abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2004 @ 16:41:29 #1
46511 Linz
held der helden
pi_16224501
verder...

Schooldirecteur neergeschoten
Conrector Haagse VMBO neergeschoten -deel 2-
Conrector Haagse VMBO neergeschoten -deel 3-

stand van zaken:

Leraar door het hoofd geschoten

Gepubliceerd op dinsdag 13 januari 2004

Rond half twee vanmiddag is op het Terracollege op de Beresteinlaan in Den Haag een conrector door het hoofd geschoten.
Volgens de geschokte omstanders was de dader een 17-jarige leerling die verhaal kwam halen omdat hij wegens wangedrag geschorst zou zijn. Na een schot gelost te hebben zou hij zijn verdwenen. Volgens getuigen wilde de verdachte nog een tweede docent neerschieten, maar konden medeleerlingen hem daarvan weerhouden.

De politie Haaglanden bevestigt dit bericht nog niet, zo meldt een woordvoerster aan Planet.

Het incident zou zich hebben afgespeeld in de kantine van de school. De docent, volgens leerlingen biologieleraar en onderdirecteur, is zwaargewond per traumahelikopter afgevoerd naar het Westeinde ziekenhuis. Volgens de Haagsche Courant is het slachtoffer inmiddels aan zijn verwondingen bezweken. Ook dit heeft de politie Haaglanden nog niet bevestigd. Alle leerlingen zijn naar huis gestuurd, ook omdat de dader nog steeds rondloopt met het wapen. In de omgeving van de school is een grootscheepse zoekactie op touw gezet.

Minister: afgrijselijk
Onderwijsminister Maria van der Hoeven noemt de schietpartij afgrijselijk', zo liet ze via haar woordvoerder weten. Dat jonge mensen menen met een wapen problemen te kunnen oplossen. De minister wil zo snel mogelijk op de hoogte te willen worden gesteld van feiten en achtergronden van de schietpartij.

Bond: grens overschreden
Vice-voorzitter E. de Jong van de Onderwijsbond CNV vindt dat met de schietpartij een grens is overschreden. Ik had het niet voor mogelijk gehouden dat dit in Nederland zou gebeuren. Ik zou niet weten wat we hier nog aan kunnen doen.

De Jong vindt dat scholen de afgelopen jaren al veel hebben gedaan aan de vermindering van geweld, zowel aan beveiliging als in de les. Hij is tegen strengere maatregelen als meer camera's, toegangspoortjes en politie op school. We willen van de school geen vesting maken.

Het Terra College, opgericht in augustus 2003, is een fusie bestaande uit verschillende scholen voor voortgezet middelbaar beroepsonderwijs. Vorig jaar begonnen met de opvang van 25 kinderen die niet terecht kunnen in het reguliere onderwijs of het speciaal onderwijs.

Het gaat om leerlingen die te laat of niet zijn aangemeld voor het voortgezet onderwijs, vaak hebben ze meervoudige problemen: en een oorlogstrauma, én een ontwikkelings- of leerachterstand, én een gedragsstoornis, aldus het College op hun website.

planet.nl

[Dit bericht is gewijzigd door Linz op 13-01-2004 16:44]

"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_16224513
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:40 schreef milagro het volgende:
sorry ik val hier net in, is dit dezelfde school als waar Kars Veling rector is?
Volgens mij zijn er (nog) geen fokkers aanwezig die daar op school zitten, en het je dus kunne vertellen.
pi_16224519
Okee daar gaan we weer!
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  Moderator dinsdag 13 januari 2004 @ 16:42:34 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16224532
bla geen zin meer, ik ga buiten spelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 16:42:57 #5
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_16224542
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:41 schreef Linz het volgende:
verder...

Schooldirecteur neergeschoten
Conrector Haagse VMBO neergeschoten -deel 2-
Conrector Haagse VMBO neergeschoten -deel 3-

Mooie openings post
pi_16224544
ff pauze om "echte" nieuwsbronnen te raadplegen
pi_16224545
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:40 schreef milagro het volgende:
sorry ik val hier net in, is dit dezelfde school als waar Kars Veling rector is?
Veling zelf was vroeger onder andere rector van een school in Zwolle, waar hij nu nog steeds voorzitter van de centrale directie is

bron

nee dus

dinsdag 13 januari 2004 @ 16:43:03 #8
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_16224546
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik denk dat jij wel een idee hebt

Oei, pittig die opmerking.

Leg eens uit dan, waarop basseer je dit? Op 3 post van mij in dit topic. Op m'n gehele 'ouvre' hier op FoK! of ken je me irl?

Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_16224561
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:40 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik geloof dat jij je geloofwaardigheid wel hebt verspeeld hier.

Dan negeer je me toch Ik vind jou ook niet altijd geloofwaardig, maar dat hoef ik niet telkens om te roepen. Dat ik er een andere mening op na houd als jij, wil nog niet zeggen dat ik niet meer geloofwaardig ben. Hoe geloofwaardig maakt zo'n opmerking jou dan?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 16:43:42 #10
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_16224568
quote:
Leraar in Den Haag neergeschoten

AMSTERDAM - Bij een schietpartij op het Stevin College (onderdeel van het Terra College) aan de Berensteinlaan in Den Haag is een leraar in zijn hoofd geschoten. De leraar is met ernstige verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis.

Volgens omstanders zou een geschorste leerling verhaal zijn gaan halen bij de docent. Alle leerlingen zijn naar buiten gestuurd.

Volgens meerdere leerlingen is het slachtoffer biologieleraar en tevens onderdirecteur H. van Wieren. Twee meisjes van 16 verklaarden dat ze een knal hoorden en dat ze vervolgens de docent op de grond zagen liggen met een grote plas bloed rond zijn hoofd.

Het schietincident gebeurde rond 13.30 uur in de vmbo-afdeling van het Stevin College. De dader is nog niet aangehouden. Agenten met speurhonden zijn in de omgeving begonnen met een grootscheepse zoekactie.

Minister

Minister Van der Hoeven van Onderwijs noemt het schietincident 'afgrijselijk'. Dat heeft ze dinsdag via haar woordvoerder laten weten.

De minister is momenteel op werkbezoek in China. "Dat jonge mensen menen met een wapen problemen te kunnen oplossen", zei ze verder in haar eerste reactie. Van der Hoeven zei zo snel mogelijk op de hoogte te willen worden gesteld van feiten en achtergronden van de schietpartij.

Afschuw

De Algemene Onderwijsbond (AOb) noemt het schietincident op het Stevin College in Den Haag vreselijk. Volgens een woordvoerder van de bond is het de eerste keer in Nederland dat een leerling een leraar neerschiet. "Dit is helaas niet tegen te houden. Het gebeurt binnen de maatschappij, dus ook binnen de school."

Uit een onderzoek naar agressie in het onderwijs, dat de bond vorig jaar liet uitvoeren, bleek niet dat geweld op scholen echt toeneemt. Wel werd duidelijk dat buitensporig geweld weinig voorkomt.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_16224585
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:31 schreef yootje het volgende:
Godver, Nederland is echt aan het verrechtsen, als ik de reacties van Fok! bekijk.
Fok! (en met name de FrontPage) bestaat voor een groot deel uit kleine kleuters met een grote smoel, die uiteraard elk probleem zoveel mogelijk willen simplificeren. Een zondebok voldoet voor hen uitstekend.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 13 januari 2004 @ 16:44:43 #12
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_16224604
En persoonlijk gestechel hebben we in de eerste 3 delen al genoeg gezien. Zullen we dat ook maar achterwege laten? Ik neem aan dat de ergste frustraties nu wel geuit zijn namelijk..
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_16224626
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:44 schreef Litpho het volgende:

[..]

Fok! (en met name de FrontPage) bestaat voor een groot deel uit kleine kleuters met een grote smoel, die uiteraard elk probleem zoveel mogelijk willen simplificeren. Een zondebok voldoet voor hen uitstekend.

Oei serieus discussiëren is er weer niet bij. Meteen moet de "ander" omlaaggehaald worden.
pi_16224633
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:37 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Ik heb het punt 1 niet over 'de buitenlanders' ik heb niets tegen buitenlanders int algemeen maar meer iets tegen de criminele groepen ervan. Dan praten we dus 9 vd 10 keer over Mar/Tur/Ant in de leeftijd van 15 tot 25 jaar. Die groep is mijns inziens enorm oververtegenwoordigd ten opzicht van de autoctonen.

Turken zijn zeker niet oververtegenwoordigd. Check je bronnen en cijfers. De turken zijn ongeveer de minst criminele groep mensen in NL. Ze zijn bijna zo 'erg' als de nederlanders. Als je zegt dat antillianen en marokkanen oververtegenwoordigd zijn, dan geef ik je gelijk.

Het is voor mensen echter lekker makkelijk om ook de Turken altijd/vaak in het zelfde rijtje te betrekken. God mag weten waarom, want de cijfers vertellen ons anders.

dinsdag 13 januari 2004 @ 16:45:29 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_16224634
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:43 schreef robh het volgende:

[..]

meer een echt incidenteel geweldsdelict maar dat zal sommige niet baten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_16224644
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:43 schreef starsailor het volgende:

[..]

Veling zelf was vroeger onder andere rector van een school in Zwolle, waar hij nu nog steeds voorzitter van de centrale directie is

bron

nee dus

Hij is tegenwoordig rector van een VMBO in Den Haag, maar ms niet deze dan.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_16224654
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:42 schreef sp3c het volgende:
bla geen zin meer, ik ga buiten spelen
Goed plan, ik ook.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 16:46:06 #18
37444 SMOOGY
Ja ik wel..(ook doordeweeks)
pi_16224661
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:38 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Want?

Omdat je in een topic zit over een leeraar die doodgeschoten is en iemand heeft het dus over die moord..
En jij komt met de moord over pimmetje aanzetten

En vervolgens sta je nog raar te kijken ook als ik me afvraag waar je het over hebt

als je denk van wel..?? dan wat of.?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 16:46:18 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_16224671
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:45 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Oei serieus discussiëren is er weer niet bij. Meteen moet de "ander" omlaaggehaald worden.

dat doe je meestal met domme kleuters
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_16224683
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Turken zijn zeker niet oververtegenwoordigd. Check je bronnen en cijfers. De turken zijn ongeveer de minst criminele groep mensen in NL. Ze zijn bijna zo 'erg' als de nederlanders. Als je zegt dat antillianen en marokkanen oververtegenwoordigd zijn, dan geef ik je gelijk.

Het is voor mensen echter lekker makkelijk om ook de Turken altijd/vaak in het zelfde rijtje te betrekken. God mag weten waarom, want de cijfers vertellen ons anders.

Ik heb niemand in dit topic horen opperen dat het een Turk was hoor, totdat opeens een bron verscheen waarin dat werd vermeld.

Lekker hè, die slachtofferrol...

pi_16224692
quote:
Afschuw

De Algemene Onderwijsbond (AOb) noemt het schietincident op het Stevin College in Den Haag vreselijk. Volgens een woordvoerder van de bond is het de eerste keer in Nederland dat een leerling een leraar neerschiet. "Dit is helaas niet tegen te houden. Het gebeurt binnen de maatschappij, dus ook binnen de school."

Klopt waarschijnlijk wel maar poging tot moord, op een "aparte" wijze is al wel eerder/vaker gebeurd: een leraar door het slaan met een hamer op zijn hoofd om willen brengen....

Bron: ooggetuige

pi_16224695
vindt het trouwens beangstigen hoe gemakkelijk jongeren aan vuurwapens kunnen komen.

't is maar goed dat we zoveel politie op de been hebben om te flitsen dit soort praktijken te voorkomen

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_16224697
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:43 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Oei, pittig die opmerking.

Leg eens uit dan, waarop basseer je dit? Op 3 post van mij in dit topic. Op m'n gehele 'ouvre' hier op FoK! of ken je me irl?

Wat houdt mijn opmerking dan in volgens jou. Ik heb niets concreets gezegd, jij maakt er iets van. God mag weten waar je aan dacht. En nee, ik ken je niet. Ik zal op een ander tijdstip je postgeschiedenis eens langslopen.
pi_16224705
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:46 schreef Re het volgende:

[..]

dat doe je meestal met domme kleuters

Iemand die het niet met jou eens is is een domme kleuter? Tsja...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')