abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16122261
Nou de strijd is losgebarsten.
Vanmorgen wenste meneer (2,5 jr) geen luier om.............. de eerste onderbroek is al nat. Wie heeft er nog tips ?
We doen het nu als volgt:

*niet boos worden als er geplast word ergens anders dan op de wc
*belonen van plassen op de wc met een sticker
*overmatig prijzen van goede pogingen
*elk uur op de wc zetten
*veel schoon ondergoed
*bank bedekt met speciale deken

pi_16122295
geen luier om NADAT er op de wc is geplast. niet eerder.
anders gaat het wellicht snel mis.
  zaterdag 10 januari 2004 @ 08:10:19 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16122298
Luier weer om. Als er buiten een straal van 20 cm buiten de pot de behoefte gedaan wordt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16122307
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 08:10 schreef Megumi het volgende:
Luier weer om. Als er buiten een straal van 20 cm buiten de pot de behoefte gedaan wordt.

dit is geen tip........................

pi_16122311
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 08:15 schreef Stout het volgende:

[..]

dit is geen tip........................

als ik dat doe, trekt ie m nl zelf wel weer uit
  zaterdag 10 januari 2004 @ 09:04:23 #6
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_16122413
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 08:15 schreef Stout het volgende:

[..]

als ik dat doe, trekt ie m nl zelf wel weer uit

En dan doe jij hem gewoon weer om
Ik vind het idee van dolle hond trouwens ook niet slecht.
Moet hem idd belonen als hij het op de pot doet, maar tussendoor een luier aanhouden zou ik denk ik wel doen.
Laat hem eerst maar eens proberen die luier een hele dag droog te houden, voordat hij af gaat.
"God is not here today, priest!"
"T" is for TANK, and "T" is for TERROR ... and "K" is the "K" for KILLING in error.
pi_16122474
Misschien is het handig dat degene die wat tips hebben erbij vertellen of ze zelf ook kinderen hebben. Ik heb namelijk het idee dat degene die hier gepost hebben zelf geen kinderen hebben.

Ik heb helaas geen tips voor je Stout want zover zijn we hier nog niet, maar wat ik lees pak je het heel goed aan. Heel veel sterkte!

zaterdag 10 januari 2004 @ 09:36:58 #8
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_16122532
Heb kinderen allen zindelijk en mijn ervaring is bij elk kind gaat 't anders.De ene heeft 't zo onder de knie en de ander doet er langer over.Niet wanhopen 't gaat soms opeens verrassend snel goed!
tips: Leg een grote stapel schone onderbroeken klaar.Trek ze te korte hemdjes aan zodat die na elk ongelukje niet nat worden.trek een broek aan die gemakkelijk uitgaat b.v joggingbroek.Ik kocht extra mooi ondergoed ,aangeprezen als grote kinderen ondergoed en beloofde dat mag jij ook aan als je niet meer in je broek plast.En zorg dat je er snel bij bent als het kind alarm slaat.Succes!!!!!
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_16122576
nou de luier is weer aan

bij het 6e ongelukje begon hij hartverscheurend te huilen dat hij la weer nat was en dat hij weer de wc niet haalde (net 3 meter er voor) Hij werd zo boos en verdrietig dat toen ik zei van zullen we dan een schone onderbroek aan doen en een pyamabroek hij totaal in paniek raakt en we in alle wijsheid hebben besloten om nog mar even de luier aan te houden. Zijn grote broer was ook pas zindelijk met 3jr en 3 mnd en toen ineens voor dag en nacht dus wat mij betreft wacht ie nog effe.

Dit was zo zielig dat ik er zelf bij stond te huilen, t arme kind. Hij wil zo graag maar zijn lijfje is er nog niet aan toe

Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 10 januari 2004 @ 09:47:52 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_16122577
Stout, zet hem ook elk uur even op de wc. De kans dat het dan geregeld goed gaat, is simpelweg groter, en dan kun je hem flink prijzen Succes!

Hier zijn we nog steeds niet verder dan een verbaasd: "Hee, pipi doet een plasje" (maar dan is ie dus al bezig). Aan "pipi gaat zometeen een plasje doen" denken we nog maar niet...

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_16125709
Ik probeer mijn meiske ook zindelijk te krijgen, maar ze geeft zelf niks aan. Ik zet haar dus nu ook maar met regelmaat op het potje of de wc. Als ik haar vraag of ze niet weer eens plas of poep moet, zegt ze: " uhhhh.....nee, nee, hoeft niet, hoefttuh niettuh plasje. Ik hoefttuh niet mamma."
Afgelopen zomer heeft ze wel 1.5 week, elke dag braaf op het potje gepoept, maar dat was van de een op de andere dag ineens weer over ook. Nu zit ik ook met gewone luiers te rommelen en dat maakt het willen zitten op het potje of de wc ook gewoon minder aanlokkelijk. Ipv oefenbroekje naar beneden en plassen en poepen maar, moet ze erna op de bank liggen voor een luier. ( Ik ben gewoon niet zo handig met (kind) staand luiers omvouwen ) zo wordt het dus ook een tijdrovend ritueel en daar heeft ze niet altijd trek in. En echt groot en zelfstandig voelt dat denk ik ook niet voor haar. Maar och...... ze zal toch niet tot haar 18e in de luiers lopen hoop ik ?!!?
The waves you made will always be
pi_16137983
Heeft ie normaal zo'n luier om met plakkertjes?? Geef m dan een luierbroekje. Ik noemde dat voor mijn dochter een "grotemeidenluier". Ondertussen is nu al zover dat ze plast en poept op de wc en heel soms 's nachts nat is
pi_16138205
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 07:58 schreef Stout het volgende:
Nou de strijd is losgebarsten.
Vanmorgen wenste meneer (2,5 jr) geen luier om.............. de eerste onderbroek is al nat. Wie heeft er nog tips ?
We doen het nu als volgt:

*niet boos worden als er geplast word ergens anders dan op de wc
*belonen van plassen op de wc met een sticker
*overmatig prijzen van goede pogingen
*elk uur op de wc zetten
*veel schoon ondergoed
*bank bedekt met speciale deken

Ik wens je een hele hoop succes... ik ben vorig jaar met mijn dochter begonnen in de zomer... kon ze lekker buiten in haar blote kont lopen en ik moet zeggen dat dat me heel goed bevallen is omdat ze er zelf 8er kwam dat ze aan het plassen was en dat toch wel heel raar vond. Nu is ze overdag dus al een tijd zindelijk maar 'snachts wil ze er nog niet aan om het zonder luier te doen. Maakt mij ook eigenlijk niet uit.. ze zal er zelf wel mee komen denk ik dan maar zo.
Owja... ik heb haar later dat ze al goed doorkreeg af en toe een kadootje gegeven.. en dat vond ze helemaal geweldig (doos met 6 voorleesboekjes bij de action maakt 6 kadootjes )
Dus ik zou zeggen... maak je niet al te druk erom.. tis leuk als ie het snel onder de knie heeft maar het komt vanzelf wel (zoals je ook al zei bij je oudste zoon)
http://www.essel.nl
Kom eens een kijkje nemen als je durft :D
  zondag 11 januari 2004 @ 03:14:46 #14
78053 CheyAnya
ik is blond, maar zij is dom
pi_16146190
in het begin)jaartje geleden) deed ik zoonlief ook elke keer op potje zetten.. maar op den duur had ie er een afkeer tegen zeg maar.. dus liet het maar doen en wachtte tot ie er zelf mee aankwam.. tot afgelopen zomer dus
m'n zoon, 3 1/2 jaar, is nu alweer zo'n half jaar zindelijk.. overdags.. begon in de zomer door in de blote kont te laten rondhuppelen.. en bij elk plasje dat hij kreeg op de pot, kreeg hij een centje voor in zijn spaarpot.. en dat vond ie zo geweldig.. en hij kreeg 2 centjes als ie had gepoept er op..
prachtig vond ie het.. kan hij soms zelf iets leuks kopen als ie wat leuks ziet.
voor snachts gebruikt ie nog een luier.. maar die doet ie sochtends wel uit als ie moet plassen.. maar luier is helaas wel nat.. maar dat komt allemaal vanzelf wel..
En toen was het 2004... Merk jij er wat van ?????
pi_16147101
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 21:40 schreef QTPi het volgende:
Heeft ie normaal zo'n luier om met plakkertjes?? Geef m dan een luierbroekje. Ik noemde dat voor mijn dochter een "grotemeidenluier". Ondertussen is nu al zover dat ze plast en poept op de wc en heel soms 's nachts nat is
\\
helaas laat ons budget dat niet toe
  FOK!fossiel vrijdag 16 januari 2004 @ 20:23:49 #16
2628 Karin
pi_16323602
Stout in de Ouders van Nu van februari staat ook een artikel over zindelijk worden. Helaas heb ik geen scanner aangesloten staan maar misschien iemand anders wel?
pi_16323839
Bo is er ook ineens helemaal mee bezig. Die loopt maar te roepen, "poepen, poepen". En dan zet ik haar op de wc, dat vind ze prachtig. Na 1 keer haar armen te doen alsof je spierballen hebt en een persgeluid wilt ze vegen met een papiertje. Dat vind ze het mooist en dan er weer af.
Als ik zie dat ze echt moet poepen dan vraag ik of ze dat op de wc wil doen. "Nee"roept ze dan verschrikt.....nou ja het komt vanzelf wel. Ik ga het niet pushen. Als ze er op vind vind ik het prima en als ze er niet op wil ook.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_16324024
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 20:31 schreef jessie het volgende:
Bo is er ook ineens helemaal mee bezig. Die loopt maar te roepen, "poepen, poepen". En dan zet ik haar op de wc, dat vind ze prachtig. Na 1 keer haar armen te doen alsof je spierballen hebt en een persgeluid wilt ze vegen met een papiertje. Dat vind ze het mooist en dan er weer af.
Als ik zie dat ze echt moet poepen dan vraag ik of ze dat op de wc wil doen. "Nee"roept ze dan verschrikt.....nou ja het komt vanzelf wel. Ik ga het niet pushen. Als ze er op vind vind ik het prima en als ze er niet op wil ook.
erg herkenbaar van het zoontje van een vriendin. Die riep zelfs dat ie moest poepen maar vond dan ineens de "grote mensen wc" toch wel heel erg eng. Helaas heb ik geen ervaring Stout. Ik weet dat mijn moeder ons dan zomers in ons blootje rond liet rennen, maar daar moet het natuurlijk wel de jaargetij voor zijn! Succes iig.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 20:49:40 #19
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16324380
Ik heb Jasper verteld dat luiers voor babies zijn en dat hij als bijna 3-jarig wel op de pot kon gaan plassen en poepen. Daar was hij het gelukkig wel mee eens.
Eerst ging hij plassen op de pot, voor elke keer plassen kreeg hij een sticker of kruisje en bij 10 kreeg hij een kleinigheidje. Daarna moest hij 25 "punten" sparen en daarna was het zo gewoon, dathij voor poepen op de pot punten kreeg. Toen hij dat eenmaal gewoon was zijn we gaan trainen voor de grote wc, nu kreeg hij per dag een sticker of kruisje. Zo bouw je het toiletbezoek op, en de beloning af.
Veel succes ermee!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 21:01:37 #20
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_16324705
Wij zijn ook begonnen met training in de zomer, onderbroekje aan shirtje erboven. Door het onderbroekje merkte hij dat hij nat was en dan liepen we even naar de WC om te kijken of hij nog meer moest plassen en beloonde hem als het wilde lukken. Op een gegeven moment( ongeveer 200 natte broeken verder) merkte hij het als hij per ongeluk plaste en stopte dan om het plasje af te maken op de WC, totdat hij uiteindelijk droog was. We hebben gedurende de gehele periode ook geen luier meer bij hem aangedaan( behalve s`nachts natuurlijk of als hij ziek was), dan maar een natte broek, leek mij voor zo`n kleintje zo verwarrend anders.
Verder heb ik eigenlijk geen tips, ik denk dat iedereen voor zijn eigen kind maar moet uitdokteren wat de handigste manier is, ieder kind is ook weer anders. Maar bij deze mijn manier( bij Connor dan bij Ewen moet nog maar blijken of dit de juiste manier is )
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_16324959
Bij Britt en Romée was ik gewoon te lui om het door te zetten, na 1 dag met 6 (2x3) natte broeken.
Ze begonnen al te huilen als ik met de potjes aan kwam.

Toen ze 3 waren geworden (in Maart) deden ze alles nog in de luier. Zo nu en dan vroeg ik wel, en probeerde ze vertrouwd te maken met de pot.
Nou mooi nix dus. Nog niet een klein plasje. Moed laten varen, en in Juni waren we op vakantie en moest Britt in ene een plas, in het zwembad. Helemaal verward was ze, waar moest ze die nou laten! Dat was het begin, en ze wilde toen we later bij de caravan waren ook geen luier meer om. Vanaf die dag was ze overdag èn 's nachts droog. En na 3 dagen volgde Romée, met heel af en toe een ongelukje maar van de een op de andere dag waren ze zindelijk, zònder gepush en gedoe!
's Nachts hebben ze nog wel zo'n up en go om gehad omdat ze echt geen luier meer om wilden, dit was dan een 'nachtonderbroek'.
Ben blij dat het zo makkelijk is gegaan, ze waren er gewoon opeens aan toe tot mijn grote geluk

Screw them.
We're going home.
pi_16325040
Hoe jij het omschrijft Caronline, zo is mijn opzet met Bo (en dalijk Janneke) een beetje. Zo ben ik er dus ook mee bezig. Hopelijk heeft het dezelfde uitwerking. En mij maakt het dan echt niks uit als die zindelijkheid er dan op 2 en halve of 3 en halve jarige leeftijd is.
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:16:10 #23
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_16328115
Ik ben gisteren voorzichtig begonnen met Katja. Het potje vond ze direct al niks, daar wil ze absoluut niet op gaan zitten, maar de wc vond ze wel wat. Dus wij haar een paar keer op de wc gezet (zonder resultaat). 's Middag riep ze ineens heel enthousiast "Plassen" en wilde ze naar de wc. Ze had een tuinbroek aan , dus trui uit, tuinbroek op haar enkels en op de wc. Daar gebeurde niks en ze wilde er weer af. Ze was nog niet de wc af en daar kwam de plas. Kleren nat, schoentjes nat en gang nat.

Wat ik na twee dagen geleerd heb is dat tuinbroeken voortaan taboe zijn. Wat Katja geleerd heeft is dat dit een perfecte manier is om mijn exclusieve aandacht te krijgen. Zodra ik iets te veel met Job bezig ben, roept ze dat ze moet plassen. En ik leg dan braaf Job weer in de box en ga met haar in de weer. Tot nog toe zonder dat er ook maar iets gebeurd is op de wc. Ik vraag me dus ernstig af of ik hier mee door moet gaan of dat ik ook maar even moet wachten tot de zomer.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_16478938
Toen ik afgelopen vrijdag te horen kreeg dat dochter lief de enige in dr klasje was die nog met luier liep, ben ik maar meteen met grof geschut begonnen. Zondag hele dag in pyjama en onderbroek laten lopen wel sokken, geen sloffen. (Sloffen wassen is lastiger.) Smorgens twee keer een misser, maar ze stopte gelijk met de plas en maakte het keurig op het potje of de wc af! Maandag; zelfde ritueel, ook twee keer smorgens missertje, verder ging het goed met zelfs 1 poep op de pot! Dinsdag; smorgens onderbroek(ging goed!) smiddags moesten we weg dus oefenbroekje. Ik wilde haar nog niet meteen in het diepe gooien, plus oma heeft een stoffen bankstel dus dat zou ook nog niet handig zijn. Vanmorgen helemaal geen missers, maar toen we ff voor boodschappen weg moesten natuurlijk een oefenbroek. Thuis vergaten we die oefenbroek meteen uit te doen (wij zijn die luier ook nog zo gewend he? ) en daar heeft ze dan uiteindelijk ook haar poep in gedaan.

Nu ga ik gauw slapen het is al laat zat, morgen weer een nieuwe ronde en nieuwe kansen!

Succes allemaal met het pottie trainen van de kindjes!!

P.s: Dochter is 37.5 maand.

[Dit bericht is gewijzigd door pepper_961 op 22-01-2004 03:57]

The waves you made will always be
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 6 maart 2004 @ 17:37:28 #25
13151 crew  Rewimo
pi_17537326

CHRISTAN HEEFT ZOJUIST ZIJN TRIX VERDIEND!!!

Een grote en een kleine boodschap op de wc

En nu maar hopen dat deze trend zich voortzet

Ik weet het, het is een crosspost maar ik ben zoooooooooooooooooooooooo trots!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_17537461
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeee wat goed Rewimo!!!!
Neeeee wat goed Christan bedoel ik
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 6 maart 2004 @ 17:51:19 #27
13151 crew  Rewimo
pi_17537630
Knap van mij hè

(dit was Christan dus)
  zaterdag 6 maart 2004 @ 23:09:52 #28
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_17544810
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 17:51 schreef Rewimo het volgende:
Knap van mij hè

(dit was Christan dus)
Christan, gefeliciteerd!! Goed zeg!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 6 maart 2004 @ 23:23:44 #29
13151 crew  Rewimo
pi_17545215
We zijn er nog niet hoor Dit betekent alleen dat er 10 geslaagde pogingen op de wc zijn geweest. Het predikaat 'zindelijk' heeft ie nog niet
  zondag 7 maart 2004 @ 00:15:19 #30
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_17546625
quote:
Op zaterdag 6 maart 2004 23:23 schreef Rewimo het volgende:
We zijn er nog niet hoor Dit betekent alleen dat er 10 geslaagde pogingen op de wc zijn geweest. Het predikaat 'zindelijk' heeft ie nog niet
Bij Daan gaat het ook nog niet echt goed. Hij heeft al een heleboel stickertjes vergaard en een paar kadootjes gekregen, dus ik wilde wel eens proberen hoe het ging als hij geen luier omhad.
Ik heb het deze week een paar dagen uitgeprobeerd (dinsdag tot donderdag) en het was niet echt een succes. Hij ging in het begin vrij regelmatig op het potje zitten plassen, maar het ging (natuurlijk) ook een paar keer mis. Ik heb hem gewoon weer schone kleren aangedaan en er niet zoveel aandacht aan gegeven, maar hij vond het helemaal niets.
Op donderdagochtend wilde hij nauwelijks meer van het potje, maar hij plaste ook niet. Ik heb hem toen toch maar weer aangekleed en na een half uurtje begon hij te huilen, omdat hij in z'n broek had geplast. Ik heb hem vanaf toen maar gewoon weer luiers om gedaan. Hij is er duidelijk nog niet aantoe. Hij heeft vanaf donderdag trouwens ook nog geen plasje op het potje gedaan. Zal vanzelf wel weer komen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')