Omdat ik vaak gitaar speel nadat ik bier gezopen heb of iets van chips zijn mijn fretboard en de andere onderdelen van mijn gitaar flink smerig geworden. Ik heb ook het gevoel dat dit geluid beinvloedt en dat is natuurlijk wel het laatste waar ik op zit te wachten. Dus nu is mijn vraag aan alle 'professionele gitaarschoonmakers op Fok!' met wat voor spulletjes kan ik alles het beste reinigen, snaren gaan er gewoon af, zitten er al 3 maanden op en ik heb nog wel een pakje Gibson Bright Wires liggen.
Alvast bedankt voor jullie hulp
zo doe ik het altijd en dat werkt perfect
Kost weining en je doet er vrij lang mee.
Gebruik wel een zachte poetsdoek om krassen te voorkomen.
als je een ongelakte toets hebt b.v. ebbenhout dan na het schoonmaken inolien om uitdroging te voorkomen
Wel goed droogdeppen daarna natuurlijk (DUHH) anders worden je nieuwe snaren gelijk vies
Suc6
Nu heb ik van Jim Dunlop fretboard cleaner, die gebruik ik sinds kort en doet het ook heel goed en kost iets van 5E per flesje.
mjah volgens die tuup bij de gitaarwinkel, mag je dat spul eigenlijk maar 1 keer per half jaar!!! gebruiken, en ik deed het zon beetje 3 a 4 x per week
Hij zegt dat je fretboard dan verzadigd raakt met dat spul, en dat het dan na een tijdje uitgaat zweten, mjahikheb nergens last van, na 2 jaar dat spul te gebruiken?!?
Ik deed het altijd heel dun op een handdoek, en deed mn snaren en fretboard ermee poetsen
Mn snaren gingen er ook langer door mee
Nu hebik zon raar iets van GHS, Fast Fret ( klotezooi) want de lemon oil was op
Met een borsteltje, maar dat werkt niet echt zoals ik gewend ben van de lemon oil
Ik had het een keer in de studio gebruikt gelukkig had ik reserve snaren bij me (het was natuurlijk een zondag) anders was ik de lul geweest
*het werd veels te glad namelijk heel het gevoel met m'n snaren was ik kwijt met die zooi.
Als je elke dag speelt voor een week lang, heb je echt vatzige snaren, en met beetje lemon oil haal je makkelijk die rotzooi eraf zodat je snaren weer glad aanvoelen, en geen hobbenfestijn zijn
quote:toch niet alle snaren tegelijk? dan komt ie onder rare spanningen te staan enzow, eerst gespannen en dan helemaal ontspannen
Op zondag 11 januari 2004 21:14 schreef onanymous het volgende:
snaren der afhalen
...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |