quote:Een waarschuwing vooraf: de muziek heeft lijkt in geen enkel opzicht op de door jou genoemde nummers. Maar daarom niet minder de moeite waard. Kopen dus!
Op zaterdag 28 juni 2003 20:43 schreef Seborik het volgende:
[afbeelding]Dit boxje wordt m'n eerstvolgende King Crimson aankoop. Ik heb er nu al honderd keer naar staan kijken bij de platenwinkel in Bergen op Zoom. Hij staat er al jaren en wil maar niet verkocht worden.
De muziek blijft iets uitdagends hebben, ongeacht het aantal luisterbeurten en nummers als Epitaph en Starless blijven met hun schoonheid in staat om mij tot emotie te roeren.
quote:Dat is niet erg, de rest van de cd's vind ik ook geweldig.
Op zaterdag 28 juni 2003 20:58 schreef MuadDib het volgende:[..]
Een waarschuwing vooraf: de muziek heeft lijkt in geen enkel opzicht op de door jou genoemde nummers. Maar daarom niet minder de moeite waard. Kopen dus!
Heb nu de volgende liggen: In The Court of The Crimson King, Discipline, Red, Lark's Tongues in Aspen.
quote:Aspic
Op zaterdag 28 juni 2003 20:58 schreef Seborik het volgende:Lark's Tongues in Aspen.
quote:Aaarggh, doe hem altijd fout.
Op zaterdag 28 juni 2003 21:04 schreef MuadDib het volgende:[..]
Aspic
quote:Dat boxje is geweldig. Het wijkt toch erg af van Crimson (hoewel er ook weer grote overeenkomsten overblijven) maar er staan echt geweldige stukken op. Van die geweldige improv nummers waar bijv. een Belew geweldig om weet te gaan met een elektrish drumstel, Toppertje
Op zaterdag 28 juni 2003 20:43 schreef Seborik het volgende:
[afbeelding]Dit boxje wordt m'n eerstvolgende King Crimson aankoop. Ik heb er nu al honderd keer naar staan kijken bij de platenwinkel in Bergen op Zoom. Hij staat er al jaren en wil maar niet verkocht worden.
De muziek blijft iets uitdagends hebben, ongeacht het aantal luisterbeurten en nummers als Epitaph en Starless blijven met hun schoonheid in staat om mij tot emotie te roeren.
quote:North Sea jazz was misschien wel de laatste kans om KC te zien. Gelukkig was ik er...
Which brings me back to an ongoing personal topic: performance satisfaction. The presence of photographers waiting to pounce was palpable. It is a constant, ongoing threat that confirmed the decision that followed Valencia: this is not the way I can live my performance life: playing with the constant threat/presence of violation. As I was afraid it would be from the beginning, when the first plans for this Eurotour being presented too late to reject, this is The King Crimson Farewell Tour Of Europe (2003).The history of the band should teach me never to say never again, that nothing is final. So, instead, this: I cannot foresee any conditions under which I can be part of a King Crimson that tours Europe in the future. Ade loves touring Italy, so convince Italian Crimson fans not to take photographs. Poland is remarkably supportive of Crimson, so find an appropriate venue. And so on. And so on.
quote:Daarover schrijft hij ook nog een stukje:
Op maandag 21 juli 2003 07:48 schreef Zander het volgende:
Ik ben blij dat ik ze dan een keer gezien heb, en het verklaart wel waarom Fripp met zijn rug naar het publiek toespeelde op NSJ.
quote:In ieder geval is meneer Fripp een heel grote zeurpiet. Dat hij zijn naam verleent aan de "Robert Fripp Award" lijkt me volstrekt gerechtvaardigd
Friday Night Saturday Monring 4-5th. July, 2003; 01.13Crimbus Outside Venue, Barcelona.
Another fucking spoiled evening.
My playing has suffered in response to the constant photography. Or maybe I'm just not playing well. The flashes tonight carried a different intent to usual: tonight many were deliberate spoiling moves. There was a vindictiveness behind the flashes. And they succeeded. They had an effect that will carry beyond this evening. So, I should begin to plan an alternative future to one based on live performance.
I asked John to reposition my rig tomorrow, to put the Lunar Module at 90 degrees to the front of stage. This faces me away from the audience more than usual, more than ever. It marks a qualitative shift in my performance mode, to exclude the audience from my focus to an extent that substantially invalidates my being onstage.
I am not playing well, and that disturbs me.
quote:En over het spelen op festivals:
Today's performance: we went onstage at 18.00 following an inappropriate announcement regarding photography.Firstly, better not to ask for a situation where there is no hope of successfully achieving that situation. Secondly, don't get a festival announcer to make a finely-tuned & considered announcement (prepared by our Production Team): he will interpret, translate & colour the announcement to make it "better". The "improvement", or what-you-would-have-said-if-you-had-been-able-to-express-it-as-well-as-the-announcer, will become "self-expression".
The announcement as planned was gentle. The announcement as made was brutal. When a request is made, any non-compliance can only be intrusive, non-consensual. And so it was. It ruined my show and led directly to a number of clams in Elektrik.
Otherwise, what would conventionally be called a good audience & strong show. Conventionally.
A personal highlight: the number of women leaving as Adrian began his solo in LTIA IV.
Afterwards, I walked with Pat to cheer for Van The Man. The festival assistant responsible for taking care of artists didn't, mis-directed us, and we had no hope of getting even close. We went to see Cassandra Wilson instead. The house lights were on full, the stage lights were on full. I liked this lighting. There were flashes every 30 seconds. They drove me out. Back to the hotel through a packed mass of heaving people.
quote:
Backtracking
Friday 11th. July: Dour Festival. An hour and ten minutes is a good amount of time to play: the focus is close. There were flashes, but they didn't have the impact they would at a dedicated King Crimson performance. Why?When Crimson plays within a context determined by others, we accept the House Rules of the event. This has the effect that:
1. We have no responsibility for the event as a whole. Our responsibility is limited to the band's performance within that event.
2. Accepting the House Rules, behaviour within those Rules is therefore consensual.So, I didn't welcome the photography, didn't encourage it, but accepted that this was part of the performance practice at this event.
We had the impression that many of the audience would not otherwise get to see Crimson: new ears. Hooray! this was the aim in playing the festivals. Pat commented that when Ade hit his solo in Level Five, heads turned.
quote:Hij heeft toch wel humor, eigenlijk..
A personal highlight: the number of women leaving as Adrian began his solo in LTIA IV.
Die ProjeKcts vind ik echt ontzettend gaaf. Zojuist cd 2 beluisterd. Wat een kwaliteit voor een set live-cd's.
Het mooiste van cd 1 vond ik de sfeer op de hele cd.
Ik heb ook Sometimes God Smiles-The young persons guide to discipline volume II gekocht.Is dat een verzamelalbum van KC?
Bij de andere drie ProjeKcts heb ik niet echt een favoriet, ze hebben alledrie wel hun sterke en af en toe zwakke kanten. Wel heel erg cool vind ik dat stukje op ProjeKcts twee dat helaas wordt afgebroken waarna het opgevolgd wordt door een berg verbaal geweld om een foto.
Wat mij ook zeer bevalt aan de ProjeKcts is, dat het zonder zang is. Mooie alleenstaande muziek. Het heeft geen meer nodig en dat vind ik altijd een knap staaltje werk en zeer leuk voor de afwisseling.
quote:Fracture is idd een supernummer, vooral door het adembenemnde gitaarspel van Fripp. SaBB is ook wel een goed album maar naar mijn mening net niet zo sterk als Larks' en Red. En dat komt eigenlijk door de improvisaties "We'll Let You Know" en "The Mincer" die de vaart er een beetje uithalen.
Op zaterdag 9 augustus 2003 18:38 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Toch vreemd dat niemand het over Starless and Bible Black heeft, terwijl ik dat een van de betere albums vind. Vooral Fracture vind ik een fantastisch opgebouwd nummer.
Beat vond ik teveel op Discipline lijken, maar dan met wat meer popinvloeden. Het wordt ook een beetje monotoon na twee albums, naar mijn mening en dat vind ik wat jammer, het geluid is erg uniek en verfrissend in ieder geval op Discipline.
De regel Innocents raped with napalm fire uit 21st Century Schizoid Man wordt ook gezongen door Bad Religion's zanger Greg Graffin in hun nummer 21st Century Digital Boy. Dat is geen toeval.
[/zinloze trivia]
quote:En dan 15 oktober nog de 21st Century Schizoid Band in De Boerderij...
DGM and Sanctuary Records are bound to release the new King Crimson DVD, "Eyes Wide Open", on Tuesday, October 7.The two-disc set includes two concerts from the 2000 "ConstruKction of Light" and 2003 "Power to Believe" tours and bonus footage of improvs, rehearsals, and sound checks.
The track listing:
- Disc 1 -
Live in Japan: Tokyo, Kouseinenkin Kaikan, April 16, 2003
Introductory Soundscape - The Power to Believe I (A Cappella) - Level Five - ProzaKc Blues - The ConstruKction Of Light - Happy With What You Have To Be Happy With - Elektrik - One Time - Facts Of Life - The Power To Believe II (Power Circle) - Dangerous Curves - Larks' Tongues In Aspic: Part IV - The Deception Of The Thrush - The World's My Oyster Soup Kitchen Floor Wax Museum
Bonus footage: Tokyo Sound & Camera Check
- Disc 2 -
Live at the Shepherds Bush Empire: London, July 3, 2000
Into The Frying Pan - The ConstruKction Of Light - VROOOM - One Time - London Improv I: Blasticus SS Blastica - Dinosaur - The World's My Oyster Soup Kitchen Floor Wax Museum - London Improv II: C Blasticum Cage - ProzaKc Blues - Larks' Tongues In Aspic: Part IV - Three Of A Perfect Pair - The Deception Of The Thrush - Sex, Sleep, Eat, Drink, Dream - Heroes
Bonus footage: Improvising Crimson
het zal wel de "K" in de maand zijn....
quote:En op weg naar een avondje ouwe-lullen-prog...
Op maandag 29 september 2003 12:30 schreef MuadDib het volgende:
En dan 15 oktober nog de 21st Century Schizoid Band in De Boerderij...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |