abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 februari 2004 @ 21:18:02 #201
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_16893106
* heeft bij deze abo op de slagwerkkrant
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  woensdag 4 februari 2004 @ 21:29:49 #202
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_16893743
quote:
En die trillende enkel is toch gewoon zenuwen
Is ook zo weg als je eenmaal bezig en warm bent
Deathmetal drummers maken juist heel veel gebruik (heels-up) van het natuurlijk trillen van je enkel. Het is dan alleen moeilijker om echt goed volume te maken (maar dat geldt altijd op hogere snelheid), daarom triggeren die patsers de bassdrum denk ik.

Maar typisch powermetal ja! Echt soms minuten lang 180BPM en maar gaan Rhapsody is er een goed voorbeeld van, ondersteunend maar superbasic eentonig drumwerk. Leuk om dubbelbassrolls te oefenen als je geen metronoom hebt....

Die metalkicks moet je toch es meer over vertellen Waar zijn ze te krijgen, hoeveel kosten ze, is er buiten een andere geluid echt verschil met die dingen op het vel?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 04-02-2004 21:36]

  woensdag 4 februari 2004 @ 22:14:08 #203
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_16895630
Hier filmpje 300BPM 8'e noten 1 hand, en wat roffel prut. Totaal niet muzikaal, maar gaat alleen om de techniek, Moeller is een goeie gast

http://members.lycos.nl/grafkanker/MVI_0083.AVI (quicktime)

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 04-02-2004 22:26]

  woensdag 4 februari 2004 @ 23:37:19 #204
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_16898483
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 21:29 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Die metalkicks moet je toch es meer over vertellen Waar zijn ze te krijgen, hoeveel kosten ze, is er buiten een andere geluid echt verschil met die dingen op het vel?


Zijn gewoon bij Musik Produktiv te krijgen...
Het geluid ligt natuurlijk ook aan de vellen en stemming, maar het verhoogt het volume, en vooral de attack en snelheid...
ze kosten 10 euro ofzo... alleen die Metal Kicks die ik heb zijn er niet in dubbel base uitvoering... maar van hetzelfde merk (danmar) staat er wel een andere in double kick pad uitvoering voor 15,-

Staat bij Fellzubehör.

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_16907315
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 22:14 schreef Yokozuna het volgende:
Hier filmpje 300BPM 8'e noten 1 hand, en wat roffel prut. Totaal niet muzikaal, maar gaat alleen om de techniek, Moeller is een goeie gast

http://members.lycos.nl/grafkanker/MVI_0083.AVI (quicktime)


heeft dus geen aars met moeller te maken wat je daar dus doet hè

dat is gewoon finger control, dat is iets compleet anders sjef
niet met termpjes gooien

pi_16919893
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 22:14 schreef Yokozuna het volgende:
Hier filmpje 300BPM 8'e noten 1 hand, en wat roffel prut. Totaal niet muzikaal, maar gaat alleen om de techniek, Moeller is een goeie gast

http://members.lycos.nl/grafkanker/MVI_0083.AVI (quicktime)


Nice!
Het lukt mij nog altijd niet echt om een gewone roffel te doen dus dan komt dat echt wel cool over...

Hoe kan je eigenlijk het best RLRL roffelen? Hoeveel keer moet je de stick laten terugbotsen? Is singlestroke bij roffelen RLRL en doublestroke RRLL of heeft dat te maken met het aantal keer dat je je stok laat botsen tussen een slag? Allemaal vragen waarmee ik zit ...

Stom dat ik nogaltijd niks heb kunnen opnemen maargoed... komt misschien nog wel...

Trouwens, niet muzikaal? Hier is een paar topics geleden een filmpje voorbijgekomen van de drummer van brodequin (oid) die dat laatste ritme (dus continu) een nummer lang deed heel a-muzikaal indeed , alhoewel het solo nog wel leuk klonk.

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 05-02-2004 18:50]

  donderdag 5 februari 2004 @ 18:44:54 #207
81964 Shoarmageddon
Ska Ska Ska... Jamaican Ska!
pi_16919992
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 12:04 schreef Carn het volgende:

[..]

heeft dus geen aars met moeller te maken wat je daar dus doet hè

dat is gewoon finger control, dat is iets compleet anders sjef
niet met termpjes gooien


De manier waarop hij z'n stokken vasthoud is toch wel Moeller of zie ik dat verkeerd?
pi_16922812
Dat zie je er verkeerd. hoe je je stokken vasthoud moet je zelf weten, daar zijn wel een paar manieren in, maar bij moeller zit in het algemeen de duim vrij aan de zijkant van de stok. Wat Yoko liet zien is gewoon vinger controle, daar heb je ook een methodiek voor, de Gladstone techniek namelijk. daarbij speel je veel uit de (middel en ring) vingers. De kern van moeller is voornamelijk pols en onderarm, en het draait om zo natuurlijk mogelijk te spelen, dus dat je geen spieren forceert. Natuurlijk wordt dat door veel drummers gecombineerd met vingercontrole. Hoe meer je beheerst hoe beter natuurlijk.

Als je met je duim echt boven op je stok speelt (ook wel de franse grip) kan je erg hoge snelheden halen, en heb je ook vrij veel controle. Veel kracht kan je er niet mee zetten zonder op den duur iets te beschadigen; probeer het volgende maar eens:

Doe alsof je een stok vasthebt zo dat je je duim boven hebt. druk nu je duim in je wijsvinger, niet hard maar wel "krachtig", alsof je bang bent dat die stok uit je hand vliegt. Nu moet je eens voelen hoe die duim spier en pees gespannen staan over heel je onderarm.

Als je hier hard mee zou spelen, dan is dat het gelijke van met een honkbalknuppel tegen een betonnen muur aan slaan zo hard als je kan, en ik denk dat je je dan wel voor kan stellen wat voor gevoel dat geeft op den duur.

  vrijdag 6 februari 2004 @ 15:02:33 #209
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_16944258
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 12:04 schreef Carn het volgende:
heeft dus geen aars met moeller te maken wat je daar dus doet hè

dat is gewoon finger control, dat is iets compleet anders sjef
niet met termpjes gooien


Oke "franse grip roels". Het heeft wel met het principe van Moeller te maken toch? Patronen spelen met minimale inspanning.

En met franse grip kun je op hoge snelheid zeker zat volume creeren, als je de grip maar goed beheerst. En dat duurt behoorlijk lang bij de linkerhand...

quote:
Hier is een paar topics geleden een filmpje voorbijgekomen van de drummer van brodequin (oid) die dat laatste ritme (dus continu) een nummer lang deed
Ja, toevallig dezelfde snelheid. Alleen die kerel kan het nog 10x zo lang inderdaad (en nog wel met links). Typische deathmetal freaks Wel een kutband trouwens Brodequin, saaie standaard brutal deathmetal.
quote:
Als je hier hard mee zou spelen, dan is dat het gelijke van met een honkbalknuppel tegen een betonnen muur aan slaan zo hard als je kan
Het nadeel van franse grip is duidelijk, je kunt je stok niet ver omhoog werpen en dus niet veel volume maken zonder je pols te stressen. Maar wie zegt dat je perse altijd franse grip moet gebruiken...

Dat honkbalknuppel effect, bedoel je dat je direct na de slag heel veel druk op je handen voelt? Dat is gewoon niet van toepassing als je je duim op de juiste plek op het stokje houdt. Als je hem op de helft van het stokje houdt, of tever achteraan, dan voel je duidelijk druk op je duim ja. Maar als je ergens rond 1/3 van de lengte je duim houdt, is die druk minimaal.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 06-02-2004 15:25]

pi_16945149
maak niet uit waar je het houd, het is gewoon geen techniek om veel kracht mee te kunnen zetten. Als je 50 keer snoeihard met een knuppel tegen de muur aanslaat dan voel je dat echt wel (anders zou een pro zoals Kenny Aronoff niet geopereerd te hoeven worden, of wel?). Ik heb het niet over waar je je stokje moet vasthouden, ik heb het over het feit dat er spieren onbewust belast raken, wat later tot ontstekingen en erger KAN leiden, vooral als je hard speelt. Het knuppel verhaal is ter illustratie.

En elke techniek werkt onder het motto van "hoe minder inspanning hoe beter", anders had je namelijk geen techniek nodig.

Moeller is een systeem van downstrokes, upstrokes en taps. hoe je die 3 uitvoert kan je met een combinatie van vanalles doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Carn op 06-02-2004 15:35]

  vrijdag 6 februari 2004 @ 15:59:24 #211
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_16946286
quote:
Ik heb het niet over waar je je stokje moet vasthouden, ik heb het over het feit dat er spieren onbewust belast raken, wat later tot ontstekingen en erger KAN leiden, vooral als je hard speelt.
Jep. Dat zei ik ook, ook voor de edit van mijn post
quote:
Het nadeel van franse grip is duidelijk, je kunt je stok niet ver omhoog werpen en dus niet veel volume maken zonder je pols te stressen. Maar wie zegt dat je perse altijd franse grip moet gebruiken...
  zaterdag 7 februari 2004 @ 20:36:39 #212
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_16980444
quote:
Zijn gewoon bij Musik Produktiv te krijgen...
Het geluid ligt natuurlijk ook aan de vellen en stemming, maar het verhoogt het volume, en vooral de attack en snelheid...
ze kosten 10 euro ofzo... alleen die Metal Kicks die ik heb zijn er niet in dubbel base uitvoering... maar van hetzelfde merk (danmar) staat er wel een andere in double kick pad uitvoering voor 15,-
Staat bij Fellzubehör.
Oke bedankt. Jij hebt dus 2 enkele Metal Kicks of je bassdrumvel? Of heb je 2 bassdrums.

Waarom verhoogt zo'n pad de snelheid trouwens, omdat je kloppers een betere terugslag/rebound geven (door de stijfheid van die pad)?

Gaat je bassresponse trouwens achteruit door zo'n pad? Ik heb weleens zo'n Remo Falam slam gehad, maar ik moest bijna huilen hoe het geluid werd verneukt door die klote cevlarpads. En de attack werd nieteens hoger, het geluid werd alleen viezer.

Deze bedoel je:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/4202052/sid/!18121995/quelle/listen

Maar die is afgeleid van deze:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/4202044/sid/!18121995/quelle/listen

En niet de metalkick:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/4202101/sid/!18121995/quelle/listen

Zag trouwens een Axis-A2 dubbelpedaal voor 200 euro te koop op marktplaats.nl (nieuwprijs rond de 530 euro)

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 07-02-2004 21:05]

  zondag 8 februari 2004 @ 02:00:36 #213
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_16990106
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:36 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Oke bedankt. Jij hebt dus 2 enkele Metal Kicks of je bassdrumvel? Of heb je 2 bassdrums.

Waarom verhoogt zo'n pad de snelheid trouwens, omdat je kloppers een betere terugslag/rebound geven (door de stijfheid van die pad)?

Gaat je bassresponse trouwens achteruit door zo'n pad? Ik heb weleens zo'n Remo Falam slam gehad, maar ik moest bijna huilen hoe het geluid werd verneukt door die klote cevlarpads. En de attack werd nieteens hoger, het geluid werd alleen viezer.

Deze bedoel je:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/4202052/sid/!18121995/quelle/listen

Maar die is afgeleid van deze:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/4202044/sid/!18121995/quelle/listen

En niet de metalkick:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/4202101/sid/!18121995/quelle/listen

Zag trouwens een Axis-A2 dubbelpedaal voor 200 euro te koop op marktplaats.nl (nieuwprijs rond de 530 euro)


'k heb 2 basedrums dus 1 enkele op elk vel
Ik heb die laatste... die hebben ze idd niet in 2 klopper uitvoering..
Je kloppers komen sneller trug want er zit een stalen plaatje in...
Of je die dingen wil of niet moet je zelf uitzoeken natuurlijk... ligt helemaal aan wat voor een response je wil... 't geeft (bij mij) een flinke harde attack/BAM! 't maakt je geluid niet vetter ofzo...

Edit: Typo's

[Dit bericht is gewijzigd door Big_Fat_Wombat op 08-02-2004 02:10]

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  zondag 8 februari 2004 @ 12:52:28 #214
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_16995649
Heb je weleens foto's van je kit gepost?

Wat voor kloppers heb je? Zacht vilt, hard vilt, kunststof, hout? (laatste lijkt me sterk maargoed )

  zondag 8 februari 2004 @ 14:44:43 #215
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_16999517
quote:
Op zondag 8 februari 2004 12:52 schreef Yokozuna het volgende:
Heb je weleens foto's van je kit gepost?

Wat voor kloppers heb je? Zacht vilt, hard vilt, kunststof, hout? (laatste lijkt me sterk maargoed )


de normale vilt kloppers van Iron Cobra.... en hout heeft weinig zin aangezien er een stalen plaatje in zit want dan krijg je een *tik* geluidje ofzo
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  zondag 8 februari 2004 @ 14:47:46 #216
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_16999631
quote:
de normale vilt kloppers van Iron Cobra....
Hier ook. Maar ook geen hout omdat het zo zwaar is

Ik koop wel 2 metalkicks dan...

  zondag 8 februari 2004 @ 15:02:11 #217
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_17000099
quote:
Op zondag 8 februari 2004 14:47 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Hier ook. Maar ook geen hout omdat het zo zwaar is

Ik koop wel 2 metalkicks dan...


Of je 2 enkele voor een dubbelpedaal kan gebruiken weet ik niet.. omdat de ene metalkick de slag overdracht van de ander misschien tegenhoud... vandaar dat er van die dubbelpedaal dingen zijn... maar het kan werken alleen weet ik het niet...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_17060588
Ff wat nieuwe foto's gemaakt...

En niet gaan zeuren dat ik alleen een ride en splash heb... dat komt wel goed bij m'n nieuwe drumstel


Alles is clickable

  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:52:25 #219
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_17063349
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:27 schreef CasB het volgende:
Ff wat nieuwe foto's gemaakt...

En niet gaan zeuren dat ik alleen een ride en splash heb... dat komt wel goed bij m'n nieuwe drumstel

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Alles is clickable


kep de zelfde pedaaltjes. wat vind jij ervan? mijn linker pedaal sgiet soms los maar verder vink ze wel relaxt.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_17063508
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:52 schreef B_BOY het volgende:

[..]

kep de zelfde pedaaltjes. wat vind jij ervan? mijn linker pedaal sgiet soms los maar verder vink ze wel relaxt.


Hmm ook wel eens last van gehad, maar nu gewoon nog wat vaster gezet, geen last meer van gehad

Maar voor de rest zijn ze wel erg relaxed...

pi_17070396
gebruiken de drummers hier ooit balbex stokken?
zo ja, wat vinden jullier ervan?
ik heb laatst twee setjes gekocht om ze te proberen en ze bevallen mij goed. ze hebben een of andere laklaag zodat hoe meer je gaat zweten hoe stroever ze worden.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_17090389
zweten doe je in de tropen

Ik heb ook 2 paar balbexjes, vind ze vrij aardig, alleen moet er nog meer proberen om echt een definitief oordeel te geven. check drumforum.nl voor een thread over balbex

  donderdag 12 februari 2004 @ 22:22:40 #224
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_17130542
In Mei.. kan ik eindelijk deze schoonheid aanschaffen


*SR 522 EAFS Starcl. Performer EFX Shell Set
*Eindelijk van die peace af!

SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  donderdag 12 februari 2004 @ 22:31:47 #225
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_17130852
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:27 schreef CasB het volgende:En niet gaan zeuren dat ik alleen een ride en splash heb... dat komt wel goed bij m'n nieuwe drumstel

[afbeelding]
Alles is clickable


Eindelijk iemand die snapt dat je het linker pedaal niet zo fucking schuin moet opstellen als je stroefheid wilt voorkomen

Over attack gesproken, geschikte kloppers zijn het halve werk zeg. Bij mij op drumles heeft het bassdrum geluid zat attack maar er zit niets van patches op het slagvel, de beaters zijn gewoon harder.

Timo, das wel een grote overstap! Peace - Starclassic performer. Geld zat of niet.

Carn, Supremacy klinkt wel grappig! Niet origineel, maar wel afwisselende nummerkes.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 12-02-2004 22:40]

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')