abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16095119
Wat een goed idee van die wethouder. Ik zou me niet verbazen als hij van de PvdA zou zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 09-01-2004 11:19]

pi_16095134
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 10:56 schreef sjun het volgende:

[..]

Waarom stel je nu ineens dat de verschillen worden verbloemd door een schooluniform? Na schooltijd is er nog tijd genoeg voor verschillende kleding, verder blijft ieder kind de eigen beevingswereld houden en blijven er culturele invloeden van thuis hun invloed houden op het kind. Als je kinderen juist tijdig leert dat ieder in onze maatschappij aan bepaalde dezelfde plichten moet voldoen kweek je naar mijn idee meer aanspreekbare burgers. Via een schooluniform gebeurt dit op speelse manier.

Hier wil aan toevoegen dat culturele verschillen zich echt niet alleen manifesteren middels kleding.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_16095161
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 10:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat een goed idee van die wethouder. Ik zou me niet verbazen als jij van de PvdA zou zijn.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:02:07 #29
52589 sjun
uit solidariteit
pi_16095249
quote:
Wat een goed idee van die wethouder. Ik zou me niet verbazen als jij van de PvdA zou zijn.
Om het vuurtje verder aan te wakkeren: Zou het geen GroenLinks wethouder zijn met een Maoistisch verleden?

Ik vermoed overigens eerder dat het een wethouder van conservatieve snit is die in België onder de indruk raakte van de mate van discipline op de scholen.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:02:39 #30
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16095262
quote:
zegt de Utrechtse loco-burgemeester en wethouder veiligheid R. Verhulst (CDA).
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_16095270
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 10:54 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

De enige die het verband legt tussen verschillen en raar ben jij hier.

Ga eens inhoudelijk in op mijn argument, of is dat te moeilijk voor je?
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 10:55 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Vorige week nog .
En doe nou niet alsof daar geen hoofddoeken ed gedragen worden, want dan kan ik je nog wat basisscholen laten zien.
[..]

Natuurlijk worden er hoofddoeken gedragen op basisscholen. De onverdraagzaamheid tussen bevolkingsgroepen die jij echter in je post beschrijft, en het opzettelijk dragen van provocerende kledingsstukken is niet iets van de basisscholen, maar meer een zaak van pubers. En zelfs dat probleem is eenvoudig op te lossen door specifiek die uitingen aan te pakken, zonder dat je er meteen een eenheidsworst van hoeft te maken.
quote:
De educatie. Een stuk beter als in NL zelfs.
Is dat echt zo? Waar leidt je dat uit af? En als het idd zo is, ligt dat dan aan die uniformen? Interessant. Hoe loopt dat verband dan?

[Dit bericht is gewijzigd door Parabola op 09-01-2004 11:03]

Slaapt winter
en zomer
pi_16095278
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:02 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Dit soort dingen zijn echte ideeën van conservatieve krachten.
pi_16095510
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 10:56 schreef sjun het volgende:

[..]

Waarom stel je nu ineens dat de verschillen worden verbloemd door een schooluniform?

Uit de openingspost: "Sociale, godsdienstige en culturele verschillen worden niet aangezet, maar verhuld."
quote:
Na schooltijd is er nog tijd genoeg voor verschillende kleding, verder blijft ieder kind de eigen belevingswereld houden en blijven er culturele invloeden van thuis hun invloed houden op het kind.
Een merkwaardig argument: door het benadrukken van de mogelijkheid om na school verschillende kleding te dragen, wek je op zijn minst de indruk dat er toch wel nadelen zitten aan uniforme kleding.
quote:
Als je kinderen juist tijdig leert dat ieder in onze maatschappij aan bepaalde dezelfde plichten moet voldoen kweek je naar mijn idee meer aanspreekbare burgers. Via een schooluniform gebeurt dit op speelse manier.
Ik ben er zeker niet op tegen om kinderen plichten op te leggen. Dat gebeurt op scholen dan ook wel. Ik ben er wel op tegen om plichten op te leggen met als hoofdmotief het wennen aan plichten. Kinderen wennen ook op speelse manier aan plichten door de zinvolle ge- en verboden die ze opgelegd krijgen op school.
quote:
Wat is precies het drama van het schooluniform dat je verwacht?
Het lijkt me dat ik mijn bezwaren in eerdere posts in dit topic duidelijk genoeg naar voren heb gebracht.
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:14:23 #34
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_16095590
Ik heb dit idee al jaren geleden gepost hier op fok en meerdere malen herhaald op SES , het lijkt erop dat mijn ideëen voor onderwijs langzamerhand door de politiek worden overgenomen. Een schooluniform verplichten voor basisschoolkinderen is een eerste stap naar een veel beter onderwijs. Hierdoor vallen alle ongelijkheden weg en hoeven ouders zich geen zorgen meer te maken over dat het kinds gepest wordt omdat de ouders slechts bij zeeman kunnen inkopen. Bovendien vallen alle etnische verschilen grotendeels weg.

Goed plan dus van deze wethouder, ik hoop dat het in Utrecht uitgevoerd kan worden op redelijk korte termijn en dat het dan landelijk wordt overgenomen.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:15:24 #35
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16095616
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:03 schreef Parabola het volgende:

[..]

Ga eens inhoudelijk in op mijn argument, of is dat te moeilijk voor je?

Welk argument? Dat JIJ vindt dat verschillen als 'eng' benoemd worden? Ik vind dat geen argument, je verzint het namelijk gewoon en bent zo'n beetje de enige hier die dat erin ziet.
quote:
Natuurlijk worden er hoofddoeken gedragen op basisscholen. De onverdraagzaamheid tussen bevolkingsgroepen die jij echter in je post beschrijft, en het opzettelijk dragen van provocerende kledingsstukken is niet iets van de basisscholen, maar meer een zaak van pubers.
Dat speelt ook al in de laatste klassen vd basisschool, wat ik zelfs nog wel weet van vroeger. En in de basisschool leg je toch de basis voor de latere jaren.
quote:
En zelfs dat probleem is eenvoudig op te lossen door specifiek die uitingen aan te pakken, zonder dat je er meteen een eenheidsworst van hoeft te maken.
Ja, en als dat gebeurt dan klaag je over dat aanpakken van die specifieke uitingen!
quote:
Is dat echt zo? Waar leidt je dat uit af? En als het idd zo is, ligt dat dan aan die uniformen? Interessant. Hoe loopt dat verband dan?
Ja de educatie loopt vele malen beter in die landen ja. Nl doet het erg slecht op dat gebied.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_16095650
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 10:57 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nouja zeg, hoe achterlijk denk jij dat kinderen zijn? Denk je dat ze écht niet door hebben dat er veel verschillen tussen mensen zijn?

Dat is een karikaturale afschildering van mijn standpunt. Kinderen hebben verschillen heel goed door. Kinderen hebben het ook heel goed door als volwassenen moeilijk gaan lopen doen over die verschillen en ze dwangmatig proberen te verbloemen.
quote:
Met de invoering van een schooluniform wordt helemáál niet geleerd dat verschillen 'raar' zijn, en onverdraagzaamheid is daarbij ook totaal niet aan de orde.

Misschien stimuleert het kinderen juist wel om de overeenkomsten te zien, zien ze op zo'n manier beter dat ze veel dingen gemeenschappelijk hebben. Het legt dus een aardig beginnetje voor verdraagzaamheid.

Een mooie omkering van mijn argument en ik hoop van harte dat het waar is. Maar in dat geval zijn schooluniformen volstrekt overbodig. Kinderen zijn uit zichzelf namelijk gewoon verdraagzaam. Pietje ziet Joessoef namelijk gewoon als Joessoef en niet als die kut-Marokkaan. Dat is iets wat ze door 'volwassenen' is aangepraat, en dat komt meestal pas op wat latere leeftijd.
Slaapt winter
en zomer
pi_16095759
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:02 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Bedankt voor de verhelderende info. CDA is ook niet slecht, op een paar gasten na. Ze streven veel normen en waarden na die zeer goed aansluiten op de mijne.

Uiteindelijk is het natuurlijk een prima idee.

vrijdag 9 januari 2004 @ 11:22:36 #38
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16095809
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:16 schreef Parabola het volgende:

[..]Pietje ziet Joessoef namelijk gewoon als Joessoef en niet als die kut-Marokkaan. Dat is iets wat ze door 'volwassenen' is aangepraat, en dat komt meestal pas op wat latere leeftijd.

Joh, zou het niet komen door het gedrag dat Joessoef later tentoon gaat spreiden? Doordat Amina opeens een doek om moet en niet meer met Henk om mag gaan?

Nee natuurlijk niet, het komt allemaal door het aanpraten vd gemene volwassene.

En dan durf jij te beweren dat kinderen niet beinvloed worden door kleding.

pi_16095826
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:15 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Welk argument? Dat JIJ vindt dat verschillen als 'eng' benoemd worden? Ik vind dat geen argument, je verzint het namelijk gewoon en bent zo'n beetje de enige hier die dat erin ziet.

Je begrijpt niet veel van discussieren he? Omdat een argument maar door 1 persoon naar voren gebracht wordt, is het opeens geen argument?
quote:
[..]

Dat speelt ook al in de laatste klassen vd basisschool, wat ik zelfs nog wel weet van vroeger. En in de basisschool leg je toch de basis voor de latere jaren.
[..]

Ja, en als dat gebeurt dan klaag je over dat aanpakken van die specifieke uitingen!
[..]

nope
quote:
Ja de educatie loopt vele malen beter in die landen ja. Nl doet het erg slecht op dat gebied.
Je stelling herhalen is niet hetzelfde als hem onderbouwen. Je gaat ook helemaal niet in op mijn vragen. Post dan gewoon de tekst "Ik heb gelijk omdat ik dat vind.", dan weten we allemaal waar we aan toe zijn.
Slaapt winter
en zomer
pi_16095836
Al jaren voor!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:25:07 #41
18599 Lord_Corani
Uw Aller Admin
pi_16095869
Voor, en niet alleen op basisscholen, maar gewoon op alle scholen. Voor mij part ook op de universiteit
Laat me nou toch eens met rust man![br]Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:25:33 #42
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16095882
quote:
Kinderen zijn uit zichzelf namelijk gewoon verdraagzaam.
Oh please. .

Vandaar dat pesten op vrijwel élke basisschool in Nederland in grote mate voorkomt.

vrijdag 9 januari 2004 @ 11:27:48 #43
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16095937
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 10:57 schreef DennisMoore het volgende:
Misschien stimuleert het kinderen juist wel om de overeenkomsten te zien, zien ze op zo'n manier beter dat ze veel dingen gemeenschappelijk hebben. Het legt dus een aardig beginnetje voor verdraagzaamheid.
Dit vind ik nog het beste argument om het in te voeren. Het leert kinderen in feite dat je elkaar op school niet af kunt rekenen op uiterlijkheden, maar uitsluitend op prestaties of gedrag.
pi_16095953
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:22 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Joh, zou het niet komen door het gedrag dat Joessoef later tentoon gaat spreiden? Doordat Amina opeens een doek om moet en niet meer met Henk om mag gaan?

Natuurlijk speelt dat in sommige gevallen een rol. Er is echter een essentieel verschil: Als Joesoef zich ontwikkelt tot een eikel, is Joessoef ook gewoon een eikel. En dan komt Mohammed nieuw in de klas, en dat is gewoon Mohammed. Tenzij papa (en natuurlijk niet alleen hij, het is een proces van herhaling) thuis gezegd heeft: "Logisch dat Joessoef een eikel is, het is immers een kut-Marokkan". Terwijl pappa Joessoef nog nooit ontmoet heeft.
quote:
Nee natuurlijk niet, het komt allemaal door het aanpraten vd gemene volwassene.

En dan durf jij te beweren dat kinderen niet beinvloed worden door kleding.

Beide van deze dingen heb ik niet gezegd en sluiten ook helemaal niet aan bij de strekking van mijn betoog. Je leest kennelijk wat je wilt lezen. Jammer, het staat een goede discussie in de weg.
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:28:22 #45
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_16095965
Ik vindt het goed dat ze wat dicipline willen, maar dan is dit toch wel een foute manier om dat voor elkaar te krijgen!!
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
pi_16095971
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:25 schreef Lord_Corani het volgende:
Voor mij part ook op de universiteit
Dat druist dus helemaal tegen de academische en individuele vrijheid aan een universiteit. Bovendien is een universiteit zo vrij en open dat dat helemaal niet haalbaar is.

Daarnaast draait het bij een universiteit om zelfdiscipline - discipline hoeft dus niet van hogeraf bijgebracht te worden.

vrijdag 9 januari 2004 @ 11:28:34 #47
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16095972
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:23 schreef Parabola het volgende:

[..]

Je begrijpt niet veel van discussieren he? Omdat een argument maar door 1 persoon naar voren gebracht wordt, is het opeens geen argument?

Het is geen argument, jij zegt wat jij DENKT.
quote:
nope
In de topics waar bv voor een hoofddoekverbod op scholen gepleit werd was je daar toch zeer op tegen?
quote:
Je stelling herhalen is niet hetzelfde als hem onderbouwen. Je gaat ook helemaal niet in op mijn vragen. Post dan gewoon de tekst "Ik heb gelijk omdat ik dat vind.", dan weten we allemaal waar we aan toe zijn.
Grappig dat je dit mij verwijt terwijl je zelf precies hetzelfde doet. In een discussie mag enige algemene ontwikkeling toch wel als basisvoorwaarde gelden, en dat de het met het onderwijs in landen als Engeland en vele Aziatische zoals Z-Korea vele malen beter gesteld is dan in NL, dat zou je toch wel mogen weten.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:30:19 #48
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16096022
quote:
Kinderen zijn uit zichzelf namelijk gewoon verdraagzaam.
Als er ergens bruut, keihard en gemeen gereageerd wordt op buiten de boot vallen, dan is het wel tussen kinderen! Pesten op gruwelijke wijze is dan je lot!
pi_16096031
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:25 schreef Lithion het volgende:

[..]

Oh please. .

Vandaar dat pesten op vrijwel élke basisschool in Nederland in grote mate voorkomt.

Je hebt gelijk. Kinderen zijn niet verdraagzaam. Ik drukte me daar niet goed uit. Ik had moeten zeggen dat kinderen geen onderscheid maken naar afkomst (tot het ze aangeleerd is).
Slaapt winter
en zomer
pi_16096150
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:28 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Het is geen argument, jij zegt wat jij DENKT.

Dit wordt een dom welles-nietes spelletje over de vraag of het een argument is. Daar voel ik niets voor. Je bent kennelijk niet in staat het op de inhoud te doen.
quote:
[..]

In de topics waar bv voor een hoofddoekverbod op scholen gepleit werd was je daar toch zeer op tegen?

Lees nou nog even een paar posts terug. Is het nou echt zo moeilijk om in te gaan op wat ik daadwerkelijk zeg, ipv van op je eigen perceptie daarvan?
[..]
quote:
Grappig dat je dit mij verwijt terwijl je zelf precies hetzelfde doet. In een discussie mag enige algemene ontwikkeling toch wel als basisvoorwaarde gelden, en dat de het met het onderwijs in landen als Engeland en vele Aziatische zoals Z-Korea vele malen beter gesteld is dan in NL, dat zou je toch wel mogen weten.
Juist omdat ik die algemene ontwikkeling heb, durf ik te twijfelen aan je bewering tot je hem fatsoenlijk onderbouwd hebt. Stop je energie daar maar eens in, in plaats van jezelf in allerlei bochten te wringen om maar geen bron te hoeven zoeken.
Slaapt winter
en zomer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')