Hier de voorgaande:
De eerste fok! motormeet?
De eerste Fok! motormeet! [deel 2]
De tweede Fok! motormeet!
De tweede Fok! motormeet! (deel 2)
De tweede Fok! motormeet! (deel 3)
De tweede Fok! motormeet! (deel 4)
De tweede Fok! motormeet! deel 5
De tweede Fok! MotorMeet! [deel 6]
En hier weer verder...
[Dit bericht is gewijzigd door hollander172 op 11-01-2004 17:53]
quote:Volgens mij had je deel 6 moeten aanmaken
Op zondag 11 januari 2004 17:29 schreef hollander172 het volgende:
Ik was de vorige even kwijt maar die was dus vol....Hier de voorgaande:
De eerste fok! motormeet?
De eerste Fok! motormeet! [deel 2]
De tweede Fok! motormeet!
De tweede Fok! motormeet! (deel 2)
De tweede Fok! motormeet! (deel 3)
De tweede Fok! motormeet! (deel 4)
De tweede Fok! motormeet! deel 5En hier weer verder...
quote:Deel 6: De tweede Fok! MotorMeet! [deel 6]
Op zondag 11 januari 2004 17:36 schreef generalist het volgende:[..]
Volgens mij had je deel 6 moeten aanmaken
Issie vergeten er tussen te zetten
quote:Ik basseerde me ook volledig op dat lijstje, vandaar
Op zondag 11 januari 2004 17:38 schreef PatrickM het volgende:[..]
Deel 6: De tweede Fok! MotorMeet! [deel 6]
Issie vergeten er tussen te zetten
quote:Oeps, sorry jongens hij staat er nu wel tussen.
Op zondag 11 januari 2004 17:38 schreef PatrickM het volgende:[..]
Deel 6: De tweede Fok! MotorMeet! [deel 6]
Issie vergeten er tussen te zetten
Had zitten copy/pasten uit deel 6 maar vergat dat deel er zelf tussen te zetten.
quote:Ik hoop nog steeds op één van de laatste 2 weekenden van februari.
Op zondag 11 januari 2004 17:45 schreef Whatashockr het volgende:
Ik heb niet opgelet, staat de datum nou al es vast
quote:Een zondag in Februari wat ons betreft. (Rietvaerder, PatrickM en ik)
Op zondag 11 januari 2004 17:45 schreef Whatashockr het volgende:
Ik heb niet opgelet, staat de datum nou al es vast
Hollander172: klinkt alsof je die fiets goed gecontroleerd hebt.
Alleen proefritje dan nog, goed warmrijden en daarna even opentrekken.
Kettingsetje en kleine beurt moet er nog wel af te praten zijn.
Makster: nog een foto gemaakt daar ?
quote:Anders ik wel !!
Op zondag 11 januari 2004 18:03 schreef ZX9R het volgende:[..]
Ik hoop nog steeds op één van de laatste 2 weekenden van februari.
quote:Nee helemaal vergeten, was namelijk behoorlijk te laat vannochtend
Op zondag 11 januari 2004 18:04 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Makster:
nog een foto gemaakt daar ?
Maar ik ga hem morgen halen dus dan zal ik nog wat pics maken. ten minste als het als dan niet donker is
quote:Februari moet voor mij ook haalbaar zijn trouwens.... Althans, ik hoop dat ik nou eens geen chagrijnige kerel heb bij het CBR.
Op zondag 11 januari 2004 18:04 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Een zondag in Februari wat ons betreft. (Rietvaerder, PatrickM en ik)
Het weer bepaalt een beetje welke van de 4..
Maar verder heb ik er nog niemand over gehoord.
quote:Ik hoop van wel, ben een goed kwartiertje alleen met de fiets geweest zodat ik ook moeilijk bereikbare punten heb kunnen controleren.
Hollander172: klinkt alsof je die fiets goed gecontroleerd hebt.
Alleen proefritje dan nog, goed warmrijden en daarna even opentrekken.
Kettingsetje en kleine beurt moet er nog wel af te praten zijn.
Ik hoop dat jij me kan helpen met de proefrit, dan gaat het helemaal goed komen denk ik.
Kettingset kan er wel afgebabbeld worden, heb al in mijn hoofd wat ik maximaal ervoor wil geven maar kleine beurt weet ik zo net niet, het is een particulier he? Zo hebben ze nooit een kleine beurt gedaan en zo zeggen ze weer van wel, moeilijk te controleren ook.
quote:Het duurde bij mij wel even voordat ik zo'n fiets echt kon benutten trouwens.
Op zondag 11 januari 2004 18:54 schreef hollander172 het volgende:
Ik hoop dat jij me kan helpen met de proefrit, dan gaat het helemaal goed komen denk ik.
Alvast duimen voor het examen.
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 11-01-2004 21:36]
quote:Weet je in elk geval al wie nou de mooi-weer-rijders zijn die het ontkennen, sommige gaven het toe, anderen ontkennen en blijken zich te ontpoppen als .... mooi-weer-rijders
Op zondag 11 januari 2004 21:35 schreef Patrick281 het volgende:
Ik zat net de eerst Fok! motormeet deel 1 nog eens te lezen, en een hoop users zie ik helemaal niet meer.
quote:Mooi weer fokkers, of de compie is door pappa en mamma afgenomen op de slaapkamer.
Op zondag 11 januari 2004 21:48 schreef generalist het volgende:[..]
Weet je in elk geval al wie nou de mooi-weer-rijders zijn die het ontkennen, sommige gaven het toe, anderen ontkennen en blijken zich te ontpoppen als .... mooi-weer-rijders
quote:Gisteren nog 200km regen gegeten ... en jij
Op zondag 11 januari 2004 22:04 schreef Whatashockr het volgende:
Juist degenen die blijven posten zijn niet aan het rijden lijkt me zo he
quote:LOL
Op zondag 11 januari 2004 22:04 schreef Whatashockr het volgende:
Juist degenen die blijven posten zijn niet aan het rijden lijkt me zo he
Het is dat ik niet zo'n mooie en nieuwe motor heb, maar als ik een mooie nieuwe had dan zou ik het wel laten om door de pekel, sneeuwbuien en regen te rijden!
Laat toch lekker ieder in zijn waarde en noem alleen de 50+'er die alleen in de zomer 100 km op zijn gloednieuwe harley rijd maar een mooi-weer rijder
quote:Ik vond de reactie's wel leuk eigenlijk. Die gasten veroordelen niet zo sterk hoor.
Op zondag 11 januari 2004 22:17 schreef Whatashockr het volgende:
Ik snap gewoon niet dat sommige mensen zo krampachtig willen laten zien dat ze toch vooral geen mooi-weer rijder zijnLaat toch lekker ieder in zijn waarde [..]maar een mooi-weer rijder
quote:Van mij mag iedereen zomer-rijder worden, kan ik in de winter mijn handen aan het stuur houden
Op zondag 11 januari 2004 22:17 schreef Whatashockr het volgende:
Ik snap gewoon niet dat sommige mensen zo krampachtig willen laten zien dat ze toch vooral geen mooi-weer rijder zijnHet is dat ik niet zo'n mooie en nieuwe motor heb, maar als ik een mooie nieuwe had dan zou ik het wel laten om door de pekel, sneeuwbuien en regen te rijden!
Laat toch lekker ieder in zijn waarde en noem alleen de 50+'er die alleen in de zomer 100 km op zijn gloednieuwe harley rijd maar een mooi-weer rijder
Ik doe trouwens geen sneeuw rijden, mij te gevaarlijk, maar daarvoor hebben we het fenomeen lease-auto en anders nog altijd de ongemotoriseerde fiets en (jawel) het OV.
En verder, het type rijden ... ach, je hebt mensen die sportauto's rijden en anderen die wekelijks een Opel Astra wassen, dat heb je op de motor ook, al is het met motorrijders meer met een dikke knipoog naar elkaar wanneer we "afgeven" op elkaar
quote:Hierbij verklaar ik de oorlog aan de supersports. Haat en nijd hoort het te zijn tussen de sjoppers en de supersports
Op zondag 11 januari 2004 22:30 schreef generalist het volgende:En verder, het type rijden ... ach, je hebt mensen die sportauto's rijden en anderen die wekelijks een Opel Astra wassen, dat heb je op de motor ook, al is het met motorrijders meer met een dikke knipoog naar elkaar wanneer we "afgeven" op elkaar
P.s.: ik zit nu weer sterk te denken aan een all-road a la V-Strom... hoe bedoel je zo veranderlijk als het weer
quote:beschouw woon-werk ook niet als rijden, maar als een overlevingstest
Op zondag 11 januari 2004 22:04 schreef Whatashockr het volgende:
Juist degenen die blijven posten zijn niet aan het rijden lijkt me zo he
quote:Wrom?
Op zondag 11 januari 2004 22:51 schreef PatrickM het volgende:[..]
Hierbij verklaar ik de oorlog aan de supersports. Haat en nijd hoort het te zijn tussen de sjoppers en de supersports
![]()
P.s.: ik zit nu weer sterk te denken aan een all-road a la V-Strom... hoe bedoel je zo veranderlijk als het weer
Ik heb je toch niets gedaan?
over hokjes gesproken....
quote:Tja... de Neerlandsche hokjesgeest he
Op maandag 12 januari 2004 00:57 schreef ZX9R het volgende:[..]
Wrom?
Ik heb je toch niets gedaan?
over hokjes gesproken....
quote:Pakken zullen niet wezenlijk anders gaan worden, op misschien wat ventilatie na. Er zijn namelijk geen revolutionaire veranderingen geweest.
Op maandag 12 januari 2004 07:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Zoals gezegd was ik van plan om een Revit jack en broek te kopen deze week, dat wordt 2 weekjes uitgesteld. Een kennis werkt in een motorzaak en vertelde mij dat de nieuwe collectie eind januari er aan zit te komen en dat de pakken die daarbij zitten mooier en beter zijn. Nog even geduld dus voor mij, wat een kwelling!
Wat wel "verstandig" is om te doen is shoppen in de oude collectie. Goede pakken voor weinig!
quote:ja klopt, als de nieuwe collectie komt gaan de oude in de aanbieding natuurlijk. voordeel bij die kennis is dat ik 25 % (of meer als het kan) korting krijg
Op maandag 12 januari 2004 07:48 schreef generalist het volgende:[..]
Pakken zullen niet wezenlijk anders gaan worden, op misschien wat ventilatie na. Er zijn namelijk geen revolutionaire veranderingen geweest.
Wat wel "verstandig" is om te doen is shoppen in de oude collectie. Goede pakken voor weinig!
quote:Als je niet op de meet geweest bent dan neem je dat soort uitspraken letterlijk.
Op maandag 12 januari 2004 07:26 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Tja... de Neerlandsche hokjesgeest he![]()
alle roodharige doen we in het ene vakje, de dikkerds moeten ff omlopen, want die passen niet in het hokje (om Najib Amhali te quoten)
quote:
Op zondag 11 januari 2004 23:53 schreef stinkie het volgende:
[..]
beschouw woon-werk ook niet als rijden, maar als een overlevingstest
quote:Ging het gesprek een beetje goed?
Op maandag 12 januari 2004 12:34 schreef Patrick281 het volgende:![]()
Net weer 40 kilometer door de wind en regen.
Even solliciteren (gesprek duurde bijna 2 uur!) in een net pak. Dat ook.
Ik ga trouwens zaterdag ff mn klepspeling controleren...
In theorie hoor ik te weten hoe dat moet, echter nog nooit gedaan
Dit is toch het plan een beetje:
-Tank eraf
-Kleppendeksel eraf
-Bougies eruit
-Cilinder in ODP zetten tussen arbeid en compressie slag, dan voelermaatje er tussen steken om het aantal op te meten
Aan de info ben ik gekomen:
klepspeling inlaat koud 0,10-0,15 mm
klepspeling uitlaat koud 0,18-0,23 mm
de uitlaatklep zit aan de uitlaatkant en de inlaatklep aan de carburaterkant.
quote:Prima, morgenochtend een tweede gesprek, ergens anders een tweede gesprek in de middag. Bij een ander bedrijf waar ik afgelopen vrijdag een tweede gesprek heb gehad ben ik al aangenomen.
Op maandag 12 januari 2004 15:51 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Ging het gesprek een beetje goed?
Edit: klepspeling lijkt mij niet moeilijk, maar je kan het beter samen doen met een ander die het vaker gedaan heeft. (not me) Misschien een leraar van school.
Ben vanmiddag om 1500 naar Amstelveen gereden, op dat moment was het al hels honden weer, maarja dacht "alleen mietjes rijden nu niet"
Om 1600 aangekomen in Amstelveen, echt NET voor de spits. Overal waren ongelukken gebeurd dus had nog behoorlijk geluk dat ik op tijd in Amstelveen was om de motor op naam te zetten.
De oude eigenaar had het er duidelijk een beetje moeilijk mee, maar goed hij had dan ook aardig wat prive uurtjes in de motor gestoken.
Na het opnaam zetten nog even wat gebabbeld en maar besloten om richting huis te gaan.
Zo gezegd zo gedaan, mezelf in mijn leren pakkie gehezen, helm op mijn knar, handschoenen aan en rond een uur of 1700 weer richting dordt.
Alleen op de snelweg begon de ellende, wat een TYF*S weer zeg hee. Was echt niet normaal meer, was binnen 5 minuten genezen van mijn binken uitspraak "Alleen mietjes rijden nu niet". Het was alsof je met 120 km oer uur met een deken voor je hoofd rond reed, zag werkelijk geen zak! Leuke was ook wel dat er overal file stond. Opzich mijn redding want dan kon mijn vizier naar boven en zag ik weer wat.
Maar goed 1,5 later eindelijk thuis, wat een bagger rit zeg hee!
In Dordt was het droog, motor gelijk afgeboed en behandeld met WD40. Hij staat nu lekker onder zijn dekentje en als het weer het een beetje toe laat gaan we morgen maar is in de "Power Band" blazen 9:~
Hij nog een paar recente fototjes:
Al met al kunnen we stellen dat ik me aardig blij voel
quote:Mooi spul! Ik heb zelf ook een Rev'It leren combi en hij bevalt me erg goed, vooral de opvallende kleuren in combinatie met dito shark helm doen slaperige koekblokkers opletten
Op maandag 12 januari 2004 07:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Zoals gezegd was ik van plan om een Revit jack en broek te kopen deze week, dat wordt 2 weekjes uitgesteld. Een kennis werkt in een motorzaak en vertelde mij dat de nieuwe collectie eind januari er aan zit te komen en dat de pakken die daarbij zitten mooier en beter zijn. Nog even geduld dus voor mij, wat een kwelling!
quote:En dat is terecht.
Op maandag 12 januari 2004 20:33 schreef Makster het volgende:
Al met al kunnen we stellen dat ik me aardig blij voel![]()
quote:
Op maandag 12 januari 2004 20:33 schreef Makster het volgende:--knip--
Al met al kunnen we stellen dat ik me aardig blij voel![]()
quote:Ziet er goed uit, alleen beetje veel stickers, dat vind ik zelf wel jammer, maar anderen vinden dat juist weer mooi.
Op maandag 12 januari 2004 20:33 schreef Makster het volgende:<knip>
Al met al kunnen we stellen dat ik me aardig blij voel
![]()
Welk jaar is deze?
Heb trouwens vandaag voor het eerst in NL een fiets gezien die gelijk is aan mijn motor! En dan bedoel ik qua kleuren.
Mijn fiets is namelijk nogal zeldzaam omdat deze combinatie niet in NL verkocht is.
Wel leuk om te zien moet ik zeggen!!
quote:Hij is heeel mooi
Op maandag 12 januari 2004 20:40 schreef ZX9R het volgende:[..]
Wat is tie mooi hè!
quote:Uit 1993. 31600 op de teller. En bomvol leuke en vooral erg nuttige accesoires
Op maandag 12 januari 2004 20:42 schreef generalist het volgende:[..]
Ziet er goed uit, alleen beetje veel stickers, dat vind ik zelf wel jammer, maar anderen vinden dat juist weer mooi.
Welk jaar is deze?
De stickers van het voorscherm gaan er zo ei zo af. Moet nog even kijken wat ik met de "fuchs" stickers doe.
De vlag is helemaal prof. gespoten en koste 3500 Euro De vorige eigenaar was wat je noemt een echte liefhebber.
quote:shit, gaaf ding man!! alhoewel ik niet van kawa-groen houd is het toch altijd mooi om te zien!!
Op maandag 12 januari 2004 20:33 schreef Makster het volgende:
Nou mensen, de ZXR400 staat in mijn achtertuinBen vanmiddag om 1500 naar Amstelveen gereden, op dat moment was het al hels honden weer, maarja dacht "alleen mietjes rijden nu niet"
Om 1600 aangekomen in Amstelveen, echt NET voor de spits. Overal waren ongelukken gebeurd dus had nog behoorlijk geluk dat ik op tijd in Amstelveen was om de motor op naam te zetten.
De oude eigenaar had het er duidelijk een beetje moeilijk mee, maar goed hij had dan ook aardig wat prive uurtjes in de motor gestoken.
Na het opnaam zetten nog even wat gebabbeld en maar besloten om richting huis te gaan.
Zo gezegd zo gedaan, mezelf in mijn leren pakkie gehezen, helm op mijn knar, handschoenen aan en rond een uur of 1700 weer richting dordt.Alleen op de snelweg begon de ellende, wat een TYF*S weer zeg hee. Was echt niet normaal meer, was binnen 5 minuten genezen van mijn binken uitspraak "Alleen mietjes rijden nu niet". Het was alsof je met 120 km oer uur met een deken voor je hoofd rond reed, zag werkelijk geen zak! Leuke was ook wel dat er overal file stond. Opzich mijn redding want dan kon mijn vizier naar boven en zag ik weer wat.
Maar goed 1,5 later eindelijk thuis, wat een bagger rit zeg hee!
In Dordt was het droog, motor gelijk afgeboed en behandeld met WD40. Hij staat nu lekker onder zijn dekentje en als het weer het een beetje toe laat gaan we morgen maar is in de "Power Band" blazen 9:~
Hij nog een paar recente fototjes:
[afbeelding]
[afbeelding]Al met al kunnen we stellen dat ik me aardig blij voel
![]()
begint weer te kriebelen hier...
quote:Nog geen afspraken gemaakt voor proefritten ?
Op maandag 12 januari 2004 21:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]begint weer te kriebelen hier...
quote:nee, eerst kleding kopen. nog 2 weken gekriebel...
Op maandag 12 januari 2004 21:46 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Nog geen afspraken gemaakt voor proefritten ?
quote:Nieuw pak en helm, of het pak 2'de hands ?
Op maandag 12 januari 2004 21:48 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
nee, eerst kleding kopen. nog 2 weken gekriebel...
quote:nee, alles nieuw. voor het lessen had ik een nieuwe helm gekocht, nieuwe handschoenen (met binnenhandschoen) en een nieuwe coll. kleding kreeg ik toch van hun dat goed zat.
Op maandag 12 januari 2004 21:57 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Nieuw pak en helm, of het pak 2'de hands ?
Waarom heb je dat niet tijdens het lessen al gekocht.
nu hoef ik alleen nog een jack, een broek en laarzen te kopen. wordt wel eind januari pas (dat houd ik nooit uit) vanwege de eerder genoemde nieuwe collectie.
quote:Ik zou als ik jou was de Pirelli en dat poppetje op je voorwiel-kap eraf halen. Die vlag vind ik juist wel mooi, goed gespoten!
Op maandag 12 januari 2004 20:55 schreef Makster het volgende:[..]
Hij is heeel mooi
![]()
[..]Uit 1993. 31600 op de teller. En bomvol leuke en vooral erg nuttige accesoires
De stickers van het voorscherm gaan er zo ei zo af. Moet nog even kijken wat ik met de "fuchs" stickers doe.
De vlag is helemaal prof. gespoten en koste 3500 EuroDe vorige eigenaar was wat je noemt een echte liefhebber.
quote:Poppetje blijft zitten
Op maandag 12 januari 2004 22:19 schreef generalist het volgende:[..]
Ik zou als ik jou was de Pirelli en dat poppetje op je voorwiel-kap eraf halen. Die vlag vind ik juist wel mooi, goed gespoten!
Op de blauwe voorruit zitten ook nog een paar stickers die er af gaan, beetje te veel van het goede naar mijn smaak
quote:Uiteraard, alleen niet meer in de spits, in het donker en met deze kut regen
Op maandag 12 januari 2004 22:27 schreef Rietvaerder het volgende:
GaaaaaaafBinnenkort eindje rijden!
quote:ff een vraagje over de ZXR400: wat zijn de specs van die machine? 70 pk ofzo? en de trekkracht? want er zijn er die helemaal lyrisch van deze fiets zijn en ik vraag me af waarom?
Op maandag 12 januari 2004 20:33 schreef Makster het volgende:
Nou mensen, de ZXR400 staat in mijn achtertuinBen vanmiddag om 1500 naar Amstelveen gereden, op dat moment was het al hels honden weer, maarja dacht "alleen mietjes rijden nu niet"
Om 1600 aangekomen in Amstelveen, echt NET voor de spits. Overal waren ongelukken gebeurd dus had nog behoorlijk geluk dat ik op tijd in Amstelveen was om de motor op naam te zetten.
De oude eigenaar had het er duidelijk een beetje moeilijk mee, maar goed hij had dan ook aardig wat prive uurtjes in de motor gestoken.
Na het opnaam zetten nog even wat gebabbeld en maar besloten om richting huis te gaan.
Zo gezegd zo gedaan, mezelf in mijn leren pakkie gehezen, helm op mijn knar, handschoenen aan en rond een uur of 1700 weer richting dordt.Alleen op de snelweg begon de ellende, wat een TYF*S weer zeg hee. Was echt niet normaal meer, was binnen 5 minuten genezen van mijn binken uitspraak "Alleen mietjes rijden nu niet". Het was alsof je met 120 km oer uur met een deken voor je hoofd rond reed, zag werkelijk geen zak! Leuke was ook wel dat er overal file stond. Opzich mijn redding want dan kon mijn vizier naar boven en zag ik weer wat.
Maar goed 1,5 later eindelijk thuis, wat een bagger rit zeg hee!
In Dordt was het droog, motor gelijk afgeboed en behandeld met WD40. Hij staat nu lekker onder zijn dekentje en als het weer het een beetje toe laat gaan we morgen maar is in de "Power Band" blazen 9:~
Hij nog een paar recente fototjes:
[afbeelding]
[afbeelding]Al met al kunnen we stellen dat ik me aardig blij voel
![]()
want in vergelijking met een 600 cc heeft ie toch zo'n 30 pk minder, of heeft ie zoveel trekkracht in combi met relatief minder gewicht?
nogmaals: mooi ding zeker dat ik ook hierop een proefrit ga maken!
quote:Met zo'n 400 kun je écht gooien en smijten! (en het ding heeft dacht ik 80 pk)
Op dinsdag 13 januari 2004 09:49 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ff een vraagje over de ZXR400: wat zijn de specs van die machine? 70 pk ofzo? en de trekkracht? want er zijn er die helemaal lyrisch van deze fiets zijn en ik vraag me af waarom?want in vergelijking met een 600 cc heeft ie toch zo'n 30 pk minder, of heeft ie zoveel trekkracht in combi met relatief minder gewicht?
nogmaals: mooi ding
zeker dat ik ook hierop een proefrit ga maken!
quote:waarom met een 600 minder? vanwege het gewicht? dat ding heeft iig genoeg power!
Op dinsdag 13 januari 2004 09:54 schreef ZX9R het volgende:[..]
Met zo'n 400 kun je écht gooien en smijten! (en het ding heeft dacht ik 80 pk)
Met een 600 wordt dat al weer wat minder.
En met een 900 kun je loeihard laagvliegen en lekkere bochtjes maken.
Bandit600 in verhouding met een Blade wel
Maar een supersport 600 is wel degelijk sneller in de bochten:
-lichter
-gas er gewoon op bij het uitacceleren, 900 of 1000 moet je met fluwelen handje behandelen (veel power onderin)
quote:dat vraag ik mij dus ook af. een 600 is toch veel lichter en dus beter om mee te smijten?
Op dinsdag 13 januari 2004 10:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Met een 600 minder goed bochten nemen dan een 900
quote:hahahah komt ie weer hoor met zijn Blade
Bandit600 in verhouding met een Blade welMaar een supersport 600 is wel degelijk sneller in de bochten:
-lichter
-gas er gewoon op bij het uitacceleren, 900 of 1000 moet je met fluwelen handje behandelen (veel power onderin)
quote:1) Je hebt een fiets die wat minder vaak voorkomt.
Op dinsdag 13 januari 2004 09:49 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ff een vraagje over de ZXR400: wat zijn de specs van die machine? 70 pk ofzo? en de trekkracht? want er zijn er die helemaal lyrisch van deze fiets zijn en ik vraag me af waarom?
want in vergelijking met een 600 cc heeft ie toch zo'n 30 pk minder, of heeft ie zoveel trekkracht in combi met relatief minder gewicht?
nogmaals: mooi ding
zeker dat ik ook hierop een proefrit ga maken!
De havenroute die we op de eerste meet hadden is bij uitstek geschikt voor de 400 cc. Ik denk wel de snelste machine dan.
Op elk recht stuk / snelweg is de pret dan wel minder als er R1's, GSX-R750, FireBlade's en Bimota's meedoen.
Dat weet ik nog van de TT en mijn RGV250toen iedereen als gekken voor bij kwam rijden op de snelweg .. mannetje 6-7 dik op 2 rijbanen.
Misschien kick ik er ook wel een beetje op omdat ik al een aantal 600 en 1000 cc supersport machines heb gehad, en altijd van kleine machines ben blijven houden. (zowel auto's - mini, Fiat 500 als motoren -Suzuki RGV250)
** Al rijden een hoop zware motoren "lichtvoetig" maar als je vergelijkt is er wel degelijk een duidelijk verschil. (truuc van een maximaal laag zwaartepunt en uitgekiende vering/demping i.p.v. algeheel laag gewicht)
Pic'je Suzuki RGV250, vergelijkbaar met de Kawa maar dan een (juist ook fel) 2'takt blok. Vlijmscherpe machine met een brutaal en sensationeel karakter. Maar kansloos op de dragstrip. (dus recht stuk)
Maar zelfs dan voelt het sneller dan op een lineaire 600 cc.
Qua onderhoud kan je dan wel beter voor die Kawa ZXR400 kiezen omdat een viertakt gewoon betrouwbaarder is.
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 13-01-2004 11:11]
quote:Rgv250 is kicken ja. Heb zelf op RS250 gereden, het schopje wat je krijgt bij 8000 toeren blijft leuk. Leuk imo dan een vlakkere 400 die wel veel makkelijker te rijden is.
Op dinsdag 13 januari 2004 11:03 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Pic'je Suzuki RGV250, vergelijkbaar met de Kawa maar dan een (juist ook fel) 2'takt blok. Vlijmscherpe machine met een brutaal en sensationeel karakter. Maar kansloos op de dragstrip. (dus recht stuk)
Maar zelfs dan voelt het sneller dan op een lineaire 600 cc.![]()
[afbeelding]
Qua onderhoud kan je dan wel beter voor die Kawa ZXR400 kiezen omdat een viertakt gewoon betrouwbaarder is.
Ik weet niet precies wat de standaardspecs van een 400 zijn. Dacht aan 160 kilo droog gewicht en standaard iets van 64 pk.
Die van mij heeft dus een volledig Yoshimura syteem en een dynokit. De motor is ook op een dynobank geweest en gaf, volgends de eigenaar, bijna 80 !! pk.
Verder zitten er ook nog kevlar remblokken op, tis alsof je een anker uit gooit als de rem in knijpt
Zijn dus aardige specs als je het mij vraagt
quote:De remmen zijn standaard al heel goed bij die dingen.
Op dinsdag 13 januari 2004 11:29 schreef Makster het volgende:
Verder zitten er ook nog kevlar remblokken op, tis alsof je een anker uit gooit als de rem in knijpt
Toen ik veel later de RGV250 terug had en gelijk een stukje ging toeren ..
Picture een dubbele remschijf, hydraulisch bediend..
.. kom ik hard aan bij een stoplicht .. shit net op rood .. vol in de ankers..
piiiiiiiiiiihiiiiiiiiiiiiiiiipiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihiiiiiiiiiip
Ik kijk over de kuip heen wat er nou zo aan het gillen is .. al remmende .. Affijn er kwam dus rook van de voorband af.
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 13-01-2004 11:49]
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:47 schreef Patrick281 het volgende:[..]
De remmen zijn standaard al heel goed bij die dingen.
Ik weet nog bij die RGV: had i.v.m. onderhoud en gebrek aan onderdelen een paar weken zo'n CB250 te leen van Safe. Die had een trommel in het voorwiel, en uiteraard een kabelbediening.
Het eerste kruispunt kwam ik precies in het midden tot stilstand.Toen ik veel later de RGV250 terughadm gelijk een stukje ging toeren ..
.. ik kom hard aan bij een stoplicht .. shit net op rood .. vol in de ankers.. piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip
Ik kijk over de kuip heen wat er nou zo aan het gillen is .. al remmende ..
Affijn er kwam dus rook van de voorband af.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:47 schreef Patrick281 het volgende:[..]
De remmen zijn standaard al heel goed bij die dingen.
Ik weet nog bij die RGV: had i.v.m. onderhoud en gebrek aan onderdelen een paar weken zo'n CB250 te leen van Safe. Die had een trommel in het voorwiel, en uiteraard een kabelbediening.
Het eerste kruispunt kwam ik precies in het midden tot stilstand.Toen ik veel later de RGV250 terug had en gelijk een stukje ging toeren ..
Picture een dubbele remschijf, hydraulisch bediend..
.. kom ik hard aan bij een stoplicht .. shit net op rood .. vol in de ankers..
piiiiiiiiiiihiiiiiiiiiiiiiiiipiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihiiiiiiiiiip
Ik kijk over de kuip heen wat er nou zo aan het gillen is .. al remmende .. Affijn er kwam dus rook van de voorband af.
quote:Ik heb met de ZX-10 wel eens een net-niet blokkerend voor en achterwiel gehad.
Op dinsdag 13 januari 2004 11:49 schreef slashme het volgende:[..]
![]()
de remmen zijn schandalig goed ja.
Heb met de RS op Croix en Ternois gereden en kon gewoon 20 meter later remmen dan de gemiddelde R6, R1, blade, etc.
quote:Pure humor, ik snapte het gewoon niet. Pas toen ik stilstond moest ik lachen.
Op dinsdag 13 januari 2004 11:52 schreef Makster het volgende:
[..]Was zeker wel ff schrikken?
quote:Kwam je achterwiel toen niet los?
Op dinsdag 13 januari 2004 11:53 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Pure humor, ik snapte het gewoon niet. Pas toen ik stilstond moest ik lachen.
Je hoefde ook niet zo hard te knijpen als bij die CB-250.
quote:Te hard is inderdaad ook niet fijn. Heb op mijn supermotard een 19 mm brembo radiaal pomp gehad, remmen als een anker maar de echte dosering was weg. Geruild voor een 16 mm maar toch bevalt de orginele yamaha pomp nog het beste.
Op dinsdag 13 januari 2004 11:52 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ik heb met de ZX-10 wel eens een net-niet blokkerend voor en achterwiel gehad.
Toen dacht ik ook .. waarom slinger ik nou zo.
Leek die supersport coureurs wel .. alleen nul controle dan.
Toch schrok ik er niet van. Dan zijn die remmen van de Bimota minder vriendelijk.
quote:Nee, gewichtsverdeling perfect, en idd ietsje meer remmen dan dit was dan wel genoeg om het achterwiel omhoog te laten komen. (zie Bimota hieronder)
Op dinsdag 13 januari 2004 11:54 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Kwam je achterwiel toen niet los?
quote:Ik heb een originele Bimota pomp, en de beste brembo remmen van 1996. Dosering: niet. Ik heb een stoppertje gehad uit onvrije wil en hard op het asfalt geklapt alweer 7 maanden geleden.
Op dinsdag 13 januari 2004 11:56 schreef slashme het volgende:
[..]
Te hard is inderdaad ook niet fijn. Heb op mijn supermotard een 19 mm brembo radiaal pomp gehad, remmen als een anker maar de echte dosering was weg. Geruild voor een 16 mm maar toch bevalt de orginele yamaha pomp nog het beste.
quote:valpartijtje af en toe is onvermijdelijk. Tja je moet je dure overall toch een keertje testen he.
Op dinsdag 13 januari 2004 12:08 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ik heb een originele Bimota pomp, en de beste brembo remmen van 1996. Dosering: niet. Ik heb een stoppertje gehad uit onvrije wil en hard op het asfalt geklapt alweer 7 maanden geleden.
Sleutelbeen permanent los, en een gescheurde miniscus.
Bimota is weer overgespoten in de originele kleuren. Alleen nog een nieuw kuipruitje van 200 Euro.
quote:Puur toeval, eerst wou ik een R1 nemen, maar ja dat is een 1000cc, dus ik moest effe een Blade nemen als voorbeeld voor 900cc
Op dinsdag 13 januari 2004 10:49 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
dat vraag ik mij dus ook af. een 600 is toch veel lichter en dus beter om mee te smijten?
[..]hahahah komt ie weer hoor met zijn Blade
!! zodra die kleding er is toch lekker een proefrit doen op een Blade
Leuke verhaaltjes Pepijn
Ik heb nog een oud RGV'tje staan waar ik weleens mee racete Maar die ligt uit elkaar op het moment..
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 13-01-2004 12:35]
quote:Een nieuw voorspatbord 250 euro, luchtinlaat pijpje 2x 75 Euro.
Op dinsdag 13 januari 2004 12:18 schreef slashme het volgende:
[..]
valpartijtje af en toe is onvermijdelijk. Tja je moet je dure overall toch een keertje testen he.
Bimota prijzen zijn dus echt italiaans schandalig duur? 200 euro voor een kuipruitje.
quote:Ook een 250 cc ?
Op dinsdag 13 januari 2004 12:26 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Leuke verhaaltjes Pepijn
Ik heb nog een oud RGV'tje staan waar ik weleens mee raceteMaar die ligt uit elkaar op het moment..
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 13-01-2004 12:59]
quote:Volgens mij komt je voorwiel ook pas los als je helemaal blokkeert.
Op dinsdag 13 januari 2004 11:54 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Kwam je achterwiel toen niet los?
quote:Jep.. ziet er nog goed uit, maar technisch is er iets fout.. ik gok op een vastloper. Ding staat daar maar eigenlijk..
Op dinsdag 13 januari 2004 12:51 schreef Patrick281 het volgende:
Ook een 250 cc ?
quote:Zo is die van mij ook gestorven.
Op dinsdag 13 januari 2004 13:07 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Jep.. ziet er nog goed uit, maar technisch is er iets fout.. ik gok op een vastloper. Ding staat daar maar eigenlijk..
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 13-01-2004 13:12]
quote:idd, te koop op marktplaats..
Op dinsdag 13 januari 2004 13:10 schreef Rietvaerder het volgende:
[afbeelding]
quote:Geclaimd bij Safe, was de dag na de reparatie ..
Op dinsdag 13 januari 2004 13:12 schreef Rietvaerder het volgende:
Oei.. is niet leuk.Trouwens, hoor dit
http://home.concepts.nl/~jeroenlo/rgv/2-stroke.wav
Heerlijk. Dat had ik nog niet gezien ..
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 13-01-2004 13:19]
quote:o ok. wel toeval dan dat je dat precies tegen mij post maar goed.
Op dinsdag 13 januari 2004 12:26 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Puur toeval, eerst wou ik een R1 nemen, maar ja dat is een 1000cc, dus ik moest effe een Blade nemen als voorbeeld voor 900cc
quote:is ie te koop?
Ik heb nog een oud RGV'tje staan waar ik weleens mee raceteMaar die ligt uit elkaar op het moment..
quote:Ik denk niet dat er een kenteken op zit, evenals koplamp, richtaanwijzers en draadboom.
Op dinsdag 13 januari 2004 13:40 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
is ie te koop?
quote:ach, is toch zo gefikst? vooral voor een techneut als rietvaerder
Op dinsdag 13 januari 2004 13:50 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ik denk niet dat er een kenteken op zit, evenals koplamp, richtaanwijzers en draadboom.
Maar zit wel koplamp enzo op, geen kenteken... enne, cilinderkop reviseren is wel een klusje hoor..
quote:zx9r, blade, whatever
Op dinsdag 13 januari 2004 14:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Nou, niet bewust een Blade genomen hoor. Ok, dan neem ik een ZX9RMaar zit wel koplamp enzo op, geen kenteken... enne, cilinderkop reviseren is wel een klusje hoor..
hmm, missch een klusje voor mijn oom. die haalt elke winter zijn harley helemaal uit elkaar, maakt alles schoon en zet em dan weer in elkaar. als er iets kapot is fikst ie het ook altijd zelf.
is het geen optie om een andere kop bij de sloop te halen ofzo? of is dat te duur?
en heb je toevallig pics van hoe ie er nu uitziet?
Dan zou je idd een 2e hands cilinderkop op de kop () zien te tikken.. maare, dan moet ie nog gekeurd worden ook he.
quote:yep, zou dat een probleem worden denk je? en van welk bouwjaar is ie?
Op dinsdag 13 januari 2004 14:12 schreef Rietvaerder het volgende:
Nee geen foto's van.. en ik ga nu niet naar buitenDan zou je idd een 2e hands cilinderkop op de kop (
) zien te tikken.. maare, dan moet ie nog gekeurd worden ook he.
Maar denk niet dat je dan wilt hebben.. is vrij afgetrapt
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 13-01-2004 14:27]
quote:als het de moeite waard is om em in elkaar te zetten en je prijs is redelijk
Op dinsdag 13 januari 2004 14:21 schreef Rietvaerder het volgende:
Daar vraag je me wat... geen idee eigenlijk, denk 94 ofzo.
quote:had ik niet verwacht van jou
Op dinsdag 13 januari 2004 14:21 schreef Rietvaerder het volgende:Maar denk niet dat je dan wilt hebben.. is vrij afgetrapt
quote:Circuit? Vergeet niet dat je met een motorrookie te maken hebt! Met een kenteken kun je toch gewoon mee op de weg ermee?
Op dinsdag 13 januari 2004 14:56 schreef Rietvaerder het volgende:
Hoe noem jij het dan, met een RGV op het circuit touren ofzo..
En dus geen kenteken..
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 12:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik heb nog een oud RGV'tje staan waar ik weleens mee raceteMaar die ligt uit elkaar op het moment..
Moet zeggen dat die ZXR behoorlijk voorruit wil, vooral tussen de 10.000 en de 14.000 toeren
Beetje jammer dat het zo hard waaide maarja het bleef in ieder geval droog.
Heb je me nog gehoord Rietvaerder? Ging in principe vlak langs je huis
Kom morgen eens langs dan!
Standaard demper zeker?
Wel goed warm gereden he eerst? Voordat je 14000rpm gaat draaien.. enne, ik durf het bijna niet vragen maar...
(Omdat ik eerst ook ZXR wou, maar paste niet echt lekker )
Geintje hoor, ik laat ook niemand op mn motor rijden.. alleen echt ervaren rijders.
Morgen nog 1 keer de oude afstand naar Alphen aan den Rijn rijden om een bak koffie te drinken met de oude collega's. Net al even een doos gebak gehaald. Ik ben daar indertijd zo overhaast vertrokken.
Het is lekker weer, net met de motorscooter door de wind. De buuv zei al: wil je straks opstijgen of zo.
quote:Mischien morgen, maar anders kom ik vrijdag wel ff langs. Heb donderdag dat tentamen
Op dinsdag 13 januari 2004 16:33 schreef Rietvaerder het volgende:
Nee, ikke nietKom morgen eens langs dan!
Standaard demper zeker?Wel goed warm gereden he eerst? Voordat je 14000rpm gaat draaien.. enne, ik durf het bijna niet vragen maar...
(Omdat ik eerst ook ZXR wou, maar paste niet echt lekker
)
Geintje hoor, ik laat ook niemand op mn motor rijden.. alleen echt ervaren rijders.
Uiteraard heb ik hem eerst warm gereden Ennuh van mij mag je wel een stukkie hoor....denk ik 0-)
quote:Gefeliciteerd !!
Op dinsdag 13 januari 2004 17:14 schreef Patrick281 het volgende:
Ik heb weer een baan. (eigenlijk zelfs 2) Moeilijk kiezen.
Alleen bedenk ik mij net dat ik geen reiskosten krijg bij 8,9 km afstand.
Naja scheelt wel bijna 2 uur rijden per dag x 25 dagen in de maand.Morgen nog 1 keer de oude afstand naar Alphen aan den Rijn rijden om een bak koffie te drinken met de oude collega's. Net al even een doos gebak gehaald.
Ik ben daar indertijd zo overhaast vertrokken.
Het is lekker weer, net met de motorscooter door de wind. De buuv zei al: wil je straks opstijgen of zo.
En van dat opstijgen...daar had ik ook een beetje last van
Ik vind het een mooi design met genoeg delen die goed reflecteren.
Een pak van Alpinestar zat mij het beste en ik denk dat dat het dan maar moet worden.
AlpineStars zijn zeker wel mooie en goeie pakken
quote:Mooi pak, ben jij dat?
Op woensdag 14 januari 2004 08:41 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Dit is het Revit pak wat ik eind januari ga kopen:Ik vind het een mooi design met genoeg delen die goed reflecteren.
Mooi pakje ZX9R, he wat klinkt dat naar, maar ik weet je echte naam niet
quote:Nee, dat ga ik niet doen.
Op woensdag 14 januari 2004 09:34 schreef Makster het volgende:
Kan ik hier uit concluderen dat het niks is geworden met dat pak van motor-forum?AlpineStars zijn zeker wel mooie en goeie pakken
quote:Ik vond dat ook een mooi, niet flashy, pak! Echte naam is Luc.
Op woensdag 14 januari 2004 10:50 schreef Rietvaerder het volgende:
Mooi pak, ben jij dat?Mooi pakje ZX9R, he wat klinkt dat naar, maar ik weet je echte naam niet
quote:Een belg in Groningen?
Op woensdag 14 januari 2004 11:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Ok, Luc
Je bent toch geen Belg he?
Neuh.... Dacht 't niet!
quote:Prima reden
Op woensdag 14 januari 2004 10:56 schreef ZX9R het volgende:Nee, dat ga ik niet doen.
De reden waarom dat ik dat niet doe is simpel. Ik ken die beste man niet en ik weet niet hoe erg die man zweet. Ik zit liever in mijn eigen zweet dan in dat van een ander.
quote:nee, ik ben stuk kleiner. als ik em heb post ik wel wat pics.
Op woensdag 14 januari 2004 10:50 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Mooi pak, ben jij dat?
quote:goed idee, niet bezuinigen op een pak! Een nieuw pak vormt zich altijd toch een beetje naar je lichaam. Altijd net iets te krap kopen tenzij je nog plannen hebt om aan te komen.
Op woensdag 14 januari 2004 10:56 schreef ZX9R het volgende:[..]
Nee, dat ga ik niet doen.
De reden waarom dat ik dat niet doe is simpel. Ik ken die beste man niet en ik weet niet hoe erg die man zweet. Ik zit liever in mijn eigen zweet dan in dat van een ander.
[..]Ik vond dat ook een mooi, niet flashy, pak! Echte naam is Luc.
quote:Juist plannen om een paar kilo kwijt te raken!
Op woensdag 14 januari 2004 11:23 schreef slashme het volgende:[..]
goed idee, niet bezuinigen op een pak! Een nieuw pak vormt zich altijd toch een beetje naar je lichaam. Altijd net iets te krap kopen tenzij je nog plannen hebt om aan te komen.
Ik moet zeggen, dat jasje wat ik aan had zat behoorlijk krap! Ik werd gedwongen om met gebogen armen te staan. (wat uiteraard wel goed is want zo zit je ook op je brommer)
quote:waarom? of is dat alleen bij leer aan te bevelen?
Op woensdag 14 januari 2004 11:23 schreef slashme het volgende:Altijd net iets te krap kopen tenzij je nog plannen hebt om aan te komen.
quote:Alleen bij leer, leer moet strak zitten. Textiel fladdert alleen maar
Op woensdag 14 januari 2004 11:26 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
waarom? of is dat alleen bij leer aan te bevelen?
quote:Leer rekt namelijk nog een beetje uit.
Op woensdag 14 januari 2004 11:26 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
waarom? of is dat alleen bij leer aan te bevelen?
quote:Jij hebt niets onder je leren pak?
Op woensdag 14 januari 2004 11:27 schreef ZX9R het volgende:[..]
Leer rekt namelijk nog een beetje uit.
Bij stoffen pakken hoeft dat niet. Die zijn juist wat groter omdat er vanuit gegaan wordt dat daar nog kleding onder moet!
quote:Thermisch ondergoed en een t-shirt.
Op woensdag 14 januari 2004 11:29 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Jij hebt niets onder je leren pak?
quote:vond t met lessen wel meevallen, alhoewel ik niet harder heb gereden dan 130. lijkt me niks, zo'n pak wat zo strak zit. en dat je er geen gewone kleding vind ik wel een groot nadeel, moet je altijd maar in je motorpak blijven lopen als je ergens heen gaat.
Op woensdag 14 januari 2004 11:27 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Textiel fladdert alleen maar
Ik hou gewoon mn normale kleding eronder hoor.
quote:Het zit niet te strak, het zit gewoon strak, om je lichaam heen. Waar je geen last van hebt..
Op woensdag 14 januari 2004 11:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik heb dan ook een 2 delig leren pak, maar ik draag mn normale kleding gewoon... een trui bijvoorbeeld, of idd in de zomer een t shirtje
quote:zag ik erna pas, 2 min erna om precies te zijn
Op woensdag 14 januari 2004 11:37 schreef Rietvaerder het volgende:
lees nou eens..Ik hou gewoon mn normale kleding eronder hoor.
[..]Het zit niet te strak, het zit gewoon strak, om je lichaam heen. Waar je geen last van hebt..
en btw, je moet em toch iets te krap kopen als je em nieuw koopt?
quote:niet
Op woensdag 14 januari 2004 11:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Gewoon lekker strak..Net als dat je een meid zou uitkiezen.. die neem je ook niet te strak.
quote:té is niks, maar gewoon lekker strak
Op woensdag 14 januari 2004 12:17 schreef Rietvaerder het volgende:
Toch?
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 11:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Gewoon lekker strak..Net als dat je een meid zou uitkiezen.. die neem je ook niet te strak.
Net mijn afdekkap voor de duoseat naar de spuiter gebracht.
Wel even gechecked of het voor de meet klaar is.
Ondertussen een baan aangenomen, maandag beginnen.
Ook maar gelijk het originele windschermpje besteld voor op de motor.
(ik zie geen Smiley met vleugeltjes .. geld vliegt weg )
quote:als ze zeggen dat ze 16 zijn is het geoorloofd
Op woensdag 14 januari 2004 12:31 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Te strak .. is dat onder de 12 ..
Net mijn afdekkap voor de duoseat naar de spuiter gebracht.
Wel even gechecked of het voor de meet klaar is.Ondertussen een baan aangenomen, maandag beginnen.
Ook maar gelijk het originele windschermpje besteld voor op de motor.
(ik zie geen Smiley met vleugeltjes .. geld vliegt weg)
gefeliciteerd! Wanneer was de meet ook alweer?
quote:Maximaal 4 data mogelijkheden.
Op woensdag 14 januari 2004 12:36 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
gefeliciteerd! Wanneer was de meet ook alweer?
quote:dan heb ik sowieso mijn pak en als ik de motor van mijn oom mag lenen (een chopper) dan kan ik missch ook komen.
Op woensdag 14 januari 2004 12:39 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Maximaal 4 data mogelijkheden.
(zondagen Februari)
missch 1tje huren..?
quote:De bedrijven die ik ken verhuren alleen motoren aan mensen die het rijbewijs langer dan 2 jaar hebben.
Op woensdag 14 januari 2004 schreef FireBlade het volgende:
missch 1tje huren..?
quote:Is wel logisch ja, is dat overal zo? ff kijken op de site waar mijn kennis werkt.
Op woensdag 14 januari 2004 12:47 schreef Patrick281 het volgende:[..]
De bedrijven die ik ken verhuren alleen motoren aan mensen die het rijbewijs langer dan 2 jaar hebben.
ff gekeken: is geen probleem! en deze hebben ze ook:
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 14-01-2004 13:05]
Volgens mij heb je hier wat aan in algemene zin / kopen/ kiezen e.d. Mooi verhaal.
quote:http://www.motorrijderstrefpunt.nl/modules/freecontent/
Huren
Het huren van een motorfiets kan bij de meeste motordealers.
De prijs van het huren hangt voor een groot deel af van het type motor en kan variëren van €35 tot €100 per dag.
Daarnaast bestaat er de mogelijkheid om een motor voor een weekend of midweek te huren. Let hierbij wel op dat het begrip weekend of midweek bij iedere verhuurder een andere betekenis kan hebben. Bij de een begint een weekend al om 13:00 uur terwijl bij de ander men de motor pas om 18:00 kan ophalen.Naast de huurprijs per dag moet men vaak ook een kilometerprijs betalen als men boven een vrijgesteld kilometrage komt. Dit bedrag is ongeveer €0.10 per kilometer en verschilt weer per type motor en verhuurder.
Een verzekering zit meestal bij de huurprijs in, maar dit kan per verhuurder verschillen. Ook het soort verzekering, All Risk of WA/Beperkt Casco kan per verhuurder verschillen.
Als je niet in het bezit bent van kleding en een helm, kun je deze tegen een schappelijk bedrag vaak huren bij de verhuurder
Voor- en nadelen van huren
Het eerste nadeel is dat u als huurder nooit iets mag wijzigen aan de fiets en u mag de motorfiets niet verkopen.
Dit levert meestal geen problemen op. Wat wel een probleem kan zijn is dat men vast zit aan de huurperiode. Is het slecht weer in deze periode dan is het moeilijk daar wat aan te doen.
Spontane zondagmiddagritjes zijn er bij het huren van een motorfiets ook niet bij.Voordelen van huren zijn dat het makkelijker is om een bepaald type of model uit te proberen zonder deze te hoeven aanschaffen.
U heeft geen onderhoudskosten, wegenbelasting, verzekering en andere bijkomende zaken.
Financieel gezien kan het ook voordelen hebben. Rijdt u weinig kilometers, een paar dagen per jaar, dan is huren veel voordeliger.Kopen van een motorfiets
Als je een motor wilt gaan kopen dan sta je voor de keus welk model.
Er zes grofweg 6 modellen op de markt- Allround-motor;
- Custommotor;
- Toermotor;
- Sport/toermodel;
- Supersportmotor;
- Off-road motor.Allround-motor
Ook wel naked-bike, no nonsens bike of retro bike genoemd.
Doelgroep: iedereen, geschikt voor de beginner
Doeleind: meerdere
Cilinderinhoudklassen: alle
Uitrusting: sober, weinig tot redelijke bagagemogelijkheid
Zithouding: licht voorover gebogen
Rijcomfort: goed maar minder dan een toermotorDeze motor is door zijn handelbaarheid en gunstige prijs zeer geschikt voor de beginnende motorrijder.
Custommotor
Deze motor wordtgekenmerkt door de sterk onderuit staande voorvork, een groot voor- en klein achterwiel. Men zit onderuitgezakt met de voeten naar voren geplaatst.
Doelgroep: motorrijder die een stoere, nonchalante uitstraling willen
Doeleind: niet geschikt voor lange afstanden en snelweg
Cilinderinhoudklassen: 250-1800cc
Uitrusting: basic, weinig bagagemogelijkheid
Zithouding: achterover gezakt met voeten naar voren.
Rijcomfort: gemiddeldVerkrijgbaar in verschillende typen en prijsklassen en is ook geschikt voor de beginnende motorrijder.
Toermotor
Deze motor wordt gekenmerkt door de zijkoffers en windscherm.
Doelgroep: de echte toerrijder.
Doeleind: zeer geschikt voor lange afstanden
Cilinderinhoudklassen: vanaf 500cc
Uitrusting: zeer uitgebreid, veel bagagemogelijkheid
Zithouding: ontspannen rechtop met voldoende beenruimte voor bestuurder en pagegier.
Rijcomfort: zeer goedDeze motor is door zijn hoge aanschafprijs en hoge gewicht minder geschikt voor de beginnende motorrijder.
Sport/toermodel
Deze fiets zit tussen de toermotor en de sportmotor in en maakt deze geschikt voor zowel de toerrijder als de sportieve rijder.
Doelgroep: sportieve toerrijder.
Doeleind: geschikt voor lange afstanden
Cilinderinhoudklassen: zwaardere klassen
Uitrusting: redelijk tot goed
Zithouding: tussen die van een toermotor en sportmotor
Rijcomfort: goed maar minder dan een toermotorDeze motor is door zijn vaak hogere cilinderinhoud minder geschikt voor de beginnende motorrijder.
Supersportmotor
Deze motor is er voor de snelle jongens onder ons.
Doelgroep: sportieve wegracer
Doeleind: snelle ritten, bochtenwerk
Cilinderinhoudklassen: 125-1100cc
Uitrusting: tot een minimum beperkt
Zithouding: sterk voorover gebogen
Rijcomfort: goedDeze motor is door zijn hoge vermogen minder geschikt voor de beginnende motorrijder. Er komt bij dat een supersportmotor over het algemeen meer brandstof verbruikt en hogere onderhoudkosten heeft door slijtage.
Off-roadmotor
Niet te verwarren met een cross-motor. Daardoor heet deze motor ook wel all-road genoemd
Doelgroep: iedereen, geschikt voor de beginner
Doeleind: uitermate geschikt voor stadsverkeer en licht terreinwerk.
Cilinderinhoudklassen: 125-1100cc
Uitrusting: redelijk
Zithouding: ontspannen rechtop en relatief hoog boven het wegdek
Rijcomfort: goed, wendbaar door lage gewicht, brede stuur en korte bouw.Deze motor is door zijn handelbaarheid en gunstige prijs zeer geschikt voor de beginnende motorrijder. Minder geschikt voor mensen met korte benen.
De keuze van een motor blijft natuurlijk persoonlijk maar een ervaren motorrijder zal een zwaardere motorfiets eerder onder controle hebben dan een beginnende motorrijder.
Bedenk goed dat ieder type motorfiets zijn eigen specifieke rijeigenschappen heeft en daarom niet voor iedereen hetzelfde rijgenot oplevert.
quote:
Het verhuurseizoen 2003 is afgelopen!
Het verhuurseizoen loopt van 1 april tot 1 oktober. Het nieuwe seizoen begint dus 1 april 2004.
quote:jazeker, thx!
Op woensdag 14 januari 2004 12:57 schreef Patrick281 het volgende:
Motorverhuurlinkje: http://www.bikenet.nl/Motorverhuur/Motorverhuur.cfmVolgens mij heb je hier wat aan in algemene zin / kopen/ kiezen e.d. Mooi verhaal.
[..]http://www.motorrijderstrefpunt.nl/modules/freecontent/
quote:Bij de meesten staat er niets bij, maar de regel zal bij 99% van de motorzaken gelden ben ik bang.
Mokam hanteert de volgende huurvoorwaarden:U dient minimaal 1 jaar in het bezit te zijn van een geldig nederlands rijbewijs A en dient u 21 jaar of ouder te zijn. Neemt u bij het afhalen van de motor, naast uw rijbewijs ook uw paspoort mee.
Het eigen risico, tevens borg, bedraagt ¤ 700,-. U krijgt uw BMW motorrijwiel schoon en met een volle tank mee. De huurder is verplicht de motor in dezelfde staat terug te brengen. Dus ook weer schoon en met een volle tank brandstof. Eventuele kosten voor het aftanken bedragen ¤ 10,- exclusief brandstof.
quote:Kun je gaan rijden, krijg je een BMW mee....
Op woensdag 14 januari 2004 13:16 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Bij de meesten staat er niets bij, maar de regel zal bij 99% van de motorzaken gelden ben ik bang.
quote:Bij die laatste regel denk ik automatisch aan een dubbele boekhouding.
Huurvoorwaarden.Er geldt bij vertrek een waarborgsom van ¤ 350,00, dit bedrag wordt bij terugkomst verrekend met de huurprijs.
Het eigen risico voor de verhuurde motoren bedraagt ¤ 1500,00.
Het eigen risico kan ook worden afgekocht, het eigen risico bedraagt dan ¤ 350,00.
De premies hiervoor bedragen ¤ 10,00 per dag, ¤ 15,00 weekend of ¤ 50,00 per week.
De huurder van de motorfiets is tevens de bestuurder, heeft een geldig motorrijbewijs en is ten minste 21 jaar oud.
Alle prijzen zijn in Euro's (¤), inclusief 19% B.T.W., maar exclusief brandstof.
Alle motoren worden met een volle tank Euro Loodvrij afgeleverd en moeten ook weer met een volle tank worden ingeleverd, VOL MEE ...... VOL TERUG.
Zo niet dan wordt dit in rekening gebracht.
Voor informatie of boeking van Heerdt Motorservice Tel. [..]
Wegens technische redenen is er bij verhuur alleen kontante betaling mogelijk, wij vragen begrip te hebben voor dit ongemak.
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 13:18 schreef ZX9R het volgende:[..]
Kun je gaan rijden, krijg je een BMW mee....
Beide voorbeelden geven een behoorlijk verschil aan in:
Eigen risico, borg. Dat zijn wel dingen om op te letten.
De tweede noemt alleen een leeftijdsgrens, en niet hoe lang je het rijbewijs moet hebben.
(wel even afchecken van tevoren)
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 14-01-2004 13:23]
quote:Bij de zaak waar ik het eerder over had niet:
Op woensdag 14 januari 2004 13:16 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Bij de meesten staat er niets bij, maar de regel zal bij 99% van de motorzaken gelden ben ik bang.
quote:Er wordt verder niets vermeld over een bepaald aantal jaren ervaring op de site.
Ook beginnende rijders kunnen voor motorhuur bij ons terecht.
quote:Tja alles kan kapot bij een gebruiksartikel.
Op woensdag 14 januari 2004 13:26 schreef Rietvaerder het volgende:
t Lampje van mijn linkse achterknipperlicht is kapotVerbrand..
quote:Ik heb nog wel een reserve liggen.
Op woensdag 14 januari 2004 13:26 schreef Rietvaerder het volgende:
t Lampje van mijn linkse achterknipperlicht is kapotVerbrand..
Kom maar halen.
quote:Die heb ik ook.
Op woensdag 14 januari 2004 13:30 schreef Rietvaerder het volgende:
Zal wel afwijkende maat zijn.. zijn van die mini knippers
Van die hele kleine carbon knippers!
quote:Ik ben van de zomer nog aangehouden door de politie:
Op woensdag 14 januari 2004 13:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Rijd zo wel effe als het droog is langs de dealer..
quote:Bij mij zit er idd een compleet lampensetje onder de bijrijderszitting. Alleen vervangen is een hels karwei zo achter die kuip.
Op woensdag 14 januari 2004 13:33 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ik ben van de zomer nog aangehouden door de politie:
Achterlicht brandde niet .. en ik was volgens de fatoenrakkers verplicht lampjes bij me te hebben.
Bleek dat de bedrading los lag i.v.m. het inbouwen van't spyball alarm.
Erg leuk om 1 uur s'nachts..
quote:Bij mij zit er geen ruimte onder het zadel. Bovenkant = zadel, onderkant = onderkant motor.
Op woensdag 14 januari 2004 13:35 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Bij mij zit er idd een compleet lampensetje onder de bijrijderszitting. Alleen vervangen is een hels karwei zo achter die kuip.
quote:Dus, als jouw motor onderhouden moet worden, koop je maar een nieuwe?
Op woensdag 14 januari 2004 13:43 schreef Patrick281 het volgende:
Voor onderhoud: moet je maar een nieuwe kopen.
quote:Dan bouw je toch even het hele tank/zit gedeelte uit..
Op woensdag 14 januari 2004 13:44 schreef ZX9R het volgende:[..]
Dus, als jouw motor onderhouden moet worden, koop je maar een nieuwe?
Dat is wel 1 van de ergenissen om aan nummer 14 te denken.
En ik geil op zo'n ZXR400/ KR1S / RGV250.
Het gras is altijd groener aan de overkant.
quote:Vooral die olie bijhouden idd .. dat verzin je niet.
Op woensdag 14 januari 2004 13:48 schreef ZX9R het volgende:
Ben ik blij dat ik overal bij kan (vloeistoffen) zonder de kuip te moeten verwijderen.
quote:Een ZX6R lijkt me wel iets voor jou.. of een ZX7R.. in t groen natuurlijk
Op woensdag 14 januari 2004 13:47 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Dan bouw je toch even het hele tank/zit gedeelte uit..
Olie verversen: gehele voorkuip die uit 1 stuk is eraf. Olie pijlen en bijvullen: gehele kuip rondom laten zakken en naar voren schuiven.
Prachtig geconstrueerd zo'n Italiaans raspaardje.
Het is alleen geen gebruiksartikel.Dat is wel 1 van de ergenissen om aan nummer 14 te denken.
En ik geil op zo'n ZXR400/ KR1S / RGV250.
Het gras is altijd groener aan de overkant.
quote:Een zak geld en een hangar aan huis zou wel handig zijn.
Op woensdag 14 januari 2004 13:52 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Een ZX6R lijkt me wel iets voor jou.. of een ZX7R.. in t groen natuurlijk
Geweldig, die reactie van mn moeder
quote:
Date : 14-1-2004 Time : 13:59
From : Riddertje
machtig he?kun jij dat ook?
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 14-01-2004 14:01]
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 13:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarschijnlijk mijn volgende motorIs een maatje van me..
quote:nice pic! en een nice bike
Op woensdag 14 januari 2004 14:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Heb m ff ge-editVoor degene die hem in wallpaper formaat willen, roept u maar, mail ik hem wel
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 14-01-2004 14:38]
quote:pfff....
Op woensdag 14 januari 2004 13:47 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Dan bouw je toch even het hele tank/zit gedeelte uit..
Olie verversen: gehele voorkuip die uit 1 stuk is eraf. Olie pijlen en bijvullen: gehele kuip rondom laten zakken en naar voren schuiven.
Prachtig geconstrueerd zo'n Italiaans raspaardje.
Het is alleen geen gebruiksartikel.Dat is wel 1 van de ergenissen om aan nummer 14 te denken.
En ik geil op zo'n ZXR400/ KR1S / RGV250.
Het gras is altijd groener aan de overkant.
quote:En zo'n ultraplatte hoge compressiezuiger erin.
Op woensdag 14 januari 2004 14:40 schreef slashme het volgende:[..]
pfff....
ben ik even blij met mijn Wr.
In een uurtje ligt het blokje er al onderuit.
quote:Zit er al in. Breek je je poot mee met aantrappen
Op woensdag 14 januari 2004 14:41 schreef Patrick281 het volgende:[..]
En zo'n ultraplatte hoge compressiezuiger erin.
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:44 schreef Rietvaerder het volgende:
1 vd mooiste kleurstelling:
quote:Ik heb een SZR-660 gehad, ook een lekkere compressie voor de startmotor.
Op woensdag 14 januari 2004 14:42 schreef slashme het volgende:[..]
Zit er al in. Breek je je poot mee met aantrappen
quote:hehe, vervelend ja. Nog vervelender is als je hem aan moet trappen als je hem stil laat vallen omdat je van vermoeidheid de koppeling niet goed bediende midden in het water.
Op woensdag 14 januari 2004 14:47 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ik heb een SZR-660 gehad, ook een lekkere compressie voor de startmotor.
Een paar weken stil laten staan en dan maar duimen of het goed gaat..
quote:hehe, vervelend ja. Nog vervelender is als je hem moet starten terwijl er kopers staan te kijken en je wegens tijdgebrek een maandje niet hebt gereden.
Op woensdag 14 januari 2004 14:52 schreef slashme het volgende:[..]
hehe, vervelend ja. Nog vervelender is als je hem aan moet trappen als je hem stil laat vallen omdat je van vermoeidheid de koppeling niet goed bediende midden in het water.
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:56 schreef Patrick281 het volgende:[..]
hehe, vervelend ja. Nog vervelender is als je hem moet starten terwijl er kopers staan te kijken en je wegens tijdgebrek een maandje niet hebt gereden.
(in mijn geval)
quote:Idd *schaam*
Op woensdag 14 januari 2004 14:58 schreef slashme het volgende:[..]
"normaal start ie altijd hoor"
jaja...
quote:Onvergelijkbaar.
Op woensdag 14 januari 2004 15:01 schreef ZX9R het volgende:
En de mijne is toch vervelender/groter/sneller/etc...
quote:Dat bedoelde ik niet.
Op woensdag 14 januari 2004 15:02 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Onvergelijkbaar.
We hebben het over 1 Cylinders van meer dan 500 cc.
quote:Dat speelde ik maar, had zelfs Slashme tekst gecopied en gepasted en alleen het einde van de zin veranderd.
Op woensdag 14 januari 2004 15:06 schreef ZX9R het volgende:[..]
Dat bedoelde ik niet.
Het leek wel of jullie tegen elkaar aan het opbieden waren hoe vervelend iets kon zijn.
Ik ga even door de regen sturen ..
quote:Klopt, jammer dat een kawasaki niet vervelend is he?
Op woensdag 14 januari 2004 15:06 schreef ZX9R het volgende:[..]
Dat bedoelde ik niet.
Het leek wel of jullie tegen elkaar aan het opbieden waren hoe vervelend iets kon zijn.
quote:Gelukkig niet.
Op woensdag 14 januari 2004 15:13 schreef slashme het volgende:[..]
Klopt, jammer dat een kawasaki niet vervelend is he?
quote:Ik moet weg ..
Op woensdag 14 januari 2004 15:13 schreef slashme het volgende:[..]
Klopt, jammer dat een kawasaki niet vervelend is he?
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 15:16 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ik moet weg ..
We waren wel goed bezig .. en allemaal waar gebeurt ..
Ik post nooit meer foto's voor jullie!
Ik ga nu werken... tot vanavond allen
quote:Die foto's zijn toch van Rico?
Op woensdag 14 januari 2004 16:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Niemand reageert op mijn foto'sIk post nooit meer foto's voor jullie!
![]()
Ik ga nu werken... tot vanavond allen
quote:Van Patrick281 zie een vorige post hier ergens van hem. Gemaakt van een plaatje van Rietvaerder...
Op woensdag 14 januari 2004 16:23 schreef slashme het volgende:[..]
Die foto's zijn toch van Rico?
p.s.: Jij hebt toch een off-road? Ik ben van plan om of van de zomer of volgend jaar een enduro/all-road/off-road (1 van die 2/3 types) aan te gaan schaffen (als het dit jaar word, word het sowiezo een 2e hands). Maar wat vind jij fijner/leuker rijden? Een echte off-road of een all-road/enduro? Oja... een motivatie voor mij om zoiets te gaan rijden is betere vering, hoogte, fun op lage snelheid (dit ter behoud van mijn rijbewijs)... Please tell me your xperience...
[Dit bericht is gewijzigd door PatrickM op 14-01-2004 16:41]
quote:Ik bedoel de foto's gemaakt op de Baars
Op woensdag 14 januari 2004 16:37 schreef PatrickM het volgende:[..]
Van Patrick281 zie een vorige post hier ergens van hem. Gemaakt van een plaatje van Rietvaerder...
quote:op die fiets
Op woensdag 14 januari 2004 16:39 schreef slashme het volgende:[..]
Ik bedoel de foto's gemaakt op de Baars
En die knakker op die foto is HagaSan..
In elk geval iemand van MF.. maar dat boeit toch niet? Gaat om de foto
quote:ik ook
Op woensdag 14 januari 2004 22:06 schreef Rietvaerder het volgende:
Ben er weerEn die knakker op die foto is HagaSan..
In elk geval iemand van MF.. maar dat boeit toch niet?Gaat om de foto
over foto's gesproken... * One_Punch_Mickey is erg nieuwsgierig naar die RGV...
Ik ga hem denk ik naar de sloop brengen, ding staat hier toch maar weg te roesten.
quote:is het zo erg? eeuwig zonde...
Op woensdag 14 januari 2004 22:15 schreef Rietvaerder het volgende:
Dat issie niet eens waardIk ga hem denk ik naar de sloop brengen, ding staat hier toch maar weg te roesten.
quote:* PatrickM is nieuwsgierig naar de Aprilia Pegaso i.e.
Op woensdag 14 januari 2004 22:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ik ook
over foto's gesproken... * One_Punch_Mickey is erg nieuwsgierig naar die RGV...
specs:
652 cc monocilinder met 5 kleppen en injectie
35 Kw (48 pk)
58 Nm
max 165 Km p/h
0-100 Km p/h in 5,2 seconden
verbruik 4,9 liter per 100 Km
Aldus MOTORRAD
quote:Misschien een idee om aan iemand te geven/verkopen voor een laag bedrag die er wat mee wilt doen om op te knappen
Op woensdag 14 januari 2004 22:15 schreef Rietvaerder het volgende:
Dat issie niet eens waardIk ga hem denk ik naar de sloop brengen, ding staat hier toch maar weg te roesten.
quote:jij hebt echt een hele breeeeeede smaak!! ik vind de meeste motoren best leuk om te zien, maar deze heeft het toch echt niet vind ik. raar design en voor dat geld wist ik het wel
Op woensdag 14 januari 2004 22:19 schreef PatrickM het volgende:[..]
* PatrickM is nieuwsgierig naar de Aprilia Pegaso i.e.
specs:
652 cc monocilinder met 5 kleppen en injectie
35 Kw (48 pk)
58 Nm
max 165 Km p/h
0-100 Km p/h in 5,2 seconden
verbruik 4,9 liter per 100 KmAldus MOTORRAD
quote:krijg ik dat erbij? verkocht!
Op woensdag 14 januari 2004 22:25 schreef Rietvaerder het volgende:
50 euro!
quote:OPM... pak je kans
Op woensdag 14 januari 2004 22:25 schreef Rietvaerder het volgende:
50 euro!
quote:geeft niet, mijn ouders wonen in rdam!!
Op woensdag 14 januari 2004 22:26 schreef PatrickM het volgende:[..]
OPM... pak je kans
Moet je m wel ff ophalen in Dordt
Ik weet echt niet wat er aan moet gebeuren..
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 14-01-2004 22:29]
quote:tja, ik vertelde al van mijn oom die erg handig is en de neef van mijn vriendin is schadeexpert. ik denk dat ik een heel eind kom hoor!
Op woensdag 14 januari 2004 22:28 schreef Rietvaerder het volgende:
Haha.. ik wil je dat niet aan doen OPMIk weet echt niet wat er aan moet gebeuren..
quote:is goed! na de pics die je plaatste van een RGV (neem aan dat het niet de jouwe was
Op woensdag 14 januari 2004 22:29 schreef Rietvaerder het volgende:
Hmm..ik denk er nog effe over na
quote:Ben er nu toch wel uit dat het opzeker een all-road gaat worden... toch... het zit comfortabel, je zit hoog, fatsoenlijk etc. etc. en deze is nieuw niet zo heel erg duur (7099 euro) Het blok is praktisch het zelfde als die onder de BMW F650GS gebruikt wordt en welke dus bijna 2000 euris duurder is... en het design... tja... dat vind ik nog best wel te pruimen
Op woensdag 14 januari 2004 22:26 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
jij hebt echt een hele breeeeeede smaak!! ik vind de meeste motoren best leuk om te zien, maar deze heeft het toch echt niet vind ik. raar design en voor dat geld wist ik het wel
quote:nou, ik vind het best breed anders: chopper, offtheroad en sporttour. 3 heel verschillende soorten motoren. ik vind al die andere types aardig om te zien/horen maar er zelf een aanschaffen denk ik toch niet. dan heb ik over een chopper of een off the road oid.
Op woensdag 14 januari 2004 22:31 schreef PatrickM het volgende:[..]
Ben er nu toch wel uit dat het opzeker een all-road gaat worden... toch... het zit comfortabel, je zit hoog, fatsoenlijk etc. etc. en deze is nieuw niet zo heel erg duur (7099 euro) Het blok is praktisch het zelfde als die onder de BMW F650GS gebruikt wordt en welke dus bijna 2000 euris duurder is... en het design... tja... dat vind ik nog best wel te pruimen
alleen de Tibet uitvoering ziet er gaar uit met een hoog windschermpje en een pizzadoos achterop...
En tja... brede smaak... valt wel mee. Sporttoer, cruisers/nakeds en all-roads (all-roads met name vanwege de zithouding en sportief karakter). Ik heb niet zo veel met supersports en klasiekers enz...
sport/tour, supersport en bandit-types (eigen categorie toch, riet? ) vallen in mijn smaak en dat zijn de enige die ik zou willen aanschaffen.
quote:de cruiser/nakeds vallen qua aanschaf bij mij ook al af ivm poetswerk en bij de nakeds comfort/windbescherming en ook vaak poetswerk (hooguit als ik rijk genoeg zou zijn om voor erbij te kopen
Op woensdag 14 januari 2004 22:37 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
nou, ik vind het best breed anders: chopper, offtheroad en sporttour. 3 heel verschillende soorten motoren. ik vind al die andere types aardig om te zien/horen maar er zelf een aanschaffen denk ik toch niet. dan heb ik over een chopper of een off the road oid.
sport/tour, supersport en bandit-types (eigen categorie toch, riet?:)) vallen in mijn smaak en dat zijn de enige die ik zou willen aanschaffen.
Dus blijft sporttoer en allroad over. Sportoer valt bij mij vooral de ZZR600/1200 / Yamaha FJR1300 / BMW RT1150R / Honda Pan etc.. etc. onder, en de enigste van deze die in mijn budget in de buurt komt is de ZZR600.
Maar ik zit toch liever rechter op, wil meer fun op lagere snelheid (ivm behoud rijbewijs ) dus komt een allroad (Aprilia Pegaso / Aprilia Nordcap / Honda TA / Honda Varadero etc... etc...) meer in de buurt (alhoewel de 1000cc allroads ook meer richting sportieve toerders gaan vanwege hun gewicht).
mocht ik een opknapper kunnen krijgen, gaat wat tijd in zitten. ik moet ondertussen natuurlijk wel kunnen rijden. misschien is zoiets een optie...
quote:is wel lesmateriaal ja, maar tis iig iets...hahahah idd!
Op woensdag 14 januari 2004 22:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Daar had ik op gelestIs weer iets anders dan een Blade he
quote:Dat dacht ik nou bij die Honda VT500C
Op woensdag 14 januari 2004 22:58 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
maar tis iig iets...hahahah idd!
quote:en je hebt er toch veel plezier mee!!
Op woensdag 14 januari 2004 23:00 schreef PatrickM het volgende:[..]
Dat dacht ik nou bij die Honda VT500C
en met een project ernaast zal ik me wel vermaken
quote:ben je nu niet benieuwd hoe de achterkant eruit ziet? geintje hoor
Op woensdag 14 januari 2004 23:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Die Shadow is zeker leuk, hoewel ik hem alleen maar in mn spiegels gezien heb
zal dat anders zijn met een off the road...?
Meerendeels reed hij voorop omdat ik de weg niet kende daar
quote:weet ik
Op woensdag 14 januari 2004 23:06 schreef Rietvaerder het volgende:
Die heb ik ook wel gezien, zit Patrick een beetje te plagen
quote:ik mag toch wel meeplagen
Op woensdag 14 januari 2004 23:05 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ben je nu niet benieuwd hoe de achterkant eruit ziet? geintje hoor
quote:o gaan we op die tour
Op woensdag 14 januari 2004 23:09 schreef Rietvaerder het volgende:
Tuuuuuurlijk.. ik dacht alleen dat Gelderlanders niet zo slim waren
quote:Ik zal jouw opmerking die ik een paar keer gequote heb maar niet opnieuw quoten
Op woensdag 14 januari 2004 23:03 schreef Rietvaerder het volgende:
Die Shadow is zeker leuk, hoewel ik hem alleen maar in mn spiegels gezien heb
Maar met een allroad zal het niet echt veel anders zijn... zijn nou ook niet echt supersprinters... maar door een beetje vuil heen in de bocht kennen ze wel beter, en gummen , en bij nattigheid kan je binnendoor bij een supersport.... en na 1000 km rijden zit je er fitter op dan op een supersport, en je raakt er minder snel je rijbewijs mee kwijt
etc... etc...
ik word geroepen door mijn vriendin...ik ben weg, tot later!
quote:Pff.. just kidding man
Op woensdag 14 januari 2004 23:12 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
o gaan we op die tour
? nee, dat valt wel mee (al zou je dat niet zeggen na wat-niet-zo-slimme-posts-van-mij-zelf...)
quote:Mwa, dat laatste is niet altijd het geval, iemand die ik ken stapte over van R1 naar BMW R1150GS.. zo'n offroad ding, en had na 3 weken gelijk 80 euro bekeuring ofzo
Op woensdag 14 januari 2004 23:14 schreef PatrickM het volgende:[..]
Ik zal jouw opmerking die ik een paar keer gequote heb maar niet opnieuw quoten
![]()
Maar met een allroad zal het niet echt veel anders zijn... zijn nou ook niet echt supersprinters... maar door een beetje vuil heen in de bocht kennen ze wel beter, en gummen
, en bij nattigheid kan je binnendoor bij een supersport.... en na 1000 km rijden zit je er fitter op dan op een supersport, en je raakt er minder snel je rijbewijs mee kwijt
![]()
etc... etc...
quote:Pff.. me to man
Op woensdag 14 januari 2004 23:21 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Pff.. just kidding man
O Patrick, vertel..
ik had er toch een bij gezet
ben nu echt weg, later
en geef de voorkeur aan droog weer aangezien de kleine hufter nauwelijks nog wil starten in de regen
quote:Zit er wat in de weg dan dat je rechterop wil zitten.
Op woensdag 14 januari 2004 22:44 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Maar ik zit toch liever rechter op, wil meer fun op lagere snelheid (ivm behoud rijbewijs) dus komt een allroad (Aprilia Pegaso / Aprilia Nordcap / Honda TA / Honda Varadero etc... etc...) meer in de buurt
quote:Nog steeds het stadium 'februari'
Op woensdag 14 januari 2004 23:29 schreef stinkie het volgende:
Ik wil niet het risico lopen ontopic te gaan, maar is er inmiddels als een datum bekend of nog steeds het stadium 'februari'
en geef de voorkeur aan droog weer aangezien de kleine hufter nauwelijks nog wil starten in de regen
We bekijken het gewoon op de zondag zelf, en dan posten we hier of we gaan
quote:M'n ballen zijn zo groot dat ik ze wel goed op m'n zadel moet kunnen leggen. Als ik er op ga zitten doet het zo'n pijn
Op donderdag 15 januari 2004 00:06 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Zit er wat in de weg dan dat je rechterop wil zitten.
Maareh... nee, gewoon puur vanwege zithouding...
quote:Arm buurmeisje..
Op donderdag 15 januari 2004 08:26 schreef PatrickM het volgende:
[..]
M'n ballen zijn zo groot dat ik ze wel goed op m'n zadel moet kunnen leggen. Als ik er op ga zitten doet het zo'n pijn![]()
(just kiddin')
quote:Een sportmachine vind ik veel prettiger zitten dan 99% van alle andere motoren.
Maareh... nee, gewoon puur vanwege zithouding...
quote:Ik onderscheid altijd 3 types met de huidige moteren.
Op woensdag 14 januari 2004 16:37 schreef PatrickM het volgende:[..]
p.s.: Jij hebt toch een off-road? Ik ben van plan om of van de zomer of volgend jaar een enduro/all-road/off-road (1 van die 2/3 types) aan te gaan schaffen (als het dit jaar word, word het sowiezo een 2e hands). Maar wat vind jij fijner/leuker rijden? Een echte off-road of een all-road/enduro? Oja... een motivatie voor mij om zoiets te gaan rijden is betere vering, hoogte, fun op lage snelheid (dit ter behoud van mijn rijbewijs)... Please tell me your xperience...
Als je puur een motor voor het plezier wilt, zou ik een enduro nemen. KTM, Husqy of yamaha, allemaal toppers.
quote:En die is meer van de weg af dan de weg op ..
Op woensdag 14 januari 2004 16:37 schreef PatrickM het volgende:
Please tell me your xperience...
PatrickM: ga eens wat motoren huren. Kost geld, maar ja dat doen alle hobby's.
(of goede vriendjes worden met diverse mensen op het motorforum ..mag ik even ..)
Wie heeft er trouwens nog mini knipperlichten voor mij? GEEN booster svp..hele binnenwerk is na 1 maand al verroest en 1 lampje kapot
Ging net nieuwe halen... valt ie op de grond en weer kapot Maar je krijgt er nooit zelf een nieuwe in, de hoek is verkeerd, is gewoon fabrieksmatig erin gezet. Nooit meer Booster voor mij! Kellerman lijkt me beter..
quote:Ik heb nog een volledige set - voor/achter liggen van de SZR-660.
Op donderdag 15 januari 2004 12:29 schreef Rietvaerder het volgende:
Off-road raggen op de Maasvlakte
Dat kan trouwens ook wel met een SuperSport hoor... een GSX-R750 bijvoorbeeld...Wie heeft er trouwens nog mini knipperlichten voor mij? GEEN booster svp..hele binnenwerk is na 1 maand al verroest en 1 lampje kapot
Ging net nieuwe halen... valt ie op de grond en weer kapot
Maar je krijgt er nooit zelf een nieuwe in, de hoek is verkeerd, is gewoon fabrieksmatig erin gezet. Nooit meer Booster voor mij! Kellerman lijkt me beter..
Zal later wel een picíe voor je plaatsen.
quote:Generalist voor Dakar uitnodigen dan volgend jaar. Wel even andere banden lijkt mij verstandig.
Op donderdag 15 januari 2004 12:29 schreef Rietvaerder het volgende:
Off-road raggen op de Maasvlakte
Dat kan trouwens ook wel met een SuperSport hoor... een GSX-R750 bijvoorbeeld...
quote:Dat kan maar een pic lijkt mij makkelijker he.
Op donderdag 15 januari 2004 13:07 schreef Rietvaerder het volgende:
Kan ik effe langs komen
quote:Ik denk het niet ..
Op donderdag 15 januari 2004 13:10 schreef Rietvaerder het volgende:
Heb effe gezocht naar SZR 660 plaatjes.. maar die knippers zijn volgens mij net zo groot als mijn originele
quote:Maten: 40x55 mm (glas) en 35x50 mm.
Op donderdag 15 januari 2004 14:12 schreef Patrick281 het volgende:
De maten komen zo .. mijn eten word nu koud ..
[afbeelding]
quote:Die zijn wel mooi! En ook waterdicht?
Op donderdag 15 januari 2004 14:51 schreef Patrick281 het volgende:
Deze heb ik vorig jaar bij Safe gekocht.
[afbeelding]
Zelf het RDW heeft er niets van gezegt, en ze hebben een E keur.
quote:Ik verkoop niets, die andere ook niet.
Op donderdag 15 januari 2004 14:53 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Die zijn wel mooi! En ook waterdicht?
Maare.. die verkoop je dus niet?
quote:Kijk, die kleintjes heb ik ook!
Op donderdag 15 januari 2004 14:12 schreef Patrick281 het volgende:
quote:Oeps niet naar mijn post van 13:09 kijken ..
Op donderdag 15 januari 2004 15:12 schreef ZX9R het volgende:[..]
Kijk, die kleintjes heb ik ook!
quote:Wat dan?
Op donderdag 15 januari 2004 14:58 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ik verkoop niets, die andere ook niet.
Deez op de Bimota ben ik tevreden over.
quote:Als je er wat aan hebt mag je ze ophalen.
Op donderdag 15 januari 2004 17:13 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Wat dan?
Het zijn toch die op die Bimota (iig met Fok! kenteken) zitten?
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 15-01-2004 18:24]
quote:Jammerlijk misverstand.
Op donderdag 15 januari 2004 18:15 schreef Rietvaerder het volgende:
O ja, komt voor elkaar!Het zijn toch die op die Bimota (iig met Fok! kenteken) zitten?
Maar die andere lijken anders vrij groot. Maar hee, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken..
quote:Bovenste modelletje heb ik er 4 van. Alleen als je ze nodig hebt mag je die hebben.
Op donderdag 15 januari 2004 18:43 schreef Rietvaerder het volgende:
O...Maar die andere lijken anders vrij groot. Maar hee, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken..
Meet ff je eigen knippers op dan, op een vooraanzicht van je Bandit vondt ik het echt veel te grote lichtbakken.
Let wel de schroefmaat is M17 en jij hebt misschien M12.
Maar dat is geen probleem hoor, desnoods maak ik het gat in mn spatbord gewoon iets groter
Zit gewoon met moer+bout vast..
quote:tnx for advice
Op donderdag 15 januari 2004 10:36 schreef slashme het volgende:[..]
<subtiele knip om niet teveel ruimte te vullen
>
Als je puur een motor voor het plezier wilt, zou ik een enduro nemen. KTM, Husqy of yamaha, allemaal toppers.
Wat ik rij is voornamelijk woon/werk, qua tijd 80% wat ik op de motor zal zitten waarschijnlijk, en voor plezier zal waarschijnlijk 20% qua tijd. Qua afstand zal het waarschijnlijk 50/50 worden Maar vooral B-wegen vind ik leuk om te rijden... ben niet zo'n snelweg type... alleen maar om snel mee naar een plaats te gaan (zo woont mijn oom in Friesland, daar zal ik regelmatig naartoe gaan, en ik woon zelf vlak bij Den Haag, dus is wel ff een stukkie sturen op de snelweg)
Maar ik zit nu erg te denken over de Aprilia Pegaso i.e. Is niet de meest spannende all-road, maar schijnt wel een soepel blok te hebben, en hij heeft zijn prijs mee (nieuw 7099 euri) En tuurlijk heb ik het liefst gelijk een dikke 1000cc allroad, maar daar hebbik de centen nie voor helaas zal het dus eerst op iets lichters moeten doen....
quote:Supermotard is wel superleuk rijden
Op donderdag 15 januari 2004 19:29 schreef Rietvaerder het volgende:
Supermotard... Husky ofzo
quote:Not by far..
Op donderdag 15 januari 2004 20:23 schreef Rietvaerder het volgende:
Niet te hopen dat ie dichterbij mijn paardjes zit![]()
Volgens mij val je echt in slaap onderweg naar Friesland.
En die zithouding raak je ook na 25 kilometer wel zat.
quote:Moa... wheelie trekken schijn niet erg moeilijk te zijn op die 1 cilinder all-roads
Op donderdag 15 januari 2004 20:31 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Not by far..
652 cc monocilinder met 5 kleppen en injectie
35 Kw (48 pk)
58 Nm
max 165 Km p/h
0-100 Km p/h in 5,2 seconden
verbruik 4,9 liter per 100 Km (dat deed mijn auto ook vroeger)Volgens mij val je echt in slaap onderweg naar Friesland.
En die zithouding raak je ook na 25 kilometer wel zat.
quote:Occazie kopen.
Op donderdag 15 januari 2004 21:20 schreef PatrickM het volgende:[..]
Moa... wheelie trekken schijn niet erg moeilijk te zijn op die 1 cilinder all-roads
En tja... qua snelheid... tuurlijk heb ik liever een 1000cc Capnord / Navigator / Varadero etc. etc. maar ja... geld he
Edit: ik zou toch eens uitgebreid huren, midweekje ofzo.
Hier krijg je echt wel spijt van. Ik heb ervaring.
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 15-01-2004 21:25]
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:24 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Bij mamma wonen is geld besparen.
quote:Kom ik daar in Dakar met mijn Metzeler superplakkers, kan ik na 5 minuten woestijn verder wandelen
Op donderdag 15 januari 2004 13:08 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Generalist voor Dakar uitnodigen dan volgend jaar. Wel even andere banden lijkt mij verstandig.
Zouden die mensen in die auto daar nog de politie gebeld hebben of waren ze bang voor represailles.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |