gr. Nutz
Door het hier te posten laat je ook gelijk zien hoe dom je bent en hoe normaal je het vind.
je moet in een garage gaan werken jij
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:36 schreef Nutz het volgende:
Oplichter? Het is volkomen legaal in nederland
quote:ze komen gewoon bij je thuis overigens
Op vrijdag 9 januari 2004 14:35 schreef extreme het volgende:
www.kilometerstanden.nl
quote:nee, het is echt legaal, moreel verwerpelijk, maar volkomen toegestaan..
Op vrijdag 9 januari 2004 14:36 schreef _The_General_ het volgende:[..]
quote:Hap
Op vrijdag 9 januari 2004 14:35 schreef Dunadain het volgende:
Vuile oplichter.Door het hier te posten laat je ook gelijk zien hoe dom je bent en hoe normaal je het vind.
quote:thanks.
Op vrijdag 9 januari 2004 14:35 schreef extreme het volgende:
www.kilometerstanden.nl
quote:het is NIET illegaal, het is gewoon toegestaan in Nederland.
Op vrijdag 9 januari 2004 14:37 schreef Demon-X het volgende:
zoiezo is et illegaal maar iedereen weet toch dat je dan alleen maar 8eruit hoeft te rijden
hoewel op veel auto's dit geblokkeerd is
Volgens mij is 't gewoon een oproerkraaier, hij doet in ieder geval z'n (nick)name volledige eer aan.
quote:
Policy en Faq en Wetboek van Strafrecht en Nationale Autopas enzo.
[Dit bericht is gewijzigd door Fixers op 09-01-2004 14:50]
quote:geloof me, die paar tientjes die de professionals rekenen zijn de moeite, het is zelf bijna niet te doen, je sloopt geheid je auto..
Op vrijdag 9 januari 2004 14:37 schreef Nutz het volgende:[..]
thanks.
Maar ik heb gehoord dat je dit ook zelf kunt met een boormachine of zo.
Kan iemand dat uitleggen zodat mijn vriend dit vanvond voor mij kan doen.
Dicht
Edit: Het blijkt wel legaal te zijn, mijn excuses voor het sluiten...
Maar toch blijf ik van mening dat het niet helemaal klopt...
[Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 09-01-2004 14:47]
quote:Moraal gezien heb je gelijk. tenminste, als je de auto verkoopt met de bedoeling dit feit te verzwijgen.
Op vrijdag 9 januari 2004 14:39 schreef MutZ het volgende:
Dit is illegaal en dus niet toegestaan op Fok!...Dicht
Het is ook best handig, vooral als je een motorswap gedaan hebt naar een 0km blok, en de auto een liefhebbersbak is die je toch nooit weg doet.
quote:Als iets niet verboden is betekent niet dat het juist is.
Ik vind het moreel ook verwerpelijk.
quote:Ookal een kloon: Als je de stand terugdraait met als doel om de auto voor meer te verkopen dan is het zeer zeker strafbaar want oplichting/fraude!!
[Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 09-01-2004 17:11]
quote:How about: not funny at all?
Op vrijdag 9 januari 2004 14:52 schreef Nutz het volgende:
Iemand nog tips om dit zelf te doen bij een Ford Ka.
Misschien is het wel niet helemaal oke maar ik verkoop de auto toch niet aan een nederlander.
quote:idd
thanks.
dit is heel makkelijk.
Ff je klokkenstel uit je auto halen,
dan uit elkaar halen, en met je boormachine het asje waar de cijfertjes opzitten met volle toeren gewoon terugdraaien.
niet testen, dan gaat het mis, meteen volgas draaien met die boormachine, wel in tegengestelde richting natuurlijk.
daarna gewoon ff je klokkenstel terugschroeven en klaar !
suc6
quote:oh, nee, dan is het goed
Misschien is het wel niet helemaal oke maar ik verkoop de auto toch niet aan een nederlander.
quote:ik hoop dat jou volgende auto op de teller 30.000 aangeeft maar in het echt 300.000 en uit elkaar valt van ellende.....
quote:Zeg dat dan meteen
Edit: opmerking verwijderd...
[Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 09-01-2004 16:55]
quote:grappig hoor, maar ik pijp alleen mijn vriendje.
Op vrijdag 9 januari 2004 14:56 schreef slashme het volgende:
Ik doe het voor een 10-tje, mag je me daarna ook nog pijpen
quote:ttssssssss
Op vrijdag 9 januari 2004 14:55 schreef Mr_Wimpenny het volgende:[..]
Zeg dat dan meteen
Edit: opmerking verwijderd...
[Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 09-01-2004 16:59]
quote:Niet leeglopen he?
Op vrijdag 9 januari 2004 14:58 schreef DaZilva het volgende:[..]
ttssssssss
Koekje van eigen deeg geven heet zoiets
http://bigdiet.sbsnet.nl/sbsnet/0,1001,2067_940-47144,00.html
Kilometerfraude niet strafbaar?
Het terugdraaien van de kilometerteller is in Nederland niet strafbaar. Je bent pas strafbaar als je een auto verkoopt waarvan je weet dat de kilometerstand is teruggedraaid. Cees Bouterse van de Stichting Nederlandse autopas zegt daarover in Verboden in te Rijden: " Aan de auto is eigenlijk heel veel gereglementeerd, eigenlijk alles, alleen de kilometerteller niet. " Rob Boon van de Bovag vult hem aan: "Het merkwaardige feit doet zich voor dat er geen Europese richtlijn is waarin het hebben van een kilometerteller verplicht is en dus is 't ook niet bepaald wat die teller moet doen. Al loopt ie achterstevoren, 't zou allemaal kunnen."
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:06 schreef nodisch18 het volgende:
...Cees Bouterse BROER VAN...? van de Stichting Nederlandse autopas zegt daarover in Verboden in te Rijden: " Aan de auto is eigenlijk heel veel gereglementeerd, eigenlijk alles, alleen de kilometerteller niet. " Rob Boon van de Bovag vult hem aan: "Het merkwaardige feit doet zich voor dat er geen Europese richtlijn is waarin het hebben van een kilometerteller verplicht is en dus is 't ook niet bepaald wat die teller moet doen. Al loopt ie achterstevoren, 't zou allemaal kunnen."
niets van aantrekken nuts,
je weet nu hoe het moet, dus.......
suc6
quote:Zoals ik al zei:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:06 schreef nodisch18 het volgende:
bron:http://bigdiet.sbsnet.nl/sbsnet/0,1001,2067_940-47144,00.html
Kilometerfraude niet strafbaar?Het terugdraaien van de kilometerteller is in Nederland niet strafbaar. Je bent pas strafbaar als je een auto verkoopt waarvan je weet dat de kilometerstand is teruggedraaid. Cees Bouterse van de Stichting Nederlandse autopas zegt daarover in Verboden in te Rijden: " Aan de auto is eigenlijk heel veel gereglementeerd, eigenlijk alles, alleen de kilometerteller niet. " Rob Boon van de Bovag vult hem aan: "Het merkwaardige feit doet zich voor dat er geen Europese richtlijn is waarin het hebben van een kilometerteller verplicht is en dus is 't ook niet bepaald wat die teller moet doen. Al loopt ie achterstevoren, 't zou allemaal kunnen."
Waar blijft de slotemaker, want het is in dit geval wel strafbaar En weer zo'n !@#$%Kloon)/
quote:of je leest de rest van het topic ook even
Op vrijdag 9 januari 2004 15:10 schreef Fixers het volgende:[..]
Zoals ik al zei:
Waar blijft de slotemaker, want het is in dit geval wel strafbaar En weer zo'n !@#$%Kloon)/
quote:Daarom registreren ze jouw kilometerstanden bij iedere APK ook heh?
quote:dat is om het zeker te weten (Autopas verhaal) maar niet omdat het illegaal is om je teller terug te draaien.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:18 schreef g1id het volgende:[..]
Daarom registreren ze jouw kilometerstanden bij iedere APK ook heh?
is iedereen in dit topic dislectisch ofzo..
quote:kilomtertellerkabel loshalen onder de motorkap >
thanks.
Oh, en modjes, misschien iets doen aan de racistische opmerkingen?
quote:Maar ze doen niks als er bij de volgende APK ineens een halve ton minder op staat. Bij een eventuele verkoop is dit echter wel na te kijken en is het uiterst dubieus natuurlijk.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:18 schreef g1id het volgende:[..]
Daarom registreren ze jouw kilometerstanden bij iedere APK ook heh?
quote:Smerig tuig.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:53 schreef I.R.Baboon het volgende:
Je kan ook net zo lang doorrijden tot ie weer op 0 staat.
quote:Ik wil minder van jouw soort verkopers hebben, dat lijkt me ook reeël, kruip alsjeblieft in een grot en blijf daar liggen, ik hoop dat je motor vernaggeld wordt.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:15 schreef Nutz het volgende:
Ik weet niet waar iedereen zich zo druk om maakt want mijn Ka ziet er nog als nieuw uit. Er is alleen op de snelweg mee gereden en daarom heel wat beter dan de gemiddelde Ka met een ton minder.
Ik wil ook niet extreem veel minder, gewoon 50.000 of zo, lijkt me wel reeel.
quote:als je 1+1 optelt, m'n beste, dan had je de conclusie kunnen trekken dat pas ze pas fraude pleegt nadat ze de auto verkocht heeft, en als ze het bovendien niet heeft gemeld aan de nieuwe eigenaar.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:20 schreef Napoleonneke het volgende:
extreme, het is in dit geval dus NIET legaal. Nuts wil de kilometerstand terugdraaien in verband met het verkopen van de auto, wat dus fraude/oplichting inhoudt.
En dan hebben we het nog niet eens over de morele kant van het verhaal. Persoonlijk hoop ik dat d'r motor uit elkaar valt als ze dit probeert.Oh, en modjes, misschien iets doen aan de racistische opmerkingen?
oftewel, er is nog helemaal niks aan het handje.
quote:Dyslectisch
Op vrijdag 9 januari 2004 15:19 schreef extreme het volgende:[..]
dat is om het zeker te weten (Autopas verhaal) maar niet omdat het illegaal is om je teller terug te draaien.
is iedereen in dit topic dislectisch ofzo..
En met de motieven van de TS is dit zeker illegaal en racistisch
quote:Dus als iemand hier om een wapen vraagt om zijn buurman te vermoorden vind jij het ook in orde?
Op vrijdag 9 januari 2004 15:24 schreef extreme het volgende:als je 1+1 optelt, m'n beste, dan had je de conclusie kunnen trekken dat pas ze pas fraude pleegt nadat ze de auto verkocht heeft, en als ze het bovendien niet heeft gemeld aan de nieuwe eigenaar.
quote:Het plannen van fraude is ook al strafbaar...
Op vrijdag 9 januari 2004 15:24 schreef extreme het volgende:[..]
als je 1+1 optelt, m'n beste, dan had je de conclusie kunnen trekken dat pas ze pas fraude pleegt nadat ze de auto verkocht heeft, en als ze het bovendien niet heeft gemeld aan de nieuwe eigenaar.
quote:dat was vroegaaaaaaaahhhhhhhhhh.......
Op vrijdag 9 januari 2004 15:20 schreef mighty_myte het volgende:[..]
kilomtertellerkabel loshalen onder de motorkap >
kabel in boormachine zetten, even kijken naar welke
kant je moet draaien, en een paar min dat ding op
volle toeren laten draaien.
Als je het op die manier doet, gaat je tellerstand oftewel helemaal niet veranderen, oftewel hij gaat juist nog verder.
Dit is omdat de kilometerteller werkt via magnetisch veld intern, en andersom is ook magnetisch veld.
quote:alleen als 'ie via een garage verkocht word merkt iemand dat (b.v als 'ie ingeruild is en als occasion weer de deur uit gaat) alleen word er dan geen autopas op afgegeven, en op die maneir weet je dat de tellerstand niet klopt.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:22 schreef slashme het volgende:[..]
Maar ze doen niks als er bij de volgende APK ineens een halve ton minder op staat. Bij een eventuele verkoop is dit echter wel na te kijken en is het uiterst dubieus natuurlijk.
note: ook voor particulieren kopers, noteer altijd het kenteken van de auto die je wil kopen, en laat voor 5e door een bevriende garagehouder even de autopas op halen, dan weet je het zeker.
quote:totaal ander verhaal, huilie, wapens zijn zowiso illegaal (houders van een machtiging uitgezonderd) en zolang jij alleen het plan hebt, ben je niet strafbaar.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:25 schreef Spyder het volgende:[..]
Dus als iemand hier om een wapen vraagt om zijn buurman te vermoorden vind jij het ook in orde?
quote:op welke grond
Op vrijdag 9 januari 2004 15:26 schreef CEx het volgende:
Het plannen van fraude is ook al strafbaar...
quote:en dat maakt jou de uitzondering
Op vrijdag 9 januari 2004 15:25 schreef CEx het volgende:
Dyslectisch
quote:Wetboek van Strafrecht, een universitaire bibliotheek zal wel een exemplaar hebben staan. iig het beramen van een strafbaar feit in het algemeen is hier al strafbaar.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:30 schreef extreme het volgende:[..]
totaal ander verhaal, huilie, wapens zijn zowiso illegaal (houders van een machtiging uitgezonderd) en zolang jij alleen het plan hebt, ben je niet strafbaar.
[..]
op welke grondbron? linkje?
quote:Art. 334.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:30 schreef extreme het volgende:
op welke grondbron? linkje?
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, door het verspreiden van een leugenachtig bericht de prijs van koopwaren, fondsen of geldswaardig papier doet stijgen of dalen, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vijfde categorie.
bron: http://www.win.tue.nl/~aeb/jura/Strafrecht/Wetboek_van_Strafrecht/boek_2/titel_25.html
"met het oogmerk", dus niet "heeft al gedaan".
Zoals al eerder gezegd in dit topic was dat de bedoeling.
quote:'Doet stijgen of dalen', niet 'met de intentie om iets te doen stijgen of dalen'
Op vrijdag 9 januari 2004 15:35 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Art. 334.
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, door het verspreiden van een leugenachtig bericht de prijs van koopwaren, fondsen of geldswaardig papier doet stijgen of dalen, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vijfde categorie.
bron: http://www.win.tue.nl/~aeb/jura/Strafrecht/Wetboek_van_Strafrecht/boek_2/titel_25.html
in Nederland kan je nog steeds alleen gestraft worden voor de dingen die je doet of gedaan hebt, niet voor de overtredingen die je van plan bent te gaan plegen.
kom op zeg...
Hopelijk post je hier morgen ff het resultaat, zodat iedereen hier die het niet gelooft, weet dat het klopt.
quote:omg het is een KLOON
Op vrijdag 9 januari 2004 15:37 schreef AsconaB-16V het volgende:
Stiekem hoop ik toch evengoed, dat nutz vanavond mijn tip gaat toepassen !Hopelijk post je hier morgen ff het resultaat, zodat iedereen hier die het niet gelooft, weet dat het klopt.
quote:Misschien is ze al onderweg naar de dealer om een nieuwe teller te bestellen
Op vrijdag 9 januari 2004 15:37 schreef AsconaB-16V het volgende:
Stiekem hoop ik toch evengoed, dat nutz vanavond mijn tip gaat toepassen !Hopelijk post je hier morgen ff het resultaat, zodat iedereen hier die het niet gelooft, weet dat het klopt.
Gewoon geen 2de hands auto kopen zonder kilometer paspoort.
Kilometerhoertjes zijn nergens als ze een paspoort vervalsen, want dat is niet zo makkelijk.
Trouwens ford Ka? 200 ton? dat klinkt vrij kapot.
quote:met het oogmerk -> opzettelijk, met kwade intentie...
Op vrijdag 9 januari 2004 15:35 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Art. 334.
quote:Gamma,
Op vrijdag 9 januari 2004 15:40 schreef DanteVortex het volgende:
Ik weet er nog een.Gewoon geen 2de hands auto kopen zonder kilometer paspoort.
iedere (Bovag-)garage kan er een voor je uitdraaien, ook als je van een particulier een auto koopt en niet bij hun, (dan rekenen ze hooguit iets van 5 tot 10 euro administratiekosten)
dat is ook het verstandigste wat je kan doen als je niet genaaid wil worden.
quote:Ja en? lees es op de vorige blz.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:41 schreef Xtreem het volgende:[..]
met het oogmerk -> opzettelijk, met kwade intentie...
quote:hehehe dat had in in enschede bij de toyota dealer.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:42 schreef extreme het volgende:[..]
Gamma,
iedere (Bovag-)garage kan er een voor je uitdraaien, ook als je van een particulier een auto koopt en niet bij hun, (dan rekenen ze hooguit iets van 5 tot 10 euro administratiekosten)
dat is ook het verstandigste wat je kan doen als je niet genaaid wil worden.
Ben maar snel van het idee afgestapt, en bij onze eigen toyota dealer een celica gekocht waar het nakijken van de autopas gratis was.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:43 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Ja en? lees es op de vorige blz.
quote:Extreme moet toch maar eens leren lezen. Nutz (kloon van...) Wil de meterstand van een ford ka terugdraaien om zo meer geld (dan de eigenlijke waarde) te vangen wanneer hij deze verkoopt. Hij is dus aktief bezig met het voorbereiden van een onrechtmatige daad. Zodra hij de auto heeft verkocht is hij dus strafbaar aan oplichting en/of bedrog. Degene met de gouden tip voor nutz hier op dit forum is medeplichtig aan oplichting en/of bedrog.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:37 schreef extreme het volgende:[..]
'Doet stijgen of dalen', niet 'met de intentie om iets te doen stijgen of dalen'
in Nederland kan je nog steeds alleen gestraft worden voor de dingen die je doet of gedaan hebt, niet voor de overtredingen die je van plan bent te gaan plegen.
kom op zeg...
Volgens de Policy is het hier op fok niet toegestaan om hier op enige wijze iemand aan te zetten tot het plegen van een onrechtmatige daad.
quote:Gramatica was niet je sterkste punt bij nederlands? uberhaubt enig idee wat er staat in dat stukje wet wat je net gequote hebt?
Op vrijdag 9 januari 2004 15:43 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Ja en? lees es op de vorige blz.
quote:duhhh....
Op vrijdag 9 januari 2004 15:39 schreef Tjabbo het volgende:[..]
omg het is een KLOON
dat je dat nu nog niet doorhebt.
Jij lult toch ook de hele tijd mee......
quote:over begrijpend lezen gesproken
Op vrijdag 9 januari 2004 15:45 schreef Fixers het volgende:[..]
Extreme moet toch maar eens leren lezen. Nutz (kloon van...) Wil de meterstand van een ford ka terugdraaien om zo meer geld (dan de eigenlijke waarde) te vangen wanneer hij deze verkoopt. Hij is dus aktief bezig met het voorbereiden van een onrechtmatige daad. Zodra hij de auto heeft verkocht is hij dus strafbaar aan oplichting en/of bedrog. Degene met de gouden tip voor nutz hier op dit forum is medeplichtig aan oplichting en/of bedrog.
Volgens de Policy is het hier op fok niet toegestaan om hier op enige wijze iemand aan te zetten tot het plegen van een onrechtmatige daad.
maar: er is nog niks terug gedraaid, er is nog niks verkocht, en we weten niks zeker omtrent de intenties over het al dan niet doorgeven van de informatie
WAT is er dan precies strafbaar
misschien zit het wel in je hoofd ofzo...
quote:Nee jij las mijn reactie verkeerd
Op vrijdag 9 januari 2004 15:45 schreef Xtreem het volgende:[..]
Het is ook wel illegaal, alleen die wettekst las je verkeerd
quote:Dat je niet je aangeboden product waardevoller mag maken met de intentie er beter aan te worden.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:45 schreef extreme het volgende:[..]
Gramatica was niet je sterkste punt bij nederlands? uberhaubt enig idee wat er staat in dat stukje wet wat je net gequote hebt?
En dat is precies wat hier gebeurt.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:54 schreef Koos_26 het volgende:
Maar wat zeiken jullie nou, Nutz gaat hem toch niet aan een Nederlander verkopen![]()
Oh dan!
quote:
Maar wat zeiken jullie nou, Nutz gaat hem toch niet aan een Nederlander verkopen![]()
sarcasme hoop ik?
quote:okay, en waar precies staat dat het van plan zijn om dat te doen strafbaar is?
Op vrijdag 9 januari 2004 15:54 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Dat je niet je aangeboden product waardevoller mag maken met de intentie er beter aan te worden.
En dat is precies wat hier gebeurt.
quote:ga jij ff fijn in de zandbak zitten joh..
quote:met het oogmerk -> opzettelijk, met kwade intentie...
Op vrijdag 9 januari 2004 15:56 schreef extreme het volgende:[..]
okay, en waar precies staat dat het van plan zijn om dat te doen strafbaar is?
dus "met de bedoeling om..."
toch?
Typisch iemand die niet aan zn mede mens denkt. Ooh, ik naai die gast en boeiend! opsluiten zulke mensen
quote:Ik weet niet of je die 2
Op vrijdag 9 januari 2004 15:57 schreef extreme het volgende:[..]
ga jij ff fijn in de zandbak zitten joh..
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 16:01 schreef slashme het volgende:
De reacties blijven komen, kloon is gelukt
quote:En de TS wil em terugbrengen naar 50.000 om hem te verkopen en er meer geld voor te vangen
Op vrijdag 9 januari 2004 15:35 schreef Tjabbo het volgende:Art. 334.
quote:Dat is niet gezecht. Alleen dat het makkelijker verkoopt, niet voor meer.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:02 schreef CEx het volgende:[..]
En de TS wil em terugbrengen naar 50.000 om hem te verkopen en er meer geld voor te vangen
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 16:03 schreef slashme het volgende:[..]
Dat is niet gezecht. Alleen dat het makkelijker verkoopt, niet voor meer.
Maar idd, er is niet gezegd de auto voor meer geld te verkopen.
[Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 09-01-2004 16:06]
Voor meer km's heeft ie logischerwijs waarschijnlijk minder geld over...
quote:Ja precies. Ik wou dat ik dit had opgestart.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:05 schreef BrauN het volgende:
Haha lol topicDe TS lacht zich waarschijnlijk helemaal kapot nu door alle commotie.
quote:Your point being..?
Op vrijdag 9 januari 2004 16:05 schreef BrauN het volgende:
Haha lol topicDe TS lacht zich waarschijnlijk helemaal kapot nu door alle commotie.
We zitten hier lekker te discusiëren
quote:heb jij het hele topic al gelezen? dit soort reacties hebben we allaaaaaang gehad
Op vrijdag 9 januari 2004 16:05 schreef CEx het volgende:
Je houdt de koper voor de gek, die denkt dat hij/zij een ford ka koopt die maar 50.000 heeft gelopen en heeft daar het aankoop bedrag voor over.Voor meer km's heeft ie logischerwijs waarschijnlijk minder geld over...
quote:Maar niet meer geld er voor vragen.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:05 schreef CEx het volgende:
Je houdt de koper voor de gek, die denkt dat hij/zij een ford ka koopt die maar 50.000 heeft gelopen en heeft daar het aankoop bedrag voor over.Voor meer km's heeft ie logischerwijs waarschijnlijk minder geld over...
quote:Hmmzz..
Op vrijdag 9 januari 2004 15:57 schreef Tjabbo het volgende:[..]
met het oogmerk -> opzettelijk, met kwade intentie...
dus "met de bedoeling om..."
toch?
maar vanaf welk punt ben je dan precies in overtreding volgens jou? vanaf dat je je teller terugdraait (waarde vermeerdering) of vanaf het moment dat je de auto met de terug gedraaide teller wilt verkopen (intentie) of vanaf het moment dat je hem daadwerkelijk verkocht hebt zonder het te vertellen?
ik kan me namelijk niet voorstellen dat je al in overtreding bent op het moment dat je het idee krijgt van 'goh, laat ik m'n teller eens terugdraaien', zo werkt het simpelweg niet in Nederland
en wat als ik een auto met een terug gedraaide teller aan jou verkoop, en ik het er wel eerlijk bij zeg, en jij verkoopt de auto vervolgens door zonder dat te melden, je kan er immers van maken dat je dat niet wist (ter goeder trouw) en tenslotte heb je zelf niet aan de teller gezeten..
Echt veel heb je er dus niet aan
quote:Dat was een reactie op die post met 'gezecht', sorry dat ik vergeten ben te quoten
Op vrijdag 9 januari 2004 16:06 schreef Tjabbo het volgende:[..]
heb jij het hele topic al gelezen? dit soort reacties hebben we allaaaaaang gehad
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 16:07 schreef extreme het volgende:[..]
Hmmzz..
maar vanaf welk punt ben je dan precies in overtreding volgens jou? vanaf dat je je teller terugdraait (waarde vermeerdering) of vanaf het moment dat je de auto met de terug gedraaide teller wilt verkopen (intentie) of vanaf het moment dat je hem daadwerkelijk verkocht hebt zonder het te vertellen?
ik kan me namelijk niet voorstellen dat je al in overtreding bent op het moment dat je het idee krijgt van 'goh, laat ik m'n teller eens terugdraaien', zo werkt het simpelweg niet in Nederland
en wat als ik een auto met een terug gedraaide teller aan jou verkoop, en ik het er wel eerlijk bij zeg, en jij verkoopt de auto vervolgens door zonder dat te melden, je kan er immers van maken dat je dat niet wist (ter goeder trouw) en tenslotte heb je zelf niet aan de teller gezeten..
quote:tis vrijdagmiddag, mag ik ook eens een spelfoutje tikken!
Op vrijdag 9 januari 2004 16:08 schreef CEx het volgende:[..]
Dat was een reactie op die post met 'gezecht', sorry dat ik vergeten ben te quoten
quote:Volgens mij ben je strafbaar vanaf het punt dat je de teller hebt teruggedraaid speciaal om de auto makkelijker te kunnen verkopen.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:07 schreef extreme het volgende:[..]
Hmmzz..
Als je een teller terugdraaid gewoon voor jezelf, zoals ik al eerder zei, bijv omdat je een nieuw 0 km blok in je liefhebbersauto hebt gedaan die je toch 'nooit' wegdoet, ben je niet strafbaar totdat je de auto verkoopt en verzwijgt dat je de teller hebt teruggedraaid.
Dit laatste punt slaat echter niet op het artikeltje dat ik net aanhaalde van het wetboek, maar dit is gewoon regelrecht bedrog.
[Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 09-01-2004 16:13]
quote:Spelvout ja
Op vrijdag 9 januari 2004 16:10 schreef slashme het volgende:[..]
tis vrijdagmiddag, mag ik ook eens een spelfoutje tikken!
quote:Wtf is the point om alle moeite te doen om de km-stand terug te draaien en dit dan bij de verkoop te melden??
Op vrijdag 9 januari 2004 15:49 schreef extreme het volgende:[..]
over begrijpend lezen gesproken
![]()
ze is pas strafbaar als ze de auto heeft verkocht, en het terugdraaien niet heeft gemeld aan de nieuwe eigenaar.maar: er is nog niks terug gedraaid, er is nog niks verkocht, en we weten niks zeker omtrent de intenties over het al dan niet doorgeven van de informatie
WAT is er dan precies strafbaar
misschien zit het wel in je hoofd ofzo...
Juist jouw benadering van het probleem geeft het tuig van nederland de ruimte om dit soort praktijken te blijven uithalen. Met jouw benadering wordt meer het schuim beschermd dan de evt (toekomstige) benadeelde! Het wordt eens tijd dat de regelgeving zo wordt opgesteld zodat het recht dit soort figuren een stap voor zijn!
quote:maar op dat moment staat toch nog niet vast of je het wel of niet aan de volgende eigenaar gaat melden? dus is er toch nog geen strafbaar feit gepleegd?
Op vrijdag 9 januari 2004 16:09 schreef CEx het volgende:
vanaf het moment dat je de auto met de terug gedraaide teller wilt verkopen (intentie)
quote:En als je nou een halve ton hebt gereden met een kapotte km teller. Is het dan ook bedrog als je dat verzwijgt?
Op vrijdag 9 januari 2004 16:12 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Volgens mij ben je strafbaar vanaf het punt dat je de teller hebt teruggedraaid speciaal om de auto makkelijker te kunnen verkopen.
Niet bij het bedenken ervan, maar na de daad dus. de daad slaat dan op het terugdraaien, niet het verkopen.Als je een teller terugdraaid gewoon voor jezelf, zoals ik al eerder zei, bijv omdat je een nieuw 0 km blok in je liefhebbersauto hebt gedaan die je toch 'nooit' wegdoet, ben je niet strafbaar totdat je de auto verkoopt en verzwijgt dat je de teller hebt teruggedraaid.
Dit laatste punt slaat echter niet op het artikeltje dat ik net aanhaalde van het wetboek, maar dit is gewoon regelrecht bedrog.
quote:uiteraard.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:14 schreef slashme het volgende:[..]
En als je nou een halve ton hebt gereden met een kapotte km teller. Is het dan ook bedrog als je dat verzwijgt?
quote:bedankt dat je me zoveel eer geeft, maar ik maak geen wetten in Nederland, ik probeer alleen een stukje (on-)logica uit te leggen.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:13 schreef BrokenToe het volgende:
Juist jouw benadering van het probleem geeft het tuig van nederland de ruimte om dit soort praktijken te blijven uithalen. Met jouw benadering wordt meer het schuim beschermd dan de evt (toekomstige) benadeelde! Het wordt eens tijd dat de regelgeving zo wordt opgesteld zodat het recht dit soort figuren een stap voor zijn!
en nogmaals: voor de nieuwkomers in dit topic, er staan al genoeg bruikbare tips tussen voor mensen die particulier een auto willen kopen, maar niet de boot in willen gaan met de tellerstand.
en persoonlijk vind ik het ook absurd dat het terugdraaien van een kilometerteller legaal is, dat hoor je me nergens verdedigen, maar dat is ook niet het discussiepunt.
quote:je kan dan wel naar waarheid vertellen dat je geen flauw idee hebt hoeveel meer je auto gereden heeft trouwens
Op vrijdag 9 januari 2004 16:14 schreef slashme het volgende:[..]
En als je nou een halve ton hebt gereden met een kapotte km teller. Is het dan ook bedrog als je dat verzwijgt?
quote:Dat zijn we wel eens ja
Op vrijdag 9 januari 2004 16:18 schreef extreme het volgende:en persoonlijk vind ik het ook absurd dat het terugdraaien van een kilometerteller legaal is, dat hoor je me nergens verdedigen, maar dat is ook niet het discussiepunt.
Trouwens als je een auto koopt met "weinig"kilometertjes moet je altijd even de standaard dingetjes bekijken.
zoals
-de pedalen moeten dan ook "weinig" kilometertjes hebben gesleten.
-de remschijven moeten nog mooi zijn, let op steenslag op de voorbumper.
-bekijk het interieur. het verschil tussen een stoel die 200.000 km of 100.000 bezeten is, is wel degelijk anders.
- hoe ziet de motor er uit? een motor die helemaal goor is, is niet weinig gebruikt.
- de uitlaat moet ook nog een teken van jeugd tonen bij 100 k.. bij 200 k zit er veel corrosie op.
- de versnellingsbak en de syncromesringen zijn vaak wat ruimer bij 200 k dan bij 100 k.
quote:Een beetje kenner kan aan diverse dingen wel zien of de stand overeenkomt met de werkelijkheid. Ik geef niet veel om km-standen.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:20 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Dat zijn we wel eens ja
BTW nog 4000 km en ik zit weer op 0
quote:Mijn auto heeft 200k+ en ik heb een nieuwe knalpijp...
Op vrijdag 9 januari 2004 16:20 schreef DanteVortex het volgende:
- de uitlaat moet ook nog een teken van jeugd tonen bij 100 k.. bij 200 k zit er veel corrosie op.
quote:Dan mag je je teller terugdraaien tot een ton.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:23 schreef nodisch18 het volgende:[..]
Mijn auto heeft 200k+ en ik heb een nieuwe knalpijp...
quote:Me is happy!
Op vrijdag 9 januari 2004 16:23 schreef slashme het volgende:[..]
Dan mag je je teller terugdraaien tot een ton.
quote:dit is slechts indicatief, een lease of stadsautootje kan bij 80.000km helemaal op of gaar zijn, terwijl een netjes bereden kilometervreter er bij 300.000km nog uit kan zien en aan kan voelen als nieuw.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:20 schreef DanteVortex het volgende:
sommige mensen reviseren een oldtimer, dan wordt vaak ook de stand op nul gezet. Dan vind ik het wel kunnen.Trouwens als je een auto koopt met "weinig"kilometertjes moet je altijd even de standaard dingetjes bekijken.
zoals
-de pedalen moeten dan ook "weinig" kilometertjes hebben gesleten.
-de remschijven moeten nog mooi zijn, let op steenslag op de voorbumper.
-bekijk het interieur. het verschil tussen een stoel die 200.000 km of 100.000 bezeten is, is wel degelijk anders.
- hoe ziet de motor er uit? een motor die helemaal goor is, is niet weinig gebruikt.
- de versnellingsbak en de syncromesringen zijn vaak wat ruimer bij 200 k dan bij 100 k.
en het hangt heel erg af van wie er in gereden heeft, een rokende 'Michael Shumacher van 150kg laat meer sporen achter in een auto dan een merkliefhebber die z'n auto netjes berijdt en er zuinig op is.
quote:Misschien toch maar weer de teller op 200k zetten dan...
Op vrijdag 9 januari 2004 16:26 schreef extreme het volgende:
een rokende 'Michael Shumacher van 150kg laat meer sporen achter in een auto dan een merkliefhebber die z'n auto netjes berijdt en er zuinig op is.
Art. 334.
Vanwege dit artikel gaat die alsnog op slot...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |