abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16157001
quote:
Op zondag 11 januari 2004 17:04 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je het normen- en waardenverval een halt toe kunt roepen middels een 'groetzone'.

Nee tuurlijk niet. Maar omgangsvormen zijn toch ook niet helemaal onbelangrijk. Als je elkaar groet of aanspreekt in de buurt, kan een stuk schelen.
  zondag 11 januari 2004 @ 17:12:33 #102
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16157103
quote:
Op zondag 11 januari 2004 17:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet. Maar omgangsvormen zijn toch ook niet helemaal onbelangrijk. Als je elkaar groet of aanspreekt in de buurt, kan een stuk schelen.

quote:
Op zondag 11 januari 2004 01:27 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Vind je het zelf ook niet een beetje vernederend om mensen uit achterstandswijken op dit soort manieren te bejegenen ?

Komop zeg, het zijn geen stelletje geestelijke randdebielen!

pi_16157135
quote:
Op zondag 11 januari 2004 17:12 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Ik vind je post nergens op slaan. Je hebt het punt niet door.
  zondag 11 januari 2004 @ 17:14:43 #104
74080 Goodluck
pi_16157179
quote:
Op zondag 11 januari 2004 17:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind je post nergens op slaan. Je hebt het punt niet door.

Nee, jij snapt het niet.
pi_16157478
quote:
Op zondag 11 januari 2004 17:14 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Nee, jij snapt het niet.

Waarom mag je er niet op wijzen dat het een stuk kan schelen in omgang, vriendelijkheid en veiligheid als je eens een babbeltje maakt op straat?

GroenLinks roert een punt aan waar ze al jaren op wijst en waar de LPF mee aan de haal ging. Maar om dat het GL is, mag het ineens niet meer?

zondag 11 januari 2004 @ 17:26:05 #106
74080 Goodluck
pi_16157572
quote:
Op zondag 11 januari 2004 17:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom mag je er niet op wijzen dat het een stuk kan schelen in omgang, vriendelijkheid en veiligheid als je eens een babbeltje maakt op straat?

GroenLinks roert een punt aan waar ze al jaren op wijst en waar de LPF mee aan de haal ging. Maar om dat het GL is, mag het ineens niet meer?

Yeah, right!
Dit is gewoon een nozem initiatief.
Verwacht je trouwens echt dat iedereen elkaar nu massaal gaat groeten ?

Laat Groenlinks zich bezighouden met zaken die er echt toe doen i.p.v de Ome Tom uit te hangen in de volksbuurt.

zondag 11 januari 2004 @ 17:26:48 #107
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_16157592
quote:
Op zondag 11 januari 2004 17:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Jahoor, daar mag je best op wijzen, maar het is nogal belerend dat is 1, en het komt nogal infantiel over mbt tot de mensen die wonen in die 'zone', als ware ze niet in staat om zoiets simpels zelf te bedenken.
quote:
Uh huh

Vertel, PF wilde ook groetzone's?

I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_16157699
quote:
Op zondag 11 januari 2004 17:14 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Nee, jij snapt het niet.

Misschien verheldert het wat als zowel Gooluck als SCH wat nader ingaan op hun beleving van de zaak. Wellicht voorkomen we daarmee een welles-nietes uitwisseling in deze draad.

Ik vind de actie wel ludiek maar vrees dat deze weinig zoden aan de dijk zet. Sneu ook voor GroenLinks dat uitgerekend bij deze partij zowel in Den Haag als in Rotterdam de fractieleden elkaar de tent uitvechten. De GroetZone eerst in eigen huis op orde hebben voordat ermee naar buiten was getreden had een hoop lol bij derden voorkomen.
...of niet Sjun?

Voor wat betreft mijn eigen buurtje, al groetend baande ik mij vroeger een weg door de menigten. Alras kwam ik er achter dan men mij voor een nieuwe dorpsgek hield en dat mijn 'vrijpostige' bejegening middels welgemeende knik of een blik van herkenning en zo nu en dan een goedendag helemaal niet op prijs werd gesteld.

De eerste tafereeltjes die me dan ook te binnenschoten toen ik las over de actie van GroenLinks waren de navolgende:
Goedemorgen meneer, wilt u zo vriendelijk zijn om die autoruit niet met een steen te bewerken?
Goedendag mevrouw, wilt u uw naalden wel weer opruimen na gebruik, er komen hier ook nog kinderen en het zou toch jammer zijn als deze vandaag nog op doktersbezoek moesten.
Goedendag meneer, wat fijn dat er voor uw hond buiten ook ruimte is om zijn behoefte te doen hè?
Leuk dat ik u weer eens zie. Hallo, zal ik u uitleggen waar u de vuilcontainers kunt vinden zodat u de luiers niet meer vanaf het balkon naar beneden hoeft te gooien? Dat scheelt u vast ook een nare lucht in uw huiskamer...

Hoewel ik het idee van GL in deze toejuich denk ik dat de weg naar acceptatie eenvoudiger kan verlopen via buurthuizen, onderwijs, sportinstellingen, kinderprogramma's en postbus 51 spots.

salva cum reverentia
  zondag 11 januari 2004 @ 17:35:50 #109
74080 Goodluck
pi_16157862
quote:
Op zondag 11 januari 2004 17:29 schreef hoppe het volgende:

Misschien verheldert het wat als zowel Gooluck als SCH wat nader ingaan op hun beleving van de zaak. Wellicht voorkomen we daarmee een welles-nietes uitwisseling in deze draad.

Ik vind

Nou, ik ben al 180 keer ingegaan op het "waarom" van mijn sceptische mening. Als anderen dan blijven doorgaan met het herhalen van dezelfde vragen. Sorry.
pi_16158166
Er is geen discussie over mogelijk dat er niets mis is met groeten, dus iedereen die daar kritiek op heeft, heeft per definitie ongelijk
pi_16158286
Het is wel echt politieke komkommertijd
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_16158337
quote:
Op zondag 11 januari 2004 17:45 schreef SCH het volgende:
Er is geen discussie over mogelijk dat er niets mis is met groeten, dus iedereen die daar kritiek op heeft, heeft per definitie ongelijk
Voor sommige mensen komt het bijzonder bedreigend over als ze door een onbekende worden aangesproken. Anderen dan hebben vanuit hun werkelijkheidsbeleving (al dan niet beïnvloed door een religie of cultuur) remmingen om te kunnen reageren op spontane begroetingen. Weer anderen trekken zich ook in het openbaar liefst terug tot de directe omgeving van een meter rondom zich.

Dergelijke individuen spontaan groeten zal niet per definitie als aangenaam door de gegroete ervaren worden.

Natuurlijk zijn er wel 101 beren op een weg naar verandering te bedenken. Wie nooit iets onderneemt verandert zeker niets.

salva cum reverentia
  zondag 11 januari 2004 @ 17:52:04 #113
52589 sjun
uit solidariteit
pi_16158391
quote:
Op zondag 11 januari 2004 17:48 schreef Meneer_Aart het volgende:
Het is wel echt politieke komkommertijd
Nu hebben Rob Oudkerk en GroenLinks nog wel zo hun best gedaan...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_16158435
quote:
Op zondag 11 januari 2004 17:50 schreef hoppe het volgende:

[..]

Voor sommige mensen komt het bijzonder bedreigend over als ze door een onbekende worden aangesproken.

Een hand opsteken of knikken of hallo zeggen, dat kan nooit als bijzonder bedreigend worden ervan, gemiddeld genomen.
quote:
Weer anderen trekken zich ook in het openbaar liefst terug tot de directe omgeving van een meter rondom zich.
Dat is het probleem juist.
quote:
Dergelijke individuen spontaan groeten zal niet per definitie als aangenaam door de gegroete ervaren worden.
Wel als het weer gemeengoed wordt.
pi_16158461
hahaha, wat een heerlijk kansloos idee

wat ben ik blij dat ze niet in de regering zitten

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_16158486
de partij van de toekomst zou het niet beter bedacht hebben
  zondag 11 januari 2004 @ 18:05:23 #117
74080 Goodluck
pi_16158796
Goed, dan nogmaals even de hamvraag voor alle linkse jongens en meisjes:

denken jullie nou echt dat mensen elkaar gaan groeten door een bord ?

zondag 11 januari 2004 @ 18:08:19 #118
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16158903
quote:
Op zondag 11 januari 2004 18:05 schreef Goodluck het volgende:

Ja, sommige gaan dat doen ja. En sommige ook juist niet.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 11 januari 2004 @ 18:12:39 #119
74080 Goodluck
pi_16159048
quote:
Op zondag 11 januari 2004 18:08 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, sommige gaan dat doen ja. En sommige ook juist niet.

Weet je, ik denk dat helemaal niemand dat gaat doen.
Sterker nog: Ik denk dat het bord oud en nieuw niet eens overleeft heeft.
  zondag 11 januari 2004 @ 18:20:14 #120
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16159338
quote:
Op zondag 11 januari 2004 18:12 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Weet je, ik denk dat helemaal niemand dat gaat doen.
Sterker nog: Ik denk dat het bord oud en nieuw niet eens overleeft heeft.

Jij denkt wel eens vaker wat.
Ik zou het wel doen. Wel grappig.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_16166386
quote:
Op zondag 11 januari 2004 18:05 schreef Goodluck het volgende:

Nee tuurlijk niet, het gaat ook niet om dat bord. Het gaat om de aandacht voor het onderwerp. Dat van dat bord moet je niet zo letterlijk nemen natuurlijk.
  zondag 11 januari 2004 @ 22:44:39 #122
74080 Goodluck
pi_16169416
quote:
Op zondag 11 januari 2004 21:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet, het gaat ook niet om dat bord. Het gaat om de aandacht voor het onderwerp. Dat van dat bord moet je niet zo letterlijk nemen natuurlijk.

Dan is het zijn doel dus totaal voorbij geschoten. Ik kan nergens 0 aandacht van de media vinden, 0 andere lokaties waar zo'n bord is geplaatst en waarschijnlijk schenken de wijkbewoners eveneens 0 aandacht aan het bord.

En zo ging er weer een mooie linkse droom aan duigen...

pi_16169529
quote:
Op zondag 11 januari 2004 22:44 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Dan is het zijn doel dus totaal voorbij geschoten. Ik kan nergens 0 aandacht van de media vinden, 0 andere lokaties waar zo'n bord is geplaatst en waarschijnlijk schenken de wijkbewoners eveneens 0 aandacht aan het bord.

En zo ging er weer een mooie linkse droom aan duigen...

Jeemig, wat draaf je weer door. 1. Het is geen droom. 2. Er is niks links aan. 3. Er is wel aandacht aan besteedt en we hebben het hier al 5 pagina's lang over. 4. Niet geschoten is altijd mis. 5. Het gaat niet om het bord maar om de discussie over hoe je met elkaar omgaat. Daar is toch niks mis mee? Niemand verplicht jou of mij om te groeten hoor.
  zondag 11 januari 2004 @ 22:50:30 #124
74080 Goodluck
pi_16169629
quote:
Op zondag 11 januari 2004 22:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Jeemig, wat draaf je weer door. 1. Het is geen droom. 2. Er is niks links aan. 3. Er is wel aandacht aan besteedt en we hebben het hier al 5 pagina's lang over. 4. Niet geschoten is altijd mis. 5. Het gaat niet om het bord maar om de discussie over hoe je met elkaar omgaat. Daar is toch niks mis mee? Niemand verplicht jou of mij om te groeten hoor.

Ooit zullen jullie gehoord worden........
pi_16169718
quote:
Op zondag 11 januari 2004 22:50 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Ooit zullen jullie gehoord worden........

Jullie? Ik zit niet in de politiek hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')