FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Wat maakt Volkswagen zo duur ? 2
Goodluckzaterdag 10 januari 2004 @ 00:19
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 20:00 schreef Goodluck het volgende:

Geen ander merk bied zo weinig waar voor je geld als Volkswagen.
3.500 voor een Navigatiesystem, 32.500 voor een beetje bijdetijdse Golf en tot voor kort moest je zelfs nog slingeren in je Golf van dik 60.000 oer Hollandse guldens. Waarom willen mensen in godsnaam betalen voor zoiets minimaals ? Of snap ik het gewoon helemaal niet en is zo'n Volkswagen zijn geld dubbel en dwars waard ?


Ik vraag dit omdat ik binnenkort zelf verplicht zo'n kreng moet gaan leasen.


Aangezien we er nog niet helemaal zijn uitgekomen en er nauwelijks VW freaks aan het woord zijn geweest: deel 2
HPoizaterdag 10 januari 2004 @ 00:23
quote]Op zaterdag 10 januari 2004 00:11 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Je moet de vergelijking ook niet letterlijk zien he.

Maar bij je golf moet je ook je hele lampenset bij je hebben all the time.
[/quote]

offtopic: Dan zal ik het maar niet over de Ford Mondeo hebben... (1e serie)

Trouwens tis 0:25 Tijd om te gaan

Maximus.Proximuszaterdag 10 januari 2004 @ 00:42
Ik rij zelf een Passat. En ben er heel tevreden mee. Er zit alles op en aan en het rijd ook nog best goed.
Je kunt ook voor een Audi kiezen, maar dan ben je nog meer geld kwijt voor dezelfe auto. ( het enigste verschil tegenwoordig tussen een audi en VW is het logo )
RRRobertzaterdag 10 januari 2004 @ 01:08
De oplossing is tegenwoordig al wat makkelijker: Neem een Skoda Octavia of een Seat Leon/Toledo. Simpelgezegd meer Golf voor je geld. Vaak óf een meer complete uitrusting óf een lagere basisprijs (en soms een combinatie van beiden)

Ik heb drie VW's gereden (achtereenvolgens Polo, Golf en weer Polo), maar ik ben 4 jaar terug overgestapt op Honda (heb nu nèt Accord nr. 2 gekocht), aangezien deze zeker zo betrouwbaar zijn (eigenlijk zelfs ietsje meer ), zeker zo goed rijden en sturen (eigenlijk wel 2 ietsjes meer ), een dealerorganisatie hebben die wèl klantvriendelijk is (proefondervindelijk vastgesteld ) en daarbij zeker als occassion een stuk minder kosten.

Als VW niet zo waanzinnig gewild was bij de leasemaatschappijen, was VW al lang uit de top-vijf van best verkopende automerken gekukeld.

Goodluckzaterdag 10 januari 2004 @ 01:29
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 01:08 schreef RRRobert het volgende:
De oplossing is tegenwoordig al wat makkelijker: Neem een Skoda Octavia of een Seat Leon/Toledo. Simpelgezegd meer Golf voor je geld. Vaak óf een meer complete uitrusting óf een lagere basisprijs (en soms een combinatie van beiden)

Ik heb drie VW's gereden (achtereenvolgens Polo, Golf en weer Polo), maar ik ben 4 jaar terug overgestapt op Honda (heb nu nèt Accord nr. 2 gekocht), aangezien deze zeker zo betrouwbaar zijn (eigenlijk zelfs ietsje meer ), zeker zo goed rijden en sturen (eigenlijk wel 2 ietsjes meer ), een dealerorganisatie hebben die wèl klantvriendelijk is (proefondervindelijk vastgesteld ) en daarbij zeker als occassion een stuk minder kosten.

Als VW niet zo waanzinnig gewild was bij de leasemaatschappijen, was VW al lang uit de top-vijf van best verkopende automerken gekukeld.


Niks aan toe te voegen.
001zaterdag 10 januari 2004 @ 10:51
Ik vind het eigenlijk maar een zeik topic. Mensen hebben voor sommige dingen nu éénmaal meer geld over. Terwijl er ook zat zijn die in een ouwe bak rijden terwijl ze makkelijk een Mercedes S kunnen betalen.
001zaterdag 10 januari 2004 @ 10:53
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 01:08 schreef RRRobert het volgende:

Als VW niet zo waanzinnig gewild was bij de leasemaatschappijen, was VW al lang uit de top-vijf van best verkopende automerken gekukeld.


In Duitsland waar bijna niet geleast wordt staat VW met 3 auto's in de top5 dus daar kan het niet aan liggen.
ConQuestadorzaterdag 10 januari 2004 @ 12:03
Massahysterie:

iedereen ziet overal golfjes, dus iedereen wil ook datzelfde golfje.

En dat het dan wat kost, sja, jammer dan ze ZULLEN EN MOETEN die kl*te golf hebben.

FunnyMuffinzaterdag 10 januari 2004 @ 14:32
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 12:03 schreef ConQuestador het volgende:
Massahysterie:

iedereen ziet overal golfjes, dus iedereen wil ook datzelfde golfje.

En dat het dan wat kost, sja, jammer dan ze ZULLEN EN MOETEN die kl*te golf hebben.


oh, ik dacht altijd andersom. Die analyse stellen vaak ook geen drol voor dat blijkt wel weer
MouseOverzaterdag 10 januari 2004 @ 15:16
Toch vind ik het wat vreemd. VW lijkt dus nog steeds door te bouwen op vroegâh, gekeken naar wat je ziet rondrijden zou dat zo rond de golf II moeten zijn. Toch is de directe concurrent, de Kadett E een stuk "soepeler" in gebruik. Betere afwerking en alles voelt net iets subtieler maar ook steviger aan (bijvoorbeeld het stuurwiel, hij schakelt soepeler, ruitenwissers maken bij opel een stevigere indruk ed). Terwijl afaik opel in de tijd dat die dingen nieuw waren nog niet zo'n roestig imago had dus dat lijkt me voor toen geen reden om "dan maar een golf ipv kadett te kopen".

Hoe heeft zelfs de golf II dan zo'n succes kunnen worden, rekening houdend met het feit dat vw kopers en opel kopers ongeveer tot dezelfde groep behoren?

Ballebekzaterdag 10 januari 2004 @ 15:42
Een Golf is per gisteren een Luxe auto vanwege het feit dat ik er 1 besteld heb
Xtreemzaterdag 10 januari 2004 @ 16:15
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:42 schreef Ballebek het volgende:
Een Golf is per gisteren een Luxe auto vanwege het feit dat ik er 1 besteld heb
en de 'betere' alternatieven dan?
Roadsterzaterdag 10 januari 2004 @ 16:19
Ik vind de prijzen van VW ook errug overdreven. Net of de Golf V zo super is... nee niet echt.

Ik heb dus gekozen voor een Opel Vectra 2.0dti (100pk), terwijl een collega een Golf V 2.0tdi (140pk) sportline heeft besteld (lease).

Normaal ga ik altijd voor power, vind de golf best aardig, maar die 2.0tdi sportline is gewoon geen 32k waard. Als ie 28k was ipv 32 had ik er nog over nagedacht.

VW denkt dat ze superieure auto's maken ofzo, terwijl de wegligging van de nieuwe golf gewoon gemiddeld is, op boodschappen nivo (ook de sportline is niet goed genoeg t.o.v. de sportieve concurrenten).

Goodluckzaterdag 10 januari 2004 @ 16:25
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 16:19 schreef Roadster het volgende:
, terwijl de wegligging van de nieuwe golf gewoon gemiddeld is, op boodschappen nivo
Dat ben ik dan weer niet helemaal met je eens.
De nieuwe Golf heeft onafhankelijke wielophanging en mede daardoor een uitstekende wegligging. Maar goed, ik had niet anders verwacht voor dat monsterlijke bedrag dat ze ervoor vragen.
Goodluckmaandag 12 januari 2004 @ 16:28
We zijn er nog niet helemaal uit denk ik.
jogiemaandag 12 januari 2004 @ 17:28
Mensen zijn heel goed in staat zelf te bepalen wat ze uit willen en kunnen geven voor een auto. Daarom bestaat een merk als Saab ook nog steeds...ze maken (in mijn ogen) saaie auto's met een raar dashboard (vooral de 9-5 met zo'n grote houten plaat) die niet het niveau halen van een mercedes of BMW maar ook voor dezelfde prijs te koop staan.
Het heeft volgens mij voor een groot deel met imago te maken en niet met waarde van een auto. Goed voorbeeld hiervan is de R32. Een golf van 45.000 euros met een 3.2 V6 die je in een Seat Leon ook kan krijgen voor een berg minder geld....maar jah das een Seat...ik bedoel maar... Dit soort vergelijkingen gaan ook op voor Volkswagen en Audi, waarom een nieuw A3 voor 40.000 euro terwijl een nagenoeg dezelfde Golf voor 30.000 euro te koop staat. Het is een kwestie van imago!

Mensen maken dus hun eigen ( wat hun rationeel vinden) keuzes en vandaag is VW nog steeds heel erg populair, morgen is het Lada (okeej niet helemaal reeel, maar je snapt me denk ik wel).

RRRobertmaandag 12 januari 2004 @ 22:19
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:16 schreef MouseOver het volgende:
Toch vind ik het wat vreemd. VW lijkt dus nog steeds door te bouwen op vroegâh, gekeken naar wat je ziet rondrijden zou dat zo rond de golf II moeten zijn. Toch is de directe concurrent, de Kadett E een stuk "soepeler" in gebruik. Betere afwerking en alles voelt net iets subtieler maar ook steviger aan (bijvoorbeeld het stuurwiel, hij schakelt soepeler, ruitenwissers maken bij opel een stevigere indruk ed). Terwijl afaik opel in de tijd dat die dingen nieuw waren nog niet zo'n roestig imago had dus dat lijkt me voor toen geen reden om "dan maar een golf ipv kadett te kopen".

Hoe heeft zelfs de golf II dan zo'n succes kunnen worden, rekening houdend met het feit dat vw kopers en opel kopers ongeveer tot dezelfde groep behoren?


Pardon? Ik ben geen Opelhater (ook geen liefhebber trouwens), maar vriend èn vijand waren het er jaren geleden al over eens dat de Golf 2 destijds ver op z'n (europese) concurrentie voor lag, en dan met name op de E-Kadett en de Ford Escort. De beste bewijzen zie je nog dagelijks op marktplaats: voor soms absurde prijzen worden er type 2 golfjes van 15-16 jaar en ouder verhandeld, terwijl de concurrentie allang verwerkt tot schrootblik, i.v.m de verregaande roestvoerming (Kadett) danwel olieconsumptie (lees: viergasmeting, Escort). Op dát imago teert de Golf dus nog steeds...
#ANONIEMmaandag 12 januari 2004 @ 22:20
zonder de rest van het topic door te lezen kan ik je zeggen:

BPM

voorbeeld golf in duitsland begint vanaf 15.220,00
terwijl dezelfde uitvoering in nederland begint vanaf EUR 18.440,00

das 3.220 euro meer, das 7095,95 ouderwetse guldens...

(nou ben ik wel met jullie eens dat 15.220,00 euro nog veel is voor een auto.... maar je krijgt er dan ook wat voor terug... (vind ik dan) )

en daarbij is ie toch nog steeds waarder vaster...

#ANONIEMmaandag 12 januari 2004 @ 22:21
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:19 schreef RRRobert het volgende:

[..]

Pardon? Ik ben geen Opelhater (ook geen liefhebber trouwens), maar vriend èn vijand waren het er jaren geleden al over eens dat de Golf 2 destijds ver op z'n (europese) concurrentie voor lag, en dan met name op de E-Kadett en de Ford Escort. De beste bewijzen zie je nog dagelijks op marktplaats: voor soms absurde prijzen worden er type 2 golfjes van 15-16 jaar en ouder verhandeld, terwijl de concurrentie allang verwerkt tot schrootblik, i.v.m de verregaande roestvoerming (Kadett) danwel olieconsumptie (lees: viergasmeting, Escort). Op dát imago teert de Golf dus nog steeds...


en terecht...
Xtreemmaandag 12 januari 2004 @ 22:23
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:20 schreef BroesWillems het volgende:
zonder de rest van het topic door te lezen kan ik je zeggen:

BPM


Daar heeft de concurrentie ook last van....
Threepiomaandag 12 januari 2004 @ 22:30
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:20 schreef BroesWillems het volgende:
zonder de rest van het topic door te lezen kan ik je zeggen:

BPM

voorbeeld golf in duitsland begint vanaf 15.220,00
terwijl dezelfde uitvoering in nederland begint vanaf EUR 18.440,00

das 3.220 euro meer, das 7095,95 ouderwetse guldens...

(nou ben ik wel met jullie eens dat 15.220,00 euro nog veel is voor een auto.... maar je krijgt er dan ook wat voor terug... (vind ik dan) )

en daarbij is ie toch nog steeds waarder vaster...


Het gaat natuurlijk om de prijs van een VW in vergelijking tot zijn concurrenten. En het is helaas niet zo dat alleen op VW's BPM wordt geheven hoor
MouseOvermaandag 12 januari 2004 @ 22:30
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:19 schreef RRRobert het volgende:

[..]

Pardon? Ik ben geen Opelhater (ook geen liefhebber trouwens), maar vriend èn vijand waren het er jaren geleden al over eens dat de Golf 2 destijds ver op z'n (europese) concurrentie voor lag, en dan met name op de E-Kadett en de Ford Escort. De beste bewijzen zie je nog dagelijks op marktplaats: voor soms absurde prijzen worden er type 2 golfjes van 15-16 jaar en ouder verhandeld, terwijl de concurrentie allang verwerkt tot schrootblik, i.v.m de verregaande roestvoerming (Kadett) danwel olieconsumptie (lees: viergasmeting, Escort). Op dát imago teert de Golf dus nog steeds...


Is dat zo? Ben zelf totaal geen opelfan -Honda/Alfa - en wbt die escort ben ik het met je eens maar ik heb zowel in meerdere kadettjes als in golf IIs/jettas gereden en ik vind opel absoluut "duurder" aanvoelen. Daarnaast is -buiten die roest- de betrouwbaarheid imho ongeveer gelijk. En roest lijkt me iets wat toen minder speelde omdat de D kadett niet zoveel roestte als de E -afaik- en golf 1 weer meer dan golf 2 -again afaik-

Hoewel ik je best wil geloven mbt de heersende mening uit die tijd ben ik toch nieuwsgierig naar de details ervan.

edit: was de golf 1 soms veel betrouwbaarder dan de D kadett?

#ANONIEMmaandag 12 januari 2004 @ 22:33
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:23 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Daar heeft de concurrentie ook last van....


als je van uit duitsland een auto in voert is de bpm dacht ik hoger....

was wel een keer op radar... het was goedkoper om in sweden een auto te kopen, deze in te voeren naar nederland en dan met transport kosten... dan was die goedkoper dan dat je dezelfde auto in nederland zou kopen....

Xtreemmaandag 12 januari 2004 @ 22:35
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:33 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

als je van uit duitsland een auto in voert is de bpm dacht ik hoger....

was wel een keer op radar... het was goedkoper om in sweden een auto te kopen, deze in te voeren naar nederland en dan met transport kosten... dan was die goedkoper dan dat je dezelfde auto in nederland zou kopen....


'k bedoel: Focus, 307, Golf, Astra, allemaal zelfde klasse, maar de golf is veruit het duurst. Maar ze hebben allemaal last van hetzelfde bpm percentage
slashmemaandag 12 januari 2004 @ 22:38
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:19 schreef RRRobert het volgende:

[..]

Pardon? Ik ben geen Opelhater (ook geen liefhebber trouwens), maar vriend èn vijand waren het er jaren geleden al over eens dat de Golf 2 destijds ver op z'n (europese) concurrentie voor lag, en dan met name op de E-Kadett en de Ford Escort. De beste bewijzen zie je nog dagelijks op marktplaats: voor soms absurde prijzen worden er type 2 golfjes van 15-16 jaar en ouder verhandeld, terwijl de concurrentie allang verwerkt tot schrootblik, i.v.m de verregaande roestvoerming (Kadett) danwel olieconsumptie (lees: viergasmeting, Escort). Op dát imago teert de Golf dus nog steeds...


E-kadett is rommel. Maar toen de golf nog niet bedacht was had opel al A, B en C kadett. Die laatste is 1 van de beste auto's van het merk en had voor die tijd (zelfs nu nog) een formidabele wegligging. Met de komst van de voorwielaandrijvers (D kadett) is het bergafwaarts gegaan met Opel.
#ANONIEMmaandag 12 januari 2004 @ 22:42
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:35 schreef Xtreem het volgende:

[..]

'k bedoel: Focus, 307, Golf, Astra, allemaal zelfde klasse, maar de golf is veruit het duurst. Maar ze hebben allemaal last van hetzelfde bpm percentage


tja, hij is gewoon duurder....

maar waarom?

om dat ie toch wel verkoopt denk ik dan dat de echt reden is...

en ohja wacht ff:
Golf vanaf: ¤ 18.440,00 (met elektrische ramen )
Nieuwe astra: ¤ 18.250,00

dus die doen elkaar niks meer....

Xtreemmaandag 12 januari 2004 @ 22:44
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:42 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

tja, hij is gewoon duurder....

maar waarom?

om dat ie toch wel verkoopt denk ik dan dat de echt reden is...

en ohja wacht ff:
Golf vanaf: ¤ 18.440,00 (met elektrische ramen )
Nieuwe astra: ¤ 18.250,00

dus die doen elkaar niks meer....



dat moet een complot zijn

goed, opel is ook schofterig duur dus... maar waarom?? omdat ze veel verkopen... economisch gezien is dat een geldige reden, maar waarom verkopen ze dan zoveel? '

#ANONIEMmaandag 12 januari 2004 @ 22:47
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:44 schreef Xtreem het volgende:

[..]


dat moet een complot zijn

goed, opel is ook schofterig duur dus... maar waarom?? omdat ze veel verkopen... economisch gezien is dat een geldige reden, maar waarom verkopen ze dan zoveel? '


van de volkswagen kan ik je zo zeggen: Degelijk, afgewerkt, Mooi (maar das een kwestie van smaak) en waarde vast.

maar waarom is die opel dan zo duur? die heeft géén één van allen...

Threepiomaandag 12 januari 2004 @ 22:50
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:33 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

als je van uit duitsland een auto in voert is de bpm dacht ik hoger....

was wel een keer op radar... het was goedkoper om in sweden een auto te kopen, deze in te voeren naar nederland en dan met transport kosten... dan was die goedkoper dan dat je dezelfde auto in nederland zou kopen....


Dat was geloof ik denemarken: Daar is er ook een BPM-achtige heffing en die is nog een stuk hoger dan de Nederlandse. Om de auto's daar dan nog enigszins betaalbaar te houden halen importeurs daar een flink stuk van de nettoprijs af. Als je zo'n auto importeert hoef je die hoge heffingen daar niet te betalen en betaal je netjes het (lagere) BPM tarief hier in nederland, over het lagere bedrag.

Dit heeft overigens niets te maken met het land van herkomst van de fabrikant, dus die vlieger gaat niet op.

Xtreemmaandag 12 januari 2004 @ 22:52
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:47 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

van de volkswagen kan ik je zo zeggen: Degelijk, afgewerkt, Mooi (maar das een kwestie van smaak) en waarde vast.

maar waarom is die opel dan zo duur? die heeft géén één van allen...


smaken enzo

degelijk: gaat, omdat ze de leveranciers uitknijpen, achteruit. Maar dat geld ook voor mercedes en bijna alle anderen... afgewerkt: voor zover ik weet: ja, dat zit vrij goed.
waardevast: ook.

Maar dat heeft de 307 ook.
**** wil net de prijzen van een vergelijkbare 307 nakijken, issie maar 3 mille goedkoper....

Threepiomaandag 12 januari 2004 @ 22:55
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:52 schreef Xtreem het volgende:

[..]

smaken enzo

degelijk: gaat, omdat ze de leveranciers uitknijpen, achteruit. Maar dat geld ook voor mercedes en bijna alle anderen... afgewerkt: voor zover ik weet: ja, dat zit vrij goed.
waardevast: ook.

Maar dat heeft de 307 ook.
**** wil net de prijzen van een vergelijkbare 307 nakijken, issie maar 3 mille goedkoper....


Ik vind 3000 euro best een hoop verschil voor 2 vergelijkbare auto's uit die klasse anders... Is toch bijn 7000 ouderwetse guldens! En de 307 schrijft niet of nauwelijks harder af dan een golf..
#ANONIEMmaandag 12 januari 2004 @ 22:56
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:50 schreef Threepio het volgende:

[..]
Dit heeft overigens niets te maken met het land van herkomst van de fabrikant, dus die vlieger gaat niet op.


aah, kijk, dan ben ik fout geinformeerd.


even ter vergelijking:
golf: ¤ 18.440,00
astra: ¤ 18.250,00
307: ¤ 17.400,00
focus: ¤ 17.250,-

tja... bij de meerprijzen begint de golf dan ook echt duurder te worden...

Xtreemmaandag 12 januari 2004 @ 22:58
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:56 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

aah, kijk, dan ben ik fout geinformeerd.


even ter vergelijking:
golf: ¤ 18.440,00
astra: ¤ 18.250,00
307: ¤ 17.400,00
focus: ¤ 17.250,-

tja... bij de meerprijzen begint de golf dan ook echt duurder te worden...


vanafprijzen zeggen niet zo veel t gaat om vergelijkbare uitvoeringen
zerotolerancemaandag 12 januari 2004 @ 22:58
Volgens mij draait het allemaal om status. VW heeft een veelhogere status dan, noem eens een lukraak voorbeeld, Seat.
Als je deze merken eens gaat vergelijken zou je het prijsverschil daaraan kunnen afleiden.

Een polo 1.9 TDI 100 PK begint bij ¤ 20.115, een ibiza ¤ 18.150.

Het begint dus al met de nieuwprijs, dan komen de afleveringskosten. ¤ 507 tegen ¤ 394. En kijk dan eens naar de uitrusting..

Vanwaar dit grote verschil? VW heeft een naam, seat nog niet. Aangezien het tegenwoordig toch één pot nat is, is de kwaliteit toch hetzelfde.

Vroeger reed bijna elke lease rijder in een VW. Dat zien mensen op de weg en denken dan dat het goede auto's zijn. Meer vraag, hogere prijzen.

Volgens mij dus een kwestie van status. Je wordt toch liever gezien in een VW dan in een Seat? Zolang dat wordt gedacht betaal je daar ook voor.

O ja, ik zou ook VW gaan leasen. De Polo kost ¤ 270,55 per maand, de Ibiza ¤ 283,03.
Raadsels....

[Dit bericht is gewijzigd door zerotolerance op 12-01-2004 23:10]

RRRobertmaandag 12 januari 2004 @ 23:08
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:30 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Is dat zo? Ben zelf totaal geen opelfan -Honda/Alfa - en wbt die escort ben ik het met je eens maar ik heb zowel in meerdere kadettjes als in golf IIs/jettas gereden en ik vind opel absoluut "duurder" aanvoelen. Daarnaast is -buiten die roest- de betrouwbaarheid imho ongeveer gelijk. En roest lijkt me iets wat toen minder speelde omdat de D kadett niet zoveel roestte als de E -afaik- en golf 1 weer meer dan golf 2 -again afaik-

Hoewel ik je best wil geloven mbt de heersende mening uit die tijd ben ik toch nieuwsgierig naar de details ervan.


Hmmm... details. Ik heb zelf privé één Golf 2 mogen rijden en een E-kadett bedrijfsmatig. Voor die tijd (voor mij was dat begin jaren '90) blonk de Golf vooral uit in rammelvrij interieur, solide uitstraling en gevoel, bijzonder goede wegligging, zeker in vergelijking met de Kadett (het dweilen deed me af en toe doodsangsten uitstaan), de reeds genoemde roestweerbaarheid en het idee dat de motortjes in het vooronder nooit kapot leken te kunnen. Ik had een 1.6 turbodiesel met 284.000 km op de teller en bij de roetmeting kwam ie doodleuk uit op een K-waarde van 1.26 (moest tussen 1.2 en 3.0 liggen). Helaas is-ie buiten mijn schuld om total-loss gegaan Er waren ook wel wat problemen hoor, de waterpomp ging eens kapot (was/is bekend euvel) en "luxe"was alleen een woord in de dikke vanDale.

Tja en dan die E-Kadett... M'n schoonpa rijdt er nog steeds in eentje Een Kadettillac uit '90 (eigenlijk een F-Kadett dus, met gefacelifte bumper) en die doet 't nog steeds (tja, bij 6-8000 km/jaar), maar de achterschermen zijn al twee keer opnieuw ingelast, evenals stukken in de kokerbalken, vloer, etc. Ik heb een oude stoelzitting gebruikt om de bestaande op te vullen (schoonpa zat al op de spiraal) en hij kraakt en kreunt als een ouwe hoer ( ) Maar motorisch is ie nog wel ok (1.6 met 16 kleppen)

quote:
edit: was de golf 1 soms veel betrouwbaarder dan de D kadett?
De laatste jaargangen ('82-'83) kenden al een behoorlijk goede roestbescherming, daarbij waren ook die motortjes al behoorlijk duurzaam. En die wegligging was voor z'n tijd al een duidelijk pluspunt t.o.v. de concurrentie. Alleen wel kaal. M'n pa had ooit een "luxe" GLD, daar zat maar liefst getint glas, een aansteker en van binnen uit verstelbare spiegels in. En een klok naast de snelheidsmeter. Woei!

Eigenlijk jammer dat ze van de Golf 3 zo'n tam gemotoriseerde (VR6 en 110pk TDI uitgezonderd) en (vooral) van de Golf 4 zo'n week geveerde wagen hebben gemaakt. Kom je in veel testen telkens weer terug als minpunt.

Ow, en om de hierboven genoemde redenen rijd ik tegenwoordig al weer 5 jaar Honda

zerotolerancemaandag 12 januari 2004 @ 23:12
Volgens mij draait het allemaal om status. VW heeft een veelhogere status dan, noem eens een lukraak voorbeeld, Seat.
Als je deze merken eens gaat vergelijken zou je het prijsverschil daaraan kunnen afleiden.

Een polo 1.9 TDI 100 PK begint bij ¤ 20.115, een ibiza ¤ 18.150.

Het begint dus al met de nieuwprijs, dan komen de afleveringskosten. ¤ 507 tegen ¤ 394. En kijk dan eens naar de uitrusting..

Vanwaar dit grote verschil? VW heeft een naam, seat nog niet. Aangezien het tegenwoordig toch één pot nat is, is de kwaliteit toch hetzelfde.

Vroeger reed bijna elke lease rijder in een VW. Dat zien mensen op de weg en denken dan dat het goede auto's zijn. Meer vraag, hogere prijzen.

Volgens mij dus een kwestie van status. Je wordt toch liever gezien in een VW dan in een Seat? Zolang dat wordt gedacht betaal je daar ook voor.

RRRobertmaandag 12 januari 2004 @ 23:16
quote:
Op maandag 12 januari 2004 23:12 schreef zerotolerance het volgende:
[..]
Vroeger reed bijna elke lease rijder in een VW. Dat zien mensen op de weg en denken dan dat het goede auto's zijn. Meer vraag, hogere prijzen.

Volgens mij dus een kwestie van status. Je wordt toch liever gezien in een VW dan in een Seat? Zolang dat wordt gedacht betaal je daar ook voor.


Ik ken anders al verschillende mensen die hun lease-Golf na looptijd hebben ingeruild voor een Seat, omdat de Golf zo "gewoontjes" word gevonden en de Leon/Toledo zo "mooi".
Of zou het toch weer die bijtelling zijn?
yupmaandag 12 januari 2004 @ 23:33
quote:
Op maandag 12 januari 2004 23:16 schreef RRRobert het volgende:

[..]

Ik ken anders al verschillende mensen die hun lease-Golf na looptijd hebben ingeruild voor een Seat, omdat de Golf zo "gewoontjes" word gevonden en de Leon/Toledo zo "mooi".
Of zou het toch weer die bijtelling zijn?


Lijkt me niet, een Seat heeft idd een "spannendere" uiterlijk dan een VW, bijv. Leon vs. Golf 4 of 5, ik heb 1000x liever die Leon want die ziet er gewoon 10x beter uit vinnik
Killer_Mommaandag 12 januari 2004 @ 23:55
goede vraag,
waarom een golf,
vandaaag heb ik met mijn zoon, zijn honda sivic verkocht, in een garage, in Erp.....
2000 ¤ , 92, kei mooi wagentje, had hij net een half jaar, maar er komen onkosten aan, bv, de koppelingsplaat. velg is krom...

hij heeft een golf gekocht, met dikke uitlaten en alles erop en eraan,
lijkt opeen uitgebouwde "need voor speed" wagen
van 97, zwart en hij is echt zo mooi, gekeurt en alles in orde,

ik denk dat die golfjes toch een status hebben, alleen al omdat VW duur is, dus dat wil je laten zien......
ik zelf vind dat belachlijk, en patserig,

maar ....ik vind t zelf ook lekker om in een decadente bak rond te rijden, kan niet groot genoeg zijn,
hij zal t niet van vreemden hebben

slashmedinsdag 13 januari 2004 @ 00:13
quote:
Op maandag 12 januari 2004 23:55 schreef Killer_Mom het volgende:
hij heeft een golf gekocht, met dikke uitlaten en alles erop en eraan,
lijkt opeen uitgebouwde "need voor speed" wagen
van 97, zwart en hij is echt zo mooi, gekeurt en alles in orde,
weer een pet in een ferrari erbij
Tjabbodinsdag 13 januari 2004 @ 00:14
quote:
Op maandag 12 januari 2004 23:55 schreef Killer_Mom het volgende:
goede vraag,
waarom een golf,
vandaaag heb ik met mijn zoon, zijn honda sivic verkocht, in een garage, in Erp.....
2000 ¤ , 92, kei mooi wagentje, had hij net een half jaar, maar er komen onkosten aan, bv, de koppelingsplaat. velg is krom...

hij heeft een golf gekocht, met dikke uitlaten en alles erop en eraan,
lijkt opeen uitgebouwde "need voor speed" wagen
van 97, zwart en hij is echt zo mooi, gekeurt en alles in orde,

ik denk dat die golfjes toch een status hebben, alleen al omdat VW duur is, dus dat wil je laten zien......
ik zelf vind dat belachlijk, en patserig,

maar ....ik vind t zelf ook lekker om in een decadente bak rond te rijden, kan niet groot genoeg zijn,
hij zal t niet van vreemden hebben


De enige status die golfjes genieten is dat het sjonniebakken zijn.
Bakken voor yuppen die hun auto verder uitbouwen dan de bedenker ooit bedoeld heeft. Mensen die met een petje op in de auto zitten en met hun harses meer onder de binnenspiegel hangen dan recht voor hun stuur. verder écht niet. sorry.

Je mag hem mooi vinden, dat is smaak onderhevig, maar als je het hebt over status, noem dan niet de golf in diezelfde zin zonder het woordje 'niet' te gebruiken.

Killer_Momdinsdag 13 januari 2004 @ 00:26
petje heeft hij niet, nooit niet
maar patser eigenlijk wel, met verstand.

niet iedereen in een golf rijdt zonder verstand.
sommigen zij gewoon autogek, vinden t gewoon mooi,
merk maakt dan niet veel uit,
deze kon hij goedkoop kopen, en zelf betalen
en hij is net 19, doen dus

Goodluckdinsdag 13 januari 2004 @ 01:34
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:47 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

van de volkswagen kan ik je zo zeggen: Degelijk, afgewerkt, Mooi (maar das een kwestie van smaak) en waarde vast.


Goh!
Maar dat gaat bijna ook allemaal voor Seat op waar je precies dezelfde kwaliteit voor een lagere prijs krijgt. Vreemd
Goodluckdinsdag 13 januari 2004 @ 01:43
quote:
Op maandag 12 januari 2004 23:55 schreef Killer_Mom het volgende:


hij heeft een golf gekocht, met dikke uitlaten en alles erop en eraan,
lijkt opeen uitgebouwde "need voor speed" wagen
van 97, zwart en hij is echt zo mooi, gekeurt en alles in orde,


Niet om het af te kraken, maar ik moet altijd ontzettend hard lachen als er weer zo'n stratemaker Ferrari voorbij komt scheuren met een petje achter het stuur.
quote:
ik denk dat die golfjes toch een status hebben, alleen al omdat VW duur is, dus dat wil je laten zien......
ik zelf vind dat belachlijk, en patserig,
Mischien bij een bepaald publiek.
Volkswagen heeft over het algemeen 0,0 status.
quote:
maar ....ik vind t zelf ook lekker om in een decadente bak rond te rijden, kan niet groot genoeg zijn,
hij zal t niet van vreemden hebben
Laat me je dan even uit de droom helpen: een golf is alles behalve decadent

Ik moet zelf voor mijn werk binnenkort ook zo'n ding gaan leasen en ik zie er nu al tegenop om in de "Douwe Egberts snelfiltermaling" van de Europese autoindustrie te moeten rond tuffen.

Sjummiedinsdag 13 januari 2004 @ 08:46
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 01:34 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Goh!
Maar dat gaat bijna ook allemaal voor Seat op waar je precies dezelfde kwaliteit voor een lagere prijs krijgt. Vreemd


Is niet o heel vreemd
Da's allemaal een kwestie van marktpositionering. Seat richt zich duidelijk op een jonger publiek. Dat zou o.a. de lagere prijs kunnen verklaren.
yupdinsdag 13 januari 2004 @ 09:29
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 01:34 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Goh!
Maar dat gaat bijna ook allemaal voor Seat op waar je precies dezelfde kwaliteit voor een lagere prijs krijgt. Vreemd


Seat's (mooie auto's maken ze btw) hebben last van piepen en kraken, voor de rest zijn ze best wel mooi gemaakt... En als je me niet gelooft: http://www.seat-online.nl , de allergrootste Seat-fans zitten daar en zelfs die geven toe dat Seat's afwerking zeker niet op VW niveau zit...
Jatochdinsdag 13 januari 2004 @ 09:48
Misschien blijven de mensen ook nieuwe VW's kopen omdat ze waarde vaster zijn dan bijvoorbeeld een Seat. Je moet verder kijken dan de aanschafprijs. Ik vind VW's zeer goede auto's maar voor het imago zal ik hem nooit kopen, imago?? tis een vwtje geen BMW of Mercedes. Ikzelf rij in een 99'er Focus Ghia en had hiervoor een E-Kadett '88 die in mijn ogen beter is dan een Golf 2, maar ja het blijven meningen.
yupdinsdag 13 januari 2004 @ 09:55
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:48 schreef Jatoch het volgende:
Misschien blijven de mensen ook nieuwe VW's kopen omdat ze waarde vaster zijn dan bijvoorbeeld een Seat. Je moet verder kijken dan de aanschafprijs. Ik vind VW's zeer goede auto's maar voor het imago zal ik hem nooit kopen, imago?? tis een vwtje geen BMW of Mercedes. Ikzelf rij in een 99'er Focus Ghia en had hiervoor een E-Kadett '88 die in mijn ogen beter is dan een Golf 2, maar ja het blijven meningen.
Ik snap ook niet waarom mensen een E-Kadett slechter is dan een Golf 2, mijn vader had er een, en hij zei dat het 1 van de beste auto's was die hij had... Ik denk dat E-Kadett's zijn uitgestorven doordat ze worden mishandeld door hun eigenaren... Mijn vader heeft de kar altijd goed verzorgd, maar op een dag was ie gestolen en niet meer teruggevonden...

BTW Seat heeft bijna net zo lage afschrijving als VW hoor, kijk maar naar die Leon'tjes die te koop zijn...

NeMedinsdag 13 januari 2004 @ 10:00
Golfjes zijn voor standaard doorsnee mensen is mijn mening.
Ik bedoel niemand is origineel meer in zo'n auto en het straalt daardoor tegenwoordig al helemaal geen klasse meer uit.
slashmedinsdag 13 januari 2004 @ 11:03
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:55 schreef yup het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom mensen een E-Kadett slechter is dan een Golf 2, mijn vader had er een, en hij zei dat het 1 van de beste auto's was die hij had...


Dan vraag ik me af hoeveel auto's hij heeft gehad. Ik vind de E-kadett 1 van de slechtste auto's ooit gemaakt.
001dinsdag 13 januari 2004 @ 12:54
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:00 schreef NeMe het volgende:
Golfjes zijn voor standaard doorsnee mensen is mijn mening.
Ik bedoel niemand is origineel meer in zo'n auto en het straalt daardoor tegenwoordig al helemaal geen klasse meer uit.
Welke auto onder de ¤ 30.000,- is dan wel exclusief?
slashmedinsdag 13 januari 2004 @ 13:10
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 12:54 schreef 001 het volgende:

[..]

Welke auto onder de EUR 30.000,- is dan wel exclusief?


Niet zo zeer exclusiever maar wel meer auto voor je geld:
- audi A3
grote kar:
- citroen C5
grote bak voor weinig:
- hyundai elantra
001dinsdag 13 januari 2004 @ 13:17
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:10 schreef slashme het volgende:

[..]

Niet zo zeer exclusiever maar wel meer auto voor je geld:
- audi A3
grote kar:
- citroen C5
grote bak voor weinig:
- hyundai elantra


Daar heb je een punt, maar dat was de vraag niet!
slashmedinsdag 13 januari 2004 @ 13:20
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:17 schreef 001 het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, maar dat was de vraag niet!


stuk voor stuk wel exclusiver dan golf in aantallen.
001dinsdag 13 januari 2004 @ 13:33
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:20 schreef slashme het volgende:

[..]

stuk voor stuk wel exclusiver dan golf in aantallen.


iets minder doorsnee!
HPoidinsdag 13 januari 2004 @ 13:54
even ter vergelijking:
golf: €18.440,00
astra: €18.250,00
307: €17.400,00
focus: €17.250,00
Civic. €17.055,00
(dit zijn vanaf prijzen)

Even de Civic toegevoegd.

001dinsdag 13 januari 2004 @ 13:56
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:54 schreef HPoi het volgende:
even ter vergelijking:
golf: €18.440,00
astra: €18.250,00
307: €17.400,00
focus: €17.250,00
Civic. €17.055,00
(dit zijn vanaf prijzen)


Even de Civic toegevoegd.


Ja daarom dat scheelt toch bijna niks. Dus dit topic is eigenlijk overbodig, want ze zijn allemaal bijna even duur.

[Dit bericht is gewijzigd door 001 op 13-01-2004 19:30]

NeMedinsdag 13 januari 2004 @ 16:16
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 12:54 schreef 001 het volgende:

[..]

Welke auto onder de ¤ 30.000,- is dan wel exclusief?


niet echt exclusief maar een honda of een alfa straalt meer uit dan een doorsnee golf. (ja is natuurlijk wel mijn mening maar over het algemeen rijdt er een average persoon in en de auto vind ik er ook average uit zien, niets bijzonders).

Bovendien heb je voor 20.000 euro een zeer mooie 2e hands Porsche 911. hou je nog 10.000 euro over voor onderhoudt
(of een exclusieve luxe sedan met wat meer ruimte, ook 2e hands uitteraard, en beter dan zo'n halve gare golf)

Goodluckdinsdag 13 januari 2004 @ 16:22
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:10 schreef slashme het volgende:


grote bak voor weinig:
- hyundai elantra


Komop man


Zelfs de Pony was nog mooier als deze draak.

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 13-01-2004 16:22]

NeMedinsdag 13 januari 2004 @ 16:25
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:22 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Komop man

[afbeelding]
[afbeelding]

Zelfs de Pony was nog mooier als deze draak.


beter dan een golf
Goodluckdinsdag 13 januari 2004 @ 16:26
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:25 schreef NeMe het volgende:

[..]

beter dan een golf


Niet mee eens (dat ik dit nog ooit ging zeggen )
Sjummiedinsdag 13 januari 2004 @ 16:30
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:16 schreef NeMe het volgende:

[..]
niet echt exclusief maar een honda of een alfa straalt meer uit dan een doorsnee golf. (ja is natuurlijk wel mijn mening maar over het algemeen rijdt er een average persoon in en de auto vind ik er ook average uit zien, niets bijzonders).


Wat voor personen rijden er dan in een Honda of een Alfa ?
yupdinsdag 13 januari 2004 @ 16:31
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:03 schreef slashme het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af hoeveel auto's hij heeft gehad. Ik vind de E-kadett 1 van de slechtste auto's ooit gemaakt.


Heel veel...
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:30 schreef Sjummie het volgende:

[..]

Wat voor personen rijden er dan in een Honda of een Alfa ?


Helaas zie je wel vaker dat Alfa's door mensen gereden word, die schijt aan de auto heeft en het ding alleen maar koopt, om de (niet eens opgewarmde) motor vol tegen de toerenbegrenzer te knallen.

[Dit bericht is gewijzigd door yup op 13-01-2004 16:34]

Viper_74dinsdag 13 januari 2004 @ 16:43
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:31 schreef yup het volgende:

[..]

Heel veel...
[..]

Helaas zie je wel vaker dat Alfa's door mensen gereden word, die schijt aan de auto heeft en het ding alleen maar koopt, om de (niet eens opgewarmde) motor vol tegen de toerenbegrenzer te knallen.


Is dat slecht dan
Tjabbodinsdag 13 januari 2004 @ 16:48
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:30 schreef Sjummie het volgende:

[..]

Wat voor personen rijden er dan in een Honda of een Alfa ?


Honda's:
Jonge mensen, "tunerz en ricerz".
Honda is betaalbaar en sportief. vandaar jonge mensen.

tunerz en ricerz, omdat voor honda een zeer groot aanbod is van 3rd party tuning producenten.

In Alfa rijden volgens mij inderdaad mensen die de auto helemaal afraggen en dan naar de sloop doen, of mensen met een warm hart voor alfa romeo. het schijnt nog altijd een auto te zijn die je meer met je hart dan met je verstand koopt.

Tjabbodinsdag 13 januari 2004 @ 16:48
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:43 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

Is dat slecht dan


Jatochdinsdag 13 januari 2004 @ 17:42
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:03 schreef slashme het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af hoeveel auto's hij heeft gehad. Ik vind de E-kadett 1 van de slechtste auto's ooit gemaakt.


Waarom? Omdat iedereen dat zegt of heb je een goede rede? Hij heeft mij nooit in de steek gelaten heb hem 3 jaar gehad en nooit onderhouden. Misschien was het een toevalstreffer maar ik ervaarde hem als betrouwbaar en de redelijk pittige 1.8S motor is voortreffelijk, zelfs na 3 ton en de roest sja tis een oud lel. Verder geen slecht woord over VW, zijn gewoon heerlijke auto's, ik heb geen specifieke merken voorkeur als de auto maar goed, mooi en betrouwbaar is. Neemt niet weg dat VW pittig geprijst is maar ja je bent vrij in de de aanschafkeuze. De 1 vw de ander dat boeiuh als iemand vind dat ie dat waard is, is die dat ook.
CExdinsdag 13 januari 2004 @ 19:11
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:33 schreef 001 het volgende:

[..]

iets minder doorsnee!


Toyota Celica.... het niet Tsport model is iets van 29000...

En waarom een golf?
Reputatie uit het verleden, veel restwaarde...
En niet te vergeten sommige mensen houden van dat 'foute' imago
En nog steeds Populair (al dan niet dankzij de leasemaatschappijen), en dan krijg je weer het buurman effect.

Waarom een passat?
Omdat het voor zijn segment toch iets meer uitstraling heeft en verdacht veel op zn audi broer lijkt
Populair, ook hier zelfde verhaal...

En nog steeds geloven mensen dat een duitse bak het degelijkst is

yupdinsdag 13 januari 2004 @ 19:32
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:11 schreef CEx het volgende:

[..]

-blaat -

En nog steeds geloven mensen dat een duitse bak het degelijkst is


Dat zijn Jap-bakken. Vooral Toyota is onverwoestbaar... Ik moet eerlijk zeggen, duitsers kunnen het interieur echt goed het interieur "minder plasticy" maken, maar de Jappen beginnen het echt te leren...
001dinsdag 13 januari 2004 @ 20:11
Wat alle auto's duur maakt in Nederland is 42.5% BPM over de nettowaarde en 19% BTW. (Als ondernemer krijg ik die 19% BTW gelukkig wel terug)
American_Nightmaredinsdag 13 januari 2004 @ 22:59
VW is echt niet duur. Ik heb er vandaag een gekocht voor 400,- (Golf II) met nieuwe APK!
Killer_Momwoensdag 14 januari 2004 @ 00:05
fout in een van de quotes,
die Golf is niet van mij, ik rijd een bescheiden boodschappenwagentje, Nissan Primera, 2002.
die Golf is van mijn zoon.

Een van de redenen is dat t onderhoud, en of de onderdelen zo schandalig duur zijn, bij VW,
en als er iets is met t mororblok, je kunt nergens bij, alles moet eruit.
arbeidskosten.
dat maakt t ook allemaal riscanter om een VW te kopen.,
onderhoud hoort erbij en is t belangrijkste.

en de reden om er een te kopen,
lift eens mee met mij, jij rijd, die lopen wel zo lekker.
niks status, petjes of ruig.
gewoon een echte auto onder je kont.

Killer_Momwoensdag 14 januari 2004 @ 00:07
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 22:59 schreef American_Nightmare het volgende:
VW is echt niet duur. Ik heb er vandaag een gekocht voor 400,- (Golf II) met nieuwe APK!
oe, dubbel

[Dit bericht is gewijzigd door Killer_Mom op 14-01-2004 00:08]

Killer_Momwoensdag 14 januari 2004 @ 00:08
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:07 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

hoe oud?
en de rest, km stand, vertel
foto?


American_Nightmarewoensdag 14 januari 2004 @ 00:12
Golf is van '88. Op wat kleine 'gebruikssporen' na zitten er geen beschadigingen of roest op. Het interieur ziet er ook netjes uit. Motor is een 1.3. Km stand weet ik zo niet.

Ik heb 'm gekocht bij een heel betrouwbare garage (eigenaar is klant van m'n vader geweest). Mijn vorige autootje heb ik daar ook gekocht (Polo van '86) en daar heb ik bijna 4 jaar zonder noemenswaardige problemen in gereden.
Hij gaat hem netjes in orde maken voor de APK en dan moet ie over een kleine week klaar zijn.
Ik zal foto's posten zodra de wagen hier op de oprit staat!

Oja het mooiste van alles; mijn Polo had 650,- schade. Als deze wordt uitgekeerd heb ik dus nog winst gemaakt ook.

Killer_Momwoensdag 14 januari 2004 @ 00:23
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:12 schreef American_Nightmare het volgende:
Golf is van '88. Op wat kleine 'gebruikssporen' na zitten er geen beschadigingen of roest op. Het interieur ziet er ook netjes uit. Motor is een 1.3. Km stand weet ik zo niet.

Ik heb 'm gekocht bij een heel betrouwbare garage (eigenaar is klant van m'n vader geweest). Mijn vorige autootje heb ik daar ook gekocht (Polo van '86) en daar heb ik bijna 4 jaar zonder noemenswaardige problemen in gereden.
Hij gaat hem netjes in orde maken voor de APK en dan moet ie over een kleine week klaar zijn.
Ik zal foto's posten zodra de wagen hier op de oprit staat!

Oja het mooiste van alles; mijn Polo had 650,- schade. Als deze wordt uitgekeerd heb ik dus nog winst gemaakt ook.


golf, 88?
typfout?
yupwoensdag 14 januari 2004 @ 00:26
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:23 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

golf, 88?
typfout?


http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=1&add=1&id=3225&cache=no

Golf 2, 1.3, '88...

Killer_Momwoensdag 14 januari 2004 @ 00:37
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:26 schreef yup het volgende:

[..]

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=1&add=1&id=3225&cache=no

Golf 2, 1.3, '88...


misschien een goede link,
morgen kijkj ik erna
American_Nightmarewoensdag 14 januari 2004 @ 01:17
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:26 schreef yup het volgende:

[..]

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=1&add=1&id=3225&cache=no

Golf 2, 1.3, '88...


Dat is 'm inderdaad. Die witte.