Al is het alleen al om het sleutelen aan die auto,s
quote:Alles valt online te bestellen. Voor de rest zijn het bij electro auto's eigenlijk alleen de reparatiekosten die je betaalt om em rijdend te houden. Bij brandstofauto's heb je natuurlijk nog de brandstof die er in moet en das niet altijd even goedkoop.
Op maandag 12 januari 2004 10:48 schreef ook_gek het volgende:
Zijn alle onderdelen eigelijk via internet te bestellen? Zo dat je niet elke keer naar een winkel moet. En wat kost het om de auto rijdend te houden? Ik wil nog steets zo een auto kopenAl is het alleen al om het sleutelen aan die auto,s
quote:Ehm, zo'n ventje op het modelbouwforum had een brandstof auto die 140 ging en die moest na 2 x een kwartier rijden z'n bandjes vervangen.
Op maandag 12 januari 2004 11:03 schreef ook_gek het volgende:
ik wil een benzine auto
slijten de onderdelen snel?
quote:Ja oke banden kan ik in komen.
Op maandag 12 januari 2004 11:41 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Ehm, zo'n ventje op het modelbouwforum had een brandstof auto die 140 ging en die moest na 2 x een kwartier rijden z'n bandjes vervangen.
Ik ben zelf dus begonnen met een Juggernaut 2, en die heb ik aangepast. Op www.powergraphics.nl/MT staan een heleboel foto's van de vershillende stadia die mijn truck heeft doorlopen. (in willekeurige volgorde.)
En check www.clawhammer.nl voor een paar pics van de truck in "actie". (Hier nog met experimenteel veersysteem, de pagina was eigenlijk alleen bedoelt voor het Amerikaanse messageboard waar ik veel op zit.)
quote:Brandstofauto's rijden op een nitromethaan mengsel. Dit is best duur per liter. Na het rijden met je nitro auto moet je afterrun olie erin gooien zodat de motor weer kan bijkomen. Reken erop dat als je vaak rijd na een kwartaal rijden de zuiger vervangen moet worden. Nitro rijden is dus erg duur.
Op maandag 12 januari 2004 11:44 schreef ook_gek het volgende:[..]
Ja oke banden kan ik in komen.
Maar de rest van de onderdelen bij NORMAAL gebruik
Je kan een brandstofauto kopen op schaal 1:5 (ongeveer 1 meter lang). Deze hebben een brommer motor (23cc) aan boord. Goedkoop tanken aan de pomp en weinig onderhoud benodigd. Keerzijde is wel dat de aanschafprijs erg hoog is.
Ik zou als ik jou was beginnen met electro vind je het leuk dan kan je overstappen naar een brandstof model. Heel veel mensen haken af met R/C omdat het redelijk veel tijd kost (rijden en sleutelen) en veel geld. Daarom kan je op marktplaats vaak mooie 2e hands modellen kopen voor weinig.
Maar heb er een dubbel gevoel over....
quote:Ja, zowat alle onderdelen zijn via internet te bestellen.
Op maandag 12 januari 2004 10:48 schreef ook_gek het volgende:
Zijn alle onderdelen eigelijk via internet te bestellen? Zo dat je niet elke keer naar een winkel moet. En wat kost het om de auto rijdend te houden? Ik wil nog steets zo een auto kopenAl is het alleen al om het sleutelen aan die auto,s
Ik heb mijn 2ehands auto voor 300 euro, compleet gekocht.
En daar is nou zo'n 250 euro aan onderdelen en benzine bij gekomen. Daar zit wel mijn bestelde startbox van 120 euro bijgerekend. Maarja het ligt er maar net aan wat je er mee doet, hoe en hoevaak je rijdt.
Aardig duur dat wel, maar zoals eerder gezegd: het is een luxe hobby, je krijgt er wel "aanzien" van
quote:*hmmmm houdt wijselijk z'n mond dicht.....
Op maandag 12 januari 2004 17:26 schreef I_PANDA_I het volgende:
Dat is dus een half jaar gelden.
Dus in totaal 550 euro in een half jaar.ziekelijk veel als je erover na denkt
quote:Vertel,......?
Op maandag 12 januari 2004 17:56 schreef Fury_of_Elves het volgende:[..]
*hmmmm houdt wijselijk z'n mond dicht.....
Stage 2: (maart)
4X 6X3300 MH
Futaba 3PDF-X 3-Channel FM/No Servos
2X High Torque servos
Stage 3: (april)
hacker c50 brushless + controller, DE
Stage 4: (juni)
hacker c50 brushless + controller, DE
quote:jahh dat is ook het leukste om te doen. M'n ex kon ook echt niet begrijpen wat ik er leuk aan vond. Als ik ZAC reed, reed ik hooguit 4 of 5 runs. En das 5 min, zolang duurt een wedstrijd en daar is ie ook naar afgesteld want hij hoeft maar 5min te rijden. De rest van de tijd was je grotendeels met het sleutelen bezig. Een ZAC avondje was 4 tot 11 uur
Op maandag 12 januari 2004 10:48 schreef ook_gek het volgende:
Zijn alle onderdelen eigelijk via internet te bestellen? Zo dat je niet elke keer naar een winkel moet. En wat kost het om de auto rijdend te houden? Ik wil nog steets zo een auto kopenAl is het alleen al om het sleutelen aan die auto,s
En oja wat kost het om hem rijdende te houden. dat ligt eraan hoe je er mee rijd en wat je er mee wil doen. maar rijd je der af en toe mee op straat dan is het relatief "goedkoop" Aanschaf is duur maar daarna valt het wel mee. Ga je der echt mee racen, dan gaat het echt veel geld kosten. Dat bandenverhaal van die jongen is heel realistisch, 2x15min is voor mij 30 runs en dan waren die hele goede dure bandjes wel weer op. Nou kon je de velgen en inserts nog wel hergebruiken maar je moest tocht weer nieuwe banden kopen. En goede banden zijn niet goedkoop.
Dus het ligt er maar net aan hoe je der mee rijd hoe duur je het maakt.
Ik zou m'n race wagen nooit over gewoon straat rijden, want dan kan ik heel snel een nieuwe bodemplaat gaan halen(plus nog alle zand en steentjes die ook schade aan kunnen richten)
Leon
[Dit bericht is gewijzigd door -FreaK- op 12-01-2004 21:44]
- Als eerste dus om de zoveel tijd nieuw banden plus dan toch ook vaak wel velg en inserts.
- Motor: na 30 runs motor laten afdraaien, kost geld, veel als je het vaak doet, koop je een afdraai aparaatje, kost nog veel meer geld. Plus na elke paar runs nieuw koolborsteltjes.(ps dit geld voor snelle motoren, langzamer slijt niet zo snel)
-Ook wilden de aandrijf asjes nog wel is verbuigen als je verkeerd een curb pakte, zijn ook niet goedkoop.
-Dan nog alle onderdelen die wel is stuk willen gaan..
-Dan de onderdelen die je wil verbeteren, vertandingen, gereedschappen, spuitbussen enz enz..
DUUURR dus
Prijzen weet ik overigens niet meer hoor, is al weer een tijdje geleden.
Leon
quote:Bij mij was het ook altijd wel zo jah
Op maandag 12 januari 2004 21:57 schreef Fury_of_Elves het volgende:
Lol hier precies hetzelfde, alleen maar sleutelen, dan heel af en toe rijden, en dan weer prutsen: ik heb onderhand de halve garage in mijn bezit. [afbeelding]
Ik begin altijd heel netjes, maar na 2 dagen intensief werk (vooral in de vakanties) ziet het er dan zo uit:
[afbeelding]
Leon
[Dit bericht is gewijzigd door -FreaK- op 12-01-2004 22:08]
quote:Sorry, maar als ik het goed gelezen heb wil ook_gek een bezinen auto. Dus over die koolborstels en zo is neit van toepassing.
Op maandag 12 januari 2004 21:59 schreef -FreaK- het volgende:
Oja dit had ik vaak wel als "kosten":- Als eerste dus om de zoveel tijd nieuw banden plus dan toch ook vaak wel velg en inserts.
- Motor: na 30 runs motor laten afdraaien, kost geld, veel als je het vaak doet, koop je een afdraai aparaatje, kost nog veel meer geld. Plus na elke paar runs nieuw koolborsteltjes.(ps dit geld voor snelle motoren, langzamer slijt niet zo snel)
-Ook wilden de aandrijf asjes nog wel is verbuigen als je verkeerd een curb pakte, zijn ook niet goedkoop.
-Dan nog alle onderdelen die wel is stuk willen gaan..
-Dan de onderdelen die je wil verbeteren, vertandingen, gereedschappen, spuitbussen enz enz..DUUURR dus
Prijzen weet ik overigens niet meer hoor, is al weer een tijdje geleden.Leon
En om nog even terug te komen op dat sleutelen. Dat is inderdaad waar, meestal ben je meer bezig met sleutelen dan met rijden.
Ik schat mijn verhouding op 60% sleutelen tegenover 40% rijden.
Wel heel irritant vind ik als je eindelijk je auto weer gemaakt hebt, en je even wil testen, gaan rijden. En dan is het K*T weer, zoals regen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |