Geen ander merk bied zo weinig waar voor je geld als Volkswagen.
3.500 voor een Navigatiesystem, 32.500 voor een beetje bijdetijdse Golf en tot voor kort moest je zelfs nog slingeren in je Golf van dik 60.000 oer Hollandse guldens. Waarom willen mensen in godsnaam betalen voor zoiets minimaals ? Of snap ik het gewoon helemaal niet en is zo'n Volkswagen zijn geld dubbel en dwars waard ?
Ik vraag dit omdat ik binnenkort zelf verplicht zo'n kreng moet gaan leasen.
quote:Een Peugeot 406 rijdt nog beter en is ook goed.
Op vrijdag 9 januari 2004 20:03 schreef Konijn het volgende:
Wat dacht je van BTW en BPM. En verder rijdt het lekker en goed.
quote:Voor die Peugeot krijg je na 5 jaar alleen een stuk minder terug...
Op vrijdag 9 januari 2004 20:04 schreef Goodluck het volgende:[..]
Een Peugeot 406 rijdt nog beter en is ook goed.
Toch kost hij minder.
Ik snap het trouwens ook niet dat mensen bereid zijn zoveel neer te leggen voor een auto.... Is net zoiets als kopen van dure merkkleren!?....
quote:Ja, precies
Op vrijdag 9 januari 2004 20:07 schreef Pepster het volgende:[..]
Voor die Peugeot krijg je na 5 jaar alleen een stuk minder terug...
Ik snap het trouwens ook niet dat mensen bereid zijn zoveel neer te leggen voor een auto.... Is net zoiets als kopen van dure merkkleren!?....
quote:Logisch, als je er minder voor betaald krijg je ook minder terug. Procentueel gezien zal de afschrijving nagenoeg gelijk zijn.
Op vrijdag 9 januari 2004 20:07 schreef Pepster het volgende:[..]
Voor die Peugeot krijg je na 5 jaar alleen een stuk minder terug...
....
quote:Dat was vroeger wel anders, tegenwoordig is peugeot wel waardevaster ja.
Op vrijdag 9 januari 2004 20:10 schreef ransbal het volgende:[..]
Logisch, als je er minder voor betaald krijg je ook minder terug. Procentueel gezien zal de afschrijving nagenoeg gelijk zijn.
quote:jezus man, anders overdrijf je even.. yaris is wel even een ander type auto als een golf..... golf is ook wel "3x zo groot" als je yaris..
Op vrijdag 9 januari 2004 20:10 schreef StephanL het volgende:
Wij hebben nu sinds gister een toyota Yaris, die koste maar 13.000 euro's, en je krijgt er een mooie auto voor. En als ik kijk naar de golf, zal die wel iets groter zijn maar voor die prijs haal je bijna 3 x een yaris
quote:Grote onzin
Op vrijdag 9 januari 2004 20:05 schreef slashme het volgende:
En daardoor in de inruilwaarde hoog, daardoor weer veel aanschaf.
quote:leuk.
Op vrijdag 9 januari 2004 20:20 schreef paullo het volgende:[..]
Grote onzin
quote:je haalt me de woorden uit de mond....
Op vrijdag 9 januari 2004 20:21 schreef Xtreem het volgende:[..]
leuk.
onderbouw je dat ook nog?
quote:nu nog de argumenten, anders is dit weer zon opmerking die nergens op slaat...
Op vrijdag 9 januari 2004 20:20 schreef paullo het volgende:[..]
Grote onzin
quote:Omdat er nergens een vergelijking met wordt gemaakt waarom is de inruil hoger dan met wat???? vergeleken. En kijk eens naar de mens zelf veelal is merkkeuze iets wat met status te maken heeft en waar men zich mee wil vergelijken. En VW kan mede omdat er een grote groep VW rijders is die toch willen blijven rijden profiteren van hogere prijzen maar alle auto' s zijn tegenwoordig duur. Ik vind met de Opel Astra vergeleken dat die ook best prijzig is misschien niet zo duur als een Golf maargoed dan rij je ook wel een Golf he
Op vrijdag 9 januari 2004 20:22 schreef ransbal het volgende:[..]
nu nog de argumenten, anders is dit weer zon opmerking die nergens op slaat...
Ben overigens geen VW maniak hoor
quote:Waarom? staat er bij nota bene!!
Op vrijdag 9 januari 2004 20:28 schreef paullo het volgende:[..]
Omdat er nergens een vergelijking met wordt gemaakt waarom is de inruil hoger dan met wat???? vergeleken.
quote:Het is oorzaak - gevolg redenatie, geen vergelijking.
Op vrijdag 9 januari 2004 20:28 schreef paullo het volgende:[..]
Omdat er nergens een vergelijking met wordt gemaakt waarom is de inruil hoger dan met wat???? vergeleken.
quote:Jahoor 3 keer
Op vrijdag 9 januari 2004 20:16 schreef Ultimora het volgende:[..]
jezus man, anders overdrijf je even.. yaris is wel even een ander type auto als een golf..... golf is ook wel "3x zo groot" als je yaris..
quote:Ik denk dat dat wel mee zal vallen.
Op vrijdag 9 januari 2004 20:07 schreef Pepster het volgende:[..]
Voor die Peugeot krijg je na 5 jaar alleen een stuk minder terug...
quote:Ik vind het eerlijk gezegt geen vergelijking.
Ik snap het trouwens ook niet dat mensen bereid zijn zoveel neer te leggen voor een auto.... Is net zoiets als kopen van dure merkkleren!?....
quote:Ik dacht ergens gelezen te hebben dat opel dat was.
Op vrijdag 9 januari 2004 20:41 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik denk dat dat wel mee zal vallen.
Peugeot is als ik me niet vergis op dit moment het best verkopende merk in Nederland dus er is minimaal zoveel vraag naar.
quote:Opel is 25 jaar marktleider geweest maar van de troon gestoten door Peugeot.
Op vrijdag 9 januari 2004 20:42 schreef slashme het volgende:[..]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat opel dat was.
quote:1 opel
Op vrijdag 9 januari 2004 20:42 schreef slashme het volgende:[..]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat opel dat was.
Anders kan elke gast met een ranzig petje er een kopen, nieuw.
En als je hem duurder maakt, kan hij dat pas als de auto oud en afgetrapt is. Daarnaast zijn tegen die tijd genoeg tuning stickers beschikbaar.
Allemaal om de smakeloze jongeren van onze maatschappij gunstig te stemmen dus.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 20:44 schreef Goodluck het volgende:[..]
Opel is 25 jaar marktleider geweest maar van de troon gestoten door Peugeot.
quote:Dat klopt. Ik heb die tijdschriften van toen ook nog wel ergens liggen ja.
Op vrijdag 9 januari 2004 20:42 schreef slashme het volgende:[..]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat opel dat was.
Heeft zo'n Golf mischien een subliem weggedrag ?
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 09-01-2004 20:49]
quote:Dus? VW rijders zijn gewoon stakkers ofzo?
Op vrijdag 9 januari 2004 20:46 schreef Tjabbo het volgende:
Simpel.Anders kan elke gast met een ranzig petje er een kopen, nieuw.
En als je hem duurder maakt, kan hij dat pas als de auto oud en afgetrapt is. Daarnaast zijn tegen die tijd genoeg tuning stickers beschikbaar.Allemaal om de smakeloze jongeren van onze maatschappij gunstig te stemmen dus.
quote:Dan ken jij Volkswagen nog niet.
Op vrijdag 9 januari 2004 20:49 schreef NiGeLaToR het volgende:Tuurlijk is het zo als je meer geld geeft er een luxer, sneller of groter ding uit komt, maar het blijft maar een fucking auto
quote:1) ja
Op vrijdag 9 januari 2004 20:49 schreef NiGeLaToR het volgende:[..]
Dus? VW rijders zijn gewoon stakkers ofzo?
'k bedoel, tis toch gewoon een auto..
quote:een golf is al vanaf type 3 minder en minder goed geworden.
Men zit altijd zo te zeiken op 'deze rijd veeeeel beter dan die', maar uiteindelijk is dat een bullshit discussie.. omdat je nou eenmaal die ene mooier vind of je daar blijer bij voelt vind je hem beter rijden. Er zijn geen slecht rijdende auto's meer, allemaal gaan ze van A naar B met passende luxeAuto's van <3 jaar oud zijn allemaal best oke karretjes. Tuurlijk is het zo als je meer geld geeft er een luxer, sneller of groter ding uit komt, maar het blijft maar een fucking auto
De echte duitse degelijkheid is er wel af.
En de prijs is helemaal belachelijk als je kijkt wat je krijgt. je moet echt alles er nog bij kopen terwijl je bij andere merken veel accesoires standaard hebt.
quote:nee ook niet.
Op vrijdag 9 januari 2004 20:48 schreef Goodluck het volgende:
Heeft zo'n Golf mischien een subliem weggedrag ?
quote:klok...klepel.
Op vrijdag 9 januari 2004 20:53 schreef wunderbaum het volgende:
Een klassebak als een VW Caddy is niet duur. Alleen de extra opties zoals lichtmetalen wielen maken hem duur.
quote:vrouw
Op vrijdag 9 januari 2004 20:54 schreef Tjabbo het volgende:[..]
klok...klepel.
quote:ik ga voor vanaf type 2
Op vrijdag 9 januari 2004 20:52 schreef Tjabbo het volgende:[..]
een golf is al vanaf type 3 minder en minder goed geworden.
het laatste type moet soms al na 60.000km een motorrivisie hebben.
Heb ik van een monteur van VW. voor als je denkt hoe komt hij erbij.
quote:hij wil zo graag meedoen
Op vrijdag 9 januari 2004 20:54 schreef Tjabbo het volgende:[..]
klok...klepel.
quote:Maar dat heeft er nou even geen fuck mee te maken.
Op vrijdag 9 januari 2004 20:57 schreef Duitsedegelijkheid het volgende:
adolf hitler heeft die auto ingevoerd, ein volk ein wagen !
quote:* Xtreem mompelt iets over kutklonen
Op vrijdag 9 januari 2004 20:57 schreef Duitsedegelijkheid het volgende:
adolf hitler heeft die auto ingevoerd, ein volk ein wagen !
Tjabbo
quote:Goed, en nu dezelfde vergelijking als je een focus en een 147 aan het rijtje toevoegd
Op vrijdag 9 januari 2004 20:53 schreef Tjabbo het volgende:[..]
nee ook niet.
ik zal het niet ronduit slecht gaan noemen hier, maar het is zéker niet beter dan de wegligging van een corolla, astra of 306.
Sterker, ik vindt alle 3 auto's beter rijden dan de golf.
quote:jawel, want wat door bekendheden wordt ontworpen/ingevoerd, wordt duur !
Op vrijdag 9 januari 2004 20:58 schreef Goodluck het volgende:[..]
Maar dat heeft er nou even geen fuck mee te maken.
quote:Plagiaat!
Op vrijdag 9 januari 2004 20:57 schreef Duitsedegelijkheid het volgende:
adolf hitler heeft die auto ingevoerd, ein volk ein wagen !
quote:Echt geweldig dit. terwijl ik mijn post opzoekt herinner jij je dat ik dat ook al gepost had. Man jij hebt geen leven
Op vrijdag 9 januari 2004 20:58 schreef Xtreem het volgende:[..]
* Xtreem mompelt iets over kutklonen
Tjabbo
quote:door wie is de golf ontworpen?
Op vrijdag 9 januari 2004 20:59 schreef Duitsedegelijkheid het volgende:[..]
jawel, want wat door bekendheden wordt ontworpen/ingevoerd, wordt duur !
quote:dat was een uitspraak van hitler hoor
Op vrijdag 9 januari 2004 21:00 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Plagiaat!
ein volk ein wagen, vandaar volkswagen.
quote:Dus het is merkentrouw volgens jou ?
Op vrijdag 9 januari 2004 20:59 schreef slashme het volgende:
DE kever is altijd waar voor zijn geld geweest en dat zorgt er nu mede door dat de golf waanzinnig duur is.
Vreemd, Holland was een van de eerste landen waar destijds "vreemde" merken als Toyota en Hyundai enorm veel voet aan de grond kregen.
quote:man lees nou eens gewoon.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:01 schreef Duitsedegelijkheid het volgende:[..]
dat was een uitspraak van hitler hoor
ein volk ein wagen, vandaar volkswagen.
quote:ontworpen weet ik niet, ingevoerd door Herr Adolf.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:01 schreef slashme het volgende:[..]
door wie is de golf ontworpen?
* slashme ......... wacht nog even ............
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 21:01 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Echt geweldig dit. terwijl ik mijn post opzoekt herinner jij je dat ik dat ook al gepost had. Man jij hebt geen leven
Nee, dat niet...
meer: jij bent melig, en er komt zo'n irri kutkloon... 1 + 1
quote:Maar dat heeft er nogmaals geen fuck mee te maken.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:01 schreef Duitsedegelijkheid het volgende:[..]
dat was een uitspraak van hitler hoor
ein volk ein wagen, vandaar volkswagen.
Ferdinant Porche heeft overigens de Kever ontworpen.
quote:ik zal het maar verklappen. hij is niet van mij
Op vrijdag 9 januari 2004 21:03 schreef Xtreem het volgende:[..]
Nee, dat niet...
meer: jij bent melig, en er komt zo'n irri kutkloon... 1 + 1
quote:correct.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:03 schreef Goodluck het volgende:[..]
Maar dat heeft er nogmaals geen fuck mee te maken.
Ferdinant Porche heeft overigens de Kever ontworpen.
quote:ook correct.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:03 schreef Tjabbo het volgende:[..]
ik zal het maar verklappen. hij is niet van mij
quote:jammerrrrrrr Dat was de Kever, ontworpen door F. Porsche
Op vrijdag 9 januari 2004 21:02 schreef Duitsedegelijkheid het volgende:[..]
ontworpen weet ik niet, ingevoerd door Herr Adolf.
quote:Denk het wel ja, men is erg op de centen in dit land en met een grote aankoop als een auto kan men geen risico nemen. VW was toen geen risico maar daar is nu niks van over natuurlijk.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:01 schreef Goodluck het volgende:[..]
Dus het is merkentrouw volgens jou ?
Vreemd, Holland was een van de eerste landen waar destijds "vreemde" merken als Toyota en Hyundai enorm veel voet aan de grond kregen.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 21:03 schreef Tjabbo het volgende:[..]
ik zal het maar verklappen. hij is niet van mij
Valt me weer van je mee...
quote:Dan had er wel een vleugel achterop de klep gezeten.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:03 schreef Tjabbo het volgende:[..]
ik zal het maar verklappen. hij is niet van mij
quote:Veel mensen met een beetje verstand hadden al snel door dat de jappen erg betrouwbaar waren.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:01 schreef Goodluck het volgende:[..]
Dus het is merkentrouw volgens jou ?
Vreemd, Holland was een van de eerste landen waar destijds "vreemde" merken als Toyota en Hyundai enorm veel voet aan de grond kregen.
Maar merkentrouw zou goed kunnen. Hoe vaak ik nog wel niet moet horen "Mijn pa had altijd een golf, en nu rijdt ik ook altijd een golf",
en als ze dan kids hebben kopen ze een bora oid.
En "Wat een kut is voor een hoer, is een opel voor een boer" is precies zoiets. echt kijk maar eens op boerderijen hoeveel van dat (niet denegrerend bedoeld) boerenvolk nog altijd generatie op generatie opel of volkswagen rijdt. (dat zijn toch de merken van zo'n 30 jaar terug.)
ik was bij de cafetaria frieten aan het halen
quote:Jaloers he!
Op vrijdag 9 januari 2004 21:07 schreef slashme het volgende:[..]
Dan had er wel een vleugel achterop de klep gezeten.
quote:Waarom zie je nog zoveel oude Golfjes rijden? Kwaliteit.
Op vrijdag 9 januari 2004 20:00 schreef Goodluck het volgende:
[afbeelding]Geen ander merk bied zo weinig waar voor je geld als Volkswagen.
3.500 voor een Navigatiesystem, 32.500 voor een beetje bijdetijdse Golf en tot voor kort moest je zelfs nog slingeren in je Golf van dik 60.000 oer Hollandse guldens. Waarom willen mensen in godsnaam betalen voor zoiets minimaals ? Of snap ik het gewoon helemaal niet en is zo'n Volkswagen zijn geld dubbel en dwars waard ?
Ik vraag dit omdat ik binnenkort zelf verplicht zo'n kreng moet gaan leasen.
quote:Duitse
Op vrijdag 9 januari 2004 21:10 schreef Saleheim het volgende:[..]
Kwaliteit.
quote:1+1 = 2.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:06 schreef slashme het volgende:[..]
Denk het wel ja, men is erg op de centen in dit land en met een grote aankoop als een auto kan men geen risico nemen. VW was toen geen risico maar daar is nu niks van over natuurlijk.
En die vreemde merken waren meestel erg goedkoop, misschien dat er veel mensen toch die gok wilden nemen.
quote:Taai eens ff af met die niet grappige kutkloon.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:11 schreef Duitsedegelijkheid het volgende:[..]
Duitse [afbeelding]
quote:klopt, als je erg veel mazzel hebt staat er nog een mooie c kadett tussen de hooibalen verstopt waarvan de boer geen idee heeft wat de waarde is van zo'n bolide.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:08 schreef Tjabbo het volgende:[..]
En "Wat een kut is voor een hoer, is een opel voor een boer" is precies zoiets. echt kijk maar eens op boerderijen hoeveel van dat (niet denegrerend bedoeld) boerenvolk nog altijd generatie op generatie opel of volkswagen rijdt. (dat zijn toch de merken van zo'n 30 jaar terug.)
quote:Ik zie ook zat Corolla's rijden van 20 jaar of ouder.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:10 schreef Saleheim het volgende:[..]
Waarom zie je nog zoveel oude Golfjes rijden? Kwaliteit.
quote:Probleem is dat je ze niet meer kan wassen.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:12 schreef slashme het volgende:[..]
klopt, als je erg veel mazzel hebt staat er nog een mooie c kadett tussen de hooibalen verstopt waarvan de boer geen idee heeft wat de waarde is van zo'n bolide.
quote:nein.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:12 schreef Goodluck het volgende:[..]
Taai eens ff af met die niet grappige kutkloon.
quote:Ik denk toch tegenwoordig wel meer corolla's dan golfjes.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:13 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik zie ook zat Corolla's rijden van 20 jaar of ouder.
quote:Mijn vader is ook boer maar die rijdt in een BMW X5 en mijn moeder in een new beatle
Op vrijdag 9 januari 2004 21:12 schreef slashme het volgende:[..]
klopt, als je erg veel mazzel hebt staat er nog een mooie c kadett tussen de hooibalen verstopt waarvan de boer geen idee heeft wat de waarde is van zo'n bolide.
quote:Een auto in een hooiberg kan heel moeilijk roesten Tjabbo, het hooi ontrekt al het vocht namelijk.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:13 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Probleem is dat je ze niet meer kan wassen.
Anders poets je de roest eraf waar hij nog mee in elkaar hangt.
quote:check je hooibalen dan man! Snel!
Op vrijdag 9 januari 2004 21:15 schreef 001 het volgende:[..]
Mijn vader is ook boer maar die rijdt in een BMW X5 en mijn moeder in een new beatle
quote:En maar klagen die boeren, ondertussen wel X5 rijden
Op vrijdag 9 januari 2004 21:15 schreef 001 het volgende:[..]
Mijn vader is ook boer maar die rijdt in een BMW X5 en mijn moeder in een new beatle
quote:hooi is gedroogd gras. AAN hooi is vocht onttrokken. het trekt er niet in
Op vrijdag 9 januari 2004 21:16 schreef slashme het volgende:[..]
Een auto in een hooiberg kan heel moeilijk roesten Tjabbo, het hooi ontrekt al het vocht namelijk.
En mocht dat onverhoopt zo zijn, die roest begon al in de folder dus dat zal geen probleem zijn.
quote:Boeren hebben/hadden een geweldig grijs circuit
Op vrijdag 9 januari 2004 21:16 schreef slashme het volgende:[..]
En maar klagen die boeren, ondertussen wel X5 rijden
Varkensboer BTW?
quote:Toch is dit erg tegenstrijdig.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:08 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Veel mensen met een beetje verstand hadden al snel door dat de jappen erg betrouwbaar waren.
Maar merkentrouw zou goed kunnen. Hoe vaak ik nog wel niet moet horen "Mijn pa had altijd een golf, en nu rijdt ik ook altijd een golf",
en als ze dan kids hebben kopen ze een bora oid.En "Wat een kut is voor een hoer, is een opel voor een boer" is precies zoiets. echt kijk maar eens op boerderijen hoeveel van dat (niet denegrerend bedoeld) boerenvolk nog altijd generatie op generatie opel of volkswagen rijdt. (dat zijn toch de merken van zo'n 30 jaar terug.)
quote:Oke, zorg dan altijd dat de opel tussen de stro balen staat.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:17 schreef Tjabbo het volgende:[..]
hooi is gedroogd gras. AAN hooi is vocht onttrokken. het trekt er niet in
het is kurkdroog.
En mocht dat onverhoopt zo zijn, die roest begon al in de folder dus dat zal geen probleem zijn.
quote:Misschien werden jappaners alleen in de grote stad verkocht.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:21 schreef Goodluck het volgende:[..]
Toch is dit erg tegenstrijdig.
Natuurlijk zullen er mensen zijn die merkentrouw zijn, maar een volk dat over het algemeen genomen openstaat voor relatief onbekende alternatieven (zoals destijds Toyota) geeft daarmee te kennen weldegelijk van merk te willen wisselen als dat qua financien een hoop scheelt en qua "vallue for money" een hele hoop oplevert.
quote:maarja, ondertussen zit jij nog steeds vast aan een VW
Op vrijdag 9 januari 2004 21:21 schreef Goodluck het volgende:[..]
Toch is dit erg tegenstrijdig.
Natuurlijk zullen er mensen zijn die merkentrouw zijn, maar een volk dat over het algemeen genomen openstaat voor relatief onbekende alternatieven (zoals destijds Toyota) geeft daarmee te kennen weldegelijk van merk te willen wisselen als dat qua financien een hoop scheelt en qua "vallue for money" een hele hoop oplevert.
quote:Misschien moet je het een van het ander niet los zien
Op vrijdag 9 januari 2004 21:23 schreef Goodluck het volgende:
Heren, het gaat hier over Volkswagen, niet over het wel en wee van de agrarische sector.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 21:23 schreef ransbal het volgende:[..]
maarja, ondertussen zit jij nog steeds vast aan een VW
quote:Hij is inmiddels met pensioen, maar hij heeft wel altijd een héleboel varkens gehad.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:16 schreef slashme het volgende:[..]
En maar klagen die boeren, ondertussen wel X5 rijden
Varkensboer BTW?
Ikzelf heb een ander bedrijf, omdat er in Nederland nu geen cent meer te verdienen valt aan varkens door de hogere kosten in Nederland.
quote:Ik ken ook het fenomeen "Golf Pacific" wel.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:24 schreef slashme het volgende:[..]
Misschien moet je het een van het ander niet los zien
quote:Mooi zo, mijn tante Liesbeth is ook heel erg blij met haar kapperszaak in het oosten des lands.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:26 schreef 001 het volgende:[..]
Hij is inmiddels met pensioen, maar hij heeft wel altijd een héleboel varkens gehad.
Ikzelf heb een ander bedrijf, omdat er in Nederland nu geen cent meer te verdienen valt aan varkens door de hogere kosten in Nederland.
Zullen we dan nu weer on topic gaan ?
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 21:26 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik ken ook het fenomeen "Golf Pacific" wel.
Toch is dat een druppel op een gloeiende plaat als je naar de totale autoverkoop van een land kijkt.
Een kennis van mij heeft 2 jaar geleden ook bijna 60.000 piek neergelegt voor een Golf waarin hij gewoon moest slingeren. Daar kan ik met mijn verstand niet bij.
quote:idem hiero.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:35 schreef Goodluck het volgende:
Ondertussen snap ik nog steeds niet waarom die VW zo verrekte duur is.Een kennis van mij heeft 2 jaar geleden ook bijna 60.000 piek neergelegt voor een Golf waarin hij gewoon moest slingeren. Daar kan ik met mijn verstand niet bij.
quote:Ik snap het ook niet
Op vrijdag 9 januari 2004 21:37 schreef slashme het volgende:[..]
idem hiero.
uberhaupt 60.000 piek voor een boodschappenwagen kan ik niet bij,
quote:Ik ook.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:35 schreef CreativeMind het volgende:
Ondertussen is er nog steeds geen antwoord op de vraag, en ik ben toch zeer benieuwd...
Men wil geen elektrische ramen omdat wanneer men met auto en al te water komt men de elektrische raampjes niet meer open krijgt en een handbediend raampje wel
And we have a winner.
quote:En als het op het aanschaf niet is, dan is het op het onderhoud wel.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:46 schreef Goodluck het volgende:
Toch vreemd dat VW onder merken als Skoda en vooral Seat precies hetzelfde aanbied voor veel minder geld. Men maakt dus woekerwinsten op al die verkochte Volkswagens.
quote:Of wat te denken van de assecoires ?
Op vrijdag 9 januari 2004 21:47 schreef slashme het volgende:[..]
En als het op het aanschaf niet is, dan is het op het onderhoud wel.
Een Golf voor 23.000 euro ? Dat kan!
Maar dan heb je nog minder luxe als in een Kia Rio+ een 1.4 motor!
quote:Of een hyundai getz.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:49 schreef Goodluck het volgende:[..]
Of wat te denken van de assecoires ?
Een Golf voor 23.000 euro ? Dat kan!
Maar dan heb je nog minder luxe als in een Kia Rio+ een 1.4 motor!
quote:Met afleveringskosten en de nodige onzin word dat dus 23000 euro.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:51 schreef 001 het volgende:
De nieuwe Golf V is er al vanaf ¤ 22.300 dus dat valt wel mee.
quote:Maar dan heb je ook een grote, comfortabele bak die standaard lekker in de assecoires zit en motorisch ruim bemeten is.
de toyota avensis bijvoorbeeld is er "pas" vanaf ¤ 23.000
quote:Ja, maar als je niet op het comfortniveau van een Nissan Bluebirth wil zitten zul je toch echt de poeplap moeten trekken bij de Golf.
Maar je kunt elke auto duur maken.
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 09-01-2004 21:55]
quote:hetzelfde T-shirt met een Lacoste merkje kost ook veel meer. Je betaald ook voor de merknaam.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:46 schreef Goodluck het volgende:
Toch vreemd dat VW onder merken als Skoda en vooral Seat precies hetzelfde aanbied voor veel minder geld. Men maakt dus woekerwinsten op al die verkochte Volkswagens.
quote:Geloof me, de 1.4 FSI motor wil je niet in rijden. Een fiat panda trekt jou eruit.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:51 schreef 001 het volgende:
De nieuwe Golf V is er al vanaf ¤ 22.300 dus dat valt wel mee.de toyota avensis bijvoorbeeld is er "pas" vanaf ¤ 23.000
Maar je kunt elke auto duur maken.
quote:De electische circuits moeten daartegen bestand zijn.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:45 schreef CreativeMind het volgende:
Shit natuurlijk!Men wil geen elektrische ramen omdat wanneer men met auto en al te water komt men de elektrische raampjes niet meer open krijgt en een handbediend raampje wel
And we have a winner.
quote:Dat argument is al geweest.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:54 schreef 001 het volgende:[..]
hetzelfde T-shirt met een Lacoste merkje kost ook veel meer. Je betaald ook voor de merknaam.
quote:Die ruiten van een WM springen spontaal wel hoor, geheel automatisch.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:45 schreef CreativeMind het volgende:
Shit natuurlijk!Men wil geen elektrische ramen omdat wanneer men met auto en al te water komt men de elektrische raampjes niet meer open krijgt en een handbediend raampje wel
And we have a winner.
quote:en daar komt bij, dat het allemaal overjarig spul is.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:46 schreef Goodluck het volgende:
Toch vreemd dat VW onder merken als Skoda en vooral Seat precies hetzelfde aanbied voor veel minder geld. Men maakt dus woekerwinsten op al die verkochte Volkswagens.
quote:Valt wel mee?
Op vrijdag 9 januari 2004 21:51 schreef 001 het volgende:
De nieuwe Golf V is er al vanaf ¤ 22.300 dus dat valt wel mee.de toyota avensis bijvoorbeeld is er "pas" vanaf ¤ 23.000
Maar je kunt elke auto duur maken.
quote:He! niet kutten met Hyundai! betere space&value for money bestaat niet!
Op vrijdag 9 januari 2004 21:53 schreef slashme het volgende:[..]
Of een hyundai getz.
Trouwens de 1.4 benzine golf
quote:Wat is dan de "mythe" of de status van een Volkswagen ?
Op vrijdag 9 januari 2004 21:54 schreef 001 het volgende:[..]
hetzelfde T-shirt met een Lacoste merkje kost ook veel meer. Je betaald ook voor de merknaam.
quote:Ik denk meer van: kijk dat kuddedier eens door VW in de poepert zijn genaaid met z'n overpriced burgerbak
Op vrijdag 9 januari 2004 21:59 schreef Goodluck het volgende:[..]
Wat is dan de "mythe" of de status van een Volkswagen ?
Ik denk echt nooit: "zo, kijk die eens even de blits maken met zijn dure Volkswagen"
quote:Het getuigd eerder van gebrek aan orginaliteit en lef. Met dat laatste zijn ze bji VW roerend eens gezien de reclames van het merkt.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:59 schreef Goodluck het volgende:[..]
Wat is dan de "mythe" of de status van een Volkswagen ?
Ik denk echt nooit: "zo, kijk die eens even de blits maken met zijn dure Volkswagen"
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 22:02 schreef CreativeMind het volgende:[..]
Ik denk meer van: kijk dat kuddedier eens door VW in de poepert zijn genaaid met z'n overpriced burgerbak
quote:Juist.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:02 schreef CreativeMind het volgende:[..]
Ik denk meer van: kijk dat kuddedier eens door VW in de poepert zijn genaaid met z'n overpriced burgerbak
quote:verras me. wat is de slogan
Op vrijdag 9 januari 2004 22:05 schreef slashme het volgende:
Golf van vernieuwing is trouwens de nieuwe slogan. Hierbij heb ik gelijk het idee dat men wil verhullen dat de V gewoon een gefacelifte IV is waarbij de catalogus prijs met 10% is verhoogd.
quote:De reclames donderen mij nog niet eens.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:02 schreef slashme het volgende:[..]
Het getuigd eerder van gebrek aan orginaliteit en lef. Met dat laatste zijn ze bji VW roerend eens gezien de reclames van het merkt.
Overigens vind ik het dan wel weer cool dat Kia tegenwoordig reclame maakt voor de Rio waarin ze met koeienletters de prijs in beeld zetten. Daar sta je dan als trotse huisvader die dacht dat "ie de buren kon aftroeven met zijn "grote" semi-stationcar.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 22:06 schreef Tjabbo het volgende:[..]
verras me. wat is de slogan
quote:burgelijk is het daarom rij ik ook: mijn auto's(boven mijn nieuwe boven onderaan de site mijn huidige)
Op vrijdag 9 januari 2004 22:02 schreef CreativeMind het volgende:[..]
Ik denk meer van: kijk dat kuddedier eens door VW in de poepert zijn genaaid met z'n overpriced burgerbak
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 22:06 schreef Goodluck het volgende:[..]
De reclames donderen mij nog niet eens.
Overigens vind ik het dan wel weer cool dat Kia tegenwoordig reclame maakt voor de Rio waarin ze met koeienletters de prijs in beeld zetten. Daar sta je dan als trotse huisvader die dacht dat "ie de buren kon aftroeven met zijn "grote" semi-stationcar.
quote:leuk dat je als zoon van een varkenskoning even je wagen komt showen maar ik snap niet wat dit de reden is van de hoge prijs van een VW.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:07 schreef 001 het volgende:[..]
burgelijk is het daarom rij ik ook: mijn auto's(boven mijn nieuwe boven onderaan de site mijn huidige)
quote:Ja nou weet ik nog de slogan niet waar je het over had.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:07 schreef slashme het volgende:[..]
quote:Voor dat geld had ik dus een Mondeo station uit pakweg '99 gekocht maar da's een andere discussie natuurlijk
Op vrijdag 9 januari 2004 22:06 schreef Goodluck het volgende:[..]
De reclames donderen mij nog niet eens.
Overigens vind ik het dan wel weer cool dat Kia tegenwoordig reclame maakt voor de Rio waarin ze met koeienletters de prijs in beeld zetten. Daar sta je dan als trotse huisvader die dacht dat "ie de buren kon aftroeven met zijn "grote" semi-stationcar.
quote:golf van vernieuwing ?
Op vrijdag 9 januari 2004 22:10 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Ja nou weet ik nog de slogan niet waar je het over had.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 22:11 schreef slashme het volgende:[..]
golf van vernieuwing ?
quote:http://www.volkswagen.nl
Op vrijdag 9 januari 2004 22:13 schreef Tjabbo het volgende:[..]
meen je niet.
quote:En onderhand zitten die moffen zich te bescheuren over het gemak waarmee ze hun zooi weer kwijt kunnen in Nederland.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:11 schreef slashme het volgende:[..]
golf van vernieuwing ?
quote:Dat doen ze al jaren bij Opel. VW verkoopt in die heimat ook nog redelijk.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:15 schreef CreativeMind het volgende:[..]
En onderhand zitten die moffen zich te bescheuren over het gemak waarmee ze hun zooi weer kwijt kunnen in Nederland.
quote:En we zijn al 7 pagina's op weg!
Op vrijdag 9 januari 2004 22:16 schreef Goodluck het volgende:
Waar zijn al die VW fans nou ?
Ik heb nog steeds geen antwoord!
Broehoeeees. Waaaar beeeeeeeen juhhhhhhhhhhhh!
quote:VW is duur omdat alle popie-jopie gasten 'm willen hebben vooral de Golf dus.. daar maakt VW graag gebruik van ... prijzen omhoog, men betaalt toch wel...
Op vrijdag 9 januari 2004 20:00 schreef Goodluck het volgende:
[afbeelding]Geen ander merk bied zo weinig waar voor je geld als Volkswagen.
3.500 voor een Navigatiesystem, 32.500 voor een beetje bijdetijdse Golf en tot voor kort moest je zelfs nog slingeren in je Golf van dik 60.000 oer Hollandse guldens. Waarom willen mensen in godsnaam betalen voor zoiets minimaals ? Of snap ik het gewoon helemaal niet en is zo'n Volkswagen zijn geld dubbel en dwars waard ?
Ik vraag dit omdat ik binnenkort zelf verplicht zo'n kreng moet gaan leasen.
quote:Qua "Vallue for money" zit je bij Opel nog redelijk als een koning in vergelijking met VW.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:16 schreef slashme het volgende:[..]
Dat doen ze al jaren bij Opel. VW verkoopt in die heimat ook nog redelijk.
quote:Werken om zijn Volkswagen te kunnen afbetalen
Op vrijdag 9 januari 2004 22:16 schreef Tjabbo het volgende:Broehoeeees. Waaaar beeeeeeeen juhhhhhhhhhhhh!
quote:Een astra value for money ??
Op vrijdag 9 januari 2004 22:17 schreef Goodluck het volgende:[..]
Qua "Vallue for money" zit je bij Opel nog redelijk als een koning in vergelijking met VW.
quote:Idd. voor een bonk roest vind ik het nog wel een best bedrag!
Op vrijdag 9 januari 2004 22:19 schreef slashme het volgende:[..]
Een astra value for money ??
quote:Goed, maar dat is een boerenkool met worst theorie die zelfs mijn dementerende oma nog kan bedenken.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:18 schreef 001 het volgende:
Stel jij bent "volkswagen" je auto's verkopen héél erg goed, dan ga je de prijs toch niet verlagen. Bedrijven willen zoveel mogelijk winst maken( ik tenminste wel) En volkswagens verkopen nu éénmaal goed dus Volkswagen zou wel gek zijn om de prijs te verlagen.
Het gaat erom waarom mensen bereid zijn zoveel te betalen voor een VW ?
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 09-01-2004 22:20]
quote:Niemand verklaard hier volkwagen voor gek maar de mensen die 35000 euro voor een golf uitgeven.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:18 schreef 001 het volgende:
Stel jij bent "volkswagen" je auto's verkopen héél erg goed, dan ga je de prijs toch niet verlagen. Bedrijven willen zoveel mogelijk winst maken( ik tenminste wel) En volkswagens verkopen nu éénmaal goed dus Volkswagen zou wel gek zijn om de prijs te verlagen.
quote:Natuurlijk.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:18 schreef 001 het volgende:
Stel jij bent "volkswagen" je auto's verkopen héél erg goed, dan ga je de prijs toch niet verlagen. Bedrijven willen zoveel mogelijk winst maken( ik tenminste wel) En volkswagens verkopen nu éénmaal goed dus Volkswagen zou wel gek zijn om de prijs te verlagen.
quote:In vergelijking met een Golf, ja
Op vrijdag 9 januari 2004 22:19 schreef slashme het volgende:[..]
Een astra value for money ??
quote:De titel is toch echt: 'wat maakt Volkswagen zo duur'
Op vrijdag 9 januari 2004 22:20 schreef Goodluck het volgende:[..]
Goed, maar dat is een boerenkool met worst theorie die zelfs mijn dementerende oma nog kan bedenken.
Het gaat erom waarom mensen bereid zijn zoveel te betalen voor een VW ?
quote:Niet iedereen heeft zoveel varkens als jij.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:20 schreef 001 het volgende:[..]
Je gaat toch geen geld lenen voor een auto. Als je de showroom uitrijdt is hij al een stuk minder waard.
quote:En het antwoord is: 'het feit dat veel mensen te dure auto's willen kopen'
Op vrijdag 9 januari 2004 22:21 schreef 001 het volgende:[..]
De titel is toch echt: 'wat maakt Volkswagen zo duur'
quote:En in de openingspost vraag ik toch echt waarom mensen zoveel willen betalen voor een VW.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:21 schreef 001 het volgende:[..]
De titel is toch echt: 'wat maakt Volkswagen zo duur'
quote:Idd.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:20 schreef slashme het volgende:[..]
Niemand verklaard hier volkwagen voor gek maar de mensen die 35000 euro voor een golf uitgeven.
En waardevast gaat ook niet op, want je krijgt wel veel geld op inruil voor een standaard middenklasser, maar je betaalt er ook het evenredige bedrag meer voor.
quote:Die vergelijking wint elke auto in deze klasse.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:21 schreef Goodluck het volgende:[..]
In vergelijking met een Golf, ja
quote:en waarom is dat feit zo?
Op vrijdag 9 januari 2004 22:22 schreef CreativeMind het volgende:[..]
En het antwoord is: 'het feit dat veel mensen te dure auto's willen kopen'
quote:je fokt geen vèrkens maar vissen
Op vrijdag 9 januari 2004 22:23 schreef 001 het volgende:[..]
Mijn vader had varkens ikzelf heb een bedrijf in de aquacultuur
quote:daar zijn we dus nog steeds niet uit
Op vrijdag 9 januari 2004 22:24 schreef slashme het volgende:[..]
en waarom is dat feit zo?
quote:Chapeau!
Op vrijdag 9 januari 2004 22:22 schreef CreativeMind het volgende:[..]
En het antwoord is: 'het feit dat veel mensen te dure auto's willen kopen'
Sluit het topic, we zijn eruit
quote:Daar heeft een consument toch geen boodschap aan. Wat interesseerd mij dat nou dat hassan op de sloop er ook nog eens flink aan kan verdienen.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:24 schreef WattaFakka het volgende:
De Golf 3 serie is speciaal ontworpen zodat 90% gerecycled kan worden!
quote:Komop man.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:24 schreef 001 het volgende:[..]
Lekker duidelijk. Wat en waarom dus?
quote:goed argument.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:26 schreef 001 het volgende:[..]
kuddegedrag.
quote:En dat verklaart dat veel mensen hem willen kopen ?
Op vrijdag 9 januari 2004 22:24 schreef WattaFakka het volgende:
De Golf 3 serie is speciaal ontworpen zodat 90% gerecycled kan worden!
quote:in combinatie met merkvastheid
Op vrijdag 9 januari 2004 22:26 schreef 001 het volgende:[..]
kuddegedrag.
quote:Lees nou eens de Topictitel!!
Op vrijdag 9 januari 2004 22:28 schreef Goodluck het volgende:[..]
En dat verklaart dat veel mensen hem willen kopen ?
quote:De topictitel is zo gekozen omdat "waarom kopen mensen veel te dure volkswagens terwijl iedereen weet dat er betere, luxere, mooiere en originelere wagens te koop zijn voor minder geld?" niet in het vakje paste.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:28 schreef WattaFakka het volgende:[..]
Lees nou eens de Topictitel!!
quote:Ik ben nog niet zo dement dat ik mijn eigen topictitels niet onthoud.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:28 schreef WattaFakka het volgende:[..]
Lees nou eens de Topictitel!!
Je argument gaat trouwens niet op:
Seat bouwt haar auto's uitsluitend uit Volkswagen onderdelen, toch is de prijs vele malen lager.
quote:De Golf wordt massaler verkocht dan die modellen bij elkaar.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:29 schreef 001 het volgende:[..]
Ja maar geldt dit ook niet voor Mercedes, Bmw en Audi. zo bijzonder is een mercedes E of een BMW 3serie niet. De prijs echter wel.
quote:Vind ik (op de compact en de A-klasse na) een hoger segment.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:29 schreef 001 het volgende:[..]
Ja maar geldt dit ook niet voor Mercedes, Bmw en Audi. zo bijzonder is een mercedes E of een BMW 3serie niet. De prijs echter wel.
quote:Daar gaat het niet om.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:29 schreef 001 het volgende:[..]
Ja maar geldt dit ook niet voor Mercedes, Bmw en Audi. zo bijzonder is een mercedes E of een BMW 3serie niet.
quote:Zeker, maar de prijs is er ook naar. Een kale BMW 325 kost ook meer als 45.000 euro.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:32 schreef slashme het volgende:[..]
Vind ik (op de compact en de A-klasse na) een hoger segment.
quote:moet je eens kijken hoeveel méér auto je kunt krijgen voor ¤ 45.000,- dan dat je bij de BMW krijgt. Als je in een 3 serie gasten achterin hebt zitten dan kunnen ze hun benen amper kwijt.
Goodluck schreef:
Voor de prijs van een Golf rijd ik bij een ander merk een ruime klasse hoger.
[Dit bericht is gewijzigd door 001 op 09-01-2004 22:41]
quote:Wat betreft een compact ben ik het volledig met je eens. (wannabee BMW)
Op vrijdag 9 januari 2004 22:36 schreef 001 het volgende:[..]
Zeker, maar de prijs is er ook naar. Een kale BMW 325 kost ook meer als 45.000 euro.
Bij BMW zou je kunnen aanvoeren dat het merk een bepaald imago heeft.,Volkswagen is gewoon een sufkutten merk.
quote:Volgens mij is een kale 325 iets minder kaal dan een kale Golf.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:36 schreef 001 het volgende:[..]
Zeker, maar de prijs is er ook naar. Een kale BMW 325 kost ook meer als 45.000 euro.
quote:40.000
Op vrijdag 9 januari 2004 22:36 schreef 001 het volgende:[..]
Zeker, maar de prijs is er ook naar. Een kale BMW 325 kost ook meer als 45.000 euro.
quote:Ik bedoel maar....
Op vrijdag 9 januari 2004 22:39 schreef slashme het volgende:[..]
40.000
Heb je wel een (sport)wagen die 240 loopt.
quote:Lees nou eens de Openingspost!!!
Op vrijdag 9 januari 2004 22:28 schreef WattaFakka het volgende:[..]
Lees nou eens de Topictitel!!
quote:wel topic lezen he. die hadden we al gehad.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:48 schreef ThaFreak het volgende:
de naam en niets anders dan de naam..... en inruilwaarde....
uitrusting
kwaliteitniet anders dan een ander merk ik hetzelfde segment....
dealerkwaliteiten![]()
vriendelijkheid![]()
![]()
![]()
hoop dat me baas nooit hier leest
Meer dan 175 reakties en bijna 1200 views en niemand! die kan vertellen waarom VW nou eigenlijk zo belachelijk duur is of wat de meerwaarde van een VW t.o.v andere auto's is.
quote:Nee dat zijn ze niet.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:50 schreef CreativeMind het volgende:
Jij kunt het wel kutredenen noemen en dat zijn het ook maar ik ben bang dat ze toch al genoemd zijn...
- Imago: niemand kijkt op of om van een Volkswagen.
- Betrouwbaarheid: Andere merken zijn net zo betrouwbaar voor minder geld.
- Dealer: wat ik zo hoor is de service slecht en de prijzen duur.
- Inruilwaarde: mischien een klein argumentje, maar dat is niet de hoofdreden om zo'n ongelovelijk grote smak meer te betalen voor een Volkswagen, en dat weet ook de berekenende Hollander.
- Design: dat is persoonlijk, toch hoor ik nooit iemand kwijlen over een Volkswagen.
- Merkentrouw: Onderzoek wijst uit dat Hollanders helemaal niet zo merkentrouw zijn.
- De prijs: laat ook maar.
Bring me the missing link !
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 09-01-2004 22:55]
quote:Omdat het wel meevalt.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:49 schreef Goodluck het volgende:
What the fuck !Meer dan 175 reakties en bijna 1200 views en niemand! die kan vertellen waarom VW nou eigenlijk zo belachelijk duur is of wat de meerwaarde van een VW t.o.v andere auto's is.
quote:voor 40.000 staat ie in autoweek. Je vroeg toch om een kale?
Op vrijdag 9 januari 2004 22:54 schreef 001 het volgende:[..]
Ja 40.000 ik heb er net eentje "samengestelt" bij de BMW carconfigurator op de site en zat meteen op 56.000 euro want kaal is bij BMW ook echt kaal.
De buren hebben een golf 1.6, dus wij nemen ook een golf, maar dan een iets zwaardere motor/luxer/...
Geloof me, ik zie het in mijn fam.
gebeuren met een 307
quote:Leuke vergelijking de golf kost ook veel minder.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:56 schreef slashme het volgende:[..]
voor 40.000 staat ie in autoweek. Je vroeg toch om een kale?
Geen enkele golf (zelfs de r32 niet) kan tippen aan een 325i btw.
voor ¤4000,- meer heb je twee kale golfs V
[Dit bericht is gewijzigd door 001 op 09-01-2004 22:59]
quote:Mond burgelijkheid niet eerder uit in de drang om te willen onderscheiden ? Voorbeeld: de standaard grote Amerikaan die op zo'n beetje ieder huwelijk van de partij is.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:57 schreef Xtreem het volgende:
Burgelijkheid.De buren hebben een golf 1.6, dus wij nemen ook een golf, maar dan een iets zwaardere motor/luxer/...
Geloof me, ik zie het in mijnfam.
gebeuren met een 307
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 09-01-2004 22:59]
quote:de 307 is tenminste een knappe auto!
Op vrijdag 9 januari 2004 22:57 schreef Xtreem het volgende:
Burgelijkheid.De buren hebben een golf 1.6, dus wij nemen ook een golf, maar dan een iets zwaardere motor/luxer/...
Geloof me, ik zie het in mijnfam.
gebeuren met een 307
quote:onderscheiden zonder risico. de buren hebben een rooie I, wij nemen een rooie DI
Op vrijdag 9 januari 2004 22:58 schreef Goodluck het volgende:[..]
Mond burgelijkheid niet eerder uit in de drang om te willen onderscheiden ?
quote:Oke, maar zou de buurman dan niet eerder een knappe, veel grotere stationcar van een ander gerenomeerd merk kopen die volgehangen is met alle luxe voor een veel lagere prijs als een Golf ?
Op vrijdag 9 januari 2004 22:59 schreef Xtreem het volgende:[..]
onderscheiden zonder risico. de buren hebben een rooie I, wij nemen een rooie DI
quote:De duurste golf kost 30.000 kaal en is een dikke klasse lager dan de 325i
Op vrijdag 9 januari 2004 22:58 schreef 001 het volgende:[..]
Leuke vergelijking de golf kost ook veel minder.
voor ¤4000,- meer heb je twee kale golfs V
quote:Grapjurk.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:58 schreef 001 het volgende:[..]
Leuke vergelijking de golf kost ook veel minder.
voor ¤4000,- meer heb je twee kale golfs V
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 09-01-2004 23:05]
quote:naam en niets anders dan naam
Op vrijdag 9 januari 2004 22:49 schreef Goodluck het volgende:
What the fuck !Meer dan 175 reakties en bijna 1200 views en niemand! die kan vertellen waarom VW nou eigenlijk zo belachelijk duur is of wat de meerwaarde van een VW t.o.v andere auto's is.
quote:Dus VW heeft een hoogstaand imago ?
Op vrijdag 9 januari 2004 23:05 schreef ThaFreak het volgende:[..]
naam en niets anders dan naam
quote:de 330 is 2 klassen hoger dan de duurste golf.
Op vrijdag 9 januari 2004 23:05 schreef 001 het volgende:[..]
De 325 is lang niet de duurste kale BMW 3 serie, dat is namelijk de 330 en die kost ¤ 50.000,-
quote:Nee. Dan loop je het risico dat je niet geaccepteerd word in de buurt. Sociale controle etc
Op vrijdag 9 januari 2004 23:02 schreef Goodluck het volgende:[..]
Oke, maar zou de buurman dan niet eerder een knappe, veel grotere stationcar van een ander gerenomeerd merk kopen die volgehangen is met alle luxe voor een veel lagere prijs als een Golf ?
quote:de goedkoopste golf is ¤ 22.300.- de BMW 325 kost ¤ 40.000,-
Op vrijdag 9 januari 2004 23:04 schreef Goodluck het volgende:[..]
Grapjurk.
De goedkoopste Golf kost al 23000 euro!
quote:hehe, dat kon het ook nog wel eens zijn ja. wel veel geld hebben maar niemand die dat mag weten.
Op vrijdag 9 januari 2004 23:08 schreef Xtreem het volgende:[..]
Nee. Dan loop je het risico dat je niet geaccepteerd word in de buurt. Sociale controle etc
quote:tig keer?
Op vrijdag 9 januari 2004 23:10 schreef 001 het volgende:[..]
Zeker weten! Maar ook tig keer duurder.
quote:veredeld calvinisme..... daar heb je je reden
Op vrijdag 9 januari 2004 23:11 schreef slashme het volgende:[..]
hehe, dat kon het ook nog wel eens zijn ja. wel veel geld hebben maar niemand die dat mag weten.
quote:wat hij zegt.
Op vrijdag 9 januari 2004 23:07 schreef Goodluck het volgende:[..]
Dus VW heeft een hoogstaand imago ?
Dat ervaren ik en mijn kenissenkring dan heel anders.
quote:*zucht*
Op vrijdag 9 januari 2004 23:09 schreef 001 het volgende:[..]
de goedkoopste golf is ¤ 22.300.-
Kortom je betaalt voor het merk, maar natuurlijk ook om zijn betrouwbaarheid en zijn hoge inruilwaarde. Bovendien maken al die Kevers goede reclame voor de huidige VW's. (als zo'n VW-kever nog rijd dan MOET VW wel betrouwbaar zijn )
quote:Nee, het is een fout van Volkswagen, heeft de dealer mij zelf verteld
Op vrijdag 9 januari 2004 23:17 schreef 001 het volgende:[..]
Dat bij de 325 ook
quote:Je moet toch de goedkoopste VW met de goedkoopste 3 serie vergelijken en dan is de 3 serie nog een klasse hoger.
Op vrijdag 9 januari 2004 23:17 schreef 001 het volgende:[..]
Dat bij de 325 ook
quote:Als het daar om zou gaan zijn er wel andere alternatieven.
Op vrijdag 9 januari 2004 23:16 schreef HPoi het volgende:
Volkswagen is zo duur omdat het Volkswagen heet, simpel als wat. In de loop der jaren heeft VW een zeer goede naam opgebouwd en dus kan je er ook veel voor vragen. En het werkt ook nog want ze verkopen goed! (ok de laatste 3 jaar wat minder)Kortom je betaalt voor het merk, maar natuurlijk ook om zijn betrouwbaarheid en zijn hoge inruilwaarde. Bovendien maken al die Kevers goede reclame voor de huidige VW's. (als zo'n VW-kever nog rijd dan MOET VW wel betrouwbaar zijn
)
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 09-01-2004 23:22]
quote:imago, marketing
Op vrijdag 9 januari 2004 23:22 schreef Goodluck het volgende:[..]
Als het daar om zou gaan zijn er wel andere alternatieven.
De Corolla van Toyota is de meest verkochte auto ter wereld, de Carina is meerdere malen door de TUV als meest betrouwbare auto op de markt getest en het merk heeft een betrouwbaar imago. Toch lopen de verkopen achter in vergelijking met VW.
quote:yupz is al uit talloze onderzoeken gebleken dat vw op bijna alle punten zuigt behalve kwaliteit.....
Op vrijdag 9 januari 2004 23:07 schreef Goodluck het volgende:[..]
Dus VW heeft een hoogstaand imago ?
Dat ervaren ik en mijn kenissenkring dan heel anders.
quote:Slecht zullen ze zeker niet zijn, maar kijk eens naar mijn Toyota voorbeeld hierboven.
Op vrijdag 9 januari 2004 23:25 schreef ThaFreak het volgende:[..]
yupz is al uit talloze onderzoeken gebleken dat vw op bijna alle punten zuigt behalve kwaliteit.....
quote:yupz maar vw heeft ook nog een erg sterk imago van vroeger.....
Op vrijdag 9 januari 2004 23:26 schreef Goodluck het volgende:[..]
Slecht zullen ze zeker niet zijn, maar kijk eens naar mijn Toyota voorbeeld hierboven.
quote:VW heeft het qua marketing (meer op jongeren, die hun auto meer zien als status symbool) beter voor elkaar dan Toyota (oudere klanten, oubollig imago)
Op vrijdag 9 januari 2004 23:24 schreef Goodluck het volgende:[..]
Vertel eens.
Alle kevers lijken op elkaar, er rijden er nog heelveel alleen al in Nederland. De Keverclub is bij iedereen bekend in Nederland en heeft echt heel veel leden. Ik geloof niet dat er veel Corolla clubs zijn en als ik een willekeurig iemand vraag om een Toyota Corolla club te noemen komt er denk ik niks uit.
Bovendien heeft VW jaren en jaren bij de mensen erin gestampt dat het een betrouwbare wagen is. Gewoon goede marketing dus en de mensen zijn bereid veel geld neer te leggen voor zo'n VW. En voor mensen die niet zoveel geld hebben heeft VW leuke Skoda's en Seats stan die net zo goed ijn voor een lagere prijs, maarja er staat geen VW op!
quote:vroeger, toen de GTi nog een GTi was ja.
Op vrijdag 9 januari 2004 23:28 schreef Xtreem het volgende:[..]
VW heeft het qua marketing (meer op jongeren, die hun auto meer zien als status symbool) beter voor elkaar dan Toyota (oudere klanten, oubollig imago)
quote:Noem me eigenwijs, toch gaat er bij mij niet in dat de berekenende Hollander zo ontzettend naief is.
Op vrijdag 9 januari 2004 23:28 schreef HPoi het volgende:
Feit is dat dat de eerste en de laatste Corolla niet meer op elkaar lijken en dus niet allemaal als Corolla's worden 'gezien'.Alle kevers lijken op elkaar, er rijden er nog heelveel alleen al in Nederland. De Keverclub is bij iedereen bekend in Nederland en heeft echt heel veel leden. Ik geloof niet dat er veel Corolla clubs zijn en als ik een willekeurig iemand vraag om een Toyota Corolla club te noemen komt er denk ik niks uit.
Bovendien heeft VW jaren en jaren bij de mensen erin gestampt dat het een betrouwbare wagen is. Gewoon goede marketing dus en de mensen zijn bereid veel geld neer te leggen voor zo'n VW. En voor mensen die niet zoveel geld hebben heeft VW leuke Skoda's en Seats stan die net zo goed ijn voor een lagere prijs, maarja er staat geen VW op!
En volgens mij kopen de meeste jongeren geen Volkswagen omdat het merk zo fris en fruitig is, maar omdat ze makkelijk te tunen zijn.
quote:ten nadele van toyota kan ik helaas zeggen dat toyota voorheen wel een beetje geitewollensokkelimago had. dat is nu sterk aan het verbeteren, maar het is nog niet je van het.
Op vrijdag 9 januari 2004 23:24 schreef Goodluck het volgende:[..]
Vertel eens.
En als je het over dure auto hebt, kijk eens naar een toyota 2e hands.
die zijn erg duur (zijn aardig wat topics over geweest hier).
Teken dat dat nu wat beter gaat.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 23:31 schreef Goodluck het volgende:[..]
Noem me eigenwijs, toch gaat er bij mij niet in dat de berekenende Hollander zo ontzettend naief is.
En volgens mij kopen de meeste jongeren geen Volkswagen omdat het merk zo fris en fruitig is, maar omdat ze makkelijk te tunen zijn.
quote:Toyota is gewoon niet fris en fruitig, nooit geweest.
Op vrijdag 9 januari 2004 23:32 schreef Tjabbo het volgende:[..]
ten nadele van toyota kan ik helaas zeggen dat toyota voorheen wel een beetje geitewollensokkelimago had. dat is nu sterk aan het verbeteren, maar het is nog niet je van het.
quote:Toyota mikt als je het mij vraagt op precies dezelfde doelgroep als Volkswagen.
En als je het over dure auto hebt, kijk eens naar een toyota 2e hands.
die zijn erg duur (zijn aardig wat topics over geweest hier).
Teken dat dat nu wat beter gaat.
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 09-01-2004 23:35]
quote:Tunen ? Breek me de bek niet open over "getunede" golfjes
Op vrijdag 9 januari 2004 23:31 schreef Goodluck het volgende:[..]
En volgens mij kopen de meeste jongeren geen Volkswagen omdat het merk zo fris en fruitig is, maar omdat ze makkelijk te tunen zijn.
quote:Dan ben je dus eigenwijs.
Op vrijdag 9 januari 2004 23:31 schreef Goodluck het volgende:[..]
Noem me eigenwijs, toch gaat er bij mij niet in dat de berekenende Hollander zo ontzettend naief is.
En volgens mij kopen de meeste jongeren geen Volkswagen omdat het merk zo fris en fruitig is, maar omdat ze makkelijk te tunen zijn.
Peugeot, Citroen en Renault staan voor comfort.
en de koreanen en overige japen voor goed , betrouwbaar, maar slecht comfort.
En Honda ja, das zo'n raar merk, aan de ene kant een oudbollig imago en aan de andere kant ook weer niet! Ik vind Honda's trouwens ook wel aardig duur.
[Dit bericht is gewijzigd door HPoi op 09-01-2004 23:37]
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 23:35 schreef slashme het volgende:[..]
Tunen ? Breek me de bek niet open over "getunede" golfjes
Nee, maar het zijn wel de feiten.
Voor geen enkel model zijn zo ontzettend veel Halfords tuningclubs en onderdelen beschikbaar als voor de Golf.
quote:Ik denk dat je een beetje achterloopt op de feiten.
Op vrijdag 9 januari 2004 23:36 schreef HPoi het volgende:[..]
Dan ben je dus eigenwijs.
) Want als je de doorsnee NED. vraagt wat een goed auto merk is dan noemt hij/zij: Opel, VW en Toyota. (betrouwbaar)
Peugeot, Citroen en Renault staan voor comfort.
en de koreanen en overige japen voor goed , betrouwbaar, maar slecht comfort.
En Honda ja, das zo'n raar merk, aan de ene kant een oudbollig imago en aan de andere kant ook weer niet!
Ik vind Honda's trouwens ook wel aardig duur.
quote:OPEL
Op vrijdag 9 januari 2004 23:38 schreef Goodluck het volgende:[..]
toch is Peugeot momenteel marktleider. Tijden veranderen.
Zo'n auto die als ie zo'n 10 jaar oud is getund gaat worden met halfords onderdelen door gastjes met petjes!
quote:Statistiek: Peugeot 307 meest verkochte auto van 2003
Op vrijdag 9 januari 2004 23:40 schreef slashme het volgende:[..]
OPEL
al 34 jaar!
De topvijf van best verkochte modellen over het afgelopen jaar leverde een nieuwe nummer 1 op: de Peugeot 307 (25.243). Ook de tweede plek in de modellenreeks wordt door de Fransen bezet, dankzij het aanhoudende succes van de Peugeot 206 (19.204). De derde plek is voor de Volkswagen Golf (13.641), die voor de Ford Focus (13.403) en de Opel Astra (13.095) is geëindigd
bron: www.autorai.nl
quote:ok maar ik word zo lam van al dat typen.
Op vrijdag 9 januari 2004 23:41 schreef CreativeMind het volgende:
Volgens mij hebben de Koreanen nooit als goed of betrouwbaar bekend gestaan hoor, enkel als goedkoop.
Kia enzo staan idd bekend om veel voor weinig.
quote:sinds de introductie van de hyundai pony is het imago veranderd. Toen was het de afwerking dat niet goed was bij de koreanen.
Op vrijdag 9 januari 2004 23:41 schreef CreativeMind het volgende:
Volgens mij hebben de Koreanen nooit als goed of betrouwbaar bekend gestaan hoor, enkel als goedkoop.
quote:De Pony was motorisch absoluut betrouwbaar (Mitsubishi Motor)
Op vrijdag 9 januari 2004 23:44 schreef slashme het volgende:[..]
sinds de introductie van de hyundai pony is het imago veranderd. Toen was het de afwerking dat niet goed was bij de koreanen.
quote:Merken Top 30 2003
Op vrijdag 9 januari 2004 23:43 schreef Goodluck het volgende:[..]
Statistiek: Peugeot 307 meest verkochte auto van 2003
De topvijf van best verkochte modellen over het afgelopen jaar leverde een nieuwe nummer 1 op: de Peugeot 307 (25.243). Ook de tweede plek in de modellenreeks wordt door de Fransen bezet, dankzij het aanhoudende succes van de Peugeot 206 (19.204). De derde plek is voor de Volkswagen Golf (13.641), die voor de Ford Focus (13.403) en de Opel Astra (13.095) is geëindigd
bron: www.autoweek.nl
quote:Intereurdelen vallen los als je er naar kijkt, de afwerking van mijn 13 jaar oudere kadett is nog beter
Op vrijdag 9 januari 2004 23:46 schreef Goodluck het volgende:[..]
De Pony was motorisch absoluut betrouwbaar (Mitsubishi Motor)
Toch was de afwerking ook voor die tijd bar en bar slecht. Pony's werden bijvoorbeeld nog in de open lucht gespoten.
quote:welke krengen, die VW's?
Op vrijdag 9 januari 2004 23:50 schreef Steve-O het volgende:
Omdat die krengen het altijd doen.
quote:Zie je!! Goede marketing! Iedereen gelooft het!
Op vrijdag 9 januari 2004 23:52 schreef slashme het volgende:[..]
welke krengen, die VW's?
Dat is een fabeltje.
Er zijn trouwens wel vw's die het altijd doen hoor. Ik noem geen modellen.
(kever)
quote:Die golfjes wel iig
Op vrijdag 9 januari 2004 23:52 schreef slashme het volgende:[..]
welke krengen, die VW's?
Dat is een fabeltje.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 23:55 schreef Steve-O het volgende:[..]
Die golfjes wel iig
quote:Onzin!
Op vrijdag 9 januari 2004 23:55 schreef Steve-O het volgende:[..]
Die golfjes wel iig
quote:Ik denk dat marketing wel een sterk argument is.
Op zaterdag 10 januari 2004 00:04 schreef Goodluck het volgende:[..]
Onzin!
Sterker nog, de Golfjes van de laatste jaren vertonen ontzettend veel problemen met o.a het motormanagement.
Kijk eens naar MS Windows 95/98/nt/2000/xp
een klote product. maar iedereen gebruikt het.
langzaam maar zeker wordt dezelfde code herbruikt, en opgepoetst.
en iedereen gebruikt het.
is het nieuw? nee
is het verfrissend? nee
is het stabiel? nee
is het (te) duur? ja
Maar iedereen gebruikt het of heeft het erover.
en alles door marketing. niets dan marketing.
Is dat dan het antwoord een beetje misschien?
quote:Nee, want Microsoft heeft een monopoliepositie.
Op zaterdag 10 januari 2004 00:07 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Ik denk dat marketing wel een sterk argument is.
Kijk eens naar MS Windows 95/98/nt/2000/xp
een klote product. maar iedereen gebruikt het.
langzaam maar zeker wordt dezelfde code herbruikt, en opgepoetst.
en iedereen gebruikt het.is het nieuw? nee
is het verfrissend? nee
is het stabiel? nee
is het (te) duur? jaMaar iedereen gebruikt het of heeft het erover.
en alles door marketing. niets dan marketing.Is dat dan het antwoord een beetje misschien?
quote:Wellicht. Maar met Windows is het toch wel een beetje anders denk ik.
Op zaterdag 10 januari 2004 00:07 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Ik denk dat marketing wel een sterk argument is.
Kijk eens naar MS Windows 95/98/nt/2000/xp
een klote product. maar iedereen gebruikt het.
langzaam maar zeker wordt dezelfde code herbruikt, en opgepoetst.
en iedereen gebruikt het.is het nieuw? nee
is het verfrissend? nee
is het stabiel? nee
is het (te) duur? jaMaar iedereen gebruikt het of heeft het erover.
en alles door marketing. niets dan marketing.Is dat dan het antwoord een beetje misschien?
Windows is nooit goed geweest!
quote:dat zegt linus ook de hele tijd
Op zaterdag 10 januari 2004 00:09 schreef Goodluck het volgende:[..]
Nee, want Microsoft heeft een monopoliepositie.
Volkswagen heeft tig concurrenten die hetzelfde of meer voor een lagere prijs bieden.
quote:Je moet de vergelijking ook niet letterlijk zien he.
Op zaterdag 10 januari 2004 00:10 schreef HPoi het volgende:[..]
Wellicht. Maar met Windows is het toch wel een beetje anders denk ik.
Windows is nooit goed geweest!
Maar bij je golf moet je ook je hele lampenset bij je hebben all the time.
quote:En gelijk heeft ie. Maar de vergelijking gaat een beetje mank. Overschakelen op een andere auto brengt veel minder problemen met zich mee dan een ander besturingsteem.
Op zaterdag 10 januari 2004 00:10 schreef Tjabbo het volgende:[..]
dat zegt linus ook de hele tijd
quote:en gereedschap om de accubak te demonteren.
Op zaterdag 10 januari 2004 00:11 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Je moet de vergelijking ook niet letterlijk zien he.
Maar bij je golf moet je ook je hele lampenset bij je hebben all the time.
quote:Toch ligt het geheel anders.
Op zaterdag 10 januari 2004 00:10 schreef Tjabbo het volgende:[..]
dat zegt linus ook de hele tijd
Zijn mensen afhankelijk van VW ? Ik dacht het niet!
Hollanders zijn van oorsprong heuze rekenmeesters, als ze hetzelfde ergens anders goedkoper kunnen krijgen nemen ze absoluut dat product, no doubt.
quote:ik had al gepost de vergelijking niet letterlijk te zien.
Op zaterdag 10 januari 2004 00:14 schreef Goodluck het volgende:[..]
Toch ligt het geheel anders.
Microsoft is de standaard, de eerste die met zo'n uitgebreid besturingsprogramma kwam en bovendien vormt windows de wereldwijde standaard. Men is dus afhankelijk van Microsoft!Zijn mensen afhankelijk van VW ? Ik dacht het niet!
Hollanders zijn van oorsprong heuze rekenmeesters, als ze hetzelfde ergens anders goedkoper kunnen krijgen nemen ze absoluut dat product, no doubt.
het is te proberen toch? we willen toch een antwoord zien, en ik dacht kom, we gooien het over een ander boeg.
quote:offtopic maar zwaar fout.
Op zaterdag 10 januari 2004 00:14 schreef Goodluck het volgende:[..]
Microsoft is de standaard, de eerste die met zo'n uitgebreid besturingsprogramma kwam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |