijn...
Nu dus...
pi_16229835
quote uit rapport CBS:
quote:
Het overgrote deel van de heugdige bevolking van allochtone herkomst, dus inclusief de twee de derde generatie is in Nederland geboren en heeft dus dikwijls de Nederlandse nationaliteit. Deze groep allochtonen kan dus niet worden getraceerd. Het HKS kan dus in principe alleen gegevens leveren over de allochtone verdachten van de eerste generatie
Nou de eerst generatie is inmiddels zo oud dat deze niet meer in staat zijn dit soort delicten te plegen.

Vind je het gek dat allochtonen in deze kromme cijfers (vaak gebruikt door linkse politici en figuren zoals jij) niet uitdrukkelijk naar voren komen!

pi_16229847
Ik krijg er kippevel van
Het is een buitenlandse jongen, hoor ik.
Opstandig type.
Is de leraar inmiddels overleden?
pi_16229864
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Je kunt zelf wel op de CBS site kijken hoeveel % van de allochtone bevolking veroordeeld is hoor

Het was iets van 3% geloof ik.

Neem hier eens een kijkje gelly, dan zie je dat het verschil tussen allochtone en autochtone jongeren schrikbarend is.
pi_16229866
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:30 schreef nikk het volgende:

[..]

Mee eens. Je gaat alleen voorbij aan het punt dat op de scholen hier in Den Haag de Marokkanen en ook Turken (of liever gezegd Koerden) absurd veel overlast veroorzaken. Je kan beweren dat er geen verband is, maar dan raad ik je aan zelf een kijkje te nemen op die scholen.

Daar ben ik niet van op de hoogte, maar dan nog betekent het niet dat alle allochtonen niet integreren. Daar gaat de discussie blijkbaar om. Een allochtoon schiet iemand neer, dus allochtonen integreren niet goed. Dat slaat nergens op.
pi_16229868
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:29 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

Nee, maar iedereen heeft het hier al over Marokkanen terwijl het net zo goed een Turk kan zijn, of een allochtoon van de 2e generatie of een nederlander die toevallig Murat heet.....

Net als bij NAG, iedereen meteen marokkanen roepen. Waren het gewoon Turken
Allah Al Watan Al Malik
pi_16229889
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:32 schreef miendobbelsteen het volgende:
Ik krijg er kippevel van
Het is een buitenlandse jongen, hoor ik.
Opstandig type.
Is de leraar inmiddels overleden?
Nog niet..
sig verwijderd door FA
pi_16229918
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:30 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik denk wel dat er een causuaal verband bestaat tussen achterbuurten, de scholen daarin en het gedrag op die scholen ja. Dat was voor dat er turken/marokkanen waren al zo, dus waarom zou dat veranderd zijn ?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:35:27 #197
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_16229925
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:30 schreef Plaapje het volgende:

[..]

Een discussie over het op laten rotten van allochtonen zou niet achterlijk zijn?

Ik zeg ook niet dat een discussie over het al dan niet laten 'oprotten' van allochtonen niet achterlijk is, maar het is in die mate logischer dan een discussie over het laten 'oprotten' van autochtonen, daar de allochtonen later in dit land zijn gekomen.

Nogmaals: beide discussies zijn nutteloos en zouden niet gevoerd moeten worden. Beter zou zijn een oplossing te vinden, maar die is ver te zoeken...

quote:
Ik ga een (enigszins wat kromme) vergelijking maken:

Stel: Je broer vermoord iemand, dan zou je het toch ook niet leuk vinden als het hele (fictieve) dorp tegen jou zou lopen roepen dat je moet oprotten omdat je familie niet deugd? Je broer deugt misschien niet, maar dat zegt toch heel weinig over jou?

Daar heb je helemaal gelijk in...
Ach...
Your uppance will come!
pi_16229961
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:32 schreef Mr_Knoxville het volgende:
quote uit rapport CBS:
[..]

Nou de eerst generatie is inmiddels zo oud dat deze niet meer in staat zijn dit soort delicten te plegen.

Vind je het gek dat allochtonen in deze kromme cijfers (vaak gebruikt door linkse politici en figuren zoals jij) niet uitdrukkelijk naar voren komen!

Ik zou het op prijs stellen als je gewoon kon discussieren en geen persoonlijke argumenten erbij hoefde te halen.
pi_16230032
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:33 schreef Plaapje het volgende:

[..]

Daar ben ik niet van op de hoogte, maar dan nog betekent het niet dat alle allochtonen niet integreren. Daar gaat de discussie blijkbaar om. Een allochtoon schiet iemand neer, dus allochtonen integreren niet goed. Dat slaat nergens op.

Dat slaat inderdaad nergens op. Maar dat de discussie daar nu om gaat betekent toch niet dat dat verband getrokken is?
pi_16230034
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:36 schreef Plaapje het volgende:

[..]

Ik zou het op prijs stellen als je gewoon kon discussieren en geen persoonlijke argumenten erbij hoefde te halen.

heb jij pech
pi_16230082
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:40 schreef Mr_Knoxville het volgende:

[..]

heb jij pech

Dan ga ik jou niet meer serieus nemen.
pi_16230093
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik denk wel dat er een causuaal verband bestaat tussen achterbuurten, de scholen daarin en het gedrag op die scholen ja. Dat was voor dat er turken/marokkanen waren al zo, dus waarom zou dat veranderd zijn ?

Misschien een schok, maar Stevin en Thomas More (2 kutscholen waar ik het eerder in dit of vorig topic over had) staan niet in achterstandsbuurten. Het frappante is dat vrijwel naast de Thomas More een vakschool stond waar er nauwelijk Turken enóf Marokkanen op school zaten en dat daar niet tot nauwelijks problemen waren. Nou ja, alleen problemen met 'bepaalde' scholieren van Thomas More dan.

[Dit bericht is gewijzigd door nikk op 13-01-2004 19:43]

pi_16230137
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat slaat inderdaad nergens op. Maar dat de discussie daar nu om gaat betekent toch niet dat dat verband getrokken is?

Dat ben ik niet met je eens, de titel van dit topic is "conrector haagse vmbo neergeschoten". Toch is hier een discussie gaande over dat allochtonen moeten integreren etc. Dan moet er toch iemand een verband leggen.
(Ik zie hem ook niet hoor. Maar hij is er wel.... blijkbaar)

[Dit bericht is gewijzigd door Plaapje op 13-01-2004 19:43]

pi_16230143
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:33 schreef Qi het volgende:

[..]

Neem hier eens een kijkje gelly, dan zie je dat het verschil tussen allochtone en autochtone jongeren schrikbarend is.

Ik had het niet over het verschil tussen autochtonen en allochtonen, maar over het percentage van de allochtone bevolking dat niet zou deugen. Beter lezen hoor, ik ontken nergens dat allochtonen relatief meer in de misdaad zitten.

De fout die veel mensen maken is dat ze denken "6 op de 10 criminelen in de bak zijn allochtoon. 6 Op de 10 allochtonen zijn dus crimineel". Terwijl het aantal allochtonen in de bak maar (geloof ik) 4% is.

pi_16230179
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:42 schreef Plaapje het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens, de titel van dit topic is "conrector haagse vmbo neergeschoten". Toch is hier een discussie gaande over dat allochtonen moeten integreren etc. Dan moet er toch iemand een verband leggen.
(Ik zie hem ook niet hoor. Maar hij is er wel.... blijkbaar)

De discussie loopt ook al een tijdje...
pi_16230180
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Misschien een schok, maar Stevin en Thomas More (2 kutscholen waar ik het eerder in dit of vorig topic over had) staan niet in achterstandsbuurten.

Maar er zitten wel veel leerlingen op die school die wel uit een achterbuurt komen toch ?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:46:41 #207
74441 -Promo-
Battle to the Bone
pi_16230256
Is ie nou dood of niet?
pi_16230260
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik had het niet over het verschil tussen autochtonen en allochtonen, maar over het percentage van de allochtone bevolking dat niet zou deugen. Beter lezen hoor, ik ontken nergens dat allochtonen relatief meer in de misdaad zitten.

Weet ik, ik denk, ik geef het even aan. Het leek er sterk op dat je het probleem bagatelliseerde.
quote:
De fout die veel mensen maken is dat ze denken "6 op de 10 criminelen in de bak zijn allochtoon. 6 Op de 10 allochtonen zijn dus crimineel". Terwijl het aantal allochtonen in de bak maar (geloof ik) 4% is.
Bron?
pi_16230267
voor alle mensen die nog durven te beweren dat het allemaal wel meevalt met de allochtonen:

een interessante passage uit een interessant artikel wat hier te vinden is: http://www.heemland.nl/hl21-Criminaliteit_onder_allochtonen.htm

quote:
Laten we eens kijken naar de cijfers:
In Nederland werden vorig jaar 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon. Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken 8.052, Antillianen 7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339. Volgens deze cijfers zou ruim 31% van de veroordeelden een allochtone achtergrond hebben. En dat komt overeen met een rapport van het ministerie van Binnenlandse Zaken uit 1998. Men was toentertijd huiverig dit rapport te publiceren omdat men de percentages wel erg hoog vond. Gaat men deze cijfers doorrekenen naar de groepsgrootte dan blijkt dat Marokkanen 4,9, turken 2,7, Antillianen 9,4, Surinamers 5,6 en de overige allochtonen 1.9 maal zo vaak veroordeeld worden als autochtone Nederlanders.

Maar deze cijfers zijn een absolute ondergrens. Uit dit rapport blijkt namelijk dat een groot percentage van de daders ten onrechte als autochtoon wordt beschouwd. Het politieherkenningssysteem registreert slechts het geboorteland en de nationaliteit van de verdachte. Dus een genaturaliseerde allochtoon van de tweede generatie geldt als autochtoon!! Hier is dus een enorme vertekening, die per groep sterk zal verschillen (Surinamers en Antillianen hebben bijvoorbeeld vrijwel allemaal de Nederlandse nationaliteit, daar zal de vertekening het grootst zijn), maar over alle groepen heen laat zich een vertekening van gemiddeld 40% zien. Slechts 60% van de allochtone daders wordt als zodanig, als allochtoon, geregistreerd.
Als we de cijfers voor deze omissie overigens naar etnische groep niet verder gedifferentieerd, dus veralgemeend corrigeren, krijgen we het volgende beeld:
Van de veroordeelden worden dan Marokkanen 20.405 maal veroordeeld, Turken 13.420, Antillianen 13.152, Surinamers 24.707 en de overige allochtonen 32.232 keer. Autochtonen plegen dan in totaal 96.580 misdrijven en alle allochtonen 103.915. Dus de allochtonen plegen, afgaande op de veroordelingen, in absolute zin meer delicten dan de autochtonen, hoewel ze maar 12% van de bevolking uitmaken! Opzich al een behoorlijk onthutsend cijfer, wat aansluit op een bericht in de Elsevier dat allochtonen in de gevangenissen al een meerderheid vormen.
Als we deze cijfers weer relateren aan de bevolkingsaantallen van de verschillende etnische groepen krijgen we de volgende cijfers:

Marokkanen worden dan (veralgemeend) 11,6, Turken 6,5, Antillianen 22,3, Surinamers 13,4 en de overige allochtonen 4,4 maal zo vaak veroordeeld als autochtone Nederlanders

pi_16230301
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar er zitten wel veel leerlingen op die school die wel uit een achterbuurt komen toch ?

Voor een deel. Maar die scholieren uit achterstandbuurten gaan ook naar andere scholen dan de scholen die ik noemde. En gek genoeg zorgen die leerlingen niet voor problemen (zo goed als althans, immers problemen komen overal voor).
pi_16230356
quote:

[..]

Mensen wordt wakker

Er is wel degelijk een link tussen criminaliteit en allochtonen.
NB 80% (!) van de gedetineerden in Nederland is allochtoon.

my girlfriend is inflateable
pi_16230359
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:47 schreef Mr_Knoxville het volgende:
voor alle mensen die nog durven te beweren dat het allemaal wel meevalt met de allochtonen:

een interessante passage uit een interessant artikel wat hier te vinden is: http://www.heemland.nl/hl21-Criminaliteit_onder_allochtonen.htm
[..]

Ha, het Heemland rapport. Fijn stukje feiten vervalsing door cijfers die er niet zijn of nagetrokken kunnen worden als feit te presenteren en er dan 1 of andere loze conclusie aan te verbinden.

"Na de 3e generatie wordt niet meer bijgehouden of men allochtoon is". Well, DUH. Dan is men geen allochtoon meer.

pi_16230372
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:47 schreef Mr_Knoxville het volgende:
En zelfs dan heb je het over een paar procent van de allochtonen. Dat het te veel is ben ik wel met je eens.
pi_16230388
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Ha, het Heemland rapport. Fijn stukje feiten vervalsing door cijfers die er niet zijn of nagetrokken kunnen worden als feit te presenteren en er dan 1 of andere loze conclusie aan te verbinden.

Natuurlijk, gooi het maar weer op vervalsing, zooooo typerend
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:51:14 #215
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_16230390
quote:

[..]

"Na de 3e generatie wordt niet meer bijgehouden of men allochtoon is". Well, DUH. Dan is men geen allochtoon meer.

Ligt er natuurlijk maar aan in hoeverre ze geïntegreerd zijn...
Wanneer een 3e generatie (bij gebrek aan beter woord) persoon nog steeds geen Nederlands spreekt en opgevoed wordt alsof ze nog in het land waar de ouders of grootouders vandaan komen, is er in mijn ogen geen sprake van een Nederlander..

[Dit bericht is gewijzigd door ReSpawn op 13-01-2004 19:53]

Ach...
Your uppance will come!
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:52:34 #216
74441 -Promo-
Battle to the Bone
pi_16230447
IS DIE LERAAR NOU DOOD!!!???
pi_16230454
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:50 schreef Robbe het volgende:

[..]

Mensen wordt wakker

sommige mensen willen gewoon niet wakker worden
pi_16230465
quote:

[..]

Mensen wordt wakker

Ik denk dat je het niet moet zoeken in Allochtoon maar juist in het feit dat ze tot de achterstands milieu's behoren. Als je kijkt naar het percentage Allochtonen met een minimum inkomen is dat ook groter dan de Autochtonen. Tevens is het ook zo dat Autochtonen uit achterstands milieu's een grotere kans hebben om in de criminaliteit te vallen dan mensen uit de wat betere milieu's
1 dag niet gefeest = 1 dag niet geleefd
pi_16230468
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:52 schreef -Promo- het volgende:
NOG NIET OFFICIEEL BEKEND GEMAAKT!!!
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:53:15 #220
75862 Kermit_Q
green is my color
pi_16230471
quote:

[..]

Mensen wordt wakker

En er is ook een relatie tussen allochtoon en sociale klasse.
Dus alle laag opgeleide mensen het land uit zetten?

Kermit Q.

Wat zijn koninkrijken anders dan grote roversbenden? - Aurelius Augustinus
pi_16230494
quote:

[..]

Mensen wordt wakker

Ja, helaas heb ik hetzelfde gehoord
Zou willen dat het anders was, want dit feit zorgt er wel voor dat er nog meer haat naar buitenlanders komt. Want ik onterecht vind, want ik ken hele lieve mensen van niet-nederlande afkomst en vind het shit dat zij ook in een kwaad daglicht komen te staan vanwege hun huidskleur
pi_16230500
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:52 schreef -Promo- het volgende:
Nee, die schijnt gelukkig stabiel te zijn...
pi_16230502
quote:

[..]

Mensen wordt wakker

Ja, die link is er inderdaad. Een relatief groot deel van de allochtonen bevolking leeft op een minimum, en dat zorgt weer voor een grotere deelname in de criminaliteit.

De link die jij suggereert, dat allochtonen eerder geneigd zijn crimineel gedrag te vertonen, is er trouwens niet.

pi_16230506
Ik heb een aantal reacties gelezen zowel hier op het forum als op de fok frontpage. En ow wat zitten er weer ondoordachte reacties bij....

Allereerst die discussie over links en rechts. Ok ik ben wat rechts georienteerd maar iedereen weet, ongeacht je politieke kleur, dat een aanzienlijk deel van de Marokkanen zich blijkbaar niet gepast kunnen gedragen in deze maatschappij. En dan zijn er nog van die simpele zielen die daarvoor hun ogen niet opendoen en het niet durven te zeggen omdat het zogenaamd "politiek niet correct" is (alsof de politiek altijd correct is) en ze dus (onbewust of niet) beschermen........ En ok, vaak zijn dit mensen die links georienteerd zijn, maar dat terzake.

Verder die figuren die menen dat wij allemaal schuld hebben aan het feit dat de maatschappij is verhard.....HOE kortzichtig! Dus wij als simpele fokforum posters zijn mede-schuldig aan de verloederende maatschappij, dus dat betekent jij ook?? Wat een lulkoek. Dat is iedereen over één kam scheren...en ik dacht dat 'over één kam scheren' een gevoelig begrip was. Het is gewoon bewezen dat bepaalde bevolkingsgroepen, en vooral Marokkanen, voor veel onrust zorgen hier (en nee, dat is niet over één kam scheren, maar de realiteit).

Dus voor al die zogenaamd politiek correcte mensjes op wie ik doel, get a life!

pi_16230517
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:46 schreef -Promo- het volgende:
Is ie nou dood of niet?
Misschien kan hij maar beter dood zijn, want ik wil niet weten hoe hij eraan toe is als hij dit overleeft
Een kasplantje, vrees ik
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:55:32 #226
3542 Gia
User under construction
pi_16230532
quote:

Daarom is het gemakkelijker als iedereen maar één nationaliteit heeft. Dan was het in dit geval gewoon een Nederlander geweest. Het behouden van ook een andere nationaliteit blijft ze het gevoel geven er niet helemaal bij te horen.
pi_16230542
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, die link is er inderdaad. Een relatief groot deel van de allochtonen bevolking leeft op een minimum, en dat zorgt weer voor een grotere deelname in de criminaliteit.

En weer ligt het aan de sociaal economische omstandigheden. Eerwraak en aanverwante misdaden zijn cultureel/religieus bepaald...
pi_16230544
quote:

[..]

De link die jij suggereert, dat allochtonen eerder geneigd zijn crimineel gedrag te vertonen, is er trouwens niet.

wie zegt dat dat niet zo is? jij ja, maar heb je daar cijfers van?
pi_16230577
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarom is het gemakkelijker als iedereen maar één nationaliteit heeft. Dan was het in dit geval gewoon een Nederlander geweest. Het behouden van ook een andere nationaliteit blijft ze het gevoel geven er niet helemaal bij te horen.

hahahaha waarom moeten ze dan zonodig een allochtone taal spreken onder elkaar terwijl ze feilloos Nederlands kunnen spreken?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:58:08 #230
75862 Kermit_Q
green is my color
pi_16230617
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:54 schreef YnneD het volgende:
(...) Ok ik ben wat rechts georienteerd maar iedereen weet, ongeacht je politieke kleur, dat een aanzienlijk deel van de Marokkanen zich blijkbaar niet gepast kunnen gedragen in deze maatschappij. (...)
Er zijn ook zat (misschien wel meer?) autochtone Nederlanders die zich niet kunnen gedragen in deze maatschappij.

Gelukkig hoeven we daar niet over te zeuren, ze zijn namelijk één van 'ons'.

Kermit Q.

pi_16230618
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:51 schreef Mr_Knoxville het volgende:

[..]

Natuurlijk, gooi het maar weer op vervalsing, zooooo typerend

Hey, ik verzin het niet hoor :
quote:
Maar deze cijfers zijn een absolute ondergrens. Uit dit rapport blijkt namelijk dat een groot percentage van de daders ten onrechte als autochtoon wordt beschouwd. Het politieherkenningssysteem registreert slechts het geboorteland en de nationaliteit van de verdachte. Dus een genaturaliseerde allochtoon van de tweede generatie geldt als autochtoon!! Hier is dus een enorme vertekening, die per groep sterk zal verschillen (Surinamers en Antillianen hebben bijvoorbeeld vrijwel allemaal de Nederlandse nationaliteit, daar zal de vertekening het grootst zijn), maar over alle groepen heen laat zich een vertekening van gemiddeld 40% zien. Slechts 60% van de allochtone daders wordt als zodanig, als allochtoon, geregistreerd.
Als we de cijfers voor deze omissie overigens naar etnische groep niet verder gedifferentieerd, dus veralgemeend corrigeren, krijgen we het volgende beeld:
Dus omdat de cijfers niet bekend zijn gebruiken we de cijfers die wel bekend zijn en trekken we die maar door voor de gehele bevolkingsgroep, ook al hebben we het over een geheel ander soort allochtoon, namelijk degene die hier geboren zijn. Knap stukje statistiek, maar er klopt natuurlijk geen hol van.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:58:49 #232
3542 Gia
User under construction
pi_16230635
Als straks die jongeman is opgepakt en hij zegt: Ja sorry, maar had hij me maar niet moeten straffen. Hij is mijn vader niet! Daarom werd ik zo kwaad.

Hebben we dan weer allemaal medelijden met het jong, want in zijn cultuur hebben ze nu eenmaal alleen respect voor de vader en de imam. Moeten we daar begrip voor opbrengen, of respecteren dat dat zo is en dus zo'n jongen maar niet schorsen.

Is dat wat hier bedoeld wordt met respect hebben voor allochtonen?

pi_16230676
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:58 schreef Kermit_Q het volgende:

[..]

Er zijn ook zat (misschien wel meer?) autochtone Nederlanders die zich niet kunnen gedragen in deze maatschappij.

nou nee hoor, bekijk die cijfers (van het CBS alleen al) maar eens goed
pi_16230687
Ik hoop echt dat het slachtoffer nog leeft maar ik denk dat ie al (hersen)dood is...
pi_16230693
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:55 schreef Tikorev het volgende:

[..]

En weer ligt het aan de sociaal economische omstandigheden. Eerwraak en aanverwante misdaden zijn cultureel/religieus bepaald...

"Eerwraak en dat soort dingen" vormen een groot gedeelte van de misdaden die door allochtonen gepleegd zijn ? Goh, je weet meer dan ik. Waar haal je dat vandaan ?

Bovendien denk jij bij het woord "allochtoon" gelijk weer aan een islamiet. Typisch weer.

dinsdag 13 januari 2004 @ 20:01:33 #236
3542 Gia
User under construction
pi_16230694
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:57 schreef Mr_Knoxville het volgende:

[..]

hahahaha waarom moeten ze dan zonodig een allochtone taal spreken onder elkaar terwijl ze feilloos Nederlands kunnen spreken?

Omdat ze twee nationaliteiten hebben en thuis ook hun 'eigen' taal spreken. Ze gaan meestal ook een week of 8 op vakantie naar het 'thuisland'.

Als ze vanaf de geboorte alleen nog maar de Nederlandse nationaliteit hebben, dan is Nederland het thuisland. Volgende generaties zullen zich steeds meer Nederlander gaan voelen en dus ook minder behoefte voelen om te schoppen tegen de gezagsdragers.

pi_16230723
kan er iemand een autochtoon ontdekken op die school? ik zie ze niet
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:02:43 #238
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_16230729
net op de radio " de familie van het slachtoffer bereid zich voor op het ergste "

Mja dat is wel duidelijk vrees ik.

pi_16230745
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:55 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wie zegt dat het hier om eerwraak gaat?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:04:01 #240
75862 Kermit_Q
green is my color
pi_16230768
In plaats van door te zeiken over allochtoon of autochtoon vraag ik jullie mee te denken over wat we kunnen doen om zulke situaties te voorkomen.

Dus nogmaals: allochtoon óf autochtoon doet er niet toe.
Een oplossing wél.

Kermit Q.

pi_16230784
quote:
[b]Op dinsdag 13 januari 2004 19:58 schreef gelly het volgende:

Dus omdat de cijfers niet bekend zijn gebruiken we de cijfers die wel bekend zijn en trekken we die maar door voor de gehele bevolkingsgroep, ook al hebben we het over een geheel ander soort allochtoon, namelijk degene die hier geboren zijn. Knap stukje statistiek, maar er klopt natuurlijk geen hol van.

ja als je zo denkt wonen er natuurlijk helemaal geen allochtonen in Nederland.
pi_16230812
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

aanverwant lijkt me wel voor de hand liggend.. waarschijnlijk voelde die leerling zich in z'n eer aangetast door die schorsing
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_16230839
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:04 schreef Mr_Knoxville het volgende:

[..]

ja als je zo denkt wonen er natuurlijk helemaal geen allochtonen in Nederland.

Nee ei, je kunt cijfers niet beredeneren en doortrekken naar een bevolkingsgroep door cijfers van een totaal andere bevolkingsgroep te gebruiken

Snap je het nu ?

dinsdag 13 januari 2004 @ 20:06:22 #244
58703 the_emporor
sexy & o so sweet
pi_16230841
Die reactie van Balkie ook: "Dit is een negatief signaal"

TOON GODVER ES WAT BALLEN MAN, SLAPPE ZAK!

Santa Claus does not excist and there is no Easter Bunny. You''ll find out when you grow up that Big Bird isn't funny || Life's gonna suck when you grow up ||
  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:06:28 #245
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_16230846
Wat een kutmoord en wat een kuttopic ook.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_16230858
Zulke situaties vallen niet te voorkomen en zullen in de toekomst vaker gaan plaatsvinden
Er lopen genoeg van dit soort gefrustreerde scholiertjes rond...

[Dit bericht is gewijzigd door ilona-scuderia op 13-01-2004 20:07]

pi_16230868
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:58 schreef Gia het volgende:
Als straks die jongeman is opgepakt en hij zegt: Ja sorry, maar had hij me maar niet moeten straffen. Hij is mijn vader niet! Daarom werd ik zo kwaad.

Hebben we dan weer allemaal medelijden met het jong, want in zijn cultuur hebben ze nu eenmaal alleen respect voor de vader en de imam. Moeten we daar begrip voor opbrengen, of respecteren dat dat zo is en dus zo'n jongen maar niet schorsen.

Is dat wat hier bedoeld wordt met respect hebben voor allochtonen?

Nee. Je moet voor iedereen (dus ook allochtonen) respect hebben, behalve voor mensen (dus ook autochtonen) die de Nederlandse wet overtreedt.
Als je goed leest dan begrijp je dat het niet iedere allochtoon z'n schuld is dat deze knakker zo nodig zijn conrector moest neerschieten.
pi_16230878
quote:

[..]

Wie heeft het nou over eerder geneigd zijn? er zijn keiharde feiten dat ze crimineler zijn.

Het feit dat ze er een relatie is tussen allochtonen en de lagere sociale klasse komt door het fenomeen bijstand, waar deze persoontjes in grote mate gebruik van maken en zien als extra inkomsten naast hun handeltje in "van de vrachtwaag gevallun"en de shoarma zaak.

my girlfriend is inflateable
pi_16230880
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:06 schreef the_emporor het volgende:
TOON GODVER ES WAT BALLEN MAN, SLAPPE ZAK!
Stel je eens niet zo aan kleuter, wat moet hij anders zeggen...
pi_16230888
quote:

[..]

Het zal nooit werken, je kunt iemand niet heropvoeden met een andere cultuur. Ook zullen de verschillende groepen buitenlanders in Nederland nooit echt goede vriendjes worden (uitzonderingen zijn er). Als ik zelf bij mij op school kijk (MBO) is er een duidelijke driedeling...
pi_16230907
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:05 schreef Hayek het volgende:

[..]

aanverwant lijkt me wel voor de hand liggend.. waarschijnlijk voelde die leerling zich in z'n eer aangetast door die schorsing

Net zoals de gemiddelde Sjonnie zich in z'n eer aangetast voelt wanneer je hem vraagt op te zouten met z'n herrieschoppende Opel?
Of is het bij gevallen dat die buitenproportioneel agressief worden ineens wat anders?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:09:01 #252
58703 the_emporor
sexy & o so sweet
pi_16230936
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:07 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Kleuter?????

Hij zou es een keer wat gespierdere taal mogen gebruiken. Dit is toch weer van een zacht-eitje nivo?!

Santa Claus does not excist and there is no Easter Bunny. You''ll find out when you grow up that Big Bird isn't funny || Life's gonna suck when you grow up ||
pi_16230937
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Dat lijkt mij eerlijk gezegd wel duidelijk.
pi_16230938
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:07 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Hij kan 's ook anders overkomen dan een verwijfde nerdige loser. Een beetje daadkrachtig optreden van je MP mag je wel verwachten.
pi_16230943
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat ze twee nationaliteiten hebben en thuis ook hun 'eigen' taal spreken. Ze gaan meestal ook een week of 8 op vakantie naar het 'thuisland'.

En als ik achter de toonbank sta en twee allochtonen beginnen onderling tegen elkaar Turks oid te spreken (wat voor iemand die de taal niet spreekt gelijk staat aan fluisteren, wat heel erg onbeleefd is).
Wie krijgt er dan het gevoel er niet bij te horen Wanneer je een grijntje fatsoen zou hebben zou je in een dergelijk geval gewoon netjes Nederlands onder elkaar spreken.
pi_16230954
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:58 schreef Kermit_Q het volgende:

[..]

Gelukkig hoeven we daar niet over te zeuren, ze zijn namelijk één van 'ons'.

Kermit Q.

Beste Kermit,

Zeg ik dat wij als Nederlanders allemaal zo perfect zijn? Nee! een Nederlander die iets fouts doet, is net zo fout als een Marokkaan die iets fouts doet. Alleen jij doet net alsof ik alle Marokkanen aanval en jij acht ze nodig om ze te beschermen. Ik ben gewoon van mening dat een grote groep Marokkanen voor onrust zorgt in de maatschappij en dat is gewoon de realiteit. Maar als jij die uit de weg wilt gaan, wat jij wil....

pi_16230975
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:07 schreef Robbe het volgende:

[..]

Wie heeft het nou over eerder geneigd zijn? er zijn keiharde feiten dat ze crimineler zijn.

Het feit dat ze er een relatie is tussen allochtonen en de lagere sociale klasse komt door het fenomeen bijstand, waar deze persoontjes in grote mate gebruik van maken en zien als extra inkomsten naast hun handeltje in "van de vrachtwaag gevallun"en de shoarma zaak.

Voelt dat nou goed, zo lekker generaliserend bezig zijn?

overigens: Deze "reeks" gaat gewoon dicht na dit deel. Het gaat inmiddels nergens anders meer over dan een rondje allochtonen-bashen. En daar zitten we niet op te wachten.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')