Goodluck | zaterdag 10 januari 2004 @ 00:19 |
quote:Aangezien we er nog niet helemaal zijn uitgekomen en er nauwelijks VW freaks aan het woord zijn geweest: deel 2 | |
HPoi | zaterdag 10 januari 2004 @ 00:23 |
quote]Op zaterdag 10 januari 2004 00:11 schreef Tjabbo het volgende: [..] Je moet de vergelijking ook niet letterlijk zien he. Maar bij je golf moet je ook je hele lampenset bij je hebben all the time. offtopic: Dan zal ik het maar niet over de Ford Mondeo hebben... (1e serie) Trouwens tis 0:25 | |
Maximus.Proximus | zaterdag 10 januari 2004 @ 00:42 |
Ik rij zelf een Passat. En ben er heel tevreden mee. Er zit alles op en aan en het rijd ook nog best goed. Je kunt ook voor een Audi kiezen, maar dan ben je nog meer geld kwijt voor dezelfe auto. ( het enigste verschil tegenwoordig tussen een audi en VW is het logo ![]() | |
RRRobert | zaterdag 10 januari 2004 @ 01:08 |
De oplossing is tegenwoordig al wat makkelijker: Neem een Skoda Octavia of een Seat Leon/Toledo. Simpelgezegd meer Golf voor je geld. Vaak óf een meer complete uitrusting óf een lagere basisprijs (en soms een combinatie van beiden) Ik heb drie VW's gereden (achtereenvolgens Polo, Golf en weer Polo), maar ik ben 4 jaar terug overgestapt op Honda (heb nu nèt Accord nr. 2 gekocht), aangezien deze zeker zo betrouwbaar zijn (eigenlijk zelfs ietsje meer Als VW niet zo waanzinnig gewild was bij de leasemaatschappijen, was VW al lang uit de top-vijf van best verkopende automerken gekukeld. | |
Goodluck | zaterdag 10 januari 2004 @ 01:29 |
quote:Niks aan toe te voegen. | |
001 | zaterdag 10 januari 2004 @ 10:51 |
Ik vind het eigenlijk maar een zeik topic. Mensen hebben voor sommige dingen nu éénmaal meer geld over. Terwijl er ook zat zijn die in een ouwe bak rijden terwijl ze makkelijk een Mercedes S kunnen betalen. | |
001 | zaterdag 10 januari 2004 @ 10:53 |
quote:In Duitsland waar bijna niet geleast wordt staat VW met 3 auto's in de top5 dus daar kan het niet aan liggen. | |
ConQuestador | zaterdag 10 januari 2004 @ 12:03 |
Massahysterie: iedereen ziet overal golfjes, dus iedereen wil ook datzelfde golfje. En dat het dan wat kost, sja, jammer dan ze ZULLEN EN MOETEN die kl*te golf hebben. | |
FunnyMuffin | zaterdag 10 januari 2004 @ 14:32 |
quote:oh, ik dacht altijd andersom. Die analyse stellen vaak ook geen drol voor dat blijkt wel weer ![]() | |
MouseOver | zaterdag 10 januari 2004 @ 15:16 |
Toch vind ik het wat vreemd. VW lijkt dus nog steeds door te bouwen op vroegâh, gekeken naar wat je ziet rondrijden zou dat zo rond de golf II moeten zijn. Toch is de directe concurrent, de Kadett E een stuk "soepeler" in gebruik. Betere afwerking en alles voelt net iets subtieler maar ook steviger aan (bijvoorbeeld het stuurwiel, hij schakelt soepeler, ruitenwissers maken bij opel een stevigere indruk ed). Terwijl afaik opel in de tijd dat die dingen nieuw waren nog niet zo'n roestig imago had dus dat lijkt me voor toen geen reden om "dan maar een golf ipv kadett te kopen". Hoe heeft zelfs de golf II dan zo'n succes kunnen worden, rekening houdend met het feit dat vw kopers en opel kopers ongeveer tot dezelfde groep behoren? | |
Ballebek | zaterdag 10 januari 2004 @ 15:42 |
Een Golf is per gisteren een Luxe auto vanwege het feit dat ik er 1 besteld heb ![]() | |
Xtreem | zaterdag 10 januari 2004 @ 16:15 |
quote: ![]() | |
Roadster | zaterdag 10 januari 2004 @ 16:19 |
Ik vind de prijzen van VW ook errug overdreven. Net of de Golf V zo super is... nee niet echt. Ik heb dus gekozen voor een Opel Vectra 2.0dti (100pk), terwijl een collega een Golf V 2.0tdi (140pk) sportline heeft besteld (lease). Normaal ga ik altijd voor power, vind de golf best aardig, maar die 2.0tdi sportline is gewoon geen 32k waard. Als ie 28k was ipv 32 had ik er nog over nagedacht. VW denkt dat ze superieure auto's maken ofzo, terwijl de wegligging van de nieuwe golf gewoon gemiddeld is, op boodschappen nivo (ook de sportline is niet goed genoeg t.o.v. de sportieve concurrenten). | |
Goodluck | zaterdag 10 januari 2004 @ 16:25 |
quote:Dat ben ik dan weer niet helemaal met je eens. De nieuwe Golf heeft onafhankelijke wielophanging en mede daardoor een uitstekende wegligging. Maar goed, ik had niet anders verwacht voor dat monsterlijke bedrag dat ze ervoor vragen. | |
Goodluck | maandag 12 januari 2004 @ 16:28 |
We zijn er nog niet helemaal uit denk ik. | |
jogie | maandag 12 januari 2004 @ 17:28 |
Mensen zijn heel goed in staat zelf te bepalen wat ze uit willen en kunnen geven voor een auto. Daarom bestaat een merk als Saab ook nog steeds...ze maken (in mijn ogen) saaie auto's met een raar dashboard (vooral de 9-5 met zo'n grote houten plaat) die niet het niveau halen van een mercedes of BMW maar ook voor dezelfde prijs te koop staan. Het heeft volgens mij voor een groot deel met imago te maken en niet met waarde van een auto. Goed voorbeeld hiervan is de R32. Een golf van 45.000 euros met een 3.2 V6 die je in een Seat Leon ook kan krijgen voor een berg minder geld....maar jah das een Seat...ik bedoel maar... Dit soort vergelijkingen gaan ook op voor Volkswagen en Audi, waarom een nieuw A3 voor 40.000 euro terwijl een nagenoeg dezelfde Golf voor 30.000 euro te koop staat. Het is een kwestie van imago! Mensen maken dus hun eigen ( wat hun rationeel vinden) keuzes en vandaag is VW nog steeds heel erg populair, morgen is het Lada (okeej niet helemaal reeel, maar je snapt me denk ik wel). | |
RRRobert | maandag 12 januari 2004 @ 22:19 |
quote:Pardon? Ik ben geen Opelhater (ook geen liefhebber trouwens), maar vriend èn vijand waren het er jaren geleden al over eens dat de Golf 2 destijds ver op z'n (europese) concurrentie voor lag, en dan met name op de E-Kadett en de Ford Escort. De beste bewijzen zie je nog dagelijks op marktplaats: voor soms absurde prijzen worden er type 2 golfjes van 15-16 jaar en ouder verhandeld, terwijl de concurrentie allang verwerkt tot schrootblik, i.v.m de verregaande roestvoerming (Kadett) danwel olieconsumptie (lees: viergasmeting, Escort). Op dát imago teert de Golf dus nog steeds... | |
#ANONIEM | maandag 12 januari 2004 @ 22:20 |
zonder de rest van het topic door te lezen kan ik je zeggen: BPM voorbeeld golf in duitsland begint vanaf 15.220,00 das 3.220 euro meer, das 7095,95 ouderwetse guldens... (nou ben ik wel met jullie eens dat 15.220,00 euro nog veel is voor een auto.... maar je krijgt er dan ook wat voor terug... (vind ik dan) ) en daarbij is ie toch nog steeds waarder vaster... | |
#ANONIEM | maandag 12 januari 2004 @ 22:21 |
quote:en terecht... ![]() | |
Xtreem | maandag 12 januari 2004 @ 22:23 |
quote:Daar heeft de concurrentie ook last van.... | |
Threepio | maandag 12 januari 2004 @ 22:30 |
quote:Het gaat natuurlijk om de prijs van een VW in vergelijking tot zijn concurrenten. En het is helaas niet zo dat alleen op VW's BPM wordt geheven hoor ![]() | |
MouseOver | maandag 12 januari 2004 @ 22:30 |
quote:Is dat zo? Ben zelf totaal geen opelfan -Honda/Alfa ![]() Hoewel ik je best wil geloven mbt de heersende mening uit die tijd ben ik toch nieuwsgierig naar de details ervan. edit: was de golf 1 soms veel betrouwbaarder dan de D kadett? | |
#ANONIEM | maandag 12 januari 2004 @ 22:33 |
quote:als je van uit duitsland een auto in voert is de bpm dacht ik hoger.... was wel een keer op radar... het was goedkoper om in sweden een auto te kopen, deze in te voeren naar nederland en dan met transport kosten... dan was die goedkoper dan dat je dezelfde auto in nederland zou kopen.... | |
Xtreem | maandag 12 januari 2004 @ 22:35 |
quote:'k bedoel: Focus, 307, Golf, Astra, allemaal zelfde klasse, maar de golf is veruit het duurst. Maar ze hebben allemaal last van hetzelfde bpm percentage ![]() | |
slashme | maandag 12 januari 2004 @ 22:38 |
quote:E-kadett is rommel. Maar toen de golf nog niet bedacht was had opel al A, B en C kadett. Die laatste is 1 van de beste auto's van het merk en had voor die tijd (zelfs nu nog) een formidabele wegligging. Met de komst van de voorwielaandrijvers (D kadett) is het bergafwaarts gegaan met Opel. | |
#ANONIEM | maandag 12 januari 2004 @ 22:42 |
quote:tja, hij is gewoon duurder.... maar waarom? om dat ie toch wel verkoopt denk ik dan dat de echt reden is... en ohja wacht ff: dus die doen elkaar niks meer.... | |
Xtreem | maandag 12 januari 2004 @ 22:44 |
quote: ![]() dat moet een complot zijn ![]() goed, opel is ook schofterig duur dus... maar waarom?? omdat ze veel verkopen... economisch gezien is dat een geldige reden, maar waarom verkopen ze dan zoveel? ' | |
#ANONIEM | maandag 12 januari 2004 @ 22:47 |
quote:van de volkswagen kan ik je zo zeggen: Degelijk, afgewerkt, Mooi (maar das een kwestie van smaak) en waarde vast. maar waarom is die opel dan zo duur? die heeft géén één van allen... | |
Threepio | maandag 12 januari 2004 @ 22:50 |
quote:Dat was geloof ik denemarken: Daar is er ook een BPM-achtige heffing en die is nog een stuk hoger dan de Nederlandse. Om de auto's daar dan nog enigszins betaalbaar te houden halen importeurs daar een flink stuk van de nettoprijs af. Als je zo'n auto importeert hoef je die hoge heffingen daar niet te betalen en betaal je netjes het (lagere) BPM tarief hier in nederland, over het lagere bedrag. Dit heeft overigens niets te maken met het land van herkomst van de fabrikant, dus die vlieger gaat niet op. | |
Xtreem | maandag 12 januari 2004 @ 22:52 |
quote:smaken enzo ![]() degelijk: gaat, omdat ze de leveranciers uitknijpen, achteruit. Maar dat geld ook voor mercedes en bijna alle anderen... afgewerkt: voor zover ik weet: ja, dat zit vrij goed. Maar dat heeft de 307 ook. | |
Threepio | maandag 12 januari 2004 @ 22:55 |
quote:Ik vind 3000 euro best een hoop verschil voor 2 vergelijkbare auto's uit die klasse anders... Is toch bijn 7000 ouderwetse guldens! En de 307 schrijft niet of nauwelijks harder af dan een golf.. | |
#ANONIEM | maandag 12 januari 2004 @ 22:56 |
quote:aah, kijk, dan ben ik fout geinformeerd.
tja... bij de meerprijzen begint de golf dan ook echt duurder te worden... | |
Xtreem | maandag 12 januari 2004 @ 22:58 |
quote:vanafprijzen zeggen niet zo veel ![]() ![]() | |
zerotolerance | maandag 12 januari 2004 @ 22:58 |
Volgens mij draait het allemaal om status. VW heeft een veelhogere status dan, noem eens een lukraak voorbeeld, Seat. Als je deze merken eens gaat vergelijken zou je het prijsverschil daaraan kunnen afleiden. Een polo 1.9 TDI 100 PK begint bij ¤ 20.115, een ibiza ¤ 18.150. Het begint dus al met de nieuwprijs, dan komen de afleveringskosten. ¤ 507 tegen ¤ 394. En kijk dan eens naar de uitrusting.. Vanwaar dit grote verschil? VW heeft een naam, seat nog niet. Aangezien het tegenwoordig toch één pot nat is, is de kwaliteit toch hetzelfde. Vroeger reed bijna elke lease rijder in een VW. Dat zien mensen op de weg en denken dan dat het goede auto's zijn. Meer vraag, hogere prijzen. Volgens mij dus een kwestie van status. Je wordt toch liever gezien in een VW dan in een Seat? Zolang dat wordt gedacht betaal je daar ook voor. O ja, ik zou ook VW gaan leasen. De Polo kost ¤ 270,55 per maand, de Ibiza ¤ 283,03. [Dit bericht is gewijzigd door zerotolerance op 12-01-2004 23:10] | |
RRRobert | maandag 12 januari 2004 @ 23:08 |
quote:Hmmm... details. Ik heb zelf privé één Golf 2 mogen rijden en een E-kadett bedrijfsmatig. Voor die tijd (voor mij was dat begin jaren '90) blonk de Golf vooral uit in rammelvrij interieur, solide uitstraling en gevoel, bijzonder goede wegligging, zeker in vergelijking met de Kadett (het dweilen deed me af en toe doodsangsten uitstaan), de reeds genoemde roestweerbaarheid en het idee dat de motortjes in het vooronder nooit kapot leken te kunnen. Ik had een 1.6 turbodiesel met 284.000 km op de teller en bij de roetmeting kwam ie doodleuk uit op een K-waarde van 1.26 (moest tussen 1.2 en 3.0 liggen). Helaas is-ie buiten mijn schuld om total-loss gegaan ![]() Tja en dan die E-Kadett... M'n schoonpa rijdt er nog steeds in eentje quote:De laatste jaargangen ('82-'83) kenden al een behoorlijk goede roestbescherming, daarbij waren ook die motortjes al behoorlijk duurzaam. En die wegligging was voor z'n tijd al een duidelijk pluspunt t.o.v. de concurrentie. Alleen wel kaal. M'n pa had ooit een "luxe" GLD, daar zat maar liefst getint glas, een aansteker en van binnen uit verstelbare spiegels in. En een klok naast de snelheidsmeter. Woei! Eigenlijk jammer dat ze van de Golf 3 zo'n tam gemotoriseerde (VR6 en 110pk TDI uitgezonderd) en (vooral) van de Golf 4 zo'n week geveerde wagen hebben gemaakt. Kom je in veel testen telkens weer terug als minpunt. Ow, en om de hierboven genoemde redenen rijd ik tegenwoordig al weer 5 jaar Honda | |
zerotolerance | maandag 12 januari 2004 @ 23:12 |
Volgens mij draait het allemaal om status. VW heeft een veelhogere status dan, noem eens een lukraak voorbeeld, Seat. Als je deze merken eens gaat vergelijken zou je het prijsverschil daaraan kunnen afleiden. Een polo 1.9 TDI 100 PK begint bij ¤ 20.115, een ibiza ¤ 18.150. Het begint dus al met de nieuwprijs, dan komen de afleveringskosten. ¤ 507 tegen ¤ 394. En kijk dan eens naar de uitrusting.. Vanwaar dit grote verschil? VW heeft een naam, seat nog niet. Aangezien het tegenwoordig toch één pot nat is, is de kwaliteit toch hetzelfde. Vroeger reed bijna elke lease rijder in een VW. Dat zien mensen op de weg en denken dan dat het goede auto's zijn. Meer vraag, hogere prijzen. Volgens mij dus een kwestie van status. Je wordt toch liever gezien in een VW dan in een Seat? Zolang dat wordt gedacht betaal je daar ook voor. | |
RRRobert | maandag 12 januari 2004 @ 23:16 |
quote:Ik ken anders al verschillende mensen die hun lease-Golf na looptijd hebben ingeruild voor een Seat, omdat de Golf zo "gewoontjes" word gevonden en de Leon/Toledo zo "mooi". Of zou het toch weer die bijtelling zijn? ![]() | |
yup | maandag 12 januari 2004 @ 23:33 |
quote:Lijkt me niet, een Seat heeft idd een "spannendere" uiterlijk dan een VW, bijv. Leon vs. Golf 4 of 5, ik heb 1000x liever die Leon want die ziet er gewoon 10x beter uit vinnik ![]() ![]() ![]() | |
Killer_Mom | maandag 12 januari 2004 @ 23:55 |
goede vraag, waarom een golf, vandaaag heb ik met mijn zoon, zijn honda sivic verkocht, in een garage, in Erp..... 2000 ¤ , 92, kei mooi wagentje, had hij net een half jaar, maar er komen onkosten aan, bv, de koppelingsplaat. velg is krom... hij heeft een golf gekocht, met dikke uitlaten en alles erop en eraan, ik denk dat die golfjes toch een status hebben, alleen al omdat VW duur is, dus dat wil je laten zien...... maar ....ik vind t zelf ook lekker om in een decadente bak rond te rijden, kan niet groot genoeg zijn, | |
slashme | dinsdag 13 januari 2004 @ 00:13 |
quote: ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 13 januari 2004 @ 00:14 |
quote:De enige status die golfjes genieten is dat het sjonniebakken zijn. Bakken voor yuppen die hun auto verder uitbouwen dan de bedenker ooit bedoeld heeft. Mensen die met een petje op in de auto zitten en met hun harses meer onder de binnenspiegel hangen dan recht voor hun stuur. verder écht niet. sorry. Je mag hem mooi vinden, dat is smaak onderhevig, maar als je het hebt over status, noem dan niet de golf in diezelfde zin zonder het woordje 'niet' te gebruiken. | |
Killer_Mom | dinsdag 13 januari 2004 @ 00:26 |
petje heeft hij niet, nooit niet maar patser eigenlijk wel, met verstand. niet iedereen in een golf rijdt zonder verstand. | |
Goodluck | dinsdag 13 januari 2004 @ 01:34 |
quote:Goh! Maar dat gaat bijna ook allemaal voor Seat op waar je precies dezelfde kwaliteit voor een lagere prijs krijgt. Vreemd ![]() | |
Goodluck | dinsdag 13 januari 2004 @ 01:43 |
quote:Niet om het af te kraken, maar ik moet altijd ontzettend hard lachen als er weer zo'n stratemaker Ferrari voorbij komt scheuren met een petje achter het stuur. quote:Mischien bij een bepaald publiek. ![]() Volkswagen heeft over het algemeen 0,0 status. quote:Laat me je dan even uit de droom helpen: een golf is alles behalve decadent Ik moet zelf voor mijn werk binnenkort ook zo'n ding gaan leasen en ik zie er nu al tegenop om in de "Douwe Egberts snelfiltermaling" van de Europese autoindustrie te moeten rond tuffen. | |
Sjummie | dinsdag 13 januari 2004 @ 08:46 |
quote:Is niet o heel vreemd Da's allemaal een kwestie van marktpositionering. Seat richt zich duidelijk op een jonger publiek. Dat zou o.a. de lagere prijs kunnen verklaren. | |
yup | dinsdag 13 januari 2004 @ 09:29 |
quote:Seat's (mooie auto's maken ze btw) hebben last van piepen en kraken, voor de rest zijn ze best wel mooi gemaakt... En als je me niet gelooft: http://www.seat-online.nl , de allergrootste Seat-fans zitten daar en zelfs die geven toe dat Seat's afwerking zeker niet op VW niveau zit... | |
Jatoch | dinsdag 13 januari 2004 @ 09:48 |
Misschien blijven de mensen ook nieuwe VW's kopen omdat ze waarde vaster zijn dan bijvoorbeeld een Seat. Je moet verder kijken dan de aanschafprijs. Ik vind VW's zeer goede auto's maar voor het imago zal ik hem nooit kopen, imago?? tis een vwtje geen BMW of Mercedes. Ikzelf rij in een 99'er Focus Ghia en had hiervoor een E-Kadett '88 die in mijn ogen beter is dan een Golf 2, maar ja het blijven meningen. | |
yup | dinsdag 13 januari 2004 @ 09:55 |
quote:Ik snap ook niet waarom mensen een E-Kadett slechter is dan een Golf 2, mijn vader had er een, en hij zei dat het 1 van de beste auto's was die hij had... Ik denk dat E-Kadett's zijn uitgestorven doordat ze worden mishandeld door hun eigenaren... Mijn vader heeft de kar altijd goed verzorgd, maar op een dag was ie gestolen en niet meer teruggevonden... BTW Seat heeft bijna net zo lage afschrijving als VW hoor, kijk maar naar die Leon'tjes die te koop zijn... | |
NeMe | dinsdag 13 januari 2004 @ 10:00 |
Golfjes zijn voor standaard doorsnee mensen is mijn mening. Ik bedoel niemand is origineel meer in zo'n auto en het straalt daardoor tegenwoordig al helemaal geen klasse meer uit. | |
slashme | dinsdag 13 januari 2004 @ 11:03 |
quote:Dan vraag ik me af hoeveel auto's hij heeft gehad. Ik vind de E-kadett 1 van de slechtste auto's ooit gemaakt. | |
001 | dinsdag 13 januari 2004 @ 12:54 |
quote:Welke auto onder de ¤ 30.000,- is dan wel exclusief? | |
slashme | dinsdag 13 januari 2004 @ 13:10 |
quote:Niet zo zeer exclusiever maar wel meer auto voor je geld: - audi A3 grote kar: - citroen C5 grote bak voor weinig: - hyundai elantra | |
001 | dinsdag 13 januari 2004 @ 13:17 |
quote:Daar heb je een punt, maar dat was de vraag niet! | |
slashme | dinsdag 13 januari 2004 @ 13:20 |
quote:stuk voor stuk wel exclusiver dan golf in aantallen. | |
001 | dinsdag 13 januari 2004 @ 13:33 |
quote:iets minder doorsnee! | |
HPoi | dinsdag 13 januari 2004 @ 13:54 |
even ter vergelijking: golf: €18.440,00 astra: €18.250,00 307: €17.400,00 focus: €17.250,00 Civic. €17.055,00 (dit zijn vanaf prijzen) Even de Civic toegevoegd. | |
001 | dinsdag 13 januari 2004 @ 13:56 |
quote:Ja daarom dat scheelt toch bijna niks. Dus dit topic is eigenlijk overbodig, want ze zijn allemaal bijna even duur. [Dit bericht is gewijzigd door 001 op 13-01-2004 19:30] | |
NeMe | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:16 |
quote:niet echt exclusief maar een honda of een alfa straalt meer uit dan een doorsnee golf. (ja is natuurlijk wel mijn mening maar over het algemeen rijdt er een average persoon in en de auto vind ik er ook average uit zien, niets bijzonders). Bovendien heb je voor 20.000 euro een zeer mooie 2e hands Porsche 911. hou je nog 10.000 euro over voor onderhoudt | |
Goodluck | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:22 |
quote:Komop man ![]() Zelfs de Pony was nog mooier als deze draak. [Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 13-01-2004 16:22] | |
NeMe | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:25 |
quote:beter dan een golf | |
Goodluck | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:26 |
quote:Niet mee eens (dat ik dit nog ooit ging zeggen ![]() | |
Sjummie | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:30 |
quote:Wat voor personen rijden er dan in een Honda of een Alfa ? | |
yup | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:31 |
quote:Heel veel... quote:Helaas zie je wel vaker dat Alfa's door mensen gereden word, die schijt aan de auto heeft en het ding alleen maar koopt, om de (niet eens opgewarmde) motor vol tegen de toerenbegrenzer te knallen. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door yup op 13-01-2004 16:34] | |
Viper_74 | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:43 |
quote:Is dat slecht dan ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:48 |
quote:Honda's: Jonge mensen, "tunerz en ricerz". Honda is betaalbaar en sportief. vandaar jonge mensen. tunerz en ricerz, omdat voor honda een zeer groot aanbod is van 3rd party tuning producenten. In Alfa rijden volgens mij inderdaad mensen die de auto helemaal afraggen en dan naar de sloop doen, of mensen met een warm hart voor alfa romeo. het schijnt nog altijd een auto te zijn die je meer met je hart dan met je verstand koopt. | |
Tjabbo | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:48 |
quote: ![]() | |
Jatoch | dinsdag 13 januari 2004 @ 17:42 |
quote:Waarom? Omdat iedereen dat zegt of heb je een goede rede? Hij heeft mij nooit in de steek gelaten heb hem 3 jaar gehad en nooit onderhouden. Misschien was het een toevalstreffer maar ik ervaarde hem als betrouwbaar en de redelijk pittige 1.8S motor is voortreffelijk, zelfs na 3 ton en de roest sja tis een oud lel. Verder geen slecht woord over VW, zijn gewoon heerlijke auto's, ik heb geen specifieke merken voorkeur als de auto maar goed, mooi en betrouwbaar is. Neemt niet weg dat VW pittig geprijst is maar ja je bent vrij in de de aanschafkeuze. De 1 vw de ander dat boeiuh als iemand vind dat ie dat waard is, is die dat ook. | |
CEx | dinsdag 13 januari 2004 @ 19:11 |
quote:Toyota Celica.... het niet Tsport model is iets van 29000... En waarom een golf? Waarom een passat? En nog steeds geloven mensen dat een duitse bak het degelijkst is | |
yup | dinsdag 13 januari 2004 @ 19:32 |
quote:Dat zijn Jap-bakken. Vooral Toyota is onverwoestbaar... Ik moet eerlijk zeggen, duitsers kunnen het interieur echt goed het interieur "minder plasticy" maken, maar de Jappen beginnen het echt te leren... | |
001 | dinsdag 13 januari 2004 @ 20:11 |
Wat alle auto's duur maakt in Nederland is 42.5% BPM over de nettowaarde en 19% BTW. (Als ondernemer krijg ik die 19% BTW gelukkig wel terug) | |
American_Nightmare | dinsdag 13 januari 2004 @ 22:59 |
VW is echt niet duur. Ik heb er vandaag een gekocht voor 400,- (Golf II) met nieuwe APK! ![]() | |
Killer_Mom | woensdag 14 januari 2004 @ 00:05 |
fout in een van de quotes, die Golf is niet van mij, ik rijd een bescheiden boodschappenwagentje, Nissan Primera, 2002. die Golf is van mijn zoon. Een van de redenen is dat t onderhoud, en of de onderdelen zo schandalig duur zijn, bij VW, en de reden om er een te kopen, | |
Killer_Mom | woensdag 14 januari 2004 @ 00:07 |
quote:oe, dubbel [Dit bericht is gewijzigd door Killer_Mom op 14-01-2004 00:08] | |
Killer_Mom | woensdag 14 januari 2004 @ 00:08 |
quote: | |
American_Nightmare | woensdag 14 januari 2004 @ 00:12 |
Golf is van '88. Op wat kleine 'gebruikssporen' na zitten er geen beschadigingen of roest op. Het interieur ziet er ook netjes uit. Motor is een 1.3. Km stand weet ik zo niet. Ik heb 'm gekocht bij een heel betrouwbare garage (eigenaar is klant van m'n vader geweest). Mijn vorige autootje heb ik daar ook gekocht (Polo van '86) en daar heb ik bijna 4 jaar zonder noemenswaardige problemen in gereden. Oja het mooiste van alles; mijn Polo had 650,- schade. Als deze wordt uitgekeerd heb ik dus nog winst gemaakt ook. | |
Killer_Mom | woensdag 14 januari 2004 @ 00:23 |
quote:golf, 88? typfout? | |
yup | woensdag 14 januari 2004 @ 00:26 |
quote:http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=1&add=1&id=3225&cache=no Golf 2, 1.3, '88... | |
Killer_Mom | woensdag 14 januari 2004 @ 00:37 |
quote:misschien een goede link, morgen kijkj ik erna | |
American_Nightmare | woensdag 14 januari 2004 @ 01:17 |
quote:Dat is 'm inderdaad. Die witte. ![]() |