quote:Leuk verhaal, maar als ik naar onze medelandertjes van die leeftijd kijk, zie ik gewoon kindertjes in vertrouwde kledij, een enkele keer met toevoeging van een hoofddoek. En ook met die hoofddoek-dragers wordt door de leeftijdgenootjes gewoon gepraat. Daar heb je toch geen schooluniform voor nodig?
Op vrijdag 9 januari 2004 14:53 schreef DivineJester het volgende:[..]
Juist kinderen in die leeftijd kijken in grote mate naar hoe iemand er uitziet. Is diegene gekleed in een vertrouwde kledij, dan zal het contact sneller gaan. Ze zijn op die leeftijd nog een stuk minder beïnvloed door de reli-bullshit van hun ouders, en staan daardoor eerder open voor andere meningen. Door praten met elkaar komen ze er achter dat mensen van andere culturen toch ook echt gewoon mensen zijn. Je kweet een betere verstandshouding, en dat komt de integratie zeker weer ten goede.
En dan?
Gaan ze naar de middelbare school, waar ze ineens wel voor kinderen met compleet andere kleding komen te staan. Daar zijn ze dan niet aan gewend en het zal als vreemd worden ervaren.
Lijkt mij dat dat toch zeker een negatief punt is voor invoering van een uniform.
Dan heb je ook nog het uiterlijk van het uniform. Wordt het een rokje voor meisjes? Hoe lang? Tot boven de knie? Lijkt me wel, langer is ouderwets! Maar dat zal ook niet in dank worden afgenomen door de moslim-gemeenschap, als hun dochters met blote onderbenen moeten lopen, of zelfs eventueel met een maillot aan.
Dus aan de ene kant valt er zeker wat te zeggen voor het uniform, maar ook tegen.
quote:Lang is ouderwets en kort is modern?
Op vrijdag 9 januari 2004 15:32 schreef Gia het volgende:
Ik denk wel dat het een probleem zal worden als het enkel op de basisschool zou worden ingevoerd. Dus, allemaal hetzelfde, geen keppeltjes, geen hoofddoekjes.En dan?
Gaan ze naar de middelbare school, waar ze ineens wel voor kinderen met compleet andere kleding komen te staan. Daar zijn ze dan niet aan gewend en het zal als vreemd worden ervaren.
Lijkt mij dat dat toch zeker een negatief punt is voor invoering van een uniform.
Dan heb je ook nog het uiterlijk van het uniform. Wordt het een rokje voor meisjes? Hoe lang? Tot boven de knie? Lijkt me wel, langer is ouderwets! Maar dat zal ook niet in dank worden afgenomen door de moslim-gemeenschap, als hun dochters met blote onderbenen moeten lopen, of zelfs eventueel met een maillot aan.
Dus aan de ene kant valt er zeker wat te zeggen voor het uniform, maar ook tegen.
Jij ziet je kinderen zeker graag met korte rokjes. Want dat staat wel zo sexy En daarna raar opkijken als er weer een leraar wordt aangeklaagd voor ontucht of als ze op haar 11 al ontmaagd wordt, want dat hoort ook bij het moderne. Toch?
Het zou me eerder verbazen als je een dergelijk topic niet had aangegrepen om andermaal op moslims af te geven. De haat moet wel erg diep zitten. Jammer.
Net zoals bij gereformeerden het geval is, zal het wel gaan om lange rokken van minimaal vanaf de onderkant knie, waarbij je bij het zitten als het ware nog niet haar slipje kan zien. Als dat modern is, dan hoeft het van mij niet.
quote:Het getuigt van progressiviteit gebruik te maken van in onbruik geraakte ideeën om nieuwe problematiek van ongelijkheid te lijf te gaan. Waar is het bezielende politiek progressieve vuur gebleven dat ongelijkheid trachtte uit te roeien met wortel en tak teneinde het gelijkheidsideaal van gelijke kansen te kunnen bespoedigen?
Op vrijdag 9 januari 2004 14:23 schreef SCH het volgende:[..]
Progressief
![]()
Dit is 1 van de meest stompzinnige en tijdverkwistende ideeen van deze tijd en dat is heel knap in januari. Jezusmina, progressief
![]()
quote:Wat is er allemaal mis met het idee? Waar ben je bang voor?
Een idee om het idee is nooit zo interessant.
quote:De maillot als reeds genoemd om tegemoet te komen aan mensen die wat minder goed tegen het schouwen van ondergoed kunnen. Ik zou de normen en waarden van de Oosterse migranten in deze graag wat meer opgeld zien doen in onze samenleving, zij het dan wat mij betreft beide sexen gelijke rechten en plichten zouden mogen hebben.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Lang is ouderwets en kort is modern?
Jij ziet je kinderen zeker graag met korte rokjes. Want dat staat wel zo sexy
En daarna raar opkijken als er weer een leraar wordt aangeklaagd voor ontucht of als ze op haar 11 al ontmaagd wordt, want dat hoort ook bij het moderne. Toch?
Het zou me eerder verbazen als je een dergelijk topic niet had aangegrepen om andermaal op moslims af te geven. De haat moet wel erg diep zitten. Jammer.
Net zoals bij gereformeerden het geval is, zal het wel gaan om lange rokken van minimaal vanaf de onderkant knie, waarbij je bij het zitten als het ware nog niet haar slipje kan zien. Als dat modern is, dan hoeft het van mij niet.
quote:Wat een merkwaardige opmerking. Ik zie Gia hier niet afgeven op moslims. Integendeel, ze anticipeert bereidwillig op te verwachten wensen van moslim-zijde. Je opmerking zegt meer over hoe jij Gia's posts leest dan over Gia's posts in dit topic.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:Het zou me eerder verbazen als je een dergelijk topic niet had aangegrepen om andermaal op moslims af te geven. De haat moet wel erg diep zitten. Jammer.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Jij ziet je kinderen zeker graag met korte rokjes. Want dat staat wel zo sexyEn daarna raar opkijken als er weer een leraar wordt aangeklaagd voor ontucht of als ze op haar 11 al ontmaagd wordt, want dat hoort ook bij het moderne. Toch?
quote:Dank je Parabola. Vond het ook zeer opmerkelijk.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:05 schreef Parabola het volgende:[..]
Wat een merkwaardige opmerking. Ik zie Gia hier niet afgeven op moslims. Integendeel, ze anticipeert bereidwillig op te verwachten wensen van moslim-zijde. Je opmerking zegt meer over hoe jij Gia's posts leest dan over Gia's posts in dit topic.
Enneh, nee, Kirmizi, ik zie mijn kinderen liever niet in een rokje, tenzij ik naar Schotland zou verhuizen.
Trouwens: Op deze site kun je wat uniformen zien. De rokken zijn toch echt boven de knie. Lange rokken zijn uit. Wat tegenwoordig erg in is, zijn superkorte geblokte plooirokjes.
http://frenchtoast.com/Default.asp?sid=SITE&bhcd2=1073661094
Er staan ook langere rokken, kuitlengte, bij, maar ook bijvoorbeeld deze:
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 09-01-2004 16:22]
quote:ja wat voor uniform aangeschaft moet gaan worden is een tweede, ik zou de rokjes niet te kort maken om aanstoot te geven, maar het moet ook weer niet zo zijn dat het een lelijke jutezak wordt waar kinderen met tegenzin in nar school gaan. Maargoed, wij hoeven dat wiel niet meer uit te vinden, daar is in de schooluniformlanden genoeg over nagedacht.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:15 schreef Gia het volgende:[..]
Dank je Parabola. Vond het ook zeer opmerkelijk.
Enneh, nee, Kirmizi, ik zie mijn kinderen liever niet in een rokje, tenzij ik naar Schotland zou verhuizen.
Trouwens: Op deze site kun je wat uniformen zien. De rokken zijn toch echt boven de knie. Lange rokken zijn uit. Wat tegenwoordig erg in is, zijn superkorte geblokte plooirokjes.
http://frenchtoast.com/Default.asp?sid=SITE&bhcd2=1073661094
Er staan ook langere rokken, kuitlengte, bij, maar ook bijvoorbeeld deze:
Ik zou me ook kunnen voorstellen meisjes gewoon een broek aan te laten doen, waarom moet het perse een rokje zijn. Kan iedereen hetzelfde aan.
voor de oudere kinderen en studenten vind ik het onderstaande zeer decent en toch modieus. (op de schoenen van de heren na dan.. )
quote:Voel ik hier alweer een typisch Nederlands compromis van een broekrok aankomen?
Op vrijdag 9 januari 2004 16:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
ja wat voor uniform aangeschaft moet gaan worden is een tweede, ik zou de rokjes niet te kort maken om aanstoot te geven, maar het moet ook weer niet zo zijn dat het een lelijke jutezak wordt waar kinderen met tegenzin in nar school gaan. Maargoed, wij hoeven dat wiel niet meer uit te vinden, daar is in de schooluniformlanden genoeg over nagedacht.
Ik zou me ook kunnen voorstellen meisjes gewoon een broek aan te laten doen, waarom moet het perse een rokje zijn. Kan iedereen hetzelfde aan.
voor de oudere kinderen en studenten vind ik het onderstaande zeer decent en toch modieus.
Een leuk hoedje erbij zou de meisjes ook niet misstaan.. hierboven zie je dat het best heel degelijk kan.
onderstaand is simpel, goedkoop en toch modern, al zou ik wat klassiekers prefereren..:
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 09-01-2004 16:52]
quote:Zie je, korte geblokte plooirokjes.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
ja wat voor uniform aangeschaft moet gaan worden is een tweede, ik zou de rokjes niet te kort maken om aanstoot te geven, maar het moet ook weer niet zo zijn dat het een lelijke jutezak wordt waar kinderen met tegenzin in nar school gaan. Maargoed, wij hoeven dat wiel niet meer uit te vinden, daar is in de schooluniformlanden genoeg over nagedacht.
voor de oudere kinderen en studenten vind ik het onderstaande zeer decent en toch modieus. (op de schoenen van de heren na dan..
)
Denk dus dat zoiets niet opgedrongen kan en mag worden aan bepaalde gelovige meisjes. Vooral moslims dus. Want daar mogen de benen niet van gezien worden.
Het hoofddoekje weglaten is één ding, maar dan ook nog een kort rokje opdringen, vind zelfs ik te ver gaan.
quote:Vind die geruite overgooiers wel mooi, eigenlijk, zeker niet te bloot. Met een maillot eronder moet het voor iedereen kunnen.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[afbeelding]Een leuk hoedje erbij zou de meisjes ook niet misstaan..
hierboven zie je dat het best heel degelijk kan.
Oudere meisjes moeten dan weer de keus krijgen tussen kort of langer.
Ik vind gewoon zo houden, en als kinderen zeggen dat je moet opzouten omdat je geen dure kleding hebt dan ga je ergens anders zitten, er zijn genoeg mensen die het ook niet hebben en in het zelfde jaar als jou zitten
Of heb ik het verkeerd?
quote:ik denk dat je wel op een school de eenheid van tenue moet bewaken.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:52 schreef Gia het volgende:[..]
Vind die geruite overgooiers wel mooi, eigenlijk, zeker niet te bloot. Met een maillot eronder moet het voor iedereen kunnen.
Oudere meisjes moeten dan weer de keus krijgen tussen kort of langer.
Ik denk dat je oudere meisjes gewoon een maillot moet laten dragen als ze problemen hebben met het rokje. Bij buitenschoolse werkactiviteiten zou ik de kinderen in een overal laten lopen. Ik denk dat het belangrijk is dat het uniform netjes blijft. Je hebt natuurlijk uitersten en jke zou een compromis moeten vinden. Dat wil niet zeggen dat je niet met iets heel moois kan komen. J-LO heeft ook ooit een fotosessie laten maken om een merk schooluniform te promoten, ik vond er 1 foto van:
als alle meisjes met zoiets lopen en dan een stijlvol rokje eronder en lakschoentjes en mooie vuitton tas zal niemand zeggen dat het niet hip is.
Ik hoop dat men in Nederland wel een wat meer modieus pak gaat aanschaffen., zoals dus de japanse variant en voor de jongere kinderen die mooie geblockte plooirok. Jongetjes in mooi pak met gouden knopen en voor de zomer wat luchtigers.
Ik de UK is onlangs een enquete gehouden en 89% van de ondervraagden stelde dat hij/zij de kinderen bij voorkeur naar een school sturen waar een uniform verplicht is.
http://www.dfes.gov.uk/parentsmag/data/news/data/summer-2002/love-uniforms.htm
ook heel leuk:
voor de wat oudere kinderen:
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 09-01-2004 17:37]
quote:dat laatste is nou juist wat je door het verplicht stellen van een uniform kan voorkomen. Je voelt je juist niet onzeker, omdat iedereen dan hetzelfde aanheeft.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:58 schreef Renesite het volgende:
v r e s e l i j k
Oke, ik moet er dan in lopen, tuurlijk ben ik er tegen, maar de reden is:
Ik heb het er eerder over gehad, en daar werd gezegt: voor mensen met goedkope kleding van de zeeman is het een hel omdat het niet duur heeft en geen merk heeft.
Bull shit, dat word niet eens meer gedaan! (uitgaande van mijn eigen belevenis) ik ken ook een jochie die het niet breed heeft, maar die gaat er gewoon bij zitten en die praat mee, geen haan die er naar kraait.
Wat het probleem is dat die kinderen zich automatisch onzeker gaan voelen, dat moet je niet doen...
En dat met cultuur verschil, een pet mag niet een hoofddoek mag wel.
Geen eerlijke reden..., bij ons op school moet je in de les je pet omdraaien omdat ze dan je gezicht zien, ook weer opgelost...Ik vind gewoon zo houden, en als kinderen zeggen dat je moet opzouten omdat je geen dure kleding hebt dan ga je ergens anders zitten, er zijn genoeg mensen die het ook niet hebben en in het zelfde jaar als jou zitten
Of heb ik het verkeerd?
quote:Of je wordt alleen maar onzekerder doordat je nu wordt beoordeeld op je *eigen* uiterlijk. Maar dat gebeurt ook wanneer je toch al als pispaal wordt gezien. In die zin verandert een uniform daar sowieso niks aan.
Op vrijdag 9 januari 2004 20:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
dat laatste is nou juist wat je door het verplicht stellen van een uniform kan voorkomen. Je voelt je juist niet onzeker, omdat iedereen dan hetzelfde aanheeft.
quote:truttig
Op vrijdag 9 januari 2004 23:42 schreef fokje het volgende:
Het zijn wel buitengewoon ouderwetse en truttige uniforms hoor hierboven. Waarom zou een meisje trouwens ineens weer een rokje moeten dragen indien dat schooluniform ingevoerd zou worden? (nee ook geen broekrok) mgoed daar zou een mode-ontwerper zich over kunnen buigen.
ik vind er wel leuke bij zitten, rokjes zijn voor meisjes juist leuk toch... maar ik kan me voorstellen , dat zeker uit praktische overweging bij jongere meisjes een broek misschien gewenst is? op latere leeftijd willen meiden zich toch wel wat meer identificeren als vrouw en dat zal niet zo lukken met een broek.
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 00:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
op latere leeftijd willen meiden zich toch wel wat meer identificeren als vrouw en dat zal niet zo lukken met een broek.
Ik mag hopen dat jij later nooit kinderen krijgt...
quote:Het zal mijn afkeer zijn van plisérokjes.
Op zaterdag 10 januari 2004 00:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
truttig
Die groene britse wel, maar de japanse die ik heb laten zien zijn behoorlijk hip!
ik vind er wel leuke bij zitten, rokjes zijn voor meisjes juist leuk toch... maar ik kan me voorstellen , dat zeker uit praktische overweging bij jongere meisjes een broek misschien gewenst is? op latere leeftijd willen meiden zich toch wel wat meer identificeren als vrouw en dat zal niet zo lukken met een broek.
maarreh... niet identificeren als vrouw-zijnde met een broek Onder welke steen ben jij zojuist vandaan gekropen?
heel mooi afgemaakt met de jas!
quote:Dat weet ik zo net nog niet,
Op vrijdag 9 januari 2004 20:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
dat laatste is nou juist wat je door het verplicht stellen van een uniform kan voorkomen. Je voelt je juist niet onzeker, omdat iedereen dan hetzelfde aanheeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |