abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17675258
Eigenlijk nog een vraag ... Is het mogelijk om een heel eenvoudig en klein kiekjestoestel van minimaal 2 megapixel (maar 3 is beter!) voor onder de 100 euro te kopen?
Het moet wel wat kwaliteit hebben, in ieder geval flits en liefst (beperkte) zoommogelijkheden.

Het is voor een cameraatje dat altijd in de borstzak kan zitten, dus echt klein.

Ik zag op de tv zo'n reclamegedoe (van Mike of zo) van een cameraatje kleiner dat een credit card; zoiets zou mooi zijn, maar dat zal wel weer bagger zijn: videocamera, fotocamera en webcam in een. (video wat volgens mij maar 15 frames per seconde, dus het kan de camcorder helemaal niet vervangen zoals ze daar beweren)
  zaterdag 13 maart 2004 @ 17:16:25 #252
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_17690110
Hoi, ik heb een fujifilm s304 gehad, maar omdat er dode pixels inzaten heb ik hem weer terug laten sturen naar de fabriek. Mij werd geadviseerd om een andere camera weer te nemen. Mijn oog is nu gevallen op de fujifim s5000. Ik heb hier reeds dingen over gehoord en gelezen, zowel slechte als goede dingen.
Ik wil de s5000 vooral gebruiken om op auto evenementen te fotograferen. De s5000 leek mij dan ook een goede keus vanwege de 10x optische zoom en de instelmogelijkheden. Mijn oom heeft een s602 gehad waarover hij zeer goed te spreken was, maar de s5000 heeft een beetje van de s602 en wat andere mogelijkheden. (De s7000 valt niet in mijn budget). De canon a80 daarentegen leek mij ook een leuke camera, alleen daar zit maar 4x optische zoom op en wat minder instelmogelijkheden.

Hebben jullie ervaren met fotograferen van auto's met de s5000 (of de a80) en wat adviseren jullie mij en waarom?

GreeTz Kaj
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 13 maart 2004 @ 19:26:15 #253
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17692811
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 20:27 schreef Bright het volgende:
Eigenlijk nog een vraag ... Is het mogelijk om een heel eenvoudig en klein kiekjestoestel van minimaal 2 megapixel (maar 3 is beter!) voor onder de 100 euro te kopen?
Het moet wel wat kwaliteit hebben, in ieder geval flits en liefst (beperkte) zoommogelijkheden.

Het is voor een cameraatje dat altijd in de borstzak kan zitten, dus echt klein.

Ik zag op de tv zo'n reclamegedoe (van Mike of zo) van een cameraatje kleiner dat een credit card; zoiets zou mooi zijn, maar dat zal wel weer bagger zijn: videocamera, fotocamera en webcam in een. (video wat volgens mij maar 15 frames per seconde, dus het kan de camcorder helemaal niet vervangen zoals ze daar beweren)
Hou de aanbiedingen eens goed in de gaten, soms heb je rond de ¤ 100 een echte merkcamera, weliswaar zonder toeters, bellen en frutsels maar wel een waarmee je kan fotograferen en zomogeljik nog filmpjes maken ook.
Tijdje terug nog bij Trekvat en Kruitpleister aanbiedingen met Kodak digicams. Ook al een Fuji gezien voor 130 Euri. Weliswaar het dubbele bedrag van wat je voor dat drama van Mike kwijtbent, maar je hebt dan wel een echte camera, en dat kun je van dat Tellsell-lijkje niet zeggen .
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 13 maart 2004 @ 19:33:08 #254
35485 rique
with Canon, I can
pi_17693013
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:16 schreef Kaj_A het volgende:

Hebben jullie ervaren met fotograferen van auto's met de s5000 (of de a80) en wat adviseren jullie mij en waarom?

GreeTz Kaj
Ik heb geen ervaring met het specifiek fotograferen van auto's maar heb wel ervaring met beide camera's. De slechte verhalen over de s5000 komen niet overeen met mijn ervaringen. De kwaliteit heb ik juist als heel goed ervaren. Zelfs afdrukken van 20x30 worden haarscherp en haast ruisvrij. De 10x optische zoom is natuurlijk heel erg prettig en zeker een voordeel t.o.v. de A80.

Wat interessant is om te weten voor sportfotografie is het aantal frames dat je per seconde kan schieten. Ik weet dit getal voor beide camera's niet uit mijn hoofd maar ook dit zou een selectiecriterium voor je kunnen zijn. Behalve natuurlijk als je onder autoevenementen meer beurs-achtige dingen verstaat waarbij de auto's stilstaan.

Als ik een lijstje plus en minpunten mag geven

A80
+ draaibaar LCD
+ briljante ergonomie (is persoonlijk)
+ briljante eenvoudige toegang tot de vele functies
- weinig optische zoom
- relatief zwaar

s5000
+ 10x optische zoom
+ ondanks de 10x optische zoom erg compact
- mindere ergonomie (persoonlijk, mijn handen houden niet van de s5000)
- verschillende functies niet 1-2-3 bereikbaar

Veel punten zijn persoonlijk en hangen af van het gebruik en je persoonlijke voorkeuren.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_17700711
Ik heb vrijdag op kantoor even met de S5000 van een collega gespeeld, het vel mij op dat de camera binnen veel meer ruis gaf. Buiten kun je er mooie foto's mee maken, maar binnen viel het me tegen. Wat ik ook vreemd vind is dat je de ISO waarde op die camera handmatig niet lager in kan stellen dan 200, dat is waarschijnlijk de oorzaak van de ruis.
  zondag 14 maart 2004 @ 11:10:10 #256
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_17704058
Rique en MartijnA3, hartstikke bedankt voor jullie reactie.
Wat jij als minpunt noemde rique, dat vind ik juist een pluspunt, want ik heb wel grote handen en daarom vind ik een grotere camera fijner, ik heb al verschillende keren met de s602 gefotografeerd en die vond ik lekker in de hand liggen.

Ik wil zowel op beursen, meetings en circuits fotograferen. Daarbij komt natuurlijk dat niet bij elke beurs de verlichting binnen goed is en als MartijnA3 zegt dat de foto's binnen tegenvallen is dat geen goed punt. Zou een statief helpen om kwalitatief betere foto's te kunnen maken?
Dat moet je zelf weten!
pi_17708793
Over het algemeen geldt dit: Hoe lager de ISO waarde, hoe minder ruis. Maar, hoe lager de ISO waarde, hoe meer licht je nodig hebt. Dus een statief zal dan zeker helpen. Aan de andere kant, ik kan overdag binnenshuis met mijn Canon Powershot A40 nog scherpe foto's maken op ISO50, dus ik zou een camera die begint bij ISO200 links laten liggen.

Als je ook nog eens op een circuit wilt gaan fotograferen, is 3x optische zoom eigenlijk veel te weinig, daar kwam ik achter tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in 2002...

Als ik jou was, zou ik kijken naar de Canon Powershot S1 IS (¤575), die heeft denk ik het beste te bieden van 2 werelden: Goed binnen en goed buiten, met 10x optische zoom mét IS (Image Stabilizer). Zeker handig, want met de S5000 kreeg ik geen scherpe foto's uit de losse hand op 10x zoom.

Kijk maar even op http://www.dcresource.com(...)1-review/index.shtml voor een review.
pi_17729531
Terugkomend op die <100 euro fototoestellen...
bij de HCC kun je voor 88 euro de Fuji Q1 aanschaffen. Is deze bij iemand bekend?
http://www.dpreview.com/news/0311/03110601fujiq1.asp
Het oogt wel goed; 2mpixel, redelijk klein en licht; ideaal om altijd bij je te hebben of altijd in de auto in het dashboard kastje te houden ...
Ervaringen?
  FOK!fotograaf maandag 15 maart 2004 @ 13:49:26 #259
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17729592
quote:
Op maandag 15 maart 2004 13:46 schreef Bright het volgende:
Terugkomend op die <100 euro fototoestellen...
bij de HCC kun je voor 88 euro de Fuji Q1 aanschaffen. Is deze bij iemand bekend?
http://www.dpreview.com/news/0311/03110601fujiq1.asp
Het oogt wel goed; 2mpixel, redelijk klein en licht; ideaal om altijd bij je te hebben of altijd in de auto in het dashboard kastje te houden ...
Ervaringen?
geen optische zoom iig,, dus als je gaat zoomen (digitaal) krijg je kwaliteits verlies..
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17729854
ja, dat is waar. Maar voor dat geld moet je iets inleveren (helaas)

Iemand de Olympus C-8080 Wide al gezien? Ziet er ook niet gek uit, maar de specs ken ik nog niet... (ik moet het zelf nog even doorlezen)
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Olympus/oly_c8080wz.asp

edit: ruim boven mijn budget
  FOK!fotograaf maandag 15 maart 2004 @ 14:22:53 #261
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17730345
quote:
Op maandag 15 maart 2004 14:01 schreef Bright het volgende:
ja, dat is waar. Maar voor dat geld moet je iets inleveren (helaas)

Iemand de Olympus C-8080 Wide al gezien? Ziet er ook niet gek uit, maar de specs ken ik nog niet... (ik moet het zelf nog even doorlezen)
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Olympus/oly_c8080wz.asp

edit: ruim boven mijn budget
ziet erg qua specs wel leuk uit, dat ding zelf ziet er alleen niet uit
met die ronde hoek (links onder(vanaf achterkant gezien)
de ergonomie is volgens DPreview wel goed ...

hm..
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17730441
hmm ... ja; ik ben nu een beetje aan he dubben om die Q1 wel of niet te nemen ... lasig hoor
aan de ene kan wel een leuk klein dingetje, aan de andere kant niet zoomen ...
  Moderator maandag 15 maart 2004 @ 16:59:45 #263
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_17734065
Q1 erg leuk ding, maar omdat hij vooral zo klein is lijkt het me weer wat minder

Deze van kodak (2 megapixels, 3 digitale zoom)lijkt mij persoonlijk dan wel veel mooier omdat je dan infeite een camera hébt
100euro bij Dixons, en mijn ervaring met dixons is dat het altijd hoger is geprijst dan de werkelijkheid.
Mijn camera werd daar aangeprijst voor375 euro en ik kocht hem bij een speciaalzaak voor 300euro, dus je zou m voor minder op de kop kunnen tikken
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_17737117
Ik heb altijd al een digitale camera willen hebben. Gezien het feit dat ik al een leuke spiegelreflex camera heb van Minolta, was ik opzoek naar een redelijk eenvoudige camera van rond de 250 euro.

Ik loop de mediamarkt binnen voor een nieuwe telefoon+abo en kreeg daar een Sony Cybershot P52 camera gratis bij! 3,2mp 2x optische zoom, batterijen en lader erbij. maakt hele leuke foto`s vind ik.

abonnement bij T-mobile
150 minuten 22,50 per maand.
2-jarig abonnement
2e jaar gratis sms bundel.
keuze uit: siemens c62, een Nokia en een samsung klapbaar telefoontje. allen zonder camera en poespas, gewoon degelijke toestellen.

Wellicht een leuke tip.
wil alleen sex vóór het huwelijk
spam: www.carcassonne.nl
  woensdag 17 maart 2004 @ 00:33:16 #265
88098 Bruintje_beer
Succes is een optie
pi_17767467
[

[ Bericht 100% gewijzigd door Bruintje_beer op 17-03-2004 00:34:27 ]
pi_17776826
Ik zag vancohtend in 't AD een advertentie van de consumentenbond...ze plaatsen de 300d en de 10d en de D100 samen in de rubirek professionele camera's...kan je wel nagaan wat voor publiek ze hebben en hoe ze hun lezers inschatten op hun expertise. 300D stond te koop voor 1250 en alle andere camera's waren min. 2500...vind je het gek dat de 300d dan een goeie koop is ??
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  woensdag 17 maart 2004 @ 16:45:23 #267
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_17779704
Ik heb de Fujifilm S5000 toch gekozen boven de Canon Powershot A80. Ik heb de camera net opgehaald en alle dingen er opgezet. Er zitten heel veel functie op, dus daar moet ik nog mee experimenteren.
Dat moet je zelf weten!
pi_17782144
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 16:45 schreef Kaj_A het volgende:
Ik heb de Fujifilm S5000 toch gekozen boven de Canon Powershot A80. Ik heb de camera net opgehaald en alle dingen er opgezet. Er zitten heel veel functie op, dus daar moet ik nog mee experimenteren.
gefeliciteerd met je aankoop, ik heb hem nu 1 week, voldoet me goed
--&gt;
ik word er vrolijk van.
--&gt;
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_17787148
Ik ben aan het kijken voor een digicam en kwam bij deze 2 uit, ik vroeg mij echter af of het wel zinvol is om op de z2 te wachten ipv voor de z1 te gaan

Ik heb niet zo heel veel verstand van digicam's, wat ik begrijp van de nieuwe feature is 1mp extra, die andere nieuwe dingen zeggen mij echter niet zoveel , punt is nl. dat ik niet zo heel veel geef om 4 of 3MP, als ik de foto's al uitprint dan zal dit waaschijnlijk niet groter dan a4 zijn, dan merk je toch bijna geen verschil tussen 3en4MP? Of heb ik het mis

Dan lees ik nog over paarse randen Hoe moet ik dat zien, ik heb een paar voorbeeld foto's gezien maar zie niets Of ben ik nou blind Ik ben geen prof fotograaf en ben al snel tevreden met het resultaat, daar kan het dus ook aan liggen

Belangrijkste punt voor mij om voor de z1 te gaan is de prijs, ik wil er zo min mogelijk aan uit geven.

Wie kan mij advies geven
  woensdag 17 maart 2004 @ 21:56:07 #270
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_17787624
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 21:39 schreef Kremers het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een digicam en kwam bij deze 2 uit, ik vroeg mij echter af of het wel zinvol is om op de z2 te wachten ipv voor de z1 te gaan

Ik heb niet zo heel veel verstand van digicam's, wat ik begrijp van de nieuwe feature is 1mp extra, die andere nieuwe dingen zeggen mij echter niet zoveel , punt is nl. dat ik niet zo heel veel geef om 4 of 3MP, als ik de foto's al uitprint dan zal dit waaschijnlijk niet groter dan a4 zijn, dan merk je toch bijna geen verschil tussen 3en4MP? Of heb ik het mis

Dan lees ik nog over paarse randen Hoe moet ik dat zien, ik heb een paar voorbeeld foto's gezien maar zie niets Of ben ik nou blind Ik ben geen prof fotograaf en ben al snel tevreden met het resultaat, daar kan het dus ook aan liggen

Belangrijkste punt voor mij om voor de z1 te gaan is de prijs, ik wil er zo min mogelijk aan uit geven.

Wie kan mij advies geven
Als ik jou was,zou ik lekker voor de Z1 gaan,het scheelt geld,en het verschil tussen 3 of 4 megapixel is te verwaarlozen voor hetgene wat jij ermee wil!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  donderdag 18 maart 2004 @ 21:03:33 #271
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_17810353
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:59 schreef tjez__ het volgende:
Nog steeds op zoek naar advies over de fuji finepix S 7000. Heb het S5000 forum onderwerp inmiddels gelezen, maar wordt daar ook niet echt wijzer van (wat wel logisch is omdat het over een andere camera gaat...). Kopen voor 574 euro of voor een vergelijkbare andere gaan? (en welke dan?) Uitgaande van dat alledaagse gebruik en af en toe een akelig groot insect... (of is dat binnen deze prijsklasse onmogelijk?)
Wie kan mij adviseren? Ik weet het, ik heb er net zoveel verstand van als een
Ik heb 2 weken geleden de S7000 gekocht. Ik ben erg tevreden met deze camera.Woensdag naar de dieretuin geweest en erg mooie foto's gemaakt. Ik zat te twijfelen tussen de Nikon 5700 en de Minolta Dimage A2. Als je wilt kan ik best wel een paar foto's naar je sturen zodat je wat kan vergelijken. Maar ik weet niet wat je van plan bent qua foto's. En vergeet niet...smaken verschillen
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  donderdag 18 maart 2004 @ 21:23:09 #272
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_17810971
Ik heb de S5000 (maar daar ben je niet naar opzoek), maar als je daar eventueel wat meer informatie over wilt hebben of als je foto's wilt zien, dan moet je het maar even zeggen.
Hij bevalt me trouwens prima
Dat moet je zelf weten!
pi_17812115
Ik kijk al een tijdje rond, en voor een eurootje of 500 krijg je een aardige camera. Maar ik zit er al een tijd aan te denken om in plaats van een recent model, gewoon een tweedehands Olympus E10 te kopen (of E20, maar die zullen nog wel iets te duur zijn).

Maar nou vroeg ik me af,
is dat nog wel een beetje gangbaar model? Fotograferen nog veel mensen met dat ding, of is ie alweer hopeloos ouderwets? Hij zag er op zich nog heel prima uit, met z'n 3,5MP, 4x optisch en uitbreidingsmogelijkheden. En de E20 lijkt niet bijzonder veel anders, behalve dan die ene megapixel erbij.

Kortom, kan de E10 nog, en wat zou ie nu tweedehands waard zijn?
(trouwens, als iemand tips heeft waar je die vindt... ik dacht zelf aan ebay bv.)

&lt;enter signature&gt;
  vrijdag 19 maart 2004 @ 10:01:35 #274
59393 Willem_B_Roos
Jaloers? Ik ben gewoon beter!
pi_17818642
Minolta X20 + 256 mb SD ->¤210,- das nog wel te doen vond ik
Als je de moeite neemt om dit te lezen heb je dus duidelijk tijd teveel en vrienden te weinig!
pi_17821037
Heeft er iemand wat tips voor mij? Ik ben op zoek naar een digitale camera, ik zat zelf te denken aan een A80, alleen nu kwam ik gister in en fotozaak een Minolta Dimage G500 tegen, en die leek mij ook wel goed eigenlijk, en hij was ook een stuk sneller dan bijvoorbeeld de A80 (man uit fotozaak was er ook wel positief over) Maar nu wil ik graag van jullie weten of jullie hier wat meer vanaf weten. Ik ben wel van plan om veel te gaan experimenteren met foto's maken, dus ik wil eigenlijk wel een toestel waar je veel instellingen aan kunt wijzigen.

Alvast bedankt

[ Bericht 4% gewijzigd door ikke_ook op 19-03-2004 12:16:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')