abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16101533
Hier gaan we weer verder met GTA Vice city THELASTRIDE. Eindelijk dus voor idereen nu ook op de PC ! Voor de officiele website zie hier.
Als je een mooie map wil zien voor 100% completion e.d. dan moet je op deze website zijn.

Wil je weten hoe een auto er uitziet en waar je ze meestal kunt vinden kijk dan eerst hier, en dan kijk je hier. (zonder foto's maar met lokaties.)

Pole Position

Voor de mensen met de vraag over de Pole Position club. De Pole Position club is gemakkelijk om te saven, en het is easy money, je hoeft er geen missies voor te doen. Je loop naar binnen en vervolgens achterdoor links ga je bij de stripper zitten. Laat hier +/- 400 dollar van je budget verdwijnen. Nu kun je elke dag geld ophalen.

Cherry Poppers

Voor cherry poppers moet je 50 bestellingen (achter elkaar!) met "ijs" ( drugs ) leveren.
Dit doe je door te rijden met de ijswagen en vervolgens op de hoek van een straat te stoppen.
Nu toeter je een keertje door op je shift te drukken.
Je zult dan opeens een muziekje van de wagen horen aangaan.

Nu maak je delivery's na 4 of 5 stuks komt de politie.
Stop dan en ga rijden tot de ster weg is !! Stap niet uit, val niet om of je kan opnieuw beginnen.

Pizza Boy

Dichtbij het shopping mall & malibu club is een pizzakeet, doe 50 delivery's met de scooter en ontvagn daarvoor centen en 50 extra healthpoints !

Sunshine Auto Showroom

Koop deze zodra je geld hebt, achterom onderin ligt namelijk een spuiterij.
Daarnaast nog 4 garage boxen voor ongeveer 8 auto's.
Auto's erin plaatsen en vervolgens boven saven. Et voila.

Dan is er nog een delivery list.
Je moet dan 6 auto's afgeven. De 2e lijst is verreweg het moeilijkste.
Je krijgt per auto 500 dollar en per lijst 20.000 dollar.

En voor elke complete lijst krijg je meer Revenue per dag en kan je meer ophalen.
Je krijgt ook andere auto's in de showroom. Waaronder een bigfoot. En een hele snelle stock car ! .

Straatraces
Naast de delivery lijst hangt een lijst met straatraces. Voltooi eerst de delivery's voor de stock car.
Daarna kan je de straatraces selecteren. En entreegeld betalen en HEEEEL VEEEEL geld verdienen ! Tip

Naarmate je verder komt vaker saven
De 1e missie bij elke nieuwe Estate wat je koopt, zoals de Malibu. Worden ze een stuk lastiger.

Malibu

Voor het geld bij de malibu moet je binnen naast de bar 3 missies voltooien.
De 3e is een race, deze is heel erg moelijk !! Kewstie van geluk hebben dat die gast zich klemrijdt.
Kapotschieten werkt niet !!

Filmpje maken

Ook een filmpje maken is niet zo moeilijk. Het enige wat je als extra eigenlijk nodig hebt is het programma Fraps. Tijdens het spelen zet je dit programma aan en erna kan je een leuk stukje uitknippen en uploaden. Met de Fraps FAQ kan je er zelf wel uitkomen hoe alles moet, hoop ik.
Even een DivX compressie er overheen doen is trouwens ook wel zo aardig, hiermee kan je ook mensen met een mindere verbinding mee laten genieten.

Een handig programma om filmpjes te bewerken en te comprimeren is Virtual Dub. Hiermee kan je stukjes uitknippen en opslaan als vrijwel elk gewenst bestand met een heleboel compressie mogelijkheden.
met dank aan knoekie

Replays opslaan

In plaats van het maken van een filmpje is het ook mogelijk om de replays op te slaan. Om een replay te bekijken in het spel druk je op f1, het opslaan gebeurt met f2 en het bekijken met f3. De replay wordt opgeslagen in de "Gta Vice City User Files" oid directory onder mijn documenten. Deze replay kan je gezipt op het internet zetten; om hem te bekijken kan hij in dezelfde map als waar hij instond, worden uitgepakt.
Een voordeel hiervan is dat de bestandsgrootte redelijk klein blijft voor 30 seconden beeld (zo'n 800k, niet ingepakt), in plaats van de 4 MB of meer.
met dank aan knoekie

chaos missie

1. Zorg dat je armor en health vol zitten.
2. Zorg dat je een shotgun bij hebt, en nog wat ander wapentuig.
3. Ga buiten staan en krijg 3 politiesterren, zo snel mogelijk.
4. Als chopper komt op dakje gaan staan (waar ook ergens je Skumole Shack te vinden is).
5. Op chopper gaan schieten met je shotgun, en je balkje raakt in mum van tijd vol.
6. Als balkje nog niet vol is en chopper stort al neer, weer naar beneden gaan en her en daar wat politie-tuig neerschieten.
Het stadion

na 20.00 gaan de bovenste deuren van stadion open, kan je motortrial baan doen, destruction derby race (12 rondes) en nog iets met derby auto's waarmee je door checkpoints moet, als je dat gedaan hebt staan 2 derby auto's naast het stadion

100%

100% completion krijgen... alle missies doen, alle side missies doen, alle rampages, alle assets, alle huizen gekocht(15) inclusief die bum shack boven op een gebouw, alle unique jumps halen EN alle hidden packages.Je moet ook alle winkels(15) even overvallen en géén cheats gebruiken.

hidden packages

Bij 10: Body armor
Bij 20: Chainsaw
bij 30: Revolver
Bij 40: Flame trower
Bij 50: Sniper
Bij 60: Minigun
Bij 70: Rocket launcher
Bij 80: Sea Sparrow. (bij het huis van Daiz (jouw)
Bij 90: Tank (op de army base)
Bij 100 apche in de army bast (ook als je de story mode hebt uitgespeeld dus na de aftiteling)

hiermee kun je het licht van de rampages + hidden packages veranderen!
Klik hier om te downloaden!

winkels overvallen

loop naar binne richt een geweer op het desbetreffende slachtoffer achter de kassa, hoe langer je dit volhoudt hoe meer poen en politie je achter je aan krijgt.

skins veranderen

Om het helemaal makkelijk te maken:

Zo kun je nieuwe auto's in Gta Vice City stoppen (vervangen):

Zorg wel dat je backups hebt gemaakt van je /models en /data folder!

Je moet een programmaatje hebben waarmee je de textures van de auto's in Vice City kan openen, dit kan bijvoorbeeld met IMG ed 0.2 Deze is van GTA3.NET te downloaden. Als je dat programmaatje eenmaal hebt, kun je auto's gaan downloaden. Als je een auto hebt gedownload, bijvoorbeeld een auto die de manana vervangt, kun je IMG ed 0.2 openen.

Dan kun je met IMG ed 0.2 het bestand GTA3.IMG in de map "models" van je Vice map openen. (zorg wel dat GTA3.IMG en GTA3.DIR niet meer op Read-Only staan!!

Dan zoek je naar de volgende bestanden:

manana.dff
manana.txd
Deze selecteer je en verwijder je. (als je een andere auto wil vervangen, bijvoorbeeld de idaho, dan verwijder je idaho.dff en idaho.txd )

In het zipje van je gedownloade auto zitten ook twee bestanden met de extensie .dff en .txd. Deze hernoem je eventueel naar de naam v/d auto die je wil vervangen (bijvoorbeeld idaho.dff etc.)

Deze extract je ergens op je hardeschijf (op je desktop bijvoorbeeld). Daarna kun je in IMG ed kiezen voor Action / Add... en voeg je de twee bestanden toe. Dan sluit je het programma en kun je Vice city opstarten. Dan zoek je naar de auto die je zojuist vervangen hebt en voíla!

De handling v/d auto is nu nog niet veranderd, maar dat kan wel, bij sommige gedownloade auto's zit ook een handling.cfg en een default.cfg en default.ide; die moet je dan ook vervangen om een andere handling te krijgen.

car editor

voor een goede car editor moet je hier wezen je moet zelf ff uitzoeken hoe die werkt, ik zou ff een backup maken.

trainer

en de trainer http://trainer.gta-vice.com/
(ultimate trainer)

apache

a) Je hebt alle hidden packages

Hij staat bij Fort Baxter
b) Je hebt de storyline uitgespeeld

Hij staat bij Fort Baxter
c) Je hebt a) en b)

Hij staat bij Fort Baxter EN op een helipad in Ocean Beach
Vliegtuigen en helikopters kunnen je nek breken. Doe rustig aan en gebruik je numerieke 6 & 9.
Dildo dodo is by the way very easy !

als je de trainer of cheats gebruikt kun je dus geen 100% meer halen

pi_16101872
quote:
Wie kan mij helpen?
Ik zit nu in de opdracht "The Getaway" waarin je 3 mannen een bank laat overvallen en hun uit de klauwen van de politie moet zien te houden. Nu krijg ik 3 sterren die je eerst moet weg zien te spelen. Ik weet één ster weg te krijgen door over een bonusding heen te rijden. Maar hoe krijg ik die andere 2 weg? Ik kan nergens meer zo'n bonusgeval vinden waardoor ik die andere ster ook kwijt raak. Ook als ik heel lang verstop waar de politie mij niet kan vinden raak ik die sterren niet kwijt.

Wie weet wat ik moet doen?

auto overspuiten, kan langs de boulevard (vanuit de bank naar links), in de haven (rechts af) en bij de autodealer. Als je 2 sterren hebt kun je ook een ander kloffie aantrekken, ben je ze ook kwijt.
pi_16102038
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:45 schreef NFSUndergroundadict het volgende:

[..]

auto overspuiten, kan langs de boulevard (vanuit de bank naar links), in de haven (rechts af) en bij de autodealer. Als je 2 sterren hebt kun je ook een ander kloffie aantrekken, ben je ze ook kwijt.

Bedankt! Ik kan weer verder.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 23:17:07 #4
32139 bosbanaan
Merces Letifer
pi_16116699
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:50 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Bedankt! Ik kan weer verder.

Heel erg offtopic
Maar aangezien ik er niet zo snel een topic over vond.
Ik ben nogal een leek op t gebied van filmpjes, plaatjes enzo.
Dus ik wilde vragen hoe je een gif plaatje maakt en hoe je een flash filmpje maakt? Alvast bedankt en nog maar ff ontopic :

Is MTA het nou waard? of kan je beter gewoon zelf je spel modden enzo?

pi_16122255
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 23:17 schreef bosbanaan het volgende:

[..]

Heel erg offtopic
Maar aangezien ik er niet zo snel een topic over vond.
Ik ben nogal een leek op t gebied van filmpjes, plaatjes enzo.
Dus ik wilde vragen hoe je een gif plaatje maakt en hoe je een flash filmpje maakt? Alvast bedankt

Gifjes en flashfilmpjes maak je met Ulead Gif Animator 5 of ImageReady van Photoshop. Kijk even in General Chat waar 2 topics lopen over icoonmakerij.
pi_16126988
Eigenlijk weer een GTAIII vraagje:

Waarom kan ik niet uit Portland rijden? Als ik op de plattegrond kijk die erbij zit, dan zie ik dat je alleen via de brug naar een ander gedeelte van de stad kan rijden. Die brug is echter ontploft. Hoe kom ik aan de overkant, of komt dat later in het spel?

zaterdag 10 januari 2004 @ 15:55:57 #7
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_16129447
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 23:17 schreef bosbanaan het volgende:

[..]
Is MTA het nou waard? of kan je beter gewoon zelf je spel modden enzo?

tja het is wel geining maar soms gebeuren er vreemde dingen.
Dan zie je iemand en die persoon ziet jou niet.
Heel vreemd ach ja.....
pi_16132471
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 14:19 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Eigenlijk weer een GTAIII vraagje:

Waarom kan ik niet uit Portland rijden? Als ik op de plattegrond kijk die erbij zit, dan zie ik dat je alleen via de brug naar een ander gedeelte van de stad kan rijden. Die brug is echter ontploft. Hoe kom ik aan de overkant, of komt dat later in het spel?

Later. Eerst missies doen dus!
pi_16133139
Wie kan mij uitleggen wat ik precies moet doen bij missie "blowfish" waarbij 8-ball een aantal containers op moet blazen?

Ik heb dit zeker zo'n 35 á 40 keer gedaan maar hij of ik gaan steeds dood. De eerste 2 wachters dood ik met de auto. Omdat 8-ball dan al naar het schip loopt zet ik de auto voor de loopbrug waardoor hij er niet door kan. Dan gooi ik even wat granaten en schiet wat mensen neer. Maar op mirakuleuze wijze weet verschijnt 8-ball als een soort van Houdini op het schip zelf en wordt hij zeer snel neergeschoten. Dit is mij al zo vaak overkomen dat ik mij afvraag wat ik verkeerd doe.

Wie kan mij helpen?

pi_16150862
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 18:25 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
-verhaal-
Die missie heet geen blowfish volgens mij (hoe die wel heet weet ik ff niet ). Maar de bedoeling is dat je niet met de wagen die wachters neerschiet, maar met je sniper. Let op:
Tegenover de loopplank van het schip is een trap een gebouw op, je kan hier gewoon heenlopen zonder dat de wachters je zien. Als je dan op het gebouw bent, dan ga je op de hoek staan die het dichtst bij het schip is. Dan pak je je sniper, zoomt zo ver mogelijk in, en knalt de eerste 2 wachters bij de loopplank neer. Dan werk je zo het hele schip af, van de loopplank naar de stuurhut toe. Ongeveer 10 a 15 mannetjes zijn daar. Deze missie is zo makkelijk te halen!!

Succes!

spoiler:

Nav je vorige vraag: dit is de laatste missie voordat je naar het 2e eiland mag! Er zit nog een andere missie achter, maar dat merk je wel, je wordt dan door Maria weggeroepen.
  zondag 11 januari 2004 @ 15:12:46 #11
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_16153057
Kep zojuist een costum soundtrack voor Vice City gemaakt
De line-up:

Dire Straits - Money for nothing
Toto - Rosanna
Micheal Jackson - Speed demon

Bloxx commercial

Peter Gabriel - Sledgehammer
AHA - Take on me
Dead Or Alive - You spin me round

Xploder commercial

Disco 2000 - Funky town
B52 - Love shack
Kung Fu Fighting

Degenetron commercial

Toto - Hold the line
Styx - Mr. Roboto
Ramones - My sherona

Knife ater dark commercial

Wat vind U ervan?

Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
Jeremy Clarkson - Aston Martin DB9 vs. Eurostar train
pi_16154285
Het zijn wel allemaal lekker foute liedjes! Passen tenminste goed in de stijl van Vice City. Ben vandeweek weer eens gaan spelen, en ben het er toch wel mee eens dat de muziek het spel echt afmaakt. De nummers van jou passen er zo bij!
pi_16155862
quote:
Op zondag 11 januari 2004 13:49 schreef DaFan het volgende:

[..]

Die missie heet geen blowfish volgens mij (hoe die wel heet weet ik ff niet ). Maar de bedoeling is dat je niet met de wagen die wachters neerschiet, maar met je sniper. Let op:
Tegenover de loopplank van het schip is een trap een gebouw op, je kan hier gewoon heenlopen zonder dat de wachters je zien. Als je dan op het gebouw bent, dan ga je op de hoek staan die het dichtst bij het schip is. Dan pak je je sniper, zoomt zo ver mogelijk in, en knalt de eerste 2 wachters bij de loopplank neer. Dan werk je zo het hele schip af, van de loopplank naar de stuurhut toe. Ongeveer 10 a 15 mannetjes zijn daar. Deze missie is zo makkelijk te halen!!

Succes!

spoiler:

Nav je vorige vraag: dit is de laatste missie voordat je naar het 2e eiland mag! Er zit nog een andere missie achter, maar dat merk je wel, je wordt dan door Maria weggeroepen.

Voordat je reageerde had ik het al gehaald. Maar zoals jij het beschrijft zou ook goed mogelijk zijn. Ik heb echter een Hummer gejat en eerst die 2 wachters doodgereden. Daarna de Hummer op de loopbrug gezet zodat 8-ball er niet door kon. 3 granaten gegooid en met het pistool alle mannetjes al rennend doodgeschoten. Ik was zo blij, na 40 keer geprobeerd te hebben. Maar nu zit ik idd op Staunton Island wat nog mooier is. Bedankt iig voor je uitleg.
  zondag 11 januari 2004 @ 20:00:51 #14
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_16163552
quote:
Op zondag 11 januari 2004 15:53 schreef DaFan het volgende:
Het zijn wel allemaal lekker foute liedjes! Passen tenminste goed in de stijl van Vice City. Ben vandeweek weer eens gaan spelen, en ben het er toch wel mee eens dat de muziek het spel echt afmaakt. De nummers van jou passen er zo bij!
Zojuist gespeeld met mn eigen soundtrack, best cool! Past perfect!

Ik jatte zo'n Angel motor en dan AHA op

Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
Jeremy Clarkson - Aston Martin DB9 vs. Eurostar train
pi_16163644
voor de mensen die het nog niet weten: je kunt zonder cheaten al aan het begin naar het tweede eiland, met een moter via de packer in de filmstudio
I used to be SCHIZOFRENIC but we're okay now.
pi_16165333
quote:
Op zondag 11 januari 2004 20:03 schreef webfreaky het volgende:
voor de mensen die het nog niet weten: je kunt zonder cheaten al aan het begin naar het tweede eiland, met een moter via de packer in de filmstudio
En hoe wil je in de filmstudio komen? Slimmerd....
ik heb t wel eens geprobeerd, maar toen kwam ik maar niet over die barricade heen, leek alsof ie oneindig hoog doorliep..
pi_16184567
Uit: GTA3 uzi money....
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:22 schreef Meisssie het volgende:
Heey mensen!

Ik wilde voor dit onderwerp eerst zoeken, maar de search doet het niet, vandaar ff een nieuw topic.

Ik en m'n vriend zijn nu bezig met GTA3 level Uzi money. Hier wordt aangegeven dat je vanuit de auto kan schieten, maar dat lukt niet .
We krijgen automatisch de Uzi, maar het schieten doet het gewoon niet. We hebben ook al gekeken bij de instellingen van de toetsen, maar daar staat ook de toets aangegeven die het dus niet doet.....

Heeft iemand ook dit probleem gehad of weet iemand een oplossing??

Volgens mij kan je ook niet schieten uit de auto. In dit level moet je de mensen gewoon met je auto overrijden of anders uitstappen en schieten.
  maandag 12 januari 2004 @ 14:40:22 #18
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_16184744
links of rechts kijken en dan vuurknop indrukken?
pi_16185594
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:40 schreef speedfreakssj het volgende:
links of rechts kijken en dan vuurknop indrukken !!
  donderdag 15 januari 2004 @ 15:50:15 #20
62182 Georges
That's the shit
pi_16286047
Ik heb een erg cool filmpje van ongeveer 4 minuten gevonden op fileplanet. Heel veel stunts en een samenvatting van de missielijn.

Echte aanrader

http://www.fileplanet.com/files/130000/135536.shtml

Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_16286612
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:50 schreef Georges het volgende:
Ik heb een erg cool filmpje van ongeveer 4 minuten gevonden op fileplanet. Heel veel stunts en een samenvatting van de missielijn.

Echte aanrader

http://www.fileplanet.com/files/130000/135536.shtml

Moet je eerst lid van zijn alvorens je kunt downloaden.
  donderdag 15 januari 2004 @ 16:19:13 #22
62182 Georges
That's the shit
pi_16287032
Ik wil 'm wel ergens neerzetten zodat iedereen 'm kan downloaden, alleen geen idee waar en hoe.
pi_16287535
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:19 schreef Georges het volgende:
Ik wil 'm wel ergens neerzetten zodat iedereen 'm kan downloaden, alleen geen idee waar en hoe.
Hoe groot is ie? Anders kan ik m wel een paar dagen op mijn webruimte zetten!
  donderdag 15 januari 2004 @ 17:42:17 #24
62182 Georges
That's the shit
pi_16289794
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:34 schreef DaFan het volgende:

[..]

Hoe groot is ie? Anders kan ik m wel een paar dagen op mijn webruimte zetten!

Het is een zipbestand van 35 mb.
  donderdag 15 januari 2004 @ 18:11:41 #25
62182 Georges
That's the shit
pi_16290680
Trouwens, deze link is ook van fileplanet maar volgens mij is deze ook open voor non subscribers.

http://www.fileplanet.com/dl.aspx?/3dactionplanet/gta/rlm/vice_city_tribute_640.wmv

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')