quote:Jij wel ja, maar ik denk niet dat dat je zal staan.
Op dinsdag 20 januari 2004 15:25 schreef pro_jeex het volgende:
de hoofddoek is mooi, maar ik zie leiver een niqaab (niqab) of een Chador.
quote:[..]Ik heb liever dat er bij mijn bedrijf kundige mensen voor me werken die er misschien niet zo neutraal uit zien (what the hell neutraal ook mag zijn) dan een duffe werknemer die er daar zit om z'n 'neutrale' uitstraling!
Op dinsdag 20 januari 2004 15:12 schreef sp3c het volgende:[..]
ja
strax gaan soldaten en agenten ook met hoofddoeken rond banjeren
quote:"Geloof" je me op mijn woord? Geloven?? huh??
ik kan het er helaas niet uit halen maar ik geloof je op je woord
quote:ha ha
Op dinsdag 20 januari 2004 15:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Jij wel ja, maar ik denk niet dat dat je zal staan.
ik hoef ze niet te dragen hoor ![]()
ik ben gewoon een voorstander van de chador of niqaab voor vrouwen.
quote:mjah jouw bedrijf wil dan ook graag winst maken waarschijnlijk.
Op dinsdag 20 januari 2004 15:34 schreef Umm-Qasr het volgende:[..]
[..]Ik heb liever dat er bij mijn bedrijf kundige mensen voor me werken die er misschien niet zo neutraal uit zien (what the hell neutraal ook mag zijn) dan een duffe werknemer die er daar zit om z'n 'neutrale' uitstraling!
Mensen verbinden er gewoon verkeerde conclusies aan
quote:KUT!
[..]"Geloof" je me op mijn woord? Geloven?? huh??
quote:hoezo?
Op dinsdag 20 januari 2004 15:36 schreef pro_jeex het volgende:[..]
ha ha
ik hoef ze niet te dragen hoor
kijk je liever naar mannen oid?
quote:Ik hoop dat de vrouwen daar ook een stem in hebben?
Op dinsdag 20 januari 2004 15:36 schreef pro_jeex het volgende:[..]
ha ha
ik hoef ze niet te dragen hoor
quote:Als het goede moslima's zijn, hoef ik daar niks van te zeggen hoor
Op dinsdag 20 januari 2004 15:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik hoop dat de vrouwen daar ook een stem in hebben?
quote:Als het slechte moslima's zijn in jouw ogen, hoef je daar ook niets over te zeggen. Alleen Allah kan oordelen over mensen. Jij kunt ze slechts advies geven.
Op dinsdag 20 januari 2004 15:52 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Als het goede moslima's zijn, hoef ik daar niks van te zeggen hoor
Die willen dat zelf
Ze moeten in een maatschappij naar behoren kunnen functioneren en dat kan meestal niet met een chador, burka of niqaab. Met een hoofddoek is dat geen probleem. Neemt niet weg dat ze wel vrij zijn om een chador, burka of niqaab te dragen wat mij betreft. Dat moeten ze zelf weten.
quote:aan mij is het oordelen niet, maar ik kan wel constateren en ik kan ook als werktuig van Allah dienen.
Op dinsdag 20 januari 2004 16:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Als het slechte moslima's zijn in jouw ogen, hoef je daar ook niets over te zeggen. Alleen Allah kan oordelen over mensen. Jij kunt ze slechts advies geven.
Ze moeten in een maatschappij naar behoren kunnen functioneren en dat kan meestal niet met een chador, burka of niqaab. Met een hoofddoek is dat geen probleem. Neemt niet weg dat ze wel vrij zijn om een chador, burka of niqaab te dragen wat mij betreft. Dat moeten ze zelf weten.
Ik vind het dus ook absoluut niet nodig dat je aan iemand kunt zien welk geloof hij/zij aanhangt.
Verder dient het artikel omtrent vrijheid van geloof in zoverre aangepast te worden dat daarbij duidelijk is dat dit niet inhoudt dat iedereen zijn/haar geloofsregeltjes boven al geldende regeltjes in Nederland mag stellen. Geloof is een persoonlijk iets en absoluut onbelangrijk voor het algemeen nut. Regels die het algemeen belang dienen zijn dan ook belangrijker dan persoonlijke geloofsregeltjes.
quote:Hoe zie je dat concreet, dat als werktuig dienen?
Op dinsdag 20 januari 2004 16:06 schreef pro_jeex het volgende:[..]
aan mij is het oordelen niet, maar ik kan wel constateren en ik kan ook als werktuig van Allah dienen.
quote:Daar ben ik het mee eens. Ik kan me ook storen aan mensen met zo'n klein kruisje om hun nek, of met een davidssterretje. Daarbij ook al die rare visjes op die auto's en het liefst ook verbieden dat sommige voetballers een kruisjes slaan als ze beginnen of als ze eens scoren. Allemaal verbieden dan wat mij betreft. Dat is wel zo lekker consequent.
Op dinsdag 20 januari 2004 16:07 schreef Gia het volgende:
Ik heb eigenlijk geen enkel probleem met hoofddoekjes of keppeltjes op straat of zo. Moeten ze gewoon zelf weten. Maar van mij hoeft dat allemaal niet zo. Ik vind dat geloven een privé-aangelegenheid is. Daar moet je andere mensen niet mee lastig vallen. Dus, de klok luiden omdat de mis bijna begint, hoeft van mij ook niet. Ik houd zelf de tijd wel in de gaten als ik naar de kerk wil. Maar uiteraard mag dan het geblèèr vanaf die minaretten ook niet meer.Ik vind het dus ook absoluut niet nodig dat je aan iemand kunt zien welk geloof hij/zij aanhangt.
Verder dient het artikel omtrent vrijheid van geloof in zoverre aangepast te worden dat daarbij duidelijk is dat dit niet inhoudt dat iedereen zijn/haar geloofsregeltjes boven al geldende regeltjes in Nederland mag stellen. Geloof is een persoonlijk iets en absoluut onbelangrijk voor het algemeen nut. Regels die het algemeen belang dienen zijn dan ook belangrijker dan persoonlijke geloofsregeltjes.
Gelukkig zijn er haast geen geloven die hun eigen regels boven de wet stellen, ik kan er namelijk geen een vinden.
Wat is overigens een algemeen belang/nut volgens jou?
quote:Dus mensen die voor de overheid werken dienen zich zo te gedragen dat geen enkel iemand zich/haar aan die persoon eventueel mag/kan storen??? Dat lijkt me onmogelijk!!! Er is wel altijd iemand die zich stoort aan den ander.
Op dinsdag 20 januari 2004 15:44 schreef sp3c het volgende:[..]
mjah jouw bedrijf wil dan ook graag winst maken waarschijnlijk.
Je werkt voor de overheid dan heb je jezelf neutraal (heidens, niet gelovig, KETTER!) op te stellen. Want Nederland is dat ook.Mensen verbinden er gewoon verkeerde conclusies aan
Het gaat volgens mij gewoon om de mentaliteit van de mensen. Als je gewoon kan accepteren dat andere mensen er iets anders uitzien, dat ze in iets geloven waarin jij niet gelooft en als die andere persoon jou levenswijze op geen enkele manier belemmeren kan, dan zijn er veel minder problemen tusschen den allen imo. ![]()
quote:Pardon ..
KUT!
quote:om er voor te zorgen, dat Allah's wil en wetten worden nageleefd.
Op dinsdag 20 januari 2004 16:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Hoe zie je dat concreet, dat als werktuig dienen?
quote:Dat is even vaag als je eerste reactie. Kun je niet met concretere dingen komen?
Op dinsdag 20 januari 2004 17:28 schreef pro_jeex het volgende:[..]
om er voor te zorgen, dat Allah's wil en wetten worden nageleefd.
quote:Ik persoonlijk heb ook geen probleem met het feit dat sommige culturen zich anders kleden. 'k Zeg alleen dat ik vind dat ikzelf niet zo nodig te koop hoef te lopen met mijn geloof. Vind dat allemaal niet zo nodig.
Op dinsdag 20 januari 2004 16:44 schreef Umm-Qasr het volgende:Dus mensen die voor de overheid werken dienen zich zo te gedragen dat geen enkel iemand zich/haar aan die persoon eventueel mag/kan storen??? Dat lijkt me onmogelijk!!! Er is wel altijd iemand die zich stoort aan den ander.
Het gaat volgens mij gewoon om de mentaliteit van de mensen. Als je gewoon kan accepteren dat andere mensen er iets anders uitzien, dat ze in iets geloven waarin jij niet gelooft en als die andere persoon jou levenswijze op geen enkele manier belemmeren kan, dan zijn er veel minder problemen tusschen den allen imo.
Wat anderen doen, moeten ze natuurlijk zelf weten.
Mijn punt is wel dat ze niet moeten eisen dat ze dat overal mogen. Als een school of werkgever een hoofddoekje (en vergelijkbare zaken) niet gepast vindt en het wil verbieden, dan moet men zich daar bij neerleggen of ergens gaan werken of naar school gaan waar het wel mag.
Als ik een bedrijf zou hebben, dan zouden hoofddoekjes, keppeltjes en andere opzichtige religieuze of culturele uitingen verboden zijn. 'k Moet dat niet hebben dat iemand daar in een Bagwan gewaad zou gaan zitten!
quote:Relnicht!
Trouwens, volgens mij zou Allah, al zou hij bestaan, je heel irritant vinden. Mag hij zelf even oordelen?!
quote:Dus dat jij beslist welke interpretatie van de Koran nageleeft moet worden en dat jij dan eventuele afvalligen of ongehoorzamen bestraft?
Op dinsdag 20 januari 2004 16:06 schreef pro_jeex het volgende:[..]
aan mij is het oordelen niet, maar ik kan wel constateren en ik kan ook als werktuig van Allah dienen.
quote:Hmmz, was jij niet heel erg dronken op een meet in Groningen??
quote:Afvallige !
Op dinsdag 20 januari 2004 20:03 schreef schatje het volgende:[..]
Hmmz, was jij niet heel erg dronken op een meet in Groningen??
quote:Waarom ?
Als iemand ervoor kiest om níet Allah´s wil na te leven... dan is dat toch een privé keuze ?
Als diegene zich nou fijner bij de " andere " kant voelt.
Sommige personen wíllen waarschijnlijk niet eens naar " Allah ".
Dit soort keuzes zijn voor een ieder persoonlijk.
Daar heb jij geen bal in mee te beslissen....
quote:oke, maar dan kom je in de hel.
Op dinsdag 20 januari 2004 23:09 schreef Mirage het volgende:[..]
Waarom ?
Als iemand ervoor kiest om níet Allah´s wil na te leven... dan is dat toch een privé keuze ?
quote:Ik zou je boeken er nog maar eens bijpakken. Alleen Allah beslist over wie in de hel komt en wie niet. Ik denk ook niet dat Allah blij is dat anderen voor hem willen beslissen wie in de hel komt en wie niet. Laat iedereen gewoon in zijn/haar waarde en hou sommige meningen maar voor je.
Op woensdag 21 januari 2004 07:27 schreef pro_jeex het volgende:[..]
oke, maar dan kom je in de hel.
quote:Mee eens, dat is ieders persoonlijke keuze.
Op dinsdag 20 januari 2004 18:17 schreef Gia het volgende:Ik persoonlijk heb ook geen probleem met het feit dat sommige culturen zich anders kleden. 'k Zeg alleen dat ik vind dat ikzelf niet zo nodig te koop hoef te lopen met mijn geloof. Vind dat allemaal niet zo nodig.
Wat anderen doen, moeten ze natuurlijk zelf weten.
quote:En dat is het 'm net. Vergis je niet, ik ben het in dit opzicht volkomen met je eens, maar mensen die het geloof op die manier uiten denken daar vaak anders over. Waarom zou je immers op school niet met een hoofddoekje mogen lopen?
Mijn punt is wel dat ze niet moeten eisen dat ze dat overal mogen. Als een school of werkgever een hoofddoekje (en vergelijkbare zaken) niet gepast vindt en het wil verbieden, dan moet men zich daar bij neerleggen of ergens gaan werken of naar school gaan waar het wel mag.
Het is en blijft een twistpunt. Aan de ene kant mag de school/instelling de regels bepalen, aan de andere kant moet je je geloof kunnen uiten, maar wat overschrijdt de grens?
quote:Ik denk persoonlijk dat die grens wordt bereikt als een ander zich hieraan stoort. En dan bedoel ik niet storen in de zin van dat het er niet uit zou zien of iets dergelijks.
Op woensdag 21 januari 2004 09:24 schreef Natalie het volgende:[..]
Mee eens, dat is ieders persoonlijke keuze.
[..]En dat is het 'm net. Vergis je niet, ik ben het in dit opzicht volkomen met je eens, maar mensen die het geloof op die manier uiten denken daar vaak anders over. Waarom zou je immers op school niet met een hoofddoekje mogen lopen?
Omdat de schoolleiding dat verbied.
En waarom verbieden zij dat?
Omdat het tot minder leuke situaties en verdeeldheid kan leiden.
Maar... als zij daar nu eens voor kiezen? Als zei het dragen van bijv. een hoofddoekje nu eens belangrijker vinden dan hoe anderen daarom reageren en ermee omgaan?Het is en blijft een twistpunt. Aan de ene kant mag de school/instelling de regels bepalen, aan de andere kant moet je je geloof kunnen uiten, maar wat overschrijdt de grens?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |