Ik wil het ding kopen en als daily driver gebruiken, kan dat op een betrouwbare manier met een Fox met zoveel km's?
Als het om een scooter gaat is het een heel ander verhaal, die zijn gewoon afgeschreven na 6 jaar dagelijks gebruik.
[Dit bericht is gewijzigd door Supaaah op 11-01-2004 18:48]
Maaruh laat em inspecteren bij een garage/scooter dealer ofzo
quote:Het is zo een 7-8 jaar oud, het is een brommer, een Peugeot Fox. 21000 km's zoals ik al zei.
Op zondag 11 januari 2004 18:47 schreef Supaaah het volgende:
Oude brommers gaan redelijk lang mee, mits je zelf onderhoud kan doen, want die dingen willen er weleens plotseling mee stoppen.Als het om een scooter gaat is het een heel ander verhaal, die zijn gewoon afgeschreven na 6 jaar dagelijks gebruik.
quote:Uhh hoeveel gaat dat kosten? Want ik wil hem voor 70-100 euro kopen, dan mag de reperatie niet opeens 100 euro kosten
Op zondag 11 januari 2004 18:47 schreef Aurelium het volgende:
pff... dat ding zit nu in Australie zeg maarMaaruh laat em inspecteren bij een garage/scooter dealer ofzo
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 11-01-2004 18:49]
Dus volgens jou kan een scooter geen 4 jaar meegaan?
quote:Uhh ik heb het gehoord, ik heb geen enkel benul van scooters of brommers.
Op zondag 11 januari 2004 18:48 schreef Swolly het volgende:
Als je 100 km per week rijd, dan rijd je ruim 5000 km per jaar.Dus volgens jou kan een scooter geen 4 jaar meegaan?
Gladde bandjes, achterrem vastgerot (ook een tijd stil gestaan namelijk)
Motor loopt nog als zonnetje
quote:Hmm, dan kunnen scooters langer mee dan ik dacht, maar ja, thx voor de info!
Op zondag 11 januari 2004 19:10 schreef Two_Tribes het volgende:
Ik heb een Peugeot Speedfight met ruim 35k op de teller. Nooit problemen gehad. Alleen nu wat omdat ik dat ding een tijdje niet onderhouden hebt.Gladde bandjes, achterrem vastgerot (ook een tijd stil gestaan namelijk)
Motor loopt nog als zonnetje
quote:Ligt ook maar net aan hoe je drmee omgaat en hoe hard je m laat lopen.
Op zondag 11 januari 2004 19:20 schreef yup het volgende:[..]
Hmm, dan kunnen scooters langer mee dan ik dacht, maar ja, thx voor de info!
Wat word er BTW voor gevraagd?
[Dit bericht is gewijzigd door Aeroxie op 11-01-2004 19:38]
quote:100 euro, maar ik heb 70 ervoor geboden, bieden mag zei hij. Het ding kan 70.
Op zondag 11 januari 2004 19:38 schreef Aeroxie het volgende:
Peugeot Foxjes gaan redenlijk lang mee. Ligt er natuurlijk aan of hij goed onderhouden is. En of hij hard heeft gelopen. Als hij altijd standaard heeft gelopen dan kan je er zeker nog wel 10000 km mee rijden zonder al te veel kosten.Wat word er BTW voor gevraagd?
quote:
Op zondag 11 januari 2004 19:38 schreef EmmYKuHh het volgende:
cavia
Ok, maar de Fox heeft ook een zwakke koppeling zegt de verkoper, kan je daarmee doorrijden, zo nee, hoeveel zal de reparatie daarvan kosten?
Heb je een foto of een link naar die fox? Aan een foto kun je wel zien of hij nog in goede staat is.
quote:Ok, maar als het niet mag zal een modje het moeten verwijderen.
Op zondag 11 januari 2004 19:42 schreef Aeroxie het volgende:
Een koppeling zal rond de 45 euro gaan kosten plus uurloon van de dealer (als je het niet zelf kan). En dat uurloon is meestal rond de 40 euro.Heb je een foto of een link naar die fox? Aan een foto kun je wel zien of hij nog in goede staat is.
quote:Thx voor je informatie dude, ik waardeer dat echt
Op zondag 11 januari 2004 19:47 schreef Aeroxie het volgende:
Ziet er zeer goed uit voor zijn leeftijd. Ik zou hem zeker voor die prijs nemen al ik jou was. En dan door de fietsenmaker hem een onderhoudsbeurt laten geven en ff naar de koppeling laten kijken.
Als hij 70 euro te weinig vind zal ik hem zeker voor 100 kopen. Ik heb namelijk goedkoop dagelijks vervoer nodig.
Is ie gewoon normaal in onderhoud geweest, dan heb je een mooie brommer voor weinig geld.
Leon
quote:Ik heb me bod ook veranderd, ik heb gezegd 100 euro mits hij niet is afgeragd en ik hem direct kan ophalen... we zullen zien, ik zal jullie informeren hoe het is gegaan...
Op zondag 11 januari 2004 19:56 schreef -FreaK- het volgende:
Ohh die ziet er wel redelijk uit op de foto's
T is niet zo een afgeragd ding, anders zou die der wel ander uit zien.
maar als ie zoveel gelopen heeft en der is nog nooit wat aan gedaan, kan je der (binnenkort) wel wat werk aan verwachten. 2takt slijt sneller als een normale motor uitraard. Remblokken ook, dat soort dingen.Is ie gewoon normaal in onderhoud geweest, dan heb je een mooie brommer voor weinig geld.
Leon
quote:Daarom gewoon ff naar de fietsenmaker brengen en na laten kijken.
Op zondag 11 januari 2004 19:56 schreef -FreaK- het volgende:
Ohh die ziet er wel redelijk uit op de foto's
T is niet zo een afgeragd ding, anders zou die der wel ander uit zien.
maar als ie zoveel gelopen heeft en der is nog nooit wat aan gedaan, kan je der (binnenkort) wel wat werk aan verwachten. 2takt slijt sneller als een normale motor uitraard. Remblokken ook, dat soort dingen.Is ie gewoon normaal in onderhoud geweest, dan heb je een mooie brommer voor weinig geld.
Leon
quote:Die framenummer ga ik ook laten nakijken, maar eerlijk gezegd voor zo een prijs mag er best iets (kleins) stuk zijn hoor. Als het maar een geen gare motor ofzo heeft.
Op zondag 11 januari 2004 20:09 schreef Aeroxie het volgende:
Als je zeker wilt weten dat er niks aan kapot is laat je hem ff ondetekenen dat er niets aan kapot is tijdens de koop. Je kunt dan niet genaaid worden achteraf door gebreken die er al langer zaten. Heb ik ook gedaan met mijn scooter. Je kunt ook nog ff het framenummer laten conteroleren bij de politie weet je zeker dat hij niet gestolen is.
quote:Zal ik zeker doen, maar als er iets kleins stuk is maakt niets uit. Als ik iets niet kan maken, kan mijn vader dat zeer zeker wel.
Op zondag 11 januari 2004 20:20 schreef Marjan1985 het volgende:
Het ligt er ook aan of de scooter goed is onderhouden door de vorige eigenaar. Veel vragen stellen over wat er het afgelopen jaar is vervangen... dus de kleine vervangingen als een bougie etc maar ook bijvoorbeeld een nieuw balhoofd... Dat heeft mij een tijd geleden veel geld gekost omdat het moeilijk is om er zelf te komen...
quote:Grootste probleem met dit soort kmstanden zijn de lagers. Die zijn hoogst waarschijnlijk niet super meer. Ben je een btje technisch en heb je de gereedschappen kost t je 15 euro en een middagje. ben je dit niet en je brengt em naar de dealer voor die klus kost t je 200 euro
Op zondag 11 januari 2004 20:22 schreef yup het volgende:[..]
Zal ik zeker doen, maar als er iets kleins stuk is maakt niets uit. Als ik iets niet kan maken, kan mijn vader dat zeer zeker wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |