abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22276146
als het niet aan de mooie camera werk lag dus de locatie etc. was dit echt niet te bekijken.
na het 2x gekeken te hebben snap echt niet hoe mensen het toch zo' n SUPER goed film vinden.
ik vond het vrij matig en zwaar overhyped door de meesten.
ik vind het ook meer in de categorie 'art' film passen. bij amelie poulain etc..
maar die is sowieso beter dan deze film.

van mij krijgt ie van schaal 1tm10. een 5.
pi_22276246
Waar had ie volgens jou dan in moeten passen om wel een goede film te zijn? Catagorie gooi- en smijtwerk ala tombraider of x-men?

Vreemd dat sommige mensen helemaal niet meer naar films kunnen kijken waarin het actie-element niet prominent aanwezig is
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_22276365
Het mooie zijn de subtiele emoties die de hoofdrolspelers in deze film laten blijken. Een korte schichtige blik, de stand van de mond, een neergeslagen oog, een paar onhandige woordjes op een moeilijke situatie. Niet geacteerd, maar in wezen zoals het in het echte leven ook voorkomt, en zo zelden gezien in de film.
Dat maakt deze film heel menselijk. Alleen ontgaat dat sommige (minder gevoelige?) mensen, helaas voor hun.
pi_22276485
quote:
Op woensdag 29 september 2004 01:03 schreef Cheese het volgende:
Het mooie zijn de subtiele emoties die de hoofdrolspelers in deze film laten blijken. Een korte schichtige blik, de stand van de mond, een neergeslagen oog, een paar onhandige woordjes op een moeilijke situatie. Niet geacteerd, maar in wezen zoals het in het echte leven ook voorkomt, en zo zelden gezien in de film.
Dat maakt deze film heel menselijk. Alleen ontgaat dat sommige (minder gevoelige?) mensen, helaas voor hun.
Met name de mistroostige blik van Murray doet het hem voor mij
  woensdag 29 september 2004 @ 01:14:40 #205
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_22276516
inderdaad deze film is subtiel. De verlorenheid/eenzaamheid in een onbekende omgeving is het onderwerp van deze film. Ik kon dat er goed uithalen gezien ik zelf ook een aantal malen in zo'n situatie heb verkeerd. Ga voor de gein maar eens in je eentje op vakantie in een vreemd land(en nee ik bedoel niet de doorsnee landen waar half jong nederland heen gaat.) In je eentje rondlopen in een land waar je niemand kent is best intimiderend. Ook best wel intrigerend om eerlijk te zijn maar toch.
The Light Is Leaving Us All
  woensdag 29 september 2004 @ 01:29:12 #206
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22276682
quote:
Op woensdag 29 september 2004 01:14 schreef Zeitgeist het volgende:
In je eentje rondlopen in een land waar je niemand kent is best intimiderend. Ook best wel intrigerend om eerlijk te zijn maar toch.
Maar wel een van de mooiste dingen die ik ooit heb mogen doen. En als ik straks eindelijk kan gaan werken en geld verdienen nog vaak ga doen
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  woensdag 29 september 2004 @ 03:11:55 #207
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_22277504
quote:
Op woensdag 29 september 2004 01:29 schreef Hare het volgende:

[..]

Maar wel een van de mooiste dingen die ik ooit heb mogen doen. En als ik straks eindelijk kan gaan werken en geld verdienen nog vaak ga doen
ben ik met je eens. en waar mag je dat gaan doen? ik wil dat in 1 van de volgende steden ooit te weer te gaan doen: Tokyo, Kyoto, Minsk, Sydney of Hong Kong...
Besides... eerste priorieit is mijn vriendin in Minsk... en die hier heen te halen. Wonen daar lijkt me niks. te arm.

Maar ik heb Los Angeles, Boston, San Fransisco, Bakersfield, San Jose, London, Dublin, Parijs en Halifax mogen bezoeken. Nou spreek ik vloeiend Engels dus echt hulpeloos was ik daar niet maar toch. Aparte ervaring.

[ Bericht 16% gewijzigd door Zeitgeist op 29-09-2004 03:18:20 ]
The Light Is Leaving Us All
  woensdag 29 september 2004 @ 10:12:46 #208
19542 SilverGun
Wort wort wort!
pi_22279587
Lost in Translation heeft geen kop en geen staart. Het doet er niet toe wat er gebeurt in de film, of in welke volgorde de gebeurtenissen zich afspelen, zolang alles maar aansluit op het thema "eenzaamheid". Dat moet de gedachte zijn geweest bij het maken van deze rolprent, want er zit geen lijn in. Wanneer de personages zich nog significant zouden ontwikkelen en de film zich dáár op zou focussen, was dat nog niet eens zo'n probleem geweest. Maar Murray en Johanson zijn op het einde van de film niet wezenlijk veranderd. Ze hebben kunnen delen in elkaars leed en zijn vrienden geworden, meer niet. Natuurlijk komen scènes zonder dialoog begeleid door dromerige muziek al snel sfeervol over, maar uiteindelijk is Lost in Translation een vrij holle film.

5/10

[ Bericht 2% gewijzigd door SilverGun op 29-09-2004 10:19:41 ]
You'll think I'm dead but I sail away on a wave of mutilation
  woensdag 29 september 2004 @ 11:31:39 #209
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22281008
quote:
Op woensdag 29 september 2004 03:11 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

ben ik met je eens. en waar mag je dat gaan doen? ik wil dat in 1 van de volgende steden ooit te weer te gaan doen: Tokyo, Kyoto, Minsk, Sydney of Hong Kong...
Besides... eerste priorieit is mijn vriendin in Minsk... en die hier heen te halen. Wonen daar lijkt me niks. te arm.

Maar ik heb Los Angeles, Boston, San Fransisco, Bakersfield, San Jose, London, Dublin, Parijs en Halifax mogen bezoeken. Nou spreek ik vloeiend Engels dus echt hulpeloos was ik daar niet maar toch. Aparte ervaring.
Minsk mag je van je lijstje afstrepen maar dat zijn wel steden waar ik dus echt nog wel eens heen wil. Zelf ben ik al wel in Sydney geweest (heb een jaar in Oz rondgereist), Perth kan ik ook echt aanraden, mooie stad!!!
Verder zou ik nog heel graag naar zo veel landen willen, maar als je het specifiek over steden hebt: Seoel, New York, LA (Hollywood!!), Montreal e.d. Europa trekt me eigenlijk niet, net als het stuk tussen Europa en Oost Azie. Noord en Zuid Amerika dan weer wel.
Je hebt trouwens ook al best veel gereist!!
pi_22281186
quote:
Op woensdag 29 september 2004 11:31 schreef Hare het volgende:

[..]

Minsk mag je van je lijstje afstrepen maar dat zijn wel steden waar ik dus echt nog wel eens heen wil. Zelf ben ik al wel in Sydney geweest (heb een jaar in Oz rondgereist), Perth kan ik ook echt aanraden, mooie stad!!!
Verder zou ik nog heel graag naar zo veel landen willen, maar als je het specifiek over steden hebt: Seoel, New York, LA (Hollywood!!), Montreal e.d. Europa trekt me eigenlijk niet, net als het stuk tussen Europa en Oost Azie. Noord en Zuid Amerika dan weer wel.
Je hebt trouwens ook al best veel gereist!!
Ik vind Melbourne ook wel een leuke stad eigenlijk (alhoewel ik steeds minder stedenmens ben geworden de laatste tijd.... uiteindelijk lijken ze allemaal op elkaar). Adelaide was ook wel aardig, maar duidelijk provinciaals.
New Orleans spreekt je misschien ook wel aan, voor VS-begrippen hangt daar een aparte sfeer. Was er met Halloween, enorm knalfeest!

Maar ik ben in het kader van werk en plezier al in bijna alle continenten geweest (behalve Z-Amerika) en vind Europa toch wel een van de mooiste hoor, qua stadsschoon en zeker cultuur
pi_22281255
Ik hoorde van Australie dat de gezelligste stad Brisbain moest zijn, zijn jullie daar ook geweest? Montreal ga ik volgend jaar heen. Maar iets zegt me dat de LiT ervaring daar erg klein zal zijn..
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 29 september 2004 @ 11:45:12 #212
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22281286
quote:
Op woensdag 29 september 2004 00:57 schreef kamagurka het volgende:
Waar had ie volgens jou dan in moeten passen om wel een goede film te zijn? Catagorie gooi- en smijtwerk ala tombraider of x-men?

Vreemd dat sommige mensen helemaal niet meer naar films kunnen kijken waarin het actie-element niet prominent aanwezig is
sommige mensen houden niet van films die meer gefocust zijn op menselijke emoties en gevoelens
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 29 september 2004 @ 11:45:52 #213
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22281299
quote:
Op woensdag 29 september 2004 11:40 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik vind Melbourne ook wel een leuke stad eigenlijk (alhoewel ik steeds minder stedenmens ben geworden de laatste tijd.... uiteindelijk lijken ze allemaal op elkaar). Adelaide was ook wel aardig, maar duidelijk provinciaals.
Jammer genoeg heb ik alleen het zuiden van Oz niet aangedaan. Ben Van Sydney vertokken en vandaar het land rondgereist naar Perth. Maar het zuiden komt nog wel een keertje
quote:
New Orleans spreekt je misschien ook wel aan, voor VS-begrippen hangt daar een aparte sfeer. Was er met Halloween, enorm knalfeest!
Zitten al die vrouwen niet gewoon te flashen daar tijdens Halloween?

quote:
Maar ik ben in het kader van werk en plezier al in bijna alle continenten geweest (behalve Z-Amerika) en vind Europa toch wel een van de mooiste hoor, qua stadsschoon en zeker cultuur
Wat voor werk doe je dan? Dat je zoveel mag reizen? Zulk werk moet ik namelijk ook hebben
En ach, Europa kan best mooi zijn, maar hoe verder hoe leuker is het een beetje voor mij
pi_22281332
quote:
Op woensdag 29 september 2004 11:43 schreef Atreidez het volgende:
Ik hoorde van Australie dat de gezelligste stad Brisbain moest zijn, zijn jullie daar ook geweest? Montreal ga ik volgend jaar heen. Maar iets zegt me dat de LiT ervaring daar erg klein zal zijn..
Daar ben ik doorheen gekomen op weg naar de natuur in het noorden (wat in Australie 1000x meer de moeite is). Ik vond het maar een afgetrapte en onooglijke stad eigenlijk (veel te warm ook! ik haat steden waar je van het asfalt afschroeit van de hitte ).
Wel een aardig winkelcentrum, maar ik vond Melbourne vele malen swingender en levendiger!
  woensdag 29 september 2004 @ 11:48:50 #215
4180 Hare
Come fly with me!
pi_22281353
quote:
Op woensdag 29 september 2004 11:43 schreef Atreidez het volgende:
Brisbane ben ik idd ook geweest, heb ik alleen te kort kunnen blijven om echt een goede indruk van de stad te krijgen. En in de tijd dat ik daar was heb ik vooral naar werk gezocht.
Wel leuk dat ik daar een oud klasgenoot tegenkwam Of all places

Wat wel leuk was dat ze daar een strand hadden aangelegd. Is nu niet nieuw meer, maar toen had ik er nog nooit van gehoord. Stad zelf ziet er ook wel zeer mooi uit, zeer brede hoofdstraat!

Maar idd, wat Kama zegt, de natuur is 10x zo beter in Australie. Je hebt er echt alles, en zoo mooi!! Heb daar aardig wat uren doorgebracht
pi_22281397
quote:
Op woensdag 29 september 2004 11:45 schreef Hare het volgende:

Zitten al die vrouwen niet gewoon te flashen daar tijdens Halloween?

quote:
Wat voor werk doe je dan? Dat je zoveel mag reizen? Zulk werk moet ik namelijk ook hebben
En ach, Europa kan best mooi zijn, maar hoe verder hoe leuker is het een beetje voor mij
Ik (was!) wetenschappelijk onderzoeker, dus veel congressen ed..
  woensdag 29 september 2004 @ 11:51:47 #217
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22281421
Zeg zit ik hier in TRV of zit ik hier in het FTR forum de film "Lost in translation" te bediscussieren.

Voor die backpackverhalen open je maar een topic in TRV

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 29 september 2004 @ 11:57:10 #218
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_22281547
Ik heb 'm een aantal dagen terug gezien.

Vond het een mooie ingetogen film,
waarin kleine gebaren groots werden en het geluk voor even de waarheid.
...dass wir fliegen.
pi_22281618
quote:
Op woensdag 29 september 2004 11:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb 'm een aantal dagen terug gezien.

Vond het een mooie ingetogen film,
waarin kleine gebaren groots werden en het geluk voor even de waarheid.
Als ik zoiets lees dan heb ik meteen al geen zin meer om te kijken.. Ik heb het idee dat mensen dit soort films alleen al goed vinden omdat ze artistiek verantwoord zijn; omdat de "echt filmliefhebber" dit soort films zou moeten verkiezen boven actie- en tietenfilms.

Hetzelfde gold voor Goodbye Lenin. Oh was zou dat toch een schitterende film zijn. Ik vond 't een van de slechtste films die ik afgelopen jaren gezien heb.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_22281621
Je hebt gelijk!

Ik denk dat het de TRV-posters wel aanspreekt deze film
pi_22281703
Normaal hou ik meer van films waarin een duidelijk actie-element zit.
Toen deze film net uit was, wilde ik 'm toch wel gaan kijken, al was het alleen maar voor de lieftallige Scarlett Johanson....
Maar wat een heerlijke film. Vanaf het eerste moment zat ik helemaal 'in' de film, en kon ik me zo vinden in iedere stap die Bill ondernam. Heerlijk om te zien, en voordat ik het wist was de film alweer voorbij, helaas. Een absolute aanrader voor mensen die een rustig filmpje willen kijken en niet bang zijn om meegespleept te worden.
  woensdag 29 september 2004 @ 12:05:22 #222
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_22281721
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:00 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Als ik zoiets lees dan heb ik meteen al geen zin meer om te kijken.. Ik heb het idee dat mensen dit soort films alleen al goed vinden omdat ze artistiek verantwoord zijn; omdat de "echt filmliefhebber" dit soort films zou moeten verkiezen boven actie- en tietenfilms.
Tja,
er wordt nu eenmaal niet in geneukt.
...dass wir fliegen.
  woensdag 29 september 2004 @ 12:10:57 #223
19542 SilverGun
Wort wort wort!
pi_22281841
Dat deze film het anders doet dan de gebruikelijke Hollywood film, betekent niet dat de film het ook goed doet.
You'll think I'm dead but I sail away on a wave of mutilation
pi_22281878
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:10 schreef SilverGun het volgende:
Dat deze film het anders doet dan de gebruikelijke Hollywood film, betekent niet dat de film het ook goed doet.
Ja. En?
pi_22281885
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:00 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Hetzelfde gold voor Goodbye Lenin. Oh was zou dat toch een schitterende film zijn. Ik vond 't een van de slechtste films die ik afgelopen jaren gezien heb.
Tis een grof schandaal!!

Hoe durven ze nog films zonder vin diesel of een opengetrokken blik siliconentrutten te maken?? Zijn ze soms niet goed bij het hoofd...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')