TTDPatch
TTDPatch site: http://www.ttdpatch.net/
FAQ: http://www.ttdpatch.net/doc.html#faq
Manual: http://www.ttdpatch.net/manual/
Handige Rail opstellingen (uit deel 1, meer op verzoek in dit topic)
Voorrang voor sneltreinen dmv presignals
Inhaalspoor
TTDAlter
Speciale tool voor de echte die-hards...
http://www.orudge.uklinux.net/TT/ttdalter.php
Meer info
Op Usenet: alt.games.microprose.transport-tyc
Belangrijke nieuwe features in TTDPatch
Teveel om op noemen...
Maar ik doe een poging:
- electrisch treinen (met bovenleiding)
- verschillende trein graphics (landensets, TGV, ICE)
- lange treinen, treinen met meerdere locs
- presignals, voor efficiente emplacementen
- realistische kinetische model (realistisch optrekken, adhv massa trein)
- ... teveel, lees de manual
Screenshots
Een paar oude van de vorige TS van dit topic uit een deel 2.
Ik probeer hier zoveel mogelijk features van TTDPatch te showen.
lange kolentrein
tunnel onder stad voor ICE treinen
gewoon
eindstation met 'slimme' emplacement - treinen kunnen meestal tegelijkertijd in en uitrijden-zonder opstoppingen of zonder op elkaar te wachten
een soort Utrecht CS
gelijkvloerse aansluiting
station met 'slimme' emplacement ontwerp (zie hierboven voor uitleg)
quote:met enorm veel geluk kan je hem voor 1 euro in de budget bak vinden.
Op zaterdag 10 januari 2004 00:20 schreef webfreaky het volgende:
lijkt me een extreem coole game... hoeduur kost die ongeveer in de winkel?
Makkelijkste manier om het legaal te krijgen is via een 2e hands site. V&A op Fok of Marktplaats ofzo
quote:nee, het is juist niet goed
Op zaterdag 10 januari 2004 00:13 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Geen flauw idee waar je het over hebt maar dat zal wel goed zijn.
In de screenshot zie je een aantal treinen(processen) die elk een stuk spoor(resource) bezet houden: trein 1 wacht op 2, 2 wacht op 3, 3 wacht op 4 en 4.... die wacht op 1, dus daar zit geen beweging in en kun je dus tot St Juttemis wachten totdat het zaakje weer begint te rijden.
quote:Hij is nu toch gewoon (legaal) gratis te downloaden? Via gamepuppy ofzoiets? Ik heb het ooit gedaan en het werkte prima!
Op zaterdag 10 januari 2004 00:23 schreef mvt het volgende:[..]
met enorm veel geluk kan je hem voor 1 euro in de budget bak vinden.
Makkelijkste manier om het legaal te krijgen is via een 2e hands site. V&A op Fok of Marktplaats ofzo
Als je dan een nieuw railsysteem aan moet leggen dan vervang ik dus handmatig het oude door het nieuwe. Zijn er nog meer zulke gekken? .
quote:Ohw dat.. dat komt bij mij niet voor. single train, single track, common station principe. Dat werkt het beste
Op zaterdag 10 januari 2004 00:24 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
nee, het is juist niet goed
Deadlock is wanneer twee processen (tot in het oneindige) op elkaar wachten en daarbij een resource bezet houden die het andere proces nodig heeft...In de screenshot zie je een aantal treinen(processen) die elk een stuk spoor(resource) bezet houden: trein 1 wacht op 2, 2 wacht op 3, 3 wacht op 4 en 4.... die wacht op 1, dus daar zit geen beweging in en kun je dus tot St Juttemis wachten totdat het zaakje weer begint te rijden.
Het zijn wat probeerselen met grote stations en het merendeel van de spoorlijnen ondergronds. de spoorweg overgangen werken nl. voor geen meter en ik ben al te veel vrachtwagens kwijt geraakt omdat er een trein overheen denderde.
Iemand trouwens een idee hoe je dat op lost ? behalve de treinen ondergronds te gooien ?
quote:Een brug over het spoor bouwen
Op zaterdag 10 januari 2004 00:38 schreef Lord Dreamer het volgende:
Iemand trouwens een idee hoe je dat op lost ? behalve de treinen ondergronds te gooien ?
quote:ach, bij een goed aangelegd spoor met meerdere treinen enzo over hetzelfde spoor kan je echt veel er overheen krijgen
Op zaterdag 10 januari 2004 00:35 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Ohw dat.. dat komt bij mij niet voor. single train, single track, common station principe. Dat werkt het beste
Ik heb nog ergens een verhoogd 2 heen, 2 terug spoorverbinding met daartussen 3 lege vakjes zodat de binnenste sporen via die kant nog wat krijgt over de halve map liggen. Met natuurlijk een aantal lichten die het hele zaakje draaiend moeten houden. Zal binnenkort het eens een keer posten
quote:Eigenlijk wel jammer ja dat je geen metrostelsel kan maken en die kan aansluiten op je spoor
Op zaterdag 10 januari 2004 00:38 schreef Lord Dreamer het volgende:
Iemand trouwens een idee hoe je dat op lost ? behalve de treinen ondergronds te gooien ?
quote:Ehm de steden bouwen zelf wegen, zie m'n mega zooi. ik heb daaar hele delen spoor opnieuw moeten doen en via een brug moeten laten gaan, omdat er tientalle kruisingen van wegen overheen waren gekomen. En stad wordt bij goede aanvoer van goederen en passagiers vanzelf groter
Op zaterdag 10 januari 2004 00:41 schreef klnvntrbyt het volgende:[..]
Een brug over het spoor bouwen
quote:Je kan ook gewoon een trein met 20 wagons pakken en 2 locomotieven dat werkt ook uitstekend.
Op zaterdag 10 januari 2004 00:43 schreef mvt het volgende:[..]
ach, bij een goed aangelegd spoor met meerdere treinen enzo over hetzelfde spoor kan je echt veel er overheen krijgen
quote:Welke patch gebruik je? Want ik zie allemaal vreemde voertuigjes en Nederlandse Guldens
Op zaterdag 10 januari 2004 00:49 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Je kan ook gewoon een trein met 20 wagons pakken en 2 locomotieven dat werkt ook uitstekend.
quote:ja, maar als ik een fabriek van 4 farms bevoorraad die redelijk uit elkaar liggen, de goods afvoer, en tevens de ore uit de 2 mines die er vlak naast liggen naar een steelmill breng die zo ongeveer bij een van die andere farms liggen en ook nogeens wat cole over datzelfde spoor laat denderen, dan is een "snelwegspoor" toch wel ideaal.
Op zaterdag 10 januari 2004 00:49 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Je kan ook gewoon een trein met 20 wagons pakken en 2 locomotieven dat werkt ook uitstekend.
Helemaal als je vanwege die goede goods afvoer ook nogeens een wood ding bij die fabriek plemp en hout over o.a. datzelfde spoor aanvoer
quote:Jep de TTDPatch sowieso maar ook de TTDAlter versie 2.01 kan je ook veel instellen. en daarnaast gebruik je de DB set voor de graphics. Lees anders ook de vorige delen
Op zaterdag 10 januari 2004 00:51 schreef Kluupkluup het volgende:[..]
Welke patch gebruik je? Want ik zie allemaal vreemde voertuigjes en Nederlandse Guldens
[edit]Of is staan die opties gewoon bij de nieuwste patch van TTDPatch?[/edit]
Het gave is dat TTD met alles er op en eraan nog steeds maar 30 Mb is Oke ht is natuurlijk geen 3D super gerendeerde beeldkwaliteit waar je zo'n super videokaart voor nodig hebt. Maar het werkt lekker simpel en nog steeds onder XP
[Dit bericht is gewijzigd door Lord Dreamer op 10-01-2004 01:01]
quote:Kan ik ook in de vorige delen terugvinden hoe ik fullscreen krijg bij XP? (of wil je het me makkelijk mkane en nu vertellen? )
Op zaterdag 10 januari 2004 00:58 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Jep de TTDPatch sowieso maar ook de TTDAlter versie 2.01 kan je ook veel instellen. en daarnaast gebruik je de DB set voor de graphics. Lees anders ook de vorige delen
Het gave is dat TTD met alles er op en eraan nog steeds maar 30 Mb is Oke ht is natuurlijk geen 3D super gerendeerde beeldkwaliteit waar je zo'n super videokaart voor nodig hebt. Maar het werkt lekker simpel en nog steeds onder XP
quote:probeer eens Alt Enter ? althans ik speel het alleen maar full screen
Op zaterdag 10 januari 2004 01:00 schreef Kluupkluup het volgende:[..]
Kan ik ook in de vorige delen terugvinden hoe ik fullscreen krijg bij XP? (of wil je het me makkelijk mkane en nu vertellen? )
* Kluupkluup stelt zijn beeldscherm nu telkens in op 800x600
quote:plaatjes ik wil screens zien want dan zie ik wat je precies bedoeld
Op zaterdag 10 januari 2004 00:57 schreef mvt het volgende:[..]
ja, maar als ik een fabriek van 4 farms bevoorraad die redelijk uit elkaar liggen, de goods afvoer, en tevens de ore uit de 2 mines die er vlak naast liggen naar een steelmill breng die zo ongeveer bij een van die andere farms liggen en ook nogeens wat cole over datzelfde spoor laat denderen, dan is een "snelwegspoor" toch wel ideaal.
Helemaal als je vanwege die goede goods afvoer ook nogeens een wood ding bij die fabriek plemp en hout over o.a. datzelfde spoor aanvoer
quote:op XP loopt het als een trein ! je moet wel de ttd configurator gebruiken dan past die TTD aan voor win 2000 en XP.
Op zaterdag 10 januari 2004 01:03 schreef dJ-Zcore het volgende:
Echt een superleuk spelletje! Was er zeer verslaafd aan toen ik nog win98se had, maar nu op xp loopt het voor geen meter. Heel erg jammer
quote:of herondekken, of zelfs nieuw zijn in de wereld van TTD
Op zaterdag 10 januari 2004 11:17 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Zo, kennelijk heb ik hier wat gemist! FF geen TTD gespeeld en er zijn alweer tientallen posts! Toch leuk dat er nog heel wat mensen zijn die zo'n oud spel nu nog spelen!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |