abonnement Unibet Coolblue
pi_11435185
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 20:43 schreef Seborik het volgende:
[afbeelding]

Dit boxje wordt m'n eerstvolgende King Crimson aankoop. Ik heb er nu al honderd keer naar staan kijken bij de platenwinkel in Bergen op Zoom. Hij staat er al jaren en wil maar niet verkocht worden.

De muziek blijft iets uitdagends hebben, ongeacht het aantal luisterbeurten en nummers als Epitaph en Starless blijven met hun schoonheid in staat om mij tot emotie te roeren.

Een waarschuwing vooraf: de muziek heeft lijkt in geen enkel opzicht op de door jou genoemde nummers. Maar daarom niet minder de moeite waard. Kopen dus!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 28 juni 2003 @ 20:58:57 #77
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11435197
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 20:58 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Een waarschuwing vooraf: de muziek heeft lijkt in geen enkel opzicht op de door jou genoemde nummers. Maar daarom niet minder de moeite waard. Kopen dus!

Dat is niet erg, de rest van de cd's vind ik ook geweldig.

Heb nu de volgende liggen: In The Court of The Crimson King, Discipline, Red, Lark's Tongues in Aspen.

pi_11435282
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 20:58 schreef Seborik het volgende:

Lark's Tongues in Aspen.

Aspic
  zaterdag 28 juni 2003 @ 21:06:18 #79
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11435305
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 21:04 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Aspic

Aaarggh, doe hem altijd fout.
  zondag 29 juni 2003 @ 02:12:17 #80
14505 OProg
A Life in Music
pi_11440126
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 20:43 schreef Seborik het volgende:
[afbeelding]

Dit boxje wordt m'n eerstvolgende King Crimson aankoop. Ik heb er nu al honderd keer naar staan kijken bij de platenwinkel in Bergen op Zoom. Hij staat er al jaren en wil maar niet verkocht worden.

De muziek blijft iets uitdagends hebben, ongeacht het aantal luisterbeurten en nummers als Epitaph en Starless blijven met hun schoonheid in staat om mij tot emotie te roeren.

Dat boxje is geweldig. Het wijkt toch erg af van Crimson (hoewel er ook weer grote overeenkomsten overblijven) maar er staan echt geweldige stukken op. Van die geweldige improv nummers waar bijv. een Belew geweldig om weet te gaan met een elektrish drumstel, Toppertje
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 20 juli 2003 @ 22:12:48 #81
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_11899260
Uit het online dagboek van Robert Fripp:
quote:
Which brings me back to an ongoing personal topic: performance satisfaction. The presence of photographers waiting to pounce was palpable. It is a constant, ongoing threat that confirmed the decision that followed Valencia: this is not the way I can live my performance life: playing with the constant threat/presence of violation. As I was afraid it would be from the beginning, when the first plans for this Eurotour being presented too late to reject, this is The King Crimson Farewell Tour Of Europe (2003).

The history of the band should teach me never to say never again, that nothing is final. So, instead, this: I cannot foresee any conditions under which I can be part of a King Crimson that tours Europe in the future. Ade loves touring Italy, so convince Italian Crimson fans not to take photographs. Poland is remarkably supportive of Crimson, so find an appropriate venue. And so on. And so on.

North Sea jazz was misschien wel de laatste kans om KC te zien. Gelukkig was ik er...
Maar toch
  zondag 20 juli 2003 @ 22:14:59 #82
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11899307
Tjonge.

Alles om een paar foto's...

maandag 21 juli 2003 @ 07:48:39 #83
2889 Zander
He's gone
pi_11904520
Ik ben blij dat ik ze dan een keer gezien heb, en het verklaart wel waarom Fripp met zijn rug naar het publiek toespeelde op NSJ. Ik begrijp zijn panische reacties t.o.v fotografie ook niet echt, de man zit inmiddels al dik dertig jaar in het vak en zou er toch wel aan gewend moeten zijn. Vreemde zet ook om dan op allerlei festivals te spelen, eigenlijk.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_11904937
quote:
Op maandag 21 juli 2003 07:48 schreef Zander het volgende:
Ik ben blij dat ik ze dan een keer gezien heb, en het verklaart wel waarom Fripp met zijn rug naar het publiek toespeelde op NSJ.
Daarover schrijft hij ook nog een stukje:
quote:
Friday Night Saturday Monring 4-5th. July, 2003; 01.13

Crimbus Outside Venue, Barcelona.

Another fucking spoiled evening.

My playing has suffered in response to the constant photography. Or maybe I'm just not playing well. The flashes tonight carried a different intent to usual: tonight many were deliberate spoiling moves. There was a vindictiveness behind the flashes. And they succeeded. They had an effect that will carry beyond this evening. So, I should begin to plan an alternative future to one based on live performance.

I asked John to reposition my rig tomorrow, to put the Lunar Module at 90 degrees to the front of stage. This faces me away from the audience more than usual, more than ever. It marks a qualitative shift in my performance mode, to exclude the audience from my focus to an extent that substantially invalidates my being onstage.

I am not playing well, and that disturbs me.

In ieder geval is meneer Fripp een heel grote zeurpiet. Dat hij zijn naam verleent aan de "Robert Fripp Award" lijkt me volstrekt gerechtvaardigd
  maandag 21 juli 2003 @ 13:55:12 #85
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11910462
Wat paranoïde trekjes zijn meneer Fripp niet vreemd...
pi_11987320
Fripp's oordeel over een avondje North Sea Jazz:
quote:
Today's performance: we went onstage at 18.00 following an inappropriate announcement regarding photography.

Firstly, better not to ask for a situation where there is no hope of successfully achieving that situation. Secondly, don't get a festival announcer to make a finely-tuned & considered announcement (prepared by our Production Team): he will interpret, translate & colour the announcement to make it "better". The "improvement", or what-you-would-have-said-if-you-had-been-able-to-express-it-as-well-as-the-announcer, will become "self-expression".

The announcement as planned was gentle. The announcement as made was brutal. When a request is made, any non-compliance can only be intrusive, non-consensual. And so it was. It ruined my show and led directly to a number of clams in Elektrik.

Otherwise, what would conventionally be called a good audience & strong show. Conventionally.

A personal highlight: the number of women leaving as Adrian began his solo in LTIA IV.

Afterwards, I walked with Pat to cheer for Van The Man. The festival assistant responsible for taking care of artists didn't, mis-directed us, and we had no hope of getting even close. We went to see Cassandra Wilson instead. The house lights were on full, the stage lights were on full. I liked this lighting. There were flashes every 30 seconds. They drove me out. Back to the hotel through a packed mass of heaving people.

En over het spelen op festivals:
quote:
Backtracking
Friday 11th. July: Dour Festival. An hour and ten minutes is a good amount of time to play: the focus is close. There were flashes, but they didn't have the impact they would at a dedicated King Crimson performance. Why?

When Crimson plays within a context determined by others, we accept the House Rules of the event. This has the effect that:

1. We have no responsibility for the event as a whole. Our responsibility is limited to the band's performance within that event.
2. Accepting the House Rules, behaviour within those Rules is therefore consensual.

So, I didn't welcome the photography, didn't encourage it, but accepted that this was part of the performance practice at this event.

We had the impression that many of the audience would not otherwise get to see Crimson: new ears. Hooray! this was the aim in playing the festivals. Pat commented that when Ade hit his solo in Level Five, heads turned.

pi_11988551
quote:
A personal highlight: the number of women leaving as Adrian began his solo in LTIA IV.
Hij heeft toch wel humor, eigenlijk..
  woensdag 30 juli 2003 @ 00:50:36 #88
9613 Seborik
I, Voyager
pi_12104954
Het blijft een raar figuur, maar wat een musicus.

Die ProjeKcts vind ik echt ontzettend gaaf. Zojuist cd 2 beluisterd. Wat een kwaliteit voor een set live-cd's.

Het mooiste van cd 1 vond ik de sfeer op de hele cd.

pi_12109423
Ik zit lekker op mijn werk met Ladies of the Road. Net de hele verzameling 21st Century Schizoid Men over me heen laten komen, en nu in alle rust aan het genieten van het "reguliere" werk op disc 1.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 23:36:08 #90
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_12291312
Ik heb nu King Crimson-THRAK in mij collectie.Klinkt erg goed.

Ik heb ook Sometimes God Smiles-The young persons guide to discipline volume II gekocht.Is dat een verzamelalbum van KC?

Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_12308919
Alle ProjeKcts een aantal keren beluisterd. De eerste drie liggen vrij dicht bij elkaar, de vierde er ver vanaf. De eerste drie bevallen me ook het meeste. Ik heb niet zo heel veel met dat D&B-achtige album. Het is wel goed, maar het gaat me op den duur toch een beetje vervelen.

Bij de andere drie ProjeKcts heb ik niet echt een favoriet, ze hebben alledrie wel hun sterke en af en toe zwakke kanten. Wel heel erg cool vind ik dat stukje op ProjeKcts twee dat helaas wordt afgebroken waarna het opgevolgd wordt door een berg verbaal geweld om een foto.

Wat mij ook zeer bevalt aan de ProjeKcts is, dat het zonder zang is. Mooie alleenstaande muziek. Het heeft geen meer nodig en dat vind ik altijd een knap staaltje werk en zeer leuk voor de afwisseling.

zaterdag 9 augustus 2003 @ 18:38:10 #92
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_12324495
Toch vreemd dat niemand het over Starless and Bible Black heeft, terwijl ik dat een van de betere albums vind. Vooral Fracture vind ik een fantastisch opgebouwd nummer.
pi_12334698
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 18:38 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Toch vreemd dat niemand het over Starless and Bible Black heeft, terwijl ik dat een van de betere albums vind. Vooral Fracture vind ik een fantastisch opgebouwd nummer.
Fracture is idd een supernummer, vooral door het adembenemnde gitaarspel van Fripp. SaBB is ook wel een goed album maar naar mijn mening net niet zo sterk als Larks' en Red. En dat komt eigenlijk door de improvisaties "We'll Let You Know" en "The Mincer" die de vaart er een beetje uithalen.
pi_12709939
Daarstraks Beat en In The Wake of Poseidon geluisterd. Die laatste heeft mijn voorkeur, ook al is het een beetje een imitatie van In The Court of The Crimson King met het titelnummer dat de kroon spant als bijna een directe kopie van Epitaph, maar Cat Food maakt veel goed en ook The Devil's Triangle met daarin de cover van Gustav Holsts Mars deel uit The Planets is erg leuk.

Beat vond ik teveel op Discipline lijken, maar dan met wat meer popinvloeden. Het wordt ook een beetje monotoon na twee albums, naar mijn mening en dat vind ik wat jammer, het geluid is erg uniek en verfrissend in ieder geval op Discipline.

pi_12710605
Ik mag Beat altijd wel graag horen, er staan toch behoorlijk wat juweeltjes op. Maar het klinkt inderdaad wel minder verfrissend dan Discipline, wat geforceerder. Opvolger Three Of A Perfect Pair heeft daar helemaal last van. Toen was de koek echt op.
  woensdag 17 september 2003 @ 16:34:28 #96
68083 Broodjevlees
Boulimia Alcoholica
pi_13239004
King Crimson is idd de muziekale bom.
Ik ken het fenomeen nu een jaar of twee van video
Heb ze nu inmiddels live gezien op DOUR festival....... Het was echt grandioos.... De cd's die ze maken doet ze geen eer aan vergelijken bij hun live performance (alleen jammer dat meneer Tony Levin er niet meer bij is :-( (mijn grote voorbeeld)
Heb verders ook de cd's Thrak en The konstrucktion of light. Verder de DVD Dejavrooooom.
Trying is the first step towards failure
  woensdag 17 september 2003 @ 17:22:41 #97
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_13240367
[zinloze trivia]

De regel Innocents raped with napalm fire uit 21st Century Schizoid Man wordt ook gezongen door Bad Religion's zanger Greg Graffin in hun nummer 21st Century Digital Boy. Dat is geen toeval.

[/zinloze trivia]

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_13517319
Nog een weekje om te sparen...
quote:
DGM and Sanctuary Records are bound to release the new King Crimson DVD, "Eyes Wide Open", on Tuesday, October 7.

The two-disc set includes two concerts from the 2000 "ConstruKction of Light" and 2003 "Power to Believe" tours and bonus footage of improvs, rehearsals, and sound checks.

The track listing:

- Disc 1 -

Live in Japan: Tokyo, Kouseinenkin Kaikan, April 16, 2003

Introductory Soundscape - The Power to Believe I (A Cappella) - Level Five - ProzaKc Blues - The ConstruKction Of Light - Happy With What You Have To Be Happy With - Elektrik - One Time - Facts Of Life - The Power To Believe II (Power Circle) - Dangerous Curves - Larks' Tongues In Aspic: Part IV - The Deception Of The Thrush - The World's My Oyster Soup Kitchen Floor Wax Museum

Bonus footage: Tokyo Sound & Camera Check

- Disc 2 -

Live at the Shepherds Bush Empire: London, July 3, 2000

Into The Frying Pan - The ConstruKction Of Light - VROOOM - One Time - London Improv I: Blasticus SS Blastica - Dinosaur - The World's My Oyster Soup Kitchen Floor Wax Museum - London Improv II: C Blasticum Cage - ProzaKc Blues - Larks' Tongues In Aspic: Part IV - Three Of A Perfect Pair - The Deception Of The Thrush - Sex, Sleep, Eat, Drink, Dream - Heroes

Bonus footage: Improvising Crimson

En dan 15 oktober nog de 21st Century Schizoid Band in De Boerderij...

het zal wel de "K" in de maand zijn....

pi_13517487
Phuck! Ik ga de volgende dag al naar Krang, dus ik vrees dat ik die Schizoid Band moet overslaan..
pi_13902010
quote:
Op maandag 29 september 2003 12:30 schreef MuadDib het volgende:
En dan 15 oktober nog de 21st Century Schizoid Band in De Boerderij...
En op weg naar een avondje ouwe-lullen-prog...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')