abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:49:25 #51
3542 Gia
User under construction
pi_16096582
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 10:48 schreef teknomist het volgende:

Je kunt prima een hoofddoekje op een uniform dragen hoor.

Ja maar, dat is dus niet de bedoeling van de betreffende wethouder.
quote:
Verhulst voert aan dat uniformen meer gelijkheid in de klas brengen. Sociale, godsdienstige en culturele verschillen worden niet aangezet, maar verhuld.
Dus hoofddoekjes mogen dan niet meer. Misschien is het daar wel allemaal om begonnen!

Maar ik vind het een prima idee. Heb dit ook al vaker gezegd op Fok. Zou dan echter voor alle scholen moeten gelden, niet alleen voor openbare scholen.

Of bijzonder onderwijs afschaffen, als we toch bezig zijn met gelijkheid.

vrijdag 9 januari 2004 @ 11:49:59 #52
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_16096596
Ik zie weinig goede argumenten TEGEN een schooluniform.

Een schooluniform is de BASIS. Hier leren kinderen discipline, door zorg te dragen voor de netheid van hun uniform. Netjes naar het lokaal te marcheren. Verschillen vallen weg, ieder kind is gewoon schoolkind en niet youssoef ,of kareltje ... (een uniform is een uniform en daar horen natuurlijk geen hoofdoekjes oid bij)

Het verlicht de taak van ouders enorm, stress over wat het kind aan te doen vervalt. Kinderen leren elkaar te respecteren, doordat ze zien dat ze allen één zijn. Dit zal ook positieve weerslag hebben op het gedrag ná school. De scholen zouden om het respect tussen de kinderen te vergroten ook veel moeten doen aan saamhorigheidstraining, als survivel etc..

Tevens zou elke school een maatschappelijke hulptaak opgelegd moeten krijgen, dus kinderen die eens per maand bejaarden in een verpleeghuis helpen etc.. of kinderen die papier prikken in de steden. Deze taak zal dan moeten rouleren over de scholen. Tevens zou het bijzonder onderwijs per direct moeten worden afgeschaft.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 09-01-2004 11:51]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_16096605
Tevens alle zooi die niet noodzakelijk is voor het onderwijs verbieden om mee te nemen, zoals GSM enzo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:54:39 #54
18599 Lord_Corani
Uw Aller Admin
pi_16096743
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:50 schreef Jarno het volgende:
Tevens alle zooi die niet noodzakelijk is voor het onderwijs verbieden om mee te nemen, zoals GSM enzo.
Laat me nou toch eens met rust man![br]Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:58:08 #55
3542 Gia
User under construction
pi_16096841
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:50 schreef Jarno het volgende:
Inderdaad. 'k Was gisteren in de klas van mijn zoontje om het lokaal te versieren voor de verjaardag van de leerkracht. Een meisje uit die klas moest meehelpen, maar ze moest eerst even naar huis bellen, om door te geven dat ze later thuis was. (Ze wist maandag al dat ze mee moest helpen) Ze had dus inderdaad een mobieltje bij zich. 11 Jaar!
  vrijdag 9 januari 2004 @ 12:00:48 #56
12079 koele
The Koeler, the better
pi_16096905
Ik zie er ook wel wat in, maar dan ook helemaal; incl schoenen! Ik ben er van overtuigd dat er bv mensen zullen zijn die altijd gepest zullen worden, maar ik denk dat deze maatregel dat een stuk verminderen zal!
  vrijdag 9 januari 2004 @ 12:01:25 #57
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_16096918
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. 'k Was gisteren in de klas van mijn zoontje om het lokaal te versieren voor de verjaardag van de leerkracht. Een meisje uit die klas moest meehelpen, maar ze moest eerst even naar huis bellen, om door te geven dat ze later thuis was. (Ze wist maandag al dat ze mee moest helpen) Ze had dus inderdaad een mobieltje bij zich. 11 Jaar!

ik vind een mobieltje helemaal geen probleem, als er maar goede afspraken over gemaakt worden op school, dat soort ontwikkelingen hou je toch niet tegen.... maar het gaat hier om het iniform.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_16096953
Maar dan ook doorvoeren voor de middelbare school, meisjes van 16 in een mooi uniform .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 12:03:16 #59
18599 Lord_Corani
Uw Aller Admin
pi_16096965
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 12:02 schreef du_ke het volgende:
Maar dan ook doorvoeren voor de middelbare school, meisjes van 16 in een mooi uniform .
Juist, school uniform is
Laat me nou toch eens met rust man![br]Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
  vrijdag 9 januari 2004 @ 12:05:49 #60
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_16097027
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 12:02 schreef du_ke het volgende:
daar gaat het topic niet over het gaat hier oven basisschoolkinderen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_16097082
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 12:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

daar gaat het topic niet over het gaat hier oven basisschoolkinderen.

Dat wel maar als het dan toch ingevoerd wordt dan gelijk maar voor alle scholen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_16097173
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Tevens zou het bijzonder onderwijs per direct moeten worden afgeschaft.
Kijk, dat is nou een goed idee .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 9 januari 2004 @ 12:15:19 #63
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_16097252
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 10:41 schreef Robert_Jensen het volgende:
En idd je bent de 'merkenrace' kwijt op school.
En wat is daar goed aan?
Hamelen
pi_16097376
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 12:00 schreef koele het volgende:
Ik zie er ook wel wat in, maar dan ook helemaal; incl schoenen! Ik ben er van overtuigd dat er bv mensen zullen zijn die altijd gepest zullen worden, maar ik denk dat deze maatregel dat een stuk verminderen zal!
Ik denk dat dat tegen zal vallen, kleding is maar een mineure reden om te pesten:
quote:
Elk mens kan het slachtoffer worden van pesten, maar sommige mensen lopen meer risico.
Eén belangrijke reden is dat ze niet in staat zijn goed voor zichzelf op te komen. Pesters kiezen de kwetsbaarste in de groep als slachtoffer; de persoon die zich weerloos of machteloos voelt.
Als het slachtoffer gaat huilen of overdreven agressief of verdedigend reageert, is dat voor de pester het bewijs dat de pesterij raak was.
De pester pakt een persoon altijd op diens zwakke plek, zoals een afwijkend uiterlijk, een accent, snel blozen, dik zijn, slim of juist niet zo slim zijn. Zo'n kenmerk is nooit alleen bepalend. Zeker zo belangrijk is dat de persoon er zelf onzeker of ontevreden over is.
Ook kan het zijn dat de gepeste anders is dan 'de groep'. Iemand kan uit de toon vallen door een hobby, een overtuiging of waarden en normen. Als die persoon zich niet wil aanpassen aan de groep, kan dit tot pesten leiden.
bron
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 9 januari 2004 @ 12:24:46 #65
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_16097501
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 12:20 schreef Parabola het volgende:

[..]

Ik denk dat dat tegen zal vallen, kleding is maar een mineure reden om te pesten:
[..]

bron

als je in een schoolklas een militaire hierarchie creëert waarin pesten gewoonweg niet getolereerd wordt is dat zo opgelost. Een uniform helpt wel degelijk en in ieder geval om die militaire hierarchie te kunnen creëren. Ieder kind moet een taak en een verantwoording kriijgen binnen de groep en daar moeten de kinderen als groep op worden aangesproken.

Ik heb al eens vaker verwezen naar het onderwijs systeem dat men in de voormalig DDR had, dat werkte bijzonder goed. Helaas zijn door de Dutse hereniging ook de goede dingen van de DDR weggegooid, iets waar men nu langzaam achter komt.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 09-01-2004 12:30]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 9 januari 2004 @ 13:04:21 #66
3542 Gia
User under construction
pi_16098696
Even met mijn kinderen overlegt, ze zijn 9 en 11. Ze zouden dat niet willen. Waarom niet? weten ze eigenlijk niet. De oudste zegt dat hij het niet mooi vindt als iedereen hetzelfde aan heeft. De jongste vindt dat hij zelf moet mogen weten wat hij aan heeft op school.

Mijn argument dat kinderen met duidelijk goedkope kleding dan niet meer gepest worden, snappen ze wel, maar vinden ze onvoldoende om een schooluniform in te voeren.

(En eigenlijk denk ik dat arme mensen ook een minder goed, goedkoper, wasmiddel gebruiken, zodat je op den duur toch aan het uniform wel kan zien wie arm is en wie niet.)

Wat mijn oudste zegt is eigenlijk ook wel waar. Het is wel saai als iedereen hetzelfde aan heeft.

Toch blijf ik wel voor het idee. Het zal de eerste jaren op tegenstand stuiten, omdat we het niet gewend zijn. Maar toekomstige basisschoolkinderen weten straks niet meer beter en het zal vanzelf wel ingeburgerd raken en normaal gevonden worden.

vrijdag 9 januari 2004 @ 13:36:20 #67
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16099774
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 12:20 schreef Parabola het volgende:

[..]

[..]

Ze vinden inderdaad altijd wel een stok om mee te slaan. .
pi_16099819
Het is wel weer de week van de proefballonnetjes zeg Deze is nog slechter dan die van de foto's van veelplegers. Kunnen we ze niet combineren, dat veel plegers verplicht een uniform moeten dragen?
  vrijdag 9 januari 2004 @ 13:39:27 #69
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16099865
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 13:37 schreef SCH het volgende:
Het is wel weer de week van de proefballonnetjes zeg Deze is nog slechter dan die van de foto's van veelplegers. Kunnen we ze niet combineren, dat veel plegers verplicht een uniform moeten dragen?
Zo'n oranje overall, zoals Amerikaanse gevangenen?
  vrijdag 9 januari 2004 @ 13:39:50 #70
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_16099876
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 13:37 schreef SCH het volgende:
ik vond de foto's van de veelplegers ook wel goed eigenlijk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 9 januari 2004 @ 13:41:48 #71
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16099929
Ik zie niet in waarom er uniformen moeten komen. Dat het kosten bespaart voor ouders vanwege een merkenrace klinkt leuk, maar misschien moeten de ouders dan gewoon eens een keer extra nee zeggen?

De intentie om verschillen weg te nemen slaat nergens op. Verschillen zijn normaal. Als dat aanleiding is voor pesterijen of misschien een onverdraagzaamheid in de toekomst dan is het zeker niet goed, om dat te verbergen.

Ik zou ook wel graag een bron van Robert_Jensen zien dat zegt dat de kwaliteit van onderwijs vooruitgaat wanneer er een schooluniform is.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_16100178
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 13:41 schreef Sidekick het volgende:
Ik zou ook wel graag een bron van Robert_Jensen zien dat zegt dat de kwaliteit van onderwijs vooruitgaat wanneer er een schooluniform is.
Wordt dat beweerd hier?
Het is in ieder geval niet 1 van de motieven van de initiatiefnemer.

Ik hoorde gisteren deze wethouder Verhulst en wat me verbaasde is dat hij geen verhaal heeft. Het is echt weer zo'n ballonnetje, het verhoogt het eenheidsgevoel blablala, hij had er drie zinnen over meer niet. En op kritiek zei hij alleen maar: "het is oude politiek om meteen kritiek te hebben op dit soort plannen, dat moeten we niet meer doen, we moeten het omarmen en uitwerken".

Nou ja

vrijdag 9 januari 2004 @ 13:56:27 #73
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_16100356
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 13:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Wordt dat beweerd hier?
Het is in ieder geval niet 1 van de motieven van de initiatiefnemer.

Ik hoorde gisteren deze wethouder Verhulst en wat me verbaasde is dat hij geen verhaal heeft. Het is echt weer zo'n ballonnetje, het verhoogt het eenheidsgevoel blablala, hij had er drie zinnen over meer niet. En op kritiek zei hij alleen maar: "het is oude politiek om meteen kritiek te hebben op dit soort plannen, dat moeten we niet meer doen, we moeten het omarmen en uitwerken".

Nou ja

ons onderwijssysteem faalt al jaren, het wordt tijd eens te zorgen voor een drastische ommezwaai naar een systeem dat bewijst goede en stabiele leerlingen af te leveren.. De tijd van de bomenknuffelaars en geitewollensokken is voorbij. Dat de softie aanpak slecht is voor onze kinderen, is zolangzamerhand wel bewezen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_16100445
Eehm wie moet die uniformen dan gaan betalen, de ouders gewoon zelf bij het boekenpakket, of komt de regering weer met een leuke regeling waardoor de bezuinigingen komend jaar nog harder aankomen?

Om nou zelf te bepalen als ouder of je wel of niet dure kleding koopt of verplicht bent om een uniform te kopen, en dan ook elk jaar een nieuw omdat kinderen nog wel eens de neiging hebben om te groeien. (Een uniform dat je naar ik aanneem natuurlijk zelf moet onderhouden).

Culture vrijheid blijf je houden, een hoofddoekje kan je altijd omdoen, een ketting met een kruis oid. blijf je toch zien.

Duur doen kan je niet alleen met kleding maar ook met dingen als een duur horloge.

Laat kinderen lekker lopen in kleding waarin ze zich zelf prettig voelen.

Don't think you are, know you are.
pi_16100503
Naast het saamhorigheidsgevoel en het onderdrukken van de merkenwedloop kan uniforme kleding leiden tot het verlagen van de afstand tot kinderen van een andere cultuur, ze dragen immers dezelfde kleding. Dit zorgt voor een stukje herkenbaarheid en misschien ook meer verdraagzaamheid van de kinderen onderling. Dit zijn natuurlij positieve punten. Het lijkt mij wel wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')