abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16219302
Ik heb even getwijffeld over het wel of niet openen van dit topic, maar omdat het me wel bezig houdt heb ik besloten hier een balletje op te gooien.

Ik vind dat de sfeer hier in ouder(s) de laatste tijd niet meer zo gezellig is, als dat het is geweest en dat vind ik jammer. Dat het subforum groter wordt is hartstikke leuk, blijkbaar is er wel de behoefte om lekker te kletsen over zwanger worden, zwanger zijn, kinderen en allerlei bijzaken, maar aan de andere kant wordt het allemaal iets onpersoonlijker omdat je elkaar niet meer kent.

Daarbij mis ik ook een hoop users die voorheen veel vaker kwamen posten dan tegenwoordig. Ik ga geen namen noemen, maar opvallend is het wel dat het voornamelijk de users zijn met de wat oudere kinderen, namelijk de papa's en mama's uit de zwangerschap & kindertjes topics...

Is het toeval, vergis ik me misschien of heeft het een rede?
Zijn er meer die deze dip zo ervaren?
Kunnen we de sfeer weer verbeteren? Dat zou me leuk lijken!

Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 13 januari 2004 @ 14:12:19 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_16219357
Ik vind de sfeer eerlijk gezegd niet veel anders dan eerst. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 14:13:17 #3
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_16219383
Heeft OUD soms last van een postnatale depressie
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_16219669
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 14:12 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind de sfeer eerlijk gezegd niet veel anders dan eerst. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.
Het is ook allemaal erg subjectief hoor, maar ik 'voelde' een beetje een sfeerdipje.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 14:13 schreef Spyder het volgende:
Heeft OUD soms last van een postnatale depressie
Zo kun je het ook noemen....

Laat dit geen uitnodiging zijn voor onzin reacties. Graag serieus reageren...

Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 13 januari 2004 @ 14:27:29 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_16219831
Eerlijk gezegd ben ik van mening dat we onszelf die sfeerdip aan het aanpraten zijn. Ik heb er zelf niks van gemerkt, maar er gaan nu zoveel mensen zeggen dat de sfeer minder is, dat het ook vanzelf gebeurt.
Het kan natuurlijk zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar op deze manier wordt het een self-fulfilling prophecy ben ik bang.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † dinsdag 13 januari 2004 @ 14:49:10 #6
7074 moussy
kuttekop
pi_16220448
Ik heb de laatste tijd erg vaak het gevoel gehad, dat ik een openbaar dagboek aan het tikken was. Dat stoorde mij, vandaar dat ik minder ben gaan posten. Een dagboek kan ik ook wel op een andere manier bijhouden.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 13 januari 2004 @ 14:53:31 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_16220569
Een sfeerdip, nee, ik geloof het niet... Wat ik wel erg jammer vind is dat de onzinners en andere onverlaten (ja, ik ben zelf ook iemand die graag in onzin komt, maar ik ken wel het verschil tussen serieus en niet serieus) ouderxs ontdekt hebben...

Kijk één topic is leuk:

waar geef jij de voorkeur aan?

Maar op een gegeven moment begint het te vervelen:
dump
wie heeft er weleens een luier gedumpt?

Tja, en wat betreft mensen die niet meer posten. Kinderen vergen nou eenmaal tijd. Het kan best zijn dat het daarom wat minder wordt.

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 13 januari 2004 @ 14:59:32 #8
8885 moralia
Grip op je zak
pi_16220743
Ik vind de sfeer eerlijk gezegd prima, geen problemen van mijn kant. Ik post hier niet veel meer omdat ik er gewoon minder behoefte aan heb, maar ik lees de boel regelmatig door en soms reageer ik zelfs, en van een dip merk ik helemaal niks hoor.
Ik zie er juist steeds veel leuke nieuwe mensen bijkomen. Ook mensen die zelf geen kinderen hebben of mensen die over hun eigen ouders vertellen, eigenlijk wordt het volgens mij steeds beter.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_16221294
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 14:27 schreef livelink het volgende:
Eerlijk gezegd ben ik van mening dat we onszelf die sfeerdip aan het aanpraten zijn. Ik heb er zelf niks van gemerkt, maar er gaan nu zoveel mensen zeggen dat de sfeer minder is, dat het ook vanzelf gebeurt.
Het kan natuurlijk zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar op deze manier wordt het een self-fulfilling prophecy ben ik bang.
mee eens.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 januari 2004 @ 15:17:59 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_16221343
Ik vind de sfeer niet minder leuk geworden, ik vind het ook leuk dat er zoveel nieuwe mensen bijkomen.

Maar ik mis wel, net als Melonovy, sommige "oudere" users. Ik doe al bijna vanaf het begin mee in de Z&K-topics en sommige mensen die toen geregeld meededen zijn helemaal uit beeld. Dat is jammer.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_16221552
ja, zo gaat dat nou eenmaal, mensen gaan weg, anderen komen erbij. wel jammer soms, maar 't is niet anders. verder is er geloof ik een deel van 't oude clubje dat liever wat beslotener schrijft, en daarom een prive-mail-groep heeft opgericht. kan me daar best iets bij voorstellen (bijv. om redenen die moussy geeft), maar heb er zelf geen behoefte aan.
pi_16222234
Dat er meer mensen bij komen zie ik absoluut niet als oorzaak van de sfeerdip, hoe meer mensen hoe meer deugt, alleen is het soms jammer dat je iemand niet kent... ( misschien een idee om een voorstel topic te openen om het persoonlijk te maken, maar dit kan ook weer benauwend zijn, plussen en minnen zijn natuurlijk te overwegen...)

Ik kom vanavond hier op terug, ik moet nu moederen!!!

Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 13 januari 2004 @ 16:07:45 #13
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16223274
Omdat ik ook één van de nieuweren ben voel ik me een beetje aangesproken. Ik weet niet zo goed hoe het hiervoor was, maar aan sfeer vind ik het niet ontbreken hoor.
Dat ikzelf wat moeite had met de manier waarop ik benaderd ben ligt niet aan de algehele sfeer maar aan een misverstand en verkeerde bewoording.

Ieder forum kent wel een dipje, helemaal wanneer er een clubje begint te vormen wat later weer wat uit elkaar valt. Ik heb dat vaker zien gebeuren op diverse fora. Ook ruzie's, vervelende discussies en problemen van andere aard blijf je altijd houden. Je zit nu eenmaal met een groep mensen bij elkaar waarvan iedereen weer een ander karakter heeft en dat kan botsen (of juist héél leuk klikken).

Ik denk dat een groot probleem ligt bij het feit dat je op internet makkelijker je mond open trekt, óók als iets niet bevalt. IRL doe je dat misschien alleen bij hele goede vrienden of bij familieleden, maar sta je ook niet op het schoolplein aan andere moeders te verkondigen (wanneer je een stuk gesprek opvangt tussen twee anderen bijv.) van 'goh ik vind dat je het niet zo aardig brengt'. Hier op internet heb je dat sneller. Men neemt het eerder voor een ander op (die hij/zij misschien niet eens persoonlijk kent) of valt anderzijds eerder iemand aan.

Wanneer dat een paar keer gebeurt lijkt het al snel dat de sfeer keldert en ziet men (lees sommigen) al snel in iedere mug een olifant. En wanneer dat eenmaal speelt krijg je een negatieve tendens die vaak vanzelf weer overwaait, maar op dat moment is dat erg vervelend.

Hmmmzzz... ben ik nu weer betweterig?

pi_16223277
Ik had zelf nog niet echt iets gemerkt van een sfeerdip, maar dat is misschien omdat ik hier zelf pas sinds een paar maanden post. Is het niet gewoon een einde-van-de-winter-dip waar iedereen een beetje last van heeft

Ik heb er persoonlijk geen problemen mee om me voor te stellen, vraag maar wat je van me wil weten

† In Memoriam † dinsdag 13 januari 2004 @ 16:19:49 #15
7074 moussy
kuttekop
pi_16223729
Onenigheden zijn er áltijd wel geweest. Meningen zijn altijd wel gegeven, dus dat is allemaal niet veranderd.

Het post-gedrag van mensen is gewoon veranderd en er zijn uiteindelijk mensen die gewoon helemaal niet meer posten.

pi_16223892
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:19 schreef moussy het volgende:
Het post-gedrag van mensen is gewoon veranderd en er zijn uiteindelijk mensen die gewoon helemaal niet meer posten.
Wat is daar aan veranderd? Posten mensen minder vaak? Of korter/langer? Of moet ik dat anders zien?

Je zult altijd mensen hebben die niet meer terugkomen om wat voor reden dan ook. Al blijft dat natuurlijk wel heel jammer

† In Memoriam † dinsdag 13 januari 2004 @ 16:49:24 #17
7074 moussy
kuttekop
pi_16224801
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:23 schreef piglet het volgende:

[..]

Wat is daar aan veranderd? Posten mensen minder vaak? Of korter/langer? Of moet ik dat anders zien?

quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 14:49 schreef moussy het volgende:
Ik heb de laatste tijd erg vaak het gevoel gehad, dat ik een openbaar dagboek aan het tikken was. Dat stoorde mij, vandaar dat ik minder ben gaan posten. Een dagboek kan ik ook wel op een andere manier bijhouden.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 16:52:05 #18
35972 ikkemikke
*lurken is mijn hobby*
pi_16224910
Hallo allemaal, als fanatieke lurkster lees ik al een hele tijd mee in dit forum. De laatste tijd iets meer, omdat mijn schoonzus in verwachting was en gisteren is bevallen . Mijn eigen dochters zijn al wat ouder, resp. 19 en 15 jaar, dus voor mij voelde het niet zo dat ik veel aan de diverse discussies en topics kon toevoegen. Als ik dan eindelijk de "stoute schoenen" had aangetrokken en iets postte, dan kreeg ik of geen reply of een reply die mijn inziens kant noch wal raakte of een ge-irriteerd antwoord. En dan bedenk je je nog wel een keer om nog iets te posten. Dit geldt trouwens niet alleen voor OUD doch ook voor andere topics hoor!
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken, dat er op dit subforum inderdaad groepjes zijn ontstaan en daar is uiteraard ook niets op tegen, ieder zijn lol nietwaar! Maar dat weerhoudt mij er een beetje van om actief te posten, terwijl ik met iedereen wel ontzettend meeleef hoor! Het voorstel van Melonovy om jezelf misschien een klein beetje voor te stellen, vind ik helemaal niet zo gek. Dat maakt het zowel voor de newbie als voor de lezer misschien alleen maar interessanter
Goh, dit is volgens mij, de langste post die ik ooit op FOK! heb gedaan
-Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced-
  dinsdag 13 januari 2004 @ 17:03:47 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_16225316
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:52 schreef ikkemikke het volgende:
Het voorstel van Melonovy om jezelf misschien een klein beetje voor te stellen, vind ik helemaal niet zo gek. Dat maakt het zowel voor de newbie als voor de lezer misschien alleen maar interessanter
Ik dus ook niet, vandaar: Stel jezelf voor...

Mensen die zich daar willen voorstellen die kunnen dat doen

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 13 januari 2004 @ 17:07:54 #20
35972 ikkemikke
*lurken is mijn hobby*
pi_16225469
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:03 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik dus ook niet, vandaar: Stel jezelf voor...

Mensen die zich daar willen voorstellen die kunnen dat doen

Heeeej leuk, zal ik zeer zeker even doen, maar dat wordt dan wel vanavond. Ik ga me eerst even met het eten bezig houden, kan ik mooi even nadenken over mijn voorstelrondje
-Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced-
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:02:28 #21
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_16227153
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:07 schreef Tan het volgende:
Ik denk dat een groot probleem ligt bij het feit dat je op internet makkelijker je mond open trekt, óók als iets niet bevalt. IRL doe je dat misschien alleen bij hele goede vrienden of bij familieleden, maar sta je ook niet op het schoolplein aan andere moeders te verkondigen (wanneer je een stuk gesprek opvangt tussen twee anderen bijv.) van 'goh ik vind dat je het niet zo aardig brengt'. Hier op internet heb je dat sneller. Men neemt het eerder voor een ander op (die hij/zij misschien niet eens persoonlijk kent) of valt anderzijds eerder iemand aan.

Wanneer dat een paar keer gebeurt lijkt het al snel dat de sfeer keldert en ziet men (lees sommigen) al snel in iedere mug een olifant. En wanneer dat eenmaal speelt krijg je een negatieve tendens die vaak vanzelf weer overwaait, maar op dat moment is dat erg vervelend.

Volgens mij zie je het helemaal juist .
Maar hoewel men eerder zijn mond opentrekt op internet, werkt het ook zo dat er mensen zijn die juist geslotener zijn/worden op internet. Mensen zoals ik. Ik besef gewoon steeds meer hoe openbaar het is, hoeveel mensen meelurken, ook mensen waarvan ik niet wil dat ze van alles van me weten. Dus wat mezelf betreft post ik minder en oppervlakkiger, en erger ik me de laatste tijd wild aan mensen die overal maar wat van moeten vinden en er lopen ook een aantal Fokkers rond die alleen posten als ze zelf hun ei kwijt willen, maar nooit eens betrokkenheid tonen als het om een ander gaat. Ik hoop dat ik me over een tijdje weer meer thuis voel hier, en anders maar niet .
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:57:59 #22
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_16228866
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:07 schreef Tan het volgende:
Goh, dat doe ik dus in het dagelijkse leven ook hoor. Is niet iedereen altijd even blij mee, maar het klaart meestal wel een hoop op.

Wat dat groepjes-gevoel betreft:
Dat is helaas onontkoombaar. Het is gewoon iets wat gebeurd. En ook iets wat al jarenlang gebeurt op Fok!
Dat dit nou in OUD zich begint te vormen is denk ik omdat OUD nu zijn definitieve vorm heeft aangenomen. Iedereen is gewend, heeft zijn favo-onderwerpen. En ook zijn er veel mensen die in een zelfde fase zitten. Je hebt mensen die nu bevallen zijn en elkaar opzoeken voor tips etc. Je hebt mensen die ongeveer tegelijk uitgerekend zijn die elkaar opzoeken. En zo heb je zo ontzettend veel verschillende mensen met zoveel verschillende raakvlakken. Nu iedereen een beetje aan elkaar gewend is trekken bep. groepen naar elkaar toe. Niet iedereen hoor! Ikzelf ben ook niet zo'n groepjesmens. Maar je ziet toch een bepaalde herkenning bij sommigen en dat trekt aan.

Wat ik dus wel heeeeeeel belangrijk vind, is dat; ondanks dat deze groepjes zich toch vormen er genoeg ruimte en tolerantie moet zijn voor nieuwelingen. En dat vind ik wel eens jammer. Als er dan bijv. op een nieuwe user niet gereageerd wordt vind ik dat best sneu. We hadden toevallig laatst met Sugar en Tan een discussie over 'het accepteren van een nieuweling'. Nu begrepen Sugar en ik elkaar toevallig verkeerd en is dat weer helemaal rechtgezet.
Maar misschien is het wel zo aardig om je interesse te tonen in een nieuweling, ookal heb je niet direct raakvlakken met iemand. Want geloof me, die vind je zo.
Toen ik op Fok! kwam - sprak oma - was ik ook even een buitenbeentje. Maar ik zit er nog steeds en ben niet weg te slaan.

Als je niet lacht, ben je dood.
  Jubileum moderator dinsdag 13 januari 2004 @ 19:44:53 #23
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16230202
Ik wil hier straks even uitgebreid op reageren, ik heb het net allemaal gelezen maar Iris wil eerst even eten. Ik kom hier absoluut op terug, vanavond nog of anders morgen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_16230507
Er wordt me een hoop duidelijk door de geplaatste reacties, gelukkig maar.

Ik begrijp nu de afwezigheid van een aantal useres, en de rede daarvan, de mailinglist. Ik neem aan dat dat niet een openbaar dagboek is. Ik hou er wel rekening mee met wat ik wel of niet post, ik ben vrij open, maar heb echt wel mijn grenzen in wat ik wel op het forum schrijf of wat prive is. Wat ik wel eens minder prettig vind, is dat alles wordt opgeslagen, bewaard en weer na jaren terug te halen is...

De argumenten voor wat betreft de sfeer zijn ook duidelijk. Soms zit ik zo diep te graven naar oorzaken en gevolgen, dat ik vergeet een situatie eens van een andere kant te bekijken. Aangezien me dit toch wel een beetje bezig hield/ houd wilde ik het toch maar even in de groep gooien.

Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator dinsdag 13 januari 2004 @ 20:16:09 #25
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16231111
Oke, hier komt dan mijn (spuit 11) reactie,

Ik vind het hier zo slecht nog niet. Ik ben er (tijdelijk) dan wel niet zo vaak als ik zou willen, ik heb toch het idee dat ik iedereen ken. Als ik een post van iemand zie denk ik al gauw "ow ja die geeft al 2 jaar bv" of "dat is een zwangere van het 2 streepjestopic" enz. enz. Dat ik die mensen niet IRL ken vind ik geen beperking, integendeel soms.
Juist die anonimiteit is wel eens lekker.

Er zijn wat oudgedienden minder aanwezig maar daarentegen zijn er juist weer heel veel "nieuwen" bij gekomen, kijk maar eens in het zwangerschapstopic.
Ik vind dat de sfeer juist ten goede komen, "vers bloed" met nieuwe vragen, ervaringen en discussiepunten (en niet te vergeten foto's!)

Een aantal mensen heeft al aangegeven waarom ze hier minder posten, ze hebben daar allemaal hun (goede) redenen voor. Nog even mijn redenen (voor de duidelijkheid en wellicht ten overvloede), ik goochel wat af met 2 kinderen op de dag die allebei op andere tijden slapen. Voorheen als Eva sliep kon ik rustig even computeren, nu Iris er is heb ik dan juist mijn "alleen Iris tijd" met haar en dat is werkt ook zo naar Eva toe als Iris slaapt. 's avonds lees ik alles bij en probeer ook te reageren maar meestal is het dan alweer voedingstijd of is er wel weer 1tje wakker. Ik lees alles maar de tijd om te reageren ontbreekt soms gewoon.
Ik neem aan dat dat ook wel weer zal veranderen binnenkort als alles hier weer een beetje normaal gaat lopen en dingen hun vaste ritme gaan krijgen.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_16231222
Soms is de sfeer wat minder, maar meestal wel goed naar mijn idee. Ik lurk al heel lang mee en het is waar dat sommigen weggaan. Maar dat heb ik bijvoorbeeld bij een ander forum ook zelf gemerkt, opeens had ik het daar helemaal gehad. En na een tijdje 2 jaar of zo kom je weer eens terug en soms blijf je weer hangen en anders ga je weer door.

Ik moet wel zeggen dat ik het hele streepjes-topic een enorme verbetering vind ook voor de sfeer. Als je nu kijkt naar alle verse zwangeren en hoeveel er over een weer gekeuveld wordt, vind ik dat niet echt een dip.

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  dinsdag 13 januari 2004 @ 21:16:15 #27
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16232966
Juist deze weken heb ik me gerealiseerd dat dit subforum echt een soort cyclisch proces ondergaat in inhoud en onderwerpen.
Van het meelurken en nog geen kinderen willen, via vragen over de juiste status om wel een gezin te willen stichten, naar het wachten-op-het-tweede-streepje-topic, via zwangerschap en geboorte naar het grote kleine babietjes-topic en door naar peuters en kleuters....! Dat betekent ook dat het een komen en gaan is van nieuwe mensen en oude rotten. Interesses verschuiven naarmate men in een andere fase komt, maar dat neemt niet weg dat er toch nog volop diagonaal, achteruit en parallel gereageerd wordt op elkaar en "oude" of toekomstige fases.

Die natuurlijke verschuiving van "nog niet ouder", naar "bijna ouder", naar "net kersvers ouder" en naar "al langer ouder", vind ik logisch en helemaal niet storend. Voor mijn gevoel bepaalt die verschuiving vooral de verandering, die misschien het meest voelbaar is voor de "oudste rotten". De eerste lichting merkt dat er weer volgende lichtingen komen, zoiets?

En direct op elkaar reageren, met als gevolg af en toe een concflictje, dat lijkt me inderdaad van alle tijden en niet echt bepalend voor de "sfeerdip" die nu door sommigen ervaren wordt. Maar misschien komt dat omdat ook ik nogal direct ben IRL èn bovendien die sfeerdip niet zo ervaar?

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 13 januari 2004 @ 21:52:08 #28
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_16234270
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 21:16 schreef Sugar het volgende:
Juist deze weken heb ik me gerealiseerd dat dit subforum echt een soort cyclisch proces ondergaat in inhoud en onderwerpen.
Van het meelurken en nog geen kinderen willen, via vragen over de juiste status om wel een gezin te willen stichten, naar het wachten-op-het-tweede-streepje-topic, via zwangerschap en geboorte naar het grote kleine babietjes-topic en door naar peuters en kleuters....! Dat betekent ook dat het een komen en gaan is van nieuwe mensen en oude rotten. Interesses verschuiven naarmate men in een andere fase komt, maar dat neemt niet weg dat er toch nog volop diagonaal, achteruit en parallel gereageerd wordt op elkaar en "oude" of toekomstige fases.

Die natuurlijke verschuiving van "nog niet ouder", naar "bijna ouder", naar "net kersvers ouder" en naar "al langer ouder", vind ik logisch en helemaal niet storend. Voor mijn gevoel bepaalt die verschuiving vooral de verandering, die misschien het meest voelbaar is voor de "oudste rotten". De eerste lichting merkt dat er weer volgende lichtingen komen, zoiets?

En direct op elkaar reageren, met als gevolg af en toe een concflictje, dat lijkt me inderdaad van alle tijden en niet echt bepalend voor de "sfeerdip" die nu door sommigen ervaren wordt. Maar misschien komt dat omdat ook ik nogal direct ben IRL èn bovendien die sfeerdip niet zo ervaar?

Wat jij zegt verwoordt nog iets beter dan zoals ik het zei.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † dinsdag 13 januari 2004 @ 21:58:50 #29
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_16234511
Inderdaad Sugar, ik zat er al aan te denken om een verhaal in die trant op te schrijven, maar kon het nog niet zo lekker onder woorden brengen. Ik sluit me daarom maar helemaal bij jouw verhaal aan

Verder merk ook ik niet zo veel van een sfeerdip in OUD. Wat ik juist zo leuk en interessant vind is dat er juist zoveel verschillende mensen hier te vinden zijn. Als we het allemaal met elkaar eens zijn dan wordt het hier maar een saaie boel

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_16234658
mooi verwoord Sugar, ik had het idd ook al eens ondervonden toen ik in topics zat te lurken over zwanger willen worden en zwanger zijn.
De sfeerdip die ik ervaar, is misschien meer een gemis van oude bekenden.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16234876
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 22:02 schreef melonovy het volgende:
mooi verwoord Sugar, ik had het idd ook al eens ondervonden toen ik in topics zat te lurken over zwanger willen worden en zwanger zijn.
De sfeerdip die ik ervaar, is misschien meer een gemis van oude bekenden.
de sfeerdip is iets wat ik zelf zo ervaar, omdat ik dus bepaalde users niet meer vaak zie en me begon af te vragen waar het nu aan zou liggen. Ik kan me voorstellen dat iemand anders dit helemaal niet zo ervaart.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16235251
Ik wou ook zoiets schrijven als Sugar, maar die heeft het al heel goed omschreven dus dat hoeft ook niet meer. Ik denk dat dit forum -meer nog dan veel anderen- een bepaalde "cyclus" kent waarin steeds op een natuurlijke manier nieuwe groepen ontstaan. Ik zie dat ook wel gebeuren, ik lees nog steeds in streepjes en zwangerschap, maar ik voel me daar veel minder deel van. Dat is niet negatief, als ik denk dat ik iets kan toevoegen reageer ik ook zeker; maar het staat steeds verder van me weg. Maar die plekken worden allang weer ingenomen door andere mensen. Niets mis mee lijkt me.
mooi he, alles
pi_16235532
Ik wil toch ook even reageren.
Ik zelf heb het prima naar me zin op ouders en vind de verandering dan ook een hele grote vooruitgang.
De diversiteit aan mensen en topics, ik vind het geweldig!!!
Aangezien er best veel gepost word denk ik dat we wel kunnen stellen dat de vraag er dus was.
Ik heb net als bixister ook een mailtje gekregen met de vraag om mee te doen met de mailinglist. Zoals bixister schreef vinden sommigen de privacy hier een probleem. Dit kan ik me best voorstellen alhoewel ik daar geen verschil mee zie met het topic zwangerschap en kindertjes wat eerst bestond. Eigenlijk denk ik er niet zo bij na dat anderen mensen kunnen lezen wat ik schrijf. Naief? Misschien. Maar zelf mag de hele wereld meelezen wat ik schrijf want zo bijzonder is het nou ook weer niet. Dit zeg ik weer niet zoals ik het bedoel want tuurlijk is elke zwangerschap en elk kindje uniek. Maar het is niet iets wat nooit gebeurt ofzo. Heel de wereld krijgt kinderen. De ene poept ze zo uit de andere scheurt finaal van voor tot achter open So what dat dan toevallig een buurvrouw hier ook post en dat leest
Er zijn natuurlijk ook gevoelige onderwerpen. Maar zelfs daarvan wil ik daar persoonlijk best over schrijven (zoals onze adoptieplannen bv) daar kan ik steun mee krijgen, ik kan tips krijgen enz. En geven natuurlijk ook!!!
In het oude topic zwangerschap en kindertjes heb ik dan ook best veel ingrijpende gebeurtenissen meegelezen waarvan ik het heel knap vond hoe mensen de dingen bewoorden en beschreven. En hopelijk heb ik een bijdrage kunnen leveren aan hetgeen mensen nodig hadden.
Maar wat ik begreep is dat de mailinglist ook is opgestart omdat mensen hier de sfeer niet meer zo leuk vonden en de intimiteit van de kleine zwangerschaps en babietjes gemist werd. Daarom zijn er ook mensen weggegaan en zitten nu daar. Dit vind ik persoonlijk ook erg jammer. Vooral omdat ik dit dus niet zo ervaar. Je kan mensen natuurlijk niet verplichten om hier te posten of te blijven als men het niet naar de zin heeft. Maar ik vind het wel jammer dat het niet open gegooid word en geprobeerd om er hier over te praten en er wat mee te doen. Daarom denk ik dat dit een goed topic is en Melonovy ik snap wel wat je bedoelt denk ik. Zelf zie ik ineens vaak voorbij komen de sfeer was niet leuk en daarom ben ik weggegaan om vervolgens niet meer te komen. Dat vind ik jammer. Doe er dan wat aan of zeik niet (oeps even heel zwart wit gezegd)
Ik persoonlijk vind een forum als ouders uniek. En toen ik bv in het ziekenhuis lag en kaarten kreeg van mensen van het forum. Vond ik dat geweldig. En als ik dan aan vreemden uit leg van wie de kaart is en ik vertel er in geuren en kleuren over word ik toch wel vaak gek aangekeken en dan besef ik weer hoe bijzonder dit is.
Ik weet nog dat er in het begin in ouders door neiuwe mensen werd gezegd dat het hier kliekerig is. Ik kreeg toen ik een mailtje kreeg voor de mailinglist zelf ook ineens sterkt dat gevoel en dat vond ik ook jammer. Want voorheen ervaarde ik dat dus helemaal niet zo.
Wat ik absoluut niet wil is in een kliekje horen. Wat je logischer wijs wel altijd zal hebben is dat de ene persoon je meer aanspreekt dan de ander. En of dat nu aan de manier van schrijven ligt of betrekking op het onderwerp heeft dat maakt niet uit.
Ik zelf hoop dat er veel mensen bij blijven komen en de ouwetjes lekker blijven.

Zo das toch weer een heel verhaal geworden.
Ik heb erg getwijfeld om dit te schrijven daar ik niemand voor zijn/haar hoofd wil stoten en ik het enege nadeeltje van internet nogwel eens vind dat een geschreven tekst heel anders over kan komen dan de bedoeling is (weet je nog Karin )

O ja vergeet ik. Ik heb doe dus niet mee met die malinglist. Niet omdat ik de mensen niet aardig vind ofzo, maar om het kliekjes gedoe te voorkomen en niet in een hokje wil van ik hoor daar en daar bij.

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel dinsdag 13 januari 2004 @ 22:41:21 #34
2628 Karin
pi_16235966
Er is hier al heel veel geschreven en ik kan dat nooit zo mooi onder woorden brengen wat ik bedoel maar wat Sugar schrijft is helemaal zoals ik het hier ook ervaar.
Ik snap dat het voor "nieuwe" mensen soms lijkt dat je niet tussen het groepje kan komen maar ik denk echt dat het een kwestie is van een paar berichtjes plaatsen en niet na 1 x opgeven. Je reageert nu eenmaal makkelijker op mensen die je al wat langer kent, waarvan je de situatie kent en met wie je al wat langer meeleeft. Ik lees vaak (en dit komt al jaren voorbij hoor) dat mensen teleurgesteld zijn als er niet op hun gereageerd is. Altijd erg jammer natuurlijk maar echt het gebeurt ons allemaal wel eens. En soms wordt er zoveel geschreven dat je wel eens vergeet op mensen te reageren, dat is in mijn geval echt niet persoonlijk bedoelt.

Dat de "oude garde" wat minder aanwezig is is denk ik ook omdat je vooral in het begin (het zwanger worden, zwanger zijn en net moeder) wat meer vragen hebt en ook vaak heel trots kan zijn op de kleine dingen van je baby (het babytopic loopt veel harder dan het dreumes/peuter/kleuter topic). Als een kind wat ouder is zie je toch dat er wat minder geschreven wordt. Ik hoop dat dat ook wat veranderd en ook mensen met wat oudere kinderen hier lekker komen/blijven kletsen.

dinsdag 13 januari 2004 @ 22:59:58 #35
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_16236635
Ik wil even terugkomen op de mailinglist. Dit is een initiatief van mij geweest, omdat ik moeite had met de openbaarheid van dit forum.
Dat ligt niet aan dit forum, dat ligt aan mij. De trouwe lezer weet ook dat ik heel terughoudend was met met het plaatsen van foto's en er is ooit zelfs geopperd dat ik een bekende nederlander was vanwege die terughoudendheid

Inmiddels had ik een aantal contacten opgebouwd binnen dit forum die ik als heel waardevol beschouw, zo ontstond die lijst.

Dat is niet anders als de contacten die ik irl deel met mensen, met de 1 ga ik naar de kroeg, met de ander voer ik diepe gesprekken.
Ik post hier niet minder, ik heb ook geen geheimen, maar ik wil niet herkenbaar zijn, en FOK! is inmiddels een begrip voor iedereen die inet heeft. Ik denk dat ik soms zelfs nog wel een waardevol adviesje heb, en heb ook zeker geen afscheid genomen van FOK!

Maar, het 1 kan ook heel goed naast het ander bestaan, en heeft dus niets met kliekvorming te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door Leah op 13-01-2004 23:05]

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_16237143
Ik ben niet iemand van 'de oude garde' maar ben ook geen nieuweling meer (volgens mij )
Ik kan bij mijzelf merken dat de behoefte om zelf te schrijven over hoe het hier gaat minder is. Het gaat gewoon zn gangetje, zonder bijzonderheden
Ik ben hier begonnen in de zwangerschap, toen ik geen kant op kon en lekker met medezwangeredames kon kleppen. Af en toe je zorgen en problemen spuien en naar dat van anderen luisteren.

Nu ben ik druk met andere dingen, heb 3 meiden die alle 3 hun eigen aandacht willen. 's Avonds ben ik dan vaak even hier, lees eigenlijk alles maar reageer niet veel. Dat wil niet zeggen dat ik er niet ben, of niet weet wat er aan de hand is. Maar vaak zijn dingen al vaker geschreven of is dé tip al gegeven, dan pas ik maar weer een rondje
Maar als er wat is met Eva, of zoals laatst met Jessie of iemand weet niet hoe het gat groter moet in een speen dan spring ik even uit de lurkstand, af en toe vertel ik even hoe het hier is en post soms een fotootje.

Ben hier dus wel bijna dagelijks maar heb de tijd en afwisselend zin niet om erg frequent te posten.
(Plus dat ik ontdekt ben door familie en collega's surfen ook op Fok en dan post het toch wat minder anoniem, als ze al je posts gaan nazoeken )

Screw them.
We're going home.
pi_16238102
Ik heb inderdaad ook wel last van de "bekendheid". Ik ben als Phileine al lang niet meer anoniem. Een aantal mensen hier weten wel dat Max en ik een tijd terug een aantal erg enge bedreigingen hebben ontvangen n.a.v. een persoonlijke hetze van een internet-columnist. Die anonimiteit wordt dan al wel een hot item.

Vorig jaar heb ik ervaren dat een aantal kwaadwillende mensen mij "volgden" op allerlei verschillende forums en mij voor mijn voeten wierpen wat ik overal schreef en het gebruikten om hele nare dingen over mij te schrijven. Dat vond ik een heel benauwend gevoel. Dat is eigenlijk voor mij het moment geweest dat ik nóg veel voorzichtiger ben gaan schrijven en de lol in forums een beetje begon te verliezen. Ik ben hier oppervlakkig, laat weinig het achterste van mijn tong zien. Dat doe ik wel in persoonlijke mails. Ik heb via fok! veel mensen leren kennen die me erg dierbaar zijn geworden, en met wie ik een innig mail-contact heb. Deelname aan een mail-lijst was voor mij dus weinig verandering, behalve dat ik nu een mailtje in één keer aan iedereen kon sturen ipv aan mensen apart. Mijn postgedrag hier op het forum is daarin niet veranderd. Ik denk dat voor de andere deelnemers aan de lijst eenzelfde soort gedachtengang geldt.

mooi he, alles
pi_16239209
grappig, dit is een interessanter topic geworden dan ik gedacht had.
wil nog even inhaken op iets dat spuuglokje zei: dat niet iedereen even betrokken reageert op elkaar. ik denk dat het juist een kenmerk (en pluspunt) is van fok! dat er zeer diverse mensen komen met ook allemaal hun eigen verwachtingen en wensen van zo'n forum. in vergelijking met de andere fok!subfora is 't hier natuurlijk al behoorlijk klef en lievig (omdat onze gespreksonderwerpen nou eenmaal van die schatjes zijn... ), en ik ben eigenlijk blij dat het niet nog erger is, en dat hier juist de ruimte is om soms alleen maar even je eigen vraag of verhaal te plaatsen, zonder er excuses bij te moeten maken voor het niet op iedereen reageren. ken dat van andere (puur baby-)fora, waar iedereen zo'n beetje standaard het hele lijstje met tussentijdse reacties weer afloopt om toch vooral maar niemand over te slaan. en dat wordt juist vaak een heel saaie en logge bedoening. te aardig voor elkaar zijn kan ook smorend werken (net als de genoemde 'kliekjes'). dus: geniet van die ruimte en relatieve anonimiteit zou ik zeggen. (en nu heb ik 't nog gedaan ook. )

enne CarOnline & phileine, aaaiks lijkt me vreselijk als bekenden je gaan volgen hier, of zelfs lastig vallen om wat je hier schrijft! dus Leah, kan me jouw behoefte aan privacy-afscherming goed voorstellen hoor. en je adviezen zijn zeker nog altijd raak & welkom.
getver ik ga snel slapen voor ik al te klef wordt.

pi_16240158
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:15 schreef CarOnline het volgende:

*gigantische knip*

(Plus dat ik ontdekt ben door familie en collega's surfen ook op Fok en dan post het toch wat minder anoniem, als ze al je posts gaan nazoeken )

Dat is nu net de reden waarom ik dus eigenlijk niets meer vertel hier maar alleen af en toe een foto show...
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  woensdag 14 januari 2004 @ 00:47:07 #40
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_16240247
Maar voor de oplettende lezer ben jij ook op andere fora herkenbaar Luckepuk. Ik surf niet eens zoveel , maar heb je wel "gespot"

Dat bedoel ik dus...

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_16244412
Dat de 'oldbies' minder gaan posten zie je overal op fok en niet alleen in dit forum. De eerste keer dat je nicks gaat missen ga je je idd afvragen of dat komt door een sfeerdip of doordat ze het niet meer leuk vinden. De z&k topics zijn juist nog lang een 'kliek' geweest toen de rest van fok dat al niet meer was. Het wordt denk ik juist steeds makkelijker om als nieuweling mee te gaan doen hier. Juist omdat het groter wordt. Als je met een kleine groep post, weet je veel van iedereen. Wordt het drukker, dan ga je dat overzicht verliezen en valt het minder op als iemand nieuw is. Dat kan wel jammer zijn (zo mis ik het oude #fok waardoor ik praktisch nooit meer op de chat kom), maar ja, het is internet. Het verandert snel, ook de mensen die er komen. Het heeft ook al voordeel voor nieuwbies hier dat ze niet meer ontgroend worden door Ludo en Ulx, dat had je wel toen fok nog klein was, nu kun je gewoon mee gaan doen.

Wat ik dus wil zeggen is dat je steeds nieuwe groepen hebt die posten. Sommige mensen van het eerste uur vertrekken (bijna) helemaal en anderen komen weer onder een kloon terug. Maar er komen ook nieuwe mensen met nieuwe verhalen en nieuw enthousiasme. Dat heb je nodig als je als forum wilt blijven bestaan.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2004 @ 09:44:54 #42
43556 miss_dynastie
pi_16245231
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:47 schreef Leah het volgende:
Maar voor de oplettende lezer ben jij ook op andere fora herkenbaar Luckepuk. Ik surf niet eens zoveel , maar heb je wel "gespot"

Dat bedoel ik dus...

Ik heb je ook gespot, Luckepuck. Phileine ook overigens. En daar waar ik jullie gespot heb, kunnen jullie mij ook weleens spotten

Kortom: je houdt het niet tegen en dat vind ik soms best weleens balen Ik ben hier zeker niet anoniem, noem hier ook mijn eigen naam en de namen van onze dieren (op elke kaart die we schrijven te vinden ) maar als miss_dynastie ben ik redelijk onbekend bij vrienden/ kennissen, bovendien weet bijna niemand dat ik op Fok! zit Maar eng en bedreigend is het wel als je wordt achtervolgd, ik snap ook niet wat daar het nut van is

pi_16245303
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 09:44 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik heb je ook gespot, Luckepuck. Phileine ook overigens. En daar waar ik jullie gespot heb, kunnen jullie mij ook weleens spotten

Daar waar ik hun gespot heb post ik ook wel eens.
Maar jou heb ik daar nog niet gespot, Rewimo trouwens wel, maar das al ff geleden

Lekker anoniem hé, internet

Screw them.
We're going home.
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2004 @ 09:55:33 #44
43556 miss_dynastie
pi_16245420
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 09:48 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Daar waar ik hun gespot heb post ik ook wel eens.
Maar jou heb ik daar nog niet gespot, Rewimo trouwens wel, maar das al ff geleden

Lekker anoniem hé, internet

Jou 'ken' ik inderdaad ook al van dat forum, ik heb daar eerst een jaar of twee gelurkt of zo, Rewimo heb ik daar vroeger regelmatig gezien, maar het laatste half jaar niet meer... ik zit er zeker wel, maar post niet al te veel In elk geval niet zoveel als op Fok!
pi_16245474
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 09:55 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Jou 'ken' ik inderdaad ook al van dat forum, ik heb daar eerst een jaar of twee gelurkt of zo, Rewimo heb ik daar vroeger regelmatig gezien, maar het laatste half jaar niet meer... ik zit er zeker wel, maar post niet al te veel In elk geval niet zoveel als op Fok!

Ik post er eigenlijk helemaal niet meer. Er zijn trouwens wel erg veel Caroline's daar, ik ben ze niet allemaal hoor
Screw them.
We're going home.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 januari 2004 @ 10:02:39 #46
13151 crew  Rewimo
pi_16245551
Ik zit de laatste tijd inderdaad veel meer op Fok! dan in dat andere forum. Ik lees er nog wel, maar posten doe ik bijna niet meer.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2004 @ 10:03:52 #47
43556 miss_dynastie
pi_16245580
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 09:58 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Ik post er eigenlijk helemaal niet meer. Er zijn trouwens wel erg veel Caroline's daar, ik ben ze niet allemaal hoor

Nee, maar die mevrouw met die tweeling en vijf dagen bevalling ben jij wel, volgens mij Die had namelijk ook een nogal zwaar derde kindje Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er een paar maanden niet geweest ben, en nu toevallig af en toe eens post... maar ook daar merk je hetzelfde probleem als hier, op een gegeven moment verdwijnt de oude garde
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2004 @ 10:04:58 #48
43556 miss_dynastie
pi_16245600
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 10:02 schreef Rewimo het volgende:
Ik zit de laatste tijd inderdaad veel meer op Fok! dan in dat andere forum. Ik lees er nog wel, maar posten doe ik bijna niet meer.
Ik vind hier juist zo leuk dat je de foto's van kindjes kunt zien en zo, net als smilies en dergelijke, dat mis je daar wel.
pi_16245659
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 10:03 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, maar die mevrouw met die tweeling en vijf dagen bevalling ben jij wel, volgens mij Die had namelijk ook een nogal zwaar derde kindje Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er een paar maanden niet geweest ben, en nu toevallig af en toe eens post... maar ook daar merk je hetzelfde probleem als hier, op een gegeven moment verdwijnt de oude garde

Euh ehm... nou jaa... das toevallig zeg, dat is vast mn tweelingzus
Screw them.
We're going home.
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2004 @ 10:08:06 #50
43556 miss_dynastie
pi_16245675
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 10:07 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Euh ehm... nou jaa... das toevallig zeg, dat is vast mn tweelingzus

Die heet ook Caroline? Dan hadden je ouders weinig fantasie
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 januari 2004 @ 10:11:03 #51
13151 crew  Rewimo
pi_16245724
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 10:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik vind hier juist zo leuk dat je de foto's van kindjes kunt zien en zo, net als smilies en dergelijke, dat mis je daar wel.

Ja, dat is zo, bovendien is hier de interactie een stuk sneller. En veel mensen met wie ik veel postte zijn ook daar verdwenen. Het is kennelijk een vaker voorkomend probleem
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2004 @ 10:18:41 #52
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_16245897
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 08:48 schreef YPPY het volgende:
Dat kan wel jammer zijn (zo mis ik het oude #fok waardoor ik praktisch nooit meer op de chat kom), maar ja, het is internet. Het verandert snel, ook de mensen die er komen. Het heeft ook al voordeel voor nieuwbies hier dat ze niet meer ontgroend worden door Ludo en Ulx, dat had je wel toen fok nog klein was, nu kun je gewoon mee gaan doen.
Grappig dat je #fok noemt, ik moest daar van de week nog aan denken toen ik maandagavond op de #fokradio zat, lekker druk, hoop gedoe, ging niks over maar wel gezellig. Ludo.. Ulx.. tja dat was vroeger

Ik post hier zelf minder omdat het mij te snel gaat ik kan het allemaal niet meer bijhouden; het is geen des-interesse maar ik heb geen tijd om alles terug te lezen. Om in ouders nu veel dingen over mijn kinderen neer te zetten zie ik niet zitten, zij zijn 22 en 19, zo'n groot leeftijdsverschil, zoveel andere dingen die je dan bezighouden.

Persoonlijke dingen (behalve mijn ooglidcorrectie dan) heb ik sowieso bijna nooit gepost omdat beide kinderen meelezen en dan is voor mij zo'n aparte lijst veel makkelijker om mijn ei even kwijt te kunnen.

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  woensdag 14 januari 2004 @ 11:36:02 #53
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_16247648
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:15 schreef CarOnline het volgende:
Ja helemaal mee eens(heeft Loena ook last van)! Vinnik ook eigenlijk heel sneu dat mensen dit doen! Loena kreeg bv tijdens het kerstdiner letterlijk haar eigen citaten van Fok om haar oren, echt te genant voor woorden!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_16248276
O vreselijk lijkt me dat als je wordt achtervolgd of geconfronteerd wordt met je eigen citaten.
Zoals ik al eerder schreef heb ik voor mezelf toch echt wel grenzen voor wat ik hier wel post en niet, ben best wel open over veel dingen.
Zodra ik zou weten dat ik 'achtervolgd' word zou ik daar ook actie op gaan ondernemen... Ik begrijp jullie afwezigheid dus erg goed, maar vind het wel erg jammer!
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 14 januari 2004 @ 14:38:50 #55
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_16252722
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:17 schreef bixister het volgende:
grappig, dit is een interessanter topic geworden dan ik gedacht had.
wil nog even inhaken op iets dat spuuglokje zei: dat niet iedereen even betrokken reageert op elkaar. ik denk dat het juist een kenmerk (en pluspunt) is van fok! dat er zeer diverse mensen komen met ook allemaal hun eigen verwachtingen en wensen van zo'n forum.
Natuurlijk is het ondoenlijk en ook dodelijk saai als iedereen iedereen eerst bij langs moet gaan, maar ik bedoelde dat er mensen tussen zitten die werkelijk alleen maar klagen en praten over zichzelf. Dat zijn 'zuigers' waar ik me behoorlijk aan erger. Maar ik heb geen zin om te gaan zitten katten, iedereen doet maar waar die zin in heeft . Gelukkig heb ik inmiddels dus de perfecte oplossing voor mezelf gevonden, een plek bij een 'kliekje' dat me heel dierbaar is .
  woensdag 14 januari 2004 @ 21:49:13 #56
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_16265708
Ik ben er zelf ook nog niet zo lang, en ben ingestapt in de tijd dat ik plat lag van de derde zwangerschap. Toen was er ook veel tijd voor mij om te lezen en te reageren. Nu met 3 kids kom ik inderdaad ook vaak niet aan reageren toe. Wel ben ik een hele trouwe lurkster, lees wel vaak dingen, maar daar waar ik iets kan zeggen ben ik vaak zo laat dat ik het meestal maar laat zitten. Maar ik vind de sfeer die er op dit topic hangt juist heel prettig. Ook om te lezen hoe mensen met elkaar meeleven vind ik geweldig en ik heb ook niet echt het idee van een sfeerdip, maar goed ik 'draai' ook pas een maandje of 8 mee
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')