Ieder levend wezen, zowel mens als dier, heeft recht op een zo optimaal mogelijke leefsituatie, en zo min mogelijk leed. Helaas is de huidige situatie verre van optimaal, zowel groepen mensen als groepen dieren bevinden zich in vaak schreinende situaties waar zij zelf niet uit kunnen komen zonder een externe stimulans.
Iedere nederlander betaalt belasting, en daarin zit ook een gedeelte wat gebruikt wordt voor verbetering van de situatie van deze mensen of dieren. Hiernaast is er nog een grote groep van organisaties die zich inzetten voor specifieke misstanden. Het staat iedereen vrij om daar aan bij te dragen.
Helaas gaat het grootste gedeelte van de bijdragen van sommige organisaties (Greenpeace, WNF, etc..) op aan promotie en reclame. De effectiviteit van een gift is duidelijk kleiner dan het effect op het geweten van de gever .
Hmm... waar wilde ik ook al weer naartoe
quote:ik denk dat wat je hierboven zij maar nog eens moet nadenken want dat is niet waar
Op vrijdag 9 januari 2004 13:58 schreef LoveHenk het volgende:[..]
nee jij leeft kortzichtig. jij denkt als iemand niet rookt dat het al gezond is en dat ie dan geen kanker moet krijgen. NEE. weet je hoeveel giffen zitten in al die "neppe" onnatuurlijk mooie groenten. als die gevaarlijke stoffen kroppen zich om en dan komt er die ongewenste mutatie.
jij hebt er duidelijk geen pap van gegeten.ik weet zeker! dat 80% van kanker lijdenden er zelf de schuld aan heeft.
Voor de rest ieder moet zelf bepalen of en zo ja hoeveel hij/zij doneert, maar het peil hier daalt behoorlijk! Zo kan ie wel weer!
quote:ja dus is het kindje schuld dat zijn ouder slechte voeding/leefstijl gehad heeft.
Op vrijdag 9 januari 2004 13:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:[..]
leu·ke·mie (de ~ (v.))
1 [med.] ziekte waarbij de witte bloedcellen abnormaal van vorm zijn, en gewoonlijk belangrijk in aantal zijn toegenomen => bloedkanker
wat is doel?
ik had het dus over medelijden voor dieren, niet alleen beren, maar ook over honden in korea, die ze langzaam laten stikken door ophanging omdat als het dier lijdt het vlees malser is
als ik een gun had en dit zag gebeuren, dan ging ik denk ik flippen, en dan kan ik echt niet weten wat er gebeurt.
of de pinguins en andere diertjes, die er zo onschuldig uitzien, die niets willen dan leven en dan komt de mens en maakt ze af
quote:Mooi geformuleerd
Op vrijdag 9 januari 2004 13:55 schreef MOBO666 het volgende:[..]
wat ben jij een zielige egoist .. bah
Ben zelf na het zien van de bewuste reclame m.b.t de beren ook lid geworden.
[Dit bericht is gewijzigd door TheDon18 op 09-01-2004 14:08]
quote:Dat klopt dus niet!
Op vrijdag 9 januari 2004 13:46 schreef LoveHenk het volgende:
nee jij. ik heb geen woorden voor jou! ik haat je!de dieren hebben dit lot niet uitgekozen, wij mensen menen ons supirieur te zijn aan dieren.
en die zielige mensen met kanker, die zijn het zelf schuld (de meeste dan) moet je maar minder roken en minder VET vreten vetzakken. en dan op zon ziekenhuis bed liggen klagen over pijn. ZE ZIJN het zelf schuld.
ik heb echt geen woorden voor jou. laat me je aub niet in het echt tegenkomen.
quote:Voor die opmerking alleen al mogen ze je bannen,
Op vrijdag 9 januari 2004 13:58 schreef LoveHenk het volgende:
ik weet zeker! dat 80% van kanker lijdenden er zelf de schuld aan heeft.
Mijn twee weken oude broertje koos er zelf voor zeker
quote:het achterlijke in de mens kan me wel boeien, ik noem geen namen
Op vrijdag 9 januari 2004 14:00 schreef MOBO666 het volgende:[..]
waarheid is hard he ?
en als jou dit topic niets intreseert waarom reageer je hier dan ? als je toch niet normaal kan reageren
bij mijn donatie aan de nederlands cursus zit jij trouwens ook bij
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:04 schreef LoveHenk het volgende:[..]
ja dus is het kindje schuld dat zijn ouder slechte voeding/leefstijl gehad heeft.
quote:En wat eten die pinguins? oh ja! andere (levende) dieren
of de pinguins en andere diertjes, die er zo onschuldig uitzien, die niets willen dan leven en dan komt de mens en maakt ze af
quote:Jezus.... jij snapt er echt niets van he
ja dus is het kindje schuld dat zijn ouder slechte voeding/leefstijl gehad heeft.
...
quote:Wees blij dat ze daar wat te eten hebben
ik had het dus over medelijden voor dieren, niet alleen beren, maar ook over honden in korea, die ze langzaam laten stikken door ophanging omdat als het dier lijdt het vlees malser is
![]()
quote:respect
Op vrijdag 9 januari 2004 13:58 schreef ajay het volgende:
Ik kan ander mensen niet veranderen, maar ik kan mijzelf wel verantwoorden en heb geen schuldgevoel jegens een ander wezen.
In het echte dieren leven gaat het ook zo. Eten en gegeten worden
Oh en ik spreek je nog wel als je met kanker plat ligt. Zeg je dan ook droog. Heej maar ik rook niet
quote:als het dier niet geleden heeft, als die gewoon goed geleefd is en daarna is pijnloos afgemaakt, dan kan ik hiermee nog leven.
Op vrijdag 9 januari 2004 14:03 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Vanavond als ik thuis kom lekker biefstukje bakken
Heerlijk!!!!!!
maar niet zoals in vroegere kolchozen van sovietunie, waar je een kleine stier nam en dan met een supergrote hamer op zijn hoofd ramde. en als je beetje verkeerd sloeg moest je tweede keer slaam op de stuiptrerkkende en bloedend stiertje.
quote:Het doel is jou iets bij te brengen. Jij haalt kanker erbij en zegt dat mensen dat zelf veroorzaken. Ik geef een voorbeeld (het voorbeeld een kindje met leukemie), jij zegt dat je het over kanker hebt. Ik toon aan dat leukemie bloedkanker is.
wat is doel?
Mijn vraag blijft: Heeft dat kind er zelf voor gezorgd dat het bloedkanker kreeg? Neen, en de ouders ook niet.
Die dieren kunnen mij eik gezegd niet zoveel meer schelen nu ik zie wat voor een fans ze hebben. Tuurlijk, het is erg. Maar wat ik persoonlijk erger vind is iemand die dieren op dezelfde hoogte, danwel hoger dan mensen plaatst.
quote:Ik ben het met je eens, maar lees eerst het topic eens door en dan zul je zien dat loveHenk niets anders doet dan flame en zeer, zeer domme dingen zeggen
Op vrijdag 9 januari 2004 14:07 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Uiteindelijk zetten plaatsen mensen zich toch weer boven de dieren , de menselijke trots kent geen grenzen.
Dieren zullen altijd belangrijker zijn als mensen....
Wil er wel meer over kwijt , maar dit is niet een juist moment , en ik wil het topic niet verneuken , mits het serieus bedoeld is.
quote:Van mij mag je het best uitleggen hoor.. Het topic is al verneukt, voornamelijk door de topicstarter die geen normale discussie kan voeren en de mening van iemand anders niet respecteert.
Op vrijdag 9 januari 2004 14:07 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Uiteindelijk zetten plaatsen mensen zich toch weer boven de dieren , de menselijke trots kent geen grenzen.
Dieren zullen altijd belangrijker zijn als mensen....
Wil er wel meer over kwijt , maar dit is niet een juist moment , en ik wil het topic niet verneuken , mits het serieus bedoeld is.
Maar ik ben benieuwd, dus ga je gang
quote:Ik hoop dat een mod je post leest.
Op vrijdag 9 januari 2004 14:08 schreef ook_gek het volgende:
Dieren staan onder de mens. Leef daar mee.
Dieren zijn altijd gehouden om op gegeten te worden.In het echte dieren leven gaat het ook zo. Eten en gegeten worden
Oh en ik spreek je nog wel als je met kanker plat ligt. Zeg je dan ook droog. Heej maar ik rook niet
quote:ik zie een lief klein konijntje zitten snuffelen in de lucht. Dat schattige neusje zie je bewegen. De liefde straalt er van af. Maar wacht wat nu. Ik zie een VOS Brrrrr.
Op vrijdag 9 januari 2004 14:04 schreef LoveHenk het volgende:
Aaaah gelukkig maar. Die denkt ook wat schattig. Ik zal hem niet z,n poten uit z,n lijf trekken. Om hem vervolgens heel snel naar binnen te werken
Ja ik weet het. overdrijven is ook een vak. Maar jij bent er beter in zo te zien.
quote:We dwalen beetje af, misschien was ik iets te grof met kanker, maar ik ben echt van mening, na lezen en praten met een "semi deskundige" dat kanker geheel aan de omstandigheden ligt waarin je woont.
Op vrijdag 9 januari 2004 14:04 schreef mazaru het volgende:[..]
Dat klopt dus niet!
Ik hou vreselijk veel van dieren.
Maar om dan te zeggen dat mensen met kanker daar zelf schuld aan zijn is absoluut niet waar. (en bovendien een vreemde vergelijking)
Je kan dus ook van mensen houden, en van dieren.
Ik woon in de Rijnmond, dus als ik kanker krijg van al die vuiligheid die in de lucht hangt, dan is dat mijn eigen schuld, want dan moet ik maar verhuizen?
Ieder mens heeft de gen die kanker veroorzaakt bij zich, ook jij.
En als je pech hebt, dan veroorzaakt die gen dus kanker.
Heb je geluk, dan doet dat gen geen kwaad.
Kanker is een laffe smerige ziekte, maar het discrimineerd dus absoluut niet.
Blank, zwart, jong, oud, mens, dier, iedereen kan het krijgen.
lichaam is gewoon een machine, je doet erin lucht, water, voedsel, rooklucht. en die dingen veroorzaken kanker. als je gen hebt en je eet niets drinkt niets ademt niets, zul je nooit kanker krijgen.
MAAR NU WEER OVER DIEREN, en wel beschaafd
@ andere dude: trouwens goed dat jij ook donateur bent geworden
quote:Hoezo? Ik vind dat je niet kan zeggen dat iemand met kanker er zelf voor gekozen heeft. Wat hij gedaan heeft in dit topic.
Op vrijdag 9 januari 2004 14:09 schreef VelvetAcidChrist het volgende:[..]
Ik hoop dat een mod je post leest.
Wat overgens totaal niet van belang is in dit topic.
Dieren zijn er altijd geweest voor consumptie.
En of dat nou eens mens is of een dier. Het is eten en gegeten worden.
quote:in welke wereld leef jij eigenlijk?
Op vrijdag 9 januari 2004 14:12 schreef LoveHenk het volgende:[..]
lichaam is gewoon een machine, je doet erin lucht, water, voedsel, rooklucht. en die dingen veroorzaken kanker. als je gen hebt en je eet niets drinkt niets ademt niets, zul je nooit kanker krijgen.
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |