abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16197799
quote:
Op maandag 12 januari 2004 20:56 schreef SHE het volgende:

nu 50, bij een lengte van 1.76

50 / 1.76^2 = 16,14

Conclusie:
Ondergewicht.
Weet je hoe ongezond dat is!
Gratenpakhuis!

Voor deel 1:
Atkins-dieet - ervaringen?

maandag 12 januari 2004 @ 21:08:47 #2
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_16197923
je zegt in het vorige topic al;s laatste dat ik er niet inhoudelijk op in ben gegaan.

Dat heb ik wel degelijk gedaan..Sterker nog, ik heb je enkele feiten gegeven..die onweerlegbaar zijn.

Of moet jij misschien ook even beter lezen?

Mij aanvallen omdat ik blijkbaar beter in mijn vel zit dan jij is niet zo netjes. Daarom ook mijn repliek...dikke mensen denken altijd dat ze een slachtoffer zijn...kaf van het koren heet dat.
Ipv je te verschuilen achter een vet-dieet , kun je ook van je luie reet afkomen en gaan sporten , of de kaas en ijs laten staan.

maandag 12 januari 2004 @ 21:09:41 #3
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_16197972
50 / 1.76^2 = 16,14
Conclusie:
Ondergewicht.
Gratenpakhuis!

Je kan mijn fotoboek bekijken en zien dat ik allesbehalve mager ben

pi_16198159
quote:
Op maandag 12 januari 2004 21:08 schreef SHE het volgende:
je zegt in het vorige topic al;s laatste dat ik er niet inhoudelijk op in ben gegaan.

Dat heb ik wel degelijk gedaan..Sterker nog, ik heb je enkele feiten gegeven..die onweerlegbaar zijn.

Of moet jij misschien ook even beter lezen?

Mij aanvallen omdat ik blijkbaar beter in mijn vel zit dan jij is niet zo netjes. Daarom ook mijn repliek...dikke mensen denken altijd dat ze een slachtoffer zijn...kaf van het koren heet dat.
Ipv je te verschuilen achter een vet-dieet , kun je ook van je luie reet afkomen en gaan sporten , of de kaas en ijs laten staan.

Ik reageerde op je laatste post, die was niet echt doorspekt van feiten.

Maar ik heb nog nooit zo'n bevooroordeeld persoon als jij gezien. Wat ben jij zielig zeg! Ik val je niet persoonlijk aan, het enige wat ik doe is je aanspreken op je uitspraken. Jij daarintegen, begint mij te beledigen.

En even ter informatie: Ik ben 1.83 en weeg 67 kilo. Dat geeft een BMI van 20, en daarom ben ik ontzettend gezond. Ik heb al eerder aangegeven Atkins te doen vanwege mijn suikerspiegel. Ik sport 2 à 3 keer per week.

pi_16198203
quote:
Op maandag 12 januari 2004 21:09 schreef SHE het volgende:
50 / 1.76^2 = 16,14
Conclusie:
Ondergewicht.
Gratenpakhuis!

Je kan mijn fotoboek bekijken en zien dat ik allesbehalve mager ben

Dat zal je gewicht wel niet kloppen. Want volgens deze berekening heb je wel degelijk ondergewicht.
  maandag 12 januari 2004 @ 22:02:36 #6
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_16200744
quote:
Op maandag 12 januari 2004 21:14 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dat zal je gewicht wel niet kloppen. Want volgens deze berekening heb je wel degelijk ondergewicht.

JA mijn BMI liegt

en veel vet eten is goed voor je aderen en bloedvaten.

Life is good in lala-land

maandag 12 januari 2004 @ 22:18:57 #7
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_16201479
Heren, we gaan schaamteloos offtopic.

Spaar de atkins-fanatiekelingen en zet de discussie elders voort.
Ik voel weinig behoefte voor een standje van een MOD

alhoewel ik met 1 mod, wel wat standjes kan bedenken, maar dat terzijde.

pi_16201483
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:17 schreef Phibian1976 het volgende:

[..]

Knallen?????

Deutsch -> NL
1. knallen (div. betekenissen).
2. klappen met de zweep
pi_16201584
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, en nu als de sodemieter ontopic en nokken met dat geflame, anders gaan er klappen vallen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_16201675
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:21 schreef shmoopy het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, en nu als de sodemieter ontopic en nokken met dat geflame, anders gaan er klappen vallen.
Jij bent de Mod die SHE bedoelde, dus je ego zou juist gestreeld moeten zijn
pi_16201786
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:23 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Jij bent de Mod die SHE bedoelde, dus je ego zou juist gestreeld moeten zijn

Van seks val je ook af.

Maar goed, ik wil graag een normale discussie, had ik al een keer gevraagd, vele vele posts geleden.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_16201798
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:21 schreef shmoopy het volgende:
Sorry

Maar om even weer terug te komen op dat Atkins dieet. Ga je der niet ontzettend van stinken. Ik heb een tijdje een fruit only dieet gehad. De reden dat ik toen veel afviel kwam waarschijnlijk door die vele bezoeken na de plee.

Ik heb namelijk eens gehoord dat je zweet en adem van zo een dieet behoorlijk slecht werd.

*ff weer verder trekken*

Kennis is macht, maar alles weten maakt niet gelukkig
pi_16201853
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:25 schreef Phibian1976 het volgende:

[..]

Sorry

Maar om even weer terug te komen op dat Atkins dieet. Ga je der niet ontzettend van stinken. Ik heb een tijdje een fruit only dieet gehad. De reden dat ik toen veel afviel kwam waarschijnlijk door die vele bezoeken na de plee.

Ik heb namelijk eens gehoord dat je zweet en adem van zo een dieet behoorlijk slecht werd.

*ff weer verder trekken*

Verschilt per mens, maar alleen de eerste twee weken. Bij sommige komt het helemaal niet voor.
Mijn lowcarbavonturen: http://thats-life.kmfstudio.com/sponsored/xxxl
  maandag 12 januari 2004 @ 22:36:38 #14
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_16202329
Geweldig topic dit

Als alle mensen die tegen Atkins nou gewoon blijven leven zoals zij dat doen, dan gaan wij Atkinsers ook gewoon door en volgens jullie binnenkort dood. Maar wel slank.

Ohja, 50kg @ 1.76 dan blijft er maar heel erg weinig gewicht over aan spiermassa.

Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_16202392
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:36 schreef Spyder het volgende:
Geweldig topic dit

Als alle mensen die tegen Atkins nou gewoon blijven leven zoals zij dat doen, dan gaan wij Atkinsers ook gewoon door en volgens jullie binnenkort dood. Maar wel slank.

Ohja, 50kg @ 1.76 dan blijft er maar heel erg weinig gewicht over aan spiermassa.

Maar o zo lekker om ff flink vast te pakken en vervolgens hard te nemen

Oeps wat zeg ik nu

maandag 12 januari 2004 @ 22:38:58 #16
76500 Spyder
pi_16202433
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:38 schreef Phibian1976 het volgende:

[..]

Maar o zo lekker om ff flink vast te pakken en vervolgens hard te nemen

[sub]Oeps wat zeg ik nu[sub]

Jij houdt zeker ook van graatjes in je stukkie vis?
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_16202536
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:38 schreef Spyder het volgende:

[..]

Jij houdt zeker ook van graatjes in je stukkie vis?

Jij hebt zeker nog nooit vis gegeten.
  maandag 12 januari 2004 @ 22:42:19 #18
76500 Spyder
pi_16202559
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:41 schreef Phibian1976 het volgende:

[..]

Jij hebt zeker nog nooit vis gegeten.

Jawel, want meneer Atkins schrijft dat vis beter is dan vlees (omega vetzuren)
pi_16205201
*lol*

ik volg dit mooi een beetje als buitenbeentje if you dont mind...

keb de zin en tijd er niet voor over om me te gaan zitten verdedigen tegen die anti atkinsers....wij gaan jullie toch ook niet afzeiken omdat je lowfat doet? Laat iedereen een beetje in z'n waarde zeg...pft!

Verder reply ik alleen als mensen normale vragen/tips nodig hebben voor atkins..doeidoei

(:
  dinsdag 13 januari 2004 @ 00:49:50 #20
76500 Spyder
pi_16206369
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 00:02 schreef nein het volgende:
*lol*

keb de zin en tijd er niet voor over om me te gaan zitten verdedigen tegen die anti atkinsers....wij gaan jullie toch ook niet afzeiken omdat je lowfat doet? Laat iedereen een beetje in z'n waarde zeg...pft!

Verder reply ik alleen als mensen normale vragen/tips nodig hebben voor atkins..doeidoei

Je moet je ook niet druk maken om dat anti Atkins gedoe, gewoon blij zijn dat je een levenswijze ontdekt hebt die voor jou werkt. Geen honger, lekker eten en toch slank. Can't get any better than that!

En als je het wetenschappelijk onderzoek naar low carb voeding echt volgt, kun je alleen maar -net als Rowwen Heze- concluderen dat
"'t is een kwestie van geduld..."

pi_16206416
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 00:02 schreef nein het volgende:
*lol*

Ik ben helemaal niet anti Atkins, ik heb alleen gehoord dat je er naar van kunt gaan ruiken. Verder blijf ik gewoon geloven dat wanneer je op je voeding blijf letten en gewoon sport er niets aan de hand is.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 00:55:47 #22
76500 Spyder
pi_16206498
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 00:51 schreef Phibian1976 het volgende:

Ik ben helemaal niet anti Atkins, ik heb alleen gehoord dat je er naar van kunt gaan ruiken. Verder blijf ik gewoon geloven dat wanneer je op je voeding blijf letten en gewoon sport er niets aan de hand is.

Er zijn nou eenmaal heel veel mensen die extreem reageren op koolhydraten (vooral de suikers), suikerziekte is niet voor niets een wereldwijde epidemie aan het worden. Het menselijk lichaam is er gewoon niet voor gebouwd (alhoewel lang niet iedereen dit probleem lijkt te hebben).
  dinsdag 13 januari 2004 @ 07:41:53 #23
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_16210231
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 00:51 schreef Phibian1976 het volgende:

[..]

Nou, zoals ik al eerder zei: Bij mij was dat dus wel zo. Overigens had ik toen ongeveer net zo'n figuur als mevrouw SHE, tenminste wat ik kan opmaken uit dr fotoboek, alleen een te hoog vetpercentage. Nog ietsje mee rarmspiertjes en zo ook. En dat met sporten en normaal eten. Dat feit wordt, even tussen 2 haakjes, gewoon genegeerd door bepaalde niet-nader genoemde personen hier.....

Maar: ehm, ja, je gaat wel iets stinken, sommigen dan. Dat komt omdat je afvalt en daarbij komen reststoffen uit je vetlagen vrij. Ik zelf heb er trouwens geen last van. Zodra je op gewicht zit gaat dat ook weer over

PS: Sorry Schmoops...

Maar ja, ik heb geen bananen! Ik heb géén bananen vandaag!
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:23:35 #24
79148 Sproet_1980
Hardcore will never die :-)
pi_16212597
quote:
Op maandag 12 januari 2004 21:13 schreef Toeps het volgende:

Blablablabla

Voor iemand met meer dan 2000 posts ben je niet echt 'forum-wise'. Sorry hoor maar heb je nou echt niet door dat je mijn "nare toon" niet zo bloedserieus moet nemen?! Ga toch lekker naar het Tina-forum ofzo, kun je lekker verder mutsen.

'Tuurlijk ging het topic over Atkins, maar ik vind nou eenmaal dat je een levensstijl waarvan NIET bewezen is dat het NIET schadelijk zou zijn voor je gezondheid, zo onbeschaamd mag propageren. Maar de voorstanders lijken wel bezeten, ze staan totaal niet open voor tegenargumenten. Vandaar dat ik dan reacties uit probeer te lokken.

PS: en zo slank ben ik nou ook weer niet, want ik ben 1m58 en weeg 53 kg. Bovendien snoep ik veel en sport ik weinig, maar ik ga me er echt niet druk om maken!!! Dat is wat anders dan jou bewering over dat ik "zou pronken met mijn slanke lijfje": mij boeit dat hele ge-dieet gewoon niet.

Nil volentibus arduum
pi_16212966
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:23 schreef Sproet_1980 het volgende:

[..]

Voor iemand met meer dan 2000 posts ben je niet echt 'forum-wise'. Sorry hoor maar heb je nou echt niet door dat je mijn "nare toon" niet zo bloedserieus moet nemen?! Ga toch lekker naar het Tina-forum ofzo, kun je lekker verder mutsen.

'Tuurlijk ging het topic over Atkins, maar ik vind nou eenmaal dat je een levensstijl waarvan NIET bewezen is dat het NIET schadelijk zou zijn voor je gezondheid, zo onbeschaamd mag propageren. Maar de voorstanders lijken wel bezeten, ze staan totaal niet open voor tegenargumenten. Vandaar dat ik dan reacties uit probeer te lokken.

PS: en zo slank ben ik nou ook weer niet, want ik ben 1m58 en weeg 53 kg. Bovendien snoep ik veel en sport ik weinig, maar ik ga me er echt niet druk om maken!!! Dat is wat anders dan jou bewering over dat ik "zou pronken met mijn slanke lijfje": mij boeit dat hele ge-dieet gewoon niet.

Ik vind jou hele toon gewoon niet zo fijn. De hele tijd zo persoonlijk, 'jij dit' en 'jij dat' ...

Weet je wat het is? Er zijn zoveel instanties die claimen te weten wat gezond is. Het voedingscentrum bijvoorbeeld. Maar die zijn wel vaker op oude standpunten teruggekomen, en ook daar zijn voldoende bewijzen tegen, dat het helemaal niet zo goed is wat zij zeggen. Ze propageren bijvoorbeeld 3 glazen melk per dag, terwijl recente onderzoeken aantonen dat calcium uit melk helemaal niet zo goed wordt opgenomen. Melk kun je alleen goed opnemen met een bepaald hormoon, dat je alleen in je babyjaren aanmaakt. Melk is dan ook eigenlijk voeding voor kalfjes.
Verder propageert het voedingscentrum van die nieuwe produkten als drinkontbijt. Daar zitten zo veel suikers in, dat je rond koffietijd alweer honger hebt. Ik heb hypoglykemie (tenminste het is ontzettend erg geworden) doordat ik jaren veel te veel koolhydraten heb gegeten, met name in de vorm van pure suiker. Pure suiker komt in de natuur niet voor. Normaal gesproken moet het lichaam insuline aanmaken om te zorgen dat de suiker wordt opgenomen. Pure witte suiker is in de fabriek al zodanig geraffineerd dat je lichaam niks meer hoeft te doen. Gevolg: een insuline-overschot in je bloed, een dalende bloedsuikerspiegel, koppijn.

Ik heb gewoon niet veel vertrouwen meer in het voedingscentrum. Atkins heb ik uitgeprobeerd, en ik voel me er duidelijk beter bij. Dit is op basis van mijn persoonlijke ervaring. Wat anderen doen moeten ze zelf weten.

Maar omdat jij mensen zo persoonlijk aanvalt, vind ik het niet gek dat je zulke reacties terug krijgt. Oké, sommige mensen klinken daarom een beetje als sekteleden.

dinsdag 13 januari 2004 @ 10:43:52 #26
76500 Spyder
pi_16213149
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:37 schreef Toeps het volgende:

Oké, sommige mensen klinken daarom een beetje als sekteleden.

Een sekte? Ik hoef niemand om te praten, mensen uit mijn omgeving beginnen er na het zien van mijn resultaten uit zichzelf mee.

edit: sterker nog, ik zou het mensen zelfs afraden als ze niet meer dan 10 kilo overgewicht hebben.

pi_16213333
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:43 schreef Spyder het volgende:

[..]

Een sekte? Ik hoef niemand om te praten, mensen uit mijn omgeving beginnen er na het zien van mijn resultaten uit zichzelf mee.

Jaja, nou niet allemaal mij boos aan gaan kijken...
Ik bedoel dat iedereen hier heel positief is, en Atkins ontzettend verdedigd. Voor iemand die zich niet in Atkins verdiept heeft, en denkt dat het slecht is, moet dat heel vreemd overkomen. Het kan mij persoonlijk niet zo veel schelen wat anderen erover denken, maar gister was de discussie echt uitgemond in een ordinaire 'krijg-toch-de-kartkleptyfus' conversatie.

Ik begrijp wel waarom Atkins aanhangers zich zo verdedigen: Meestal zijn ze jaren voor zwakkelingen uitgemaakt, omdat dieëten nooit gewerkt heeft bij ze. Nu hebben ze iets gevonden dat hun problemen erkent en verhelpt. Dan komt er zo'n ongeïnformeerde tegenstander op het forum, die zegt dat ze 'gewoon met mate moeten eten' en 'van hun luie kont af moeten komen'. Heel begrijpelijk dat de haren dan recht overeind gaan staan.

pi_16213690
Vraagjes:

als je er zo erg van uit je mond gaat stinken; mogen jullie wel mondspray? Want dan lijkt het probleem me best wel opgelost eigenlijk.

En is het niet ontzettend duur? Ik bedoel over het algemeen raak je vol van goedkope koolydraten (brood aardappels) en zijn vlees e.d. de "dure" extra's voor de lekker.

En zou je dit de rest van je leven vol kunnen houden? nooit gezellig met de rest mee kunnen doen?

Zou je het "gezin" zo kunnen laten eten, m.a.w. wil je deze lifestyle ook aan je kinderen overdragen?

Kun je ermee stoppen of kom je dan giga aan?

dinsdag 13 januari 2004 @ 11:49:38 #29
76500 Spyder
pi_16215048
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:03 schreef Elanor het volgende:
Vraagjes:

als je er zo erg van uit je mond gaat stinken; mogen jullie wel mondspray? Want dan lijkt het probleem me best wel opgelost eigenlijk.

Niet iedereen heeft er last van en dan ook alleen maar tijdens de eerste weken. Suikervrije kauwgom (met xylitol of een andere toegestane zoetstof) kun je gewoon gebruiken.
quote:
En is het niet ontzettend duur? Ik bedoel over het algemeen raak je vol van goedkope koolydraten (brood aardappels) en zijn vlees e.d. de "dure" extra's voor de lekker.
Volgens mij ga je per definitie minder eten. Vet geeft trouwens sneller een "vol" gevoel dan koolhydraten en duurt het langer voordat je weer honger krijgt.
quote:
En zou je dit de rest van je leven vol kunnen houden? nooit gezellig met de rest mee kunnen doen?
Het is prima vol te houden, vooral als je weet wat het probleem met je stofwisseling is en hoe je daarmee om moet gaan. Op een verjaardag pak ik ook een stuk taart, ik weet nu alleen dat ik daarna honger kan krijgen en eet dan iets zonder suiker om niet weer in de vicieuze cirkel te belanden. Uit eten gaat ook prima, gewoon de frisdrank/stokbrood/frietjes/ijs laten staan, er zijn zoveel dingen die je wel gewoon kunt eten.
quote:
Zou je het "gezin" zo kunnen laten eten, m.a.w. wil je deze lifestyle ook aan je kinderen overdragen?
Ja. Als je alleen suiker al weg laat (volkoren brood mag bijvoorbeeld wel gewoon) kom je al een heel eind; ze hoeven ook niet af te vallen maar alleen op een gezond gewicht te blijven.
quote:
Kun je ermee stoppen of kom je dan giga aan?
Als je van vetverbranding ineens weer overschakelt op koolhydraten sla je samen met de glucose/glycogeen een hoop water op, daardoor kom je wel 1 of 2 kilo ineens aan. Maar dat is dus geen vet
Als je ermee stopt zul je natuurlijk niet weer zo moeten gaan eten als voor je begon, want dan word je natuurlijk ook weer zo zwaar als voor je begon.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 13:16:15 #30
79148 Sproet_1980
pi_16217661
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:37 schreef Toeps het volgende:

Ik vind jou hele toon gewoon niet zo fijn. De hele tijd zo persoonlijk, 'jij dit' en 'jij dat' ...

Maar omdat jij mensen zo persoonlijk aanvalt, vind ik het niet gek dat je zulke reacties terug krijgt.

Uhm.... nou en?!
Nil volentibus arduum
  dinsdag 13 januari 2004 @ 13:23:18 #31
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_16217895
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:23 schreef Sproet_1980 het volgende:

[..]

Het zegt meer over jou, dan over Toeps, dat je niet eens op een normale manier tegen iemand kan praten.... Lekker makkelijk, onvriendelijk doen! Sympathiek discussieren is een stuk moeilijker, hoor.
quote:

Het is toch ook niet bewezen ongezonder? En even voor de duidelijkheid: De vetarme metode is ook niet bewezen beter voor de gezondheid. Er wordt veel minder vet geconsumeerd in Nederland dan 50 jaar geleden en toch meer hartinfarcten en alles. Trouwens, er zijn sterke aanwijzingen dat het wel gezond is voor je... Atkins, dan. Vetarm veroorzaakt ernsgite vitaminetekorten bij kinderen omdat pa en ma lales zo gezond mogelijk wilen doen en er zijn onderzoeken die aantonen dat je van melk eerder brossere botten zou kunnen krijgen dan andersom.
quote:

Dat is jouw keuze, niet iedereen kan die maken.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 13:32:12 #32
76500 Spyder
pi_16218163
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:23 schreef Baka_neko het volgende:

Het zegt meer over jou, dan over Toeps, dat je niet eens op een normale manier tegen iemand kan praten.... Lekker makkelijk, onvriendelijk doen! Sympathiek discussieren is een stuk moeilijker, hoor.

Het is gewoon een feit dat sommige mensen via het (anonieme) internet hun frustraties proberen kwijt te raken. Negeren werkt nog altijd het beste in zo'n geval.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 13:39:18 #33
79148 Sproet_1980
pi_16218365
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:32 schreef Spyder het volgende:

[..]

Het is gewoon een feit dat sommige mensen via het (anonieme) internet hun frustraties proberen kwijt te raken. Negeren werkt nog altijd het beste in zo'n geval.

Zozo een psycholoog in ons midden! Vertel eens: met welke frustraties loop ik rond dan? En volgens mij heb je niet eens op mijn profiel geklikt, want ik heb zo ongeveer alle velden ingevuld die maar in te vullen waren. Ik heb alleen geen foto-album omdat ik niet weet hoe dat werkt
Nil volentibus arduum
  dinsdag 13 januari 2004 @ 13:40:29 #34
76500 Spyder
pi_16218409
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:39 schreef Sproet_1980 het volgende:

[..]

Zozo een psycholoog in ons midden! Vertel eens: met welke frustraties loop ik rond dan? En volgens mij heb je niet eens op mijn profiel geklikt, want ik heb zo ongeveer alle velden ingevuld die maar in te vullen waren. Ik heb alleen geen foto-album omdat ik niet weet hoe dat werkt

anoniem was optioneel, daarom staat het tussen haakjes.
pi_16218469
Mag ik ook nog iets zeggen???

dinsdag 13 januari 2004 @ 13:42:40 #36
76500 Spyder
pi_16218486
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:42 schreef Phibian1976 het volgende:
Mag ik ook nog iets zeggen???

You just did.
pi_16220147
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:50 schreef Toeps het volgende:

[..]
Ik begrijp wel waarom Atkins aanhangers zich zo verdedigen: Meestal zijn ze jaren voor zwakkelingen uitgemaakt, omdat dieëten nooit gewerkt heeft bij ze. Nu hebben ze iets gevonden dat hun problemen erkent en verhelpt. Dan komt er zo'n ongeïnformeerde tegenstander op het forum, die zegt dat ze 'gewoon met mate moeten eten' en 'van hun luie kont af moeten komen'. Heel begrijpelijk dat de haren dan recht overeind gaan staan.

excactemundo

Waarom zou je iemand afkraken om iets dat helpt, EN waarvan die persoon ZELF overtuigd is dat het gezond is? Ik snap bessttt, dat jullie anti-atkinsers je verschríkkelijk bekommeren over ons lot , want je wenst niemand een hartklap toe natuurlijk, maar als het iemands keuze is, dan kan je daar zo lief en lullig tegen doen als je wilt, maar overtuigen om te stoppen als je al 6 maanden bezig bent met 17 kilo verlies, nee..dat gaat je nie meer lukken!

Ik zou het ook niemand aanraden die ff snel 5 kilo kwijt wil raken, alleen mensen die al jaren kampen met een serieus overgewicht en er strontgenoeg van hebben om er nog langer mee rond te lopen.

(:
pi_16220310
49/1.68^2= 17,36

En nu? Ik heb zeker ook ondergewicht? Ik probeer al meer en vetter te eten Iemand een dieet om dikker te worden?

Delivered without an information leaflet
  dinsdag 13 januari 2004 @ 14:49:38 #39
76500 Spyder
pi_16220459
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 14:43 schreef gekke_sandra het volgende:
49/1.68^2= 17,36

En nu? Ik heb zeker ook ondergewicht? Ik probeer al meer en vetter te eten Iemand een dieet om dikker te worden?

spieren kweken... ziet er ook nog eens beter uit dan een vetlaagje.

edit: en nog een bewijs dat vet niet de boosdoener van overgewicht is

pi_16222428
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 14:43 schreef gekke_sandra het volgende:
49/1.68^2= 17,36

hehe er is zelfs een atkins versie om aan te komen! serieus, ik heb nog een oud boek van hem liggen waar 4 dieten worden beschreven.
Eentje om af tevallen, eentje om op gewicht te blijven maar veeel energie te krijgen, eentje voor zwangere vrouwen en eetntje om gewicht aan te komen!
(:
  dinsdag 13 januari 2004 @ 16:32:13 #41
13743 Baka_neko
Mjaaaaaaaaw....!
pi_16224194
Vlees en Gierst dieet het dat toch?

Ofzo?
Heb daar ook nog wel iets van liggen ja

pi_16248999
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 14:49 schreef Spyder het volgende:

[..]

spieren kweken... ziet er ook nog eens beter uit dan een vetlaagje.

edit: en nog een bewijs dat vet niet de boosdoener van overgewicht is

Heb ik overgewicht? :|
Delivered without an information leaflet
  woensdag 14 januari 2004 @ 12:39:43 #43
76500 Spyder
pi_16249316
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 12:25 schreef gekke_sandra het volgende:

Heb ik overgewicht? :|

Je snapt het niet: je zegt dat je vetter eet en toch niet zwaarder wordt... blijkbaar is vet dus niet de oorzaak van dikker worden.
  donderdag 15 januari 2004 @ 10:30:51 #44
76500 Spyder
pi_16277577
Unilever richt zich op Atkins-dieet

ANP
Rotterdam -

Unilever opent de aanval op de dieetmarkt in de Verenigde Staten. Om in te spelen op de hernieuwde populariteit van het Dr. Atkins-dieet lanceert het voedings- en wasmiddelenconcern achttien nieuwe producten die weinig koolhydraten bevatten.

Het Brits-Nederlandse concern speelt in op de snel gestegen vraag naar producten met weinig koolhydraten. Unilever bezit Slim-Fast, maar dat dieetprogramma leed in het afgelopen jaar stevig omzetverlies. De Amerikaanse afslankers letten vooral op hun koolhydraten en daarvoor heeft de maaltijdvervanger Slim-Fast te weinig producten voorhanden.

,,De omslag naar maaltijden met kleine hoeveelheid koolhydraten is snel gegaan'', zei een woordvoerder van het concern. Slim-Fast leed in het derde kwartaal 2003 een omzetverlies van 23 procent. Mede daardoor moest Unilever zijn tweede omzetwaarschuwing in een jaar geven.

De nieuwe producten komen niet onder de paraplu van Slim-Fast, maar onder bestaande merken als Lipton, Skippy en Ragu. Het gaat om sauzen, saladedressings en repen. Volgens Unilever letten meer dan dertig miljoen Amerikanen op de hoeveelheid koolhydraten die zij binnen krijgen. Het concern becijfert dat de totale markt voor koolhydraatarme producten in 2005 ongeveer 1 miljard dollar bedraagt. Unilever bekijkt nog of het dergelijke dieetproducten ook in Europa gaat verkopen.

donderdag 15 januari 2004

pi_16332612
Op BBC2
22 januari op "horizon" om 22.00 savonds, het hele programma over atkins, voors en tegens.
(:
  dinsdag 20 januari 2004 @ 21:27:58 #46
71941 JePevePe
Angelina rules
pi_16440875
Hmm.. je zoekt 's wat op over Atkins, en belandt in een burgeroorlog.
Wat een gezemel zeg. Hoop gehalte 'ja maar ik...' 'en jij hebt niet...' gevolgd door een hoop verdedig en aanval...

Beetje jammer... de originele persoon die dit gepost heeft en een simpele vraag had om ervaring uit te wisselen is 'm volgens mij al lang gepeerd... (DroekesTijger heb ik nie meer gezien verder).

Waarom probeert iedereen hier zo zwart/wit zijn of haar levensvisie/ideeen op te leggen op een ander en dat de 'verdedigen' met 'wetenschappelijk bewijs'?
Als er iets is momenteel in de wetenschap, is dat er altijd wel een onderzoek is die gebruikt kan worden voor welke hypothese dan ook!
Ik kan net zoveel onderzoeken bij elkaar sprokkelen die beweren dat een 'banaan per dag' erg gezond is, als wel artikelen die het tegendeel beweren (zij het met ander soort ziektes, goed voor hart, slecht voor darm principe).
En dat komt simpelweg omdat de wetenschap niet het geheel kan bevatten, bestaat uit kleine onderzoekjes, meestal nog gedaan op muizen en ratten (of nog erger, op in vitro niveau), waardoor enige link met de mens al helemaal op losse schroeven komt te staan. Veel beweringen (ook hier) zijn gestaafd op onderzoek waar een muizenmodel voor geldt. ALLE opmerkingen over 'het kan kanker veroorzaken' KUNNEN niet anders dan uit ratte/muize onderzoek komen, hoe in hemelsnaam weet je dat anders? Uit onderzoek naar mensen die kanker hebben? Vreemd hoor.

Mooi voorbeeld van 'misbruik' van onderzoek, d'r was 's een onderzoek gedaan naar een bepaalde stof (ben naam 'ff kwijt) die bij muizen een verlaging van het vetpercentage veroorzaakte. Mooi niet, theorie lag al klaar, stof X verlaagt vetpercentage... Probleem echter, de hoeveelheid die men toediende bij muizen was dusdanig hoog, dat dat bij mensen neerkwam op 2 kg per dag! Een muis is geen mens, en zegt maar marginaal iets over het effect van bepaalde behandelingen of stoffen op mensen.

Enfin, terug naar Atkins. Ik ben d'r erg geinteresseerd in geraakt en al dat geneuzel of het slecht is of niet, vind ik hilarisch!
Kijk... momenteel vreten mensen zich vol met van alles en nog wat, drinken veel alcohol, misschien zelfs andere drugs, zijn verslaafd aan roken, etc, etc, ... , en waar maken die mensen zich als eerste druk om bij dit 'dieet',.. of het schadelijk is! Hilarisch! Zelfde als iemand die zwaar rookt en zich druk maakt over luchtvervuiling.. hahaha... fantastisch.. hoe 'narrow-minded' kun je zijn.
Wel druk maken over en tekort aan iets, maar niet aan een overschot... mooi voorbeeld is ook vitaminen preparaten. Eerste wat iedereen zegt is dat 'teveel waarschijnlijk schadelijk is'... haha, tekort is vele malen schadelijker! Een zwaar rokend persoon die zich zorgen over de schadelijke gevolgen van teveel aan vitamine C! hahaha. Fantastisch.

Dus ik snap die 'anti' houding tov Atkins niet zo.. punt 1, waar bemoei je je mee? Is een persoonlijk gebeuren.
punt 2. het lijkt er toch wel op dat mensen er tevreden mee zijn... tsja ik weet niet hoor, maar ik lees toch wel veel positieve verhalen. En een paar negatief, sure, maar toch. Waar zo negatief dan over Atkins?

En werkt een dieet niet omdat men na een jaar weer 'de fout in gaat'? Dacht het niet he... voor de fitness mensen hieroh (vooral de sportschool eigenaren), hoeveel mensen houden de levenstijl 'meer bewegen' vol? Sportscholen lopen vol in januari, zakt weer af in februari en voor de vakantie is het weer ff druk. Moet je dan concluderen dat 'fitness' niet helpt.. nee toch?
Wat je wel kunt zeggen is dat mensen het niet volhouden. Maar dat zegt niets over het eigenlijke 'dieet' of levensstijl... meer over mentaliteit van huidige bevolking.

Ik vind het erg grappig dat bepaalde mensen tegen Atkins volgers, die zwaar zijn afgevallen en zich stukken beter voelen NOG durven te zeggen 'u had beter minder kunnen eten en meer moeten bewegen, dan had u dat ook bereikt..'
Zo, getuige ff van een disrespect en arrogantie zeg! misschien heb je dan gelijk, maar tsjonge jonge, dan steek je je kop echt in het zand he..

Enfin, mijn 'two cents'. En voor alle lui die zich beroepen op titeltjes en ervaring, ik ben programmeur/webdesigner (whahahahaa), maar wel afgestudeerd Medisch Bioloog, afgestudeerd binnen Klinische Farmacologie ... (ah, dus).

Ik wil sommige hier wel ff bedanken voor de links naar Atkins sites. Kweet nog nie of ik het zo strikt ga volgen, maar vindt het wel interessante materie. Ik leef bijv. nog steeds volgens sommige principes van 'Leven lang fit', ja niet alles, maar bijv. s morgens alleen fruit bijv. zit er nog steeds in.. Misschien dat Atkins ook weer een bepaald 'dingetje' heeft wat je overneemt...
Nog ff een aspect, iemand met overgewicht leeft niet altijd ongezond! Ik heb overgewicht, maar leef verder gezond. Ik ben nooit ziek, en heb redelijke conditie. Ik denk dat veel 'zware' mensen daar ook 's naar moeten kijken, ipv van alleen naar de weegschaal en die irritante 'aanbevelingen' over gewicht! Zit je lekker in je vel, waar maak je je dan druk om, je kunt tegenwoordig bijna niets meer doen of het 'heeft kans op kanker', of 'verminderd je leven met 5 jaar' (hoe bepalen ze dat trouwens?).
Recentere theorien gaan ervan uit dat 'stress' tig keer schadelijker is dan overgewicht, maar wat doet de bevolking, gaat nog meer doen, nog harder werken... slecht eten komt hier ook uit voort, te weinig tijd 'nemen' (niet hebben) om goed voer te koken.
Ik ben het wel eens met de 'sport' personen hier, dat je het misschien eerst 's moet proberen met minder eten en meer sporten. Ik ben zo ook 5 kg ooit afgevallen, alleen duurt dat fking lang, maar conditie is super dan en je zit lett. goed in je vel.. maar as je ermee stopt zit het gewicht er ook zo weer aan dus... vervelende is met sporten dat as je je eenmaal goed voelt, de 'drive' om te blijven sporten wat minder wordt, tenminste bij mij, is met eten ook zo. Zit je eenmaal op gewicht, is de drive om 'streng' te 'onthouden' wat minder...

Enfin ik wil weer terug naar m'n 80kg (uit de periode da'k nog 3x per week zwaar trainde, 2.5 uur per keer, ik weeg nu zo rond 92kg), misschien is Atkins wel een methodiek om van m'n vetlaagje af te komen. Volhouden doe'k zeker nie, want ik wil wel 'normaal' kunnen leven. Alles minder ok, zaken onthouden nada... ik ben ooit wel gestopt met roken, maar dat vin'k iets anders..

[edit] oeps, is wel wat lang verhaal geworden... aiaiai

pi_16443220
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:03 schreef Elanor het volgende:

In tegenstelling tot wat anderen zeggen, vind ik het níet makkelijk vol te houden. Het is moeilijk. Je moet voortdurend weerstand bieden aan je eigen gemakzucht. Het vergt ijzeren wil en discipline. Ik grijp nooit naar een stuk taart, snoep of koek. Het is vermoeiend je eten altijd te moeten plannen.

Maar als je je erbij neergelegd hebt dat moorkoppen, m&m's en witte chocolade met hazelnoten er niet meer in zitten, dat je je niet moet overgeven aan je gemakzucht, dán valt het erg mee. Ik voel me fysiek én geestelijk zoveel beter. Ik sta te kijken van mijn discipline, en ik mis de suikermeuk niet eens echt. Ik mis vooral dat je niet eventjes het winkeltje bij de benzinepomp in kunt duiken om een snack te kopen. De gemakzucht dus.

Het met anderen mee-eten, is me ook erg meegevallen. Mensen houden graag rekening met je, en vaak is hier niet veel aanpassing voor nodig. Je kunt fantastische ovenschotels maken, waar anderen dan gewoon aardappelpuree of rijst bij eten. Zoiets zou je ook met het gezin kunnen doen.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_16443394
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 21:27 schreef JePevePe het volgende:
Volhouden doe'k zeker nie, want ik wil wel 'normaal' kunnen leven. Alles minder ok, zaken onthouden nada... ik ben ooit wel gestopt met roken, maar dat vin'k iets anders..
Ik heb zelf nooit het dieet gevolgd zoals meneer Atkins het uitgedokterd heeft, aangezien mijn doelstelling niet was om af te vallen. Wat ik echter ervan begrepen heb, is juist dat je verschillende stadia doorloopt, met als doel het voedingspatroon te vinden dat bij een 'normaal leven' hoort. Dat wil zeggen dat je, als je tevreden bent met je gewicht, koolhydraten toe blijft voegen, zo lang je maar op gewicht blijft.

In zekere mate moet je dus altijd op je eten blijven letten, maar dat lijkt me vanzelfsprekend. "Normaal leven" sluit Atkins in ieder geval niet uit. Integendeel.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_16443602
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 22:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In tegenstelling tot wat anderen zeggen, vind ik het níet makkelijk vol te houden. Het is moeilijk. Je moet voortdurend weerstand bieden aan je eigen gemakzucht. Het vergt ijzeren wil en discipline. Ik grijp nooit naar een stuk taart, snoep of koek. Het is vermoeiend je eten altijd te moeten plannen.

Maar als je je erbij neergelegd hebt dat moorkoppen, m&m's en witte chocolade met hazelnoten er niet meer in zitten, dat je je niet moet overgeven aan je gemakzucht, dán valt het erg mee. Ik voel me fysiek én geestelijk zoveel beter. Ik sta te kijken van mijn discipline, en ik mis de suikermeuk niet eens echt. Ik mis vooral dat je niet eventjes het winkeltje bij de benzinepomp in kunt duiken om een snack te kopen. De gemakzucht dus.

Het met anderen mee-eten, is me ook erg meegevallen. Mensen houden graag rekening met je, en vaak is hier niet veel aanpassing voor nodig. Je kunt fantastische ovenschotels maken, waar anderen dan gewoon aardappelpuree of rijst bij eten. Zoiets zou je ook met het gezin kunnen doen.

Ik ben het he-le-maal met je eens. De suiker mis je inderdaad niet echt, maar het is wel lastig. Als je voor je werk ergens moet lunchen of zo. Zit je daar de brie van het broodje te plukken... Op dat soort momenten zou ik ook liever gewoon dat broodje opeten. Maar dan weet ik wat ik die zelfde middag nog kan verwachten. Koppijn!
  woensdag 21 januari 2004 @ 01:01:58 #50
71941 JePevePe
Angelina rules
pi_16447078
toch blijft het vreemd, dat als je op low-carb zit, dat je dan meteen koppijn krijgt van een gebakje! Vin'k nogal vreemd.
Is een beetje hetzelfde als de 'bedenkster' van 'Een leven lang fit', die in haar tweede boek, simpelweg 'opbiecht' dat ze na tien jaar strak 'dieet' niet eens meer tegen een broodje hamburger kon!
Das wel vreemd nie? Hoe moet dat dan as je op vakantie gaat? Mensen hebben nu al last van hun darmen als ze naar 'verre oorden' gaan... laat staan op een low-carb dieet.
Dat is dus mijn enige bezwaar een beetje. Ik ben van mening dat je jezelf van tijd tot tijd 'bloot' moet stellen aan 'verkeerde dingen'. Vette happen, 's een avondje doorzakken.. man as ik dat allemaal op moet geven, nah dan maar 10 kg te zwaar hoor... feit dat ik nooit ziek ben, doet toch wel vermoeden dat het nog niet zo slecht met me gaat.. (ok moet wel meer sporten, niet alleen voor figuur, maar ik voel me altijd super as ik uit de sportschool kom... eh, UIT de sportschool he, meestal binnen is dat wel anders hehe.. )

Dat bloot stellen aan dit soort dingen maakt je lichaam resistenter tegen 'verkeerde' dingen. Beetje vergelijkbaar met toename aan allergieen, bij mensen die juist uitermate schoon ingesteld zijn, en daardoor misschien zelfs (is nog vage wetenschap) het probleem versterken simpelweg omdat het immuunsysteem nog nooit in contact gekomen is met die 'verkeerde' stoffen en daardoor er 'erg' op reageert. Veel kinderen hebben hierdoor al allergien of zijn overgevoelig omdat ze buiten alle 'stofjes' gehouden worden.

Geld ook voor maag-darmkanaal, goed voorbeeld is olijfolie. As je dat nog nooit of niet vaak gebruikt, ... nou de eerste keer... het glijdt er aan alle kant weer uit. Gebruik je het vaker, no problem.

Niks tegen mensen die Atkins toepassen hoor, en ik vind het nog steeds een erg interessante theorie/levensstijl, maar zo extreem wil ik het in ieder geval niet volgen.
Ik wil nog wel's dronken in Groningen staan om 5 uur 's ochtends in de Tapperij (al wordt ik daar al iets te oud voor hehe), gewoon gebakje eten as iemand jarig is, etc..

De theorie dat je 'altijd low-carb' moet gaan zitten 'anders komt het er weer aan', klinkt mij exact hetzelfde in de oren als 'herbalife' trouwens. ipv van vet-producten eet je daar een maaltijd vervanger, kortom, je krijgt minder calorieen binnen.
En dat is volgens mij de grootste reden nog steeds dat mensen afvallen... verminderde calorieen. En dat men door vettig producten minder snel honger krijgt en daardoor het beter volhoudt is aardig, maar das geen reden om de koolhydraten zo aan te pakken. Men eet simpelweg te veel. Kijk maar 's wat mensen doen die Atkins dieet volgen, zijn bezig met hun voedsel, eten meer groente, beperken inname van koekjes ed.... alleen dat al veroorzaakt een gewichts verlies, los van het feit dat men door een 'ketose' gaat.
En let wel, vraag mensen 'wat eet je', dan roept iedereen, 'mwah ik eet wel goed hoor', dan ben je bij ze thuis, krijg je me daar toch een bak voer op tafel... kijk op dat punt is het vrij simpel... redeneer maar andersom.. om een overgewicht te behouden, daar moet je ook wat voor doen! Nl. een constante invoer van voer. Vrij simpel. Eet maar 's een paar dagen wat minder, voel je direct!

Wat mij stoort aan Atkins is dat men goeie zaken als fruit opeens als slecht betiteld of 'te matigen vanwege...'. Omdat er teveel 'suikers' in zitten, kom op zeg! Het 'koekjes' suiker a la, maar natuurlijke fruitsuikers? Die zijn trouwens totaal andere vorm van koolhydraat, ofwel de 'langzame' suikers, diegene die dus insuline peil niet as een raket doen stijgen. Fruitsuikers brengen geen jojo effect van de concentratie insuline teweeg...
Beetje zelfde als Herbalife, 'ja maar die banaan da mag nie!' Wha? een banaan? Dus wel zo'n plastic vervangsel (laat herbalife prutje maar 's indrogen, is net plastic!) mag wel, maar natuurproduct banaan nie... yeah come on! Ja maar bevat veel calorieen... ja precies! daarom is een banaan juist goed! eet er maar 's eentje, wacht ff tien minuten, je hebt geen honger meer! Dat werkt trouwens met alle maaltijden, eet langszaam en wacht maar 's tien minuten voordat je je echt vol vreet. Je zult merken dat je dan minder honger hebt. Principe van vertraagde bloedsuiker spiegel en reactie van de hersenen d'r op. Daarom krijgen snelle eters ook altijd zo'n 'ik zit helemaal vol' gevoel omdat ze in die eerste tien minuten nog geen signalen hebben vanuit hun lichaam die zeggen 'hooooooooooooooo we zitten vooooooool' en als die signalen wel komen zit de maag al veel te vol.
Honger is een denk proces, ofwel mechaniek van signalen , zit 'm in de hersenen. Ook wel 's opgevallen dat bij de eerste 'trek' je denkt 'as ik nou niks eet, val ik flauw', maar as je dan zonder eten doorgaat, dat dit verdwijnt? en dat je prima kunt functioneren, veelal met een veel helderder 'geest'? Sterker nog, een 1/4 van de bevolking van deze planeet weet dat gevoel maar al te goed, noodgedwongen!! Goed ik dwaal af..

Kijk, daar draait dit soort dieeten bij mij richting 'doordraaien'. Even de realiteit uit oog verliezen. Totaal fixeren op 1 of meerdere voedingsstoffen die 'fout' zijn. Dat was eerst 'vet', nu is het blijkbaar de 'koolhydraat'. Morgen is het het 'eiwit' - even geen gezeik over proteine please, volksmond is het eiwit. Proteine is zowieso een bullshit verhaal, gaat nl. om aminozuren.. dit zijn de bouwstenen voor proteines, meerder aminozuren gecombineerd worden omgezet naar proteines die het lichaam nodig heeft.
Grappigerwijs worden proteines van eten juist eerst omgezet naar aminozuren en daarna weer in lichaamseigen proteines... vandaar dat die sportschool shakes ook geen proteines bevatten maar aminozuren, men noemt het wel een eiwit shake, maar dat is 't helemaal nie ...

Nahja. blijf erbij. Zal gegarandeert helpen om af te vallen, maar ik zie me het nog niet doen... Ik denk dat ik het toch weer probeer met s morgens fitness (40minuten aerobic, 20 minuten krachttraining volgens methode HIT of slow.. as de sportschool lui hier nog kijken, enige theorieen daarover?), en bordje niet vol maar halfleeg, geen 4 boterhammen maar 2 en s middags bij hongergevoel een appel nemen... mijn gevoel zegt dat ik m'n lichaam daar meer plezier mee doe dan Atkins methodieken..

Ik heb ooit gelezen dat afvallen slechts verantwoord is als je 1.5kg per maand afvalt. Alles daarboven kan schade veroorzaken op enige wijze binnen je lichaam...
Let wel, ik bedoel niet lui die VER boven hun normale streefgewicht zitten, daar doet het teveel aan gewicht waarschijnlijk meer schade dan het snel verliezen ervan. Al zullen die mensen moeten sporten, anders gaat de huid simpelweg 'hangen'...
Ik weeg niet 'overmatig' te veel, is misschien anders voor lui die echt 'zware' problemen hebben is misschien een wijze van Atkins een uitkomst..

Flip, weer zo'n lang verhaal... nahja...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')