abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1220665
klasse zusje! (en alle andere stoppers).
quote:
Op zaterdag 14 juli 2001 10:51 schreef ~Anja~ het volgende:
Heb vannacht gedroomd dat ik roken ging, en het zelf niet eens doorhad.
heb ik ook vaak gehad, en zelfs nu, al 2,5 jr gestopt, rook ik nog wel es in m'n dromen. meestal alleen maar 'n meevaller bij 't wakker worden.
  dinsdag 17 juli 2001 @ 13:43:15 #152
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1221698
quote:
Op maandag 16 juli 2001 15:55 schreef Dr_Crouton het volgende:
* Dr_Crouton poogt met zijn slechte motoriek/ritmegevoel een dansje te doen in Digger's geleende cheerleaderspakje
Nee joh, gekkie, jij had alleen de zwaaipompoendingen. Diggers cheerleaderspakje is een perfect maatje voor mijn zwangere buikje, die krijg je niet!!!

Ik had zowaar, voor het eerst sinds tijden, net zin in een sigaret. Of eigenlijk was ik gewoon sjachie, en had zin in alles wat ik niet mocht, denk ik

Sjak, hoe staat het met jou? Nog steeds een paar sigaretten per dag? Eigenlijk lijkt me dat op den duur alleen moeilijker: alsof je iedere dag weer een beetje moet afkicken.

Acnaib, ben je de eerste moeilijke tijd een beetje door, denk je?

dinsdag 17 juli 2001 @ 13:45:37 #153
12728 MrWilliams
freaky freak
pi_1221713
Ik ben ook maar weer eens gestopt.

Het stoppen is makkelijk, het overtuigen dat het echt nodig is, is bij mij veel moeilijker... Ik heb nog wel gewoon sigaretten in huis, omdat ik weet dat ik er vanaf kan blijven. Die verdwijnen als mijn gewoonte om sigaretten te hebben / mee te nemen verdwijnt... (omdat ik ze niet meer nodig heb)

[Dit bericht is gewijzigd door MrWilliams op 17-07-2001 13:50]

now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
  dinsdag 17 juli 2001 @ 14:12:53 #154
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1221896
Update lijstje

* 31-3 Thee
10-4 Digger
07-5 Weerdo
23-5 Zusje
26-5 Glasbak
01-6 Gaoxing, Slakkie?
07-6 Spookvrouw, ~Anja~
13-6 Destinies_Child
14-6 SpikeAlike?
19-6 Zanderr
27-6 Ester
28-6 KingShakur
01-7 DaBuzzz, Lodi
06-7 Acnaib
09-7 Sjak !!!!!!!!!!!
12-7 Heelke
17-7 MrWilliams

MrWilliams, rookte je al lang, had je al een paar pogingen achter de rug??

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  dinsdag 17 juli 2001 @ 14:27:58 #155
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1222024
Dat zijn er al weer heel wat mensen op het lijstje

* Dr_Crouton zwaait en schudt met de pompoendingetjes

The Internets, I needs it..
  dinsdag 17 juli 2001 @ 14:35:55 #156
12728 MrWilliams
freaky freak
pi_1222078
quote:
Op dinsdag 17 juli 2001 14:12 schreef KingShakur het volgende:

lijstje ff weggehaald

MrWilliams, rookte je al lang, had je al een paar pogingen achter de rug??

even ter informatie dan maar:

Ik rookte vanaf ongeveer m'n 14e (ben nu 26). Toen kwam ik erachter dat m'n zus rookte en ik zag de reactie van m'n ouders. Binnen no-time zat ik er ook aan. Heel triest eigelijk, als je er zo op terugkijkt. Overal stiekum roken, .. alleen al voor het idee dat 'niemand het weet' is het spannend. Er gingen (tot vorige week) zo ongeveer 100 sigaretten per week doorheen, waarvan de helft in het weekend tijdens het stappen gerookt werd.

Een viertal keer heb ik geprobeerd ermee te stoppen. De langste poging ongeveer 6 maanden. De kortste 2 maanden. Het stoppen gaat steeds makkelijker, omdat (en dat merk ik echt) ik steeds steviger in m'n schoenen sta en een steeds grotere aversie voor roken krijg. Ook ben ik me sterker bewust van de symptomen die voorkomen tijdens het stoppen zodat ik ze voor kan zijn. (en me zo beheersen kan)

De reden waarom ik stop is omdat het mij fysiek zwaar valt. Het is nooit onderzocht, maar volgens mij heb ik een lichte vorm van of andere ziekte (allergie in de luchtwegen). Ik ben nu 3 dagen gestopt (dus is eigelijk 14-7 en ik probeer niet te smokkelen! ) en ik merk nu al dat ik me stukken beter voel.

...en straks wil ik er ook nog bij gaan sporten

*edit*
En ik wil iedereen een onder zijn/haar riem steken omdat ik zeker weet dat jullie er allemaal vanaf kunnen komen.

Kijk maar naar de reklame met de worteltjes. Roken is niet normaal.

[Dit bericht is gewijzigd door MrWilliams op 17-07-2001 14:49]

dinsdag 17 juli 2001 @ 15:36:47 #157
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_1222517
TERUUUGGGGGG!!!

Hallauwa!

terug uit de Ardennen, weekend van sport, veel drank, gezelligheid, vrienden, lol, korte nachten enz...>:)

heb vrijdag een trekje genomen om een vermoede te testen....mn vermoeden was juist, het smaakt sinds de 2e week ronduit smerig . De enig drang die ik nog voel is het gevoel van de peuk en het inhaleren (gevoel in je keel) Verder geen trek of behoefte om te roken.
Het gaat dus goed, verbaas me nog steeds en probeer me te realiseren dat ik er nog niet ben. ik heb er echter wel helemaal vertrouwen in.

DEZE snap ik overigens niet:

////Kijk maar naar de reklame met de worteltjes. Roken is niet normaal.
/////

Maar wel alle sterkte toegewenst!! iedereen trouwens!!

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  donderdag 19 juli 2001 @ 00:17:50 #158
2603 Zusje
beroepsoptimist
pi_1232423
Zit vandaag op acht weken rookvrij. Goed he.
Wil iedereen even een hele goede rookvrije en nicotinevrije vakantie wensen. Speciaal voor Goaxing en Diggertje een dikke knuffel erbij.

adios en au revoir

donderdag 19 juli 2001 @ 01:29:25 #159
6290 Dr_Crouton
pi_1232810
Wie heeft er extra aanmoediging nodig?
  donderdag 19 juli 2001 @ 11:25:33 #160
2729 Acnaib
mooi he....alles
pi_1234017
Ik
Ik heb het af en toe heel zwaar. De drang te willen roken is af en toe erg sterk aanwezig.
Moet me echt beheersen af en toe, en mezelf afleiden.
  donderdag 19 juli 2001 @ 11:54:31 #161
6290 Dr_Crouton
pi_1234230
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 11:25 schreef Acnaib het volgende:
Ik
Ik heb het af en toe heel zwaar. De drang te willen roken is af en toe erg sterk aanwezig.
Vecht ertegen! Zing een liedje, ga tekenen, schilderen, ontdek origami, ga stofzuigen of opruimen, ga fitnessen of als je al aan het werk bent en die drang krijgt, ga ontspannen achterover zitten en maak je hoofd leeg door diep in en langzaam uit te ademen.

Of verzin zelf iets

Veel sterkte!

* zwaait en schudt nog wat rond met zijn pompoentjes

donderdag 19 juli 2001 @ 13:30:07 #162
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1234964
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 11:25 schreef Acnaib het volgende:
Ik
Als je wat peptalk nodig hebt, hang ik straks aan de telefoon!!!
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  donderdag 19 juli 2001 @ 16:21:27 #163
12728 MrWilliams
freaky freak
pi_1236156
Al vijf dagen zonder problemen. Af en toe komt er wel een gedachte bij me op (da's meer gewoonte volgens mij) en slapen doe ik niet zo lekker meer (da's volgens mij het weer).

Alles oke hier. Ik zie op tegen het weekend, dan ga ik naar de stad om ergens een drankje te pakken... dan wordt het volgens mij iets moeilijker.

donderdag 19 juli 2001 @ 23:57:16 #164
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1238997
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 16:21 schreef MrWilliams het volgende:
Alles oke hier. Ik zie op tegen het weekend, dan ga ik naar de stad om ergens een drankje te pakken... dan wordt het volgens mij iets moeilijker.
Een beetje wel, waarschijnlijk. Maar dat duurt maar heeeeeel even, een paar minuutjes, en dan ben je erdoorheen. Gewoon even volhouden MrWilliams. Sterkte!!!

En Acnaib: kom op meis! Je bent al zo'n eind gekomen. En voor je het weet ga je een dezer dagen naar bed, en bedenk je dat je de hele dag niet aan sigaretten gedacht hebt. En dat is toch lekker joh!

vrijdag 20 juli 2001 @ 08:57:03 #165
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_1240352
Hallo, mijn stoppoging is iets anders uitgepakt. Ik ROOK weer.

Als mij iets totaal ontboden wordt heb ik juist méér drang om het te doen (ook ben ikzelf degene die dat bepaald had). Ik denk dat ik er te erg op gefixeerd was, de gedachte dat ik dus helemaal niet meer mocht roken beangstigde me. Puur psychisch, nix op gelegd willen hebben of zoiets. Nu doe ik het anders. ik probeer gewoon minder te roken. Mijn streven is tot 5 sigaretten/ dag. (bewust gekozen; dit is heel goed haalbaar dus ik zal niet teleurgesteld worden). Dit doe ik nu al een week (vanaf de 13e) en het bevalt uitstekend. Ik weet dat als ik wil er weer eens kan pakken (zonder dat ik "faal") en weet je ik heb opeens niet zoveel drang meer. De ene dag rook ik er nu 2 en de andere 4. Alleen in het weekend was dat iets meer. Ik dacht toch dat dit een goed begin was voor iemand die héél veel rookte.
Ik ga ervoor en op een dag realiseer ik mij dat ik ben gestopt. Misschien was ik er nog niet helemaal klaar voor, want op het moment dat je zo'n ongelooflijke drang naar een sigaret hebt, kan je je opeens niet meer herinneren waarom je ook al weer wilde stoppen, Volgens mij is dat gewoon je geest die een spelletje met je speelt (verslaving)

Maar ja al met al kan je mij van de lijst halen.

Heel veel succes voor de rest van de doorzetters!! Ik sta helemaal achter jullie en sta versteld van jullie power!!

Mijn vriend vindt mij een wervelstorm
  vrijdag 20 juli 2001 @ 09:40:03 #166
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1240502
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 08:57 schreef Ester het volgende:
Misschien was ik er nog niet helemaal klaar voor, want op het moment dat je zo'n ongelooflijke drang naar een sigaret hebt, kan je je opeens niet meer herinneren waarom je ook al weer wilde stoppen, Volgens mij is dat gewoon je geest die een spelletje met je speelt (verslaving)
Volgende keer opschrijven op het moment dat je nog niet gestopt bent en het helemaal zat bent? Briefje dan in je portemonnee stoppen, zodat je het altijd bij je hebt, en het tevoorschijn kunt toveren als je het even niet meer weet?

Heel erg jammer Ester Ik hoop dat het minderen blijft lukken.

vrijdag 20 juli 2001 @ 09:49:08 #167
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_1240542
* spookvrouw komt hier weer even binnen rennen, zag tot mijn schrik dat ik hier al meer dan een week niet geweest was.

Ik heb er nu zeven weken opzitten en voel me lekker. Voor mij die stinkdingen niet meer.

Ester, jammer, maar ja, een stuk minder roken is ook een start, dus laat niet te veel je hoofd hangen.

En Mr Williams, goed hoor, de eerste 2 weken zijn het lastigst, maar wel te doen.

voor iedereen en een extra voor degenen die hier durven te vertellen dat het niet gelukt is.

hofleverancier van sterretjes :)
  vrijdag 20 juli 2001 @ 09:56:49 #168
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1240568
[wakkermode]
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 08:57 schreef Ester het volgende:
Als mij iets totaal ontboden wordt heb ik juist méér drang om het te doen (ook ben ikzelf degene die dat bepaald had). Ik denk dat ik er te erg op gefixeerd was, de gedachte dat ik dus helemaal niet meer mocht roken beangstigde me. Puur psychisch, nix op gelegd willen hebben of zoiets.
Hey wacht eens even! Je wilt niets opgelegd krijgen, daartegen wil je rebelleren, maar ondertussen laat je wel die nicotine bepalen dat je weer rookt? Inderdaad puur psychisch: dat noemen ze verslaving!!!!

Misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor, maar volgens mij laat je de sigaretten nu gewoon doen waar je zegt niet tegen te kunnen. Denk eens goed na: als je dit weekend uitgaat, ga je dan rustig de deur uit zonder eerst na te denken of je een pakje bij je hebt? En voor sluitingstijd, bedenk je dan niet even of je nog wel genoeg hebt voor de rest van het weekend? En als je aansteker weigert terwijl je een peuk op wilt steken, MOET je dan niet een andere aansteker vinden? En als je al een paar uur niet hebt kunnen roken, ga je dan niet een beetje om je heenkijken of er geen plekje is waar het wel kan? En als je favo merk er niet is, koop je dan gewoon helemaal niets? Hoe weinig je ook rookt, je bent en blijft eraan verslaafd. En neem maar van me aan: de stap van 5 naar een pakje is een stuk kleiner dan die van niets naar een pakje. Been there, enzo....

Sorry dat ik misschien een beetje stevig van leer trek, en zoals ik zei: ik kan het mishebben, maar volgens mij hou je jezelf vreselijk voor de gek met die "niksopgelegdwillenhebbensmoes".

[/wakkermode]

vrijdag 20 juli 2001 @ 10:25:54 #169
12728 MrWilliams
freaky freak
pi_1240672
Bedankt Goaxing en spookvrouw bedankt... Gister gezellig uit geweest. Bewust gelet op het feit dat ik niet rookte. Het was in het begin best moeilijk (omdat er weinig mensen waren die ik kende, en onzekerheid vraagt om een sigaret). Na een tijdje kwamen er wat meer bekenden en vanaf toen ging het eigelijk goed. Ik had alleen last van de geur in m'n kleren toen ik thuiskwam. Die heb ik dus maar snel in de was gedaan, vieze stinksigaretten.

Ow, voor de mensen die nog een zetje nodig hebben in de goede richting heb ik nog een klein verhaaltje over hoe ik denk dat het in elkaar zit:

quote:
Stoppen met Roken

Het is het doden van de gewoonte, niet de verslaving die je lichaam heeft. Het is dus meer een mind-game, dat stoppen met roken.

Het probleem is vrij simpel: Gewoontemomenten. Wat doe je als je even niks te doen hebt? Wat doe je als je net gegeten hebt? Wat doe je als je even uit wil rusten? Wat doe je als je in de kroeg staat te drinken?
Juist: Roken. Waarom? Aangeleerde Schijnonzekerheid. Je hersenen zijn gewoon na het eten een sigaret op te steken. Gebeurt dit niet, dan gooien je hersenen het op onzekerheid om toch de gewoonte na te leven. Bij sommige mensen zijn de uitwerkingen hiervan heftiger dan bij anderen. Dit is te danken aan de mate van controle (bewustheid) die de persoon heeft over zijn lichaam en hersenen. Hoe minder controle, hoe heftiger de reacties.

De oplossing is een kwestie van wilskracht en doorzettingsvermogen. De zelfconditionering die je jezelf hebt aangeleerd door te beginnen met roken moet je afleren. Je hersenen foppen jou, jij fopt je hersenen. Dit vergt discipline. Het bewust omgaan met je probleem is de sleutel. Slap gelul??? Dacht het niet:

Ik houd bewust m'n aansteker en sigaretten bij me. Waarom? Gewoonte. Als je weggaat controleer je of je alles wel bij je hebt. Dus ook je aansteker en sigaretten. Laat je hersenen maar denken dat je zeker bent (ook al weet je dat je jezelf fopt, het werkt wel) dat je je aansteker en je sigaretten bijhebt. Daarna is het een kwestie van geen sigaret opsteken op de momenten waarop je dat normaal gesproken zou doen. De eerste 4 dagen is dat het moeilijkst, daarna beginnen je hersenen je gewoonte te vergeten (het slijt) en wordt het steeds makkelijker. Daarna hoef je alleen nog maar je aansteker en het pakje weg te doen. Dat gaat ook makkelijk daarna, omdat je dat al 2 of 3 weken niet nodig hebt gehad.

Jij hebt controle over je hersenen en niet andersom.

Succes!
pi_1240691
* RB-tje heeft nooit gerookt en zal dat ook nooit doen.
muziek, m'n lust en mijn leven
  vrijdag 20 juli 2001 @ 10:35:23 #171
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_1240725
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 10:29 schreef RB-tje het volgende:
* RB-tje heeft nooit gerookt en zal dat ook nooit doen.
RB-tje, ook voor jou.
Op dit soort opmerkingen zitten we hier niet te wachten. Goed voor jou, en zeg nooit nooit .....

Als je niets constructiefs te melden hebt, blijf dan weg, dit is niet het Onzinforum.

voor RB

hofleverancier van sterretjes :)
  vrijdag 20 juli 2001 @ 10:48:56 #172
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1240783
Jammer Ester! Maar volgende keer beter!

Met mij gaat alles goed, geen trek meer, geen rare trekjes meer ...
Het gaat dus goed. Moet er wel voor zorgen dat ik genoeg te doen heb!

Acnaib, hoe gaat het met jou??
Tinkerbell, nog niet toe aan een nieuwe poging??

pi_1240892
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 10:25 schreef MrWilliams het volgende:
De oplossing is een kwestie van wilskracht en doorzettingsvermogen. De zelfconditionering die je jezelf hebt aangeleerd door te beginnen met roken moet je afleren. Je hersenen foppen jou, jij fopt je hersenen. Dit vergt discipline. Het bewust omgaan met je probleem is de sleutel.
De sleutel voor het succesvol stoppen met roken.. Wat hier staat is zo ontzettend waar. Gewoon in gedachten houden dat je hersenen jou foppen & je dat andersom ook moet doen.. Dat werkt het beste. Focus bij enorme aandrang hierop. Dat je hersenen een spel met je spelen.

Jammer dat het vorige topic over stoppen met roken tijdens de crash kapot gegaan, want daarin kon ik ook al zoiets herinneren.. En toendertijd was dat het de sleutel waardoor ik in staat was om te kappen (en nog steeds gekapt ben)

(En idd: nu ik gekapt ben wordt sigaretten-rook ook voor mij steeds irritanter.. Opvallend.)

vrijdag 20 juli 2001 @ 11:09:32 #174
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_1240970
voor spookvouw, omdat ze zo lief is.

En natuurlijk eentje voor jullie doorzetters

Mijn vriend vindt mij een wervelstorm
  vrijdag 20 juli 2001 @ 11:46:20 #175
6290 Dr_Crouton
pi_1241323
Goed stukje tekst, MrWilliams. Ik stel voor om dat stukje uit te printen voor degenen die het moeilijk hebben als herinnering. Print het in het klein uit om in je portemonnee te stoppen of aan de muur te hangen. Als (geheugen)steuntje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')