Wat is alternatief?
Persoon 1 zegt: alle muziek behalve de mainstream hitfabriek-muziek
Persoon 2 zegt: sombere rock / grunge / Manson etc.
Wat zeg jij?
Zelf ben ik al jaren een liefhebber van Metal etc.
Dus voor mij is alternatief: de hitparade
Effe serieus: alles behalve de mainstream dus
Bijvoorbeeld Jazz en Blues om maar wat te noemen zijn ook niet "mainstream", maar ook niet alternatief.
En niet alle alternatieve muziek is Manson-style en/of somber
quote:Ja, wat er nu in de top 40 staat en "alternatief" wordt genoemd. dat zweeft ergens tussen de "alternatiefheid" en mainstream in.
Op zondag 11 januari 2004 18:14 schreef Wezli het volgende:
De meeste zogenaamde 'alternatieve muziek' is net zo goed mainstream.
En: wat vroeger (in de tijd dat mijn ouders nog jong waren) pop was is nu rock.
quote:als we persee in hokjes moeten gaan denken
Op zondag 11 januari 2004 18:07 schreef Shyte het volgende:
Hier thuis is nu een heftige discussie gaande over de vraag:Wat is alternatief?
Wat zeg jij?
alternatief kan je als muziek stroming zien dus wat persoon 2 zegt maar wordt soms ook aangeduid om alles wat niet mainstream is te brandmerken (dus geen top 40 materiaal is )
of te welallebei beetje gelijk maar ik vind de naamgeverij niet veel aan
quote:tjah, dat zit toch in de natuur van de mens; alles in hokjes plaatsen, zodat het makkelijker te begrijpen is.
Op zondag 11 januari 2004 18:16 schreef Roellio het volgende:
Waarom hebben mensen altijd de neiging om dingen te classificeren? Iets kan nooit gewoon "zijn". Het moet altijd een naam, overkoepelende groep etc, hebben.
quote:Beiden niet...
Wat zeg jij?
Alternatief wil voor mij zeggen de randen van het muzikale opzoeken, zoals bijvoorbeeld een Tom Waits dat doet...
Niet alles wat geen mainstream is, hoeft meteen alternatief te zijn, zoals bijvoorbeeld garagerock, wat eigenlijk gewoon een ruige vorm van popmuziek is.
Wat eerst alto was begint nu mainstream te worden. Gabber zijn, dát is pas alternatief tegenwoordig!
Nee hoor, Manson is gewoon een sneue huilerige aandachtstrekker.
quote:Dat kan toch goed samen gaan?
Op zondag 11 januari 2004 22:28 schreef nietzman het volgende:
Manson alternatief.Nee hoor, Manson is gewoon een sneue huilerige aandachtstrekker.
quote:ben het redelijk mee eens maar n "normaal persoon" waarschijnlijk niet want heelveel mensen zien in MM n gothic ( ze hebben duidelijk n bril nodig maar goed....)
Op zondag 11 januari 2004 22:28 schreef nietzman het volgende:
Manson alternatief.Nee hoor, Manson is gewoon een sneue huilerige aandachtstrekker.
14-jarige pubers met stekelig haar en punkband-shirtjes.
15-jarige meisjes met 'depressies' en zwart-witte makeup die naar Evanescence luisteren.
Jonge meisjes en jongens met gekke kleding combinaties, om er lekker apart uit te zien.
Nee, die zijn lomp.
quote:dat noem je n fase toen ik 14 was luisterde ik (niet schrikken
Op zaterdag 17 januari 2004 03:07 schreef NiteSpeed het volgende:
Alternatief?
Ik zal je zeggen wat niet alternatief is.14-jarige pubers met stekelig haar en punkband-shirtjes.
15-jarige meisjes met 'depressies' en zwart-witte makeup die naar Evanescence luisteren.
Jonge meisjes en jongens met gekke kleding combinaties, om er lekker apart uit te zien.
Nee, die zijn lomp.
maar vaak denken die 14 15 jarige (daarom heet t n fase) dat t stoer is en ze doen t om te schocken (mammie en pappie voornamelijk) niet allemaal natuurlijk want er zijn ook wel n paar die t in hun hart hebben. maar die moet je gewoon negeren tot t voorbij is of dat ze oud genoeg zijn om te snappen wat t is
(zo genoeg geouwehoerd voor n 21 jarige zeikerd )
Dat stop ik dus in het hokje alternatief
quote:Ben ik het wel mee eens
Op zaterdag 17 januari 2004 15:51 schreef saiwan het volgende:
Persoonlijk vind ik Alternatieve muziek alles wat niet in exact een ander hokje past.
Dat stop ik dus in het hokje alternatief
quote:en fan van tool
Op zaterdag 17 januari 2004 17:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tegenwoordig willen velen graag alternatief genoemd worden, een meerderheid zelfs, want het klinkt toch zo hip. Dus eigenlijk zijn fans van K3 en Kylie nu de alternatieven.
quote:Alternatief hoeft in ieder geval niet altijd sombere grunge te zijn!! Kijk maar naar Weezer, Blur, bepaalde punk, enz.... Ik ben het er wel aardig mee eens dat alternatief is wat ze op Kink draaien.... Het is iig niet alleen maar rock, ook dance kan alternatief zijn bijvoorbeeld...
Wat zeg jij?
Nou ja bestaat niet. In ieder geval niet als globaal geldende kwalificatie van bepaalde muziek. Wat door mij als gewone muziek gezien wordt is voor een ander alternatief. Wat ik eerst alternatief vond is nu mainstream geworden.
Persoonlijk denk ik dat de term alternatief steeds meer een woord is geworden die groepen zichzelf toe eigenen om zich geforceerd voor de rest van de gemeenschap voor te doen als anders dan de rest. Een beetje van "hey kijk mij eens een hippe skate outfit dragen, nu ben ik alternatief", terwijl een kwart van de mensen tussen de 12 en 32 daarmee loopt. Doordat ze zichzelf als alternatief zien, gaan ze ook de muziek als alternatieve muziek beschouwen.
Kortom: alternatief is een label dat mensen vooral zichzelf (en de muziek waar ze naar luisteren) aanmeten en niet een term die door anderen aan die groep wordt gegeven.
quote:\m/ tss, fout, murderdolls is gewoon alternatief, want die kent niemand!!!! \m/
Op zondag 18 januari 2004 20:24 schreef Weakling het volgende:
Alternatief bestaat niet (hmm, klinkt als een Borsato nummer)Nou ja bestaat niet. In ieder geval niet als globaal geldende kwalificatie van bepaalde muziek. Wat door mij als gewone muziek gezien wordt is voor een ander alternatief. Wat ik eerst alternatief vond is nu mainstream geworden.
Persoonlijk denk ik dat de term alternatief steeds meer een woord is geworden die groepen zichzelf toe eigenen om zich geforceerd voor de rest van de gemeenschap voor te doen als anders dan de rest. Een beetje van "hey kijk mij eens een hippe skate outfit dragen, nu ben ik alternatief", terwijl een kwart van de mensen tussen de 12 en 32 daarmee loopt. Doordat ze zichzelf als alternatief zien, gaan ze ook de muziek als alternatieve muziek beschouwen.
Kortom: alternatief is een label dat mensen vooral zichzelf (en de muziek waar ze naar luisteren) aanmeten en niet een term die door anderen aan die groep wordt gegeven.
quote:Die stelling genomen: Breezah meisjes zijn dan best wel alternatief, als je ze bekijkt vanuit skater oogpunt
Op maandag 19 januari 2004 16:29 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Tja, alternatief ten opzichte van wat?
Moet ik zo opvatten, dat als je disco niet leuk vind, dat je als alternatief naar het tegenovergestelde luister? Beetje bizar, niet?
Want er zijn genoeg mensen die een hele brede muzieksmaak hebben. Uiteindelijk zijn die mensen alternatief aan elk ander individu.
Toch?
quote:Precies. Dat sommige mensen zich boven de maatschappij willen verheffen en zich "alternatief" noemen is net zo stompzinnig als Frans Bauer fans die zichzelf "gewoon" noemen.
Op zondag 18 januari 2004 20:24 schreef Weakling het volgende:
Alternatief bestaat niet (hmm, klinkt als een Borsato nummer)Nou ja bestaat niet. In ieder geval niet als globaal geldende kwalificatie van bepaalde muziek. Wat door mij als gewone muziek gezien wordt is voor een ander alternatief. Wat ik eerst alternatief vond is nu mainstream geworden.
Alles waar ik naar luister is alternatief.
quote:juist ja
Op zaterdag 17 januari 2004 03:16 schreef MOD het volgende:
Als je afwijkt van het geen dat de rest van de samenleving 'normaal' noemt.
quote:
Op zondag 11 januari 2004 22:15 schreef crN het volgende:
Het is "kijk mij anders zijn".
quote:In mijn ogen dus alles wat anders is dan hetgeen in de hitparades staat. Probleem is dat het nu een trend is voor commercieele k*tgroepjes en artiestjes om "alternatief" te zijn. Terwijl het dezelfde crap is.
Op woensdag 21 januari 2004 00:10 schreef metalbazzz het volgende:[..]
juist ja
al·ter·na·tief2 (bn.)
2. niet volgens het gebruik of de heersende normen => afwijkend
Het ernstige is gewoon dat men idd alles in een hokje wil kunnen stoppen... In "alternatief" passen TIG muziekstromingen. Dus jammer maar helaas voor veel mensen....je kan niet alles makkelijk in een hokje proppen en het "begrijpen"
Een artiest is gewoon een artiest.
Maar dan heb je ook nog gewoon alternative wat weer meer tegen de darkwave en industrial aan ligt...
en de alto kleding natuurlijk nog... maar ik vind dat je pas echt alto bent als je echt je EIGEN kleding steil hebt... en nirvana truien zijn geen eigen steil...
quote:ja zo kan je t ook bekijken maar ik hoop voor die breezer grietjes niet dat ze n kort rokje aan hebben als jij in kikvorstperspectief ga kijken die arme meiden **kuch**
Op maandag 19 januari 2004 16:42 schreef Elegy het volgende:[..]
Die stelling genomen: Breezah meisjes zijn dan best wel alternatief, als je ze bekijkt vanuit skater oogpunt
laat ik het niet hebben over kikvorsperspectief
ff serieus iedereen heeft weer andere standarden voor "alternatief" de 1 vind di-rect alto en de ander (ik bv) vind t top 40 rotzooi van de eerste orde maar dit is door n andere fokker hier boven ook al ongeveer zo uitgelegd dus met die persoon ben ik t ook wel mee eens (go wat ben ik flexibel vandaag gewoon eng)
quote:dat kan natuurlijk ook gewoon...
Op zaterdag 24 januari 2004 02:10 schreef RichardQuest het volgende:
Iemand die zich interesseert voor nieuwe muziek dat ook buiten 1 genre valt vind ik alternatief genoeg
quote:ik luister naar vanalles sta open voor alles behalve voor 2 (ff groot aanmeten) de R&B scene van tegenwoordig (vleeskeuring!!!!!) en trance dance en hoe t allemaal heet ik noem het ( hoe kleindenkend van mezelf) de "computergeluidjes" daar vind ik niks aan
Op zaterdag 24 januari 2004 02:10 schreef RichardQuest het volgende:
Iemand die zich interesseert voor nieuwe muziek dat ook buiten 1 genre valt vind ik alternatief genoeg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |