haha aan je emotie te zien, hoop je meer. jouw mening is precies de reden wrom de markten stijgen en er waarschijnlijk geen daling komt...quote:op zaterdag 2 oktober 2004 14:48 schreef pr_sha het volgende:
heb ook één put in me pf ( nu 70% minder waard ) , maar er zal hoe dan ook een correctie komen op de volslagen belachlijke stijging van afgelopen vrijdag.
zijn er ook mini futures voor de aex?quote:op donderdag 23 september 2004 13:32 schreef selang het volgende:
ik handel momenteel alleen in fti (=aex indexfutures).
die waren er welquote:op maandag 4 oktober 2004 00:04 schreef yozd het volgende:
[..]
zijn er ook mini futures voor de aex?
jups, helemaal gelijk maar toch, jaquote:op zaterdag 2 oktober 2004 19:30 schreef devilish1980 het volgende:
[..]
haha aan je emotie te zien, hoop je meer. jouw mening is precies de reden wrom de markten stijgen en er waarschijnlijk geen daling komt...
daarbij komt, de markt heeft altijd gelijk...
als de aex dezer dagen overtuigend de 336 breekt en daarboven sluit is het dalende patroon van t afgelopen jaar in principe gebroken...quote:op maandag 4 oktober 2004 19:01 schreef pr_sha het volgende:
[..]
jups, helemaal gelijk maar toch, jatoch moet de gap die vanonchtend is ontstaan worden opgezocht, daarom mijn put doorgerold naar een 330 serie, tis erop of eronder deze week
![]()
crucell stelt trouwens licht teleur vandaag ( niet door de eur 6,90 ) delta loyd heeft vandaag te kennen gegeven dat zij een belang van 5,00%+ in crucell hebben.
crucell breekt uitquote:op zaterdag 2 oktober 2004 14:48 schreef pr_sha het volgende:
heb ook één put in me pf ( nu 70% minder waard ) , maar er zal hoe dan ook een correctie komen op de volslagen belachlijke stijging van afgelopen vrijdag.
let op crucell ( overige aandelen ams ) mensen, gaat nog uitbreken -- aanloop cijfers, 12 oktober q3 cijfers.
voor koersen estoxx 50 (en andere aan eurex genoteerde) kan je hier kijken, maar historische kon ik ook niet zo snel vinden...quote:op woensdag 6 oktober 2004 18:05 schreef yozd het volgende:
iemand enig idee waar ik (o.a. historische) data van futures kan vinden?
ik heb even op finance.yahoo.com gekeken, maar ik geloof dat de ftl en de estoxx50 daar
onvindbaar zijn??
liggen wel meer gaps, op 275-278 ligt er ook een, net zoals op 240-243...quote:op woensdag 6 oktober 2004 19:11 schreef pr_sha het volgende:
[..]
verlies op put maar genomen aangezien ik toch van 8 tot 19 uur van huis ben, toch geloof ik dat we de gap naar 332 moeten dichten.
kom ik nog op terugquote:op donderdag 7 oktober 2004 12:32 schreef devilish1980 het volgende:
[..]
liggen wel meer gaps, op 275-278 ligt er ook een, net zoals op 240-243...
dus....
uitkijken of ik pak een chart die teruggaat naar 1973quote:op donderdag 7 oktober 2004 19:51 schreef pr_sha het volgende:
[..]
kom ik nog op terug![]()
quote:op zondag 31 oktober 2004 19:48 schreef p4nic het volgende:
effe kickje geven dmv een vraagje
hallo
vrydag heb ik een order geplaatst op een aandeel, moest een fiche invullen met alle gegevens daar stond ook bij "geldigheidsdatum" wist niet precies wat dit was en heb maar de huidige dag ingevuld (idd stom om dingen te doen waar je niet alles van weet) ze werden wat later aangekocht, nu is mijn vraag wat is die geldigheidsdatum precies?
1. de duurperiode hoelang je aankooporder geldig is.
aandelen vervallen niet, die raak je alleen kwijt door een verkoop order te geven. bij opties heb je een exercitiedatum, derde vrijdag van de maand geloof ik (staat in de nama van de optie, bijv: vrs p dec 04)quote:op zondag 31 oktober 2004 20:02 schreef p4nic het volgende:
fieuw ok das dan in orde, ze zijn aangekocht dus doet het niet meer terzake.
als je er niet zoveel vanaf weet, lijkt t me niet verstandig om al in het spel mee te gaan spelen, misschien eerst nog wat meer lezen en of droogoefenen, anders ga je ckr (te veel) "leergeld" betalenquote:op zondag 31 oktober 2004 19:48 schreef p4nic het volgende:
vrydag heb ik een order geplaatst op een aandeel, moest een fiche invullen met alle gegevens daar stond ook bij "geldigheidsdatum" wist niet precies wat dit was en heb maar de huidige dag ingevuld (idd stom om dingen te doen waar je niet alles van weet) ze werden wat later aangekocht, nu is mijn vraag wat is die geldigheidsdatum precies?
maar dan had je toch wel moeten weten dat je zelf opdrachten geeft om je aandelen te kopen/verkopen ipv dat je een datum in gaat stellenquote:op zondag 31 oktober 2004 20:36 schreef p4nic het volgende:
kende de benaming enzo niet, verder heb ik mij wel al verdiept op beleggingssite's,belegginsbladen,etc kvolg berichten over mijn aandelen dagelijks op + zit ook op een forum met meer doorwinterde beleggers, dit is natuurlijk geen garantie voor succes maar je komt toch wel wat te weten.
welke kennis heb je al ?quote:op zondag 21 november 2004 21:20 schreef jortk het volgende:
kan iemand mij vertellen hoe ik het beste kan beginnen met beleggen en hoe ik dat aan moet pakken?
want ben namelijk wel behoorlijk geintereseerd...
iets andere volgorde denk ikquote:op maandag 22 november 2004 08:50 schreef dop het volgende:
[..]
welke kennis heb je al ?
open een rekening bij alex of binck
ga naar de bieb en lees een wat boeken en tijdschriften
vraag eens wat jaar verslagen op van fondsen die jou intreseren
oefen eventueel een poosje droog
bij droog oefenen gaat het niet zo zer om strategieen of inzichten in koersbewegingen, maar om de intresse in een speciefiek aandeelquote:op dinsdag 23 november 2004 13:04 schreef selang het volgende:
droog oefenen vind ik niet zo zinvol omdat het te ver afstaat van de praktijk waarin je echt geld in de markt hebt. je kunt beter snel met echt geld beginnen, alleen start je dan met een klein bedragje.
zelfs al is het maar 100 euro, je zult dezelfde dilemmas meemaken als met een ton. daar leer je veel meer van dan met droog oefenen.
speculatiequote:amsterdam (dow jones)--de bewindvoerder van rt company nv, het voormalige newconomy, spreekt met twee, niet nader genoemde partijen, die wellicht een belang in de onderneming willen nemen. er is echter nog geen uitsluitsel over wat de crediteuren van de onderneming nog kunnen verwachten, schrijft bewindvoerder hans tiethoff vrijdag in een bericht.
volgens tiethoff is er nog geen duidelijkheid over de kans op een succesvolle afsluiting van de gesprekken.
door thijs schroeder, dow jones nieuwsdienst +31-20-5890270, thijs.schroeder@dowjones.com
(end) dow jones newswires
december 10, 2004 07:16 et (12:16 gmt)
ik ben nooit zo fan van lange termijn opties...quote:op maandag 27 december 2004 15:44 schreef oo-blackgirl-oo het volgende:
haai all ben nieuw in wgr![]()
*bookmark*
anywayz, ga dit ook maar volgen. heb zojuist een put okt 2006 200 open staan/gekocht. iemand hier toevallig een mening, zienswijze of advies over?
handig als je de aandelen even noemtquote:op dinsdag 28 december 2004 10:56 schreef p4nic het volgende:
ik zit ong aan 10.000 euro'tjes in 2 aandelen.
1 midcap die echt schitterende toekomstperspectieven heeft.
1 smallcap die het nog moet waarmaken, maar die eind januari een kapitaalsvermindering van 3.1¤/aandeel doet daar strijk ik al een aardig centje mee op. daarna beslis ik of ik erin blijf ja of nee.
nu nog op zoek naar een aandeel om op kt een centje te verdienen.
mijn inzet 250 euri........via internet dan heb je maar 7 euro + 0.23% kosten. ik ben het met je eens dat het beste is om te beginnen met meer geld. maar ook als je weinig geld hebt een beetje verstand van opties en in een gunstige periode zit (enorme fluctuaties), toch een ardig zakcentje bij kan verdienen.quote:op dinsdag 28 december 2004 10:20 schreef p.bertens het volgende:
in procenten van je spaargeld is niet echt een graadmeter he, maar ik heb me destijds laten vertellen dat 2500-3000 euri's goed is om mee te beginnen. ga je lager zitten is het opstarten moeilijker, vooral i.v.m. transactiekosten die dan relatief hoog zijn.
vraagje:quote:op dinsdag 28 december 2004 10:56 schreef p4nic het volgende:
ik zit ong aan 10.000 euro'tjes in 2 aandelen.
1 midcap die echt schitterende toekomstperspectieven heeft.
1 smallcap die het nog moet waarmaken, maar die eind januari een kapitaalsvermindering van 3.1¤/aandeel doet daar strijk ik al een aardig centje mee op. daarna beslis ik of ik erin blijf ja of nee.
nu nog op zoek naar een aandeel om op kt een centje te verdienen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |