A.s. papa's en mama's:
12 januari 2004: 70four (papa)
18 januari 2004: kimpiedimpie
27 januari 2004: Belana & Kbot2000
22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 01 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
05 april 2004: ezzi
07 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
21 april 2004: Tan
14 mei 2004 : Noukie
25 mei 2004: Psyche2003 (papa)
21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
* 27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger
02 juli 2004: Xeliana
* 03 juli 2004: pluisje en rickmans
07 juli 2004: bop
13 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
26 juli 2004: Little-Angel
27 juli 2004: snoopy
06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
27 augustus 2004: Sugar
02 september 2004: Loena-tik-
* 08 september 2004: Knorretje en Danny
17 september 2004: piglet
* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's
De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie
Het topic waarin we gaan twijfelen aan de voorspellende gaven van Catootje Gaat de baby van Belana dan in dit deel komen
????
[Dit bericht is gewijzigd door miss_dynastie op 09-01-2004 23:18]
quote:Poemojn, ik kan je er geen zinnig woord over zeggen, vrees ik! Maar ik wens je alle goeds en hoop dat de andere dames je gerust kunnen stellen. Want het enige wat ik "weet", is dat bloedverlies "pas" echt kwaad kan, als je ook erge buikpijn hebt...(?)
Op vrijdag 9 januari 2004 21:06 schreef poemojn het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren (en Tan).
Ik heb al een poosje niet echt iets van me laten horen, maar ik heb het ook druk.. Maar ik lees wel alles.Even weer een vraagje over een stokpaardje van me momenteel hier:
toen ik bijna 12 weken zwanger was verloor ik 'oud' bloed (niet veel, drupjes). De zaterdag waarop week 12 begon, begon 's morgens vroeg met veel vers bloed. De verloskundige is toen langs geweest en heeft gekeken of ze het hartje kon vinden: gelukkig wel. Die maandag kregen we een echo om te zien of alles goed was (baby, placenta). Volgens de echoscopist was het een heel normale, gezonde zwangerschap.De verloskundige heeft me gezegd dat ik elke keer moet bellen als ik bloed verlies, maar dat heb ik niet gedaan omdat het eerst nog een (oud) restje leek van die redelijk forse bloeding op zaterdag, en daarna omdat ik geen zin had met de feestdagen enzo ze elke dag lastig te vallen, en nu omdat ik as maandag weer een afspraak bij de vk heb.
Morgen begint week 16. De laatste 4 weken heb ik vrijwel elke dag bloedverlies gehad (voor de duidelijkheid: oud bloed). Nu zag ik gisteren op een site staan dat dit zou betekenen dat ik 64% kans op een vroeggeboorte heb, en als het bloedverlies ook na week 16 doorgaat is dat een kans van 69%. Klopt dit? Weet iemand van jullie hier iets van?
Na die echo was ik behoorlijk gerustgesteld, maar nu ben ik toch wel ongeruster...
Ik heb wel een grappig verhaal.
Mijn man was vanmiddag bagels aan het halen in een zaakje waar we wel vaker komen. Hij nog zeggen dus, ja, want mijn hoogzwangere vrouw kan hier niet meer heen lopen...
Zit er een mannetje en die vraagt dus: goh, wanneer is ze dan uitgerekend? Nou, zegt nick, de 27e. Nou, volgens het mannetje, en hij was heel stellig, wordt het binnen nu en een week geboren. Het wordt een heel gezond kind en het zou gunstig zijn als het binnen 2 dagen werd geboren, vanwege de maanstand en saturnus.
Hij had ook nog het geslacht goed!
Dus ik hoop dat ie gelijk heeft!!!
quote:Belana Belana
Op vrijdag 9 januari 2004 21:59 schreef Belana het volgende:
Ik heb wel een grappig verhaal.
Dus ik hoop dat ie gelijk heeft!!!
Ok, als ik na een dagje doodop op bed lig, misselijk en met een zere rug, roep ik heel wat anders, maar toch
quote:Ennuh... heb je ook al bijzondere acties uitgevoerd om het proces te versnellen?
Op vrijdag 9 januari 2004 22:40 schreef Belana het volgende:
oe ja, dat lijkt me wel wat!
Pluisje, achteraf kan ik zeggen dat het best snel is gegaan
Maar idd, alweer 15 weken!!! En het gaat best goed, toch?
quote:Dus je gelooft niet in ananas en tonic maar wel in rare voorspellingen
Op vrijdag 9 januari 2004 22:54 schreef Belana het volgende:
ehm....huh?
LOL....
Ik had het er vlak voor de bevalling van Lewis met haar nog over....ik moet echt al tijden niet aan seks denken....want ik zou echt niet weten in welke houding dat nu zou moeten gebeuren en dat het dan ook nog prettig is...hahaha.
En wat hebben we nog meer? ananas, tonic of was het bitterlemon?ik geloof er allemaal niks van!
Nee, doe mij dan jouw weeendansje maar, hihi.
Nee hoor meis, ik ben bang dat die baby blijft zitten totdat hij/zij er zelf uit wil komen.... poes, poes, poes, poes, poes, kom dan..... zoiets
Ik lurk al een tijdje mee, maar was vooral actief op het 2e streepje topic. Sinds vanochtend heb ik een goede reden om me hier officieel te melden!
Mag ik op de lijst met de voorlopige datum: 17 september?
piglet
[Dit bericht is gewijzigd door piglet op 10-01-2004 20:13]
quote:Gefeliciteerd
Op vrijdag 9 januari 2004 23:17 schreef piglet het volgende:
Hallo dames,Ik lurk al een tijdje mee, maar was vooral actief op het 2e streepje topic. Sinds vanochtend heb ik een goede reden om me hier officieel te melden!
Mag ik op de lijst met de voorlopige datum: 17 september?
piglet
quote:Dank je miss_dynastie!
Op vrijdag 9 januari 2004 23:17 schreef miss_dynastie het volgende:
Gefeliciteerd!!! Ik zet je er even bij!
Hier komt de betweter weer even voor poemojn.
Bloedverlies kan veroorzaakt worden door een vleesboom, en een vleesboom kan leiden tot een vroeggeboorte. Daarnaast kan bloedverlies veroorzaakt worden doordat je vliezen een beetje losgaan, en dat losgaan van die vliezen kan een bevalling opwekken. Dat is namelijk hetzelfde als het "strippen" dat de vk doet als je overtijd raakt. Máár de vk zegt er ook altijd wel bij dat het strippen alleen zin heeft als de baarmoedermond is verstreken en het lichaam en het kind echt klaar zijn voor de geboorte. Tot slot kan bij ernstige blaas/nier-ontsteking sprake zijn van bloedverlies, en die ontstekingen kunnen ook vroege weeën veroorzaken. Dat verstrijken is te controleren met een inwendig onderzoek, de vleesboom met een echo, de ontstekingen met een urine/bloedonderzoek.
Als daar dus niets over is gezegd door je vk, kun je er veilig van uitgaan dat het bloedverlies een andere (onschuldige) oorzaak heeft. Meest voorkomende oorzaak is verder de extra doorbloeding van de vaatjes, waardoor er meer spanning op staat en ze dus sneller springen. Sommige vrouwen zijn daar gewoon wat gevoeliger voor. Let maar eens op of het bloedverlies relatief vaker na sex of een lang w.c-bezoekje voorkomt, dan weet je zeker dat het contactbloedingen zijn.
ik heb toevallig vandaag eea opgezocht over vroeggeboorte, omdat de gyn van mijn zus heeft voorspeld dat ze blij mag zijn als de tweeling er over drie weken nog zit (dan is ze 32 weken). De baarmoedermond is namelijk vrijwel volledig verstreken. De kindjes zijn wel behoorlijk groot voor hun leeftijd, dus het is niet een heel groot drama. Ze zullen wel de couveuse in moeten, maar ze heeft het zó zwaar op het moment dat het misschien wel beter is als ze er niet al te lang meer mee hoeft rond te zeulen.
quote:Daar hoopte ik al op
Op vrijdag 9 januari 2004 23:58 schreef phileine het volgende:
Hier komt de betweter weer even voor poemojn.
quote:Ik hoop idd dat het zoiets simpels is, dat heeft zij ook als mogelijke oorzaak genoemd 15-12, maar toch zal ik blij zijn als ik maandag 'gewoon' het hartje hoor kloppen.
Meest voorkomende oorzaak is verder de extra doorbloeding van de vaatjes, waardoor er meer spanning op staat en ze dus sneller springen.
quote:Ken je deze site met info over voorspellen hoe lang het duurt voor de bevalling begint?
ik heb toevallig vandaag eea opgezocht over vroeggeboorte, omdat de gyn van mijn zus heeft voorspeld dat ze blij mag zijn als de tweeling er over drie weken nog zit (dan is ze 32 weken).
quote:Waag het niet! Ik wil eerst........ ben het nu best wel erg
Op vrijdag 9 januari 2004 22:40 schreef Belana het volgende:
oe ja, dat lijkt me wel wat!
[Dit bericht is gewijzigd door kimpiedimpie op 10-01-2004 09:58]
quote:Ik leg dagelijks een knorrende kat (of 2) bij mijn buik, maar helpt echt niet hoor...
Op vrijdag 9 januari 2004 22:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Nee hoor meis, ik ben bang dat die baby blijft zitten totdat hij/zij er zelf uit wil komen.... poes, poes, poes, poes, poes, kom dan..... zoiets![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |