abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16157622
Aan mij de vraag is grunge nog in, der zijn een paar grote bands weg zoals Nirvana en SoundGarden maar Pearl Jam bestaat nog

een paar bekende grunge bands:

Alice In Chains
Pearl Jam
StoneTemple Pilots
Temple Of The Dog
Nirvana
Sound Garden

Ik zou graag van jullie willen weten of jullie grunge nog cool vinden

----------------------------------------------
http://grunge.startkabel.nl

[Dit bericht is gewijzigd door grunge-metal op 11-01-2004 17:31]

pi_16157701
<--------- (zie naam)

Alleen: "in zijn"=

[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_16157748
Pearl Jam is ene vrij normale rockband

Ik zet zo Bleach wel ff op ok?

That never existed
pi_16157753
grunge is uit

slotje

zondag 11 januari 2004 @ 17:32:21 #5
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_16157768
quote:
Op zondag 11 januari 2004 17:27 schreef grunge-metal het volgende:

een paar bekende grunge bands:

Alice In Chains
Pearl Jam
StoneTemple Pilots
Temple Of The Dog
Nirvana
Sound Garden

Ik zou graag van jullie willen weten of jullie grunge nog cool vinden

Ach ik vind een aantal van die bands nog steeds leuk om te horen en Pearl Jam vind ik nog steeds erg goed, punt!, maar het hele grunge gedoe...dat is maar een mode-grill geweest en het woord wat ook eventjes mode, ben blij dat dat voorbij is. Geef mij maar gewoon die muziek zonder dat walgelijke hokjes gedoe.

Trouwens wat PJ doet tegenwoordig is nog nauwelijks te vergelijken met wat ze tijdens "grunge" deden....en maar goed ook, vind ze tegenwoordig een stuk prettiger....als die gasten nooit meer "Alive" spelen hoor je mij niet klagen.

Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_16158089
Ik vind Grunge zeker kewl!
Vinden jullie Bush er eik ook bij horen??? Wordt vaak ingedeeld vbij grunge, vind ze wel erg goed!
pi_16158319
quote:
Op zondag 11 januari 2004 17:43 schreef snellejelle het volgende:
Ik vind Grunge zeker kewl!
Vinden jullie Bush er eik ook bij horen??? Wordt vaak ingedeeld vbij grunge, vind ze wel erg goed!
Alanis is ook overigens, maar Bush (voornamelijk vanwege Gavin Rossdale)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 11 januari 2004 @ 18:05:57 #8
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_16158815
Grunge was een woord om een bepaalde generatie bands uit met name Seattle in een hokje te flikkeren.
Een genre kun je het niet noemen. De grootste 4, Nirvana, AIC, Soundgarden en Pearl Jam maakten toch echt wel totaal verschillende muziek. Voor mij blijft Nirvana van die 4 de minste. AIC heeft vooral met Dirt een geniaal album uitgebracht (en hun geweldige unplugged natuurlijk), Pearl Jam is voor mij gewoon een absoluut geweldige een heerlijk oprechte band die al jaren geweldige CD's uitbrengt. Soundgardens Badmotorfinger is een mijlpaal. En Nirvana... tja, die maakten de hype (helaas, wan tdaardoor werden de andere bands onderschat doro velen en als modeverschijnsel afgedaan) en een heel goed album (nevermind), maar tipt gewoon niet aan die ander 3.

In antwoord op je vraag: Nee, de hype is er gelukkig niet meer. De invloeden van de vier grote namen zijn er nog wel plenty.

(oh, en Temple of the dog was een eenmalig project in nagedachtenis aan Andrew Wood van Mother Love bone, en uit die band kwam dus Pearl Jam voort, sterker, huidige PJ is op Chris Cornell na identiek aan Mother Love Bone toen))

"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zondag 11 januari 2004 @ 18:26:25 #9
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_16159582
quote:
Op zondag 11 januari 2004 18:05 schreef TAV74 het volgende:
(oh, en Temple of the dog was een eenmalig project in nagedachtenis aan Andrew Wood van Mother Love bone, en uit die band kwam dus Pearl Jam voort, sterker, huidige PJ is op Chris Cornell na identiek aan Mother Love Bone toen))
Welnee Pearl Jam bestond toen al, maar had nog geen platencontract. (Eddie Vedder staat ook op Temple en voor PJ zat hij toch niet in Seatle, maar ik dacht ergens in San Diego) PJ Is eigenlijk ontstaan uit een aantal leden van MotherLoveBone (Stone en Ament, die daarvoor uit Green River kwamen) en McCready komt volgens mij uit een band genaamd Shadow ofzo....anyways...zo heb ik het uit zo'n Bio op gepakt. Maar goed Pearl Jam bestond eigenlijk al ten tijde van "Temple". Noemde ze zich niet eerst naar een Basketballen.....ohw...de jeugd sentiment hier...*zwijmel*
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zondag 11 januari 2004 @ 18:29:11 #10
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_16159667
quote:
Op zondag 11 januari 2004 17:31 schreef Pakspul het volgende:
grunge is uit [afbeelding]

slotje

kinderachtig

grunge blijft altijd leven onder de mensen die t goed vinden net als gabber muziek blijft leven onder de liefhebbers (vind daar zelf niet veel aan aan dat geboem boem maar ja)

maar kijk maar naar mn naam en wat zou mijn eerste liefde zijn geweest

10 jr

hoe dan ook hoeft niet populair te worden of zo als de ware fans maar er naar blijven luisteren of ze ernaast nou andere muziek luisteren of niet

iedereen is anders...gelukkig of anders is de wereld zo saai
pi_16159794
Echte grunge is wel dood, gelukkig en helaas..

helaas omdat het goede muzek was, gelukkig omdat er zo niet teveel slechte grunge uitkomt..

I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 11 januari 2004 @ 18:45:01 #12
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_16160179
10 jaar na Cobain's dood, dus dat zal wel weer een mini-opleving bezorgen.

Grote party in Seattle dus, met veel heroine en shotguns.

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_16160308
Nirvana, Soundgarden en Alice in Chains zijn al eeuwen uit elkaar en Pearl Jam doet (imo) weinig boeiends meer, dus nee.. ik kan nou niet zeggen dat Grunge echt in is. Al zijn de 'klassieke' albums zoals Nevermind, Dirt, Superunknown etc. nog steeds wel erg goed te pruimen, natuurlijk. Maar veel nieuws verwacht ik eigenlijk niet meer.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zondag 11 januari 2004 @ 18:58:10 #14
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_16160737
Ik zag vandaag wel iemand in een houthakkers blouse!
  zondag 11 januari 2004 @ 18:58:40 #15
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_16160766
quote:
Op zondag 11 januari 2004 18:26 schreef Semisane het volgende:

[..]

Welnee Pearl Jam bestond toen al, maar had nog geen platencontract. (Eddie Vedder staat ook op Temple en voor PJ zat hij toch niet in Seatle, maar ik dacht ergens in San Diego) PJ Is eigenlijk ontstaan uit een aantal leden van MotherLoveBone (Stone en Ament, die daarvoor uit Green River kwamen) en McCready komt volgens mij uit een band genaamd Shadow ofzo....anyways...zo heb ik het uit zo'n Bio op gepakt. Maar goed Pearl Jam bestond eigenlijk al ten tijde van "Temple". Noemde ze zich niet eerst naar een Basketballen.....ohw...de jeugd sentiment hier...*zwijmel*

ik zie toch ook dat Mother Love bone leidde tot PJ??? Of dat dan wel of niet via temple ging is niet zo boeiend. Ik geloof dat Ten ook eerder uit was dan de Temple of the dog cd, maar dat weet ik niet zeker (te lui om het na te kijken, ik had Ten in ieder geval eerder)
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zondag 11 januari 2004 @ 20:03:04 #16
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_16163621
quote:
Op zondag 11 januari 2004 18:58 schreef dr_diablos het volgende:
Ik zag vandaag wel iemand in een houthakkers blouse!
ik zie elke dag idioten met zoiets ik zelf heb die blousjes nooit interesant gevonden zelfs niet bij kurt
pi_16169517
Wat is in en wat is uit?? Er is geen airplay of iets interresants dat veel verkocht wordt--- dus is het uit??

Ik vind het zelf nog steeds heerlijk om zon cd-tje op te zetten (sjit dan ben ik ook uit ) what the hell

zondag 11 januari 2004 @ 23:36:11 #18
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_16171133
quote:
Op zondag 11 januari 2004 22:47 schreef Kopdans het volgende:

Ik vind het zelf nog steeds heerlijk om zon cd-tje op te zetten (sjit dan ben ik ook uit ) what the hell

o jeee ik dan ook (is ook stom ook he wat is nou de definitie van uit n trance tiep (ff in hokjes denkerij gaan denken ) vind iets uit terwijl n metal head dat bv totaal in vind
  zondag 11 januari 2004 @ 23:42:25 #19
68892 Guidosaurus
United chaos and anarchy
pi_16171344
Nirvana is lachen!
Wie de bal kaatst moet z'n bek houden.
  zondag 11 januari 2004 @ 23:47:04 #20
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_16171469
Ik luister er in ieder geval veel naar, of het in is weet ik niet
pi_16171561
Nee
Delivered without an information leaflet
  zondag 11 januari 2004 @ 23:52:29 #22
79010 baziz
I can see clearly now...
pi_16171645
Het is niet meer "in" maar dat hoeft van mij ook zeker niet, de lol gaat er van af als het te mainstream wordt.

Grunge =

Vinden jullie de Foo Fighters eigenlijk grunge?

Life can only be understood in revese, but must be lived forwards
  zondag 11 januari 2004 @ 23:53:46 #23
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_16171677
Grunge is imo gewoon een verzamelnaam voor bands die een enigsinds gelijke gitaarsound hadden en rond dezelfde tijd populair werden.Zo zijn aic en soundgarden(rond badmotorfinger) gewoon metal.

Overigens,dat grunge.startkabel.nl

Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
  zondag 11 januari 2004 @ 23:56:54 #24
79010 baziz
I can see clearly now...
pi_16171767
Dan zouden de Foo Fighters dus geen grunge zijn (zijn pas ontstaan na Nirvana).

Toch is het wel de zelfde style, toch...

Life can only be understood in revese, but must be lived forwards
  maandag 12 januari 2004 @ 00:19:09 #25
71497 pennyroyaltea
dit is een lorrie (AV)
pi_16172345
quote:
Op zondag 11 januari 2004 23:47 schreef Tiemie het volgende:
Ik luister er in ieder geval veel naar, of het in is weet ik niet
intereseert mij niet blijf t draaien ik vind t in ieder geval goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties