abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16265273
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 21:16 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Hoe NL met succes groepen buitenlanders opneemt

Reacties verwijderd.
  donderdag 15 januari 2004 @ 11:08:41 #27
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16278394
Cultiveren volgende generatie scholieren

Prima dat je daar een bezem doorheen haalt, maar zou je ook eens SCH de wacht aan kunnen zeggen dat hij eens ergens op in gaat in plaats van continu zijn standaard 'allochtonen-zijn-zielig-en-het-is-allemaal-de-schuld-van-Pim-Fortuyn-en-diens-xenofobe-aanhangers'-riedel neer te plempen.

Als je het over het gedrag waar leraren mee geconfronteerd worden wil hebben doet hij dat af als 'ach wat zielig' om dan vervolgens weer dezelfde knuffelige (bij gebrek aan een beter woord) kutmeuk uit te kotsen als wat hij altijd op het forum neerkwakt. Erg typerend en érg discussieverneukend. Continu zit hij Robert_Jensen e.a. er op aan te vallen dat ze zich alleen maar fixeren op de allochtonen, maar hieruit blijkt dat hij daar nét zo hard aan meewerkt.

pi_16278488
Ik reageer scherp op onwaarheden dat is mijn goed recht. Als je zeg dat leraren dagelijks met geweld te maken hebben, dat is dat onnodige en onjuiste stemmingmakerij. Als anderen racistische taal uitslaan, dan reageer ik daarop, dat vind ik niet meer dan normaal.

Maar een beetje schijnheilig is het allemaal Lithion, als je naar je eigen persoonsgerichte post gaan die zeer zwaar op de man en van een zeer laag niveau is. Lijkt me niet nodig.

pi_16278504
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:08 schreef Lithion het volgende:
Cultiveren volgende generatie scholieren

Prima dat je daar een bezem doorheen haalt, maar zou je ook eens SCH de wacht aan kunnen zeggen dat hij eens ergens op in gaat in plaats van continu zijn standaard 'allochtonen-zijn-zielig-en-het-is-allemaal-de-schuld-van-Pim-Fortuyn-en-diens-xenofobe-aanhangers'-riedel neer te plempen.

Als je het over het gedrag waar leraren mee geconfronteerd worden wil hebben doet hij dat af als 'ach wat zielig' om dan vervolgens weer dezelfde knuffelige (bij gebrek aan een beter woord) kutmeuk uit te kotsen als wat hij altijd op het forum neerkwakt. Erg typerend en érg discussieverneukend. Continu zit hij Robert_Jensen e.a. er op aan te vallen dat ze zich alleen maar fixeren op de allochtonen, maar hieruit blijkt dat hij daar nét zo hard aan meewerkt.

Ach man, je doet er zelf ook aan mee met dat offtopic Idols-verhaal, en Robert_Jensen moet helemaal zijn hypocriete smoel houden, want die kan niet posten zonder continu mede-users persoonlijk aan te vallen. Oftewel, de pot verwijt de ketel.

Als we users het recht gaan ontnemen domme of slecht onderbouwde meningen te uiten dan kunnen we een groot deel van de users eraf gooien. Het is aan jou en anderen om domme meningen naar waarde in te schatten en er normaal op te reageren. Of niet op te reageren.

donderdag 15 januari 2004 @ 11:19:39 #30
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16278636
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:14 schreef Kozzmic het volgende:
Ach man, je doet er zelf ook aan mee met dat offtopic Idols-verhaal, en Robert_Jensen moet helemaal zijn hypocriete smoel houden, want die kan niet posten zonder continu mede-users persoonlijk aan te vallen. Oftewel, de pot verwijt de ketel.
Hey, ik zeg ook dat het prima is dat je de bezem erdoorheen haalt en dat ik te ver ging! Maar ik word er schijtziek van dat steeds dezelfde users erop aangekeken worden terwijl iedereen door SCH als racist kan worden bestempelt en hij zélf de discussie in die hoek manoeuvreert.
pi_16278808
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:19 schreef Lithion het volgende:

[..]

Hey, ik zeg ook dat het prima is dat je de bezem erdoorheen haalt en dat ik te ver ging! Maar ik word er schijtziek van dat steeds dezelfde users erop aangekeken worden terwijl iedereen door SCH als racist kan worden bestempelt en hij zélf de discussie in die hoek manoeuvreert.

Ik ga maar niet meer met je in discussie want je lijkt maar 1 missie te hebben, en dat is je tegen mij richten. Terwijl de problematiek daar veel te belangrijk voor is. Ik noemt niet iedereen een racist, maar wel degene die daar in zijn posts blijk van geeft. Ik geef aan dat het lastig discussieren is als racisme het uitganspunt is, wat wil je daar dan tegen in brengen? Als er sprake van is, mag je het toch wel benoemen? Ik word er op mijn beurt schijtziek van dat een tragische gebeurtenis, en een discussie daarover, vanaf het begin verziekt wordt door die mensen die alleen maar over kleur en afkomst willen en kunnen praten en in schuld denken, niet in oplossingen.
  donderdag 15 januari 2004 @ 11:31:55 #32
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16278941
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:26 schreef SCH het volgende:
Ik word er op mijn beurt schijtziek van dat een tragische gebeurtenis, en een discussie daarover, vanaf het begin verziekt wordt door die mensen die alleen maar over kleur en afkomst willen en kunnen praten en in schuld denken, niet in oplossingen.
Ja hoor, vandaar dat je een opmerking vanuit het oogpunt van leraren afdeed met 'zielig hoor' en weer verder ging met je Fortuyn/racisten-zijn-de-schuldigen-riedeltje. .

Het is goed met je .

pi_16279019
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:31 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja hoor, vandaar dat je een opmerking vanuit het oogpunt van leraren afdeed met 'zielig hoor' en weer verder ging met je Fortuyn/racisten-zijn-de-schuldigen-riedeltje. .

Het is goed met je .

Dit bedoel ik nou. Wat wil je nou? Ik reageerde zo omdat die post van jou zo flamend was. Of ben je er serieus in dat alle leraren iedere dag met bedreigingen en geweld te maken hebben? Het is zo lastig om op die manier te praten - waarom hou je je niet gewoon aan de feiten.

En dan zet je nog maar eens een walgelijk persoonlijk stukje neer waar je nog geen excuses voor aangeboden hebt.

pi_16279140
quote:
Het grote misverstand tussen SCH en "de rest" is dat hij nog steeds niet inziet dat degenen die hij denkt te beschermen -de zwakkeren- juist de dupe zijn van zijn permissiviteit. Hij begrijpt niet dat juist allochtonen en andere sociaal en economisch gemarginaliseerden veel meer dan hij (of ik) gebukt gaan onder de terreur die door een kleine maar hardnekkige en groeiende groep allochtonen wordt aangericht. Het is vanuit dat inzicht, niet uit plat racisme, dat Fortuyn zoveel weerklank vond - ook bij allochtonen, en ook bij voorheen "linkse" mensen die langzamerhand, terwijl de terreur zich uitbreidt, ook hinder en angst beginnen te ondervinden. Niet voor niets heeft het incident(?) op het Terra College de gemoederen nu weer zo op doen laaien - het komt weer dichterbij. Het simpele feit dat die overlast en onveiligheid vrijwel geheel uit allochtone hoek komt, wil absoluut niet zeggen dat de oorzaak rasgebonden is -ik denk dat geen weldenkend mens dat gelooft- maar het roept wel nadrukkelijk de vraag op welke culturele en sociale achterstand daar heerst en wat daar moet veranderen. SCH gaat die vraag uit de weg omdat hij blijkbaar ten onrechte gelooft dat dat een racistische invalshoek is.
  donderdag 15 januari 2004 @ 11:39:21 #35
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16279142
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:34 schreef SCH het volgende:
Dit bedoel ik nou. Wat wil je nou? Ik reageerde zo omdat die post van jou zo flamend was.
Die post over leraren flamend? Hoe KOM je erbij? Leer eens wat flamen is.
quote:
Of ben je er serieus in dat alle leraren iedere dag met bedreigingen en geweld te maken hebben?
Ik heb nergens gezegd alle leraren, dat maak jij er nu weer van. Kijk, dát is jouw probleem. Jij leest maar wat je wil lezen, of beter gezegd, je leest helemaal niet en vervolgens ga je óf op de man spelen óf je plempt een stukje neer over hoe Fortuynisten en racisten schuld hebben aan de ontstane sfeer etc. etc. óf je ontkent in alle toonaarden zonder ook maar enige onderbouwing toe te voegen.

Maar je gaat je gang maar, ik ga er niet meer op reageren (en hoop dat anderen mijn voorbeeld volgen).

quote:
En dan zet je nog maar eens een walgelijk persoonlijk stukje neer waar je nog geen excuses voor aangeboden hebt.
Dat ben ik ook geenszins van plan. .
pi_16279196
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:39 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik denk dat Kozzmic genoeg aanleiding heeft om maat regelen tegen je treffen. Als je niet ziet wat er niet klopte aan je post over leraren dan ben je stekeblind of heel erg dom.
pi_16279298
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:39 schreef dvr het volgende:
SCH gaat die vraag uit de weg omdat hij blijkbaar ten onrechte gelooft dat dat een racistische invalshoek is.
Nee ik ga die vraag niet uit de weg. Misschien lijkt dat zo in dit soort discussies maar dat is echt niet zo. Ik verbaas me er alleen over dat het bij dit incident meteen over de kleur van de dader gaat en toen hier vorige week bij om het hoekje een advocaat met een ijspriem werd aangevallen, de kleur ineens niet terzake doet.

Je moet het wel altijd in perspectief blijven zien en het is gevaarlijk om in de val van hysterie en uitvergroting te trappen. Dat Lithion suggereert dat leraren dagelijks met bedreigingen en geweld te maken hebben, dat anderen suggereren dat allochtonen klaplopers zijn, dat is niet leuk voor leraren, niet voor allochtonen en wij schieten er ook niks mee op.

donderdag 15 januari 2004 @ 11:48:07 #38
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_16279365
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat Lithion suggereert dat leraren dagelijks met bedreigingen en geweld te maken hebben, dat anderen suggereren dat allochtonen klaplopers zijn, dat is niet leuk voor leraren, niet voor allochtonen en wij schieten er ook niks mee op.

Lithion chargeert misschien enigszins, maar mijn zus, die op een soortgelijke school werkt als dat Terra, komt regelmatig met verhalen over geweld. Niet tegen haar, maar tegen collega's of tegen andere leerlingen. Dat een leraar niet persoonlijk wordt aangevallen wil niet zeggen dat hij niks met geweld te maken heeft. Een school is een gemeenschap en elk incident raakt alle leraren even hard.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_16279453
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Lithion chargeert misschien enigszins, maar mijn zus, die op een soortgelijke school werkt als dat Terra, komt regelmatig met verhalen over geweld. Niet tegen haar, maar tegen collega's of tegen andere leerlingen. Dat een leraar niet persoonlijk wordt aangevallen wil niet zeggen dat hij niks met geweld te maken heeft. Een school is een gemeenschap en elk incident raakt alle leraren even hard.

Iedereen schermt in dit soort gevallen met zussen en zwagers. Ik kan dat ook doen. Ik kom zelfs wekelijks op een heel groot college in de randstad. Ik ontken ook nergens dat er best wat gebeurt, maar als iemand als feit presenteert dat leraren dagelijks last hebben van geweld en bedreigingen dan reageer ik daar cynisch op.
pi_16279513
quote:
Je moet het wel altijd in perspectief blijven zien en het is gevaarlijk om in de val van hysterie en uitvergroting te trappen.
Dat ben ik met je eens, al heb ik er begrip voor dat de gemoederen steeds verhitter raken, want voor degenen die dagelijks met deze problemen geconfronteerd worden verbetert er maar niets omdat de politiek geen antwoorden heeft. Ondertussen dreigt alle nuance wel verloren te gaan, dat is zo.

Overigens schijnt ieder jaar 1,5% van de leraren met fysiek geweld te maken te krijgen. Een krant merkte daar vandaag over op dat het zolangzamerhand veiliger is om als soldaat naar Irak te gaan dan in Nederland voor de klas te staan. Een overdrijving, maar niet voor de betrokkenen.

pi_16279565
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:54 schreef dvr het volgende:
Overigens schijnt ieder jaar 1,5% van de leraren met fysiek geweld te maken te krijgen.
Dat is dus best veel maar toont ook meteen de overdrijving an door te stellen dat iedereen er bijna altijd mee te maken heeft.
pi_16279691
De discussie over geweld op scholen svp niet in dit topic vervolgen. Wmb mag er een nieuw topic in POL worden geopend, hoewel de discussie ook al in NWS ter sprake komt, maar misschien is het beter een paar dagen te wachten zodat een discussie meer inhoudelijk en ontopic gevoerd kan worden. Dat lijkt op het moment nauwelijks mogelijk.

Overigens heb ik geen 'maatregelen' genomen tegen wie dan ook in de vorige discussie, leer er nu eens van en laat je niet meeslepen in persoonlijk geflame over en weer. Maar die en die doet het ook is geen argument. (dit is overigens niet gericht tegen een specifieke user, geldt voor iedereen)

donderdag 15 januari 2004 @ 12:08:32 #43
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16279863
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is dus best veel maar toont ook meteen de overdrijving an door te stellen dat iedereen er bijna altijd mee te maken heeft.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37163
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  donderdag 15 januari 2004 @ 12:09:40 #44
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16279890
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:14 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ja hoor. En kijk eens welke user dat in 99% vd gevallen is en wie ermee begint. Juist. Verder niets toe te voegen.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_16279906
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 12:08 schreef Kozzmic het volgende:
Houd pbagger svp in de POLSC-reeks. Users die achter deze kloon zitten hebben inhoud genoeg om een dergelijk topic onder eigen naam te openen.
http://forum.fok.nl/search.php?order=last&on=user&search=77791

geen LOL

Simplistisch, Wazig, Bagger
stem pbagger 2007 !!
  donderdag 15 januari 2004 @ 12:30:23 #46
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16280457
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:56 schreef SCH het volgende:
DAT STELDE IK OOK HELEMAAL NIET! LEER EENS LEZEN!

Mijn God zeg, waar is Nyrem, met hem valt nog beter te babbelen.

Enfin, verder in het nieuwe topic dan maar.

pi_16281095
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 12:30 schreef Lithion het volgende:

[..]

DAT STELDE IK OOK HELEMAAL NIET! LEER EENS LEZEN!

Flauw om het nu te ontkrachten en af te zwakken. Je suggereerde het heel duidelijk dat het probleem onmetelijke vormen heeft aangenomen, is het nu ineens niet meer zo'n groot probleem dan?
pi_16281131
Suggiestie:

Wordt het niet eens tijd voor een "SCH vs Lithion, Aaah! en Robert_Jensen"-forum? Ik bespeur zoveel vonken tussen elkaar, het lijkt wel liefde.

donderdag 15 januari 2004 @ 14:14:16 #49
52589 sjun
uit solidariteit
pi_16283374
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:39 schreef dvr het volgende:

[..]

Het grote misverstand tussen SCH en "de rest" is dat hij nog steeds niet inziet dat degenen die hij denkt te beschermen -de zwakkeren- juist de dupe zijn van zijn permissiviteit. Hij begrijpt niet dat juist allochtonen en andere sociaal en economisch gemarginaliseerden veel meer dan hij (of ik) gebukt gaan onder de terreur die door een kleine maar hardnekkige en groeiende groep allochtonen wordt aangericht. Het is vanuit dat inzicht, niet uit plat racisme, dat Fortuyn zoveel weerklank vond - ook bij allochtonen, en ook bij voorheen "linkse" mensen die langzamerhand, terwijl de terreur zich uitbreidt, ook hinder en angst beginnen te ondervinden. Niet voor niets heeft het incident(?) op het Terra College de gemoederen nu weer zo op doen laaien - het komt weer dichterbij. Het simpele feit dat die overlast en onveiligheid vrijwel geheel uit allochtone hoek komt, wil absoluut niet zeggen dat de oorzaak rasgebonden is -ik denk dat geen weldenkend mens dat gelooft- maar het roept wel nadrukkelijk de vraag op welke culturele en sociale achterstand daar heerst en wat daar moet veranderen. SCH gaat die vraag uit de weg omdat hij blijkbaar ten onrechte gelooft dat dat een racistische invalshoek is.

Misschien een ideetje voor een aparte draad?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_16283646
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 12:55 schreef Monidique het volgende:
Suggiestie:

Wordt het niet eens tijd voor een "SCH vs Lithion, Aaah! en Robert_Jensen"-forum? Ik bespeur zoveel vonken tussen elkaar, het lijkt wel liefde.

Ik denk dat je daar wel een goed punt hebt . De andere linksere users hebben het ook een stuk minder te ontgelden sinds SCH weer unbanned was.

.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')