Wie vindt dit nog meer zo'n fantastisch leuk karretje?
Imo staat er een typo in de topic-titel, het is Willys
quote:standaard open kap
Op vrijdag 9 januari 2004 21:36 schreef slashme het volgende:
ziet er wel luxer uit dan de golf V
quote:*moffelt weg*
Op vrijdag 9 januari 2004 21:35 schreef bas-beest het volgende:
wel kewle auto's ja... vooral de origineleImo staat er een typo in de topic-titel, het is Willys
En dat ie luxer is dan een golf valt wel mee, maar ik rijd veel liever een Willys dan een golf, helaas zijn ze hier volgens mij niet te koop, want hij heeft natuurlijk wel wat, totdat het gaat regenen.
Iemand ooit in gereden hier?
quote:Serieus?
Op vrijdag 9 januari 2004 21:40 schreef ook_gek het volgende:
m,n baas heeft er 1 staan. staat op me werk in het magazijn. Als er foto,s moeten komen hoor ik het wel
quote:niet te koop? hier
Op vrijdag 9 januari 2004 21:42 schreef Piro het volgende:[..]
*moffelt weg*
Jullie hebben niks gezienEn dat ie luxer is dan een golf valt wel mee, maar ik rijd veel liever een Willys dan een golf, helaas zijn ze hier volgens mij niet te koop, want hij heeft natuurlijk wel wat, totdat het gaat regenen.
Iemand ooit in gereden hier?
heb er eens in gereden ja. Lijkt net een kleine tractor die sneller is dan 25 km/h
quote:Stoer.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:45 schreef slashme het volgende:[..]
niet te koop? hier
heb er eens in gereden ja. Lijkt net een kleine tractor die sneller is dan 25 km/h
quote:Een beetje tractor heeft minimaal 4 achteruit versnellingen en gieren kun je alleen met een tractor. Gearingen is een ander verhaal.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:51 schreef Piro het volgende:[..]
En hij is veel beter dan een tractor, dat ding heeft twee achteruitversnellingen en twee gieringen.
quote:Laat me.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:30 schreef slashme het volgende:[..]
Een beetje tractor heeft minimaal 4 achteruit versnellingen en gieren kun je alleen met een tractor. Gearingen is een ander verhaal.
quote:klopt ja, in apeldoorn rijd er ook iemand op rond, leuke dingen
Op vrijdag 9 januari 2004 22:25 schreef Magneet het volgende:geweldige wagen die Willys jeep zie er in de zomer regelmatig rijden.
titel ff gefixed
quote:Hét outbackvehikel bij uitstek, je zou er nog Fitzroy Crossing bij een overstroming mee over kunnen rijden, in elk opzicht een prachtbak, behalve als we het over verbruik gaan hebben, dat ding rijdt iets van 1 op 6 ofzo, shell ziet je handenwrijvend tegemoet
Op vrijdag 9 januari 2004 22:25 schreef Magneet het volgende:geweldige wagen die Willys jeep zie er in de zomer regelmatig rijden.
titel ff gefixed
Zijn er eigenlijk eigenaars onder de fokkers?
quote:ik dacht meer... maar ook ik weet dat niet zeker
Op vrijdag 9 januari 2004 22:33 schreef Piro het volgende:[..]
Laat me.
En toch zijn Willys leuker.
Weet iemand wat voor motor er in dat ding hangt?
Ik dacht zelf een 2.8 liter, maar dat weet ik dus niet zeker...
wat zuipt zoiets eigenlijk? 1:2?
heb ik jou al verteld Piro dat er copyright zit op die quote
quote:1:6 op de weg een 1:4 offroad denk ik, en dan is ie niet beladen, dus alleen jij+standaarduitrusting, als je er een aanhanger achter plakt, extra wielen meezeult, proviand en de hele rataplan voor een tochtje ofzo, dan slurpt ie volgens mij nog meer.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:42 schreef Youp het volgende:[..]
ik dacht meer... maar ook ik weet dat niet zeker
![]()
wat zuipt zoiets eigenlijk? 1:2?
quote:Er staat netjes creativemind achter.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:43 schreef CreativeMind het volgende:
Hebben ze zoiets ook niet in de film Schatjes?heb ik jou al verteld Piro dat er copyright zit op die quote
quote:ik heb ooit iets gelezen over een inhoud van 2199cc
Op vrijdag 9 januari 2004 22:33 schreef Piro het volgende:[..]
Laat me.
En toch zijn Willys leuker.
Weet iemand wat voor motor er in dat ding hangt?
Ik dacht zelf een 2.8 liter, maar dat weet ik dus niet zeker...
En ik heb zojuist een (zo te zien) heel aardige link gevonden:
The Jeep Doctor
quote:Jep er ligt ook een hakbijl in en 2 munitie kistjes
Op vrijdag 9 januari 2004 21:43 schreef Piro het volgende:[..]
Serieus?
Wat cool.
Is het het 1942 model, compleet met militaire kleurtjes?
Wil je er anders foto,s van?
quote:Tell me more
Op zaterdag 10 januari 2004 00:48 schreef ook_gek het volgende:[..]
Jep er ligt ook een hakbijl in en 2 munitie kistjes
Dakje er opGrote antenne
Helemaal orgineel. Gaat niet harder dan 80. En belangrijk. Je moet eerst 3 knoppen om zetten om hem te kunnen starten. En dat starten doe je door middel van een klein pendaaltje
Wil je er anders foto,s van?
quote:Geen idee wat het kost.
Op zaterdag 10 januari 2004 13:44 schreef Piro het volgende:[..]
Tell me more
Wat heeft hem dat ding gekost? Schitterend zeg, komop met dieFoto's
Het mooie is ook dat er een mini motor in ligt. Het ziet er ook gewoon niet uit
quote:Een mini motor?
Op zaterdag 10 januari 2004 15:39 schreef ook_gek het volgende:[..]
Geen idee wat het kost.
Ik zal kijken of ik m,n digicam aan de praat krijgt. Dan zal ik even foto,s makenHelaas niet van de achterkant want hij staat tegen de muur zonder benzine
Dus kan hem niet naar voren rijden
![]()
Het mooie is ook dat er een mini motor in ligt. Het ziet er ook gewoon niet uit
quote:Hell yeah, 60 jaar oud en die dingen zijn nog steeds in rijstaat, daar kunnen ze tegenwoordig heel wat van leren.
Op zaterdag 10 januari 2004 17:41 schreef ondeugend het volgende:
GAAF !!
quote:Wat ik bedoel is dat de motor die er in ligt best klein is. Stelt totaal niks voor. Zeker als je die klep open doet
Op zaterdag 10 januari 2004 17:37 schreef Piro het volgende:[..]
Een mini motor?
In een Willys?
quote:Op die manier.
Op zaterdag 10 januari 2004 18:38 schreef ook_gek het volgende:[..]
Wat ik bedoel is dat de motor die er in ligt best klein is. Stelt totaal niks voor. Zeker als je die klep open doet
Zal er wel een foto van maken voor je
quote:Nee gek
Op zaterdag 10 januari 2004 18:46 schreef Piro het volgende:[..]
Op die manier.
Ik dacht dat ie er een mini cooper motortje in had gepropt
Maar in deze zomer was het heerlijk. Zit geen deuren in dus even uitwijken en je mede mens ligt uit die jeep whehehe.
quote:Dat kreng heeft ook geen gordels, of kreukelzones, niet dat die nodig zijn, je rijdt toch door alles heen.
Op zaterdag 10 januari 2004 18:50 schreef ook_gek het volgende:[..]
Nee gek
Hij is leger groen zelfs. NL troep er op. Is echt stoer dingetje. Alleen harder dan 80 gaat het ECHT niet. Dus je moet geen haast hebbenMaar in deze zomer was het heerlijk. Zit geen deuren in dus even uitwijken en je mede mens ligt uit die jeep whehehe.
quote:klopt. Je kan echt door alles heen rijden. En als je benzine op is zou je er iets anders in kunnen doen wat brandbaar is. En het rijd door. Teminste dat is het verhaal
Op zaterdag 10 januari 2004 19:05 schreef Piro het volgende:[..]
Dat kreng heeft ook geen gordels, of kreukelzones, niet dat die nodig zijn, je rijdt toch door alles heen.
quote:Diesel en Alcohol.
Op zaterdag 10 januari 2004 19:06 schreef ook_gek het volgende:[..]
klopt. Je kan echt door alles heen rijden. En als je benzine op is zou je er iets anders in kunnen doen wat brandbaar is. En het rijd door. Teminste dat is het verhaal
Rechtstreekse afgeleide van de Willy's Jeep en geen onbekende voor Captain_Chaos
quote:Got specs?
Op zaterdag 10 januari 2004 20:09 schreef Captain_Chaos het volgende:
De Jeep NekafRechtstreekse afgeleide van de Willy's Jeep en geen onbekende voor Captain_Chaos
Soms zie je ze wel eens te koop staan, voor niet al te veel geld. Alleen onderhoud gaat je klauwen kosten...
quote:een echt willys zie je niet zovaak, nekaf m38a1 zie je vaker. heb er zelf ook 1, en ik rijd er soms ook wel is mee door apeldoorn. zijn leuke auto'tjes. alleen benzine verbruik schrik je wel van 1:5. maar daar tegen over staat dan wel weer geen wegenbelasting en een goedkope verzekering(zelfs voor mensen van 22
Op vrijdag 9 januari 2004 22:33 schreef Party_P het volgende:[..]
klopt ja, in apeldoorn rijd er ook iemand op rond, leuke dingen
Vraag me af hoe ie reageert op een beetje motorisch tunen, dat ding moet volgens mij veel meer kunnen trekken als je het motorblok onder handen neemt.
quote:Ik denk dat chiptuning iig niet gaat
Op zaterdag 10 januari 2004 21:53 schreef Piro het volgende:
Wat lief, van wat ik op het linkje lees issie precies hetzelfde, dus motorisch ook?
Dan zou dit misschien wel een schattig vaderlands alternatief zijn voor de Willys.Vraag me af hoe ie reageert op een beetje motorisch tunen, dat ding moet volgens mij veel meer kunnen trekken als je het motorblok onder handen neemt.
quote:Zelf een?
Op zaterdag 10 januari 2004 21:45 schreef Oezie Woezie het volgende:[..]
een echt willys zie je niet zovaak, nekaf m38a1 zie je vaker. heb er zelf ook 1, en ik rijd er soms ook wel is mee door apeldoorn. zijn leuke auto'tjes. alleen benzine verbruik schrik je wel van 1:5. maar daar tegen over staat dan wel weer geen wegenbelasting en een goedkope verzekering(zelfs voor mensen van 22
).
quote:Nee, maar de cylinders uitboren ofzo, nieuwe bak derin, turbo (
Op zaterdag 10 januari 2004 22:27 schreef Threepio het volgende:[..]
Ik denk dat chiptuning iig niet gaat
Enne, onderstel en rijgedrag zijn waarschijnlijk ook niet echt op hogere snelheden gemaakt
quote:Wrangler 4.0 V6 erin hangen
Op zaterdag 10 januari 2004 22:33 schreef Piro het volgende:[..]
Nee, maar de cylinders uitboren ofzo, nieuwe bak derin, turbo (
)
quote:neeeeeh
Op zaterdag 10 januari 2004 22:53 schreef Threepio het volgende:
Natuurlijk wel leuk dat de directe afstammeling van de willy's nog steeds nieuw te koop is:[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Denk de spatbordverbreders weg en zet er wat eenvoudiger (smallere) wielen onder en het is vrijwel dezelfde auto
Op zaterdag 10 januari 2004 23:36 schreef ondeugend het volgende:[..]
neeeeeh
De charme is weg
Oja: mat groen spuiten eerst natuurlijk
quote:Ja vrijwel .... maar het is hem niet !
Op zaterdag 10 januari 2004 23:46 schreef Threepio het volgende:[..]
Denk de spatbordverbreders weg en zet er wat eenvoudiger (smallere) wielen onder en het is vrijwel dezelfde auto
Oja: mat groen spuiten eerst natuurlijk
quote:Zo is het !
Op zaterdag 10 januari 2004 23:47 schreef ondeugend het volgende:[..]
Ja vrijwel .... maar het is hem niet !
Zie het als een soort van plagiaat
Een Jeep moet roken en stinken ! Het moet tochten door de kieren in de carossorie en die rare luchtaangedreven ruitenwissers moeten steeds kapot gaan. Je moet wandelende nieren krijgen van het 'comfort' in die opgewaardeerde tuinstoelen. Sturen moet arbeid zijn en remmen een crime. En zuipen moet-ie; zuipen als een ketter. En de softtop moet van canvas zijn zodat-ie doornevelt als er een zware regenbui op valt. En niks H-bak ! We willen de achteruit waar iedereen de eerste versnelling heeft zitten. En drie versnellingen is meer dan genoeg !
Dan pas heb je het recht op het navolgende effect op je onvermijdelijke smile
en dat voor een landrovereigenaar
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 23:56 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Zo is het !
Een Jeep moet roken en stinken ! Het moet tochten door de kieren in de carossorie en die rare luchtaangedreven ruitenwissers moeten steeds kapot gaan. Je moet wandelende nieren krijgen van het 'comfort' in die opgewaardeerde tuinstoelen. Sturen moet arbeid zijn en remmen een crime. En zuipen moet-ie; zuipen als een ketter. En de softtop moet van canvas zijn zodat-ie doornevelt als er een zware regenbui op valt. En niks H-bak ! We willen de achteruit waar iedereen de eerste versnelling heeft zitten. En drie versnellingen is meer dan genoeg !
Dan pas heb je het recht op het navolgende effect op je onvermijdelijke smile
en dat voor een landrovereigenaar
![]()
quote:Hmmmm wel een beetje prijzig voor erbij ....
Op zondag 11 januari 2004 00:03 schreef BaraCuda het volgende:
Die dingen kon je destijds kopen voor 600 dollar nieuw. Nu betaal je volgends mij een euro of 6000 voor een goede willy.
Er gave bakken iedergeval!
quote:Voor dat geld kan je volgens mij ook wel een nette Wrangler krijgen
Op zondag 11 januari 2004 00:03 schreef BaraCuda het volgende:
Die dingen kon je destijds kopen voor 600 dollar nieuw. Nu betaal je volgends mij een euro of 6000 voor een goede willy.
Er gave bakken iedergeval!
Wat trouwens ook niet echt een comfortabele SUV is hoor
quote:Interesse?
Op zondag 11 januari 2004 00:03 schreef BaraCuda het volgende:
Die dingen kon je destijds kopen voor 600 dollar nieuw. Nu betaal je volgends mij een euro of 6000 voor een goede willy.
Er gave bakken iedergeval!
Ik weet er één
quote:Prachtstukje
Op zaterdag 10 januari 2004 23:56 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Zo is het !
Een Jeep moet roken en stinken ! Het moet tochten door de kieren in de carossorie en die rare luchtaangedreven ruitenwissers moeten steeds kapot gaan. Je moet wandelende nieren krijgen van het 'comfort' in die opgewaardeerde tuinstoelen. Sturen moet arbeid zijn en remmen een crime. En zuipen moet-ie; zuipen als een ketter. En de softtop moet van canvas zijn zodat-ie doornevelt als er een zware regenbui op valt. En niks H-bak ! We willen de achteruit waar iedereen de eerste versnelling heeft zitten. En drie versnellingen is meer dan genoeg !
Dan pas heb je het recht op het navolgende effect op je onvermijdelijke smile
en dat voor een landrovereigenaar
![]()
Dat, en het is net zoiets als de R34 met de R35 vergelijken, leuke auto opzich, maar het is geen fucking R34!
quote:Ik eerst!
Op zondag 11 januari 2004 00:11 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Interesse?
Ik weet er één
quote:Past volgens mij niet, is een veel breder blok, en dan raak je ook die immense draaihoek van dat ding kwijt.
Op zaterdag 10 januari 2004 22:48 schreef Threepio het volgende:[..]
Wrangler 4.0 V6 erin hangen
quote:JUIST JA!
Op zondag 11 januari 2004 00:13 schreef ondeugend het volgende:
[afbeelding]
quote:Het klinkt heel erg romantisch, maar ik zal je wel uitlachen als ik lekker met CD speler en airco voorbij kom hobbelen
Op zondag 11 januari 2004 00:12 schreef Piro het volgende:[..]
Prachtstukje
Und so muss es sein!
Niks geen landrover met airconditioning, met een WILLYS moet je door de Gibsonwoestijn scheuren, voorruit naar boven, niet dat het helpt, drie weken later schijt je nog zand, canvas dak zodat je niet verbrandt, een crimineel hoog verbruik, een stinkende rookpluim voor als je middenin de woestijn pech krijgt, zand dat je broek inschiet vanwege de gaten in de bodem, je rem door de vloer beuken als er een kangoeroe voor je neus scheurt, het gevoel hebben alsof je acht uur bent wezen bankdrukken na een dagje sturen, ZO moet het zijn, niet die moderne stuurbekrachtigingschijfremmenabsairconditioning troep!Dat, en het is net zoiets als de R34 met de R35 vergelijken, leuke auto opzich, maar het is geen fucking R34!
Het is geen Nekaf..................... maar hij is wél van mij !
Verder heeft-ie wel alle onhebbelijkheden die een Nekaf hoort te hebben
quote:Watje !!
Op zondag 11 januari 2004 00:14 schreef Threepio het volgende:[..]
Het klinkt heel erg romantisch, maar ik zal je wel uitlachen als ik lekker met CD speler en airco voorbij kom hobbelen
quote:Zónder deze alleen:
Op zondag 11 januari 2004 00:14 schreef Threepio het volgende:[..]
Het klinkt heel erg romantisch, maar ik zal je wel uitlachen als ik lekker met CD speler en airco voorbij kom hobbelen
quote:Airco kun je daar sowieso niet gebruiken, 2000 kilometer gibsonwoestijn, precies boven de nullarbor highway, zelfs op de nullarbor raden ze je aan je airco af te zetten, dus jij zweet je stuk in een wrangler terwijl ik nog enige verkoeling van de (kurkdroge) lucht kan happen, en romantisch, nee, wel een ervaring die je nooit weer vergeten zult.
Op zondag 11 januari 2004 00:14 schreef Threepio het volgende:[..]
Het klinkt heel erg romantisch, maar ik zal je wel uitlachen als ik lekker met CD speler en airco voorbij kom hobbelen
quote:Wat een HOK !
Op zondag 11 januari 2004 00:13 schreef ondeugend het volgende:
[afbeelding]
quote:Die heb jij ook niet meer, want dan zit je zand te happen
Op zondag 11 januari 2004 00:17 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Zónder deze alleen:
quote:Kostdat?
Op zondag 11 januari 2004 00:15 schreef Captain_Chaos het volgende:
Mijn LandRovertjeHet is geen Nekaf..................... maar hij is wél van mij !
Verder heeft-ie wel alle onhebbelijkheden die een Nekaf hoort te hebben
quote:2250 KG Engelse hoogmoedswaanzin, gekocht voor 4500 ouderwetsche guldens. Ik was als dienstplichtig soldaat chauffeur van precies zo een ding
Op zondag 11 januari 2004 00:19 schreef Piro het volgende:[..]
Kostdat?
Specs?
Wat een fantastische lunchtrommel zeg, oerdegelijk.
Nog een linkie spemt
Die heeft al-les !
ook een Willy's Jeep
[Dit bericht is gewijzigd door Captain_Chaos op 11-01-2004 00:23]
quote:ok, geen airco dan, maar waarom zou jij open kunnen zitten en ik niet? dak eraf, raam naar beneden kan ook gewoon met de wrangler hoor
Op zondag 11 januari 2004 00:18 schreef Piro het volgende:[..]
Airco kun je daar sowieso niet gebruiken, 2000 kilometer gibsonwoestijn, precies boven de nullarbor highway, zelfs op de nullarbor raden ze je aan je airco af te zetten, dus jij zweet je stuk in een wrangler terwijl ik nog enige verkoeling van de (kurkdroge) lucht kan happen, en romantisch, nee, wel een ervaring die je nooit weer vergeten zult.
quote:Afzien is de halve fun man, er is niks zo leuk als in een comfortabel koekblik als een Willys te zitten.
Op zondag 11 januari 2004 00:23 schreef Threepio het volgende:[..]
ok, geen airco dan, maar waarom zou jij open kunnen zitten en ik niet? dak eraf, raam naar beneden kan ook gewoon met de wrangler hoor
Maargoed ik hou nou eenmaal niet echt van afzien, ik vind de Daihatsu Charade van mijn broer al oncomfortabel genoeg
quote:Trouwen?
Op zondag 11 januari 2004 00:22 schreef ondeugend het volgende:
*de laatste dagen delen van Band of Brothers gezien heeft .... en nu helemaal into Willy's, Shermans en Tigers is ...... niet erg maar ik ben een meisje![]()
quote:
Op zondag 11 januari 2004 00:23 schreef Threepio het volgende:[..]
ok, geen airco dan, maar waarom zou jij open kunnen zitten en ik niet? dak eraf, raam naar beneden kan ook gewoon met de wrangler hoor
Maargoed ik hou nou eenmaal niet echt van afzien, ik vind de Daihatsu Charade van mijn broer al oncomfortabel genoeg afzien
quote:Afzien kan best leuk zijn. Alleen niet 2000km lang in de middle of nowhere
Op zondag 11 januari 2004 00:24 schreef Piro het volgende:[..]
Afzien is de halve fun man, er is niks zo leuk als in een comfortabel koekblik als een Willys te zitten.
Die is volgens mij nog comfortabeler dan die Dainiksu ook.
zijn die dingen trouwens nog een beetje betrouwbaar? lijkt me toch een beetje kut als je radiator eruit knalt midden in de woestijn
quote:Peekaas, trekkracht, max helling?
Op zondag 11 januari 2004 00:22 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
2250 KG Engelse hoogmoedswaanzin, gekocht voor 4500 ouderwetsche guldens. Ik was als dienstplichtig soldaat chauffeur van precies zo een ding
Nog een linkie spemt
Die heeft al-les !
ook een Willy's Jeep
![]()
quote:Ze rijden al 50 jaar, they had fucking better be.
Op zondag 11 januari 2004 00:27 schreef Threepio het volgende:[..]
Afzien kan best leuk zijn. Alleen niet 2000km lang in de middle of nowhere
zijn die dingen trouwens nog een beetje betrouwbaar? lijkt me toch een beetje kut als je radiator eruit knalt midden in de woestijn
En dan is het juist leuk, even afzien in de polders hier is geen fuck aan.
quote:Ja afzien kan je wel zeggen, het ding viel midden op een onverlichte snelweg stil toen ik in het donker in de stromende regen met mijn kater op nieuwjaarsdag van Groningen naar Amsterdam reed
Op zondag 11 januari 2004 00:26 schreef ondeugend het volgende:[..]
quote:Dat zeg ik !
Op zondag 11 januari 2004 00:29 schreef Threepio het volgende:[..]
Ja afzien kan je wel zeggen, het ding viel midden op een onverlichte snelweg stil toen ik in het donker in de stromende regen met mijn kater op nieuwjaarsdag van Groningen naar Amsterdam reed
quote:Met een Willys was dat nooit gebeurd.
Op zondag 11 januari 2004 00:29 schreef Threepio het volgende:[..]
Ja afzien kan je wel zeggen, het ding viel midden op een onverlichte snelweg stil toen ik in het donker in de stromende regen met mijn kater op nieuwjaarsdag van Groningen naar Amsterdam reed
quote:Die was waarschijnlijk niet stilgevallen.
Op zondag 11 januari 2004 00:30 schreef ondeugend het volgende:[..]
Dat zeg ik !
In een Willy had je misschien ook afgezien maar dan wel als een echte vent !
quote:Eens even denken wat ik uit mijn hoofd weet.
Op zondag 11 januari 2004 00:27 schreef Piro het volgende:[..]
Peekaas, trekkracht, max helling?
Versnelling?
Gearring?
Startpedaal?
Canvas kutstoeltjes?
Als ie meer kan trekken is ie misschien een betere keus voor een tochtje Australië.
Koppel en max helling zou ik even meten opzoeken.
of proberen
quote:Amerikaanse auto's
Op zondag 11 januari 2004 00:29 schreef Threepio het volgende:[..]
Ja afzien kan je wel zeggen, het ding viel midden op een onverlichte snelweg stil toen ik in het donker in de stromende regen met mijn kater op nieuwjaarsdag van Groningen naar Amsterdam reed
quote:Jappen
Op zondag 11 januari 2004 00:34 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Amerikaanse auto's
Helaas houden zelfs de beste auto's er mee op na 14 jaar slecht onderhoud
quote:2.25 liter?
Op zondag 11 januari 2004 00:33 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Eens even denken wat ik uit mijn hoofd weet.
2,25 4-cil diesel
Oploophoek voor 45 graden en achter 35 graden
4-bak
Hoog in 2X4 en 4X4, laag in 4X4
Contactslot met massasleutel
Beroerde schuimrubber zittingen met sky bekleed.Koppel en max helling zou ik even meten opzoeken.
of proberen
quote:*kuchwillyskuch*
Op zondag 11 januari 2004 00:37 schreef Threepio het volgende:[..]
Jappen
Helaas houden zelfs de beste auto's er mee op na 14 jaar slecht onderhoud
quote:De oploophoek is de maximale hoek waar hij tegenop kan rijden zonder met de bumper tegen de helling aan de komen.
Op zondag 11 januari 2004 00:38 schreef Piro het volgende:[..]
2.25 liter?
Wat houdt massasleutel in?
En die oploophoek?
Waar staan de officieuze specs van dit ding, maximaal gewicht offroad wil ik het liefst weten, dus wat ie maximaal trekken kan, koppel ook goed.
Als die oploophoek de maximale helling is dan is het misschien toch de betere keuze, maar ik mis nog steeds de![]()
Vooral bij hummers is die hoek extreem groot
quote:Nog een spemmetje spemt
Op zondag 11 januari 2004 00:38 schreef Piro het volgende:[..]
2.25 liter?
Wat houdt massasleutel in?
En die oploophoek?
Waar staan de officieuze specs van dit ding, maximaal gewicht offroad wil ik het liefst weten, dus wat ie maximaal trekken kan, koppel ook goed.
Als die oploophoek de maximale helling is dan is het misschien toch de betere keuze, maar ik mis nog steeds de![]()
Hier misschien ? http://www.hotkey.net.au/~ijcossor/jeepmila.html
quote:Stoer, een betere keuze dan de Willys dus, afgezien van die oploophoek dacht ik, maar je hebt toch niet zo tegek veel hellingen boven de 45 graden in de outback.
Op zondag 11 januari 2004 00:42 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Nog een spemmetje spemt
http://www.lwt.i8.com/history.html
quote:Hahahaha!
Op zondag 11 januari 2004 00:45 schreef Threepio het volgende:
[afbeelding]vette foto
quote:De maximale helling waar hij tegenop kan rijden denk ik? Dat is dus 115 meter stijgen elke 100 meter afstand. Dat is best steil
Op zondag 11 januari 2004 00:50 schreef Piro het volgende:[..]
Stoer, een betere keuze dan de Willys dus, afgezien van die oploophoek dacht ik, maar je hebt toch niet zo tegek veel hellingen boven de 45 graden in de outback.
Ze zeggen trouwens maximal gradient 115%, wat houdt dat in?
quote:Dat wordt dan elke km denk ik, anders zit je met een hellingshoek van fucking 90 graden.
Op zondag 11 januari 2004 00:56 schreef Threepio het volgende:[..]
De maximale helling waar hij tegenop kan rijden denk ik? Dat is dus 115 meter stijgen elke 100 meter afstand. Dat is best steil
quote:Die 115% kan ik weinig over vertellen. Die oploophoek is natuurlijk ook relatief. Als je er frontaal tegenop rijdt dan is dat van belang maar als je hem schuin oprijdt is het niet echt relevant. Ik heb in mijn diensttijd tegen baggerhellingen opgereden waar infanteristen nauwelijks konden lopen. Dat zit dus, mits je oorlogsfrofiel bezigt, wel goed.
Op zondag 11 januari 2004 00:50 schreef Piro het volgende:[..]
Stoer, een betere keuze dan de Willys dus, afgezien van die oploophoek dacht ik, maar je hebt toch niet zo tegek veel hellingen boven de 45 graden in de outback.
Ze zeggen trouwens maximal gradient 115%, wat houdt dat in?
dus niet het schoeisel dat ik eronder heb
quote:Das zeker niet slecht dan, en hij sleept nog meer dan een willys ook, keuze is gemaakt, maar het blijft een beetje plagiaat natuurlijk.
Op zondag 11 januari 2004 00:58 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Die 115% kan ik weinig over vertellen. Die oploophoek is natuurlijk ook relatief. Als je er frontaal tegenop rijdt dan is dat van belang maar als je hem schuin oprijdt is het niet echt relevant. Ik heb in mijn diensttijd tegen baggerhellingen opgereden waar infanteristen nauwelijks konden lopen. Dat zit dus, mits je oorlogsfrofiel bezigt, wel goed.
dus niet het schoeisel dat ik eronder heb
quote:90 graden is recht omhoog. Ofwel, een muur
Op zondag 11 januari 2004 00:57 schreef Piro het volgende:[..]
Dat wordt dan elke km denk ik, anders zit je met een hellingshoek van fucking 90 graden.
quote:Dat zeg ik, als ie 115 meter per 100 meter omhoog gaat dan krijg je een overhelling aan de bovenkant, nevernooitniet dat je dat haalt.
Op zondag 11 januari 2004 01:02 schreef Threepio het volgende:[..]
90 graden is recht omhoog. Ofwel, een muur
115% moet iets van 50 graden omhoog zijn, 100% is in ieder geval 45 graden precies.
quote:Dan mag de humm-vee er ook in
Op zondag 11 januari 2004 01:02 schreef Piro het volgende:[..]
Das zeker niet slecht dan, en hij sleept nog meer dan een willys ook, keuze is gemaakt, maar het blijft een beetje plagiaat natuurlijk.
Modje omdopen tot centraal leger4wd topic?
quote:52 graden kan best kloppen (trigonometrie is niet mijn sterkste kant..), maar dat is geloof ik ongeveer even steil als een gewone trap. Maar dan glad dus
Op zondag 11 januari 2004 01:05 schreef Piro het volgende:[..]
Dat zeg ik, als ie 115 meter per 100 meter omhoog gaat dan krijg je een overhelling aan de bovenkant, nevernooitniet dat je dat haalt.
Mijn ouweheer zegt overigens 52 graden als ik zijn hoofdrekenen mag geloven.
quote:Waag het niet, we hebben vrouwelijke nuance nodig in dit topic, en de Willys mag gewoon nog besproken worden, we breiden het alleen wat uit.
Op zondag 11 januari 2004 01:07 schreef ondeugend het volgende:
* afhaakt nu
quote:Valt helaas buiten mijn budget voor een reisje, desondanks een beest van een bak, ik zag laatst nog een H2 rijden, wat een dik en lelijk en non-hummer design zeg.
Op zondag 11 januari 2004 01:06 schreef Threepio het volgende:[..]
Dan mag de humm-vee er ook in
quote:Ik heb niets meer over de willies
Op zondag 11 januari 2004 01:08 schreef Piro het volgende:[..]
Waag het niet, we hebben vrouwelijke nuance nodig in dit topic, en de Willys mag gewoon nog besproken worden, we breiden het alleen wat uit.
*leest wel even mee
quote:Zie je die stoeltjes ! ?
Op zondag 11 januari 2004 01:06 schreef Threepio het volgende:[..]
Dan mag de humm-vee er ook in
Nekaf wannabee stoeltjes
quote:non-hummer design? Het is gewoon een iets gekrompen, glad gemaakte en luxueus ingerichte H1. Met een dikke benzine V8 erin ipv die megadikke dieselmotor.
Op zondag 11 januari 2004 01:09 schreef Piro het volgende:[..]
Valt helaas buiten mijn budget voor een reisje, desondanks een beest van een bak, ik zag laatst nog een H2 rijden, wat een dik en lelijk en non-hummer design zeg.
Erg jammer.
Is een Toyota Hi-Lux trouwens niet wat voor je dan? Ik weet niet of je een paar weken geleden Top Gear gezien hebt (op BBC2)...
quote:Precies!
Op zondag 11 januari 2004 01:12 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Zie je die stoeltjes ! ?
Nekaf wannabee stoeltjes
quote:De meeste Humm-Vees wegen volgens mij eerder richting 4 ton inclusief belading, bemanning, bewapening en bepantsering. En brandstof natuurlijk
Op zondag 11 januari 2004 01:14 schreef Piro het volgende:[..]
Precies!
Alles is genept van Willys, power to Willys!
En ze zijn licht, wat natuurlijk ook geen onbelangerijk gegeven is als je bedenkt dat die pleurisbak 3 ton weegt ofzo, shave weight where you can!
quote:Heb ik niet, maar is een Hi-Lux geen busje?
Op zondag 11 januari 2004 01:13 schreef Threepio het volgende:[..]
non-hummer design? Het is gewoon een iets gekrompen, glad gemaakte en luxueus ingerichte H1. Met een dikke benzine V8 erin ipv die megadikke dieselmotor.
Is een Toyota Hi-Lux trouwens niet wat voor je dan? Ik weet niet of je een paar weken geleden Top Gear gezien hebt (op BBC2)...
[Dit bericht is gewijzigd door Captain_Chaos op 11-01-2004 01:26]
quote:Nou post dan wat over die Willys, een topic is net zo divers als de mensen die erin posten, als we zo doorgaan wordt dit een kliekje van Willys en andere ragbakliefhebbers.
Op zondag 11 januari 2004 01:10 schreef ondeugend het volgende:[..]
Ik heb niets meer over de willies
....... behalve hun charme en de nostalgie
*leest wel even mee
quote:Clickablethumbnailplz
Op zondag 11 januari 2004 01:16 schreef Captain_Chaos het volgende:
Plaats ik nog even de DAF YA 126 WEB van mijn buurman:
quote:VIER ton?
Op zondag 11 januari 2004 01:15 schreef Threepio het volgende:[..]
De meeste Humm-Vees wegen volgens mij eerder richting 4 ton inclusief belading, bemanning, bewapening en bepantsering. En brandstof natuurlijk
quote:De hi-lux is een pick-up. Bijna onlosmakelijk verbonden met het AK47 geweer en de groeperingen die die dingen gebruiken. Tevens onverwoestbaar
Op zondag 11 januari 2004 01:16 schreef Piro het volgende:[..]
Heb ik niet, maar is een Hi-Lux geen busje?
De reden waarom er willys staat is omdat het nagenoeg de enige bak is die ik 2000 kilometer zand struiken en andere extreme weersomstandigheden toevertrouw, dat, en het is deWillys
natuurlijk, zoals geen ander zo mooi, hij is zo stijlvol dat hij bijna lelijk wordt.
quote:Er zit een 6,5 liter V8 diesel in met rond de 250 pk. In de civiele H1 versie dan, militair weet ik het niet echt eigenlijk. En in ruig terrein haal je die 1:1 waarschijnlijk wel, maar 1:4-5 moet toch wel te doen zijn
Op zondag 11 januari 2004 01:20 schreef Piro het volgende:[..]
VIER ton?
Jeezus, dat ding drinkt 1:1 ofzo.
quote:Ow, dat ding, dat kan je op de onverharde wegen nog wel doen maar in het zand loopt ie vast als een huis.
Op zondag 11 januari 2004 01:20 schreef Threepio het volgende:[..]
De hi-lux is een pick-up. Bijna onlosmakelijk verbonden met het AK47 geweer en de groeperingen die die dingen gebruiken. Tevens onverwoestbaar
quote:Whehehehe.
Op zondag 11 januari 2004 01:21 schreef Threepio het volgende:[..]
Er zit een 6,5 liter V8 diesel in met rond de 250 pk. In de civiele H1 versie dan, militair weet ik het niet echt eigenlijk. En in ruig terrein haal je die 1:1 waarschijnlijk wel, maar 1:4-5 moet toch wel te doen zijn
quote:Ik heb het ff gechecked: 205pk max. vermoegen en 440 lb-ft (is om en nabij de 600nm) bij 1800rpm.
Op zondag 11 januari 2004 01:25 schreef Piro het volgende:[..]
Whehehehe.
Dat is geen auto meer, das een vrachtwagen.
quote:Moet je dan ook een apart rijbewijs halen voor een truck?
Op zondag 11 januari 2004 01:31 schreef Threepio het volgende:[..]
Ik heb het ff gechecked: 205pk max. vermoegen en 440 lb-ft (is om en nabij de 600nm) bij 1800rpm.
En hij is 2.20m breed en mag daarom in NL niet op een personenwagenkenteken. Wel op dat van een vrachtwagen idd(zo heeft emile ratelband er ook een)
quote:Volgens betekent een ander type kenteken ook dat je er een ander rijbewijs voor nodig hebt, hoewel je wel net onder de 3500kg zit met het ding volgens mij
Op zondag 11 januari 2004 01:33 schreef Piro het volgende:[..]
Moet je dan ook een apart rijbewijs halen voor een truck?
Want volgens mij valt personenauto ook maar tot 3.5 ton.
quote:Ik wist het!
Op zondag 11 januari 2004 01:35 schreef Threepio het volgende:[..]
Volgens betekent een ander type kenteken ook dat je er een ander rijbewijs voor nodig hebt, hoewel je wel net onder de 3500kg zit met het ding volgens mij
quote:nope
Op zondag 11 januari 2004 01:38 schreef Piro het volgende:[..]
Ik wist het!
Ratelband is gewoon een over het paard getrapte trucker!
Heb jij eigenlijk in een Willys of afstammeling gereden ooit?
quote:Die hi-lux misschien wel, maar een landcruiser 90 moet je ab-so-luut errug ver mee kunnen komen
Op zondag 11 januari 2004 01:23 schreef Piro het volgende:[..]
Ow, dat ding, dat kan je op de onverharde wegen nog wel doen maar in het zand loopt ie vast als een huis.
Daarom was de eerste keuze ook de willys, omdat je die tot over de assen het zand in kan dumpen en hij er nog uit komt.
quote:Die noemde mijn ouweheer ook al, wordt dus of een willys, dat landrover ding van Cpt Chaos, of een landcruiser, ik zie het tegen die tijd wel weer.
Op zondag 11 januari 2004 01:44 schreef Threepio het volgende:[..]
Die hi-lux misschien wel, maar een landcruiser 90 moet je ab-so-luut errug ver mee kunnen komen
quote:Dat is geen enkele purebred offroader, daar koop je een SUV voor, dat is in de klasse ik wil wel maar ik heb niet genoeg spierballen om het te flikken.
Op zondag 11 januari 2004 01:43 schreef Threepio het volgende:[..]
nope
maar ze zullen vast niet lekker rijden. Ook die wranglers niet trouwens. Te hoog, te korte wielbasis, niet echt veel vermogen.. Het is niks voor op de weg
quote:De beste combinatie zit (onroad/offroad) zit wat dat betreft volgens mij in de Porsche Cayenne Turbo. Doet het voor een SUV zeer goed in het terrein en op de weg is het gewoon een regelrecht scheurijzer: 0-100 5.6 sec, 266kmh, ruim 2400kg
Op zondag 11 januari 2004 01:47 schreef Piro het volgende:[..]
Dat is geen enkele purebred offroader, daar koop je een SUV voor, dat is in de klasse ik wil wel maar ik heb niet genoeg spierballen om het te flikken.
quote:Terrein is echter een zeer ruim begrip, hier in Nederland noemt men het al terrein als de weg onverhard is, waar is dat trouwens getest met die Cayenne?
Op zondag 11 januari 2004 01:59 schreef Threepio het volgende:[..]
De beste combinatie zit (onroad/offroad) zit wat dat betreft volgens mij in de Porsche Cayenne Turbo. Doet het voor een SUV zeer goed in het terrein en op de weg is het gewoon een regelrecht scheurijzer: 0-100 5.6 sec, 266kmh, ruim 2400kg
quote:Bij Top Gear was Jeremy Clarkson ermee over de testbaan voor tanks van het leger gegaan. De auto was voorzien van gewone wegbanden (geschikt voor hoge snelheid) en hij stond dus compleet versteld van de terreincapaciteiten. Verder was het gedrag op verharde wegen ook zeer goed te noemen, niet alleen op het rechte maar ook in de bochten ging het ding als een speer.
Op zondag 11 januari 2004 02:03 schreef Piro het volgende:[..]
Terrein is echter een zeer ruim begrip, hier in Nederland noemt men het al terrein als de weg onverhard is, waar is dat trouwens getest met die Cayenne?
Wat een offtopic weer zeg, nog even over die Cayenne, en dan weer naar de Willys
Hij vond em alleen oerlelijk en 'dus' een kutbak
quote:Top Gear is leuke televisie, maar Clarkson verstaat zijn vak alleen niet zo, ik vind hem ook niet moeders mooiste, maar dat betekent niet dat ie geen leuke TV maakt.
Op zondag 11 januari 2004 02:09 schreef Threepio het volgende:[..]
Bij Top Gear was Jeremy Clarkson ermee over de testbaan voor tanks van het leger gegaan. De auto was voorzien van gewone wegbanden (geschikt voor hoge snelheid) en hij stond dus compleet versteld van de terreincapaciteiten. Verder was het gedrag op verharde wegen ook zeer goed te noemen, niet alleen op het rechte maar ook in de bochten ging het ding als een speer.
Hij vond em alleen oerlelijk en 'dus' een kutbak
En nu weer terug naar het juweeltje in de OP.
Zou dat ding een turbo slikken?
quote:Wat!?
Op zondag 11 januari 2004 02:12 schreef Threepio het volgende:
Verder was Autovisie er ook nog eens een rondje mee over zandvoort (nat) gegaan: Sneller dan de 1000kg lichtere 911
quote:Het stond in het blad geloof ik, een link heb ik iig niet. Wat ik iig wel weet is dat de baan (zeer?) nat was en de Cayenne daardoor in het voordeel was door de vierwielaandrijving. Waarschijnlijk zorgt die dikke 4,5 liter twinturbo V8 ook voor een berg koppel waardoor hij met tussenacceleraties ook wel eens de 911 de baas zou kunnen zijn met zijn 320pk sterke ongeblazen 3,6 liter 6 cylinder boxer. Evengoed zou het op droog waarschijnlijk een heel ander verhaal geweest zijn
Op zondag 11 januari 2004 02:15 schreef Piro het volgende:[..]
Wat!?
Link?
Waarom zou je die willy's eigenlijk sneller willen maken? Hij zuipt wel genoeg zo volgens mij
1946 Willys CJ2A Jeep
Top Speed: about 75 mph
Somewhere around 350 hp
340 cu in (307 block, 350 crank, 400 rods, bored .030)
quote:Nouja, uit dat motorblok moet volgens mij een stuk meer koppel en peekaa te trekken zijn, stoplichtsprinten met een willy,
Op zondag 11 januari 2004 03:39 schreef Threepio het volgende:[..]
Het stond in het blad geloof ik, een link heb ik iig niet. Wat ik iig wel weet is dat de baan (zeer?) nat was en de Cayenne daardoor in het voordeel was door de vierwielaandrijving. Waarschijnlijk zorgt die dikke 4,5 liter twinturbo V8 ook voor een berg koppel waardoor hij met tussenacceleraties ook wel eens de 911 de baas zou kunnen zijn met zijn 320pk sterke ongeblazen 3,6 liter 6 cylinder boxer. Evengoed zou het op droog waarschijnlijk een heel ander verhaal geweest zijn
.
Waarom zou je die willy's eigenlijk sneller willen maken? Hij zuipt wel genoeg zo volgens mij
quote:Whehehehe, ik zie duct tape, met duct tape kan alles.
Op zondag 11 januari 2004 11:11 schreef bas-beest het volgende:
voor iedereen die zich afvraagt of er een V8 in past... ja, dat past1946 Willys CJ2A Jeep
Top Speed: about 75 mph
Somewhere around 350 hp
340 cu in (307 block, 350 crank, 400 rods, bored .030)
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 22:28 schreef Piro het volgende:[..]
Zelf een?
Apeldoorn?
Waar woon je?
Foto's?
Mijn vader raadde met dit beestje ook aan om door de Australische bush te rijden van een kant naar de andere kant, had hij ook qua hellingbeklimmen issie ruim zat, maar ik zit me dus nu zorgen te maken omdat ik zie dat ie maar 360 kg door terrein kan slepen, das niet gek veel gezien ik ook nog water en benzine voor 2000 km moet meeslepen.
fototje van de auto samen met mijn vader(achter het stuur) en ik ernaast(had toen ik hem kocht nog geen rijbewijs).
quote:Wat lief
Op zondag 11 januari 2004 15:33 schreef Oezie Woezie het volgende:[..]
fototje van de auto samen met mijn vader(achter het stuur) en ik ernaast(had toen ik hem kocht nog geen rijbewijs).
quote:Zeer koel.
Op zondag 11 januari 2004 13:28 schreef Captain_Chaos het volgende:
Goedemiddag
Met vele mooie plaatjes
Trouwens groen zijn ze het mooist
quote:normaal kwoot ik nooit mijn eigen berichten, maar ik zat die site nog eens te bekijken, en ik had zoiets van 'Als ik die gozer was geweest en er dan toch een 5,6 liter V8 in had gelepeld, dan had ik ook een andere versnellingsbak en ophanging enz. geregeld'.
Op zondag 11 januari 2004 11:11 schreef bas-beest het volgende:
voor iedereen die zich afvraagt of er een V8 in past... ja, dat past1946 Willys CJ2A Jeep
Top Speed: about 75 mph
Somewhere around 350 hp
340 cu in (307 block, 350 crank, 400 rods, bored .030)
quote:aardig wause beschildering trouwens op dat vliegtuig
Op zondag 11 januari 2004 20:47 schreef ondeugend het volgende:
* ook nog een mooi plaatje gevonden heeft
quote:Met deze kan je meer dan alleen GTi-tjes pesten
Op zondag 11 januari 2004 13:17 schreef Piro het volgende:[..]
Nouja, uit dat motorblok moet volgens mij een stuk meer koppel en peekaa te trekken zijn, stoplichtsprinten met een willy,
golf gti'tje!
En puur om alsnog met een Willys door de woestijn te kunnen scheuren.
Snel, goede wegligging en je kan zelfs de Paris Dakar er mee doen wat wil je nog meer?
Meer info: http://www.bowler-offroad.com
deze staat bij mij in het dorp, zijn echte Oranjefans, rijden met dit ding heel europa af, om nederlands elftal te volgen (dus ook naar moldavië en Tjechië geweest met dit ding)
het is een M38 A1 uit 1956 met een 2.2 Hurricane motor en drie versnellingen
quote:Allemaal ex soldaatjes of niet?
Op dinsdag 13 januari 2004 00:13 schreef Spandexus het volgende:
*schop*Spandexus rijdt nl ook Nekaf
quote:nope, dienst plich was toen afgeschaft
Op dinsdag 13 januari 2004 13:25 schreef Piro het volgende:[..]
Allemaal ex soldaatjes of niet?
quote:Dat ding is zwaar 1337 (excuseer de term
Op dinsdag 13 januari 2004 10:24 schreef pwnd het volgende:[..]
Met deze kan je meer dan alleen GTi-tjes pesten
0-60mph
BOWLER WILDCAT SIGNATURE 2000 4.8
LAMBORGHINI DIABLO VT 1994 4.9
SUBARU IMPREZA 2.0ltr TURBO 2000 5.3
ASTON MARTIN DB7 6.0ltr 1999 5.2
LOTUS ELISE 2001 5.8
CHEVROLET CORVETTE 5.7 1993 5.5
PONTIAC FIREBIRD TRANS AM 1992 6.3
RANGE ROVER 4.6ltr HSE 1994 10.5
JAGUAR XK8 1998 6.6
[afbeelding]Snel, goede wegligging en je kan zelfs de Paris Dakar er mee doen wat wil je nog meer?
Meer info: http://www.bowler-offroad.com
quote:Ik heb met deze bak inderdaad in mijn diensttijd gereden. Defensie heeft de Nekaf na 40 jaar trouwe dienst in de verkoop gedaan en ik heb een exemplaar gekocht.
Op dinsdag 13 januari 2004 13:25 schreef Piro het volgende:[..]
Allemaal ex soldaatjes of niet?
quote:uit de nekaf mailing list
Hallo allemaal,
Het kan zijn dat jullie al bericht hebben gehad via het forum maar voor de goede orde:
De Nekaf Trophy III zal op 27 en 28 maart 2004 gehouden worden in Zuid Limburg.
quote:Nekaf trophy?
Op maandag 19 januari 2004 21:05 schreef Oezie Woezie het volgende:[..]
uit de nekaf mailing list
http://groups.yahoo.com/group/NekafM38A1/
Stalkquote:
Ik heb ooit ergens gelezen (meen dat het het 4x4 handboek 1993 was) dat een nekaf een helling aankan van 60 graden. Dat is erg steil! Doen weining 4x4 h'm na.quote:Op zondag 11 januari 2004 01:07 schreef Threepio het volgende:
[..]
52 graden kan best kloppen (trigonometrie is niet mijn sterkste kant..), maar dat is geloof ik ongeveer even steil als een gewone trap. Maar dan glad dus
Alles!quote:Op woensdag 5 mei 2004 21:26 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Stalk
Hmmm ik moet ook nog die foto,s maken van die willy van m,n baas
Wat willen we allemaal zien op de foto. Roept u maar. En ik maak de foto,s wel
Volgens mij nietquote:Op donderdag 6 mei 2004 21:52 schreef ook_gek het volgende:
Maar is het nou een willy die van mij dan
Want zo ja. Dan sleep ik m,n digicam mee morgen. Zal ik zo veel mogelijk foto,s maken
Wel gaaf. Aan de binnenkant van die motorkap hangt een schep. En achter in hangt een hakbijl
Ouwe munitie kistjes liggen er nog in.
Schema met 4 versnellingen. waar die zitten. En hoe hard je kan rijden zit er in. Moeilijk veel knopjes om dat ding te starten. En een pedaal in het midden om te starten
dit is volgens mij een nekaf (de opvloger van de willy).quote:Op donderdag 6 mei 2004 21:57 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Volgens mij niet
Spatborden zijn anders dan die drie van mij hierboven en ik zie nog wat kleine verschillen.
Maar een echte kenner ben ik ook niet hoor
ik zal zo nog even wat uploaden
Of het is aan ander type
Cool, een tankje NOS.quote:Op donderdag 6 mei 2004 22:12 schreef ondeugend het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zoiets bedoel je ?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hoorde een van de eigenaars vertellen dat ze in principe maar voor 100 dagen (oorlog) gemaakt zijn !quote:Op vrijdag 7 mei 2004 00:44 schreef Piro het volgende:
[..]
Cool, een tankje NOS.
Da's er nog een van de airborne divisies trouwens.
Zit er dik in dat die WW2 heeft meegemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |