abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 augustus 2004 @ 15:49:09 #51
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_21012421
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 15:44 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Als je het verhaal echt gelezen hebt, kun je hier wel wat bij voorstellen neem ik aan.
[afbeelding]
Mja, eigelijk niet helemaal..
in een W-vorm op 1 krukas kan ik me niet helemaal voorstellen eigelijk..
pi_21013857
Nog wat aparte motoren...

Saab had in de 95 en 96 een V4 motor, een 4cylinder V-motor.
De eendjes (2cv's) hadden een 2cylinder boxermotor. De BMW motorfietsen hebben die ook...

Mijn oude japannertje (subaru justy) had een 3cylinder 9v motor...

Voor wie het wilde weten...
+10 intelligent
  maandag 2 augustus 2004 @ 17:20:11 #53
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_21014286
en je kan wel stellen een dat een V8 meestal het mooiste geluid maakt. Maar ook de V5 van VAG maakt een leuk geluid en heeft geloof ik ook wel power aan boord.

Meestal wordt er bij de 6 cilinders een V6 gebruikt, maar bij BMW zijn dat er 6 in lijn (Correct me if i'm wrong)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 16:58:31 #54
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_21034381
een goede uitleg over de wankelmotor heb ik niet terug gevonden is thans een enorm knappe techniek ... suzuki en nissan haalde daar vaak uit een 1400 cc bijna 300 pk :-)
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 17:08:05 #55
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21034574
Een paar tekeningen om mee te beginnen:





Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 17:12:03 #56
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21034671
Overigens is de wankelmotor een veel beter concept als het gaat om efficiency dan de verbrandingsmotor die we nu in 99% van de gevallen hanteren. Doordat er geen massa (cilinders en zuigers) constant vertraagd en versneld hoeft te worden kan er een veel hogere effiencygraad behaald worden.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 17:14:59 #57
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21034730
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 18:05:14 #58
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_21035781
Onze Astra heeft een 16V motor, en trekt behoorlijk krachtig op.

Maar de toekomst zit volgens mij in wankelmotoren, omdat die een veel groter brandstof/kracht rendement hebben.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 18:16:20 #59
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_21036027
haha nee.. Wankelmotoren zijn als heel oud, maar ze zijn echt niet goed ofzo. Ze verbruiken meer geloof ik, hebben veel uitstoot en zijn onderhoudsgevoelig..
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:07:58 #60
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_21037264
What about the rotation engine ??



"Censuur is de dood van de democratie"
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:08:57 #61
70795 GiSH
waiting for sun
pi_21037285
wankel motoren worden toch ook best wel erg heet, daarom staat toch altijd bij een NSU de motor kap op een kier.
Made love to an Angel, but her wings are in the way
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:10:12 #62
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_21037312
"Censuur is de dood van de democratie"
pi_21037495
En als we het dan toch over aparte motoren hebben dan roep ik de Deltic erbij. Een tweetakt dieselmotor uit de jaren 50, met drie krukassen (ja, je leest het goed) ieder op de hoek van een driehoek en vanuit de krukassen gingen cilinders langs de zijden van de driehoek richting de andere krukas. De cilinders bewogen dus tegen elkaar in.

Deze motor werd in 18 cilinder uitvoering gemaakt en in boten en een serie Engelse locomotieven geplaatst. Vermogen was 2500 pk.

Geloof je het niet? Zie hier (klik voor hi-res)


Voor meer informatie: http://www.lexcie.zetnet.co.uk/delticengine.htm
Voor informatie over de Deltic trein: http://www.lexcie.zetnet.co.uk/deltic.htm
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 19:27:47 #64
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_21037692
Mensen, dit is echt geweldige informatie. echt.
maar dit topic gaat over de meest gangbare verbrandingsmotor.

Als iemand genegen is (en graag zelfs, anders doe ik het zelf....ooit) een topic te schrijven over de wankel motor, graag!
Info over hoe je een topic maakt voor de [Hoe zit dat met...] reeks staat in het feedbacktopic, waarvan een link staat in de OP van dit topic.

graag hoor ik jullie mening/reactie
pi_21039481
V4 motoren komen wel vaker voor als bij saab, saab had ze (geloof ik) weer van Ford geleend.

V4 motoren met kleine blokhoek werden door Lancia sinds 1922 onafgebroken toegepast tot 1976, De VR techniek van Volkswagen is dus eigelijk helemaal niet zo nieuw.

Ander weetje: De V6 is kwa balans erg probematisch (een oneven aantal cilinders per rij), de juiste blokhoek is heel belangrijk om een net lopende motor te krijgen. Lancia (alweer ja ) was de eerste die een goedwerkende V6 produceerde in de Aurelia (1952)
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_21039851
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 16:58 schreef God_de_Vader het volgende:
een goede uitleg over de wankelmotor heb ik niet terug gevonden is thans een enorm knappe techniek ... suzuki en nissan haalde daar vaak uit een 1400 cc bijna 300 pk :-)
suzuki heeft 1 wankel gemaakt, een 500cc enkele rotor voor op een motorfiets.. vrij uniek, motortje leverde 62 pk.
Nissan heeft maar enkele wankelmotoren gemaakt, eigenlijk gewoon de 10a van Mazda geleend met 100 pk

Dus ik denk dat jij de Mazda wankel motoren bedoel.
Mazda heeft namelijk wel wankels en haalt nu uit een 1300cc wankel 240 pk.. (nog veel meer ook)

  woensdag 4 augustus 2004 @ 00:01:59 #67
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_21043548
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 18:16 schreef Catch22- het volgende:
haha nee.. Wankelmotoren zijn als heel oud, maar ze zijn echt niet goed ofzo. Ze verbruiken meer geloof ik, hebben veel uitstoot en zijn onderhoudsgevoelig..
Nee dat is niet waar. Bovendien is de wankelmotor itt de normale verbrandingsmotor niet uitontwikkeld.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 4 augustus 2004 @ 09:23:58 #68
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_21047888
nou ik wil nietzeggen dat de reguliere verbrandingsmotor uitontwikkeld is. De techniek op zich veranderd mssn niet, maar er wordt nog steeds elke keer weer meer power uit minder cc's gehaald wat de zuinigheid niet aantast
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 4 augustus 2004 @ 12:44:31 #69
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_21051729
Wat kaalhei probeert te zeggen is dat de 'normale' verbrandingsmotor al veel meer ontwikkeling heeft gekent, dat wil zeggen op technologies/mechanisch gebied. De techniek is uitontwikkeld, blijkt ook uit jouw statement, de techniek veranderd op zich niet. De wankelmotor is integenstelling tot de normale verbrandingsmotor nog niet zoveel evoluties gekend. Hier liggen dus wel degelijk kansen voor de autofabrikanten. Ben benieuw welke als eerste komt met een evolutie, waarschijnlijk zal dit Mazda zijn, de enige die dit ontwerp serieus schijnt te nemen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 13:30:11 #70
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_21052665
De mazda was het inderdaad ... maar van wat ik gehoord heb verbruikt die toch ook wel redelijk hoor ... rond de 12 a 15 l op 100 km maar aan de anderekant ... neem eens een andere wagen met 240 pk daar ligt het verbruik ook behoorlijk in die richting hoor. Verder schijnt het dat je een enorme koppel hebt bij een wankelmotor ... wat het toch behoorlijk aangenaam maakt
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_32640382
even een vraagje. bestaat eigenlijk de V12 voor personenauto's? of zijn het allemaal W12?
en met een V12 bedoel ik ook echt 2x6 cilinder in de vorm van een V en geen dubbel V6 in een W
pi_32640528
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:14 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
even een vraagje. bestaat eigenlijk de V12 voor personenauto's? of zijn het allemaal W12?
en met een V12 bedoel ik ook echt 2x6 cilinder in de vorm van een V en geen dubbel V6 in een W
Ja die bestaan, al bijna een eeuw overigens.
Er zijn in het verleden ook b.v. V16's gemaakt.

Dat W gebeuren is van VW.
pi_32640654
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ja die bestaan, al bijna een eeuw overigens.
Er zijn in het verleden ook b.v. V16's gemaakt.

Dat W gebeuren is van VW.
ok bedankt voor je antwoord
pi_32641324
Ook ik had een noobvraagje

BIj een 4-takt 2-cilinder 250cc motorblok, dan heb je toch 2*125cc cilinders?
  maandag 28 november 2005 @ 12:00:07 #75
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32641392
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:56 schreef Geqxon het volgende:
Ook ik had een noobvraagje

BIj een 4-takt 2-cilinder 250cc motorblok, dan heb je toch 2*125cc cilinders?
ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')