abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22351797
heb ook één put in me pf ( nu 70% minder waard ) , maar er zal hoe dan ook een correctie komen op de volslagen belachlijke stijging van afgelopen vrijdag.

let op crucell ( overige aandelen ams ) mensen, gaat nog uitbreken -- aanloop cijfers, 12 oktober q3 cijfers.
pi_22357825
quote:
op zaterdag 2 oktober 2004 14:48 schreef pr_sha het volgende:
heb ook één put in me pf ( nu 70% minder waard ) , maar er zal hoe dan ook een correctie komen op de volslagen belachlijke stijging van afgelopen vrijdag.
haha aan je emotie te zien, hoop je meer. jouw mening is precies de reden wrom de markten stijgen en er waarschijnlijk geen daling komt...

daarbij komt, de markt heeft altijd gelijk...
  maandag 4 oktober 2004 @ 00:04:59 #203
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_22385712
quote:
op donderdag 23 september 2004 13:32 schreef selang het volgende:

ik handel momenteel alleen in fti (=aex indexfutures).
zijn er ook mini futures voor de aex?
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_22386103
quote:
op maandag 4 oktober 2004 00:04 schreef yozd het volgende:

[..]

zijn er ook mini futures voor de aex?
die waren er wel
light futures

maar geloof dat die niet erg liquide zijn...

kijk anders eens naar andere indices dax bijv...
pi_22401774
quote:
op zaterdag 2 oktober 2004 19:30 schreef devilish1980 het volgende:

[..]

haha aan je emotie te zien, hoop je meer. jouw mening is precies de reden wrom de markten stijgen en er waarschijnlijk geen daling komt...

daarbij komt, de markt heeft altijd gelijk...
jups, helemaal gelijk maar toch, ja toch moet de gap die vanonchtend is ontstaan worden opgezocht, daarom mijn put doorgerold naar een 330 serie, tis erop of eronder deze week

crucell stelt trouwens licht teleur vandaag ( niet door de eur 6,90 ) delta loyd heeft vandaag te kennen gegeven dat zij een belang van 5,00%+ in crucell hebben.
pi_22401969
quote:
op maandag 4 oktober 2004 19:01 schreef pr_sha het volgende:

[..]

jups, helemaal gelijk maar toch, ja toch moet de gap die vanonchtend is ontstaan worden opgezocht, daarom mijn put doorgerold naar een 330 serie, tis erop of eronder deze week

crucell stelt trouwens licht teleur vandaag ( niet door de eur 6,90 ) delta loyd heeft vandaag te kennen gegeven dat zij een belang van 5,00%+ in crucell hebben.
als de aex dezer dagen overtuigend de 336 breekt en daarboven sluit is het dalende patroon van t afgelopen jaar in principe gebroken...
zal de aex terug gaan, dan zitten we nog even in de wacht pas(belangrijke steun op de 326) pas onder de 322 is het wegwezen...
  woensdag 6 oktober 2004 @ 18:05:54 #207
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_22447647
iemand enig idee waar ik (o.a. historische) data van futures kan vinden?
ik heb even op finance.yahoo.com gekeken, maar ik geloof dat de ftl en de estoxx50 daar
onvindbaar zijn??
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_22449033
quote:
op zaterdag 2 oktober 2004 14:48 schreef pr_sha het volgende:

let op crucell ( overige aandelen ams ) mensen, gaat nog uitbreken -- aanloop cijfers, 12 oktober q3 cijfers.
crucell breekt uit

verlies op put maar genomen aangezien ik toch van 8 tot 19 uur van huis ben, toch geloof ik dat we de gap naar 332 moeten dichten.
pi_22454653
quote:
op woensdag 6 oktober 2004 18:05 schreef yozd het volgende:
iemand enig idee waar ik (o.a. historische) data van futures kan vinden?
ik heb even op finance.yahoo.com gekeken, maar ik geloof dat de ftl en de estoxx50 daar
onvindbaar zijn??
voor koersen estoxx 50 (en andere aan eurex genoteerde) kan je hier kijken, maar historische kon ik ook niet zo snel vinden...

voor ftl hier tot 1 jaar historie...
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_22463819
quote:
op woensdag 6 oktober 2004 19:11 schreef pr_sha het volgende:

[..]

verlies op put maar genomen aangezien ik toch van 8 tot 19 uur van huis ben, toch geloof ik dat we de gap naar 332 moeten dichten.
liggen wel meer gaps, op 275-278 ligt er ook een, net zoals op 240-243...
dus....
pi_22473186
quote:
op donderdag 7 oktober 2004 12:32 schreef devilish1980 het volgende:

[..]

liggen wel meer gaps, op 275-278 ligt er ook een, net zoals op 240-243...
dus....
kom ik nog op terug
pi_22473265
quote:
op donderdag 7 oktober 2004 19:51 schreef pr_sha het volgende:

[..]

kom ik nog op terug
uitkijken of ik pak een chart die teruggaat naar 1973 en zal je eens alle gaps geven
pi_22981640
effe kickje geven dmv een vraagje

hallo

vrydag heb ik een order geplaatst op een aandeel, moest een fiche invullen met alle gegevens daar stond ook bij "geldigheidsdatum" wist niet precies wat dit was en heb maar de huidige dag ingevuld (idd stom om dingen te doen waar je niet alles van weet) ze werden wat later aangekocht, nu is mijn vraag wat is die geldigheidsdatum precies?

1. de duurperiode hoelang je aankooporder geldig is.
2. de duurperiode hoelang je de aandelen zal bezitten.

hopelijk is het het eerste...
Pain is weakness leaving the brain !
pi_22981928
quote:
op zondag 31 oktober 2004 19:48 schreef p4nic het volgende:
effe kickje geven dmv een vraagje

hallo

vrydag heb ik een order geplaatst op een aandeel, moest een fiche invullen met alle gegevens daar stond ook bij "geldigheidsdatum" wist niet precies wat dit was en heb maar de huidige dag ingevuld (idd stom om dingen te doen waar je niet alles van weet) ze werden wat later aangekocht, nu is mijn vraag wat is die geldigheidsdatum precies?

1. de duurperiode hoelang je aankooporder geldig is.
pi_22981993
fieuw ok das dan in orde, ze zijn aangekocht dus doet het niet meer terzake.
pi_22982068
quote:
op zondag 31 oktober 2004 20:02 schreef p4nic het volgende:
fieuw ok das dan in orde, ze zijn aangekocht dus doet het niet meer terzake.
aandelen vervallen niet, die raak je alleen kwijt door een verkoop order te geven. bij opties heb je een exercitiedatum, derde vrijdag van de maand geloof ik (staat in de nama van de optie, bijv: vrs p dec 04)
pi_22982202
ja vond het al raar had het al effe opgezocht en daar stonden 3m 1j enzo dacht al bij mijn eigen moet je dan telkens tegen die huide aankoopwaarde kopen, kon idd niet maar wilde het toch effe zeker weten.
pi_22982741
quote:
op zondag 31 oktober 2004 19:48 schreef p4nic het volgende:
als je er niet zoveel vanaf weet, lijkt t me niet verstandig om al in het spel mee te gaan spelen, misschien eerst nog wat meer lezen en of droogoefenen, anders ga je ckr (te veel) "leergeld" betalen

en ja, het doen pijn om te zeggen, ik spreek uit ervaring, maar heb nu wel geleerd..
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_22982848
kende de benaming enzo niet, verder heb ik mij wel al verdiept op beleggingssite's,belegginsbladen,etc kvolg berichten over mijn aandelen dagelijks op + zit ook op een forum met meer doorwinterde beleggers, dit is natuurlijk geen garantie voor succes maar je komt toch wel wat te weten.
pi_22982986
quote:
op zondag 31 oktober 2004 20:36 schreef p4nic het volgende:
kende de benaming enzo niet, verder heb ik mij wel al verdiept op beleggingssite's,belegginsbladen,etc kvolg berichten over mijn aandelen dagelijks op + zit ook op een forum met meer doorwinterde beleggers, dit is natuurlijk geen garantie voor succes maar je komt toch wel wat te weten.
maar dan had je toch wel moeten weten dat je zelf opdrachten geeft om je aandelen te kopen/verkopen ipv dat je een datum in gaat stellen
pi_22984497
ja idd, had een vermoeden dat het dat was, het zou eigenlijk maar lullig zijn mocht je om de zoveel tijd je aandelen zou moeten inkopen hé, dit maakt mij al 99% zeker, maar bij alles wil ik nog een antwoord van iemand anders, dus vroeg ik het hier...

om mijn manier simpel uit te leggen: toen ik vroeger examens maakte wist ik soms het antwoord wel maar om zeker te zijn keek ik nog eens bij de gebuur niet zozeer om het antwoord te weten maar om te controleren.

wat vinden jullie trouwens van beleggen in bedrijven die hun opstartfase ontgroeit zijn, de grootste kosten deels al opgevuld hebben en die zich nu volledig op de commerciele markt gaan smijten ? denk dat hier potentiëel inzit toch ?
dit valt ook goed af te leiden op hun grafiek van 2-5j, hoge koers in begin, dan sterke terugval (investeringen,onderzoek,etc) en nu stilaan een gestage koersstijging.

handige site mischien ook voor jullie nederlanders:
www.cash.be dan bij forum en dan kun je per land over de aandelen discussieren, ook nederlandse, zo kun je veel informatie samen smijten en meningen van anderen horen,etc

[ Bericht 16% gewijzigd door P4nic op 31-10-2004 22:35:09 ]
  donderdag 4 november 2004 @ 12:44:50 #222
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_23071821
in de puts gestapt

325 @ 1,50

--
dat wordt niks .

[ Bericht 58% gewijzigd door yozd op 04-11-2004 22:45:52 ]
pi_23092944
ik had put laurus opties. maar ze hebben dus eergisteren iets gedaan met het aandeel (10 voor 1). nu staat in mijn portefeuille overzicht alles x10 alleen huidige waarde is 0, en een verlies van 100%.

hoe zit dit, wordt dit nog veranderd. lijkt me namelijk stug dat ik m'n opties kwijt ben
pi_23098756
zie ik een aex uitbraak uit de dalende trend???
nog 2 uur en we weten t slot boven de 338-339 is nieuw hoogste slot sinds de top van 7 okt...
pi_23375134
net de helft van m'n versatel c opties gecasht, 800% rendement
  zondag 21 november 2004 @ 21:20:47 #226
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_23476899
kan iemand mij vertellen hoe ik het beste kan beginnen met beleggen en hoe ik dat aan moet pakken?

want ben namelijk wel behoorlijk geintereseerd...
  maandag 22 november 2004 @ 08:50:37 #227
545 dop
:copyright: dop
pi_23485123
quote:
op zondag 21 november 2004 21:20 schreef jortk het volgende:
kan iemand mij vertellen hoe ik het beste kan beginnen met beleggen en hoe ik dat aan moet pakken?

want ben namelijk wel behoorlijk geintereseerd...
welke kennis heb je al ?
open een rekening bij alex of binck
ga naar de bieb en lees een wat boeken en tijdschriften
vraag eens wat jaar verslagen op van fondsen die jou intreseren
oefen eventueel een poosje droog
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_23508952
quote:
op maandag 22 november 2004 08:50 schreef dop het volgende:

[..]

welke kennis heb je al ?
open een rekening bij alex of binck
ga naar de bieb en lees een wat boeken en tijdschriften
vraag eens wat jaar verslagen op van fondsen die jou intreseren
oefen eventueel een poosje droog
iets andere volgorde denk ik

lees eerst wat boeken
oefen dan droog, bijv op iex.nl (heb je ook veel forums waar je van kunt leren)
open dan een rekening, kijk goed naar transactiekosten, want als je met "weinig" geld begint en hoge transactiekosten hebt, vervaagt t rendement helemaal
(die jaarverslagen lijken mij niet zo heel belangrijk, op i-net staat al een hele hoop over de betreffende bedrijven)

suc6 groeten,

binte
  dinsdag 23 november 2004 @ 13:04:54 #229
78918 SeLang
Black swans matter
pi_23513842
droog oefenen vind ik niet zo zinvol omdat het te ver afstaat van de praktijk waarin je echt geld in de markt hebt. je kunt beter snel met echt geld beginnen, alleen start je dan met een klein bedragje.

zelfs al is het maar 100 euro, je zult dezelfde dilemmas meemaken als met een ton. daar leer je veel meer van dan met droog oefenen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 23 november 2004 @ 13:10:14 #230
545 dop
pi_23513987
quote:
op dinsdag 23 november 2004 13:04 schreef selang het volgende:
droog oefenen vind ik niet zo zinvol omdat het te ver afstaat van de praktijk waarin je echt geld in de markt hebt. je kunt beter snel met echt geld beginnen, alleen start je dan met een klein bedragje.

zelfs al is het maar 100 euro, je zult dezelfde dilemmas meemaken als met een ton. daar leer je veel meer van dan met droog oefenen.
bij droog oefenen gaat het niet zo zer om strategieen of inzichten in koersbewegingen, maar om de intresse in een speciefiek aandeel
het volgens van de koers zorgt vaak ook dat er meer intresse ontstaat om nieuws omtrend het aandeel te volgen en om zelf ook enige naaspeuringen te doen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_23514577
tvp
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:20:03 #232
59608 Blubberzwijn
appelboomwijngaarden
pi_23520250
vanaaf feest in malle babbe....
heeft iemand hier meer info over?
you are too late to save the child, now you will join him.. in hell
  dinsdag 23 november 2004 @ 18:09:27 #233
59608 Blubberzwijn
appelboomwijngaarden
pi_23521433
hmmz verkeerde topic... slim
you are too late to save the child, now you will join him.. in hell
pi_23522373
had het geluk om toch wel al een aardig bedrag op spaarboekje te hebben, heb daar ongeveer 1/6 van genomenen en in aandelen gestoken(brengen meer op dan het spaarboekje hopelijk) beetje fora afgeschuimd,beleggingsbladen gelezen, kijken welk soort producten ze verkopen,etc.
dan heb ik de stap gewaagd, hoorde overal positieve dingen erover.
heb dan de helft daarin gestoken en heeft mij na een maand al 20% winst opgeleverd
andere helft heb ik in een aandeel gestoken dat na 2d al 10% winst opgeleverd heeft wel moet ik erbij zeggen dat het laatste aandeel aangekocht werd omwille van een kapitaalsvermindering die het bedrijf zal uitvoeren en waar ze 3.1¤/aandeel geven, ook zit er nog een mooie groeimarge op het aandeel.
tot nu toe overal tevreden over....

droog oefenen mjaa, biertje drink je toch ook niet uit een leeg glas

mijn noob-tips:
beleg een redelijk bedrag want er zijn in -en uitstapkosten + makelaarsloon.
volg niet je emoties maar je verstand !
heb geduld en trek de tijd uit om je aandeel op te volgen.
  donderdag 16 december 2004 @ 11:58:59 #235
38877 P.bertens
how come I'm your daddy?
pi_24008988
* p.bertens zit weer te balen van rt
trotse webhost van: www.hap-automaterialen.nl
  donderdag 16 december 2004 @ 12:01:45 #236
106856 MociN
Live your own legend
pi_24009049
hoezo? voor het eerst in tijden staat ie weer eens op de 5ct. of had je ze net zoals ik voor een te hoge prijs gekocht?
  donderdag 16 december 2004 @ 12:05:44 #237
106856 MociN
Live your own legend
pi_24009152
ho wacht even, nu zelfs rt op 6 ct! wat is er aan de hand?
  donderdag 16 december 2004 @ 12:11:37 #238
545 dop
pi_24009291
quote:
amsterdam (dow jones)--de bewindvoerder van rt company nv, het voormalige newconomy, spreekt met twee, niet nader genoemde partijen, die wellicht een belang in de onderneming willen nemen. er is echter nog geen uitsluitsel over wat de crediteuren van de onderneming nog kunnen verwachten, schrijft bewindvoerder hans tiethoff vrijdag in een bericht.

volgens tiethoff is er nog geen duidelijkheid over de kans op een succesvolle afsluiting van de gesprekken.

door thijs schroeder, dow jones nieuwsdienst +31-20-5890270, thijs.schroeder@dowjones.com

(end) dow jones newswires

december 10, 2004 07:16 et (12:16 gmt)
speculatie
pi_24236426
haai all ben nieuw in wgr

*bookmark*
anywayz, ga dit ook maar volgen. heb zojuist een put okt 2006 200 open staan/gekocht. iemand hier toevallig een mening, zienswijze of advies over?

maandag 27 december 2004 @ 23:57:18 #240
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_24246091
quote:
op maandag 27 december 2004 15:44 schreef oo-blackgirl-oo het volgende:
haai all ben nieuw in wgr

*bookmark*
anywayz, ga dit ook maar volgen. heb zojuist een put okt 2006 200 open staan/gekocht. iemand hier toevallig een mening, zienswijze of advies over?

ik ben nooit zo fan van lange termijn opties...
wat was de reden van je aankoop?
pi_24250493
interessant dit..
wat is eigenlijk het gangbare idee hoeveel geld je in aandelen stopt?
ja ik weet dat je alles moet kunnen missen.. maar hoeveel % van je spaargeld is aan te raden?
  dinsdag 28 december 2004 @ 10:20:25 #242
38877 P.bertens
how come I'm your daddy?
pi_24251386
in procenten van je spaargeld is niet echt een graadmeter he , maar ik heb me destijds laten vertellen dat 2500-3000 euri's goed is om mee te beginnen. ga je lager zitten is het opstarten moeilijker, vooral i.v.m. transactiekosten die dan relatief hoog zijn.
trotse webhost van: www.hap-automaterialen.nl
pi_24251726
im just curious.. niet dat ik binnen nu en een jaar genoeg centen over heb om mee te spelen... maar ik vroeg het me af..
pi_24251925
ik zit ong aan 10.000 euro'tjes in 2 aandelen.

1 midcap die echt schitterende toekomstperspectieven heeft.
1 smallcap die het nog moet waarmaken, maar die eind januari een kapitaalsvermindering van 3.1¤/aandeel doet daar strijk ik al een aardig centje mee op. daarna beslis ik of ik erin blijf ja of nee.

nu nog op zoek naar een aandeel om op kt een centje te verdienen.
  dinsdag 28 december 2004 @ 11:25:17 #245
545 dop
pi_24252391
quote:
op dinsdag 28 december 2004 10:56 schreef p4nic het volgende:

1 smallcap die het nog moet waarmaken, maar die eind januari een kapitaalsvermindering van 3.1¤/aandeel doet daar strijk ik al een aardig centje mee op. daarna beslis ik of ik erin blijf ja of nee.

handig als je de aandelen even noemt
misschien dat andere iets aan jou visie hebben

over het uitkeren van kapitaal wil ik nog even zeggen dat dat niet altijd als positief.
in een groeimarkt weet een bedrijf wat het met zijn centen kan doen (investeren in de groei)
in een markt waar de groei uit is en er geen geld nodig is voor nieuwe investeringen kan dit geld worden uitgekeerd aan de aandeelhouders.
je kunt dit dus ook als een negatief signaal zien.
verder weet iedereen van die uitkering en zal de winst zich grotendeels in de koers laten verwerken om na uitkering in elkaar te zakken.

[ Bericht 27% gewijzigd door dop op 28-12-2004 11:35:48 ]
pi_24253058
dit weet ik ja maar, maar heb een stop loss ingesteld op een niveau waar ik break-even zou eindigen, en het zou mij sterk verbazen mocht de koers 4¤ dalen staat nu aan 8.65 en zou moeten dalen tot 4.49 eer ik er 0¤ zou aan overhebben (kosten inclusief).

midcap:
option (opti ): wereldleider op het vlak van draadloze communicatie voor laptops. check hun site maar eens bij news, http://www.option.be/ . heeft wel al een mooie eindejaarsrally gehad dus dit jaar valt er niet veel meer te verwachten, volgend jaar wordt de amerikaanse markt aangeboord. er valt nog veel te verwachten voor volgend jaar.

smallcap:
iba: wereldleider op het vlak van deeltjesversnellers
http://www.iba-worldwide.com/root_hq/index.htm
2004 zijn er wereldwijd 13 deeltjesversnellers verkocht waarvan iba er 7 voor hun rekening nam.

had ze niet echt vermeld omdat de meeste aandacht hier toch uitgaat naar opties en daar ben ik echter nog niet in thuis.
pi_24253317
quote:
op dinsdag 28 december 2004 10:20 schreef p.bertens het volgende:
in procenten van je spaargeld is niet echt een graadmeter he , maar ik heb me destijds laten vertellen dat 2500-3000 euri's goed is om mee te beginnen. ga je lager zitten is het opstarten moeilijker, vooral i.v.m. transactiekosten die dan relatief hoog zijn.
mijn inzet 250 euri........via internet dan heb je maar 7 euro + 0.23% kosten. ik ben het met je eens dat het beste is om te beginnen met meer geld. maar ook als je weinig geld hebt een beetje verstand van opties en in een gunstige periode zit (enorme fluctuaties), toch een ardig zakcentje bij kan verdienen.
pi_24253367
quote:
op dinsdag 28 december 2004 10:56 schreef p4nic het volgende:

vraagje:

hoeveel zijn genoemde fondsen waard na een beurscrash < ik zeg overigens niet dat dit gaat gebeuren, maar zou je met de fondsen er geld aan kunnen verdienen?
pi_24253448
beurscrash jah men mag er niet aandenken hé....als je daarvoor bang bent ga je beter niet op de beurs of wacht je tot na de crash
hoeveel ze waard zullen zijn kan niemand zeggen volgens mij.
bij option zijn de analisten het erover eens dat het de fair value is.
pi_24261782
ik heb de volgende aandelen

kpn 1200 stuks gekocht op 5,66 euro
versatel 2200 stuks gekocht op 1,22 euro
corus 5750 stuks gekocht op 0,39 euro

heb wel een vette rendement behaald binnen een jaar tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')