abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16390902
quote:
Op maandag 19 januari 2004 11:51 schreef Loudje het volgende:

[..]

Als ik kan komen Zit even met geld problemen waardoor ik dus niet veel meer kan tanken en dus als gevolg geen verre ritten kan maken

Dat is minder
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 19 januari 2004 @ 17:16:38 #177
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_16400919
Maar stel nu dat je het leuk vind als je die auto hebt, en daar gaat iets aan kapot? Dan moet je alsnog een nieuwe auto kopen als de onderdelen niet verkrijgbaar zijn, ben je nog veeel duurder uit.
Bovendien is vering niet altijd makkelijk uit te wisselen, weinig onderdelen eigenlijk wel, ook kogellager sets zijn vaak maar voor 1 bepaald type.

Koop dan gewoon een instap model waar je verder mee kunt, er goedkope onderdelen goed leverbaar zijn en je uiteindelijk veel plezier van hebt en toch niet te duur uit bent.

Verder vind ik de body er goedkoop en slecht uitzien.

You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 09:52:36 #178
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_16420216
*hoei* pwnd is blij

Ik heb eindelijk al mijn onderdeeltjes binnen ik zal zsm pics posten!

pi_16420358
weet niet ofjullie em al gezien hadden maar check dit filmpje:

http://home.comcast.net/~raymondbarlahan/op117.wmv

lekker driften met PVC buisjes al bandjes

pi_16424322
Weet iemand niet meer filmpjes?? Ik begin me er wel voor te interesseren,...
-=[ Yeah Baby, Spank Me ]=-
  dinsdag 20 januari 2004 @ 20:26:19 #181
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16438950
Oke was ik weer met de smartech auto
Ik heb hem vanmiddag even in me haden gehad. En het ziet er allemaal goed uit. Goed afgewerkt

de zender ziet er dan goedkoop uit net als de body van de auto.Maar daar kan je een andere op zetten natuurlijk die beter is

Oke he is niet top van de top. Maar het ziet er wel stevig uit. En het voelt ook stevig.

Min punten die ik gevonden heb.
Velgen en banden zijn super goedkoop.
body is helemaal om te huilen.
En de vering was mol. Maar ze hebben met 70 vol op een stoeprand in gereden

Dit is de auto

De motor.

specs er van
SMARTECH 40138 15CXP 2.5CC ENGINE
Features
SMARTECH 40138 15CXP 2.5CC ENGINE

Onderdelen kan je kopen bij SCHRIK niet. Target En vol op ook nog whehehe. Ze hebben echt werkelijk alles. En je kan altijd na bestellen bij ze.

Er zit wel een kut lucht filter op

Je krijgt er een starters box bij om direct te rijden.

Wat zou ik anders aan deze auto willen.
Andere boddy
Andere velgen met goeie banden.

En dat is het al weer even.

Specs auto
SMARTECH 10145P-T2 ONROAD TWO SPEED CAR GAS 1:10 CAR+RADIO TWO

features
Comes complete with radio, body, glowplug, you only need fuel and glowplug ignitor.
Solid and sturdy 2mm aluminium chassis.
Disc brake system.
Two Speed Transmission.
Assembled chassis.
Original muffler and air filter.
Four wheel drive system with shaft drive.
Oil filled dampers.
Differential with built-in front and rear bevel gears.
Double wishbone suspension arms with adjustable width.
Powerfull engine equipped with slide caburetor and pull-starter.
Two speed transmission.
Racing highlights

Front and rear bearing differentials.
Four wheels drive system.
No-flex chassis design for better performance
aluminium uppr plate and chassis.
Oil filled shcok absorber.
Disc shaped brake system.
Front universal joint shaft.
80cc fuel pressure tank with primer pump.
High impact wheels.
High traction radial tyres.
Servo saver linkage system.
Scale 1:10
Technical parameters

Length: 380mm
Width: 200mm
Wheelbase: 260mm
Tread (F/R): 192mm
Wheel Dia.(F/R): 66*26mm
Gear ratio: (H) 5.78:1, (L) 8.24:1
Weight: 1600gr
Engine: 15cxP.
Speed: 70Km/hr

zo een motor kan je toch gewoon uit wisselen? Met BV later een HPI motor? En de tandwilen ook?

En de body zal er ook wel op passen net als de andere velgen en banden.

Dit is dan toch een leuk beginners auto dingetje.
En dat voor 250 euro?

Onderdelen zijn er genoeg.
Een andere zender kopen ooit als ik verder wil met deze hobby kan ook zonder problemen toch?

En als ik het ECHT leuk vind kan ik altijd nog een goed merk kopen.
Oke nu wil ik dus zien dat iemand deze ideeën totaal van tagel gaat vegen en me dit uit me kop gaat praten

en antwoorden op de vragen.
Andere zender?
andere body
andere motor (ooit)
Andere wielen plus banden.

Gaat dat problemen geven?

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_16439409
Andere zender en body is doorgaans niet zo het probleem.
Velgen zijn ook nog vrij uitwisselbaar, motor heb ik mijn bedenkingen over. Volgens mij ben je daar behoorlijk merk gebonden. Bij tandwielen is het overigens helemaal erg. Daar kan je echt alleen van het merk zelf tandwielen van krijgen.

Zelf zou ik persoonlijk iets meer investeren in bijv. HPI.
Een RS4 is al te koop voor een euro of 275. Heb je alleen nog een zender e.d. nodig (Zelf rij ik elektro, dus weet ik niet precies wat er meegeleverd wordt bij nitro).

Heb je het iig in 1 keer goed, van een goed merk wat overal te koop is.

dinsdag 20 januari 2004 @ 21:07:06 #183
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_16440222
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 09:58 schreef jp84 het volgende:
weet niet ofjullie em al gezien hadden maar check dit filmpje:

http://home.comcast.net/~raymondbarlahan/op117.wmv

lekker driften met PVC buisjes al bandjes

fokking bruut!

meer van dat soort filmpje please! En ik ga dat dus ook doen met mijn Sprint dus he weet je hoe bruut! Lekker driften zonder zorgen te maken over het vervangen van bandjes. Lijmen ze die PVC buis nou gewoon op de velg?

dinsdag 20 januari 2004 @ 21:18:55 #184
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16440584
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 21:07 schreef pwnd het volgende:

[..]

fokking bruut!

meer van dat soort filmpje please! En ik ga dat dus ook doen met mijn Sprint dus he weet je hoe bruut! Lekker driften zonder zorgen te maken over het vervangen van bandjes. Lijmen ze die PVC buis nou gewoon op de velg?

Geef jij effe je mening over mijn post
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 21:28:22 #185
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_16440886
Ik stem in met blieblie. Voor 250 euro heb je een hokkie tokkie merk auto en zender geen goede banden en een gesolde ophanging. Reden genoeg lijkt mij om verder te kijken. Bandjes zijn best duur 30 euro ongeveer voor 4. Body kost je 30 euro exclusief een spuitbus van 7,50 euro wil je het goed doen dan spuit je er 2 lagen op dus 2 bussen = 15 euro. Een aluminium veringssetje kost rond de 40 euro.

spam
Te koop: HPI Nitro RS4-3

Auto is compleet, in zeer goede staat (99% nieuw).
Alleen zelf nog een beetje afstellen.

- Schaal 1:10
- 2,5cc motor
- Snelle uitlaat
- Cardan aandrijving
- Stuurwielzender
- Ferrari body (nog nooit meegereden)
- Instructie boekje

Kan afgehaald worden in Aalsmeer (niet opsturen).Ik heb evt. nog meer foto's.

kijk dat is nou kwaliteit, alles van het merk HPI is voorradig in bijna iedere R/C shop. Nog een pluspunt is dat het merk HPI een goede reputatie heeft opgebouwd (beter dan Tamiya). Prijs voor dit 2e hands bakkie is 235 euro ben je een echte NL-er kan je ook nog gaan afdingen. Motortjes van het merk Force worden heel veel gebruikt om bestaande motoren te vervangen. Je kan een K&N luchtfilter kopen voor je R/C auto.

Ik zou als ik jou was voor een degelijk product gaan. HPI dus. Aan jou de keuze

[Dit bericht is gewijzigd door pwnd op 20-01-2004 21:38]

dinsdag 20 januari 2004 @ 21:34:19 #186
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_16441066
Andere zender?
andere body
andere motor (ooit)

Andere zender?
kan vervangen voor wat nieuws mits hetzelfde kanaal en frequentie gebruikt word die de ontvanger hanteerd.

andere body
Jup. Alle 200mm bodies passen er zonder moeite op

andere motor (ooit)
Jup, een Force

Andere wielen plus banden
Kan.

pi_16442315
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 21:34 schreef pwnd het volgende:
Andere zender?
andere body
andere motor (ooit)

Andere zender?
kan vervangen voor wat nieuws mits hetzelfde kanaal en frequentie gebruikt word die de ontvanger hanteerd.

andere body
Jup. Alle 200mm bodies passen er zonder moeite op

andere motor (ooit)
Jup, een Force

Andere wielen plus banden
Kan.

In het algemeen worden zenders incl. ontvanger geleverd.
De mijne was zelfs inclusief 1 servo.

Ik meen oook ergens gelezen te hebben dat je met een RC-nitro-motortje ongeveer 5 liter nitro kan "verrijden" en dat je dan de zuiger moet vervangen. Klopt dat?

dinsdag 20 januari 2004 @ 22:34:09 #188
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_16442962
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 22:15 schreef blieblie het volgende:

[..]

In het algemeen worden zenders incl. ontvanger geleverd.
De mijne was zelfs inclusief 1 servo.

Ik meen oook ergens gelezen te hebben dat je met een RC-nitro-motortje ongeveer 5 liter nitro kan "verrijden" en dat je dan de zuiger moet vervangen. Klopt dat?

kan wel kloppen Daarom rij ik liever met electro. Af en toe een keer een nieuw koolstofborsteltje en veertje en om de maand een keer laten afdraaien de boel. Hebben we het alleen over de motor
  dinsdag 20 januari 2004 @ 22:53:33 #189
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16443578
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 21:28 schreef pwnd het volgende:

http://static.marktplaats.nl/fotos/kinderen/modelbouw/49560.jpg

dat is een lambo body.
als je dat niet eens goed hebt.......

Mijn doel is als volgt.
Die auto van 250 kopen. Die is totaal compleet. De kans dat ik schade ga rijden is groot. Onderdelen zijn goedkoop voor die auto. Dus schade zal latijd laag zijn.

Vind ik het leuk verkoop ik die auto voor een smak geld waar ik nu al iemand voor weet En dan koop ik een HPI.

ik ben te bang dat ik te veel geld ga verliezen als ik schade ga rijden.

Dat is het andere kant van het verhaal.

dinsdag 20 januari 2004 @ 23:27:39 #190
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_16444561
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 22:53 schreef ook_gek het volgende:

[..]

dat is een lambo body.
als je dat niet eens goed hebt.......

Mijn doel is als volgt.
Die auto van 250 kopen. Die is totaal compleet. De kans dat ik schade ga rijden is groot. Onderdelen zijn goedkoop voor die auto. Dus schade zal latijd laag zijn.

Vind ik het leuk verkoop ik die auto voor een smak geld waar ik nu al iemand voor weet En dan koop ik een HPI.

ik ben te bang dat ik te veel geld ga verliezen als ik schade ga rijden.

Dat is het andere kant van het verhaal.

Laat ons het ff weten hoe het rijd en wat jouw bevindingen zijn.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 23:32:10 #191
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16444695
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 23:27 schreef pwnd het volgende:

[..]

Laat ons het ff weten hoe het rijd en wat jouw bevindingen zijn.

Nou dit is niet de bedoeling
Jullie moeten me op deze punten tegen spreken. Dan weet ik teminste welke keuze ik moet maken.

Kijk die 250 auto zijn de onderdelen goedkoop. Iets wat bij een HPI model niet is. Ik moet toch leren rijden. En op zeker dat ik een keer schade ga rijden. Dus is zo goedkoop merk goedkoper dan BV een HPI toch?

U mag me tegen spreken

PS
Die uitlaten passen vaak toch wel op elkaar. Zelfde als lucht filters?

dinsdag 20 januari 2004 @ 23:36:58 #192
51508 I_PANDA_I
Blaatschaap.
pi_16444853
He he, eindelijk heb ik mijn startbox binnen. En daarmee ook de onderdelen voor het maken van mijn auto. Heb ik gisteren allemaal gedaan, alleen nog geen tijd gehad om te rijden vandaag. Maar morgen wel .
Wel heb ik een aantal foto's gemaakt, van de auto en eentje van de startbox.
En neej niet gaan zeuren dat mijn auto vies is, want dat weet ik zelf ook al

Startbox van binnen.

Startbox van buiten.

Een lekere onscherp kijkje in mijn auto.

En twee foto's met mijn vieze maar wel geinige kap.

Reacties mogen

BOE!
pi_16445657
Heb je geen filmpjes? Wil graag zien hoe die dingen spaaien, is het ook mogelijk burnouts te maken met lekker veel rook???

Geef es info Wat maakt het zo leuk??

-=[ Yeah Baby, Spank Me ]=-
pi_16445861
ziet er dik uit

zie hier nog een Drift filmpie:

http://slidecentral.rs-scooby.com/RCDV2/Video/yokomo_driftcars.wmv

pi_16446197
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 00:05 schreef Artfull-Devlin het volgende:
Heb je geen filmpjes? Wil graag zien hoe die dingen spaaien, is het ook mogelijk burnouts te maken met lekker veel rook???

Geef es info Wat maakt het zo leuk??

Neej sorry, ik heb nog geen filmpjes. Als ik een keer veel tijd heb maak ik er wel eens eentje. Ja idd, lekker door het zand ploegen is erg vet. Ik kan wel burnouts maken met mijn oud setje banden, maar omdat deze van echt rubber zijn zul je niet snel rook zien.
Volgens mij gaat het met Rubber-Foam (of hoe dat dan ook mag heten) Dus de niet off-road banden, slicks. Makkelijker, het roken en soms wil klein beetje olie ook nog wel hebben.
Maar ik doe dat niet, kost me veel te veel. Ik ben maar een arm scholiertje. Setje banden kost ruim 50 euro, en die zijn snel op als je ze laat roken.

Wat het zo leuk maakt:
Het rijden, en daarna het sleutelen. Als er iets kapot is, is het wel jammer. Maar dan kun je je weer mooi gaan verheugen tot de onderdelen komen, en je hem weer helemaal als nieuw kunt maken. En dan weer lekker spaaien.

Schanzen bouwen is ook leuk, maar niet goed voor je auto als je verkeerd terecht komt. Kijk mijn achter vleugel maar ==> Ducktape ruleerd
Morgen meer info.

*gaat nu slaapje doen, heeft morgen tentames *

BOE!
  woensdag 21 januari 2004 @ 09:58:58 #196
51849 nXn
Fueled By Bawls
pi_16450649
hey dat ziet er allemaal wel leuk en aardig uit enzow maar hoeveel kost zowiets nou eigenlijk (als beginneling natuurlijk ) want het lijkt me eigenlijk niet allemaal goedkoop enzow, want het lijkt me toch ook dat je van alle onderdelen wel een reserve moet hebben?
Zeg Maar Niets, Dan Klink Je Wel Zo Intelligent....
pi_16450725
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 09:58 schreef nXn het volgende:
hey dat ziet er allemaal wel leuk en aardig uit enzow maar hoeveel kost zowiets nou eigenlijk (als beginneling natuurlijk ) want het lijkt me eigenlijk niet allemaal goedkoop enzow, want het lijkt me toch ook dat je van alle onderdelen wel een reserve moet hebben?
tuurlijk niet.
ik heb alleen schroefjes reserve liggen.
en als je echt dingen reserve wilt hebben liggen zou ik voor de wielophanging en de tandwielen reserve houden.

Maar zelfs dat heb ik niet reserve.

woensdag 21 januari 2004 @ 10:55:23 #198
51849 nXn
Fueled By Bawls
pi_16451883
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 10:03 schreef blieblie het volgende:

[..]

tuurlijk niet.
ik heb alleen schroefjes reserve liggen.
en als je echt dingen reserve wilt hebben liggen zou ik voor de wielophanging en de tandwielen reserve houden.

Maar zelfs dat heb ik niet reserve.

ah ja en hoeveel kost zowiets gemiddeld als je een btje goed spul hebt om mee te beginnen als beginneling zeg maar? rond de 400?
pi_16452475
Ik heb eigenlijk niet echt veel reserve onderdelen. Alleen een paar extra schroeven, en wat dingen die je per paar besteld.
Het is dus niet zo dat ik elk onderdeel op voorraad heb, dan zou je in princiepe het beste twee dezelfde auto's kunnen kopen, een om mee te rijden en een voor reserve onderdelen .
Maarja duur is het in iedergeval wel. Dat had je wel in de gaten.
Die van mij kost nieuw 385 Euro. En dat is dan zonder zender/onvanger servo's starttoebehoren bezenzine enz. Als je met iets nieuws wil beginnen, kom je al zo snel op zo'n 500/600 euro uit .
Ik heb hem zelf dus ook tweede hands gekocht. Compleet met besturing 2 extra setje banden, benzine enz. Voor 300 Euro, dat was nog goed te doen.
Maar ik heb er inmiddels (half jaar later) voor ongeveer 250 euro aan extra zooi bij gekocht, mede door die nieuwe startbox (125 euro).

Maarja dan heb je oook wat

BOE!
  woensdag 21 januari 2004 @ 11:30:41 #200
51849 nXn
Fueled By Bawls
pi_16452712
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 11:21 schreef I_PANDA_I het volgende:
Ik heb eigenlijk niet echt veel reserve onderdelen. Alleen een paar extra schroeven, en wat dingen die je per paar besteld.
Het is dus niet zo dat ik elk onderdeel op voorraad heb, dan zou je in princiepe het beste twee dezelfde auto's kunnen kopen, een om mee te rijden en een voor reserve onderdelen .
Maarja duur is het in iedergeval wel. Dat had je wel in de gaten.
Die van mij kost nieuw 385 Euro. En dat is dan zonder zender/onvanger servo's starttoebehoren bezenzine enz. Als je met iets nieuws wil beginnen, kom je al zo snel op zo'n 500/600 euro uit .
Ik heb hem zelf dus ook tweede hands gekocht. Compleet met besturing 2 extra setje banden, benzine enz. Voor 300 Euro, dat was nog goed te doen.
Maar ik heb er inmiddels (half jaar later) voor ongeveer 250 euro aan extra zooi bij gekocht, mede door die nieuwe startbox (125 euro).

Maarja dan heb je oook wat

dus als je nieuw wilt beginnen moet je gewoon op zoek gaan naar een leuke 2e hands waarmee je dan een btje begint met rijden en later opklimmen naar duurder spul enzow?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')