het was de eerste film die ik gezien heb dit jaar en een beter begin van een (film)jaar kon ik me niet voorstellen. het is een ontzettend klein en daarom persoonlijk verhaal, gefilmd op een manier die ik nooit eerder gezien heb. ik geloof dat ik werkelijk elke frame heb bewonderd.
heel origineel en niet voor iedereen weg gelegd, maar probeer m toch maar..
User Rating: 8.2/10 (6,737 votes)
IMDB top 250 all-time: #169
http://imdb.com/title/tt0335266/
quote:Tsja, dat kan ja. Waarom niet eigenlijk?
Op maandag 12 januari 2004 01:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vond er werkelijk helemaal niets aan!!!
quote:Dat is voor mij ook al een reden om de film te zien, Kevin Shields heeft een aantal nieuwe nummers geschreven voor de film. Zeker na Virgin Suicides heb ik het idee dat Sofia Coppola een goede smaak heeft voor bands voor haar soundtracks.
Op maandag 12 januari 2004 00:54 schreef inspiral het volgende:
Ik heb em ook gezien en inmiddels de soundtrack al een tijdje in mijn bezit.
ik heb de film toch maar snel gedownload en gekeken... eerst opgezet 'om even een idee van de film te krijgen' maar je dan realiseren dat je hem toch af gaat kijken...
idd geen moment verveeld, ondanks dat het niet al te vlot ging. goed geacteerd, goeie soundtrack, leuke engrish grapjes
ga het nog even laten bezinken...
quote:De film deed me ook een beetje denken aan Fa yeung nin wa (In The Mood For Love) van Kar-wai Wong, waarin twee mensen buren van elkaar worden en ook uit eenzaamheid elkaar opzoeken, in dit geval omdat hun man en vrouw altijd op zakenreis zijn en er misschien wel relaties op na houden.
Op vrijdag 2 januari 2004 00:38 schreef Gorro het volgende:
Lost in Translation
Geweldige film van Sofia Coppola, die terecht getipt wordt als één van de grote kanshebbers voor de Academy Awards. Prachtig acteerwerk van Bill Murray en Scarlett Johanson. Tokio wordt op een mooie wijze op een vervreemde manier weergegeven, wat het decor vormt voor de bijzondere relatie tussen deze 2 mensen. Ook de muziek vond ik erg mooi.
quote:Hij draait op het film festival Rotterdam, maar de komende maanden staat ie nog niet gepland voor release in de bios... terwijl hij volgens IMDb bijvoorbeeld overmorgen al in Belgie gaat draaien...
Op maandag 12 januari 2004 01:01 schreef ZeroVince het volgende:
Nog steeds niet in de Nederlandse bios zeker?
quote:Nu al?
Op maandag 12 januari 2004 00:43 schreef Astronaut_Jones het volgende:
ik beschouw het als een eer degene te zijn die dit topic opent.
Uit #5 van Pauzeknop (een heel nuttig topic voor mensen met topicopenangst .).
quote:Maar goed
Op woensdag 27 augustus 2003 07:10 schreef California het volgende:Volgende maand komt in Amerika de nieuwe film van Sofia Coppola uit: Lost In Translation.
Bill Murray speelt een acteur die in Tokyo is om een reclamespotje op te nemen, en Scarlett Johansson de vrouw van een fotograaf die in Tokyo moet zijn voor voor z'n werk. Ze komen elkaar 's nachts tegen en gaan samen de stad in.
Er is een mooie website (www.lost-in-translation.com) waarop ook stukjes van de soundtrack te beluisteren zijn, er is een mooie trailer, en er zijn twee mooie posters:
klik hier voor grotere versie
klik hier voor grotere versie
De film is ontzettend kalm en houd je voortdurend bezig met prachtige plaatjes. Je krijgt een goed idee van het verblijven in een stad waar je niemand kan verstaan en je daardoor sneller contact legt met mensen waarmee je eigenlijk geen overeenkomsten hebt maar die wel je taal spreken. Ontzettend mooi is dan dat je dat ziet groeien en ik vond dat dat perfect door Murray en Johansson werd neergezet. Een van de betere films die ik de laatste tijd gezien heb
quote:Erotische spanning was er bijvoorbeeld toen ze samen op bed lagen en hij voorzichtig haar voet vastpakte...
Op dinsdag 13 januari 2004 23:43 schreef RoK het volgende:
Erotische spanning? Ik heb het niet gezien. Twee totaal onaantrekkelijke hoofdrolspelers (alhoewel Bill Muray rulet) die zich uit verveling maar met elkaar 'vermaken' al hadden ze elkaar in een andere omgeving het licht in de ogen niet gegund. Ik vond het dus niks, wat leuke culture shock momenten daargelaten.
Edit: Geen warezrequests
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 18-01-2004 18:07]
quote:Echt vreemd, in Belgie is is ie al uit
Op zondag 18 januari 2004 17:57 schreef Woodpecker het volgende:
Wanneer komt-ie in Nederland uit? In de lijst van de NFC (die loopt tot januari 2005) staat de film nog niet aangekondigd...Edit: Geen warezrequests
quote:Sorry Gorry
Op zondag 18 januari 2004 17:57 schreef Woodpecker het volgende:Edit: Geen warezrequests
quote:Hij draait komende week op het IFFR. Maar die voorstellingen zijn volgens mij al uitverkocht.
Op zondag 18 januari 2004 17:57 schreef Woodpecker het volgende:
Wanneer komt-ie in Nederland uit? In de lijst van de NFC (die loopt tot januari 2005) staat de film nog niet aangekondigd...Edit: Geen warezrequests
quote:Dat klopt
Op zondag 18 januari 2004 20:19 schreef Joppe het volgende:[..]
Hij draait komende week op het IFFR. Maar die voorstellingen zijn volgens mij al uitverkocht.
Meer kan ik er nu niet over zeggen. Prachtig!
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 03:12 schreef California het volgende:
Ik zag in de Volkskrant advertenties van A-Film voor Lost in Translation; hij gaat 19 februari draaien!
Als één film het verdient dan is het Lost in Translation wel
quote:Normale release of alleen in filmhuizen?
Ik zag in de Volkskrant advertenties van A-Film voor Lost in Translation; hij gaat 19 februari draaien!
quote:
quote:Ik ook niet
Op maandag 12 januari 2004 01:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vond er werkelijk helemaal niets aan!!!
quote:Het begrip 'limited release' is er niet in Nederland, een film wordt gewoon uitgebracht. We zullen moeten afwachten in welke zalen de film gaat draaien, dat staat er uiteraard niet bij in een advertentie 5 weken van tevoren...
Op dinsdag 20 januari 2004 10:45 schreef Hare het volgende:[..]
Normale release of alleen in filmhuizen?
quote:Hear hear.
Op dinsdag 20 januari 2004 17:30 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
3 februari komt-ie al uit op DVD in R1. Ik denk dat ik hem maar gewoon bestel, en lekker thuis ga kijken.
quote:ow, ok. Maar heb wel het idee dat dit zo'n film is die niet in onze plaatselijke bios (D'chem) komt te draaien. Adaptation bv draaide hier ook niet.
Op dinsdag 20 januari 2004 17:27 schreef California het volgende:[..]
Het begrip 'limited release' is er niet in Nederland, een film wordt gewoon uitgebracht. We zullen moeten afwachten in welke zalen de film gaat draaien, dat staat er uiteraard niet bij in een advertentie 5 weken van tevoren...
Maarrr. weet iemand ook wat Murray nou op het eind tegen haar fluistert? het is echt onverstaanbaar..
quote:Heb em gister gezien in Metropolis in Antwerpen! echt heel goed inderdaad! ze noemden het daar ook wel een "dramedy"
Op zaterdag 24 januari 2004 01:07 schreef BdR het volgende:
hele goeie feel-good moviezeg maar een soort drama/comedie. Ook grappig; het begin (openings scene) in combinatie met de songtekst aan het eind "the girl with the honey dripping behind"
Maarrr. weet iemand ook wat Murray nou op het eind tegen haar fluistert?
het is echt onverstaanbaar..
maareh ben ook wel benieuwd wat ze in het laatste stukje tegen elkaar fluisteren... zit daar nog een clou in ofzo?
quote:misschien een tip voor de liplezeres bij kopspijkers
Maarrr. weet iemand ook wat Murray nou op het eind tegen haar fluistert?het is echt onverstaanbaar..
quote:Ja he, was echt een supermooie, leuke vrouw, had haar volgens mij nog nooit eerder ergens in zien spelen.
Op vrijdag 30 januari 2004 01:18 schreef Tweek het volgende:
Erg leuke film, en een verschrikkelijk mooie vrouw.
Maar echt een toppertje
-Ghost world
-The man who wasn't there
-The horse whisperer
En wat is ze mooi, damn. Echt een supermooie vrouw
quote:Men leest het topic door en ziet:
Op zondag 1 februari 2004 19:33 schreef Georges het volgende:
Wanneer komt hier in de bios? Heb er veel goede dingen over gehoord en Bill Murray is sowieso erg goed.
quote:
quote:Dank u.
Op zondag 1 februari 2004 19:36 schreef Gorro het volgende:[..]
Men leest het topic door en ziet:
[..]
quote:nee, zit geen clou achter. was eigenlijk mn enige puntje van kritiek, het lijkt zo makkelijk om t zo af te maken. maar ik heb t idee dat t bedoelt was om hun privacy te geven.
Op donderdag 29 januari 2004 19:56 schreef dethoom het volgende:
maareh ben ook wel benieuwd wat ze in het laatste stukje tegen elkaar fluisteren... zit daar nog een clou in ofzo?
quote:Het zorgt er voor dat je er over blijft napraten. Als hij daar gezegd had van "ik zie je volgend weekend in LA in hotel huppelepup" dan was je het na 5 seconden alweer vergeten.
Op zondag 1 februari 2004 21:38 schreef Astronaut_Jones het volgende:[..]
nee, zit geen clou achter. was eigenlijk mn enige puntje van kritiek, het lijkt zo makkelijk om t zo af te maken. maar ik heb t idee dat t bedoelt was om hun privacy te geven.
quote:En niet zozeer over blijft napraten, maar dat je alles zelf kunt invullen. Blijft het bij de ontzettend mooie momenten die ze in Japan samen hebben beleefd, zien ze elkaar nog eens in Amerika en is het dan net zo? of klikte het alleen omdat ze beide in zo'n vreemde situatie waren.
Op zondag 1 februari 2004 22:02 schreef Tokus het volgende:[..]
Het zorgt er voor dat je er over blijft napraten. Als hij daar gezegd had van "ik zie je volgend weekend in LA in hotel huppelepup" dan was je het na 5 seconden alweer vergeten.
Dat wordt natuurlijk niet allemaal in één zo'n zinnetje duidelijk, maar het houdt de film wel mooi, wel fris. Niet alles hoeft duidelijk te worden.
Net zoals misschien niet helemaal duidelijk is wat die twee nu voor elkaar voelen. Iets wat ik heel mooi vind, maar niet precies kan omschrijven...
quote:ik denk dat het alleen bij een mooi moment in japan blijft. ik denk dat ie tegen dr zegt dat ze maar gelukkig moet worden met dr mannetje of niet. dat ze maar niet in een huwelijk zoals de zijne moet stappen ofzo.
Op maandag 2 februari 2004 00:22 schreef Hare het volgende:[..]
En niet zozeer over blijft napraten, maar dat je alles zelf kunt invullen. Blijft het bij de ontzettend mooie momenten die ze in Japan samen hebben beleefd, zien ze elkaar nog eens in Amerika en is het dan net zo? of klikte het alleen omdat ze beide in zo'n vreemde situatie waren.
Of gaan ze lekker samen verder.Dat wordt natuurlijk niet allemaal in één zo'n zinnetje duidelijk, maar het houdt de film wel mooi, wel fris. Niet alles hoeft duidelijk te worden.
Net zoals misschien niet helemaal duidelijk is wat die twee nu voor elkaar voelen. Iets wat ik heel mooi vind, maar niet precies kan omschrijven...
so many scenarios. zullen we het bij de dvd extras toevallig te weten komen?
quote:Ik hoop het niet.
Op maandag 2 februari 2004 18:32 schreef releaze het volgende:
so many scenarios. zullen we het bij de dvd extras toevallig te weten komen?
quote:Juist, dat verpest het hele einde, misschien wel de hele film. Maar zullen ze vast niet doen
Op maandag 2 februari 2004 18:49 schreef Joppe het volgende:[..]
Ik hoop het niet.
zal later wel wat meer van mijn bevindingen over deze film posten
quote:19 februari komt de film hier uit.
Op zondag 8 februari 2004 16:11 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik wil 'm ziehien.
quote:Welke films geven ze dan wel? Wereldwijd wordt er met awards naar deze film gegooid.
Op zondag 8 februari 2004 16:16 schreef Duiveltja het volgende:[..]
19 februari komt de film hier uit.
Ik denk niet dat hij in veel bioscopen te zien zal zijn
Helaas begonnen er tijdens de film wat lui te kutten omdat ze het dus een rukfilm vonden, wat toch wel behoorlijk irritant was. . Maar jaah, sneak he.
quote:Het is geen commerciele film.
Op zondag 8 februari 2004 16:26 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Welke films geven ze dan wel? Wereldwijd wordt er met awards naar deze film gegooid.
quote:Al het bovenstaande
Op zondag 8 februari 2004 19:50 schreef blieblie het volgende:
Vorige week gezien in de Sneak...
Ik vond het zelf een erg rare film.
Der gebeurt geen zak in die film, maar achteraf zeggen "het was een kutfilm".. dat lukte me ook weer niet. De film had wat, maar ik ben er nog steeds niet achter wat.
Vond het een trage, saaie film...
In de bios liepen een mannetje of 7 tijdens de voorstelling al weg
Ik moet toch echt een regiovrije dvd speler gaan kopenquote:Op maandag 23 februari 2004 03:06 schreef Lamon het volgende:
De dvd viel gisteren op mijn deurmat. Soms weet ik gewoon dat ik een film goed ga vinden, en bestel ik hem ongezien.
Zekerquote:Op maandag 23 februari 2004 14:46 schreef BlaatschaaP het volgende:
Jep, ik heb 'm dan ook meteen de 19e gezien.
Geweldige film!
Jij hebt dus een verschrikkelijk goed leven met veel sociale en intelligente vrienden en je zit dus lekker in je vel, begrijp ik hieruit...quote:Op woensdag 25 februari 2004 19:15 schreef Clyde96 het volgende:
lang verhaal
Wij zijn het weer eens ouderwets van harte met elkaar eens, Lamon.quote:Op maandag 23 februari 2004 03:06 schreef Lamon het volgende:
De sfeer, de acteerprestaties, de karakters waar je meteen iets voor voelt, de muziek, de humor. Een fantastische film.
Inderdaad, dus ik snap niet zo goed waarom je het zoveel over romcoms hebt in je review. Ik vind het helemaal geen romantische komedie en zou 't daarmee zou weinig mogelijk willen vergelijken.quote:Op woensdag 25 februari 2004 22:15 schreef Joppe het volgende:
Lost in Translation
Daaruit:
Sofia Coppola verdient in ieder geval alle lof voor het schrijven en regisseren van deze romcom die geen romcom is.
Exact.quote:Want Lost in Translation is geen film geworden die je moet zien, maar eentje die je moet voelen.
ja, het is wel duidelijk dat deze film niet voor jou is weg gelegd. ooit in je eentje op reis geweest? misschien zou je t daardoor eerder kunnen voelen..quote:Op woensdag 25 februari 2004 19:15 schreef Clyde96 het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat er zo fantastisch aan is?
Ik kan een trage film appreciëren maar hier zit toch echt niets in.
Ik zie een meisje dat zich verveelt omdat haar boyfriend haar geen aandacht geeft... big deal.
Dan een veertiger die in een soort van midlife crisis zit en bij iedere situatie een 'grapje' bedenkt.
De twee ontmoeten elkaar een paar keer in de bar, wat enkele simpele conversaties en meer grapjes teweeg brengt. Dan lopen ze samen met een paar chinezen door tokio en zingen karaoke, en schijnbaar amuseert de veertiger zich wel met die weirdos. Veel word er niet gezegd. En somehow, in dat alles, for some reason, worden ze verliefd op elkaar. Ondertussen zat ik al aan 90 min of zoiets en er was nog altijd geen klop gebeurt tussen de twee. En wat fluistert hij dan in haar oor op het einde? Wat stelt dat einde nu voor? Ok we zijn verliefd, forget it en we gaan naar huis want daar wachten een paar oscars?
Aan datgene wat jij vindt, heb ik in mijn review natuurlijk weinig boodschapquote:Op woensdag 25 februari 2004 22:40 schreef Arcee het volgende:
Inderdaad, dus ik snap niet zo goed waarom je het zoveel over romcoms hebt in je review. Ik vind het helemaal geen romantische komedie en zou 't daarmee zou weinig mogelijk willen vergelijken.
Volgens mij heb jij een andere film gezien.quote:Op woensdag 25 februari 2004 19:15 schreef Clyde96 het volgende:
Ondertussen zat ik al aan 90 min of zoiets en er was nog altijd geen klop gebeurt tussen de twee.
Een beproefde methode om een film af te kraken: gewoon droog vertellen wat je te zien krijgt, zonder in te gaan op hoe dat gebeurt, of wat er onder de oppervlakte gaande is. Lekker makkelijk, zo kan ik The Godfather ook nog wel reduceren tot een veredelde aflevering van As The World Turns...quote:Op woensdag 25 februari 2004 19:15 schreef Clyde96 het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat er zo fantastisch aan is?
Ik kan een trage film appreciëren maar hier zit toch echt niets in.
Ik zie een meisje dat zich verveelt omdat haar boyfriend haar geen aandacht geeft... big deal.
Dan een veertiger die in een soort van midlife crisis zit en bij iedere situatie een 'grapje' bedenkt.
De twee ontmoeten elkaar een paar keer in de bar, wat enkele simpele conversaties en meer grapjes teweeg brengt. Dan lopen ze samen met een paar chinezen door tokio en zingen karaoke, en schijnbaar amuseert de veertiger zich wel met die weirdos. Veel word er niet gezegd. En somehow, in dat alles, for some reason, worden ze verliefd op elkaar. Ondertussen zat ik al aan 90 min of zoiets en er was nog altijd geen klop gebeurt tussen de twee. En wat fluistert hij dan in haar oor op het einde? Wat stelt dat einde nu voor? Ok we zijn verliefd, forget it en we gaan naar huis want daar wachten een paar oscars?
Daar heb je wel gelijk in. Vind het gewoon een beetje ongeloofwaardig dat die twee verliefd worden op elkaar, ik zie niet in waarom. Maar ja het zit misschien wel anders in elkaar als je alleen in een vreemd land bent, dat kan ik niet weten.quote:Op donderdag 26 februari 2004 10:22 schreef BTM het volgende:
[..]
Een beproefde methode om een film af te kraken: gewoon droog vertellen wat je te zien krijgt, zonder in te gaan op hoe dat gebeurt, of wat er onder de oppervlakte gaande is. Lekker makkelijk, zo kan ik The Godfather ook nog wel reduceren tot een veredelde aflevering van As The World Turns...
Nee.quote:Op donderdag 26 februari 2004 11:25 schreef Clyde96 het volgende:
Als de meerderheid het een goede film vind, dan zijn die waarschijnlijk niet op hun kop gevallen en zullen ze wel gelijk hebben.
![]()
Waarom wil iedereen dat toch zo graag weten?quote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:24 schreef ot-m het volgende:
iemand trouwens een idee wat bill murray op het einde in haar oor fluisterde ?
Idd, snap ik ook niet. Dat is juist een van de leukste dingen uit de film. Dat je zelf kan bedenken wat ie in haar oor fluistertquote:Op vrijdag 27 februari 2004 16:41 schreef Joppe het volgende:
[..]
Waarom wil iedereen dat toch zo graag weten?
hihi en ik ben meegeweestquote:Op vrijdag 27 februari 2004 22:24 schreef Thetallguy het volgende:
Wateen
mooie
film
Net gezien, had kaartjes gewonnenen een girlie maar die pas ik niet
"het geheim van die heerlijke vruchtentaart zijn de kiwis"quote:Op zaterdag 28 februari 2004 10:38 schreef ot-m het volgende:
heeft iemand een idee wat hij in haar oor fluisterde ?
Als Bill Murray het zegt misschien wel.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 21:18 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Zou jij lachen als je dat hoorde?.
Hey BS, kon jij je vinden in het leeftijdsverschil, aangezien jij ook op mannen van ergens in de dertig valt?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 21:18 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Zou jij lachen als je dat hoorde?.
quote:Op zaterdag 28 februari 2004 21:23 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Hey BS, kon jij je vinden in het leeftijdsverschil, aangezien jij ook op mannen van ergens in de dertig valt?
Ik voelde ook zeer zeker de aantrekkingskracht duidelijk maar ik zat wel de hele film 'Laat ze alsjeblieft niet kussen. En zeker geen sex. Please, doe dat me niet aan!' want het spijt me zeer.. maar Johansson is een zeer mooie vrouw maar Murray?quote:Ik voelde de aantrekkingskracht gewoon van het scherm afspatten. Oja, en op je vraag in het fotoboek terug te komen, nee het is niet Fight Club. Mail je het antwoord wel komende week oke?
quote:Op donderdag 4 maart 2004 19:27 schreef Timo20 het volgende:
Vandaag gezien in de bios:
Lost In Translation
Hier hoef je maar 1 ding voor te doen:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat n SUPERFILM!!!! Er gebeurt dan niet zo veel en t tempo is misschien wat traag (voor sommige mensen dan), daar lag voor mij juist de kracht van deze film.Uitmuntende rol van Bill Murray en na t zien van deze film snap ik niet dat Scarlett Johansson geen Oscar nominatie voor deze rol heeft gekregen
Samen met Cold Mountain de film van t jaar![]()
![]()
en dat vind ik zo jammer! maar juist ook wel mooi.Zo blijft n beetje n open eindequote:Op dinsdag 2 maart 2004 15:13 schreef SunChaser het volgende:
Bij de Oscars vroeg iemand aan Scarlet was er nu werd gefluisterd en zij zei dat dat iets was tussen Bill en haar.
Ik ook. Ben net terug van de bioscoop. Opzich een mooi verhaal, en goed geacteerd, maar die glappenquote:Op dinsdag 2 maart 2004 15:25 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vond hem tegenvallen
die waren juistquote:Op donderdag 4 maart 2004 21:33 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Ik ook. Ben net terug van de bioscoop. Opzich een mooi verhaal, en goed geacteerd, maar die glappen.
quote:Op donderdag 4 maart 2004 23:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Heb hem gisteren gezien en heb hem een 8 gegeven op imdb.com.
Maar zó prettig nou ook weer niet..quote:Op vrijdag 5 maart 2004 18:47 schreef Ifyafeelme het volgende:
vond deze film een dikke 10 waard!
Frappant idd dat Japanner het woord 'rip' niet uit hun strot krijgen, terwijl 'Bob Harris' er foutloos uit komt rrrrollen..quote:Op vrijdag 5 maart 2004 00:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
En Japanners kunnen echt wel de "R" uitspreken...
hehe, wat mij betreft geven ze Billy Crystal een oscar voor zijn presentatiequote:Op zondag 7 maart 2004 04:39 schreef Cheese het volgende:
Wat ze fluisterden:
Bill: You're standing in my light!
Bill: No, to YOUR right!
(Billy Crystal tijdens de oscars, als ik mij het precies herinner)
Ik heb hem gisteren gezien in Tuschinsky Amsterdam en ik moet zeggen dat ik je helemaal gelijk geef. De hele film zit je eigenlijk op dat ene moment te wachten wat:quote:Op maandag 12 januari 2004 20:16 schreef Capetown het volgende:
Ik heb hem in Amerika in de bioscoop gezien (ja, tegen betaling mag je me aanraken :p ) en ik vond het een heel erg mooie film. Hartverwarmend en op een vreemde manier melancholiek. En met een erotische spanning die bijna voelbaar is. Ik ga hier niet aan spoilers doen, maar het einde was erg mooi en passend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar de lading die eraf komt maakt het echt helemaal compleet. Ik vond (aan de reakties te peilen van de medefilmgangers) dat je deze film helemaal het einde vind of juist niet. Ik heb echt zitten genieten van deze film. Mooie beelden, mooie mensen (Bill meegerekend), mooie muziek en de lokatie was natuurlijk ook schitterend (wat zou zo'n kamer kosten voor een weekje? ).
In mijn ogen zit er geen minuut te veel in waardoor de spannig tussen de twee er goed in blijft.
Deze gaat zeker in mijn DVD collectie binnenkort.Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
Wel een leuke reactie van iemand die ooit dit zei:quote:Op zondag 7 maart 2004 22:30 schreef ook_gek het volgende:
ik heb hem al een tijdje geleden gezien. Wat een ongelofelijke bagger film zeg.
Er zit totaal niks leuks in. Het gaat nergens over. Dit soort films zijn niet aan mij besteed.
Ik heb hem nog net niet uit gezet.
Maar wat een slechte film.
quote:...ik ben nog steeds van mening dat je een film niet met persoonlijke meningen moet gaan beoordelen. Juist door niet je eigen mening te geven kan je de film goed beoordelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
Alle Japanners in deze film worden afgebeeld zoals westerse mensen over Japanners denken.quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:07 schreef Hik het volgende:
By the way: op imdb loopt een hele discussie over het feit of deze film beledigend is ten opzichte van Japanners. Vréémd....
Maar mijn punt is dus dat het helemaal niet gáát om een realistische weergave van Japanners! Het zijn slechts figuranten, zoals ook de echtgenote van Bob een figurante is.quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:15 schreef victorinox het volgende:
[..]
Alle Japanners in deze film worden afgebeeld zoals westerse mensen over Japanners denken.
Dit strookt dus niet met de werkelijkheid.
Dat klopt, iedereen word overdreven neergezet. Zoals ook het domme blondje (quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:25 schreef Hik het volgende:
[..]
Maar mijn punt is dus dat het helemaal niet gáát om een realistische weergave van Japanners! Het zijn slechts figuranten, zoals ook de echtgenote van Bob een figurante is.
je moet de film nog maar eens kijken denk ik.....quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:36 schreef victorinox het volgende:
Zoals ook het domme blondje (Cameron Diaz
).
Anne Farris.quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:36 schreef victorinox het volgende:
[..]
Dat klopt, iedereen word overdreven neergezet. Zoals ook het domme blondje (Cameron Diaz
).
quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:40 schreef Tokus het volgende:
[..]
je moet de film nog maar eens kijken denk ik.....
Sofia Coppola wrote a lot of the film based on her life. The character of John (Giovanni Ribisi) was loosely based on her ex-husband Spike Jonze. Anna Faris' character, Kelly, was supposed to be Cameron Diaz with whom Spike Jonze worked with on Being John Malkovich (1999)quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:44 schreef Forumpi het volgende:
[..]
Anne Farris.Maar die is inderdaad ook best
![]()
Knap dat je dan al herkende wie Sofia Coppola dan EIGENLIJK bedoelde.quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:48 schreef victorinox het volgende:
[..]
Sofia Coppola wrote a lot of the film based on her life. The character of John (Giovanni Ribisi) was loosely based on her ex-husband Spike Jonze. Anna Faris' character, Kelly, was supposed to be Cameron Diaz with whom Spike Jonze worked with on Being John Malkovich (1999)
Dit heeft ze ontkend in een interview dat ik las, weet jij waar het verhaal vandaan komt?quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:48 schreef victorinox het volgende:
Sofia Coppola wrote a lot of the film based on her life. The character of John (Giovanni Ribisi) was loosely based on her ex-husband Spike Jonze.
Ik heb het van IMDb...quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:45 schreef California het volgende:
[..]
Dit heeft ze ontkend in een interview dat ik las, weet jij waar het verhaal vandaan komt?
Dit stond redelijk algemeen in recenties etc.quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:58 schreef Forumpi het volgende:
[..]
Knap dat je dan al herkende wie Sofia Coppola dan EIGENLIJK bedoelde.
quote:Op donderdag 25 maart 2004 17:22 schreef Pondo het volgende:
Maar nogmaals het is wel een goeie film.
tijdens de Oscar uitreiking heeft ze ,meen ik tenmiste, gezegd dat dit wel kloptquote:Op donderdag 25 maart 2004 12:45 schreef California het volgende:
[..]
Dit heeft ze ontkend in een interview dat ik las, weet jij waar het verhaal vandaan komt?
kom op zeg, je weet toch wel waar Tokio ligt he?quote:Op zaterdag 3 april 2004 00:22 schreef Lolalala het volgende:
leuk om die wat is het Japanse of Chinese omgeving te zien
Ik wist ook ff niet meer dat het om Tokio gingquote:Op zaterdag 3 april 2004 00:23 schreef Tokus het volgende:
[..]
kom op zeg, je weet toch wel waar Tokio ligt he?
Bedoel je nietquote:Op woensdag 14 april 2004 17:22 schreef Ongeverfde_Deur het volgende:
De mooiste beelden vind ik toch wel de verstilde beelden van Anne Farris (niet onaangenaam om tegenaan te kijken overigens, veel beter dan Diaz) achter het raam
volges mij 16 juniquote:Op maandag 10 mei 2004 16:08 schreef myfairlady het volgende:
ik lees ergens op een site [ff op google gezocht] dat de film pas 28 juni ongeveer op DVD in nederland uitkomt, en dan lees ik weer 16 juni. wat is de datum dat ie nou hier uitkomt?
Leuk dat je dat ook even toelicht!quote:Op maandag 10 mei 2004 22:50 schreef Emel het volgende:
ik vond het tegenvallen
ja he super van mequote:Op dinsdag 11 mei 2004 08:55 schreef Hik het volgende:
[..]
Leuk dat je dat ook even toelicht!
Niet!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:06 schreef Emel het volgende:
het was gewoon een saaie film, erg traag enzo
dat vond mn vriend ook!!!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:34 schreef Hik het volgende:
[..]
Niet!
dat vonden mijn vrienden ook. ik vond juist de traagheid onwijs toepasselijk. echt zo'n lekker melancholische film. de eenzaamheid droop eraf. heerlijk!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:06 schreef Emel het volgende:
[..]
ja he super van me
het was gewoon een saaie film, erg traag enzo
Das idd net zo goed aan deze film. Ok smaken verschillen, maar snap niet dat mensen deze film niet goed vindenquote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:54 schreef sioux_ het volgende:
[..]
dat vonden mijn vrienden ook. ik vond juist de traagheid onwijs toepasselijk. echt zo'n lekker melancholische film. de eenzaamheid droop eraf. heerlijk!
Ik kan me er ergens wel wat bij voorstellen. Het is af en toe enorm stereotiep en soms echt goedkoop. Die R en L verwisselingen bijvoorbeeld, grapjes over hun lengte. Ik denk dat het bij het zien van de film wel helpt als je wat van Japan afweet of er zelfs geweest bent, maar tegelijk ga je je daardoor er wellicht ook meer aan storen dat het af en toe wel erg ongenuanceerd is.quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:07 schreef Hik het volgende:
By the way: op imdb loopt een hele discussie over het feit of deze film beledigend is ten opzichte van Japanners. Vréémd....
je wou zeggen dat persoonlijke films eigenlijk dus slecht zijn?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 05:46 schreef Blixar het volgende:
Ik vond het bijna een persoonlijke film, maar niet slecht.
Daar zeg je wat! Dat is mijn favoriete film! Maar nu ik deze gezien heb, weet ik zeker dat deze ook in mijn top 3 allertijden staat. Wat een sfeer, wat kan je de gevoelens naar elkaar goed voelen, na het kijken van de film was ik helemaal beduusd. Net of je zelf daar hebt gestaan en dat allemaal hebt meegemaakt.quote:Op woensdag 26 mei 2004 17:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Ben ik overigens de enige die bij deze film moest denken aan 'Before sunrise'?
In Nl misschien, hij is in de rest van de wereld al wel een tijdje uit hoorquote:Op dinsdag 28 september 2004 17:38 schreef Lisariya het volgende:
[..]
Daar zeg je wat! Dat is mijn favoriete film! Maar nu ik deze gezien heb, weet ik zeker dat deze ook in mijn top 3 allertijden staat. Wat een sfeer, wat kan je de gevoelens naar elkaar goed voelen, na het kijken van de film was ik helemaal beduusd. Net of je zelf daar hebt gestaan en dat allemaal hebt meegemaakt.
Ik ga 'm kopen!
Klopt het dat 'ie pas op 7 oktober uitkomt?
Jaquote:Op dinsdag 28 september 2004 17:38 schreef Lisariya het volgende:
Klopt het dat 'ie pas op 7 oktober uitkomt?
Met name de mistroostige blik van Murray doet het hem voor mijquote:Op woensdag 29 september 2004 01:03 schreef Cheese het volgende:
Het mooie zijn de subtiele emoties die de hoofdrolspelers in deze film laten blijken. Een korte schichtige blik, de stand van de mond, een neergeslagen oog, een paar onhandige woordjes op een moeilijke situatie. Niet geacteerd, maar in wezen zoals het in het echte leven ook voorkomt, en zo zelden gezien in de film.
Dat maakt deze film heel menselijk. Alleen ontgaat dat sommige (minder gevoelige?) mensen, helaas voor hun.
Maar wel een van de mooiste dingen die ik ooit heb mogen doen. En als ik straks eindelijk kan gaan werken en geld verdienen nog vaak ga doenquote:Op woensdag 29 september 2004 01:14 schreef Zeitgeist het volgende:
In je eentje rondlopen in een land waar je niemand kent is best intimiderend. Ook best wel intrigerend om eerlijk te zijn maar toch.
ben ik met je eens. en waar mag je dat gaan doen? ik wil dat in 1 van de volgende steden ooit te weer te gaan doen: Tokyo, Kyoto, Minsk, Sydney of Hong Kong...quote:Op woensdag 29 september 2004 01:29 schreef Hare het volgende:
[..]
Maar wel een van de mooiste dingen die ik ooit heb mogen doen. En als ik straks eindelijk kan gaan werken en geld verdienen nog vaak ga doen
Minsk mag je van je lijstje afstrepen maar dat zijn wel steden waar ik dus echt nog wel eens heen wil. Zelf ben ik al wel in Sydney geweest (heb een jaar in Oz rondgereist), Perth kan ik ook echt aanraden, mooie stad!!!quote:Op woensdag 29 september 2004 03:11 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
ben ik met je eens. en waar mag je dat gaan doen? ik wil dat in 1 van de volgende steden ooit te weer te gaan doen: Tokyo, Kyoto, Minsk, Sydney of Hong Kong...
Besides... eerste priorieit is mijn vriendin in Minsk... en die hier heen te halen. Wonen daar lijkt me niks. te arm.
Maar ik heb Los Angeles, Boston, San Fransisco, Bakersfield, San Jose, London, Dublin, Parijs en Halifax mogen bezoeken. Nou spreek ik vloeiend Engels dus echt hulpeloos was ik daar niet maar toch. Aparte ervaring.
Ik vind Melbourne ook wel een leuke stad eigenlijk (alhoewel ik steeds minder stedenmens ben geworden de laatste tijd.... uiteindelijk lijken ze allemaal op elkaar). Adelaide was ook wel aardig, maar duidelijk provinciaals.quote:Op woensdag 29 september 2004 11:31 schreef Hare het volgende:
[..]
Minsk mag je van je lijstje afstrepen maar dat zijn wel steden waar ik dus echt nog wel eens heen wil. Zelf ben ik al wel in Sydney geweest (heb een jaar in Oz rondgereist), Perth kan ik ook echt aanraden, mooie stad!!!
Verder zou ik nog heel graag naar zo veel landen willen, maar als je het specifiek over steden hebt: Seoel, New York, LA (Hollywood!!), Montreal e.d. Europa trekt me eigenlijk niet, net als het stuk tussen Europa en Oost Azie. Noord en Zuid Amerika dan weer wel.
Je hebt trouwens ook al best veel gereist!!
sommige mensen houden niet van films die meer gefocust zijn op menselijke emoties en gevoelensquote:Op woensdag 29 september 2004 00:57 schreef kamagurka het volgende:
Waar had ie volgens jou dan in moeten passen om wel een goede film te zijn? Catagorie gooi- en smijtwerk ala tombraider of x-men?
Vreemd dat sommige mensen helemaal niet meer naar films kunnen kijken waarin het actie-element niet prominent aanwezig is![]()
Jammer genoeg heb ik alleen het zuiden van Oz niet aangedaan. Ben Van Sydney vertokken en vandaar het land rondgereist naar Perth. Maar het zuiden komt nog wel een keertjequote:Op woensdag 29 september 2004 11:40 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik vind Melbourne ook wel een leuke stad eigenlijk (alhoewel ik steeds minder stedenmens ben geworden de laatste tijd.... uiteindelijk lijken ze allemaal op elkaar). Adelaide was ook wel aardig, maar duidelijk provinciaals.
Zitten al die vrouwen niet gewoon te flashen daar tijdens Halloween?quote:New Orleans spreekt je misschien ook wel aan, voor VS-begrippen hangt daar een aparte sfeer. Was er met Halloween, enorm knalfeest!![]()
Wat voor werk doe je dan? Dat je zoveel mag reizen? Zulk werk moet ik namelijk ook hebbenquote:Maar ik ben in het kader van werk en plezier al in bijna alle continenten geweest (behalve Z-Amerika) en vind Europa toch wel een van de mooiste hoor, qua stadsschoon en zeker cultuur
Daar ben ik doorheen gekomen op weg naar de natuur in het noorden (wat in Australie 1000x meer de moeite is). Ik vond het maar een afgetrapte en onooglijke stad eigenlijk (veel te warm ook! ik haat steden waar je van het asfalt afschroeit van de hittequote:Op woensdag 29 september 2004 11:43 schreef Atreidez het volgende:
Ik hoorde van Australie dat de gezelligste stad Brisbain moest zijn, zijn jullie daar ook geweest? Montreal ga ik volgend jaar heen. Maar iets zegt me dat de LiT ervaring daar erg klein zal zijn..
Brisbane ben ik idd ook geweest, heb ik alleen te kort kunnen blijven om echt een goede indruk van de stad te krijgen. En in de tijd dat ik daar was heb ik vooral naar werk gezocht.quote:Op woensdag 29 september 2004 11:43 schreef Atreidez het volgende:
Ik hoorde van Australie dat de gezelligste stad Brisbain moest zijn, zijn jullie daar ook geweest? Montreal ga ik volgend jaar heen. Maar iets zegt me dat de LiT ervaring daar erg klein zal zijn..
quote:Op woensdag 29 september 2004 11:45 schreef Hare het volgende:
Zitten al die vrouwen niet gewoon te flashen daar tijdens Halloween?![]()
Ik (was!) wetenschappelijk onderzoeker, dus veel congressen ed..quote:Wat voor werk doe je dan? Dat je zoveel mag reizen? Zulk werk moet ik namelijk ook hebben
En ach, Europa kan best mooi zijn, maar hoe verder hoe leuker is het een beetje voor mij
Als ik zoiets lees dan heb ik meteen al geen zin meer om te kijken.. Ik heb het idee dat mensen dit soort films alleen al goed vinden omdat ze artistiek verantwoord zijn; omdat de "echt filmliefhebber" dit soort films zou moeten verkiezen boven actie- en tietenfilms.quote:Op woensdag 29 september 2004 11:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb 'm een aantal dagen terug gezien.
Vond het een mooie ingetogen film,
waarin kleine gebaren groots werden en het geluk voor even de waarheid.
Tja,quote:Op woensdag 29 september 2004 12:00 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Als ik zoiets lees dan heb ik meteen al geen zin meer om te kijken.. Ik heb het idee dat mensen dit soort films alleen al goed vinden omdat ze artistiek verantwoord zijn; omdat de "echt filmliefhebber" dit soort films zou moeten verkiezen boven actie- en tietenfilms.
Ja. En?quote:Op woensdag 29 september 2004 12:10 schreef SilverGun het volgende:
Dat deze film het anders doet dan de gebruikelijke Hollywood film, betekent niet dat de film het ook goed doet.
Tis een grof schandaal!!quote:Op woensdag 29 september 2004 12:00 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Als ik zoiets lees dan heb ik meteen al geen zin meer om te kijken.. Ik heb het idee dat mensen dit soort films alleen al goed vinden omdat ze artistiek verantwoord zijn; omdat de "echt filmliefhebber" dit soort films zou moeten verkiezen boven actie- en tietenfilms.
Hetzelfde gold voor Goodbye Lenin. Oh was zou dat toch een schitterende film zijn. Ik vond 't een van de slechtste films die ik afgelopen jaren gezien heb.
Inderdaad. Ik wil 'm wel een keer gaan kijken nog, want ik ben wel benieuwd. Maar zeker niet in de bios, die bewaar ik wel voor films die me echt goed lijken.quote:Op woensdag 29 september 2004 12:10 schreef SilverGun het volgende:
Dat deze film het anders doet dan de gebruikelijke Hollywood film, betekent niet dat de film het ook goed doet.
Ga je samen meet Kama naar XXX 2quote:Op woensdag 29 september 2004 12:13 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik wil 'm wel een keer gaan kijken nog, want ik ben wel benieuwd. Maar zeker niet in de bios, die bewaar ik wel voor films die me echt goed lijken.
Onzin. Ik vond Eternal Sunshine of the Spotless Mind erg goed bijvoorbeeld. Ik zeg alleen dat bepaalde mensen films alleen al goed zeggen te vinden omdat het volgens hun "kunst" is, itt tot "alle hollywood-rotzooi".quote:Op woensdag 29 september 2004 12:12 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tis een grof schandaal!!![]()
Hoe durven ze nog films zonder vin diesel of een opengetrokken blik siliconentrutten te maken?? Zijn ze soms niet goed bij het hoofd...?
Nou, wanneer men verkondigd dat deze film niet enorm boeiend is, komt het verweer veelal neer op het feit dat het weer eens iets anders is dan de gemiddelde Hollywood blockbuster en men dus niet moet zeuren.quote:Op woensdag 29 september 2004 12:12 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
Ja. En?
Maar "Dat deze film het anders doet dan de gebruikelijke Hollywood film, betekent niet dat de film het ook goed doet", dus.quote:Op woensdag 29 september 2004 12:12 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tis een grof schandaal!!![]()
Hoe durven ze nog films zonder vin diesel of een opengetrokken blik siliconentrutten te maken?? Zijn ze soms niet goed bij het hoofd...?
Ik wou het net gaan voorstellen!quote:Op woensdag 29 september 2004 12:15 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ga je samen meet Kama naar XXX 2
Ik vind dat juist één van de charmes van de film. Daarnaast goed acteerwerk en prima sfeer-impressies:quote:Op woensdag 29 september 2004 12:16 schreef SilverGun het volgende:
[..]
Nou, wanneer men verkondigd dat deze film niet enorm boeiend is, komt het verweer veelal neer op het feit dat het weer eens iets anders is dan de gemiddelde Hollywood blockbuster en men dus niet moet zeuren.
Voorbeeld:
[..]
Maar "Dat deze film het anders doet dan de gebruikelijke Hollywood film, betekent niet dat de film het ook goed doet", dus.
als het Seagal is dan is het direct-to-videoquote:Op woensdag 29 september 2004 12:19 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik wou het net gaan voorstellen!
Het schijnt dat Steven Seagal ook weer bezig is met een nieuwe film... anders zijn j-lo en ben affleck er altijd nog! Of iets met Martin Lawrence, altijd lache, die negers
Of direct-to-Kazaa, da's voor de nog slechtere films.quote:Op woensdag 29 september 2004 12:24 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als het Seagal is dan is het direct-to-video
in mijn geval direct-to-bittorrentquote:Op woensdag 29 september 2004 12:45 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Of direct-to-Kazaa, da's voor de nog slechtere films.
Mijn god, eindelijk iemand in dit topic die hetzelfde als ik had bij deze film.quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:07 schreef Hik het volgende:
Ik zag de film meer (zie ook mijn post hierboven) als een film over twee mensen die zich niet verbonden voelen met de wereld om zich heen. Het feit dat ze in een land zijn dat ze niet begrijpen draagt daar nog toe bij, maar ze hebben net zoveel moeite met Westerlingen, zoals de mensen in de bar, de actrice en hun eigen partners. Behalve met elkaar....
In mijn ogen gaat het over dat gevoel dat we allemaal wel eens (of vaak hebben): dat je overal buiten staat, van buiten naar binnen kijkt en denkt: Ik zou hierbij moeten horen maar ik snáp deze mensen helemaal niet! En dát maakt dat de film (mij) nu juist zo raakt!
Nog iemand gedachtes hierover?
oh sorry oh almachtige jij weet natuurlijk weer welke soorten films ik wel leuk vind.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:57 schreef kamagurka het volgende:
Vreemd dat sommige mensen helemaal niet meer naar films kunnen kijken waarin het actie-element niet prominent aanwezig is![]()
Minsk schijnt erg mooi te zijn heb ik van verschillende mensen vernomen. veel cultuur enzo.quote:Op woensdag 29 september 2004 11:31 schreef Hare het volgende:
[..]
Minsk mag je van je lijstje afstrepen maar dat zijn wel steden waar ik dus echt nog wel eens heen wil. Zelf ben ik al wel in Sydney geweest (heb een jaar in Oz rondgereist), Perth kan ik ook echt aanraden, mooie stad!!!
Verder zou ik nog heel graag naar zo veel landen willen, maar als je het specifiek over steden hebt: Seoel, New York, LA (Hollywood!!), Montreal e.d. Europa trekt me eigenlijk niet, net als het stuk tussen Europa en Oost Azie. Noord en Zuid Amerika dan weer wel.
Je hebt trouwens ook al best veel gereist!!
Ja maar ik heb geen creditcard om 'm al online ergens te kopen. Dus ik wacht maar gewoon op de 'saaie' Nederlandse release.quote:Op dinsdag 28 september 2004 18:15 schreef Hare het volgende:
[..]
In Nl misschien, hij is in de rest van de wereld al wel een tijdje uit hoor
cdwow.net kun je gewoon met overschrijving betalenquote:Op woensdag 29 september 2004 23:26 schreef Lisariya het volgende:
[..]
Ja maar ik heb geen creditcard om 'm al online ergens te kopen. Dus ik wacht maar gewoon op de 'saaie' Nederlandse release.
Hoe is het verder?
de DVD van Lost In Translation? die kan je ook bij de Boudisque halen zoals ik deed. UK import.quote:Op donderdag 30 september 2004 00:34 schreef Hare het volgende:
[..]
cdwow.net kun je gewoon met overschrijving betalenHeb je nog mooie kortingslinks en bonnen voor ook!!
En verder is alles uitstekend! Met jou ook
Troost je met de gedachte dat er veel meer mensen zijn die totaal geen smaak hebben. je bent niet de enige.quote:Op woensdag 29 september 2004 12:00 schreef American_Nightmare het volgende:
Hetzelfde gold voor Goodbye Lenin. Oh was zou dat toch een schitterende film zijn. Ik vond 't een van de slechtste films die ik afgelopen jaren gezien heb.
Welnee, ik heb wel smaak en Goodbye Lenin was gewoon een wanstaltig product.quote:Op donderdag 30 september 2004 18:46 schreef k_man het volgende:
Troost je met de gedachte dat er veel meer mensen zijn die totaal geen smaak hebben. je bent niet de enige.
Tenks!quote:Op zondag 10 oktober 2004 22:42 schreef Atreidez het volgende:
Dat nummer wat je bedoelt heet Girls van Death in Vegas. Althans zo heet ie op mijn soundtrack
Death in Vegas - Girlsquote:Op zondag 10 oktober 2004 21:50 schreef speknek het volgende:
Dat steeds terugkerende liedje met die zacht hummende vrouwenstem, weet iemand of dat als nummer is uitgebracht?
Ik ben het er eigenlijk helemaal mee eens. Dit is duidelijk de rode draad van de film. Mooi gezegd!quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:07 schreef Hik het volgende:
Ik zag de film meer (zie ook mijn post hierboven) als een film over twee mensen die zich niet verbonden voelen met de wereld om zich heen. Het feit dat ze in een land zijn dat ze niet begrijpen draagt daar nog toe bij, maar ze hebben net zoveel moeite met Westerlingen, zoals de mensen in de bar, de actrice en hun eigen partners. Behalve met elkaar....
In mijn ogen gaat het over dat gevoel dat we allemaal wel eens (of vaak hebben): dat je overal buiten staat, van buiten naar binnen kijkt en denkt: Ik zou hierbij moeten horen maar ik snáp deze mensen helemaal niet! En dát maakt dat de film (mij) nu juist zo raakt!
Nog iemand gedachtes hierover?
Ik wel, ergens halverwege de film.quote:Op zondag 7 maart 2004 22:30 schreef ook_gek het volgende:
Ik heb hem nog net niet uit gezet.
Ja, eigenlijk wel. Je moet leuk alleen niet te letterlijk nemen.. Je moet het toch enigszins leuk vinden om te kijken. Iets met tegenzin kijken werkt ook niet..quote:Op maandag 18 oktober 2004 19:53 schreef k_man het volgende:
Ja, want films moeten 'leuk' zijn...
'Leuk' kan echt zoveel betekenen...quote:Op maandag 18 oktober 2004 19:53 schreef k_man het volgende:
Ja, want films moeten 'leuk' zijn...
Tnx 2!quote:Op zondag 10 oktober 2004 23:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Tenks!
Prachtig!.
Met een drankje erbijquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 00:33 schreef Stretto het volgende:
Feel good movie op en top. Lekker onder de deken kruipen en 's nachts laat Lost in Translation kijken. Heerlijk........:)
ik vind dat ze wel degelijk anders de film "uitstappen" dan "ingaan". ze zijn allebei een leuke ervaring rijker. dat kan ze dus positief aan terug denken als ze weer in een dip ofzo zitten.quote:Op woensdag 29 september 2004 10:12 schreef SilverGun het volgende:
Lost in Translation heeft geen kop en geen staart. Het doet er niet toe wat er gebeurt in de film, of in welke volgorde de gebeurtenissen zich afspelen, zolang alles maar aansluit op het thema "eenzaamheid". Dat moet de gedachte zijn geweest bij het maken van deze rolprent, want er zit geen lijn in. Wanneer de personages zich nog significant zouden ontwikkelen en de film zich dáár op zou focussen, was dat nog niet eens zo'n probleem geweest. Maar Murray en Johanson zijn op het einde van de film niet wezenlijk veranderd. Ze hebben kunnen delen in elkaars leed en zijn vrienden geworden, meer niet. Natuurlijk komen scènes zonder dialoog begeleid door dromerige muziek al snel sfeervol over, maar uiteindelijk is Lost in Translation een vrij holle film.
5/10
Ik zou het zelfs ongeloofwaardig hebben gevonden als er wel sex bij was komen kijken... zij is 18 (lijkt het) en hij achter in de 40, begin 50. Dat had ik een beetje ziek gevonden eigenlijkquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 21:57 schreef The-Puck het volgende:
[..]
ik vind dat ze wel degelijk anders de film "uitstappen" dan "ingaan". ze zijn allebei een leuke ervaring rijker. dat kan ze dus positief aan terug denken als ze weer in een dip ofzo zitten.
ik vind het leuk dat ze een band hebben waar geen sex bij komt kijken. ze zeggen niet veel, maar kunnen elkaar wel opvrolijken als ze ook toegeven dat ze het niet altijd even makkelijk hebben.
quote:Op woensdag 27 oktober 2004 18:21 schreef Adnan het volgende:
Wat zei hij nou op het einde toen hij haar omhelsde in haar oor?
waseffe te lui om 6 pagina's te lezen...en d8 oo is gelijk een kick..quote:Op woensdag 27 oktober 2004 19:19 schreef k_man het volgende:
[..]
![]()
misschien kun je ff het topic doorlezen of zo....
Als ik jou was zou ik je geluidsinstallatie gewoon keihard zetten op het moment dat ie het zegt, want dat is een of andere fout in het geluid van de film.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 18:21 schreef Adnan het volgende:
Wat zei hij nou op het einde toen hij haar omhelsde in haar oor?
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op woensdag 27 oktober 2004 20:00 schreef Hare het volgende:
want dat is een of andere fout in het geluid van de film.
Het was vast een grapje van Harequote:Op donderdag 28 oktober 2004 20:02 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij?Dat is echt wel opzettelijk gedaan!
quote:Op donderdag 28 oktober 2004 20:02 schreef rooierooie het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij?Dat is echt wel opzettelijk gedaan!
Ja he, dat jij erin traptquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 10:59 schreef rooierooie het volgende:
Oh sorry, is me dat schateren.
dan heb je m toch OF niet begrepen, OF je hebt niet opgeletquote:Op donderdag 25 augustus 2005 00:26 schreef P8 het volgende:
ik mis de verhaallijn in deze film. sorry
wat was het dan?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 00:28 schreef Timo20 het volgende:
[..]
dan heb je m toch OF niet begrepen, OF je hebt niet opgelet
Ik kijk geen soaps, maar als dit dan een gemiddelde soap aflevering is....dan stop ik nu met mijn baanquote:Op donderdag 25 augustus 2005 00:39 schreef P8 het volgende:
[..]
wat was het dan?
voor mijn gevoel had dit net zo goed een soapaflevering kunnen zijn. al was het wel wat beter geacteerd en beter camerawerk etc.. Het verhaal kwam voor mijn gevoel alleen niet verder dan dat
het verhaal: Scarlett Johansson en Bill Murray zijn beide in Tokio. Zij samen met haar man, die professioneel fotograaf is, hij als uitgerangeerd acteurt die opnamen heeft voor een whiskey reclame. Beide hebben ze t er totaal niet naar hun zin (understatement). Als ze van elkaar ontdekken dat ze allebei in dezelfde zijn maar daar eigenlijk helemaal niet willen zijn, zoeken ze troost bij elkaar en trekken steeds meer met elkaar op.quote:
jah dat heb ik er ook uitgehaald. maar om dat nou een mooie verhaal lijn te noemen? Het enige wat je ziet is hoe die 2 steeds closer worden. verder gebeurd er niks. en op het eind gaat bill weer naar huis om verder te gaan met zijn leventje.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 00:49 schreef Timo20 het volgende:
[..]
het verhaal: Scarlett Johansson en Bill Murray zijn beide in Tokio. Zij samen met haar man, die professioneel fotograaf is, hij als uitgerangeerd acteurt die opnamen heeft voor een whiskey reclame. Beide hebben ze t er totaal niet naar hun zin (understatement). Als ze van elkaar ontdekken dat ze allebei in dezelfde zijn maar daar eigenlijk helemaal niet willen zijn, zoeken ze troost bij elkaar en trekken steeds meer met elkaar op.
That`s it! dat had je er toch zelf ook wel uit kunnen halen??
t gaat zich ook niet zo zeer om de verhaallijn, als wel om de prachtige uitwerking van dit eigenlijk simpele verhaaltje. Het verhaal is idd niet echt speciaal maar er wordt wel een prachtfilm van gemaakt. Met geweldig acteerwerk, mooie muziek, prachtig gefilmd etc. etc. etc.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 01:00 schreef P8 het volgende:
[..]
jah dat heb ik er ook uitgehaald. maar om dat nou een mooie verhaal lijn te noemen? Het enige wat je ziet is hoe die 2 steeds closer worden. verder gebeurd er niks. en op het eind gaat bill weer naar huis om verder te gaan met zijn leventje.
ik vind dit serieus geen verhaallijn. maargoed, drama is ook niet een filmsoort waar ik veel verstand van heb.
Ik kan het wel begrijpen, hoor. Het is echt ontzettend sloom en het verhaal gaat eigenlijk gewoon amper vooruit. Daar moet je van houden.quote:Op zondag 17 september 2006 17:22 schreef P8 het volgende:
"aber rocky, du bist doch der champ? Oder..."![]()
dat nasynchroniseren levert wel geweldige one-liners op![]()
anyway, misschien dat ik die film nog maar eens moet gaan zien. Zoals hierboven te lezen is vond ik em 2 jaar geleden niet goed. Misschien dat ik de film nu wel kan waarderen![]()
Jeetje Fuif, dan moet je hem echt ook nog een keer in het Engels bekijken, hoor. Ik heb juist zo ontzettend genoten van het taalgebruik en die onderkoelde humor van Bill Murray. Het kan gewoon niet anders dan dat je daar heel veel van mist als de film in het Duits nagesynchroniseerd is.quote:Op zondag 17 september 2006 11:31 schreef FuifDuif het volgende:
Gisteravond was deze film te zien op de NDR (Duitsland). Helaas nagesynchroniseerd, maar ondanks dat erg mooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |