----------------------
Witte sokken dragen onder een pak behoort op het ministerie van Financiën voorgoed tot de verleden tijd. Ambtenaren die zich niet aan dit kledingvoorschrift houden, kunnen rekenen op een fikse uitbrander.
Op het Haagse departement gelden geen stringente kledingvoorschriften, maar toch is de combinatie pak en witte sportsok taboe verklaard door een medewerker van het interne bureau Kabinet en Protocol.
In de ministeriële uitgave 'Wij van Financiën' meldt hij dat de dracht van sportsokken alle grenzen van fatsoenlijk kleedgedrag overschrijdt. "Als ik het zie, merk ik geheid op luchtige toon iets op zoals: Ik zie dat je op weg bent naar een tennisbaan," zegt Mate dinsdag in De Telegraaf.
Niet alleen witte-sportsokkendragers krijgen een standje van Mate, ook ambtenaren die de mouwen van hun colbert opstropen krijgen iets te horen. "Dat vind ik geen gezicht."
Of de dasspeld wel gedragen mag worden is nog maar de vraag. "Over het gebruik van dasspelden valt wat mij betreft ook nog wel een boom op te zetten," aldus Mate.
quote:Daarom een ban op plakpakken. Dat is de oorzaak daarvan
Op dinsdag 13 januari 2004 12:09 schreef veldmuis het volgende:
Of een ban op pakken!
Die dingen zitten voor geen meter!
quote:Zijndat?
Op dinsdag 13 januari 2004 12:09 schreef Two_Tribes het volgende:[..]
Daarom een ban op plakpakken. Dat is de oorzaak daarvan
Maar HULDE!
quote:Sokken met boorden
Op dinsdag 13 januari 2004 12:09 schreef Spyder het volgende:
Mogen witte sokken met gekleurde boordjes wel nog?
Ik werk bij de Belastingdienst, dat valt onder Financiën. Wij krijgen ook dat boekje "Wij van Financiën". Maar als je ziet hoe de mensen van particulieren zich kleden: Die dragen niet eens een pak! Die lopen gewoon in hun spijkerbroek rond.
quote:Wat deze reactie betreft zit ik eerder aan intelligentie te denken.
Op dinsdag 13 januari 2004 12:11 schreef AlwaysConnected het volgende:
wat een zeikerd laat iedereen dragen wat ze lekker vinden zitten
ook al verbod op sokken
wat next gele tanden
haar kleur
huidskleur
quote:Inderdaad! Wat een afknapper is dat zeg, een leuke vent, een leuk pak en dan witte sokken eronder vandaan zien steken
Op dinsdag 13 januari 2004 12:09 schreef mantamanta het volgende:
Deze mijnheer heeft absoluut gelijk! Hulde!
Toen ik een aantal jaartjes geleden lid werd van een studentenvereniging moesten de heren die zich schuldig maakten aan het dragen van witte sokken deze inleveren en werden ze vervolgens verbrandt de sokken, niet de heren
[Dit bericht is gewijzigd door XcUZ_Me op 13-01-2004 15:26]
quote:Weet je wel wat sokken zijn??
Op dinsdag 13 januari 2004 12:11 schreef AlwaysConnected het volgende:
wat een zeikerd laat iedereen dragen wat ze lekker vinden zitten
ook al verbod op sokken
wat next gele tanden
haar kleur
huidskleur
Bedoelen ze niet mouwen van overhemd ofzo, maar ja, zo loop ik zelf ook altijd (studentikoos he ).
quote:Bij ons moesten ze dan op hun sokken net zolang door de zaal rennen (die altijd vol modder staat) tot ze niet wit meer waren.
Op dinsdag 13 januari 2004 12:14 schreef XcUZ_Me het volgende:[..]
Inderdaad! Wat een afknapper is dat zeg, een leuke vent, een leuk pak en dan witte sokken eronder vandaan zien steken
Vreselijk!
Toen ik een aantal jaartjes geleden lid werd van een studentenvereniging moestten de heren die zich schuldig maakten aan het dragen van witte sokken deze inleveren en werden ze vervolgens verbrandt
Maar dat er mannen in pak rondlopen met daaronder witte sokken.. Ongeloofelijk zeg..
Representatief okee, maar dit is van een stupiditeit...
quote:Nee, echt van het jasje. Ik heb dit eenmaal in het wild mogen aanschouwen en ik stond werkelijk verbijsterd te kijken. Dat overdrijf ik niet.
Op dinsdag 13 januari 2004 12:14 schreef MarkPeterse het volgende:
Mouwen van een colbert opstropen? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord! Dat gaat toch niet....Bedoelen ze niet mouwen van overhemd ofzo, maar ja, zo loop ik zelf ook altijd (studentikoos he
).
quote:[offtopic]
Op dinsdag 13 januari 2004 12:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
Toen ik een aantal jaartjes geleden lid werd van een studentenvereniging moestten de heren die zich schuldig maakten aan het dragen van witte sokken deze inleveren en werden ze vervolgens verbrandt
quote:Ik heb het ook wel eens gezien ja...
Op dinsdag 13 januari 2004 12:16 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Nee, echt van het jasje. Ik heb dit eenmaal in het wild mogen aanschouwen en ik stond werkelijk verbijsterd te kijken. Dat overdrijf ik niet.
quote:Nee.. van die groenlinks figuren doen dat nog wel eens.. vooral als ze in het gemeentehuis werkzaam zijn..
Op dinsdag 13 januari 2004 12:14 schreef MarkPeterse het volgende:
Mouwen van een colbert opstropen? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord! Dat gaat toch niet....Bedoelen ze niet mouwen van overhemd ofzo, maar ja, zo loop ik zelf ook altijd (studentikoos he
).
quote:Ja, en dat in Haagse kringen!
Op dinsdag 13 januari 2004 12:15 schreef Omkron het volgende:
Witte sokken.. dat kan echt niet meer.. als ik met zo'n iemand praat kan ik hem echt niet meer serieus nemen..Maar dat er mannen in pak rondlopen met daaronder witte sokken.. Ongeloofelijk zeg..
quote:En terecht.
Op dinsdag 13 januari 2004 12:07 schreef Solitarias het volgende:
ook ambtenaren die de mouwen van hun colbert opstropen krijgen iets te horen.
quote:in de jaren '80 was dit heel hip idd, bij je groene 'colbertje'
Op dinsdag 13 januari 2004 12:16 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Nee, echt van het jasje. Ik heb dit eenmaal in het wild mogen aanschouwen en ik stond werkelijk verbijsterd te kijken. Dat overdrijf ik niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |