De hoofdhuurder zit voor minstens een jaar in het buitenland. De 'huurovereenkomst' is niet veel meer dan een emailtje met: "Netjes geld overmaken op een rekening, plantjes water geven, en de boel heel houden."
Ik weet niet of de hoofdhuurder toestemming heeft om zijn appartement te verhuren. Ik weet niet of hij van een makelaar huurt, of van een woningbouwvereniging.
Kan ik mij überhaupt, met zo'n 'mondelinge huurovereenkomt' wel inschrijven bij de Gemeentelijke Basis Administratie?
Zo niet, welke gevolgen heeft dat dan? Ik krijg dan geen kaartje om te stemmen bij verkiezingen, ik kan dan geen huursubsidie aanvragen, en ik (of eigenlijk de hoofdhuurder) betaal dan geen extra gemeentelijke belastingen.
Any tips?
Edit: als de hoofhuurder wel huursubsidie krijgt kan hij problemen krijgen als er andere mensen zich ook op hetzelfde adres hebben ingeschreven.
quote:Hmm, http://www.abcoude.nl/read/producten/burgerzaken/verhuizen :
Op maandag 12 januari 2004 23:40 schreef Mighty het volgende:Inschrijven bij de GBA kan altijd...huursubsidie aanvragen kan volgens mij niet omdat je dan een huurovereenkomst moet laten zien.
quote:
Als u persoonlijk in uw nieuwe gemeente uw verhuizing kenbaar maakt moet u meenemen:
- uw legitimatiebewijs
- een kopie van uw huurcontract of koopcontract c.q. eigendomsbewijs
- wanneer u bij iemand gaat inwonen moet u bovendien een verklaring overleggen, dat deze persoon geen bezwaar heeft tegen uw inwoning
quote:Volgens mij betaalt hij 1000 euro huur voor het appartement, hij zal dus geen huursubsidie krijgen.
Edit: als de hoofhuurder wel huursubsidie krijgt kan hij problemen krijgen als er andere mensen zich ook op hetzelfde adres hebben ingeschreven.
Officieel heb ik zelfs een huisvestingsvergunning nodig, geloof ik.
(http://wetwegwijzer.bibliotheek.nl/docs/46.htm)
quote:Gedoe allemaal...
23.2. Wanneer heeft u een huisvestingsvergunning nodig?De huisvestingsvergunning is vereist voor woonruimte met een huurprijs (of koopprijs) beneden een bepaalde grens. De gemeenten zijn bij het vaststellen van deze grens gebonden aan een landelijk geldend maximum. De maximale huurprijsgrens is gekoppeld aan de maximale huurprijs waarbij nog individuele huursubsidie kan worden aangevraagd. Deze huurprijsgrens wordt elk jaar aangepast.
Hoersubsidie heb ik geen verstand van.
wat ze dan precies controleren weet ik niet en waarschijnlijk mogen ze wel meer info vragen bij het inschrijven, maar zijn die ambtenaren gewoon lui
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |