abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2004 @ 10:48:29 #51
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16178908
Zijn alle onderdelen eigelijk via internet te bestellen? Zo dat je niet elke keer naar een winkel moet. En wat kost het om de auto rijdend te houden? Ik wil nog steets zo een auto kopen

Al is het alleen al om het sleutelen aan die auto,s

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_16179005
quote:
Op maandag 12 januari 2004 10:48 schreef ook_gek het volgende:
Zijn alle onderdelen eigelijk via internet te bestellen? Zo dat je niet elke keer naar een winkel moet. En wat kost het om de auto rijdend te houden? Ik wil nog steets zo een auto kopen

Alles valt online te bestellen. Voor de rest zijn het bij electro auto's eigenlijk alleen de reparatiekosten die je betaalt om em rijdend te houden. Bij brandstofauto's heb je natuurlijk nog de brandstof die er in moet en das niet altijd even goedkoop.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  maandag 12 januari 2004 @ 11:03:34 #53
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16179256
ik wil een benzine auto
slijten de onderdelen snel?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_16180202
quote:
Op maandag 12 januari 2004 11:03 schreef ook_gek het volgende:
ik wil een benzine auto
slijten de onderdelen snel?
Ehm, zo'n ventje op het modelbouwforum had een brandstof auto die 140 ging en die moest na 2 x een kwartier rijden z'n bandjes vervangen.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  maandag 12 januari 2004 @ 11:44:58 #55
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16180303
quote:
Op maandag 12 januari 2004 11:41 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Ehm, zo'n ventje op het modelbouwforum had een brandstof auto die 140 ging en die moest na 2 x een kwartier rijden z'n bandjes vervangen.

Ja oke banden kan ik in komen.
Maar de rest van de onderdelen bij NORMAAL gebruik
pi_16180313

de ultima st racing

maandag 12 januari 2004 @ 14:09:55 #57
36335 Fury_of_Elves
Ultima Ratio Regum
pi_16183885
Pizza Shooter: mijn truck rijdt maximaal 40km/h, maar dat ga ik binnenkort dus veranderen. een MT vergt denk ik wel meer onderhoud dan een touringcar, (aandrijfassen, complexer veersysteem, 4wiel sturing.)

Ik ben zelf dus begonnen met een Juggernaut 2, en die heb ik aangepast. Op www.powergraphics.nl/MT staan een heleboel foto's van de vershillende stadia die mijn truck heeft doorlopen. (in willekeurige volgorde.)

En check www.clawhammer.nl voor een paar pics van de truck in "actie". (Hier nog met experimenteel veersysteem, de pagina was eigenlijk alleen bedoelt voor het Amerikaanse messageboard waar ik veel op zit.)

maandag 12 januari 2004 @ 14:37:45 #58
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_16184670
quote:
Op maandag 12 januari 2004 11:44 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Ja oke banden kan ik in komen.
Maar de rest van de onderdelen bij NORMAAL gebruik

Brandstofauto's rijden op een nitromethaan mengsel. Dit is best duur per liter. Na het rijden met je nitro auto moet je afterrun olie erin gooien zodat de motor weer kan bijkomen. Reken erop dat als je vaak rijd na een kwartaal rijden de zuiger vervangen moet worden. Nitro rijden is dus erg duur.

Je kan een brandstofauto kopen op schaal 1:5 (ongeveer 1 meter lang). Deze hebben een brommer motor (23cc) aan boord. Goedkoop tanken aan de pomp en weinig onderhoud benodigd. Keerzijde is wel dat de aanschafprijs erg hoog is.

Ik zou als ik jou was beginnen met electro vind je het leuk dan kan je overstappen naar een brandstof model. Heel veel mensen haken af met R/C omdat het redelijk veel tijd kost (rijden en sleutelen) en veel geld. Daarom kan je op marktplaats vaak mooie 2e hands modellen kopen voor weinig.

maandag 12 januari 2004 @ 15:01:10 #59
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_16185353
Pizza_Shooter koop een Traxxas Titan 550 motor hang hem op een Novak regelaar die een hoge frequentie/ voltage aankan en hang er een 7cells stickpack aan. Dus 7x1.2V= 8,4 Volt. Dit geeft genoeg punch en een lekkere top snelheid. Wil je echt een uberhoge top en wil je inleveren op trekkracht dan moet je een 12xenkel kopen.
pi_16189844
Als ik al dit soort dingen weer zie gaat het toch wel weer een beetje kriebelen... Ik heb een fiat abarth van tamiya, een sweefvliegtuig, en nog veel meer dingen en heb er al aan zitten te denken om dingen te gaan verkopen....

Maar heb er een dubbel gevoel over....

pi_16190751
quote:

Ja, zowat alle onderdelen zijn via internet te bestellen.
Ik koop meestal bij pkracing.nl daar kan ik 99% van de onderdelen van mijn auto bestellen.
Waar ik die andere 1% vandaan moet da week niet:?
Ze hebben daar volgens mij voor alle merken dus dat is geen probleem.

Ik heb mijn 2ehands auto voor 300 euro, compleet gekocht.
En daar is nou zo'n 250 euro aan onderdelen en benzine bij gekomen. Daar zit wel mijn bestelde startbox van 120 euro bijgerekend. Maarja het ligt er maar net aan wat je er mee doet, hoe en hoevaak je rijdt.

Aardig duur dat wel, maar zoals eerder gezegd: het is een luxe hobby, je krijgt er wel "aanzien" van

BOE!
pi_16190818
Dat is dus een half jaar gelden.
Dus in totaal 550 euro in een half jaar.
ziekelijk veel als je erover na denkt
BOE!
  maandag 12 januari 2004 @ 17:56:15 #63
36335 Fury_of_Elves
Ultima Ratio Regum
pi_16191867
quote:
Op maandag 12 januari 2004 17:26 schreef I_PANDA_I het volgende:
Dat is dus een half jaar gelden.
Dus in totaal 550 euro in een half jaar.
ziekelijk veel als je erover na denkt
*hmmmm houdt wijselijk z'n mond dicht.....
pi_16191905
quote:
Op maandag 12 januari 2004 17:56 schreef Fury_of_Elves het volgende:

[..]

*hmmmm houdt wijselijk z'n mond dicht.....

Vertel,......?
BOE!
pi_16191938
-edit- dubbele post.
BOE!
  maandag 12 januari 2004 @ 18:01:46 #66
36335 Fury_of_Elves
Ultima Ratio Regum
pi_16192066
Stage 1: (januari)
Silver carbon chassis
Silver carbon braces
New cantilevers
HEX Screwset
Emaxx tranny conversion
New shockabsorbers

Stage 2: (maart)
4X 6X3300 MH
Futaba 3PDF-X 3-Channel FM/No Servos
2X High Torque servos

Stage 3: (april)
hacker c50 brushless + controller, DE

Stage 4: (juni)
hacker c50 brushless + controller, DE

pi_16192245
Geh geh,
Ok u own me
BOE!
  maandag 12 januari 2004 @ 18:17:56 #68
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16192528

meestal doe ik ongeveer 2 tot 3 weken met een bodie.. maar op deze ben ik best wel zuinig.. omdat ik zelf mooi vindt. Let op de vlammen zijn gespoten.
De wagen is zelf een HPI RS4 Rally, met andere bandjes Novak racer en de motor?? geen idee er draaien er nog wel eens wat stuk.. net zo als de rest van de wagen. Dure hobbie hoor...
toen ik er mee begon was een 2000 mAh accu's de max en als ik nu kijk is al 3000mAh!!
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_16193306
Mooi autootje.
Kap is zo
BOE!
  maandag 12 januari 2004 @ 21:31:43 #70
77202 -FreaK-
'Just different'
pi_16199067
quote:

jahh dat is ook het leukste om te doen. M'n ex kon ook echt niet begrijpen wat ik er leuk aan vond. Als ik ZAC reed, reed ik hooguit 4 of 5 runs. En das 5 min, zolang duurt een wedstrijd en daar is ie ook naar afgesteld want hij hoeft maar 5min te rijden. De rest van de tijd was je grotendeels met het sleutelen bezig. Een ZAC avondje was 4 tot 11 uur .

En oja wat kost het om hem rijdende te houden. dat ligt eraan hoe je er mee rijd en wat je er mee wil doen. maar rijd je der af en toe mee op straat dan is het relatief "goedkoop" Aanschaf is duur maar daarna valt het wel mee. Ga je der echt mee racen, dan gaat het echt veel geld kosten. Dat bandenverhaal van die jongen is heel realistisch, 2x15min is voor mij 30 runs en dan waren die hele goede dure bandjes wel weer op. Nou kon je de velgen en inserts nog wel hergebruiken maar je moest tocht weer nieuwe banden kopen. En goede banden zijn niet goedkoop.

Dus het ligt er maar net aan hoe je der mee rijd hoe duur je het maakt.
Ik zou m'n race wagen nooit over gewoon straat rijden, want dan kan ik heel snel een nieuwe bodemplaat gaan halen(plus nog alle zand en steentjes die ook schade aan kunnen richten)

Leon

[Dit bericht is gewijzigd door -FreaK- op 12-01-2004 21:44]

- We shall learn more and more about less and less until we know everything about nothing -
  maandag 12 januari 2004 @ 21:57:12 #71
36335 Fury_of_Elves
Ultima Ratio Regum
pi_16200441
Lol hier precies hetzelfde, alleen maar sleutelen, dan heel af en toe rijden, en dan weer prutsen: ik heb onderhand de halve garage in mijn bezit.
Ik begin altijd heel netjes, maar na 2 dagen intensief werk (vooral in de vakanties) ziet het er dan zo uit:
  maandag 12 januari 2004 @ 21:59:03 #72
77202 -FreaK-
'Just different'
pi_16200567
Oja dit had ik vaak wel als "kosten":

- Als eerste dus om de zoveel tijd nieuw banden plus dan toch ook vaak wel velg en inserts.
- Motor: na 30 runs motor laten afdraaien, kost geld, veel als je het vaak doet, koop je een afdraai aparaatje, kost nog veel meer geld. Plus na elke paar runs nieuw koolborsteltjes.(ps dit geld voor snelle motoren, langzamer slijt niet zo snel)
-Ook wilden de aandrijf asjes nog wel is verbuigen als je verkeerd een curb pakte, zijn ook niet goedkoop.
-Dan nog alle onderdelen die wel is stuk willen gaan..
-Dan de onderdelen die je wil verbeteren, vertandingen, gereedschappen, spuitbussen enz enz..

DUUURR dus
Prijzen weet ik overigens niet meer hoor, is al weer een tijdje geleden.

Leon

- We shall learn more and more about less and less until we know everything about nothing -
  maandag 12 januari 2004 @ 22:07:18 #73
77202 -FreaK-
'Just different'
pi_16200957
quote:
Op maandag 12 januari 2004 21:57 schreef Fury_of_Elves het volgende:
Lol hier precies hetzelfde, alleen maar sleutelen, dan heel af en toe rijden, en dan weer prutsen: ik heb onderhand de halve garage in mijn bezit. [afbeelding]
Ik begin altijd heel netjes, maar na 2 dagen intensief werk (vooral in de vakanties) ziet het er dan zo uit:
[afbeelding]
Bij mij was het ook altijd wel zo jah
Zij het dan m'n kamer of de schuur bij de gozer waar ik mee reed.
Onze schuur is te klein en een grote rotzooi.

Leon

[Dit bericht is gewijzigd door -FreaK- op 12-01-2004 22:08]

maandag 12 januari 2004 @ 22:13:34 #74
70795 GiSH
waiting for sun
pi_16201249
bij mijn thuis wordt het een en ander erg nerveus als het buiten mooi weer wordt...
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_16203342
quote:
Op maandag 12 januari 2004 21:59 schreef -FreaK- het volgende:
Oja dit had ik vaak wel als "kosten":

- Als eerste dus om de zoveel tijd nieuw banden plus dan toch ook vaak wel velg en inserts.
- Motor: na 30 runs motor laten afdraaien, kost geld, veel als je het vaak doet, koop je een afdraai aparaatje, kost nog veel meer geld. Plus na elke paar runs nieuw koolborsteltjes.(ps dit geld voor snelle motoren, langzamer slijt niet zo snel)
-Ook wilden de aandrijf asjes nog wel is verbuigen als je verkeerd een curb pakte, zijn ook niet goedkoop.
-Dan nog alle onderdelen die wel is stuk willen gaan..
-Dan de onderdelen die je wil verbeteren, vertandingen, gereedschappen, spuitbussen enz enz..

DUUURR dus
Prijzen weet ik overigens niet meer hoor, is al weer een tijdje geleden.

Leon

Sorry, maar als ik het goed gelezen heb wil ook_gek een bezinen auto. Dus over die koolborstels en zo is neit van toepassing.
Maarja een bezine motor heeft natuurlijk ook zijn eigen kosten. Zoals bezine, en na een aantal litertjes word het wel een tijd voor een nieuw zuigersetje wat je aardig wat geld gaat kosten.

En om nog even terug te komen op dat sleutelen. Dat is inderdaad waar, meestal ben je meer bezig met sleutelen dan met rijden.
Ik schat mijn verhouding op 60% sleutelen tegenover 40% rijden.

Wel heel irritant vind ik als je eindelijk je auto weer gemaakt hebt, en je even wil testen, gaan rijden. En dan is het K*T weer, zoals regen

BOE!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')