Hou de aanbiedingen eens goed in de gaten, soms heb je rond de ¤ 100 een echte merkcamera, weliswaar zonder toeters, bellen en frutsels maar wel een waarmee je kan fotograferen en zomogeljik nog filmpjes maken ook.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 20:27 schreef Bright het volgende:
Eigenlijk nog een vraag ... Is het mogelijk om een heel eenvoudig en klein kiekjestoestel van minimaal 2 megapixel (maar 3 is beter!) voor onder de 100 euro te kopen?
Het moet wel wat kwaliteit hebben, in ieder geval flits en liefst (beperkte) zoommogelijkheden.
Het is voor een cameraatje dat altijd in de borstzak kan zitten, dus echt klein.
Ik zag op de tv zo'n reclamegedoe (van Mike of zo) van een cameraatje kleiner dat een credit card; zoiets zou mooi zijn, maar dat zal wel weer bagger zijn: videocamera, fotocamera en webcam in een. (video wat volgens mij maar 15 frames per seconde, dus het kan de camcorder helemaal niet vervangen zoals ze daar beweren)
Ik heb geen ervaring met het specifiek fotograferen van auto's maar heb wel ervaring met beide camera's. De slechte verhalen over de s5000 komen niet overeen met mijn ervaringen. De kwaliteit heb ik juist als heel goed ervaren. Zelfs afdrukken van 20x30 worden haarscherp en haast ruisvrij. De 10x optische zoom is natuurlijk heel erg prettig en zeker een voordeel t.o.v. de A80.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:16 schreef Kaj_A het volgende:
Hebben jullie ervaren met fotograferen van auto's met de s5000 (of de a80) en wat adviseren jullie mij en waarom?
GreeTz Kaj
geen optische zoom iig,, dus als je gaat zoomen (digitaal) krijg je kwaliteits verlies..quote:Op maandag 15 maart 2004 13:46 schreef Bright het volgende:
Terugkomend op die <100 euro fototoestellen...
bij de HCC kun je voor 88 euro de Fuji Q1 aanschaffen. Is deze bij iemand bekend?
http://www.dpreview.com/news/0311/03110601fujiq1.asp
Het oogt wel goed; 2mpixel, redelijk klein en licht; ideaal om altijd bij je te hebben of altijd in de auto in het dashboard kastje te houden ...
Ervaringen?
ziet erg qua specs wel leuk uit, dat ding zelf ziet er alleen niet uitquote:Op maandag 15 maart 2004 14:01 schreef Bright het volgende:
ja, dat is waar. Maar voor dat geld moet je iets inleveren (helaas)
Iemand de Olympus C-8080 Wide al gezien? Ziet er ook niet gek uit, maar de specs ken ik nog niet... (ik moet het zelf nog even doorlezen)
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Olympus/oly_c8080wz.asp
edit: ruim boven mijn budget
gefeliciteerd met je aankoop, ik heb hem nu 1 week, voldoet me goedquote:Op woensdag 17 maart 2004 16:45 schreef Kaj_A het volgende:
Ik heb de Fujifilm S5000 toch gekozen boven de Canon Powershot A80. Ik heb de camera net opgehaald en alle dingen er opgezet. Er zitten heel veel functie op, dus daar moet ik nog mee experimenteren.
Als ik jou was,zou ik lekker voor de Z1 gaan,het scheelt geld,en het verschil tussen 3 of 4 megapixel is te verwaarlozen voor hetgene wat jij ermee wil!quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:39 schreef Kremers het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een digicam en kwam bij deze 2 uit, ik vroeg mij echter af of het wel zinvol is om op de z2 te wachten ipv voor de z1 te gaan
Ik heb niet zo heel veel verstand van digicam's, wat ik begrijp van de nieuwe feature is 1mp extra, die andere nieuwe dingen zeggen mij echter niet zoveel , punt is nl. dat ik niet zo heel veel geef om 4 of 3MP, als ik de foto's al uitprint dan zal dit waaschijnlijk niet groter dan a4 zijn, dan merk je toch bijna geen verschil tussen 3en4MP? Of heb ik het mis
Dan lees ik nog over paarse randen Hoe moet ik dat zien, ik heb een paar voorbeeld foto's gezien maar zie niets Of ben ik nou blind Ik ben geen prof fotograaf en ben al snel tevreden met het resultaat, daar kan het dus ook aan liggen
Belangrijkste punt voor mij om voor de z1 te gaan is de prijs, ik wil er zo min mogelijk aan uit geven.
Wie kan mij advies geven
Ik heb 2 weken geleden de S7000 gekocht. Ik ben erg tevreden met deze camera.Woensdag naar de dieretuin geweest en erg mooie foto's gemaakt. Ik zat te twijfelen tussen de Nikon 5700 en de Minolta Dimage A2. Als je wilt kan ik best wel een paar foto's naar je sturen zodat je wat kan vergelijken. Maar ik weet niet wat je van plan bent qua foto's. En vergeet niet...smaken verschillenquote:Op woensdag 10 maart 2004 16:59 schreef tjez__ het volgende:
Nog steeds op zoek naar advies over de fuji finepix S 7000. Heb het S5000 forum onderwerp inmiddels gelezen, maar wordt daar ook niet echt wijzer van (wat wel logisch is omdat het over een andere camera gaat...). Kopen voor 574 euro of voor een vergelijkbare andere gaan? (en welke dan?) Uitgaande van dat alledaagse gebruik en af en toe een akelig groot insect... (of is dat binnen deze prijsklasse onmogelijk?)
Wie kan mij adviseren? Ik weet het, ik heb er net zoveel verstand van als een![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |